Barca cu vele sau cu motor ? Nordic - 5m

Creat de Florio, Februarie 02, 2013, 05:33:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Deschid topicul fara vreun scop, doar cu gandul la barca lui Peter, pe care tot incercam noi inaintea Raid 2012, sa o sprijinim a fi velier .


Florio


Ia te uita cum arata una cu velele sus  :)

M-am folosit de poze din chiar albumele lui Peter, semn ca si pe el il macina gandul :)

love delta

cam asa ar arata barca mea de vis :'(.
si ma bate un gand tare de tot caci deja ma doare sa-mi fac o barca ca aceasta gen gozzo sau sloep,dar din pacate vantul mai bate si prin buzunare,in consecinta nu imi ramane decat sa visez.
am pus cam tot ce am la vanzare si usor usor poate voi reusi sa ma apuc de ea si sa o finalizez cine stie cand...
as vrea sa o fac cu o cabina mica dar fara vele ca ma spanzur prin funiile alea si raman atarnat.
sau alta varianta sa cumpar o lotca rablagita si sa schimb tot la ea.cine stie ce dracu mai iese.
oricum acest gen de barci sunt solide,spatioase si poti face un sejur mai lung in delta fara sa mai primesti amenzi pt campare.

love delta

pai si nu vad de ce nu ar fi si velier?
derivoare laterale si alte alea si gata velierul ,la pregatirea voastra de ce nu.

Florio

Citat din: love delta din Februarie 02, 2013, 06:24:00 PM
pai si nu vad de ce nu ar fi si velier?
derivoare laterale si alte alea si gata velierul ,la pregatirea voastra de ce nu.

Nici macar nu-i trebuie derivoare. I se mareste putin chila si are suficienta suprafata de rezistenta laterala, sa navigheze sub vele :) .
Dar cred ca asta s-a si intamplat deja.

love delta

pai atunci,spor la treaba si sa va bucurati de noul velier cand incepe sezonul.

ss

Intrebarea ta este clar retorica! Barca cu vele si cu motor, ce atata filozofie?  ;)

Vali

In septembrie am studiat (din nou) skiff-ul, impreuna cu Peter, si mai avea nevoie de ceva reparatii cu epoxy la chila.

Barca are forme foarte bune, bordaj in clin,  si cred ca s-ar comporta excelent la vele, mai ales pe Razelm. Un bompres i-ar aduce un aer romantic din vremurile vechi, iar niste vele grena (tambark) ar fi cireasa de pe tort.

Chila nu trebuie foarte mult adancita, pentru a-i pastra barcii avantajul pescajului mic. De lestat, oricum are dieselul actual de 7,7 cai, si se mai pot pune ceva greutati in santina.

Ce ar trebui adaugat la varianta cu vele ar fi o punte cu un sparge-val mai mare si un cockpit autovidor, foarte indicate pentru valurile mari care bantuie deseori Razelmul. In cazul asta, e posibil ca dieselul sa incurce intrucatva spatiul dedicat cockpitului.

Pe total, daca s-ar face si o cabina mica la prova, cu 2 cusete, ar iesi un pocket-cruiser superb si seaworthy. Deci ceva idei ar fi, cel putin cam astea mi-au venit mie de-a lungul timpului vizavi de frumosul skiff norvegian.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

love delta

diselul de pe schif nu ar incurca daca ar avea un inversor de rapida ruseaca cum erau salupele cu schiuri. si atat axul de intrare cat si cel de iesire sunt pe aceeasi latura a inversorului si  motorul ar fi montat un pic mai la pupa.
metode sunt.

Florio

Citat din: Vali din Februarie 03, 2013, 10:47:56 PM
In septembrie am studiat (din nou) skiff-ul, impreuna cu Peter, si mai avea nevoie de ceva reparatii cu epoxy la chila.

Barca are forme foarte bune, bordaj in clin,  si cred ca s-ar comporta excelent la vele, mai ales pe Razelm. Un bompres i-ar aduce un aer romantic din vremurile vechi, iar niste vele grena (tambark) ar fi cireasa de pe tort.

Chila nu trebuie foarte mult adancita, pentru a-i pastra barcii avantajul pescajului mic. De lestat, oricum are dieselul actual de 7,7 cai, si se mai pot pune ceva greutati in santina.

Ce ar trebui adaugat la varianta cu vele ar fi o punte cu un sparge-val mai mare si un cockpit autovidor, foarte indicate pentru valurile mari care bantuie deseori Razelmul. In cazul asta, e posibil ca dieselul sa incurce intrucatva spatiul dedicat cockpitului.

Pe total, daca s-ar face si o cabina mica la prova, cu 2 cusete, ar iesi un pocket-cruiser superb si seaworthy. Deci ceva idei ar fi, cel putin cam astea mi-au venit mie de-a lungul timpului vizavi de frumosul skiff norvegian.

Zi Vali, ca zici bine :).
Mie mi-a placut la nebunie barca si am vazut in galeria de poze a lui Peter, greementul si velatura.
Ceea ce era pe gustul meu ;) .
Barca mai are un avantaj mare de tot : este langa noi, la Jurilovca. Pe malul lacului !

Vali

Si cand ma gandesc ca prin 2009 nea Nicu ne-a spus sa venim cu cartoane ca sa facem sabloane dupa coaste :). Uite ca tot acolo am ajuns, poate nu cartoane, dar daca s-ar reusi echiparea ca velier, ar fi un vis indeplinit. Bineinteles insa ca asta depinde de proprietar.

Daca ar fi totusi dupa mine, as scoate dieselul si as castiga tot spatiul generos de la mijlocul barcii. Pentru propulsie auxiliara e suficient un outboard de 4-5 cai, care nu deranjeaza deloc daca e pus pe un suport la pupa. Barca are forme de velier, deci ar fi pacat sa nu fie echipata in felul asta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


Ce ar fi sa ramana barca aia traditionala si sa primeasca velatura care trebuie. Clasic norvegian ar fi o vela patrata in centrul barcii.
Clasic englezesc si american ar fi un gunter (randa cu pic vertical).
Clasic mediteranean ar fi o vela cu antena.
Clasic de Marea Neagra si unele zone norvegiene ar fi o vela cu speteaza.

Toate catargele autoportante. Cel mai usor de folosit este gunterul, dar are vela cel mai greu de facut.
Cel mai usor de realizat greement este vela cu antena (se foloseste catarg de windsurfer pentru antena, eventual 2 bucati), dar e putin mai complicat de tertarolat (sunt doua tipuri de tertarole, inalte si joase). daca antena e de carbon si vela din ceva material usor nu se mai pune problema greutatii. ca sa nu creasca extrem costurile se folosesc catarge windsurfing rupte si un foc sh de dimensiuni potrivite pe care se cos ulterior tertarolele noi.