Cum aduc un velier din Italia?

Creat de lexx, Martie 24, 2013, 12:04:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

lexx

Buna ziua!

Numele meu este Alex si sunt nou in domeniul velierelor asa ca as avea o intrebare, pentru cine este in tema si a mai calatorit pe afara, in legatura cu aducerea unui velier pe apa din Italia. M-ar interesa ce acte trebuie pentru a face o astfel de calatorie si cam care sunt cerintele la intrarea in diversele porturi de pe traseu, acte, taxe etc.
O a doua prolblema este tot de ordin legislativ si anume as vrea sa stiu, daca este cineva in tema, cum este legislatia italiana in ceea ce priveste inmatricularea unei astfel de ambarcatiuni deoarece, din cate stiu eu, acolo ambarcatiunile mai mici de 10 m nu se inmatriculeaza dar as vrea o confirmare cu privire la acest lucru intrucat asta ar influenta destul de mult inmatricularea in tara. Mentionez ca velierul are 3.5m latime ceea ce il face agabaritic pentru transportul pe sosea de aceea optez pentru aducerea lui pe mare plus ca o calatorie pe Mediterana ar fi o experienta interesanta.

Multumesc!

gvincentiu

La noi, ce e peste 7m trebuie inmatriculat. Intrebarea este: nu poti sa-l lasi sub pavilion Italian? Ai un act de vanzare-cumparare si gata, e al tau. Probabil ar trebui platit vreun impozit, ceva in Italia, chiar daca nu trebuie inmatriculat acolo. Daca e mai mic decat cel platit in Romania, tine pavilionul Italiei la pupa.
In acest caz nu vad rostul inmatricularii in Romania, ar fi niste taxe de platit in plus, anual.
Sunt colegi ce te pot lumina. Stai aproape.
Ganduri bune !

Vali

Salutare lexx si bun venit pe capcompas.ro. Am un prieten apropiat in aceeasi situatie, el iti poate spune toate detaliile, fiindca a trecut deja prin ele. Barca lui e undeva in sudul peninsulei. Ramane sa iau legatura cu el sa sa va pun in contact. Momentan imi cer scuze ca nu am timp sa detaliez, dar dupa ce discut cu el revin cu detalii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Cauta un prieten care poseda un autocamion, si sigur are cont pe bursa de transport, (daca nu ai te ajut eu) acolo vezi ce camioane sunt disponibile sau ce spatiu/greutate mai au disponibila, il incarca cu cavalet cu tot si ti-l aduce acasa.

pelicanul

#4
Citat din: lexx din Martie 24, 2013, 12:04:55 PM
Buna ziua!

Numele meu este Alex si sunt nou in domeniul velierelor asa ca as avea o intrebare, pentru cine este in tema si a mai calatorit pe afara, in legatura cu aducerea unui velier pe apa din Italia. M-ar interesa ce acte trebuie pentru a face o astfel de calatorie si cam care sunt cerintele la intrarea in diversele porturi de pe traseu, acte, taxe etc.
O a doua prolblema este tot de ordin legislativ si anume as vrea sa stiu, daca este cineva in tema, cum este legislatia italiana in ceea ce priveste inmatricularea unei astfel de ambarcatiuni deoarece, din cate stiu eu, acolo ambarcatiunile mai mici de 10 m nu se inmatriculeaza dar as vrea o confirmare cu privire la acest lucru intrucat asta ar influenta destul de mult inmatricularea in tara. Mentionez ca velierul are 3.5m latime ceea ce il face agabaritic pentru transportul pe sosea de aceea optez pentru aducerea lui pe mare plus ca o calatorie pe Mediterana ar fi o experienta interesanta.

Multumesc!
Omul a intrebat cum poate sa aduca un velier din Italia pe apa, pentru ca are 3,5 m latime.
Cred ca trebuie sa ne dai mai multe detalii despre barca (lungime, tonaj, suprafata velica, an de fabricatie, etc). Eventual ceva poze pentru a ne da seama despre starea tehnica a barcii.  Starea tehnica este foarte importanta, voiajul din Italia pe apa dureaza citeva saptamini, trebuie sa fii sigur de starea barcii. Daca nu esti sigur, angajeaza un expert local sau cauta pe cineva care sa pricepe si in care ai incredere.
In ce priveste actele, am auzit povestea de la Lindor (Dl. Comandant Tudor) si e cam asa:
- acte de vinzare - cumparare incheiate la capitanie;
- daca barca nu a fost inmatriculata in Italia, o hirtie de la capitanie (adeverinta) in care sa scrie ca tipul respectiv de barca nu se inmatriculeaza conform legii italiene;
- daca barca a fost inmatriculata in Italia, certificat de radiere de la capitanie din Italia; acesta iti va fi cerut la inmatriculare in Romania;
- la consulat sau la ambasada Romaniei se obtine un certificat provizoriu de pavilion (Ro) cu care vii pina in Romania;
- nu poti sa lasi barca cu pavilion italian (chiar daca nu e inmatriculata) decit daca proprietarul din acte este cetatean italian sau are permis de rezidenta in Italia;
- ar fi mai bine sa intrebi si la capitanie in Romania, daca vrei sa inscrii barca aici;
- pentru delivery iti trebuie un skipper cu A si cu certificat operator radio;

P.S. Ce echipaj ai pentru delivery? Unde e barca? M -as baga si eu in echipaj daca barca e in regula si ne potrivim ca program.

bradutzu

salut!
iti poti lua gandul de la transportul rutier! Se poate face dar costa!
sa iti faci o idee transportul arata cam asa:
transportul plus autorizatiile de agabaritic costa cam 2500 - 3000 Euro!
Peste 3.2 m iti trabuie masina de insotire autorizata care costa cam asa:
Italia: 1000 Euro
Slovenia: 500 Euro
Ungaria: 500 Euro
Romania: 500 euro!
Calculele sunt estimative(din centrul Italiei) si le poti folosi pentru a calcula un buget de transport!
O varianta mai economica ar fi sa aduci barca pe apa pana in nordul Italiei sa o incarci pe camion si sa o dai la apa in Ungaria de unde sa vii cu ea pe Dunare dar aici pe langa transportul rutier tre sa te interesezi ce taxe mai sunt pe Dunare: ecluze, taxe de pilotaj pe zone cu restrictii, etc!
Daca mai ai intrebari ma poti contacta oricand!
nu sunt transportator ci asta imi e meseria: transport si logistica!
salutari!
Sa auzim numai de bine!

Florio

#6
Lexx, cred ca undeva exista o lege a compensarii. Oricum o dai, tot pe la cifrele alea ajungi. Pe apa ar trebui sa coste mai putin, insa fiind durata mult mai mare decat pe sosea, costurile cresc si ele. Pe sosea pana la Dunare si apoi pe Dunare la vale, trebuie ca iti ia 2 luni daca faci o calatorie frumoasa, fara chinul unui mers non stop.
De prin zona Paks pana la Sulina doar, sunt 1500 km . Pana in tomis, 1650 km . La o medie de 100 km/zi sunt 17 zile, fara neprevazute, fara pauze.
Am pus 100 km/pe zi, stiind din experienta proprie ca 80 km ii faceam intr-o plimbare placuta. Dar dupa 5 zile parca as fi redus "norma", oboseste atentia permanenta la convoaie, ambarcatiuni de tot felul, semne, cautat de pontoane unde sa alimentezi, sa aprovizionezi.... la voi mai sunt si ecluzele care maresc iarasi timpul calatoriei .
  O astfel de calatorie inseamna si destul de mult carburant .

Daca ai dispune de timp, vorba ta, cred ca tot mai frumoasa ar fi calatoria pe mare. Daca tot dai un ban, macar sa fie aventura vietii tale :) !