Recondiţionarea cabinei

Creat de Capitanul Nemo, Martie 29, 2013, 04:02:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Capitanul Nemo

Aş vrea câteva sfaturi în ceea ce priveşte recondiţionarea placajelor şi mobilierului de la bord.

Pe scurt, majoritatea mobilierului este placaj de mahon iar restul lemnăriei tot mahon. Tot ce este lemn în interiorul cabinei se prezintă bine pentru vârsta sa şi nu este afectat deloc de putregai. Din punct de vedere estetic însă, nu se prezintă la fel de bine, lacul fiind afectat de zgârieturi sau este ciobit.

Citindu-l pe Don Cassey (o sursa grozavă de inspiraţie), m-am gandit ca paşii de urmat ar fi înclăturarea completă a lacului şi o nouă relăcuire. Am dubii dacă lacul vechi trebuie absolut tot înlocuit, caz în care decapantul ar fi util, dar eu vreau să evit folosirea lui.

Pentru colţurile ciobite, m-am gandit sa fac un chit din rumeguş cu epoxy, urmând ca după uscare să aplic câteva şlefuiri succesive cu granulaţie diferită.

În ceea ce priveşte lacul, m-am gândit la un lac incolor mat, mai multe straturi, nefiind necesară protecţia anti UV, doar pentru umezeală.

O altă problemă estetică este opacizarea hublourilor datorită numeroaselor zgârieturi minuscule. Ele sunt construite din policarbonat (plexiglass) gros de circa 20 mm, instalate prin 1988, perfect etanşate şi astăzi. Structural nu au nicio problemă. Ştiu că în SUA există un produs numit NOVUS SCRATCH REMOVER, sub forma unei pastei cu trei variante de rugozitate, care este folosită cu mare succes pentru înlăturarea zgârieturilor de pe policarbonat. Ştiu că şi pe piaţa auto din România există produse similare, pentru şlefuit faruri mai ales, şi aş dori o recomandare de la automobilişti cu mai multă experienţă ca mine. Alternativa este extrem de laborioasă şi implică şlefuirea manuală cu smirghel de granulaţii foarte fine.


http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Rumpi


Capitane daca nu vrei sa faci scurta la mana frecand cu smirghel mobila iti recomand o scula de tip Multimaster. Nu-i musai Fein, poate fi si Bosh albastru sau de la Lidl. E foarte folosita de oamenii care fac renovari interioare nu doar pe barci. Daca lacul e ciobit dupa parerea mea se cam impune reslefuirea. Toate lacurile au protectie UV din cate stiu eu, avantajul la interior e ca poti sa folosesti cel mai ieftin lac monocomponent (nitrolac). Colturile ciobite le poti repara cu chit de epoxi, vorba e "chitu-i prietenul tamplarului". Slefuieste intai si foloseste praful de la slefuit la facut chitul, sa aiba aceeasi culoare (aprox.). Slefuirea incepe de la o granulatie de 100 (maxim 80 daca vrei sa dai totul repede jos) si merge pana cand esti tu satisfacut. Pentru rezultate perfecte slefuire intermediara uda.
Cu slefuirea hublourilor nu te pot ajuta ca n-am facut, dar inca n-am auzit sa faca cineva cu mana, doar cu masina de polishat. La un moment dat pana si cel mai bun policarbonat se degradeaza de la UV, dar merita incercata polisharea.

Capitanul Nemo

Rumpi, multumesc pentru contributie. Presupun ca te referi la un aparat de slefuit delta, care este o scula utila la bord. In privinta slefuirii policarbonatului, se recomanda, cel putin la inceputul actiunii, slefuiri perpendiculare cu granulatie din ce in ce mai mica. In orice caz, cu exceptia spray-hoodului rigid, suprafetele hublourilor sunt mici.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Rumpi


Ma refer la asa ceva: http://www.fein.ro/corp/ro/ro/products/catalogue.php
Asta ar fi originalul foarte scump, sunt si de la alte firme. polisheaza, slefuieste si taie in diferite unghiuri fara sa-ti taie degetele. e de fapt o scula patentata dupa fierastraiele oscilante din medicina. La noi in magazine am vazut Fein, Bosh si Lidl.
dar merge si un slefuitor delta, mai ales daca ai deja unul. accesoriile si mai ales lamele de schimb sunt scumpe indiferent de firma. compatibilitatea variaza. e favorizata de mesterii de reamenajari interioare pentru posibilitatea de a taia in unghiuri si pozitii extrem de dificile.
Am intrebat pe la prietenii din domeniul auto despre polish. au zis ca daca nu sunt zgarieturi mari se poate incerca la inceput si direct cu pasta de slefuit pentru vopsea. producatori 3M, Sonax, etc.. daca nu slefuire pana la 3000 inclusiv dupa care pasta. La faruri se pune folie la sfarsit pentru protectie. Nu stiu daca e necesar pe barca, dar daca vrei sa incerci poti pune, se gaseste la magazin.
Asteptam poze.

P.S. eu urasc slefuitul si polishatul asa ca recomand intotdeauna o scula electrica pentru asta, am frecat cu sidol pana am facut scurta la mana in copilarie asa ca acuma iubesc tehnica moderna.