Materiale folosite la constructia de ambarcatiuni

Creat de dan roh, Iunie 04, 2014, 02:41:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dan roh


Stimati Barcaholici,

Am gasit un studiu facut in Finlanda cu diferite teste facute asupra materialelor folosite la constructia de ambarcatiuni. Il atasez ca sa-l puteti studia in liniste.
Este destul de complet, cu informatii destul de consistente despre comportamentul materialelor la socuri. Nu o sa comentez asupra acestui material pentru ca pregatirea mea nu o recomanda. Ceea ce m-a facut totusi sa postez este banalul ABS, care are niste cifre interesante fata de compozitul ply@epoxy. Poate fi ABS-sul un material de luat in seama in constructia de ambarcatiuni?


solpet

#1
Citat din: dan roh din Iunie 04, 2014, 02:41:14 PM
Poate fi ABS-sul un material de luat in seama in constructia de ambarcatiuni?
Studiul focalizeaza pe un singur aspect:
rezistenta la soc, aplicat  punctiform   (impact, concentrat pe surafata rel mica).

Problemele (primare) cu ABS-ul
- este termoplastica si chiar de la teperaturi rel scazute

- netratata nu este ignifuga iar adaosurile ignifuge inrautatesc proprietatile de injectare

- turnarea necesita cochilii realizate cu precizie din domeniul mecanicii fine, iar instalatia de injectare nu este chiar triviala

- proiectarea cochiliilor (negative) presupune cunostiinte f. avansate de reologia meterialului , si o data proiectate
  trebuiesc realizate cu precizia mult peste celora utilizabile cu tehnologia GRP (indiferent ca ne referim la laminare simpla sau infuzie)

- ABS se poate lipi, dar lipituri   cu  rezilienta mare (la forfecare si tractiune)  care sa intreaca rezistenta materialuli lipit sunt dificil de realizat
  Insa se poate "suda" - cu aparatura adecvata.

Puse cele de mai sus  toate de la cap la coada,  ABS corespunde excelent pentru piese mici, nesupuse la efort mecanic mare si rel. ferite de abraziune.

Insa nu are nici un avantaj fata de GRP sau  fibra de carbon,
iar fata de termoplastice tip polietilena (PE sau HDPE) atat materialul propriu zis  cat si procesul de injectare este mai scump.
________
Drept urmare puteti gasi carene foarte frumoase de navomodele si fuselaje de aeromodel sau  elicopter
in magazinele de modelism, dar
barci, realizate din ABS - cel putin in categoria L>4 metri sunt raritati.