Clasa de navigatie inseamna zona de navigatie pentru care e autorizata barca:
-Clasa D: exclusiv ape interioare - fluvii, canale, lacuri
-Clasa C: maritim costier pana la maxim 6 mile marine de tarm, deci croaziere costiere scurte
-Clasa B: maritim costier pana la maxim 12 mile marine de tarm, deci croaziere costiere mai lungi
-Clasa A: maritim fara restrictii de distanta, deci inclusiv oceane
Diferentierea intre clase se face pe baza unor caracteristici tehnice - dimensiuni, deplasament, diverse rapoarte etc, dintre care cea mai importanta e curba de stabilitate. Curba de stabilitate depinde de formele barcii si raportul lest/deplasament, din care cauza spuneam sa intrebi (si) despre deplasament si lest. De obicei, barcile mici cu derivor mobil sunt omologate in majoritate la clasa C, dar am vazut multe tipuri de barci englezesti mici omologate pentru B, fie cu derivor mobil, fie twin sau bilge keelere. Asa ca e posibil ca Snapdragon 730 sa fie omologat B, mai ales ca din poze se vede ca are lest consistent.
Barca e din fibra si rasina poliesterica, dar face parte dintr-o generatie de barci facute mult mai cu grija decat multe din barcile de azi. E posibil sa fie facuta fara gelcoat si ulterior vopsita, ceea ce diminueaza mult posibilitatea de osmoza, care osmoza e o boala a barcilor facute cu gelcoat. Cea mai buna treaba la barca asta e ca este
englezeasca, stiut fiind ca englezii nu fac compromisuri cand e vorba de barci, din care cauza au si cam fost scosi de pe piata de barcile mai ieftine dar mai slabe calitativ de provenienta franceza, germana etc.
Renovarea barcii nu e obligatorie, insa o revizie tehnica serioasa da. Spuneam de renovare in sensul de a-i da barcii un aspect de barca ingrijita, in care sa-ti faca placere sa-ti petreci timpul, fara julituri, coscoveli, lemn putrezit, tapiterie murdara si mirosuri neplacute in interior. Dupa cum arata, barca sta de ceva vreme pe uscat, deci e foarte importanta o revizie serioasa la corp, greement, carma, echipamente de punte etc, pentru a fi sigur ca totul e functional si in stare buna cand se iese in larg. Daca e costisitor de angajat cineva localnic pentru treburile la barca, poate ar fi o solutie un roman priceput

.
Vizavi de motor, 15 cai sunt suficienti la barca noastra, insa problema e
amplasarea motorului. La barcile de clasa B care folosesc outboard, acesta e de obicei montat
într-un puţ protejat in zona pupa, elicea si racirea fiind permanent in contact cu apa marii. La motorul nostru amplasat pe suportul de pe oglinda, in caz de valuri mai mari cizma motorului poate iesi complet din apa, ceea ce inseamna supraturare, lipsa racirii, sau invers, motorul poate fi spalat continuu de valuri, ceea ce iar nu e bine. Asa cum e montat acum, motorul e bun pentru folosire pe vreme buna, asa ca la fiecare iesire pe apa, te uiti bine la barometru si pe passageweather.com, si daca treaba nu-i ok, mai amani putin iesirea

.