profil naca

Creat de pelicanul, Noiembrie 13, 2013, 01:52:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Nu cred ca sta cineva sa dea jos fibra si apoi rasina de pe safranul actual. Daca se lucreaza pe un placaj de 18 sau 22 mm, se pot face separat cele 2 jumatati simetrice ale safranului, dupa care se lipesc intre ele. In felul asta nici nu riscam sa uzam taisul cutitelor rindelei, daca ar taia din rasina epoxidica polimerizata (foarte dura).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

 Ma gandesc sa executam un safran din polistiren chior  :o sa vedem ce forme suple are  ;D ;D ;D ;D
si daca e ok trecem la executia ( ;D productia de serie de catre brigada Constata ;D ;D ;D ;D ;D)din ce lemn isi doreste pelicanu cu un utilaj cum e in jpg-ul atasat

pelicanul

Am inceput sa caut placaj pentru executie. Am vorbit la Holver Constanta si am aflat pretul pentru placaj okoume pentru barci: 268 lei placa de 2500 X 1250 X 10 mm.
Insa am gasit si asta pe net:
http://www.lemn-online.ro/lemn-online/eshop/1-1-PLACAJ/2-2-Brut/5/121-Placaj-brut-plop-2500x1250-mm-CC-CC pret 87.18 lei placa de 10 mm
sau asta
http://www.lemn-online.ro/lemn-online/eshop/1-1-PLACAJ/2-2-Brut/5/119-Placaj-brut-mesteacan-1250x2500mm-BB-CP pret 134.8 placa de 9 mm.

Care e diferenta intre AW 100 la plop si BFU 100 la mesteacan?

s/y Lindor

Citat din: pelicanul din Noiembrie 14, 2013, 08:55:14 AM
Cred ca voi face o combinatie intre sistemul propus de rumpi (foartne la obiect, ca de obicei, multumesc) si cel propus de mihai. Sa vad ce materiale gasesc.
Apropos de materiale, am facut socoteala ca, pentru o cirma de 40 X 100 cm imi trebuie aproape o foaie de placaj de 10 mm.
Dar habar n-am care e treaba cu rasina epoxi. Care e cantitatea cea mai mica pe care o pot cumpara si cam cit costa? Mi-a zis Vali ceva, dar n-am intrat in amanunte
Nu are careva vreo doua kile ramase de la un alt proiect?
vezi pe lindor cabina prova babord sub cuseta sunt 2kg cordobond epoxy si alte alea ia ce iti trebuie cheile sunt acasa

Vali

@Pelicanul: pune-ne te rugam dimensiunile (latimea si inaltimea) safranului. S-ar putea sa te rezolv eu cu niste placaj mai gros, daca bineinteles nu ai ales deja varianta de la Duckworks (in trepte, cu umplutura de chit epoxidic).

Interesant si placajul de plop. Okoume-le de la Holver oricum are numai plop la interior, asa ca mai bine iei direct plop decat sa dai o gramada de bani pentru stratul exterior de okoume, mai ales ca va fi indepartat la profilare.

Si mesteacanul e bun, dar se prelucreaza greu. Oricum, ca sa nu ai probleme cu flotabilitatea pozitiva a safranului, cel mai bine e sa ai 2 scote, una pentru pozitia coborat, alta pentru rabatat (nu stiu daca acum ai sistemul asta la carma).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

@Lindor Multumesc foarte mult, mai am epoxi de asta primavara dar acela e prea gros (viscos) ca sa laminez fibra de sticla cu el.

@Vali. Dimensiunile safranului sint 140X40 cm, forma cam ca aia de la Sedelnikov. Ma orientasem intr-adevar catre varianta in trepte dar putin modificata (cu un invelis, dupa ideea prezentata de mihai)
Si acum am doua scote, desi safranul actual nu prea pluteste (?) scota din prova este necesara pentru a-l tine pe pozitie. Bordul de atac fiind patrat (?) si gros de 6 cm safranul actual este ridicat din cauza vitezei, daca barca face mai mult de 3 noduri.

cristiantutuianu

@pelicanu
Am gasit programul  pentru conversia fisierelor cu extensia dat in dxf

pelicanul

Am cumparat o foaie de placaj de plop 6 mm de aici: http://www.lemn-online.ro/lemn-online/eshop/1-1-PLACAJ/2-2-Brut/5/122-Placaj-brut-plop-2500x1250-mm-C-C. Are incleiere AW 100 rezistenta la umiditate.
Am facut si testul de fierbere (fiert 4 ore la oala cu presiune, uscat 12 ore pe calorifer, fiert din nou 4 ore si uscat 12 ore pe calorifer), incleierea rezista, plopul e mai slabut! :)
Am facut si niste ranforsari din scindura de stejar (multumesc mult Cristi Tutuianu pentru ajutor).
Am decupat bucati de placaj si le-am stratificat dupa metoda prezentata de Rumpi, dupa duckworks.
Am vrut sa folosesc metoda propusa de mihai, dar plopul din placaj se cam destrama :) daca incerc sa-l indoi dupa forma necesara.
Am luat top epoxi amorsa de aici: http://www.europlastic.ro/epoxi.php cu 100 de lei 1 kg rasina  (A) + 0.5 kg intaritor (B).
Apoi am descoperit site-ul http://www.materiale-compozite.ro/ de unde am luat filler de volum Eurocell si tesatura fibra de sticla de 300g/mp. Astia ultimii cred ca sint o descoperire buna, vind la kil si la mp, pentru din astia asa ca mine, care au cite o gluma de lucrare o data la citiva ani. :)
Voi reveni cu ceva poze.

cristiantutuianu

Nu trebuie multumesc si .... asta e rolul brigazi Constanta ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Eu nu am inteles cum a iesit ciorba ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D de safran ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

bluewave

Nicu (pelicanul) , daca mai ramane o bucatica de lemn poate mai iese un safran si pentru InDaKat, ca sa inlocui acel 'sandwich' din placaj ... Multumiri anticipate ...
"No Whistling on Board"

calin1967

Salutare tuturor!

In speranta ca mai sunt si altii ca mine care in toiul sarbatorilor au mintea tot la barci si navigatie, gandindu-ma cum sa imi construiesc o carma rabatabila, incerc sa resuscitez acest topic.

Fiind primul meu post pe acest forum, sa ma prezint: inginer, 48 de ani, in prezent fac publicitate si training de vanzari. Am un velier de 23 de picioare (DC20).

Am citit diverse pe net despre subiect si ma gandesc la urmatoarele:

1. Dimensiunea safranului ar trebui sa fie undeva pe la 800x250x30 mm (partea care sta in apa). Lungimea barcii la linia de plutire e 5.75 m, pescajul 0.35-1.10 m (derivorul e rabatabil). Din ce am citit, am inteles ca profilul NACA 012 ar fi cel indicat, ceea ce inseamna ca grosimea maxima a profilului ar trebui sa fie 12% din latimea penei si punctul de maxim sa fie la 30% de bordul de atac al safranului. Ca material ma gandesc la lemn masiv de frasin (sau brad daca nu gasesc) dat cu o mana de epoxy. Prelucrarea la ochi cu ciuperca pusa in flex.

2. Cutia carmei mi-ar placea sa fie din lemn, ca cea de aici: https://www.youtube.com/watch?v=6FZHvUxXnyw sau pur si simplu doua scanduri intre care sa se roteasca safranul, dar nu mi-e clar daca ar rezista la eforturile de acolo, drept pentru care alta varianta ar fi o tabla de inox indoita in forma de U. Nu imi dau seama de fortele la care trebuie sa reziste si cat de groase ar trebui sa fie materialele.

3. Echea as putea sa o fac dintr-un lemn obisnuit (scandura sau coada de lopata), dar parca mi-ar placea ceva mai nobil, gen lemn stratificat - are cineva idee de unde s-ar putea cumpara sau cum s-ar putea face?

In poza e carma actuala.

Orice sfat e binevenit, nu indraznesc sa sper ca are cineva un plan...

cristiantutuianu

Salutare calin1967

Imi place vorba ta :
"In speranta ca mai sunt si altii ca mine care in toiul sarbatorilor au mintea tot la barci si navigatie"
Sunt si alti  ;D ;D ;D

referitor la :
punctul 1  Daca ai cum fa un desen cum si ce despre safran (cum il doresti tu) .Eu unul nu as da doar o mana de epoxy chiar as inbunatati situatia si cu o tesatura de 160g/mp
punctul 2 Nu sunt doar doua scanduri la cutie sunt bucati de placaj ce prezinta personajul in filmuletul din link
punctul 3 Merge si coada de lopata dar .....e ca o coada de topor !!!.Da e frumos din lemn stratificat (trebuie gasit lemnul)

De cumparat sincer nu am vazut produsul in vitrina.Toata chestia se poate face homemade ...se poate face sigur !!! Daca nu crezi intreabal pe,colegul pelicanu sau bluewave

Nu prea inteleg vrei sa o faci tu? sau cauti un mester?

pelicanul

#42
Acum am vazut ca promisesem poze cu obiectu'! :)
O sa incerc sa ajung la barca zilele astea ca sa fac si pozele respective.
La barca mea (6 m LWL) safranul are cam aceeasi forma, restul instalatiei este din teava si tabla de inox de 1 mm.
Depinde ce material ai la dispozitie si cum vrei sa arate. Varianta pe inox cred ca arata mai subtirica dar de fapt s-ar putea sa fie mai rezistenta dar si mai grea decit varianta din lemn. Asta nu e o problema daca oglinda barcii este destul de solida.
Sint de acord cu Cristi, ar fi bine sa pui si niste fibra de sticla. In doua veri am lovit safranul de vreo trei ori si chiar s-a ciobit putin. E aproape inevitabil daca te bagi pe la apa mica.

PS Ai si planuri in postarea lui Vali de pe pagina 2 a acestui topic.

calin1967

Multumesc de raspunsuri.

Eu intelesesem ca doar placajul se acopera cu tesatura de fibra, lemnul masiv doar cu epoxy, din cauza ca lucreaza. Nu e asa?

Ma gandesc la un safran ca cel din desenul postat de Vali, doar ca mai mic. Nu mi-e clar cum se calculeaza raportul dintre inaltimea si latimea safranului. In plan e 1089x340. Ramane constant? De asemenea, cum se calculeaza suprafata? In alt post Pelicanul a postat o formula - (LWL x pescaj x 4)/100, dar in cazul meu cat consider pescajul, cel maxim? Si e vorba de suprafata care intra in apa? Si nu exista constrangeri de gen sa fie la nivel cu derivorul? Avand in vedere ca poti sa carmesti foarte bine cu o padela ma intreb daca e subdimensionata ce se intampla?

Nicu, ce dimensiuni are safranul tau? (era sa scriu "a ta", dar m-am corectat  :) ) Esti multumit de cum guverneaza barca in diverse conditii? De asemenea, tabla de inox de 1 mm e suficienta? Pe mare in conditii grele nu simti ca se indoaie? Ma gandesc ca daca e suficienta o tabla de 1 mm ar trebui sa fie suficienta si o scandura de 10 mm (varianta cu caseta).

Stiu ca o sa o lovesc... dar care e deosebirea practica dintre a lovi un lemn dat cu epoxy si unul care are si fibra?

Nu cred ca ma tine priceperea sa fac o eche stratificata... am gasit pe unii pe net care folosesc crose de hockey, dar la iole mici. Ma gandeam ca as putea sa cumpar de undeva.

cristizz

#44
Beton vs beton armat.
Cam asa poti compara lemnul imbibat cu rasina epoxidica, fara sau cu fibra.