SCHIMBARE CABLU DIRECTIE

Creat de rover.marius, Ianuarie 17, 2014, 09:35:01 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

rover.marius

Salut.
As dori sa stiu daca se poate, doresc sa schimb cablul de directie si totodata si caseta. Intrebarea este daca se poate schimba caseta si cablul  direct pe apa sau trebuie scoasa barca pe uscat.
Multumesc.

Vali

Pai cred ca ar trebui sa mearga si pe apa, doar n-ai treaba la opera vie. Important e sa se potriveasca lungimea cablului nou cu cel vechi, cremaliera e oricum aceeasi (din ce-mi amintesc ai 90 de cai).
Nu stiu daca ai luat deja cablul nou, daca nu, demonteaza-l intai pe cel vechi, si cumpara-l pe cel nou la aceeasi lungime, iar cremaliera tot asa, sa fie pentru motoare pana in 100.
Oricum, motorul va trebui sa fie coborat din trim, ca sa verifici si sa reglezi cursa babord-tribord.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

rover.marius

Crezi ca ma pot descurca si singur, avand cablul si caseta deja cumparate. Am sa atasez si o poza cu spatiul de la pupa. 

Vali

Important e sa ai acces prin cabina si pe sub copastie la zona pe unde trece cablul, adica sa nu trebuiasca demontari majore. Cablul se vede ca vine prin babord, timoneria de obicei e in tribord (asta tu ne-o poti spune mai bine), caz in care s-ar putea sa fie ceva de demontat pe la barca.

Dar daca oricum ai lucrat la reparatia barcii de curand, sigur ai idee si pe unde trece cablul. Mare lucru nu e de facut, trebuie demontata echea de la motor, desurubata piulita de capat a tresei cablului, apoi demontat cablul din cremaliera si scos din suportii de sub copastie (daca are asa ceva).

Eu am mai intampinat in timp probleme la demontarea cremalierelor: de obicei cremaliera mai mare, pentru motoare pana in 100, are un capac de plastic, sub care sunt capetele suruburilor de fixare a cremalierei. La ultima barca am scos foarte greu cremaliera veche, a fost nevoie sa renunt la capacul negru de plastic. Poate o poti totusi demonta astfel ca sa ramana intreaga, poate vrei sa vinzi cremaliera veche, sa mai recuperezi din bani.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

rover.marius

Multumesc de raspunsuri. Timona este in babord ( la proriu ) ca asa am cumparat barca de la un englez si nu am mai dorit sa schimb nimic ( mult timp dar si bani ).Cat despre cremaliera o voi dona altcuiva care are nevoie ( pe o bere bineinteles ca nu degeaba ).
Maine incerc sa ma apuc de treaba, daca reusesc. Daca nu ma voi duce la un atelier,, cu coada intre picioare"
Si timona.

Florio

Profit de subiectul deschis aici pe tema inlocuirii cablului si intreb daca nu cumva se inlocuiesc deodata si cablul si caseta cu angrenajul.
Cred ca am acelasi tip de manevra la barca mea, iar anul trecut, avand joc la timona, am desfacut angrenajul .
Inauntru e totul foarte simplu, asa ca am gresat si am inchis caseta. A disparut totodata si jocul, iar timona mergea ceva mai greu.
Mi s-a parut ca daca strang suruburile casetei mai tare, se strange si mecanismul.

Intrebarea mea este daca se poate uza cablul. Il vad foarte robust. Mai curand cred ca se uzeaza angrenajul in care e prins cablul .

rover.marius

Am rezolvat problema cu schimbatul de caseta si cablu. A mers ceva mai greu  de scos cablul vechi dar a mers. Caseta era sau este pentru comanda in tribord iar barca mea are comanda in babord. Am montat cablul dar comenzile erau invers, asa ca a trebuit sa sun un ,, meserias"' .Trebuia inversat intrarea cablului in caseta si totul sa rezolvat.
Multumesc mult d-lui ,, meserias''