Rog sfat pentru motor yamaha 4/5 cai

Creat de Sosoktm, Noiembrie 30, 2013, 06:26:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sosoktm

Salut dragi pasionati si bine v-am gasit.
Am plecat la cumparaturi hotarat pentru un motor yamaha 5 cp 2t, an 2005. L am pornit in butoi, a pornit ok, fara (dupa urechea mea) zgomote anormale de functionare. Motorul avea ceva urme de folosire, inclusv in apa sarata, ceva coroziune prin diverse locuri, vopsea putin sarita de pe pinten si elica, deci un motore evident folosit. Pentru ca vanzatorul avea si un yamaha 2t dar4 cai, insa in stare optica , inclusiv in interior, aproape ca unul nou, ne am inteles si am pus pe cel de 4 carburatorul si bobina de pe cel de 5, deoarece coduri de piese diferite pe altceva nu am vazut. Cel de 4 cai e din 2000, insa asa cum spuneam, in stare aproape noua, fara nici un cauciuc prin interior crapat, fara nici cea mai mica zgarietura, cu ff putine urme pe elica, etc. am fost tentat de manevra asta pentru ca stiam din cautarile pe net ca 4 si 5 cai au aceeasi cilindree, adica 103 cmc. Aghiuta m-a pus dupa ce am luat motorul sa mai fac sapaturi, ca sa constat ca cel de 4 cai are, cel putin modelul ce se vinde acum, care arata identic, doar 83 cmc(4 mm mai putin la diametru si 4 mm mai putin la cursa pistonului). In plus, pe ce am gasit acum pe net, cel de 4 are elica 7P iar cel de 5 de 8P, desi elicile celor 2 motoare de care zic erau la fel(verificat codul stantat pe ele). Motorul il folosesc pe o gonflabila de 260, fara chila dar cu podina de inalta presiune. Viteza Pe gps este pe la 22-25 kmh fara valuri , fara bagaj si fara vant.
Problema ce ma roade este daca nu ar trebui sa iau pe cel de 5, desi mai uzat, pentru cilindreea adecvata. Ma deranjeaza ca nu am putut  sa glisez nici cum cu baietelul meu, ce are 26 kile imbracat ( eu 90). Cautarile pe net cu seria motoruluinu m au ajutat la nimic, iar in romania nu atiu daca un dealer poate sa imi spuna clar ce cilindree are cel de 4 cai fabricat in 2000.

Sa raman la cel pe care il am, pentru starea impecabila? Sa il iau e cel mai uzat, dar cu cilindree putin mai mare, poate poate glisez cu juniorul?

Multumesc anticipat

Fritz

 Salut.  Parerea mea este sa il opresti si sa-l folosesti pe cel de 4 cai ...daca arata impecabil, si zici ca e ca nou.  Un 5 cai uzat nu cred ca te ajuta prea mult ...Teoretic e mai puternic ...daca mai are 5 cai....Daca nu va merge ca un 4 cai si va consuma ca un 5 cai.    Viteza ..ar trebui sa creasca proportional cu  5/4 ...cand esti singur in barca ...dar cu a doua persoana tot nu gliseaza.  Plimba-te cu asta ...pana te hotarasti ce vrei de fapt...O sa vrei sa mergi si cu a 3-a persoana ...copilul va creste, si o sa vrei sa glisezi cu 3 sau 4...

Sosoktm

multumesc pt raspuns, tot cam asa ma gandeam si eu. Stau cumnte, imi fac avant sa iau perisul, desi am auzit ca e cam urat cu legislatia, dupa care probabil ca trec la ceva mai mare, desi asa bine e sa "dai la apa" doar 24 kile parca si 21 kile motorul....acum fac un singur drum si-s gata.

Fritz

 Dupa ce iei permis (cred ca aia ai vrut sa scrii)...pe cel de 4 care e ,,ca nou" mai ai sanse sa-l vinzi ...sa-ti mai recuperezi din bani.   ;)

Sosoktm

scuzati ortografia, desigur ca la permis ma refeream. Desi, intre timp (multumesc pt asta) am constata ca exista selva 5 hp xs in diferite versiuni, ce pot fi derestrictionate astfel incat sa revina la motorul din care deriva, cu puteri intre 8 si 15 cai. Din pacate nu am vazut pe net decat noi de vanzare, te rog sa ma indrumi daca stii vreun site. Incerc totusi sa rezolv cumva de permis, pentru confortul psihic :)
Ca barca, ma tenteaza f mult starcraft SF 14, in special pentru bordul mai inalt si greutatea relativ redusa, sau un rib in jur de 3m.


Fritz

#5
 Despre Selva 5XS ...Intradevar ...este de fapt Selva Izmir 8 Hp restrictionat. Are 170 cm3...si se poate face de 8 cai.   Nu poti sa-l faci de 15... Cel de 15 are 260 cm3...
Iti atasez ...pdf-ul.  Tot ce e cu xs este restrictionat...Gaseste-i restrictia. Succes.


Despre barca ...I-ati un RIB. Este cea mai sigura si buna barca ...pe care o gasesti pe la noi.

Sosoktm

simpatici cei de la selva, au detalii privind restrictiile (atat pe admisie cat si pe evacuare) inclusiv pe sitre-ul lor oficial.
Din temele facute pe net, am costatat ca varianta 5 xs este in 3 varietati, mai exact cea de 8 cai(exista inclusiv pe generatia actuala, in diferite denumiri - Black Bass cred cel de 4t si Izmir cel de 2 T), cea de 9,9 cai (si asta exista sub denumirea Piranha) precum si pe varianta de 15 cai (model NAXOS, cu "sasiu" al generatiei vechi).
Ma gandesc serios la cel de 8 sau 9,9 pentru a inlocui yamaha pe care o am, atat din cauza permisului lipsa cat si din cauza limitarii "pe placa" a puterii motorului la barca pe care o am acum la 5 cai/40 kile. Pentru diferenta de 6 kile la motor fata de ce am acum (8 cai are 27 kile) as face pasul dar nu gasesc oferta.
O alta mare jmecherie pe care o vad pentru un viitor mai indepartat e modelul aruana 15xs, in fapt un 40 degonflat, asta daca se va si pune in aplicare restrictia privind accesul in delta cu maxim 20 cai, sau chiar daca nu, pentru a evita complicatii cu inmatricularea unei ambarcatiuni.
Asta insa e alta poveste.
Astept deci dragi colegi oferte pentru motor selva xs 5 cai (declinare 8 sau 9,9 cai).probabil voi ramane la 2t pentru greutate mai mica, transport in orice pozitie si simplitate mai mare, nu voi cara motorul pe barca ci in portbagaj.
Referitor la barca, imi surade din ce in ce mai tare ideea de rib, pentru ca este car toppable(insa o pot cara si cu o remorca de moto pe care o am deja), un 300-320 de la 3d tender este in zona 37-42 kile, ceea ce imi pare decent, la dimensiunea asta duce un 15 cai dar probabil ca merge cu 2 pers si cu 10 cai, dar cel mai important, am emotii mai putine la eventuale intalniri cu obiecte submerse in regim de glisaj. Ce vad eu misto la rib e ca o poti cara dezumflata pe masina, ca sa nu te incurce la viteze mai mari. Pretul insa nu prea imi place, se apropie sau depaseste pretul unu motorcraft sl 410.