BARCA DIN ALUMINIU SUDATA

Creat de ionpescarul, Decembrie 06, 2013, 03:52:07 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Am ajuns pe site la  rusul asta
http://v-36.ru/blog/post_1363689030.html
BARCA DIN ALUMINIU SUDATA
Lungime - 3,25 m
Lățime - 1,25 m Înălțime
mijlocul navei - înălțimea de 0,5 m
Transom - 0,38 m
Max / PLA recomandat de putere -. 10/5 forțe
Capacitate - 4-5 persoane
capacitatea de încărcare -. 500 kg
Material -. Duraluminiu (sudate - nu nituri)
Greutate -.. 40 kg (nu mai mult)
Pret - 40.000 (patruzeci de mii).
Apoi am ajuns pe aici
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&tl=ro&u=http://www.malutka.org/catalog/&usg=ALkJrhgf8lleeIG_ZfPddmMDgsXSBIM4qA
BARCA DIN ALUMINIU NITUITA
Apoi am ajuns aici
http://www.durafix.ro/
http://www.dey.ro/index.php?page=detaliiprodus&categ=11&idp=45
Pentru mine o sudura revolutionara prin simplitatea ei
Detali aici
Durafix Aluminum Welding Rods
Apoi aici pentru un necesar de materiale (unde am gasit si tabla speciala  pentru barci ,la preturi  foarte apropiate  cu tabla de aluminiu clasica )
http://www.profilometal.ro/tabla-aluminiu/500-tabla-aluminiu.html
Aici avem un calculator pentru a transforma dimensiunea  materialelor folosite in kg
http://www.table-aluminiu.ro/content/calculator-de-greutate
Dar sudura cu electrozi Durafix e o joaca care deschide  total accesul catre constructia unei barci din aluminiu.Eu am simulat un necesar de materiale cu electrozi inclusi  pentru o barcuta de 4m ,tabla 0,8mm , ranforsata cu profil rectangular 20mmX40mmX2mm grosime  ,40ml de profil (ca o intra mai putin ,cu atat mai bine?, momentan astia sunt metri de profil luati in calcul ) , greutate totala  a barci , maxim 57 kg   si am iesit la   1700 ron (regie proprie )hai 2000 ron ,cu neprevazute .Dar vorbim de o barca sudata ,care nu necesita practic  nici-o intretinere . Pe mine ma pus tare pe ganduri.

dany

Bun topic ai deschis nea ioane...Si eu cochetez cu aluminiu asta,dar sunt niste probleme:  Ai spus de aluminiu pt. barci ,ok, dar aluminiu este intr-o droaie de combinatii si aliaje,Unul este maleabil,se indoaie fara a crapa la prelucrari dar se sudeaza prost[asta merge nituit],altul este mai dur dar crapa daca vrei sa-i faci vre-o muchie,ceva[trebuie sa-l incalzesti uniform la nustiu ce temperatura si dupa aia sa-l iei repede la ciocan],in schimb se sudeaza bine.Ai calculat cam cati metri liniari de sudura trebuie sa faci?Sa zicem ca o faci numai din sudura si eventual ceva nituri la copastie,dar si profilul este cu smechereala.Eu am indoit niste dural cu ajutorul unui dispozitiv cu role,strangand profilul intre cele doua role putin cate putin cu mai multe treceri,pana am realizat curba dorita,asta cand am construit una din barci,atunci folosind profil de aluminiu si placi turnate de fibra de 2-3mm grosime.Am construit cadrul de aluminiu si dupa am prins in pop nituri placile de fibra.Asa se poate face si acum  numai ca in loc de fibra ,tabla,si aia sudata ma'sa.Daca se gasesc materiale de calitate si posibilitate de sudura e OK.De sudat aluminiu n-am sudat niciodata dar m-as incumeta cu un aparat de sudura cu electrozi normali,caci asta mi-ar fi mai la indemana.Care-i treaba cu electrozii aia,se gasesc la noi,si lampa cu acetilena... :o ,nu cunosc tehnica si nu ma bag,poate stie cineva mai bine.Dupa mine costurile sunt mai mari decat ai estimat tu[tabla de 0,8 e cam subtire-la sudura trebuie sa ai mana f. buna,apar deformari si iese urat.Daca sunt  cunoscatori in lucru cu aluminiu am'' urechile''ciulite..Salut

Mihaif99

#2
Am un aparat de sudura Lincoln Electric MIG care poate suda aluminiu. Pentru aceasta se foloseste un accesoriu, un pistol cu bobina si bineinteles, sudura se face cu rezervor de argon.
Ca idee sudura in AL pune o serie de probleme, de la decapanti doarte puternici pina la aparat, care trebuie sa fie foarte puternic, de preferat in impulsuri. De altfel, pentru o operatie cat de cat de anvergura, e de preferat un aparat in impulsuri MIG, sau mai bine un TIG. Aparatele asta in impulsuri sunt cam scumpe.
Cautati pe Google "pulsed TIG aluminum" sau  "pulsed MIG aluminum"
Un Link:
http://www.millerwelds.com/resources/articles/Pulsed-MIG-gmaw-aluminum/

Apropos de barci de AL sudate, daca nu folosesti o tabla groasa, trebuie sa ai tot felul de indoituri in tabla, care sa dea rezistenta. Practic, pentru constructia acasa, nu vad nici un avantaj la constructia unei barci mici in aluminiu, fata de placaj de exemplu. Am testat timp de un an o bucata de placaj destinat ca support pentru podele - ca sa montezi gresia pe el. L-am oparit de cel putin 5 ori si l-al tinut un am in apa, fara nici o separare.

Oricum, tehnica prezentata de Ion, poate fi adecvata unor reparatii mici, Pare mai mult o lipire, dar trebuie incercat, pentru ca sculele sunt foarte simple. O torta cu acetilena, si metalul acela.

ionpescarul

#3
Bre ce vad eu in clipul ala si in asta
aluminum brazing soldering using alumiweld welding rods ,parca ,nu e deloc asa de greu ,practic incalzesti suprafetele ce trebuiesc lipite cu flacara ,e suficient 400 grade ,400 grade face si o lampa cu butelie de voiaj ,(lampa folosita de instalatori )(400  grade e specificat in fisa tehnica pe situl lor )
aici
http://www.durafix.ro/pages.php?&pID=9
printre aplicati  : si suduri pentru barci
http://www.durafix.ro/pages.php?&pID=7


eu am luat in calcul aproximativ 24kg de profil rectangular ,bineinteles ca raportul poate fi schimbat (adica profil rectangular mai putin si tabla mai groasa ) Important e sa  nu depasim greutatea de 60 kg pentru o barca de 4m  (cam atat are barca lui Costi de la Ploiesti  ,barca facuta de firma  ),care a costat vreo 7000 ron,noua .Nu judecati proiectul meu , facetiva fiecare calculele ,pentru barca visata  ,o barca in felul asta o poate face oricine in orice fel vrea ,e ca la barcile din placaj ,doar ca la aluminiu  faci intai scheletul ,apoi il imbraci cu tabla . la asta care ma gandeam eu luasem in calcul vreo 18ml de sudura . (aproximativ 600ron) (depinde de grosimea cordonului de sudura )
Producatorul spune ca e suficient o lampa care face  aproape 400grade
Pe forumul asta
http://www.elforum.ro/viewtopic.php?f=210&t=50209
,cineva care sudeaza cu durafix ,spune la un momentdat ca nu trebuie tinuta flacara pe electrod ,pentru ca il rupe ,,de fapt se vede asta si intr-un clip,flacara trebuie tinuta pe piesele care urmeaza a fi sudate. 
Nu gasesc linkul momentan cu tabla pentru ambarcatiuni ,rezistanta la saruri ,dar  nu e  problema ,poate fi gasit de oricine.
Nu prea am experienta la materialele din care se fac barci ,dar in toamna am fost 2 echipaje in delta
costy cu barca lui de 4m (60kg ) din aluminiu ,plus inca un coleg si motor de 10 cai 4t si bagaje
eu cu o laguna de 4,8m (fibra ) (nu stiu greutatea )plus inca un coleg si motor de 20 cai 4t si bagaje
costi mergea mai repede si consuma pe jumatate ,din cat consuma  laguna.
de atunci tot citesc despre barcile din aluminiu ,problema era sudura ,care acum , pare ca nu ar mai fi o problema.


Mihaif99

#4
Nu te judeca nimeni Ioane Ziceam doar ca tehnicile clasice de sudura in AL implica un echipament mai complicat.
Trebuie facut rost de cativa electrozi din aia si incercat (testat).  Pare mai mult o lipire. Tine?

Cat despre constructia din AL, nu stiu daca ai citit articolul de mai jos:
http://glen-l.com/designs/hankinson/aluminumbb.html

ionpescarul

Citat din: Mihaif99 din Decembrie 06, 2013, 06:20:35 PM
Nu te judeca nimeni Ioane Ziceam cdoar ca tehnicile clasice implica un echipament mai complicat.
Trebuie facut rost de cativa electrozi din aia si incercat.  Pare mai mult o lipire.

Cat despre constructia din AL, nu stiu daca ai citit articolul de mai jos:
http://glen-l.com/designs/hankinson/aluminumbb.html

Mihai , nu am putere acum , iarna sunt alte prioritati ,la primavara incerc ,merita,plus ca mie imi place sa ma joc cu confectile   metalice.

Vali

Nea Ion, nu te mai entuziasma ca barca de aluminiu a mers mai bine ca Laguna :). Intra pe topicul lui Fritz ca sa vezi cum trebuie sa fie o carena autentica de glisare, si apoi sa comparam mere cu mere, nu mere cu Lagune :D.

Interesanta barca de aluminiu, dar cam multa munca, poate se justifica pentru o barca facuta pentru folosinta proprie. Eu sunt cam afon la aluminiu, asa ca am sa las lumea priceputa sa ne povesteasca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Topicul lui Fritz ,e manual de ambarcatiuni (am copiat tot ce scrie Fritz acolo ) dar eu nu prea am ce scrie acolo ,sunt prea mic ,omul asta a studiat toata viata ,carene de viteza
Pe aluminiu , o barca  de glisare pentru o persoana cu bagaj modest  ,motor mic (benzina se scumpeste de la an la an ) totul pe constructie din aluminiu ? o barca care tine cu casa (kg putine , consum mic ),nu de vanzare , pentru delta , nu pentru lupta cu natura dezlantuita din Delta ,circulam pe canale ,pe Dunare doar cand permite ea ,nu ne luptam cu furtuna ,doar navigam cand conditile permit navigatia cu ambarcatiuni mici.
Merita incercata constructia  cu toata seriozitatea,

Rumpi

Chestia aia cu torta de acetilena nu e sudura, este lipire. Pe romaneste cunoastem alamire, cositorire, etc. dupa aliajul de lipire folosit. Tehnica exista de mult si se foloseste in principal la metale disimilare sau acolo unde se doreste desfacerea ulterioara a imbinarii. De exemplu tevile de la armele de vanatoare clasice sunt lipite intre ele cu un aliaj pe baza de argint. Practic aliajul de lipire se comporta exact ca un lipici realizand o legatura intre cele doua metale.
Diferenta intre lipitura si sudura este ca sudura e corp comun cu piesa iar lipitura nu. Din cate stiu la aluminiu ori folosesti un aliaj sudabil cu sarma de sudura dedicata ori dupa sudura reincalzesti piesa si o racesti (controlat) pentru a elibera tensiunile din material. E un subiect complex si teoretic si practic, mai ales pentru table subtiri.
Lipirea e mult mai usoara, daca esti in stare sa cositoresti poti lipi si aluminiu. Intrebarea este daca lipirea unei barci e structurala. Eu nu stiu raspunsul asa ca nu o sa zic nimic despre asta.
Nituitul cu pop nituri etanse mi se pare mult mai sigur. Atata timp cat folosesti nituri de calitate si cumperi si burghiul de la fabricatul niturilor, barca trebuie sa fie etansa daca esti in stare sa tii bormasina dreapta. Asta presupune bineinteles ca barca a fost conceputa pentru aceasta tehnica de constructie.

Mihaif99

#9
Citat din: ionpescarul din Decembrie 06, 2013, 08:14:58 PM
Topicul lui Fritz ,e manual de ambarcatiuni (am copiat tot ce scrie Fritz acolo ) dar eu nu prea am ce scrie acolo ,sunt prea mic ,omul asta a studiat toata viata ,carene de viteza
Pe aluminiu , o barca  de glisare pentru o persoana cu bagaj modest  ,motor mic (benzina se scumpeste de la an la an ) totul pe constructie din aluminiu ? o barca care tine cu casa (kg putine , consum mic ),nu de vanzare , pentru delta , nu pentru lupta cu natura dezlantuita din Delta ,circulam pe canale ,pe Dunare doar cand permite ea ,nu ne luptam cu furtuna ,doar navigam cand conditile permit navigatia cu ambarcatiuni mici.
Merita incercata constructia  cu toata seriozitatea,

Reiterand ce zice Rumpi: trebuie doar testata acea lipire. Nituirea nu ar fi oare mai ok?

Pe de alta parte:
Inteleg cam ce vrei. Da-I Sfinte Nicolae lui Ion o barca ca aceasta :)
Лодки самоделки .Глиссирующие.


Acuma, tocmai pentru obiectivele enumerate de Ion de mai sus, deschisesem eu un topic tot aici pe CapCompas
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,552.msg7454.html#msg7454
Merita citit, si destul de multa luma a contribuit acolo.  A se vedealink-urile

Ideea ar fi
....Daca merge din placaj, ar trebui sa mearga si din aluminiu.

ionpescarul

#10
Pret kg profil  si tabla  aluminiu
Aici:
http://www.profilometal.ro/tabla-aluminiu/500-tabla-aluminiu.html
aici calculatorul
http://www.table-aluminiu.ro/content/calculator-de-greutate

O foaie tabla de AL de 1mm (dimensiune 2mX 1m) ,are 5,4kg si costa aproximativ 100 ron tva inclus
54kg costa 1000 ron
pretul pe kg la tabla este de aproximativ =18,51ron /tva inclus


1kg de profil din aluminiu costa aproximativ 23 ron


  Barca de 4m a  lui Costi de la Ploiesti are 60kg


In functie de forma  lungime si ranforsarile dorite (ma compar permanent cu barca de 4 m a lui Costi )
Se poate folosi (dau un exemplu aleatoriu ) 40kg tabla si 20kg profil
Tabla  40kg X 18,51ron =740 ron
Profil rectangular de ranforsare 20kg X 23 ron =460 ron
Cordonul de sudura (lipire ,cositorire ,sau cum so numi ? ) = 200 ron = 6ml
Cati metri liniari ? nu pot sti cat se va suda ,de exemplu la interior ,tabla se prinde in puncte de profil ,cordon se da  doar la imbinarile exterioare lungi ,dar zic o cifra maxima 24ml : 6m = 4 pachete a cate 200 ron =800 ron

Rezulta
Tabla =740 ron
profil rectangular = 460 ron
sudura = 800 ron
1.butelie = 50 ron
total =2050 ron (raportat la o barca de 60kg ,pret magazin 7000 ron ,si aluminiu ,fara intretinere ,lacuri vopsele,fibra ,smacuri ,infiltrati etc. )

@ Mihai .topicul tau si toate linkurile din el le-am sorbit  de multe ori
cam la barca din clip visez ,dar cu o portiune de fund plat la centru spate ,cum are rusu ala din clip (tot fundul plat)
asta de aici
http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html
dar plata doar pe ultima portiune care ramane in contact cu apa (in rest putin vantoasa ,vorba lui Vali )  (poate si o mica redana traversala la spate ,sa nu se duca pe spate conserva)
iar asta pare si  mai scurta ,de 4m ,deci pret mai mic.

modi

#11
Citat din: ionpescarul din Decembrie 07, 2013, 09:52:17 PM
Pret kg profil  si tabla  aluminiu
Aici:
http://www.profilometal.ro/tabla-aluminiu/500-tabla-aluminiu.html

Ioane , ....... treaca-ti !

Lasa-ne cu "calcule" netiste .
Om bun , sed la niscaiva sute de metri de saracia aia de ..... Profilometal . "Traiesc" din tevile lui de ani de zile ........

Iaca unde-ai fost la chermeza : http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.426585&lon=26.008368&z=20&m=b

si iaca unde-i ProfiloTzeapa aia Nemaipomenit-de-Profilata-Metaliceste, Metalic, Metalicos, Metalizand a Metale Metalice Metalizand Metaliculizand Metaliceste : : http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.427045&lon=26.027014&z=19&m=b

..............................................

Patronul , Eugen , tipul ce defineste "prietenie" relatia de-o are cu mine ( nefiind familiarizat cu adevaratul sens al termenului ) , te va "arde" jidaneste .
Cand ai chef vorbim mai multe . N-are rost sa bulibasim un topic ce presupune confectii nautice din aluminiu pe tzepuiala astuia .

..............................................

Dar , ca sa si contribui la topicul tau , iti spun ca NU EXISTA PE LUMEA ASTA NITURI POPP PERFECT ETANSE !

Punct , nenegociabil ! Ori SUDURA , ori altceva ! Lemn + epoxi , probabil .


modi

Prietene , cata vreme tii masina de gaurit perfect perpendiculara cu axa gaurii pe care-o ai de executat ........ n-are rost sa discutam d-aiurea de spirale " nemaipomenit de calibrate , eventual furnizate de catre distribuitorul de ..... kkt de nituri Popp ! "
5 mm  are si-un spiral chinezesc , la fel ca si-un spiral livrat de-un furnizor de nituri .....
Puii mei , milimetrii-s la fel pe tot mapamondul !

Pentru o eficienta MECANICA OPTIMA intre diametrul gaurii si cel al nitului se practica ....  pur si simplu  " ori 110 % ! " Recte 1 la 1,1 ( sau in jur de ...... Aproape de ..... )

La implementarea unor Popp nituri ( venite in uz comun din industria aeronautica ) de 3,2 mm - de exemplu - cea mai potrivita dimensiune pentru spiralul care confera gaurirea pieselor pentru asamblare este de ....... 3,5 !

.........................................................

Revenind insa la topicul lui Ion , nu toate "camasile " de Popp nituri retin in structura "bila actionatoare" a nitului . Unele o scapa . Rezulta un nit "gol" , un nit "teava" , un loc de trecut apa .......

Concret , la ambarcatiuni din aluminiu , ORI SUDURA , ORI NITUIRE CLASICA ! Exclus Popp nituri .

modi

Sau Popp nituri ........ + silicon pt. etanseizare "la greu"" !

ionpescarul

#14
Da ce bre ? numa ala vinde tabla si poate sa vanda peste pretul  afisat?
Uite vand si astia
http://www.emsaindustriale.ro/tabla-aluminiu-foi.php

uite aici cum trage asta de  lipire la min 6

http://www.youtube.com/watch?v=CJ42scaWFnw#t=371

, pai ce bre ,daca fac o barca de 3m din aluminiu , o fac remorcher ?
sau o fac pentru rezistenta la impacturi de 100 la ora ?
.....................................
ma si mir de mine ,parca ma angajat astia cu electrozi sa le fac reclama?
treaba cu niturile ma depaseste (probabil ca intre nituri exista si un silicon de etansare  ,vorba lui modi ) ,aia cu sudura ,sau lipirea ,e pe mana mea e o joaca  pentru mine.