Un fel de motor...

Creat de corsarul, Decembrie 11, 2013, 05:17:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

corsarul

Cand nici eu nu mai credeam.... ;D

dany

Nu te-ai lasat!!!Vb de asta acu' ceva ani!Si acum pe apa!!!
Felicitari !

corsarul

Nici pe departe de a fi terminat ...dar acum, as cam avea toate reperele pentru continuarea proiectului si sper sa fie cu "finalizare "  ;D

corsarul

#243
Primul test al mudului

https://youtu.be/9UoHfLbbGUU

charlie

Mă întreb dacă axul motorului este suficient de sprijinit interior pt a suporta tensiunea din curea pe termen lung.

Soluția ar fi doi rulmenți de sprijin de o parte și de cealaltă a fuliei of a proteja lagărul de ieșire al arborelui. Posibil să fie suficient unul singur, ideea e de a prelua tensiunea din curea și a nu mai incarca radial axul motorului

corsarul

Citat din: charlie din Noiembrie 25, 2020, 08:41:43 PM
Mă întreb dacă axul motorului este suficient de sprijinit interior ....
Răspunsul îl găsiți în imaginea de mai jos  !

corsarul

Pe acest rulment se "sprijină " celălalt capăt al axului dar și pe o bucșe din bronz care va fi prevăzută cu un gresor cu ungere permanentă

charlie

Nu îmi este foarte clar unde este rulmentul din poza. Eu mă refeream la axul motorului nu la cel al elicei. Cel puțin în testul de pe YouTube axul motorului nu apare sprijinit. Dar dacă între timp a primit rulment e bine :)

Nu critic, am exprimat o impresie personala.  Felicitări pentru creație!

corsarul

Citat din: charlie din Noiembrie 25, 2020, 11:35:51 PM
Eu mă refeream la axul motorului nu la cel al elicei.
Gata ! ;D Abia acum am "venit acasa" ...scuze !
Ca sa intervin asupra axului de la motor, nici nu prea as avea cum...exista rulmenti destul de zdraveni in interiorul motorului, pe care se sprijina intreg ansamblu (ambielaj), acestia avand ungere permanenta...sunt in baie de ulei.
Pe de alta parte, cam toate constructiile de genul, sunt facute in felul acesta, solutia aleasa de mine dar si de altii fiind cea mai facila.

Da!..sunt si exceptii, in care axul motorului se mai sprijina pe un rulment, constructorii alegand sa foloseasca un ambreiaj electric ...complicat !

PS: Orice impresie este bine venita ;)... intotdeauna poti invata sau "prinde" cate o idee pe acest forum !
Multumesc pentru aprecieri !

pilu

#249
Prin 1990 am adaptat un motor IFA 175cc  4cp pentru a construi ceva asemanator .Lucram ca mecanic la un institut se numea atunci "Protectia plantelor" si aceste motoare serveau pe diferite pompe pentru imprastiat pesticide. Initial transmisia am vrut sa o fac tot prin curea dar din cauza fracarii am considerat ca ia prea mult din puterea motorului asa ca am optat pentru transmisie pe lant folosind pinioane de distributie de dacia si doua lanturi de distributie adaugate binenteles tot de dacia,ansamblul era construi rudimentar "ungerea" era cu apa deoarece "cizma " era facuta din doua platbenzi paralele nu cu un cadru rectangular etans  cum ai tu .Totusi asa cum a fost a functionat 3-4 ani in fiecare iarna schimbam lanturile le luam uzate de la ateliere auto.
motorul inca l-am pastrat e undeva prin pod dar transmisia din pacate am aruncat-o pentru ca cumparasem  un veteroc nou ...pe atunci scula.
intre timp cu acelasi motor am incercat si cu elicea in aer ,elice din lemn facuta de mine ajutat de un inginer care lucrase in aeronautica transmisie curea dar randamentul a fost cam la jumatate in schimb  zgomotul era bestial se auzea exact ca un avion

Vali

@corsarul: din ce se vede in filmulet, cred ca raportul de transmisie motor - elice e 1/1, din cauza ca laturile curelei sunt paralele, deci fulia de jos are acelasi diametru precum cea de sus.  Nu stiu ce rapoarte se folosesc de obicei la mud-uri, dar la outboard-urile normale raportul e in jur de 2/1.

Din cauza asta, ma gandesc ca nu cumva sa ai turatie prea mare la elice, iar motorul sa "dea in nas". Daca ai putere babana la motor, nu vei avea probleme cu "datul in nas", in schimb la cresterea turatiei s-ar putea ca elicea sa intre in cavitatie.

Fa o proba pe apa, accelerand la maxim, si masoara turatia. Daca nu se ridica in turatie, vrei nu vrei, va trebui sa schimbi raportul de transmisie, schimband fuliile, astfel ca sa te apropii de raportul de 2/1. Depinde si de pasul elicei raportat la diametru, daca pasul nu e foarte mare, posibil sa nu mai fie nevoie de schimbat raportul de transmisie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Da Vali ! Raportul este de 1/1,așa cum prea bine ai dedus!
O probă pe apă va fi absolut necesară și numai atunci o să-mi fie clare pe deplin cum stau "treburile" cu genul acesta de motoare.
Puterea, viteza, vibrațiile, etc. sunt întrebări la care aş vrea să găsesc un răspuns.

Singura alegere care cred că a fost cea corectă este elicea...afirm aceasta deoarece înainte de a o comanda m-am documentat destul de serios. Acestea, se aleg în funcție de puterea motorului ,al meu fiind de 13 cp.

Cu toate acestea ,am speranțe...mi-a plăcut să-l văd că în sfârșit în celălalt cap al "cozii' se învârte elicea.
Momentan l-am demontat și-l pregătesc pentru vopsit ....



Vali

Eu cred ca totul va fi bine. Asta deoarece, din ce stiu, elicele dedicate pentru mud motor sunt facute special cu pas mai mic, ca sa suplineasca turatia mai mare la axul port-elice. Oricum, proba pe apa va da verdictul.

Cred ca va fi importanta si barca in toata ecuatia. La 13 cai, daca raportul motor - elice si pasul elicei sunt ok, ar trebui sa glisezi normal cu o barca utilitara glisoare de 4,5 - 5 metri, singur in barca sau in maxim 2 oameni (mai greu).

Cel mai important cred ca va fi valoarea de utilitate a motorului, in sensul daca se merita toata munca si cheltuiala, interesul fiind circulatia pe cai navigabile cvasi-inaccesibile (ape mici). Eu de exemplu prefer oricand hidrodinamica, fiabilitatea si randamentul optimizate ale unui outboard conventional, si prefer sa stau cuminte daca apa e prea mica. Insa, indiferent de rezultat, ceea ce ai intreprins tu este superlativ, si sper din tot sufletul sa ai rezultate cat mai bune cu mud-motorul.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Citat din: Vali din Noiembrie 28, 2020, 07:34:00 AM
... Insa, indiferent de rezultat, ceea ce ai intreprins tu este superlativ...


Vali, esti prea generos ! Multumesc !



corsarul

#254
Gata cu constructia ...!
Bineinteles ca, proba pe apa va fi definitorie...!
https://www.youtube.com/watch?v=jW_zMx-awbo

PS...am observat ca pozele postate de mine ....(de mai jos), se vad bine daca le descarcati.! Sorry !  ;D