barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gabos

Fratilor de unde fac si eu rost de o elice cu pas de 11 pentru mercury 15 hp al meu? As vrea sa fac o proba sa vad daca poate motorul cu cu doua persoane in barca, ce parere aveti?
Acum am elicea de 9 si motorul ajunge la turatie maxima foarte repede, in vreo 3-4 secunde deci cred ca ar putea.
Totusi nu prea vreau sa cumpar una noua si sa am surpriza ca nu reuseste sa scoata barca in glisaj...e destul de scumpa.

@Sosoktm, opera vie la barca ta e practic identica cu cea a motocraftului, singura diferenta fiind ca e mai lunga si probabil un pic mai lata cu borduri ceva mai inalte si de aici cele cateva kg in plus. Banuiesc ca bordurile sunt mai inalte inspre pupa la tine, prova fiind la fel de inalta

Sosoktm

Daca inaltimea e rezovabila, modificarea unghiului e f dificila , pe a 2 a gaura de la trim (cum sunt acum) intersectia prelungirii placii antiventilatie ar atinge barca spre jumatatea lungimii, daca trec la a 3 a gaura deja cizma e prea departe de barca. Nu vreau sa fac inventii cu pene pe oglinda ca sa fie 100% paralela placa si chila, motorul are forta si creau ca ghiarele de pe cizma sa prinda in toate punctele  teoretice de contact cu o suprafata plana. Inca nu am testat decat la gol motorul, s-ar putea ca atunci cand am pasager si incarcatura sa fie mai bine cu trimul la a 3 a gaura.
Ce-i drept, am constatat ca barca sta mai bine in viraje mai agresive cu motorul direct pe oglinda, deci....jos cu morisca sa mergem ca pe sine.
Continuand epopea eternului nemultumit (adica io) si a cautarii solutiei optime, constat ca "rake" ul de la elica solas amita e evident mai mic (probabil zero) fata de cel de la elica originala yamaha, deci si lungimea palei mai mica la solas. Deoarece nu cavitez, teoretic o suprafata "aparenta" mai mica a elicai ar trebui sa fie un plus pentru viteza si avantaj pt a ajunge la ture mai mari, dar....iata ca nu e.
Nu imi fac probleme de situatii de incarcatura maxima, barca glisa f bine(32-35 kmh) si cu 15 cai cu 3 pasageri de 85-90 kile (per capita, ca sa nu fie dubii), deci nu am emotii ca acum va glisa chiar si cu 5 pasageri. 99% din cazuri sunt fie singur in barca, fie cu un partener de pescuit si ceva scule de rapitor, deci sensibil sub incarcatura maxima.
Grea materie, cre ca tre sa vin la marire in primavara :)

Sosoktm

Citat din: gabos din Octombrie 17, 2014, 02:26:52 PM
Fratilor de unde fac si eu rost de o elice cu pas de 11 pentru mercury 15 hp al meu? As vrea sa fac o proba sa vad daca poate motorul cu cu doua persoane in barca, ce parere aveti?
Acum am elicea de 9 si motorul ajunge la turatie maxima foarte repede, in vreo 3-4 secunde deci cred ca ar putea.
Totusi nu prea vreau sa cumpar una noua si sa am surpriza ca nu reuseste sa scoata barca in glisaj...e destul de scumpa.

@Sosoktm, opera vie la barca ta e practic identica cu cea a motocraftului, singura diferenta fiind ca e mai lunga si probabil un pic mai lata cu borduri ceva mai inalte si de aici cele cateva kg in plus. Banuiesc ca bordurile sunt mai inalte inspre pupa la tine, prova fiind la fel de inalta
pt 4 t e demaraj f bun 3-4 secunde, personal as lua direct pas 11 fara remuscari. La yam15 aveam p 9,75 de serie si glisam ff rapid (10 metri), cu pas 11 era putin mai lenta plecarea, dar nimic deranjant. Nici tu nu vei avea probleme cu glisajul, in plus, e bine sa ai elica de rezerva la tine. Daca esti incarcat tare si nu mai glisezi treci la pas 9 si gata. Vei glisa si cu 11 fara nici un dubiu. Elica aftermarket nu e scumpa, cred ca unde au mers miile (barca, motor , peridoc) merge si suta (350 lei max)
Barca mea e mai inalta cam cu 10-15 cm in orice punct, nu doar la pupa si mai lata cam cu 10-15 cm (162 latime maxima la mine) . Unghiul de stelaj probabil e identic, mie imi pare un design f bun pentru stabilitate decenta atat in stationare dar si eficienta+stabilitate in deplasare, mai ales la pescaj decent.

Fritz

#273
 Poti cumpara de la BS-pro ...cu pas de 12 . Este cel mai mare pas care merge pe Mercury 15 si 20 in 4 timpi.

http://www.marinelife.ro/175-Elice-BS-PRO-Mercury-M-15-9-1-4-X-12--T--833
Cu pas de 9 merg eu cu pilotina de 400 de kg cu Mercury de 20. Am si una cu pas de 8 ( tot de la BS-pro) .
Sunt elici cu pas progresiv si pala un pic mai subtire ( profilul mai finut ) decat Amita3.
  In poza sunt ambele . Cea neagra e originala de Mercury ..si are pas progresiv 8-9-10 ( media este 9).iar cea alba este BS-pro...tot cu 14 caneluri , si are pas 6--8-10 (media este 8). 8
Cu cea de 9 iau 27-28 km/ora singur si 24-26 in 2 persoane . Cu cea de 8 pot merge cu 4 persoane cu 18-20 km/ora.
,,Rake'' este unghiul pe care-l face generatoarea pasului cu butucul.  Adica unghiul de inclinare al palelor spre spate.  O elice de tractiune poate avea rake mic, zero sau negativ.
O elice de viteza are Rake mai mare de 15 grade.  Un chopper are 22 de grade. Asta face ca apa care pleaca din elice sa fie concentrata intr-un jet relativ ingust ...si totodata creaza si efect de ,,lift". Ridica pupa din apa.  Sunt multe de povestit aici.  :)

Sosoktm

pai da domnu`, stiu ce e rake-ul dar nu im e clar de ce creeaza chopper stern lift in timp ce cleaver bow lift. Chiar as aprecia detalierea, probabil si alti colegi sunt interesati sa intram in detalii picante.

Ciby

Alo, Domnu' Soso! Vad ca incercati cu tot dinadinsul sa creeati o asa zisa regiune autonoma "Tinutul Englezesc"!
Daca nu vorbiti romaneste vi se suspenda dreptul la vot. Si se apropie scrutinul pentru Barcaholicul anului 2014!
Lasand gluma la o parte, discutia este foarte interesanta, exceptand termenii greu de inteles pentru un necunoscator de limba engleza. Daca in spatele acestor termeni vei pune (macar in paranteza) si traducererea in romana, iti raman indatorat!
Suna frumos "chopper stern lift in timp ce cleaver bow lift" dar neinteligibil, cel putin pentru mine!

Sosoktm

scuze ciby, nu e nici o rea intentie, ba chiar sunt in general alergic la neologisme si folosiri cretine ale termenilor adaptati sau importati din alte grariuri, vezi "ne impacteaza ceva", etc. Totusi, dpdv al accesibilitatii pe net pentru cineva care vrea sa se informeze in aceasta directie materialul in romana e din pacate foarte limitat.
Elica chopper nu are o traducere clara, la fel nici cea de tip cleaver. Ca idee, traducerea in romana pt cleaver este nu altceva decat "satar", scula macelarului :))
Bow este tradus ca prova ambarcatiunii iar stern este doar banala pupa a barcii.
Cf lecturilor mele de pana acum(inca o data imi declin responsabilitatea si nu afirm ca sunt rezultate ale propriilor experiente) elica de tip chopper este gandita sa lucreze complet imersat, are aplicatii in zona vitezelor mari si genereaza un efect de ridicare (din apa) a pupei, spre deosebire de cea tip cleaver care lucreaza doar partial imersat, tot pe aplicatii de viteza si care genereaza efect portant al provei. De ce , habar nu am, poate ne ajuta cineva sa iesim din bezna.
Acestea fiind spuse, cu drag voi detalia orice termen ce e neclar. Adaug ca "hub" s-ar traduce in cazul nostru prin "butuc", deoarece Fritz a explicat deja ce e "rake" ul pentru o elica.
p.s. nu am pe cine sa votez, asa ca voi protesta mergand in treaba mea la pescuit!

Sosoktm

in alta ordine de idei, are cineva un rezervor de 30 litri in bucuresti sau limitrof? Eventual pot sa dau unul de 24 litri la schimb.

Ciby

Multumesc pentru intelegere si pentru explicatii!
In ce priveste rezervorul, din pacate nu te pot ajuta decat cu informatia ca eu am descoperit bidoanele cu solutie de parbriz de la Lidl, cele cu stut aplicabil in locul dopului. Sunt foarte practice la tranzvazarea combustibilului in rezervorul motorului. Au doar 5 litri dar se pot ascunde prin toate cotloanele barcii.

Sosoktm

Nu e o idee rea, am cateva canistre de plastic pt carburant si pot fi mai flexibi asa, desi .... Cred ca tot ajung la rezervor de 30. Nu prea sunt de acord cu a pune benzina in plastice cu alte destinatii, atat pentru flexibilitatea probabil prea mare cat si pt siguranta la eventuale reachii chimice ale plasticului. Iar la motisca mea 5 litri inseamna juma de ora de blana, adica ceva gen mila 23-sulina. Insa alea de la lidl sunt numa bune pt ispol :))

Pentru cei cu table, vreau sa iau "springfield seat clamp with swivel" si scanu cu spatar inalt, e f comod la deplasare dar si la pescuit. Deoarece e un sistem detasabil, nu e necesara nici o modifcare la barca. Din pacate nu am gasit in Romania, poate are cineva o matusa pe afara:).

Fritz

#280
 N-am mai intrat pe net de ieri. ca sa fie clar pentru toata lumea ce e aia ,,rake" la o elice o sa atasez o poza.
Elicea ,,cleaver" este elice supracavitanta . Se foloseste pentru viteze foarte mari , este ascutita ca un cutit...si nu creaza decat forta de impingere inainte. Are unghi ,,rake" de 15 grade...Se foloseste semi imersata . Axul elicei la linia inferioara a carenei .
Elicea chopper ...are unghi rake 22 de grade si se foloseste tot semiimersata ..dar la mai putin de 1/2 din diametru.  Creaza efect de ridicare pupa...si pentru barcile de viteza un pic mai grele sunt solutia de a obtine o viteza mai mare. Deci chopperul sta cam 2/3 in apa . Vezi pozele pe care le-am pus ...Pe pintenul motorului vei vedea ca am obturat alimentarea cu apa prin gratarul pe care il avea motorul...I-am facut capace pentru alimentarea cu apa de racire de la nivelul imediat superior cutiei de viteze. Elicea aia sta mai mult de 1/3 afara din apa cand motorul e in blana. Cu un chopper imersat total nu faci nimic. Motorul nu are putere sa-l invarta si se ineaca in benzina. La plecarea de pe loc te ajuta gazele evacuate peste hub ( pe exteriorul butucului)...Altfel motorul moare la relanti cand bagi in viteza. Elicea fiind cu palele in gaze...adica nu total in apa neturbionata , poate sa se invarta, sa cuplezi in viteza si sa pleci de pe loc.
Crede-ma ...le-am testat . Chopperul are demaraj mai bun ..Cleverul adica supracavitanta e elicea suprema. Eu am ajuns la 96 km/h u o barca facuta de mine, un motor second hand de 25 de cai (35) si o elice supracavitanta cu pas de 21.

Ciby

Multumim Fritz!
S-a asimilat mai bine decat un pranz usor!

WBF

#282
Citat din: Sosoktm din Octombrie 07, 2014, 05:38:45 PM
e hai sa nu exageram, SL ramane totusi o barca de ape interioare, preferabil in varianta fara valuri. Mergi matale cu barca incarcata pe Dunare in valurile de la rapida si vorbim dupa sa vedem ce si cum :D

Am promis oarecum ca-mi spun parerea despre SL410 dupa ce o folosesc putin.
Tulcea-Periprava, doua persoane si bagaj, motor de 15 cai.
Glisaj instantaneu, nu foarte stabila. Bordaj mic deci spaima la valuri si la magari care trec pe langa tine cu cabinate cu peste 100 de cai.
Eu am decenta cand il scot pe Thor la plimbare sa incetinesc cand trec pe langa alte barci, fie ele in miscare sau la ancora.
Barca portabila, usor de dat la apa si cam atat. Buna pe ape interioare, lacuri...etc.
Dupa ce m-am intors din Periprava barca a ramas la Romica, sa o vanda.
Cu regret, nu e pe gustul meu.
Am spre 50 de ani, am de crescut copii si senzatiile tari incep sa nu ma mai tenteze.

PS: vesta obligatorie

Vali

Citat din: Betto din Decembrie 26, 2014, 05:48:33 PM
WBF, un tanc submersibil, cred ca te-ar avantaja !, ...ori poate un Titanic?

As vrea sa intreb ce aduce util forumului acest tip de postare (nu e prima). Cand gasiti timp, va invit sa mai aruncati o privire pe aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3.msg4.html#msg4
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

WBF

#284
Calm, mult calm.
Ah, si sarbatori fericite. :)