barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bradutzu

un SL 410 o dai la apa unde vrei tu la cat de usoare sunt trasnaile astea de barci!
Sa auzim numai de bine!

Sosoktm

@bradutu...am un starcraft ceva mai greu (75-80 kile, am pus poze pe pagina anterioara) , insa nu am roti de transport deocamdata iar "peridocul" nu are placa de lumini detasabila, astfel incat sa tar barca singur pe distanta mare nu e o alternativa. Poate printre colegi se gaseste cineva care a dat barca la apa in zona. Buba mare e daca se poate naviga sau mai curg sloiuri.
In alta ordine de idei, ce tip/greutate de ancora folositi pe dunare?

bradutzu

de navigat.........la galati este ok, la Uzlina abia au reusit ccei de la Cormoran sa faca un canal ca pe Dunarea Veche este inca pod de gheata! de mentionat ca apa vine calda de sus asa ca iti faci si tu calculele!
Eu am folosit o ancora ubrele pliabila de vreo 5 kg pe care am pierdut-o dar nu prea imi pare rau ca nu prea isi facea treaba! acum am luat un cilindru de fier cam de vreo 4 kg pe care am sudat 4 electrozi si i-am intors pentru a-i da forma de ancora! asta este cel mai bun sistem posibil pentru ca sarmele alea se indoaie si iese ancora din orice! anul trecut am tras de cealalta ancora cu motorul de 40 cp si era sa iau apa de vreo 2 ori pana am reusit sa o scot!
Sa auzim numai de bine!

bica77

nu stiu de ce ancore vorbiti ,eu am o greutate turnata din ciment intr-o caldare de 10 kg de var are cam 15 kg si de abia ma tinea asta- toamna cand apa era crescuta si curentul prea mare

romica

Citat din: bradutzu din Februarie 10, 2014, 01:28:07 PM

Eu am folosit o ancora ubrele pliabila de vreo 5 kg pe care am pierdut-o dar nu prea imi pare rau ca nu prea isi facea treaba! acum am luat un cilindru de fier cam de vreo 4 kg pe care am sudat 4 electrozi si i-am intors pentru a-i da forma de ancora! asta este cel mai bun sistem posibil pentru ca sarmele alea se indoaie si iese ancora din orice! anul trecut am tras de cealalta ancora cu motorul de 40 cp si era sa iau apa de vreo 2 ori pana am reusit sa o scot!

Ancora tip umbrela se leaga din varf (unde se desfac bratele) si la coada ii pui un colier de plastic mic care sa prinda ochiul ancorei si sfoara. In felul asta, daca ramane blocata atunci cand tragi mai tare se rupe colierul de plastic si o scoti fara probleme  ;)

Sosoktm

@ romica....multumesc, m-am luminat!! imi tot faceam scheme in cap legat de cum functioneaza sistemul de "salvare" al ancorei umbrela pentru cand se agata prea tare, dar imi cam dadea cu virgula. Profit de ocazie sa intreb de montajul unui anod pe barca de alu. E necesar? Trebuie montat sub linia de plutire?
Multumesc

romica

Sper sa-ti si foloseasca, pentru ca daca a cazut cumva intre pietre sau crengi ce nu-i dau voie sa se rasuceasca ai sanse sa ramai fara ancora indiferent daca ai legat-o asa cum ti-am spus.

Daca montezi anod pe barca, musai trebuie sa fie sub linia de plutire, altfel nu-si face treaba. In general insa folosirea anozilor se recomanda in apa sarata unde procesul de coroziune este mai mare.

mustatza

Citat din: bica77 din Februarie 10, 2014, 01:40:39 PM
nu stiu de ce ancore vorbiti ,eu am o greutate turnata din ciment intr-o caldare de 10 kg de var are cam 15 kg si de abia ma tinea asta- toamna cand apa era crescuta si curentul prea mare

15kg !!!!!!! :o cat o galeata de var????? :o
ce barca detii bica 77? barca mea incarcata cu cele trebuinciose si 2 insi,sta in curent puternic cu o ancora confectionata dintrun cilindru cu diametrul de 15cm din metal plin sudat pe o placa de 20/20cm si are 10kg.

cea mai buna ancora pt dunare si dd este ancora tip bruce sau gheara dar are cateva dezavantaje:
- in locuri cu substratul tare sau pietros nu prea se "agata"
- in afara de sfoara principala mai trebuie o sfoara mai subtire legata de capul ancorei pt o smulgere mai usoara.aceste 2 sfori se vor incurca mereu .
- are o forma care este incomoda la depozitare
- daca se agata in butuci.............adios

la ce preturi au ancorele, este mai indicat confectionarea uneia artizanale.

ca greutate ancora/barca producatorii recomanda pt barci sub 6.5m 5kg

Sosoktm

apa sarata nici vorba cu barca asta. Ce nituri sa folosesc sub linia de plutire?As pune totusi anod sa dorm linistit. As vrea sa mai reconditionez cate ceva, se poate sa deranjez cu un telefon?
Multumesc

romica

Pentru montarea anodului iti recomand sa folosesti un surub de inox si piulita cu autoblocare, iar inainte de montare etansezi bine cu silicon.

Niturile folosite la barcile de aluminiu sunt nituri pline, care se umfla atunci cand sunt batute si etanseaza gaurile, dar le deformeaza si de aceea e destul de dificil de inlocuit.

Iti trimit printr-un mesaj privat numarul de telefon si daca ai intrebari ma poti suna.

bica77

Citat din: mustatza din Februarie 10, 2014, 02:24:23 PM
Citat din: bica77 din Februarie 10, 2014, 01:40:39 PM
nu stiu de ce ancore vorbiti ,eu am o greutate turnata din ciment intr-o caldare de 10 kg de var are cam 15 kg si de abia ma tinea asta- toamna cand apa era crescuta si curentul prea mare

15kg !!!!!!! :o cat o galeata de var????? :o
ce barca detii bica 77? barca mea incarcata cu cele trebuinciose si 2 insi,sta in curent puternic cu o ancora confectionata dintrun cilindru cu diametrul de 15cm din metal plin sudat pe o placa de 20/20cm si are 10kg.

cea mai buna ancora pt dunare si dd este ancora tip bruce sau gheara dar are cateva dezavantaje:
- in locuri cu substratul tare sau pietros nu prea se "agata"
- in afara de sfoara principala mai trebuie o sfoara mai subtire legata de capul ancorei pt o smulgere mai usoara.aceste 2 sfori se vor incurca mereu .
- are o forma care este incomoda la depozitare
- daca se agata in butuci.............adios

la ce preturi au ancorele, este mai indicat confectionarea uneia artizanale.

ca greutate ancora/barca producatorii recomanda pt barci sub 6.5m 5kg
aveam o laguna 410 nu asa de grea ,si vorbesc f serios in curent mare mai puneam o greutate peste piatra de 15 kg si eram singur in barca

gabos

Citat din: Sosoktm din Februarie 10, 2014, 12:35:35 PM
@bradutu...am un starcraft ceva mai greu (75-80 kile, am pus poze pe pagina anterioara) , insa nu am roti de transport deocamdata iar "peridocul" nu are placa de lumini detasabila, astfel incat sa tar barca singur pe distanta mare nu e o alternativa. Poate printre colegi se gaseste cineva care a dat barca la apa in zona. Buba mare e daca se poate naviga sau mai curg sloiuri.
In alta ordine de idei, ce tip/greutate de ancora folositi pe dunare?

deci 75-80 Kg are a ta?
Sl 410 are 64 Kg+motorul de 52 avem 116 Kg. Barca mea sta parcata undeva la vreo 20 m de apa si cand merg la pescuit o iau cu fratimiu pe sus cu tot cu motor. Amandoi apucam din pupa dar de pe laterale iar prova sta in echilibru. Deci cu motor cu tot centru de greutate e undeva la bancuta din spate :)

Ciby

Atentie cu hidroizolatia la anodul de sacrificiu. Ca sa-si faca treaba, este obligatoriu sa aiba contact electric. Aici este secretul protejarii!

bradutzu

Citat din: romica din Februarie 10, 2014, 03:00:22 PM
Pentru montarea anodului iti recomand sa folosesti un surub de inox si piulita cu autoblocare, iar inainte de montare etansezi bine cu silicon.

Niturile folosite la barcile de aluminiu sunt nituri pline, care se umfla atunci cand sunt batute si etanseaza gaurile, dar le deformeaza si de aceea e destul de dificil de inlocuit.

Iti trimit printr-un mesaj privat numarul de telefon si daca ai intrebari ma poti suna.
nu ma deranjeaza sa vb pe privat dar fiind o treaba tehnica, de ce nu pe forum sa mai invatam si noi despre barcile de aluminiu ca nu se stie cine mai apare cu vreo "tigaie" si ni se face pofta la mai multi si sa stim la ce sa ne asteptam!
Sa auzim numai de bine!

Sosoktm

@gabos.....cam pe acolo, imi pare fulg. Motorul meu are 37 kile iar cand voi fi solo vreau sa foloses un prelungitor de eche daca e cazul pentru o asieta perfecta
@bradutzu......vroiam sa intreb pe Romica privind vopsirea barci (culoare/lac transparent) , daca e si el de acord continuam aici, poate va fi o informatie utila. La fel si cea  privind izolarea "preventiva" cu epoxi a zonellor cu nituri submerse(nu.toti ne dam cu linder sau lund).