barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bica77

#135
Citat din: romica din Februarie 18, 2014, 06:09:35 PM
bica, asa cum ti-am spus in mail, pentru a nu avea probleme cu oglinda la transportul pe peridoc se pune un suport de motor care fixeaza motorul de peridoc. punct.

recomandarea este valabila pentru toate ambarcatiunile (indiferent ca sunt de lemn, fibra, aluminiu , gonflabile etc), chiar daca unii producatori nu specifica asta clientilor. mai departe este decizia fiecaruia cum procedeaza, daca asculta de cel care produce barcile sau de betivul satului.
romica nu stiu daca cu cel care am discutat la telefon de la nmarine era betivul satului dar omul mi-a explicat asa :daca transport motorul pe barca  pe vertical perfect nu-mi trebuie suport ,daca insa rabatez motorul atunci se schimba treaba si motorul apasa datorita parghiei aparute pe oglinda si pe tiller sau cum i-o spune ca nu ma prea pricep ,eu chiar am intentionat sa fac comanda de suport dar asta de la nmarine m-a oprit din actiune  si d-asta am intrebat si eu pe forum

gabos

sa transporti barca pe peridoc cu motorul pe vertical? Pai ai facut proba sa vezi cat mai ramane de la sol la pintenul morului? dar cand urci un deal sau cobori o vale? Nu am atat de multa experienta dar eu nu prea am vazut sa se transporte asa. Atunci de ce cand se scoate barca sau se lasa la apa cu peridocul, se face cu motorul basculat?

romica

bica, eu ca producator al ambarcatiunii ti-am recomandat ceva, acum daca tu vrei sa tii cont de asta sau nu e decizia ta. ti-am spus ca nu-i obligatoriu sa cumperi suportul ala, ci poti sa-l improvizezi dintr-un lemn crestat in capete, un profil metalic caruia ii sudezi un V, etc.

imi aduc aminte ca mi-ai spus cand am vorbit la telefon ca si la barca ta veche aparusera fisuri la oglinda si ti-am spus ca printre posibilele cauze sunt si aceste drumuri cu motorul pe barca, fara a fi ancorat de peridoc, mai ales tinand cont de starea drumurilor din Romania si toate gropile prin care suntem nevoiti sa trecem pana a ajunge la apa.

bica77

va dati seama ca ma intereseaza sa pastrez barca asta intr-o stare cat mai buna si cat mai mult timp posibil ca d-asta am optat pentru o barca de aluminiu si nu de fibra din care sa sara cate -o bucata din ea ori de cate ori se loveste de ceva mai tare , pentru acesta am intrebat si va multumesc de raspuns ,eu chiar ieri am vorbit c-un tip de la nmarine si mi-a zis chestia asta cu tinutul pe verticala dar o sa fac comanda, oricum merci,...... da poti transporta motorul pe barca fara sa atinga pintenul de ceva pe drum, e vorba de peridoc cat este de inalt ,astazi l-am echilibrat si l-am inaltat special ptr a merge cu el la verticala fara sa atinga ,de bagat in apa il rabatezi ,evident, dar atunci ii scoti suportul ca nu-l bagi in apa cu suport ,da-l  in masa de suport, nu? romica as vrea sa te intreb ceva, motorul pe care l-am luat de la bogdan e cu cizma scurta si totusi pe el are trecuta greutatea de 57 kg, de ce ? cand asta de 15 cp cu cizma scurta ar trebui sa aiba 52 de kg, o fi de la electromotor ? ca are asa ceva, are si fire ptr pornirea electrica; ma bate gandul sa-i scot electromotorul sa-l mai usurez putin ,sau fac o prostie?

gabos

al meu are 52 Kg si are doar pornire manuala. daca al tau e cu pornire electrica atunci are 57. Crezi ca ai sa castigi ceva important pentru 5 Kg? dal in colo de electromotor ca iei si tu o bere mai putin in barca si gata. Inca nu ai facut probe la barca pe apa nu? Eu cred ca tu ai ramas cu fosta ta laguna minor si cu pescajul mare pe care il are atunci cand mai pui un Kg in plus.Mai bine ii pui o baterie si asa ai tu o lumina, sau orice alt echipament care necesita 12v

romica

suportul se foloseste doar cand il transporti pe distante lungi sau drumuri proaste tocmai pentru a proteja oglinda de socurile provocate de motor in astfel de conditii. evident ca il scoti cand bagi barca la apa, odata cu bara de lumini.

referitor la motor, greutatea de 52 kg este pentru varianta de baza (cizma scurta, pornire la sfoara, comanda la mana), dupa care fiecare optiune adauga ceva in greutate. daca nu ma insel greutatea oficiala a motoarelor nu include uleiul si nici elicea. daca scoti electromotorul ai grija sa izolezi firele sa nu te trezesti cu un scurtcircuit in timpul mersului.

personal iti recomand sa testezi ambele motoare si sa te decizi pe care-l pastrezi. eu unul nu as schimba 9.9 cp cu unul  de 15 pe barca mea.

bica77

acum e prea tarziu ptr ca l-am vandut pe cel de 9,9 cp, si eu as fi vrut pe cel de 9,9 cp dar toti de pe forum m-au convins sa-l pastrez pe cel de 15 cp ca nu e diferenta mare de consum spuneu ei si multe alte motive pro 15, mai mult zicea cineva  chiar asta de 15 cp ar consuma pe distante mai lungi mai putin decat asta de 9,9, acu ca tot a venit vorba si ca ai habar, spune-mi si mie te rog care ar fi diferenta de consum la asta  de 15 cp sa stiu daca sa-l tin sau sa-l marit daca e costisitor in timp pe barca sl 410 o singura persoana cu inca 20 de kg in barca bagaje plus o piatra de ancorare

bica77

da chiar ,de ce n-ai schimba unul de 10 pe unul de 15 cp? ptr romica

romica

nu stiu cat consuma motorul de 15 cp, pentru ca nu am avut in probe, dar asta de 9.9 are un consum in jur de 2 lt/h. pe mine ma incanta mai mult greutatea lui pentru ca-l pot pune si scoate singur de pe barca, iar asta e important cand dau barca la apa undeva unde nu am rampa de lansare sa pot intra cu peridocul. viteza maxima pe care am masurat-o, singur in barca fiind, a fost de 38 km/h si o consider mai mult decat suficienta pentru nevoile mele.

bica77

Citat din: gabos din Februarie 18, 2014, 09:14:33 PM
al meu are 52 Kg si are doar pornire manuala. daca al tau e cu pornire electrica atunci are 57. Crezi ca ai sa castigi ceva important pentru 5 Kg? dal in colo de electromotor ca iei si tu o bere mai putin in barca si gata. Inca nu ai facut probe la barca pe apa nu? Eu cred ca tu ai ramas cu fosta ta laguna minor si cu pescajul mare pe care il are atunci cand mai pui un Kg in plus.Mai bine ii pui o baterie si asa ai tu o lumina, sau orice alt echipament care necesita 12v
are gabos baterie mi-a dat omul si baterie la motor si sonar sunt dotat cu de toate  ;) da ce-i drept n-am facut o proba cu barca si motorul sa vad cum merg, dar n-are cum sa mearga rau ,apropos de laguna 410 sa stii ca nu era asa de inalta ,ce, avea pescaj de 20

Mihaif99

Citat din: bica77 din Februarie 18, 2014, 09:28:35 PM
acum e prea tarziu ptr ca l-am vandut pe cel de 9,9 cp, si eu as fi vrut pe cel de 9,9 cp dar toti de pe forum m-au convins sa-l pastrez pe cel de 15 cp ca nu e diferenta mare de consum spuneu ei si multe alte motive pro 15, mai mult zicea cineva  chiar asta de 15 cp ar consuma pe distante mai lungi mai putin decat asta de 9,9, acu ca tot a venit vorba si ca ai habar, spune-mi si mie te rog care ar fi diferenta de consum la asta  de 15 cp sa stiu daca sa-l tin sau sa-l marit daca e costisitor in timp pe barca sl 410 o singura persoana cu inca 20 de kg in barca bagaje plus o piatra de ancorare

Tu ai decis singur sa il tii pe cel de 15. De exp ti-am explicat ca trebuie sa tii cont cum vrei sa il utilizezi si ca cel de 10 are niste avantaje in ceea ce priveste greutatea. Nu mai da vina pe altii pentru deciziile tale. Tu dai mai multa importante unor sfaturi, si mai putina altor informatii. In sufletul tau si tie iti place motorul mai mare.

bica77

#146
bai mihai 99, nu-i normal sa ma informez inainte de-a lua o decizie? ,nu-i neaparat decizia mea, ca am scos la vanzare ambele motoare ,asta de 10 s-a dat mai repede ,ca-i mai mic si am ramas cu asta de 15, stai linistit ca nu-i bai, daca gasesc pe cineva care sa aprecieze un motor c-asta o sa-l dau, daca nu il pastrez, stii care este toata  smecheria? inca nu l-am pus pe barca sa-l testez sa vad cum merge ,ca daca merge si-mi place, il tin o viata ca pe nevasta-mea  ;D

Ciby

Nu cred ca o sa fii dezamagit de diferenta de greutate versus putere dintre cele doua motoare. Din punctul meu de vedere ai facut alegerea corecta cand l-ai ales pe cel de 15. De ce spun asta? O sa cari tot timpul dupa tine diferenta de greutate, 15-20 de kg, dar mergand cu cel de 15 la 2/3 din putere (10 cai) obtii acelasi rezultat cu cel de 10 turat la maxim. Poti singur sa apreciezi uzura celor doua. Pe de alta parte, cel de 15, iti mai ofera inca o jumatate din motorul de 10 ca rezerva de putere. Diferenta de consum va fi nesemnificativa la aceeasi putere, iar la 15 cai, deja consumul scade datorita timpilor mai mici de deplasare.
Mingea este rotunda si daca vrem sa-i gasim vreun colt, trebuie s-o studiem pe toate partile.
Cat despre suportul de sprijin al motorului, fa poze mai detaliate cu motorul pe barca si barca pe peridoc. Daca nu poti face un suport, eu ma ofer sa ti-l fac in schimbul unei beri pe malul apei.

bica77

Citat din: Ciby din Februarie 19, 2014, 04:12:05 PM
Nu cred ca o sa fii dezamagit de diferenta de greutate versus putere dintre cele doua motoare. Din punctul meu de vedere ai facut alegerea corecta cand l-ai ales pe cel de 15. De ce spun asta? O sa cari tot timpul dupa tine diferenta de greutate, 15-20 de kg, dar mergand cu cel de 15 la 2/3 din putere (10 cai) obtii acelasi rezultat cu cel de 10 turat la maxim. Poti singur sa apreciezi uzura celor doua. Pe de alta parte, cel de 15, iti mai ofera inca o jumatate din motorul de 10 ca rezerva de putere. Diferenta de consum va fi nesemnificativa la aceeasi putere, iar la 15 cai, deja consumul scade datorita timpilor mai mici de deplasare.
Mingea este rotunda si daca vrem sa-i gasim vreun colt, trebuie s-o studiem pe toate partile.
Cat despre suportul de sprijin al motorului, fa poze mai detaliate cu motorul pe barca si barca pe peridoc. Daca nu poti face un suport, eu ma ofer sa ti-l fac in schimbul unei beri pe malul apei.
merci ciby ca te-ai oferit, am facut deja comanda de un suport ,sa-mi zica cineva ce inseamna -1 la karma ,am gresit cu ceva? sau in loc s-o iau in sus, descresc

Vali

Salut Bica si ma bucur ca ti-ai rezolvat problema cu barca si motorul. Dupa cum vezi, colegii au fost de ajutor, si pe viitor sper sa mai avem asemenea dezbateri interesante, din care toata lumea are de invatat.
Despre karma, nu-ti face probleme. Posibil ca ti-a dat cineva smite, dar in timp, pe masura ce vei participa constructiv la forum, reputatia va creste inapoi. Nu e un capat de tara, cu toate ca ar trebui sa-ti dea de gandit vizavi de modul de comunicare sau cine stie, tonul folosit etc.
Important e ca lumea sa-si rezolve problemele cu ajutorul colegilor de forum, si sa ne infrumusetam weekendurile si vacantele pe ape. Restul vorba aia, e cancan :). Multumim inca o data contributorilor de pe acest topic, care va ramane de referinta vizavi de barcile usoare, in mod particular cele de aluminiu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau