Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - bogdanminitehnicus

Pagini: [1] 2 3 ... 28
1
Cumparari / Motor 30 cp honda
« : Ianuarie 23, 2023, 10:33:35 p.m. »
Salutări, daca vinde cineva vreun motor de honda de 30cp, chiar și carburație dar în buna stare de funcționare.
Mulțumesc 0724873787

2
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Decembrie 06, 2022, 07:31:51 p.m. »
si un mic montaj de pe bratul Macin din 2020 cand am fost la padela

https://youtu.be/iKsRDsekHQo

3
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Decembrie 03, 2022, 01:14:22 p.m. »
tot ma gandesc de ceva vreme daca sa ma apuc sau nu de lungit corpurile la cuplul maestru cu inca 1m, nu stiu cum se face, poate aveti vreo idee, corpurile sunt din fibra de sticla

4
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Noiembrie 30, 2022, 11:45:33 p.m. »
la o ambarcatiune de 9 metri viteza maxim teoretic posibila, in regim de deplasament, este 5,6xradical din 9 = 5,6x3=16,8 km/h. la o barca de 12,25 metri avem 5,6 x radical din 12,25 = 5,6x3,5=19,6 km/h

formula dupa care am calculat am gasit-o pe wikipedia, nu stiu daca e cea mai exacta, pentru mine 10 km reprezinta viteza economica, tot ce sare peste creste consumul exagerat

5
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Noiembrie 21, 2022, 12:27:19 p.m. »

6
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 22, 2022, 11:55:08 p.m. »
am gasit explicatia de mai sus pe wikipedia impreuna cu o formula de calculare a vitezei unui corp de deplasament, bine el nu cred ca e foarte exact pentru ca nu ia in calcul latimea corpului, dar cifrele sunt destul de interesante si exacte in cazul meu:

radical din lungimea corpului in metri X 2.43= viteza in noduri
in cazul meu:
5,2 m lungimea 2.28x2.43=5.54 noduri = 10.26km

daca as lungi corpul cu 1m

6.2m 2.48x2.43= 6.05 noduri = 11.2 km

7
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 22, 2022, 11:47:06 p.m. »
Hull design implications
Wave-making resistance depends on the proportions and shape of the hull: many modern displacement designs can exceed their hull speed even without planing. These include hulls with very fine ends, long hulls with relatively narrow beam and wave-piercing designs. Such hull forms are commonly used by canoes, competitive rowing boats, catamarans, fast ferries. For example, racing kayaks can exceed hull speed by more than 100% even though they do not plane.

Heavy boats with hulls designed for planing generally cannot exceed hull speed without planing.

Ultra light displacement boats are designed to plane and thereby circumvent the limitations of hull speed.

Semi-displacement hulls are usually intermediate between these two extremes.

8
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 17, 2022, 10:47:26 p.m. »
Una peste alta a fost cam prima incursiune serioasa cu plutitoarea pe Dunare, sincer nici nu credeam ca o sa tina motorul atatea ore continuu. Eu sunt foarte incantat de rezultat si de tot voiajul, dar sunt in continuare lucruri de imbunatatit, de exemplu ascutirea oglinzii ca sa-mi scada valurile de siaj si rezistenta la inaintare....


9
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 17, 2022, 10:35:39 p.m. »
Frumos de frumos!
Imi poti spune daca si care poze sunt din zona Gropeni?

nu am facut prea multe poze acolo, sper sa te ajute ce am postat

10
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 16, 2022, 11:29:53 p.m. »
.

11
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 16, 2022, 11:28:10 p.m. »
.

12
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 16, 2022, 11:26:39 p.m. »
.

13
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 16, 2022, 11:17:08 p.m. »
salutari calduroase din fata calculatorului, incoconat intr-o patura chinezesca....

Si a venit vremea sa povestesc si despre ultima zi a voiajului electric, in care am plecat devreme cu gand sa ajung in Braila, un traseu de doar 53 km. Plecarea de pe bratul Marasu a fost una foarte linistita, vreme frumoasa, vant putin si soare mult, iar bratuletul este unul foarte izolat si pitoresc cu maluri domoale si multe locuri de campat in natura, pana in dreptul localitatii Gropeni, unde drumul s-a latit considerabil si au aparut si barjele de transport. Am trecut destul de repede de Chiscani si am inceput sa vad un inceput de Braila, apoi am inaintat spre noul pod de unde am fost inturnat de bratul Macin cu o apa limpede si curata care te imbia sa intorci amonte. Asa ca am inceput urcarea pe Macin foarte bucuros de noua destinatie care speram sa fie Peceneaga de unde ar fi venit Mihai sa ma recupereze cu peridocul. Plutitoarea inainta frumos cam cu 7-8km/h, soare era destul, asa ca tot inainte. Din pacate seara s-a apropiat destul de repede, incepusem sa merg doar cu bateria asa ca am oprit voiajul in dreptul localitatii Turcoaia, cu o rezerva in baterii de 60 si ceva la suta dupa 91 km. As mai fi ramas inca o zi, dar prognoza meteo era destul de sumbra, vant de fata in rafale de 30km + mers in amonte....

15
Alte ambarcatiuni / Re: aventurile catamaranului solar
« : Octombrie 09, 2022, 12:34:58 a.m. »
 :)

Pagini: [1] 2 3 ... 28