Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 04:58:37 am

Titlu: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 04:58:37 am
Sa postam pentru inceput ceva imagini si un link cu masinaria in functiune. Sa nu aud vreun comentariu negativ cu privire la asieta, ca nu am nici o greutate in nasul barcii, in mod pretentios (pentru o asemenea copaie) numit prova.

http://www.youtube.com/watch?v=U-yPa4tLtfA&context=C36efeb9ADOEgsToPDskLUNWOK1BjiMXlh9J8V4tjt


Va urma!
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: adrianpacurici din Ianuarie 10, 2012, 10:05:25 am
nu inteleg...propulsata cu jet? eu in poza parca vad un outboard obijnuit? sau gresesc?
iar numele de bot si nas al barcii le folosesc si eu..nu ca nu as fi pretentios ci doar ca nu sunt marinar..prova este o denumire marinareasca nu pretentioasa ;D ;)
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Florio din Ianuarie 10, 2012, 10:51:15 am
nu inteleg...propulsata cu jet? eu in poza parca vad un outboard obijnuit? sau gresesc?
iar numele de bot si nas al barcii le folosesc si eu..nu ca nu as fi pretentios ci doar ca nu sunt marinar..prova este o denumire marinareasca nu pretentioasa ;D ;)

Adrian, cuvintele cheie sunt  "Yamaha jet outboard" :) . Poate arata la fel cu ce stii, dar nu-i :) .

@ Mihai.
  Nu vad nici o problema de asieta, barca gliseaza frumos, ridica prova sporadic, la contactul cu valurile.
Felicitari pentru motor. Spune-ne si noua daca e intr-adevar cu 30% mai eficient, dupa cum spune carticica lor.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 10, 2012, 11:02:25 am
In pofida piratului din avatar,i-mi pare o barca de om cinstit.De fapt .....daca ma gandesc la barcile usoare si rapide ale somalezilor,nu mai stiu ce sa zic !?
Raman totusi la parerea mea,sant sigur ca nu ai si greutatea lor  ;D

La cat mai multe mile marine !
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: adrianpacurici din Ianuarie 10, 2012, 11:21:34 am
sa inteleg ca acel motor nu e cu elice... COOOLL :D
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: ss din Ianuarie 10, 2012, 02:30:10 pm
Si cu toate scuzele adresate lui Mihai - care chiar se pricepe, da' nu m-am putut abtine - frumos motor Honda ai pe barca! ;)
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 02:44:22 pm
sa inteleg ca acel motor nu e cu elice... COOOLL :D

Am mai adaugat o poza in care se vede. In film, cand trec prin dreptul malului merg pe deasupra unul drum scufundat unde apa e pina la ganunchi. Cu acest motor, in glisare, pescajul meu e undeva sub 10 cm.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 02:52:15 pm
Citat
Si cu toate scuzele adresate lui Mihai - care chiar se pricepe, da' nu m-am putut abtine - frumos motor Honda ai pe barca!

Calul de dar nu se cauta la dinti.  ;D
Un motor cu jet e rar si scump. Yamaha e luat la mana a doua la un pret foarte bun. Avea carburatoarele infundate, asa ca am platit pe el foarte putin. Yamaha F40 carburat e stiut ca are carburatoare sensibile. Daca nu le golesti si nu folosesti stabilizator se formeaza imediat cristale care infunda jigloarele. Cred ca e o reactie a benzinei cu metalul prost folosit de yamaha la constructia carburatoarelor.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Ciby din Ianuarie 10, 2012, 02:53:21 pm
Si cu toate scuzele adresate lui Mihai - care chiar se pricepe, da' nu m-am putut abtine - frumos motor Honda ai pe barca! ;)
Ce tare-mi place! Da' n-am cum sa dau un like!
Da' si cu ce te lauzi tu Mihai  imi place! Merge frumos.
Si chiar asa, cum spune si Florio, chiar merge mai bine decat cel clasic?
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 03:07:10 pm
nu inteleg...propulsata cu jet? eu in poza parca vad un outboard obijnuit? sau gresesc?
iar numele de bot si nas al barcii le folosesc si eu..nu ca nu as fi pretentios ci doar ca nu sunt marinar..prova este o denumire marinareasca nu pretentioasa ;D ;)

Adrian, cuvintele cheie sunt  "Yamaha jet outboard" :) . Poate arata la fel cu ce stii, dar nu-i :) .

@ Mihai.
  Nu vad nici o problema de asieta, barca gliseaza frumos, ridica prova sporadic, la contactul cu valurile.
Felicitari pentru motor. Spune-ne si noua daca e intr-adevar cu 30% mai eficient, dupa cum spune carticica lor.


Cu 30 % asa cum zici, dar nu mai eficient, ci mai INeficient  :). Motorul e un F40, are 40 CP, dar la pompa are doar 30 CP.
Deci 25% pierderi de putere. Avantajul e ca il pot baga in apa extrem de putin adinca. Pot glisa in 10 CM de apa.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Thor din Ianuarie 10, 2012, 03:41:24 pm
Ii place si apa de mare?
Am vazut ca unele motoare clasice cer spalare (functionare) in apa dulce dupa utilizarea in apa sarata.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 04:46:55 pm
Ii place si apa de mare?
Am vazut ca unele motoare clasice cer spalare (functionare) in apa dulce dupa utilizarea in apa sarata.

E un Yamaha F40, asadar are nevoie de flushing. Lower unitul jet care e facut de o alta companie are nevoie doar de lubrifiere dupa fiecare iesire, dar un flushing nu strica.

Nu stiu insa de ce ai folosi un motor cu pompa jet pe mare. Avantajul e sa il folosesti in apa putin adinca, in whitewater, etc
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Thor din Ianuarie 10, 2012, 05:49:28 pm
De fapt nici nu stiam de ce as folosi un jet in loc de o elice. Abia acum am aflat. Multumesc.
Scuze, de cand ai postat, m-am dus pe youtube unde ne-ai trimis si am uitat sa ma mai intorc, trecand din filmulet in filmulet.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 08:02:00 pm
Si cu toate scuzele adresate lui Mihai - care chiar se pricepe, da' nu m-am putut abtine - frumos motor Honda ai pe barca! ;)
Ce tare-mi place! Da' n-am cum sa dau un like!
Da' si cu ce te lauzi tu Mihai  imi place! Merge frumos.
Si chiar asa, cum spune si Florio, chiar merge mai bine decat cel clasic?

Poti sa dai "applaud", chiar sub poza de avatar.  E la fel cu like.
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Ciby din Ianuarie 11, 2012, 07:29:42 am
Aha, acum am vazut. Multumesc!
Imi place tot acest topic!
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Tudor din Ianuarie 12, 2012, 01:00:15 am
Salut Mihai, e un Alaskan 15 dlx, nu? Interesanta alegerea. La noi in RO (am observat pe forum ca tu locuiesti peste mari si tari) oferta de barci de aluminiu e cam slabuta, firmele din domeniu comercializand eternele Linder si Buster (prezente cam peste tot in UE) existand si un dealer Lund, toate la niste preturi perfect piperate. In plus, mai e o firma, Motomarine, care e dealer Smokercraft si are si licenta pentru construirea unui model, din poze pare a fi Canadian daca nu ma insel, barcile fiind asamblate aici cu materialele din America. Oricum, modelul nu e deloc atractiv, e cel mai “chel” de la Smokercraft.
 Asadar, la noi exista un singur “aproape producator” autohton, in vreme ce in America de Nord barcile de aluminiu sunt omniprezente pe apele interioare, fiind zeci de producatori de ambarcatiuni de aluminiu, atat nituite, cat si sudate. Cum vezi situatia? E intemeiata apetenta asta asa mare a americanilor fata de ambarcatiunile de aluminiu sau e doar “trendy”? Care e avantajul lui Alaskan fata de o barca de fibra cu trasaturi constructive similare? Te intreb pentru ca intr-o perioada eram decis sa aduc de acolo ceva versatil gen Smokercraft Ultima, cu toate complicatiile de rigoare, dar pentru moment am renuntat, e cam periculos pentru buzunar. In prezent, astept momentul potrivit sa fac o descindere la Galati in cautarea admin-ului de pe forum ;)
Titlu: Re: Barca mea Smokercraft Alaskan propulsata cu jet
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 12, 2012, 03:13:27 pm
Salut Mihai, e un Alaskan 15 dlx, nu? Interesanta alegerea. La noi in RO (am observat pe forum ca tu locuiesti peste mari si tari) oferta de barci de aluminiu e cam slabuta, firmele din domeniu comercializand eternele Linder si Buster (prezente cam peste tot in UE) existand si un dealer Lund, toate la niste preturi perfect piperate. In plus, mai e o firma, Motomarine, care e dealer Smokercraft si are si licenta pentru construirea unui model, din poze pare a fi Canadian daca nu ma insel, barcile fiind asamblate aici cu materialele din America. Oricum, modelul nu e deloc atractiv, e cel mai “chel” de la Smokercraft.
 Asadar, la noi exista un singur “aproape producator” autohton, in vreme ce in America de Nord barcile de aluminiu sunt omniprezente pe apele interioare, fiind zeci de producatori de ambarcatiuni de aluminiu, atat nituite, cat si sudate. Cum vezi situatia? E intemeiata apetenta asta asa mare a americanilor fata de ambarcatiunile de aluminiu sau e doar “trendy”? Care e avantajul lui Alaskan fata de o barca de fibra cu trasaturi constructive similare? Te intreb pentru ca intr-o perioada eram decis sa aduc de acolo ceva versatil gen Smokercraft Ultima, cu toate complicatiile de rigoare, dar pentru moment am renuntat, e cam periculos pentru buzunar. In prezent, astept momentul potrivit sa fac o descindere la Galati in cautarea admin-ului de pe forum ;)

Lund e o firma de top, iar barca utilitara perfecta, in cu totul alta categorie de pretz decat Smokercraftul meu Alaskan este Lund Alaskan 1600, sau 1800 pentru cine vrea mai mare.
Barcile de Al sunt barci care initial s-au vrut a fi utilitare, dar ulterior au inceput sa manince din piata barcilor de lux, dar marketed tot ca barci de pescuit. Parerea mea e ca nu sunt adecvate mediului marin, si rolul lor trabuie sa fie de barca utilitara de apa dulce, cu intretinere minima, sau in cazul uneia mari, barca specializata gen barca cu jet pentru Alaska, sau BC care merge in egala masura apa si pe pe bolovani. Una e sa intrii cu cizmele cu nisip si noroi pe podeaua de caucuc sau plastic antiderapant a unui Lund Alaskan, si alta pe podeaua frumoasa a unei barci de fibra. Una e sa tragi Alaskanul la mal in pietre, alta e sa tragi gel-coatul lucios ....

Smk Alaskan e o barca interesanta prin aceea ca e destul de seaworthy pentru dimensiunea ei, are o forma flared in prova ca o panga, ceea ce permite instalarea unuei platforme si uni scaun in pofida dimensiunii mici, e o barca adanca, are o forma a operei moarte (modified vee) adecvata instalarii unui jet (curgere curata) si in fine, e suficient de ingusta ca sa meara frumos vaslita. Trendul actual e ca barcile sa fie excesiv de late. In plus modelul DLX are podea acoperita cu plastic, asa ca dai cu furtunul si e curata.
E greu de instalat un motor electric in prova din cauza formei barcii

Ca sa continuu postul initial scopul a fost sa "construiesc" o barca usoara, fara dureri de cap, cu care sa pot pleca la pescuit cand imi vine pe chelie, fara pregatiri. Adica vin de la serviciu, si imi zic ca ma simt stresat. Din momentul acela sunt pe apa in 20-25 de minute.
Am cumparat Smk Alaskan pentru ca era usoara pentru dimensiunea ei, era seaworthy, era OK de vaslit, avea podea, si prezenta oportunitati de customizare fara mari batai de cap.