Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 226
1
Eu m-am gandit ca la 16 picioare, adica aproape 5 metri, barca nu are cum sa fie excesiv de grea, mai ales ca se vede in poze ca s-a dat jos tot de pe ea. Din experienta mea vizavi de motorizare, pe cat am vazut sau mers pe barci similare, cam pe acolo e compromisul optim si pentru dinamica buna, si pentru exploatare economica.

La fel, fiind pe carburatie m-am gandit ca nu depinzi prea mult de service-uri etc. Eu nu am motoare mari de barca (cel mai mare e de 25 cai / 2T), dar am avut motociclete in 4 cilindri pe carburatie, si stiu cat de bine e sa fii self-sufficient.

Si eu sunt fan exclusiv 2T cand e vorba de glisare, dar la un 60 de cai diferenta de consum fata de 4T se simte binisor. Din cauza asta, si din cauza de trim, cred ca motorul actual in 4T e alegerea optima. La o adica, pentru 2T s-ar putea construi un jack plate cu trim, folosind un trim dezafectat, dar deja e bataie de cap cu rezultate nesigure. Asa ca mai bine ce-i in mana nu-i minciuna :).

2
Cred ca daca nu incarci barca, 60 e mai mult decat suficient. Cred ca e un motor misto, mai ales ca e pe carburatie. Sunt sigur ca la prima proba, cu o persoana sau 2 in barca vei fi entuziasmat de cum se va misca.

3
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Septembrie 25, 2018, 04:53:34 pm »
Mie mi-a trecut, sper ca si voua :). Nu uitati totusi ca pentru mine forumul a ramas singura cale de comunicare in probleme de barci.

4
Vizavi de "hard spots" si combaterea lor, la o asemenea barca nu e o foarte mare bataie de cap. Asta deoarece barca a fost facuta intr-o epoca in care fibra se batea sanatos, adica din belsug. Din cauza asta si din cauza ca barca nu e de super-viteza, solicitarile fundului nu afecteaza in mod deosebit carena de fibra.

Problemele cu hard spots apar atunci cand distanta dintre elementele de osatura e prea mare in raport cu grosimea fundului. Asta face ca fundul sa flexeze prea mult, si in timp sa apara cedari de material, de obicei fisuri.

Am intalnit o singura data acest fenomen, la o barca la care distanta dintre varange era in jur de 1 metru - 1 metru 20, iar longitudinal avea doar o chila centrala, in rest doar redanele. Din cauza flexarii, un redan a crapat exact in dreptul varangei, si pe acolo se prelingea un firicel de apa.

Am rezolvat prin reparatia crapaturii, plus adaugarea unor varange suplimentare intre cele principale. In prezent barca e in stare perfecta, nemaiavand vreo problema.

Prin urmare, daca osatura de fund e facuta bine, in sensul de a nu permite flexari excesive, nu e asa mare bataie de cap cu hard spots, la barci de glisare utilitare precum avem noi. Problemele apar la barcile rapide, cu motorizari mari, unde intr-adevar e important de asigurat o prindere elastica a elementelor de osatura la interiorul carenei.

5
Foarte bine lucrat tox, multumim pentru detalii. Eu totusi as fi mers cu oglinda de placaj pe toata inaltimea, adica si zonele laterale mai inalte. In felul asta efortul motorului se transmite si in zona copastiei.

Oricum e bine, acum ramane de lipit oglinda de placaj la interiorul barcii. Eu folosesc epoxy amestecat cu rumegus fin, pana ajunge ca o "marmelada" mai fluida. Dupa lipirea oglinzii si chituirea rosturilor, e buna si o tesatura de fibra cu epoxy pe toata suprafata oglinzii de placaj, care tesatura face si legatura cu fibra barcii.

Mult succes in continuare. Se vede ca esti priceput, asa ca sigur va iesi ceva frumos.

6
Cafenea - Discutii generale / Cu baicu prin munti
« : Septembrie 19, 2018, 10:53:16 pm »
Acum nu inseamna ca s-a terminat netu daca nebunu ala de admin a zis ca nu mai raspunde la provocari :). Asa ca hai s-o lasam in fasole de suparare, si sa trecem la chestii misto.

Eu nu sunt suparat, ci am fost doar foarte agasat de am scris mai inainte la fidbec ca nu mai am treaba cu forumu' ca inainte. Da' va asigur ca tot ce am scris acolo e pe bune. Adica cel putin momentan nu mai am treaba decat cu baietii cu AN-uri.

Ca sa rezum intr-o propozitie tot textul ala, ar suna cam asa: IMI BAG PWLA IN ELE DE BARCI :P.

Cam de acum un an ma ajunsesera anii de stres si epuizare in care am vrut sa-i ajut pe toti cei care ma solicitau. Bineinteles ca in "alturismul" meu am lasat totul deoparte si am pus pe locu' 1 barcagiii si barcile lor, pana mi s-a rupt filmu' si m-am imbolnavit.

Asa ca in toamna trecuta am hotarat sa-mi iau o pauza luuuuuuunga de la barci, tocmai ca sa nu ajung sa le urasc, fiind totusi cea mai mare pasiune a mea.

Si ca sa va spun exact, ultima mea iesire cu barca a fost anul trecut pe 24 iulie, cand am scos motoru' Mariner de pe fundu' canalului Sontea. De atunci nu m-am mai dat cu barca si nici nu am simtit nevoia, mai ales ca nu pot numi plimbare singura iesire de anul asta, acum 2 weekend-uri - 10 minute pe Dunare la Topalu cu o barca facuta de mine, la o proba.

Deci in toamna trecuta zis si facut: imi bag pwla in ele de barci, si ma apuc de una din cele mai mari damblale ale mele, calaritul coclaurilor montane cu baicu (bicla).

In ultimul an nu stiu daca au fost 5 weekend-uri in care sa nu fi plecat pe munte impreuna cu fata, cu baicurile. Ultima iesire din 2017 a fost pe 28 decembrie, prima iesire pe 2018 a fost pe 7 ianuarie, in zona observatorului astronomic de la Luncavita. Vremea a fost superba, incredibil de frumos pentru perioada anului nou.

Ca sa fac un bilant pe scurt, in acest an care a trecut am strabatut urmatoarele zone muntoase:
1. Cel mai mult in Dobrogea, fiind cel mai aproape si cel mai la indemana. Adica Muntii Macin, Dealurile Niculitelului, Podisul Babadag, Podisul Casimcei.
Am parcurs atat zonele geologice de origine hercinica (Pricopanul, Tutuiatu, Iacobdeal), cat si pe cele de origine caledoniana (Ghiunghiurmez).
2. Muntii Vrancei - si in zona estica, si in cea vestica, in secuime
3. Muntii Siriu
4. Muntii Giurgeu
5. Muntii Hasmas
6. Muntii Bucegi
7. Muntii Rarau - Giumalau

Am sa povestesc in ordine aleatorie despre cele mai memorabile ture. Chiar daca ultima a fost in Dobrogea, in zona Cozluk weekendul trecut, am sa povestesc acum de tura pe Rarau, pe 2-3 septembrie a.c.

Plecam noi sambata 1 septembrie din Galati spre Pojorata, unde inchiriasem o camera la o pensiune undeva la marginea satului, chiar pe Trans-Rarau. Pe drum veselie maxima, bairam pe bluetooth cu muzica de pe youtube, de erau fetele mele in culmea fericirii. Drumul pe E85 destul de ok, cu toate ca ma asteptam la trafic baban, fiind weekend.

Adevarul e ca drumul s-a aglomerat dupa ce am trecut de Falticeni si am intrat pe "Bulevardul Bucovina". Inainte de Gura Humorului traficul a devenit chiar nervos, dupa care mai departe s-a mentinut aglomerat, insa acceptabil.

Am ajuns la Pojorata pe intuneric, si dupa indicatiile primite am localizat Hanul Pastravarului, pensiunea fiind la 200 de metri mai sus. In sfarsit am ajuns noi la pensiune, unde am cunoscut un domn extraordinar din Iasi, pasionat de munte si veteran al traseelor de drumetie. Ne-am imprietenit si am povestit impreuna ce urma sa facem a 2-a zi.

A 2-a zi dimineata am vazut la intreaga dimensiune paradisul montan in care ne aflam :). Munti magnifici impaduriti, invaluiti de un abur dens al diminetii, prin care se strecurau cateva raze de soare ratacite.

Aceeasi incantare ca atunci cand te trezesti intr-o dimineata de octombrie in aburul care invaluie imprejurimile pe un lac din mijlocul Deltei. Dar in acelasi timp alta perspectiva si alta dimensiune.

Nu reusim sa ne saturam sa savuram maretia care ne inconjoara, si linistea desavarsita, asociata cu verdele atot-prezent. Hotarat lucru, avem in noi si ceva sange de munteni, de rezonam atat de mult cu aceste locuri.

Cam atat pentru seara asta, ca m-a ajuns oboseala, dar bineinteles ca VA URMA ;).

7
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Septembrie 19, 2018, 06:37:56 pm »
Merci Marian. Eu am sa raman acelasi dintotdeauna, dar numai pentru cine merita. Adica marea majoritate a userilor forumului.

8
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : Septembrie 19, 2018, 12:35:17 pm »
Asa e. Motorul pe oglinda = pescaj mic, putere necesara mica a motorului, intrare rapida in glisare, asieta optima, barca bine echilibrata, nu e nevoie de artificii gen trim tabs sau hydrofoil etc.

Pe de alta parte, la americani sunt preferate motoarele de puteri mari, mai ales la bass-boat, dar si la fisher-ele marine. Din cauza asta, se folosesc jack plate sau prelungiri exterioare pe care se pune motorul.
La puterile alea turbulenta nu e o problema, deoarece vitezele fiind foarte mari, turbulenta apare mult in pupa.

Totusi, in cazul cel mai des intalnit la noi, la romani, interesul nr. 1 este o performanta decenta cu minimum de consum. Din cauza asta e preferabila montarea motorului pe oglinda si nu pe o prelungire exterioara.

9
Echipamente si accesorii / Re: Peridoc pentru barca usoara
« : Septembrie 19, 2018, 10:16:54 am »
Peridocul de care spune Timberland vine cu numere rosii, deci nu ramane de facut decat inmatricularea la politie. Prin urmare nu ai nici o treaba cu RAR-ul.

10
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 19, 2018, 10:05:11 am »
Mircea, tu nu stii cum e la mine cand suna telefonul continuu. Nu e vorba de frustrari, ci pur si simplu am ajuns sa nu mai am putere. Am sa continui pe forum, dar sa inteleaga si lumea ca sunt si eu om.

Din partea mea faci ce vrei. Eu nu am gonit si nu gonesc pe nimeni. Am spus doar conditiile in care voi participa la discutii de acum incolo.

11
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Septembrie 19, 2018, 09:37:15 am »
Stimati colegi, in urma retragerii colegului draken de pe forum, consider ca am de spus unele lucruri.

Poate ati vazut ca in ultima vreme implicarea mea pe forum s-a diminuat mult. In afara de motivele de boala, am ajuns intr-un moment in care nu mai am nici o dispozitie de a participa la discutii si proiecte despre barci. Nu vreti sa stiti cate dezamagiri am strans in atatia ani de cand scriu pe net despre barci.

Ce fac acum fac din simtul datoriei fata de forumisti, dar entuziasmul meu s-a stins, din cauza modului cum am fost tratat de-a lungul timpului de multi useri. Adica "lasa ca vine Vali si rezolva tot, ce conteaza viata lui, ne e dator ca doar e forumul lui si doar el se pricepe".

Se pare ca sunt useri care nu pot sa metabolizeze ca eu nu mai sunt acelasi de altadata. Ca sa transez treaba, am sa scriu aici ce fel va fi de acum incolo din partea mea.


1. Singura interactiune cu barcagiii va fi pe forum - prin postari sau mesaje private. Exceptie vor face prietenii apropiati, plus baietii care au sau vor avea barci AN. Oricine ma suna fara a avea legatura cu persoanele mentionate va avea block permanent pe telefon.

2. Traiectul meu profesional e strict treaba mea. Nu ma intereseaza ce barca isi doreste cutare si vrea sa i-o fac eu. Singurele barci pe care le voi face in viitor sunt barcile AN. Daca voi lucra ceva unicat, voi lucra doar pentru mine.

3. Nu am nici o obligatie sa consiliez pe cineva vizavi de nush ce barca sau motor. Cand m-am apucat eu de barci, nu exista nici un Vali la care sa apelez, asa ca m-am descurcat. Cine vrea consultanta, sa caute, eu nu sunt disponibil, decat cel mult pe forum.
Singurele barci la care voi mai asigura consultanta, modificari, reparatii etc sunt barcile AN. Deci nu ma mai cautati vreodata pentru alte barci.

4. Contributiile mele pe forum se vor rezuma la problemele des intalnite - de hidrodinamica, seakeeping, legislatie etc. Nu voi mai raspunde la probleme individuale decat in masura in care consider ca se merita.


Va asigur ca nu e vorba de vreo toana de-a mea, si ca treaba e foarte serioasa. Sunt intr-o stare de epuizare de care nu vreti sa stiti. Amintiti-va de insufletirea si pasiunea cu care participam altadata si pe forum, si la intruniri, si la treaba la barci, si ganditi-va cat rau am strans de am ajuns sa scriu ce scriu aici.

Singurul meu scop de acum incolo sunt barcile AN si persoanele care le au sau le vor avea. Asta nu inseamna ca "mi s-a urcat la cap" cumva, ci ca pur si simplu nu mai am nici chef, nici putere de altceva.

Daca vor fi conditii, poate ma voi intoarce la vremurile bune, dar nu promit nimic. Am sa continui sa scriu pe forum in masura in care am dispozitie, dar doar atat. Doar prietenii apropiati si posesorii actuali si viitori de AN ma pot contacta si altfel decat pe forum.

Va doresc toate cele bune, si mai ales sa fiti intr-o stare sufleteasca mai buna decat sunt eu acum.

12
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 18, 2018, 08:59:10 am »
Imi cer scuze de off-topic, dar trebuie sa spun lucrurilor pe nume.

Alta faza: in martie 2015 eram bolnav in ultimul hal de la viroza aia respiratorie care daramase atata lume. Abia puteam sa vorbesc, aveam febra mare si tuseam continuu.

Ma suna culmea - un coleg de forum, sa ma intrebe ce barca cu panze sa-si construiasca, cum sa faca etc. Ii spun ca nu sunt in stare sa vorbesc, a fost un efort inclusiv ca i-am raspuns. Omul insista, ca nush ce si nush cum. Ma apuc sa-i povestesc, asa in halul in care eram.

Dupa cateva zeci de minute, omul ma anunta abrupt ca i-a venit nush ce musafir pe care-l astepta, dupa care-mi inchide telefonul in nas! Atunci mi s-a intunecat, l-am sunat inapoi si i-am spus "kwaie, uita numarul meu, cu mine nu mai ai vreo treaba!" A inceput cu scuze etc, dar pentru mine treaba era deja transata.

Asta e inca un exemplu despre cum inteleg unii disponibilitatea celorlalti de a-i ajuta. Nu mai stau sa povestesc despre asta, dar asemenea intamplari au fost prea multe de-a lungul timpului, de am ajuns azi sa nu ma mai intereseze nici de forum, nici de barcagii, nici de barci. Vali de altadata nu mai exista.

Si cu asta basta cu subiectul asta. Propun sa deschidem un topic nou, despre variante de multicoci accesibile si tractabile. Nu va asteptati la expuneri savante din partea mea, ci am sa intru pe forum doar daca voi considera ca intr-adevar se merita. Si fara "provocari" care sa determine "afirmatii publice".

13
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 17, 2018, 10:08:15 pm »
Eu am ajutat si ajut oricand cu placere pe oricine are nevoie. Cu conditia unui dram de bun-simt din partea respectivului, nu cum mi s-a intamplat in trecut, sa fiu sunat noaptea cu probleme de barci.

Iar vizavi de dat raportul, daca te uiti in urma pe forum ai sa vezi cum am primit de multe ori intepaturi "haide ba, pai ce faci, ne arati sau nu". La asa ceva nu am percutat si n-o sa percutez vreodata. Doar cand voi considera, atunci voi povesti ce si cum.

Pe de alta parte, daca e cineva care vrea sa faca ceva, n-am sa iau de la capat chestii pe care le-am scris de zeci si zeci de ori. Cand cineva e motivat, asta se vede, cum a fost cazul lui Iris cu catamaranul Saylon. Intrebari punctuale - raspunsuri punctuale. Nu vise ambigui, ci solicitari la subiect. E singurul mod in care pot fi convins sa ma implic constructiv in discutii.

Revenind la subiect, e plin de planuri gratis de multicoci din care sa alegi, nu e nevoie de vreun Vali sa reinventeze roata. Uite de exemplu Tornado: https://www.thebeachcats.com/gallery2/main.php?g2_itemId=11132

Sau atatea planuri pe site la Delftship. Sau in colectia Katera i Iahti. Sau la Svenson. Sau in cartea lui Gary Dierking. Etc etc. Trebuie numai sa vrei cu adevarat, restul vine de la sine.




14
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 17, 2018, 05:11:12 pm »
Pandeam dupa colt sa vaz daca vei spune ce-ai spus in cea de a doua fraza! Si uite ca nu m-am inselat.  ;D Iti dai seama ca e o afirmatie publica, nu ?

Prima barca mi-am facut-o in 1985 - un trimaran cu panze din juma' de flotor de hidrobicicleta.
Din 2007 scriu continuu pe net despre barci, peste tot unde e nevoie.
Nu stiu numarul barcilor pe care le-am cconstruit, sau pe care le-am reparat, oricum sunt sute.
Nu stiu de cate zeci de ori am facut asemenea afirmatii publice, dupa care le-am si transpus in realitate.
Asa ca ultima treaba va fi sa dau vreun raport cuiva despre ce am sa fac sau nu. Orice fac - e strict treaba mea.

Ce am scris sus nu contine absolut nici un sambure de suparare sau condescendenta. Nu va agatati de "afirmatii publice", findca oricum nu sunt dator nimanui sa-i dau raportul ;).

Revenind la topic, ma tot gandesc la rezolvarea partii de greement pentru o multicoca tractabila, astfel incat sa ofere si performante, dar nici sa nu trebuiasca sa-mi amanetez viata ca s-o platesc. Mai veniti si voi cu idei, acum sincer ii simt lipsa lui Rumpi, care intotdeauna a adus cele mai neconventionale, accesibile si practice solutii pe partea asta.

15
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : Septembrie 17, 2018, 03:30:01 pm »
@Cong: solutia rusilor e cea mai buna, din cauza ca elicea antreneaza fileurile de apa imediat in pupa oglinzii, deci functionarea ei e optima.

La montarea motorului pe suport in pupa oglinzii (a la americana), elicea va functiona in zona de turbulenta care se produce cand apa iese de sub oglinda. Turbulenta e cu atat mai mare cu cat distanta elice-oglinda e mai mare. Prin urmare randamentul va fi scazut comparativ cu functionarea in imediata vecinatate a oglinzii, cum e la rusi.

Pagini: [1] 2 3 ... 226
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud