Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 229
1
Monococi / Re: Olanda-Romania pe mare
« : Decembrie 13, 2018, 10:02:06 am »
Eu am vazut doar un anunt prin care colegul takeabit isi cauta echipaj pentru navigatia pe mare. Daca l-ar fi interesat doar transportul barcii - rutier, pe apa etc, cred ca ar fi specificat acest lucru.

In concluzie, daca nu se obtine feedback la discutie, poate ar fi mai bine sa nu insistam. Propun mai bine sa separam pe alt topic discutia despre adus o barca mare de afara, fiind probabil lume interesata, si avand si experiente unii dintre noi, bune sau rele ;).

2
Stitch&Glue / Re: Construcția X13
« : Decembrie 06, 2018, 11:43:02 am »
Cel mai bun material pentru filetele de epoxy este rumegusul uscat de rasinoase. E foarte bun cel rezultat de la circular, dar trebuie cernut cu sita de malai ca sa se obtina granulatia necesara.

Benzile de fibra pe imbinari sunt obligatorii si la interior, si la exterior, fiindca ele tin barca unita. Fibra aia de 160 are doar rol de protectie a placajului la umezeala si la abraziune.

3
Motoare / Re: Honda BF 50 vs Evinrude E-TEC 50 pentru RIB
« : Decembrie 05, 2018, 10:16:57 am »
Daca mi-e permis, as raspunde si eu la intrebarea colegului RaduD.

Din experienta mea, dupa ce am ajutat multi barcagii la achizitia motoarelor dorite, pot spune ca bugetul si fiabilitatea sunt cele mai cautate "calitati" la un outboard, ca dealtfel la orice achizitie importanta.

Despre buget: din cauza puterii de cumparare specifice, barcagiul roman de obicei opteaza pentru un outboard sh, dar care mai are viata destula inainte, fiind mult mai ieftin decat un motor nou.

Valoarea unui motor nou scade imens imediat dupa cumparare, dovada fiind preturile motoarelor sh de pe piata. Culmea e ca deprecierea e mult mai mare decat la auto de exemplu, care e o piata mult mai mare si mai solida.

Exista situatii in care barcagiii sunt obligati sa treaca la un motor mai mare, si raman foarte surprinsi cand constata ca pe motorul lor abia folosit pot cere cel mult 50-60% din pretul pe care l-au platit.

Din cauza asta, de obicei cumpara motoare noi barcagiii care-si iau un pachet complet si optimizat - barca noua + motor + toate echipamentele + peridoc. Un motiv important e garantia plus post-garantia, dar din experienta mea nu e un motiv complet justificat, mai ales la motoarele japoneze, recunoscute pentru fiabilitate.

Asa ca marea masa a barcagiilor de la noi isi iau motoare sh, de obicei japoneze, si in stare cat mai buna. Mai ales in cazul motoarelor conventionale in 2 timpi, cautate inca de multi barcagii "puristi" (ca subsemnatul), achizitia sh e cam singura alternativa.

Piata sh e eterogena ca orice piata sh, dar exista o "fratie" a utilizatorilor, in stadiu incipient inca, materializata pe forumuri, grupuri de facebook etc. Aceasta "fratie" ajuta mult cumparatorii sa se fereasca de "tepe", atat de frecvente inainte de aparitia acestor comunitati online.

Problema cu aceste comunitati este insa ca deseori se transforma in sabii cu 2 taisuri, din cauza ca, mai ales pe facebook, se fac afirmatii nesustinute de dovezi, se "decreteaza" univoc cutare calitati sau defecte etc. Asemenea afirmatii ajung ulterior "adevaruri" sustinute de unii si metabolizate de cei neexperimentati. Singurul mod de combatere e acumularea treptata de experienta practica.

Despre fiabilitate: asa cum s-a mai scris, la nivelul de utilizator "hobby", la care ne situam majoritatea celor care ne-am intalnit aici, orice motor de firma in toate mintile isi va face treaba fara probleme, daca e exploatat si servisat corespunzator.

La fiabilitate cel mai bine stau japonezele, dar ierarhia e disputata, fiind diferente intre marci la diferite puteri, in functie de cat de reusit sau nu e un motor sau altul. Conteaza mult si reteaua de service si accesul facil si rapid la piese, iar aici din ce stiu cel mai bine sta Yamaha. Oricum. un motor japonez sau unul cu bloc motor de origine japoneza e intotdeauna cea mai cautata varianta.

Nici americanele nu sunt de lepadat, desi anumite discutii punctuale uneori incrimineaza cutare sau cutare motor la fiabilitate. Daca motorul e in toate mintile, adica a fost bine exploatat  si intretinut, de obicei nu sunt probleme.

Asa ca nu exista dpmdv un verdict universal valabil vizavi de cutare sau cutare marca, ci de obicei lumea merge pe convingerile pe care si le-a format in timp. In cazul meu de exemplu, am crescut cu motoare de barca rusesti in 2T, dupa care am trecut la motociclism, devenind fan Yamaha.

Experienta moto excelenta cu Yamaha m-a facut sa merg pe acelasi drum la outboard-uri, astfel ca acum am un 4T 9,9 CP High Thrust pentru velier, si un Mariner 2T 15 CP cu cap Yamaha pentru barca glisoare. Culmea e ca in materie de moto am trecut la Honda :).

4
Vanzari / Re: June este de vanzare
« : Decembrie 02, 2018, 09:24:57 am »
Atunci pune si construieste-ti una mica, vii la mine la casa pionierilor :D.

5
Vanzari / Re: June este de vanzare
« : Decembrie 01, 2018, 09:04:15 am »
Lasa, nu mai fii nacajit, o sa-ti iei tu din nou o Vega dupa ce rezolvi preferintele familiei ;). Nu uita vorba aia: da-l in plm de hier, omu' e important, nu hieru' :P

6
Cumparari / Re: cumpar rasina epoxidica+intaritor
« : Noiembrie 21, 2018, 09:46:16 am »
Cred ca merge, desi nu e la fel de dura ca rasina curata. Ca sa fii sigur, asigura ansamblul si cu niste holzsuruburi de inox.

7
Cumparari / Re: cumpar rasina epoxidica+intaritor
« : Noiembrie 21, 2018, 08:05:48 am »
http://www.europlastic.ro/

Produsul se numeste Top Epoxy Amorsa, si se vinde la kit de 4 kg rasina + 2 kg intaritor.

8
Barci de pescuit / Re: cerere informatii achizitie
« : Noiembrie 18, 2018, 10:08:59 pm »
Conditionezi cumpararea barcii de inmatriculare, ca sa nu-ti rupi tu gatul pe la birocrati cu eventuale acte naspa. Ca sa nu platiti de 2 ori, o inmatriculezi direct pe numele tau. Insa il pui pe el sa alerge cu inmatricularea. Gasiti voi doi varianta potrivita pentru combinatia asta.

9
Legislatie / Re: Circulatia cu barci neinmatriculate
« : Noiembrie 18, 2018, 10:05:00 pm »
Diferenta care e intre inscrisa si inmatriculata ???

Ordinul ministrului transporturilor nr. 1079 / 2014 descrie in amanunt urmatoarele:
Capitolul III (art. 16..... art. 42): inmatricularea ambarcatiunilor
Capitolul IV  (art. 43..... art. 68): evidenta ambarcatiunilor

Ordinul se gaseste aici: https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Citat din: alinm
Asta inseamna ca daca mergi in Delta,  pe Dunare, oricum ajungi sa traversezi senalul navigabil, deci ar trebui sa ai barca minim inscrisa in evidenta? Indiferent de dimensiune, motor ...?

Esti obligat sa ai barca inscrisa sau inmatriculata numai daca circuli pe senal. Daca te deplasezi intre senal si mal nu ai nici o treaba. Definitia senalului navigabil se gaseste in RND.

10
Barci de pescuit / Re: cerere informatii achizitie
« : Noiembrie 18, 2018, 06:36:55 pm »
Salut si bun venit pe forum.

E vorba de Cranchi 480. E o barca buna, dar vei avea de treaba la ea. Insa cu ocazia asta vei invata sa repari o barca, si vei si exact conditia ei finala. Pregateste-te deci de munca serioasa la renovare.

Foarte importanta e starea actelor. Ca sa nu ai probleme, cel mai bine il pui pe proprietar s-o inmatriculeze inainte de vanzare, direct pe numele tau, pe cheltuiala ta. Daca face mofturi, da-i verde fara regrete, ca sa nu stai sa te chinui tu cu inmatriculatul unei barci cu acte naspa.

Cand te vei apuca de renovat, scrie-ne pe forum si te vom indruma cu placere. Succes.

11
Monococi / Re: o barca mica un vis frumos
« : Noiembrie 17, 2018, 07:48:27 pm »
@sailorfree: bun venit pe forum, si felicitari pentru barca, e o mica bijuterie. Daca ai nevoie de know-how la reparatii sau modificari, nu ezita sa ne scrii pe forum. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea la intregul potential.

12
Barci de pescuit / Re: Achizitie Black Sea Fishing 510
« : Noiembrie 08, 2018, 12:48:11 pm »


salut,

asa avea si eu nevoie de numarul lui Cristi Ivan sau alte persoane serioase care se ocupa cu inmatriculatul in Belgia.

Multumesc.

https://www.facebook.com/cristi.ivan.1232?fref=pymk

13
@bucius: imi place ca ai kwaiele la tine :P. Am facut si eu baie la Ciotu Pisicii saptamana trecuta, si apa e cancer serios.

14
Stitch&Glue / Re: Barca de glisare car toppable - Contribuiti
« : Octombrie 26, 2018, 07:49:07 am »
Concluzia e ca sunt toate conditiile sa devii chiar tu un dealer de portabote ;).

15
Stitch&Glue / Re: Barca de glisare car toppable - Contribuiti
« : Octombrie 25, 2018, 10:13:17 pm »
Mie nu-mi inspira incredere o barca pliabila tip portabote. Chiar daca are miezul carenei mult mai rigid decat de exemplu invelisul unui caiac pliabil Pouch, tot sufera la hidrostatica si hidrodinamica din cauza deformarilor. Nu e acelasi lucru ca o barca rigida.

In plus, faptul ca e relativ usoara o face cam "jucausa" in raport cu o rigida echivalenta. Si in ce ma priveste, nu am incredere in sistemul de asamblare prin pliere, cu muchiile alea din plastic flexibil. Mai ales cand stiu cam peste ce poti da cu barca - cioate, fiare, pietroaie mari, franghii metalice etc.

Totusi, singurul mod de a afla mai multe e o proba practica. Cred ca e o barca buna pentru ape protejate, dar sincer nu m-as risca vreodata cu asa ceva la un drum lung pe Dunare si in Delta. Un caiac pliabil puntat e mult mai potrivit, inclusiv pentru valurile de siaj ale bizonilor, pe cand portabote, deschisa si cu bord liber mic, e destul de expusa.

Pagini: [1] 2 3 ... 229
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud