Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 167
1
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 08:22:08 am »
Erau imbracati pentru temperatura apei?

Din reportaj parea sa reiasa ca impactul cu stanca a fost cauza, sau una din cauzele importante, ale decesului.

Deci hipotermia a fost cauza principala a decesului? N-a fost impactul cu stanca si nici hidrocutzie?

De cate ori sunt in ape reci cel mai tare ma tem de hidrocutie, mai ales daca e cald afara si m-am incins la padelat.

LE: In general e bine sa fii independent si sa ai ce-ti trebuie pentru prim-ajutor la fata locului, pentru a nu te baza pe ajutor din afara. Spun asta pentru ca la fiecare iesire luam in calcul tocmai faptul ca nu va veni nimeni sa ne scoata din belea. Pe orice garla iesim, la cald, sau la frig, departe, sau mai pe langa oameni, avem obligatoriu in buzunarul PFD-ului, sac din folie, mini trusa de prim ajutor cu pansamente, accelerator de coagulare a sangelui, vreo 2-3 pastile, o bara de ciocolata, stroboscop si oglinda de semnalizare. Unde e cazul, si un PLB si un VHS marin. Oare, sa nu fi avut cu ei o folie izolanta pentru prevenirea hipotermiei?

Ar fi putut sa-l imbratiseze ceilalti pentru transfer de caldura de la corp la corp.

Era cineva din echipaj pregatit pentru o astfel de situatie?

Daca relatarea este corecta, este trist sa mori pentru ca n-a venit SMURD-ul la timp, sau pentru ca cei de la serviciul de salvare local nu s-au priceput. Cu atat mai mult n-as vrea sa astept sa fiu ajutat de nepriceputi.

Sigur ca e usor de dat cu parerea de la distanta,  post-factum. Trist. Foarte, foarte trist si in acelasi timp o lectie importanta. In vara ne intoarcem printre sloiuri si apa de 2 grade departe de orice ajutor exterior si teama de apa rece ne este in continuare foarte puternica.

Reportajul era făcut ad-hoc, de reporteri care veniseră să filmeze evenimentul caritabil.  Apa e extrem de rece în această perioadă, încă se mai topesc ghețuri în munte. O greșeală a lui Arthur a fost că nu purta costum întreg, ci a ales varianta scurtă (mânecă, picior). Ceilalți din barcă, fiind turiști pasionați de sportul acesta, au primit echipamentul întreg, dat de Green.
Toți s-au lovit de peretele acela cu viteza dată de barcă, toți purtau căști. Din șoc îți poți pierde cunoștința un minut, dar cumulate, pierderea cunoștinței, faptul că șuvoiul l-a ținut circa 2 minute sub apă până vesta a fost capabilă să învingă forța apei, durata recuperării dat fiind locul greu accesibil, hipotermia instalată în această durată, greutatea sosirii echipei de intervenție, modul greșit al lor de a aborda problema....etc..etc...
Sigur că și colegii știau să aplice primul ajutor, numai că acolo era nevoie și de un echipament medical special.

A fost combinația tip ”wrong place, wrong time”. 

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 12:11:33 am »
Din pacate se intimpla si la munte: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-barbat-de-42-de-ani-a-murit-in-urma-unui-accident-de-rafting-de-pe-defileul-jiului.html Nu e bine sa te joci prea mult cu mama Natura.

A fost o întâmplare nefericită și cu totul surprinzătoare.
Am vorbit cu Cătălin imediat după aceea. Era devastat. Arthur îi era prieten și unul dintre instructorii atestați și experimentați pentru rafting.
Cum s-a putut ca dintr-o barcă de atâția oameni fără experiență să moară chiar cel experimentat, asta e peste înțelegere.
Problema nu a fost accidentul în sine, că bărcile de rafting se răstoarnă, asta este activitatea de aventură sportivă.
Marea problemă a fost că autoritățile au definitivat acest accident, făcând să se finalizeze cu un deces. SMURD nu a venit la nici o insistență. Salvarea din orașul învecinat (10 km) nu a venit. A sosit după multă vreme, o salvare de la 60 de km, al cărei echipaj nu era dotat pentru caz.
Au încercat o resuscitare inutilă și au pronunțat decesul. Inutilă zic, fiindcă unui om aflat în hipotermie nu îi faci resuscitare decât după ce l-ai adus la o temperatură care să susțină funcțiile vitale.
Cătălin și cei de la Green Adventure, au făcut intervenții la telefon, până la Arafat. Dar cum se știe, până la Dumnezeu te mănâncă sfinții.
Au reușit să facă rost de o pătură electrică și cele necesare, l-au găsit undeva la o morgă, dar abia atunci era târziu, abia atunci semnele decesului se instalaseră: corpul ajunsese la temperatura ce permitea resuscitarea, dar cine să i-o facă? Cei ce trebuiau să știe asta, l-au abandonat pe o masă de morga.

Ca tablou general, prietenii noștri organizaseră evenimentul în scop caritabil, pentru a dona fondurile strânse, misiunii de ”Salvare a Jiului”, fiindcă de mai bine de un an se luptau cu cei ce distrugeau ecosistemul acela, construind   fără autorizație diverse baraje și betonări.
La eveniment veniseră televiziuni să sprijine mișcarea aceasta, făcând public scopul și desfășurarea.
Și tocmai într-o astfel de acțiune frumoasă, s-a petrecut inevitabilul care a transformat totul într-o tragedie cumplită. 

3
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Aprilie 16, 2018, 11:19:04 am »
Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... :)

Ma apuc de lucru la sistemul de agatat “desagii” pe puntea kayak-ului.

Frumos! :D
La sloiuri peisajul e o nebunie...iar de îmbătrânit, se zice că răcoarea conservă :)

4
Legislatie / Re: inmatriculare barca
« : Aprilie 13, 2018, 06:24:14 pm »
M-am mai dus si miercuri si cu raspunsul de la ANR am reusit sa depun dosarul de inmatriculare si sa achit banii.

Inspectia tehnica: 100E + 0.4E x LOA(m) => 102.35E = 476.63 la cursul lunar al ANR
Inmatriculare: 100E
Declaratie conform cu originalul pentru diverse acte: 4.66 RON
TOTAL: 946.98

Am mai dat 36 lei la notar pe o declaratie notariala pe propria raspundere ca ambaracatiunea cu datele de identificare ale barcii mele nu se supune inmatricularii in Germania.

Mai trebuie sa merg sa scot niste fotografii (pe hartie fotografica) cu barca din diferite planuri si sa stabilesc cu reprezentantul capitaniei o intalnire la barca pentru inspectie. Aici mai costa deplasare reprezentantului. Va dau de veste cand se face.

Nu se face să las neobservată informația. Radierea aceea obligatorie până acum (indiferent de situația bărcii), poate fi deci înlocuită de o declarație pe propria răspundere?
Excelent, trecem la normalitate :)

5
Cafenea - Discutii generale / Respect, nea Tase
« : Aprilie 12, 2018, 05:17:58 am »
Băieți, am aflat că a murit nea Tase. Îmi pare foarte rău, anul trecut decisese să se pensioneze, îmi povestea că abia așteaptă. Din ce știam eu, era cel mai experimentat mecanic de la Yamaha.   
Dumnezeu să-l odihnească.

Eu l-am cunoscut doar prin prisma reviziilor la motorul de barcă, însă am aflat de la Federația Română de Motociclism, că:
maestru al Sportului românesc, Tase a adunat peste 100 de victorii și un palmares deosebit:

– 1981 – Campion Naţional – clasa 50 cc Naţională – Mobra

– 1984 – Campion Naţional Regularitate şi Rezistenţă – Mobra

– 1989 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1989 – Campion Naţional pe echipe – 50 cc Specială – IMGB

– 1989 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1990 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1990 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Campion Naţional pe echipe – 50 Specială – IMGB

– 1991 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Maestru al Sportului

– 1992 – Campion Naţional – 125 cc – Yamaha

– 1993 – Campion Naţional – 50 cc Specială – Kreidler

– 1994 – Campion Naţional – 50 cc Specială – Kreidler

– 1995 – Vicecampion Naţional 125 cc – Honda

– 1996 – Campion Naţional 125 cc – Yamaha

– 1997 – Campion Naţional 125 cc – Honda

– 1998 – Vicecampion Naţional 125 cc – Honda


6
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 11, 2018, 02:29:11 pm »
E cel mai tare exemplu de globalizare. Acei rednecks sint de fapt niste finlandezi care au o formatie (Steven's Seagulls) denumita dupa un actor american care joaca in filme cu arte martiale japoneze si are cetatenie rusa si sirba (Steven Seagal).

Aceasta formatie cinta in stil bluegrass (root music eastern USA) o melodie compusa de o trupa din Australia.

Aveau dreptate cei de la Rammstein: "We're all living in Amerika!": https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM

Un Pelican documentat :) . O să fie o plăcere să ne conversăm zilele următoare, preț de 2 săptămâni pe mare.
Ca și în trecut, dealtfel :)

7
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 10, 2018, 10:03:36 pm »
Chiar că e molipsitor! De la rednecks până  la violoncele, sună de rupe audiența! :D

8
Cafenea - Discutii generale / Re: Urări
« : Aprilie 10, 2018, 08:33:18 pm »
Azi, cand colegul si mentorul nostru Vali  isi sarbatoreste ziua de nastere,ii doresc multa sanatate ,satisfactii si impliniri pe lungul drum, ce il mai are de parcurs in fruntea acestei comunitati.
La multi ani !

Să ne trăiască prietenul și tot ce-i cere sufletul, să se îndeplinească! :)

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Aprilie 10, 2018, 08:31:46 pm »
Inspirație pentru denumiri de bărci :)

10
Alte ambarcatiuni / Re: Barca ratacita
« : Aprilie 10, 2018, 02:29:14 pm »
super, bine ca ii rezolvat, si fara evenimente...

Da, e comunitatea mare, cu oameni buni și săritori.
Altfel de oameni cu altfel de caractere, ar fi privit șalupa ca pe un dar făcut de Dunăre. 
Căci Dunărea are acum o cotă fantastică: la Giurgiu este +6,5m ! Spre comparație, în iarnă am ieșit cu caiacul pe aceleași ape la cota -3,00 m .
Așadar față de decembrie, avem Dunărea cu 9,5m de apă mai sus! Nu e de mirare că mai rupe parâme, dacă acestea nu sunt supravegheate.

11
Alte ambarcatiuni / Re: Barca ratacita
« : Aprilie 08, 2018, 11:33:22 pm »
Sigur că da. Am vrut să anunț dar n-a mai fost nevoie. S-a rezolvat într-o jumătate de ora de la momentul când a fost văzută.
L-a sunat Găbitzu pe Bogdan (Pupezica).
S-a dovedit că Facebook e o aplicație foarte eficientă :)

12
Cafenea - Discutii generale / Re: Tanc petrolier
« : Aprilie 08, 2018, 09:12:18 pm »
Nu-i chiar un banc, dar daca omul nu are barca in curte sau la debarcader,
merge si un tanc petrolier - in casa....
https://www.rt.com/news/423501-tanker-crashes-house-istanbul/

Ups!
Un accident care te pune pe gânduri cu privire la construitul în buza șenalului :)
Clădirea a rezistat încă foarte bine coliziunii!
Un aspect care dă o perspectivă aparte, este că acele proprietăți de pe malul Bosforului sunt în general pe la 10 milioane de dolari.
Caz în care nu turcul, ci rusul plătește :D

13
Cafenea - Discutii generale / Re: Paste fericit!
« : Aprilie 08, 2018, 09:05:26 pm »
Viață faină, trai voios și spirit luminos!
Cristos a înviat!
N-am certitudinea, dar fiind puțin pios și mai mult laic, sărbătoresc asta cu vin roșu.
Ceea ce vă doresc și vouă! :)

14
În 2012, Matt Rutherford și-a încheiat turul solitar al celor doua Americi, prin Pasajul Nord-Vest al Arcticii și Cape Horn. Călătoria sa de 309 de zile i-a adus lui  Matt  doua recorduri mondiale  și a fost transpusa într-un film documentar numit "Red Dot on the Ocean".

http://video.wpbt2.org/video/2365809753/


Am văzut-o și pe-asta! Un omuleț navighează 309 zile fără oprire, într-o barcă de 27 picioare (doar cu 30 cm mai mare ca a mea).
Ia 320 l de motorină cu el, un desalinizator de mână și provizii... ce provizii să iei pe o bărcuță, să-ți ajungă zece luni?!
Într-o barcă de acest gen, la latitudini nordice, totul devine umed. Și nu se mai usucă.
N-am văzut tot filmul, doar până la partea care spune că după 260 de zile totul era stricat: motorul stricat, chart plotter-ul stricat, stația radio stricată.... Funcționau doar angrenajele simple, mecanice. De exemplu pilotul de vânt. A fost foarte bine că a mizat pe un pilot de vânt și nu unul electric. În mediul oceanic, pe o barcă mică, te poți aștepta să cadă electronicele, din cauza a ce am spus mai sus: umiditatea salină.
 De exemplu autopilotul lui Sorin Drugan s-a defectat repede. Și încă n-a fost în zone reci!

15
Cafenea - Discutii generale / Re: Recunoasteti...
« : Aprilie 06, 2018, 09:32:34 pm »
Foarte interesant, Vali. Am trecut pe lângă munții Măcinului prea repede și mereu cu graba de a ajunge la barcă :) .
Perspectiva pe care o deschizi acum este una interesant de făcut și pe jos și cu bicicleta. Așa cum ai mai arătat anterior.

Pagini: [1] 2 3 ... 167
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud