Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - lipan

Pagini: [1]
2
Desigur, ştiu cu ce se „mănâncă” forumul de faţă şi nu am greşit postarea, în sensul că trebuia să postez pe un forum de specialitate, dar bănuiesc că unii dintre voi aveţi credite pe la bănci, mai mult sau mai puţin oneroase, şi m-am gândit că poate vă interesează ce vă voi spune în continuare.
Zilele astea am dat peste câteva hotărâri pronunţate de instanţele din România care analizează caracterul abuziv al contractelor de credit ale unor bănci. Deşi hotărârile sunt anonimizate, se vede clar că este vorba de BCR şi Volksbank.
Este adevărat că vreo două dintre nu sunt irevocabile, adică nu sunt finalizate, s-au trimis spre rejudecare, dar puteţi vedea care este tendinţa, opinia instanţelor de la toate nivelele.
Mai jos aveţi linkurile către aceste hotărâri, postate pe site-ul ÎCCJ. Cu alte cuvinte au un caracter public.
Sigur sunt motivări şi au un pronunţat caracter tehnic, dar nu cred că nu puteţi să vă daţi seama de ce vor să spună judecătorii în ele.
Citiţi-le cu atenţie şi, dacă vă „pliaţi” pe ele, mergeţi şi căutaţi-vă dreptatea.
Desigur, pot fi luate şi ca modele de negociere pentru cei care vor să încheie contracte de împrumut cu băncile.

http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=82795

http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=97097

http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=82809

http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=113423

http://www.scj.ro/1093/Detalii-jurisprudenta?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=114057

3
Monococi / Dacia - un yacht englezesc celebru
« : Ianuarie 04, 2015, 10:49:35 am »
Răscolind internetul am aflat că primul proiect al lui Charles Ernest Nicholson (1868-1954 http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Ernest_Nicholson ),  un yacht designer de la şantierul  Camper & Nicholsons, cel mai vechi şantier de agrement din lume, a fost yacht-ul Dacia (33,93 picioare) care a fost construit în anul 1891, la acest şantier.

Anul 1892 a fost numit anul „Dacia” întrucât acest yacht a câştigat 23 de curse, la categoria sa, potrivit http://www.gutenberg.org/files/41971/41971-h/41971-h.htm :
Anul următor a câştigat doar 12:

The 5-Raters, 1892.
This may be termed 'Dacia's' year, when a young and comparatively unknown designer succeeded in lowering the colours of Mr. Payne where others had so signally failed.
'Dacia' was built at Gosport for Mr. R. H. Langrishe from a design by Mr. C. Nicholson (jun.). For her dimensions, &c., see table for 5-raters (p. 274). She carries her sail well, but is probably built too light. In the middle of the racing season she had to lay up for a time and have a new stem fitted, presumably because the bow was straining. She carries a deep fin-keel, which draws about 8.5 feet. It is coppered. Her O.H. both fore and aft is extreme, and her sailing length is thereby considerably increased when sailing even at moderate speeds. But her success must also be due to a well-considered design as a whole, because her strongest point is clawing to windward, which she does in a marvellous way, blow high blow low, and her great length cannot assist her much on this point of sailing.
She cost no more than other boats of the same rating, but when the Earl of Dudley took a fancy to her, Mr. Langrishe sold her early in the season for 'four figures,' it is said; and she was worth it, for it is better to have one successful than two unsuccessful racers. Early in September she raced a rubber of matches against the Clyde crack 'Natica,' Tor Bay being selected as the 'neutral water.' The stakes were heavy, and she won two out of the three races, being steered to victory by her designer.[10] During the season Lord Dudley generally steered her himself, but her designer steered at Tor Bay.

The 5-Raters, 1893.
'Red Lancer's' record of 11 first prizes in 13 starts is exceedingly good. The start for the Squadron race on Aug. 3 is not counted against her, as the first prize should have been awarded to her. She always won easily in light weather, and it required half a gale for 'Dacia' to get in front of her. Before 'Red Lancer's' arrival, at the end of July, 'Dacia' scored by far the best of the Solent trio, the other two boats ('Quinque' and 'Fleur-de-Lis') being a good match inter se.
In mentioning these well-known names, it would be impossible to forget a name which will always be linked with the year 1892—viz. Mr. J. H. Nicholson, jun., of the firm of Messrs. Nicholson & Sons, Gosport, the successful designer of the 5-rater 'Dacia' and the 2½-rater 'Gareth.' His boats are unique, and though they partake of the canoe form, still it is the shape adopted by Mr. Nicholson for his keel, and the design itself, which brought his name so prominently forward during the season of 1892 as one of the most successful designers in England. The 5-rater 'Dacia,' which he designed and built in 1892 for Mr. H. R. Langrishe, and which now belongs to Lord Dudley, proved herself far superior in all weathers to the yachts of her rating in the South. Most of the raters were designed with a square stern above water, whatever their shape might have been below; but the 'Dacia' is counter-sterned, and carries her ribbands fair from stem to taffrail, as far as can be judged from a long-distance view when she was hauled up. Whatever her length may be on the L.W.L., it must with a large crew aboard be so considerably increased as to almost make her another boat. At all events, she is a fine specimen of the advanced type of rater, and is good in all weathers.
She has been very successful in the North, and as great curiosity was felt regarding her capabilities when compared with the South-country boats, she sailed round, and met the 'Dacia' at Torquay Regatta, where the best of three matches were won by 'Dacia.' It would have been better, perhaps, had the matches taken place off Holyhead—vide the case of the 'Vril,' 'Camellia,' and 'Freda'; however, there is no reason to disparage them as not giving a true indication of the respective merits of both yachts. So many races come off, both on the Solent and on the Clyde, in numerical comparison with what took place a few years ago, that the owners of small yachts rarely care now to go far away from home on the chance of obtaining sport when it lies comfortably to hand; but it is a thing to be encouraged, and when yachts have proved themselves champions in any particular waters, a trysting place should be chosen for the little winners to meet and try conclusions. This would also make yachtsmen anxious to possess not merely a racing machine, but a boat capable of going from port to port with a certain amount of comfort to her crew.

Ce am mai găsit pe net relativ la acest yacht:

În ediţia de duminică a ziarului australian  The Sydney Morning Herald din data de 21 March 1908 (http://trove.nla.gov.au/ndp/del/article/14948106) următorul paragraf: 

Commencing with quite small craft, Lord Dudley learnt to handle larger and larger raters. Hs first venture was the Dacia, a 5-rater, and it is doubtful if he has won more prizes or enjoyed more sport with any of his later yachts bought from Mr. Langrishe at a stiff figure. The Dacia is credited with having won 23 first and 4 other prizes out of 31 races in which she sailed in 1902, and in most of those contests her owner steered. His next purchase, the Vigorna, a 20-rater, built In 1893 by Camper and Nicholson, was a failure, but another boat, constructed by Nicholson, the Inyoni, showed her heels more than once to all the 20 fleet. The Earl has been a member of the Royal Southampton, Royal Thames, Solent Castle, and Royal Vic- toria Yacht Clubs, and vice-commodore of the Royal Portsmouth Corinthian.

Întrebarea care mi-am pus-o a fost de unde şi până unde un englez îşi botează primul yacht pe care îl face Dacia?

4
La această adresă am găsit un mod foarte ingenios de a face grinzi, scândură, direct în pădure, cu ajutorul unei drujbe:

http://forum.woodenboat.com/showthread.php?128218-Building-the-Maid

Spor la treabă!

5
Cafenea - Discutii generale / Chinezării
« : Februarie 24, 2012, 09:17:41 pm »

Acest test m-a făcut să deschid acest topic în care să postăm toate produsele de proastă calitate:

http://www.220.ro/auto/Camion-Chinezesc/svcWTJpgt6/?rel=related


6
Cafenea - Discutii generale / Wheelie
« : Septembrie 16, 2011, 07:15:45 pm »
Nu mă pricep la mașini.
Îmi spuneți și mie cum întoarce și cum poate face piruete mașina asta:

http://www.220.ro/auto/Wheelie-Ca-Asta-Nu-Mai-Vezi-Prea-Curand/4p6rSDnO9L/?rel=related

7
Echipamente si accesorii / Materiale
« : Septembrie 11, 2011, 09:37:12 am »
Am fost ieri la un târg de mobilă și am găsit un producător român de placaj care face grosimi de la 4 mm până la 32 de mm.
Se numește SC Sigstrat SA și are sediul în Sighetu Marmației, din nefericire la marginea țării. Adresa de web: http://www.sigstrat.ro/.
Mi-au spus că încearcă să intre într-o rețea de magazine cu acoperire cât mai mare, dar e foarte greu că rețelele vor prețuri mici pe care ei nu pot să le asigure.
O placă de fag cu dimensiuni de 2000/1200 mm, groasă de 8 mm costă 48 lei.

8
Cafenea - Discutii generale / Despre impozite
« : Mai 29, 2011, 11:56:29 am »
Impozite si taxe - de Adrian Păunescu‏

De ce nu puneţi şi pe râs impozit
Şi birul progresiv pe sărăcie?
De ce nu puneţi taxe pe-ntuneric?
Impozitaţi şi vântul ce adie!

Ar fi păcat să ezitaţi în crima
De-a confisca şi sângele din vine,
Continuaţi prăpădul cu ardoare
Şi răul ce vă face-atât de bine!

Taxaţi iubirea, somnul, nostalgia,
Penumbra, deznădejdea şi oftatul
Şi unghiile care cresc într-una,
Distrugeţi tot, de-a lungul şi de-a latul.

Nu-i logic să nu puneţi nişte biruri,
Pe nou născuţi, ce nu ştiu cum îi cheamă,
Lucraţi neiertător şi echitabil,
Impozitaţi şi laptele de mamă.

Dar ce fiscalitate este aia
Din care nu se fură-ntreaga pâine
Acestui neam ce şi-a luat maidanul
De-a nu trăi în lesă ca un câine?

Taxaţi sever şi strângerea de mână!
Impozitaţi total telepatia!
Luaţi atâtea piei câte vă place
Şi desfiinţaţi prin taxe România!

Ce e complicitatea asta bleagă
Cu sărăntocii şi dezmoşteniţii?
Tot au şi ei ceva să dea ca taxă,
Treziţi-le revolte şi ambiţii!

Voi nu vedeţi că omul mai respiră?
Cât amânaţi sentinţa capitală?
Loviţi la oase naţia întreagă,
Înduioşarea e un fel de boală.

Adăugaţi impozite şi taxe
Pe taxe şi impozite, cuminte,
Impozitaţi şi lacrima şi ploaia!
Taxaţi adânc şi morţii din morminte!

Impozite pe floarea dăruită,
Impozite pe cald, ca şi pe rece,
Impozite pe rouă şi pe lună,
Impozite pe notele de 10.

Cafeaua, ceaiul, apa de fântână,
Fereastra, uşa, merită accize
Când, cu o poftă tragică, Guvernul
Îi dă un nou impuls acestei crize.

Impozite şi taxe pe cuvinte,
Dar biruri pe ecou şi pe tăcere,
A jupui poporul este nobil,
Când nu-i mai laşi nici dreptul să mai spere.

Hei, Românie, parcă răstignită,
Degeaba vrem să te-ntrebăm „Quo vadis?”,
Nici să trăim aici, nu-i cu putinţă
Nici să murim acum nu mai e gratis.

La luptă împotriva tuturora,
Într-un neomenesc război promiscuu,
Trăiască lanţul ce ne intră-n oase!
Trăiască Taxa, Jaful, Moartea, Fiscul!
                               
Adrian Paunescu


9
Fotografii si filmari nautice / Bărci de vis
« : Mai 10, 2011, 10:02:20 pm »
Nu am găsit decât aici să deschid acest topic.

În anul 2001 a fost difuzat pe Discovery ”Dream Boats”, un serial în 12 episoade de câte 30 minute, în care un englez, Anton Fitzpatrik, face o barcă în genul lotkii de la Jurilovca, dar din placaj, și în pauzele de lucru, câte două pe fiecare episod, prezintă câte un anumit tip barcă, deci 24 tipuri de bărci diferite.

Atunci, în 2001, ca și acum, fierbea rău de tot în mine microbul bărcilor, așa că am avut marea inspirație să înregistrez pe VHS acest serial pentru ca acum, după 10 ani, să-l pot pune la dispoziția barcagiilor din Ro. Am început cu episodul 2 din păcate, iar la prima reluare (nu am idee să fi fost difuzat mai mult de două ori) am reușit să înregistrez și primul episod. Deci serialul este integral înregistrat și titrat în română, numai că primul episod este înregistrat ultimul.

Mult timp m-am gândit la acest serial și mă gândeam când o să ajung să am și eu utilajele pe care le avea prezentatorul în documentar să pot să-mi fac și eu o barcă. Ulterior am văzut că de fapt lucrurile sunt mult mai ușoare decât mi le închipuiam eu.

Abia acum 5 minute am terminat o discuție telefonică cu Nicu care a avut marea bunăvoință (Să-i dea Dumnezeu sănătate!) să-l transfere de pe VHS în sistem digital să se conserve mai bine și să poată fi vizionat de toată suflarea de barcagii din România.

Datorită scurgerii timpului vreo 5 minute din episodul doi (începutul primei casete) are o calitate slabă. Dar eu zic că nu-i bai. Restul e OK mi-a spus Nicu căci eu încă nu l-am revăzut. OK la nivelul aparatului pe care l-am avut eu atunci, al timpului, etc..,

În concluzie, cine este interesat de acest serial să se înscrie pe acest topic unde desigur sunt așteptate opiniile și discuțiile despre bărcile din serial. Dacă vor fi foarte mulți Nicu s-a oferit să-l pună pe transfer.ro și să-l ia toată lumea de acolo.

Dacă vor fi doar câțiva îl pun eu pe DVD și îl trimit pe unde este nevoie.
S-a deschis lista la ”Bărci de vis”.
Cine se înscrie primul?

10
Echipamente si accesorii / Despre vele.
« : Aprilie 16, 2011, 11:01:05 am »
Fratilor bine v/am gasit din nou.

Am marea onoare sa inaugurez aceasta sectiune cu capitolul care intereseaza pe multi dintre voi.
Timpul nu/mi permite sa pornesc o discutie.
Va las pe voi sa porniti o discutie, eu urmând sa mai intru din când în când, pâna pe 8 mai dupa care voi fi mai activ.

Numai bine

Pagini: [1]
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud