Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Bogdan

Pagini: [1]
1
Toate la timpul lor, Dbr !
Fara a avea pretentii de mare cunoscator, trebuie sa recunosc ca multe Albin Vega au facut circumnavigatie (nu au trisat - pe la Capul Horn) si au capatat o reputatie redutabila de barci extrem de solide ce se preteaza pentru navigatia solitara. Totusi, sa fim seriosi, e un calvar sa te gospodaresti in 27 feet. Din aceste ratiuni GGR a stabilit prin regulament ca barcile sa se incadreze intre 32-36 feet. De exemplu, comandantul de cursa lunga de origine indiana Abilash Tomy , a facut de 2 ori single handed circumnavigation, ultima fiind incheiata anul trecut si stabilind un record de 151 de zile. Prin participarea sa la GGR, ar fi a treia oara.
Revenind la subiect, muti navigatori dupa traversarea Atlanticului de la est la vest aleg varianta sa lase ambarcatiunea acolo pentru vanzare sau pur si simplu o abandoneaza. Chiar am gasit un Albin Vega sub pavilion olandez prin Caraibe, pe care proprietarul il da spre vanzare pentru suma de 5.000 euro. Cred ca poate fi obtinut gratis daca se plateste marina si taxele de navigatie in zona.

3
Cafenea - Discutii generale / Re: Podul de la Braila
« : Martie 24, 2018, 12:47:57 pm »
Priviti cine este vicepremier, ce anume pastoreste, faceti conexiunile si aveti raspunsul. Oricum era de asteptat sa se gaseasca o explicatie pentru a nu se face. Dar nu ma asteptam la una atat de tampita si atat de rapida.

4
Imi pare rau! Teribil de rau, pentru ceea ce s-a intamplat ! Personal nu l-am cunoscut pe Radu, asa cum pe multi nu va cunosc personal! Dar, la un moment dat am fost pe lista de echipaj pentru acest delivery. Nu a fost sa fie! Vorbisem cu Constantin, cu Seba, cu Adrian Moncea si la un moment dat probleme profesionale m-au impiedicat sa vin.  Am aflat cu groaza, de pe forum vestea. Uitasem parola si l-am rugat pe bunul si dragul meu prieten Vali sa faca ceva sa pot scrie in memoria lui. Stiu, nu ajuta!
R.I.P.  Radu! 
PS: Totusi, familie, prieteni, barca... e un forum..ma gandesc si eu, desi nu e treaba mea! Barcagii...caractere...

5
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Noiembrie 10, 2017, 12:39:58 pm »
Inmatricularea ambarcatiunii este recomandabila, in situatia in care doresti sa te dai prin alte ape decat cele teritoriale romane. Si aici e de discutat. De exemplu in Italia nu se inmatriculeaza ambarcatiunile sub 10 m indiferent de puterea motorului. In schimb este necesar certificatul CE al ambarcatiunii si actul de provenienta al barcii si motorului. Chestia cu alinierea legislatiei interne la aquisul comunitar nu prea o recunosc aici.
Indiferent ca ai o ambarcatiune inmatriculata ori nu, poti fi supus unui control de rutina din partea autoritatilor.

6
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Noiembrie 09, 2017, 12:48:24 pm »
Am citit de 3 ori toate cele 3 pagini ale topicului de pana acum, si ca o persoana care vrea sa se asigure ca nu a inteles aiurea mai intreb si eu ceva:
1- ce inseamna "utilizate in scop personal"? ce activitati se incadreaza aici?

2- daca eu singur in barca ma aflu la pescuit sportiv cu 2 lansete pe Dunare (partea de frontiera cu Bulgaria a Dunarii dar pe jumatatea Romaneasca) cu o barca de 4.3 metri si un motor de 20 cp trebuie sa am barca inmatriculata?

3- Daca suntem 2 in barca , restul conditiilor sunt identice cu punctul 2 trebuie sa am barca inmatriculata?

Exceptand taxele de inmatriculare (si implicit dovedirea provenientei barcii si motorului) mai exista vreun dezavantaj al inmatricularii unei barci? Nu luam in calcul nervii consumati, incompetenta si aroganta organelor, .. etc a celor ce efectueaza inmatricularea.
Ma pot astepta ca o barca inmatriculata sa fie mai putin "deranjata" de autoritati (politie frontiera sau oricare altii). O barca inmatriculata ma poate ajuta la pescuit sportiv in sendul de mai multa liniste (verificare de la distanta, fara sa trebuiasca sa port in barca toate actele barcii si motorului... pe langa Permis de navigatie si eventual de pescit)?

Multumesc!
1. In scop personal inseamna ca se utilizeaza doar pentru propriul uz. De ex: activitati de agreement contra cost, inchiriere ambarcatiuni si orice alta activitate efectuata alt scop decat cel de agrement personal, prezuma inscrierea sau luare in evidenta a ambarcatiunii.
2. Nu, dar necesita un permis de frontiera care se obtine gratis de la Politia de Frontiera cu cateva documente si actul de provenienta al ambarcatiunii (contract de vanzare, factura, etc.)
3. Puteti fi si 5 in barca, atat timp cat se foloseste de proprietar in scop de agrement.
In privinta raspunsului ANR, marturisesc ca am aflat pe surse ca el a fost conceput de CZ Galati pentru ei trebuiau sa ofere o explicatie pentru tampenia facuta. Dl. Mezei si-a insusit raspunsul prin stampila neefectuand verificarile necesare intrucat are compartimente specializate. din punctul meu de vedere raspunsul este complet gresit, dar nu este singurul de acest gen.

7
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 25, 2017, 03:34:18 pm »
Da, au in cadrul ANR sediul central un serviciu "specializat" cu informatiile publice si petitiile. Exista si un model de petie care ar trebui completat.
Pe email se pot trimite la una dintre adresele urmatoare:  relatiipublice@rna.ro;  mparaschiv@rna.ro

8
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 25, 2017, 11:18:29 am »
Revin cu noutati. Este deja formulata o petitie cu privire la acest aspect. Punctul de vedere al CZ GL este acelasi cu cel exprimat de mine si de Vali. Se pare ca avizul a fost emis de catre un domn fara prea multa cunostinte de legislatie si in contextul depunerii mai multor petitii, probabil ca situatia dansului in calitate de semnatar, nu va fi pre roz. Oricum, depun si eu una zilele astea.

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 25, 2017, 10:26:49 am »
De abia astept !  Ar trebui ca PF sau Capitania, sa formuleze o plangere penala in temeiul art.28 din legea 191/2003, caz in care este competent Parchetul de pe langa Tribunalul Galati.  Dosarul s-ar solutiona fara a mai fi pornita neinceperea urmaririi penale in rem, intrucat fapta nu este prevazuta de legea penala din motivele mai sus expuse. Si abia atunci incepe partea frumoasa a lucrurilor. Intrucat oranele de control cunosc legea sau ar trebui sa o cunoasca , o plangere ulterioara impotriva acestora pentru inducerea in eroare a organelor judiciare are mare sansa sa fie admisa, inclusiv cu plata de despagubiri daca ma constitui parte civila.

10
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 25, 2017, 09:06:44 am »
La punctul 5 avizul zice ca toate navele trebuie inmatriculate...
Da, toate navele care potrivit legii sunt supuse inmatricularii/inscrierii. Temiul juridic rezida din economia art.76 alin.2 din OMT 1079/2014, care se refera la orice fel de nava care desfasoara activitati de agrement nautic. In acest caz intervine obligativitatea inmatricularii ambarcatiunilor sub 7m intrucat nu mai sunt folosite in scop personal, respectiv dispare una din cele doua conditii ( 1.sa navige in apele teritoriale si 2. sa fie utilizate in scop personal).

11
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 24, 2017, 09:15:34 pm »
Dar, daca cititi cu atentie avizul catre navigatori nr.4 atasat mai sus, la punctul 2 nu precizeaza ca sunt nave ambarcatiunile de agrement inclusiv cele mai mici de 7m sisau cu puterea motorului mai mica de 15kw, deci...intr-un fel poate se adreseaza ambarcatiunilor de agrement inmatriculabile dar care nu sunt inca inmatriculate.

12
Motorizate / Re: Inmatriculare barca
« : Septembrie 24, 2017, 08:50:18 pm »
Am raspuns pe larg, aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2463.msg42715/topicseen.html#new

Maine am sa fac un drum la CZ Galati si daca nu pricep nici cu legea in mana, ma adresez in scris la sediul central ANR.
Devine o problema din ce in ce mai mare ca asistatii sociali din cadrul institutiilor publice sa ne puna pe noi barcagii sa ne angajam in analize juridice care nu ne privesc. Probabil ca vreun individ de acolo doreste sa aduca ceva bani la bugetul de stat.

13
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 24, 2017, 01:43:35 pm »
Buna ziua tuturor! Imi permit sa particip la discutie cu cateva lamuriri, dupa ce am citit cu atentie actele normative cu privire la inmatricularea ambarcatiunilor de agrement.
Deci, art. 51indice 2 din OG 42/1997 prevede:(1) Categoriile de ambarcaţiuni de agrement, precum şi certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement pe care trebuie să îl posede conducătorii acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului. Asta inseamna ca reglementarea se face prin acte normative subsecvente cu caracter administrativ.
Ordinul nr. 920/2015 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.079/2014 pentru stabilirea procedurilor privind evidența și înmatricularea ambarcațiunilor de agrement, condițiile tehnice și încadrarea cu personal navigant a acestora și avizarea operatorilor economici pentru desfășurarea activităților de agrement nautic, reglementeaza la art.1:
(1) Prezentul ordin se aplică ambarcațiunilor de agrement care urmează a fi sau sunt înmatriculate ori înscrise în România, indiferent de tip și de modul de propulsie, incluzând și motovehiculele nautice.
(2) Prezentul ordin stabilește:
..................................................
l) Registrul de evidență a ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înscriu:
ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mică de 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mică de 7 m care navighează în apele naționale navigabile ale României și sunt utilizate în scop personal pentru care proprietarul solicită înscrierea;


Ceea ce creaza confuzia generala, alimentata de birocratia excesiva specific romaneasca este multitudinea de registre si formularea evaziva ori alambicata. Din analiza sintagmei"pentru care proprietarul solicita inscrierea"rezulta ca este o optiune a proprietarului ambarcatiunii daca doreste sa o inscrie in registrul de evidenta a ambarcatiunilor de agrement sau nu, avand in vedere ca sintagma nu se mai regaseste la precizarile anterioare referitor la ambarcatiunile de peste 7m si 15kw putere motor.

Pelicanul a citat din OG 42/1997 unde se precizeaza la art.51 ind.4 ca nu se inscriu aceste ambarcatiuni in registrele navale maritime prevazute la art.51 ind.1, registre care sunt stabilite prin ordonanta cu putere de lege , spre deosebire de registrele ambarcatiunilor de agrement care sunt date in competenta de reglementare a MT.

Tot OMT 920/2015 stabileste Registrul matricol al ambarcatiunilor de agrement, bineinteles altul decat cel de evidenta incare se inscriu ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în afara apelor naționale navigabile ale României Deci daca navigam in Grecia cu o ambarcatiune mai mare de 7m si puterea motorului mai mare de 15kw, dar vrem sa fie inmatriculata in Romania, Capitania o va inscrie in Registrul matricol si nu in Registrul de evidenta. Misto, nu! OMT 1079/2014 chiar reglementeaza documentele ce urmeaza a fi emise de capitanii functie registrul unde sunt inscrise Carte de identitate a ambarcatiunii de agrement cele inscrise pentru registrul de evidenta si certificatul de ambarcatiune de agrement pentru cele inscrise in registrul matricol.

In concluzie, actul normativ OMT 920/2015 lasa proprietarului ambarcatiunii de agrement cu lungimea de sub 7m si/sau puterea motorului mai mica de 15kw optiunea de inmatriculare in Registrul de evidenta daca navigeaza in apele nationale ale Romanie si sunt utilizate in scop personal, conform art. 84 din OMT 1079/2014 care nu a fost modificat prin OMT 920/2015. ( art.84 -La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.)

Pagini: [1]
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud