Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - DoiNomazi

Pagini: [1] 2 3 ... 31
1
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 05:49:56 pm »
Reportajul era făcut ad-hoc, de reporteri care veniseră să filmeze evenimentul caritabil.  Apa e extrem de rece în această perioadă, încă se mai topesc ghețuri în munte. O greșeală a lui Arthur a fost că nu purta costum întreg, ci a ales varianta scurtă (mânecă, picior). Ceilalți din barcă, fiind turiști pasionați de sportul acesta, au primit echipamentul întreg, dat de Green.
Toți s-au lovit de peretele acela cu viteza dată de barcă, toți purtau căști. Din șoc îți poți pierde cunoștința un minut, dar cumulate, pierderea cunoștinței, faptul că șuvoiul l-a ținut circa 2 minute sub apă până vesta a fost capabilă să învingă forța apei, durata recuperării dat fiind locul greu accesibil, hipotermia instalată în această durată, greutatea sosirii echipei de intervenție, modul greșit al lor de a aborda problema....etc..etc...
Sigur că și colegii știau să aplice primul ajutor, numai că acolo era nevoie și de un echipament medical special.

A fost combinația tip ”wrong place, wrong time”.

Un reporter e reporter 24/7/365. A fi jurnalist nu e o meserie tip 9-5, ci un mod de a exista. Cel putzin asta le spun celor tineri, aflati la inceput de drum... Si de foarte multe ori se intampla sa pleci la un eveniment si pe drum sa intalnesti o situatie in care sari din masina pentru a relata o alta intamplare proaspata la care nu te asteptai. Principiile de angajare a oricarei situatii sunt identice si intrate in “reflex”. Stii ce elemente trebuie sa cauti pentru a relata faptul cu obiectivitate si acuratatzea detaliilor. Ca reporter, nu interpretezi, nu asumi si daca nu stii ceva, nu deschizi gura la microfon pana nu te informezi si verifici informatia. Altfel, esti doar un propagator de “barfe” si impresii personale fara valoare concreta.

Adica, indiferent de ce s-au dus reporterii aia acolo, noua intorsatura a faptului trebuie relatata corespunzator. Exista o serie de exercitii menite sa slefuiasca abilitatile reportajului in direct, care te ajuta sa te adsptezi la orice intorsatura neprevazuta a situatiei. In fine... reporterii nu au nici o scuza dacs au “interpretat” eronat cauzele decesului.

Nu mai insist cu necesitatea costumului adecvat pentru temperatura apei. Casca si PFD-ul probabil ca si-au facut datoria.

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 01:29:14 am »
Erau imbracati pentru temperatura apei?

Din reportaj parea sa reiasa ca impactul cu stanca a fost cauza, sau una din cauzele importante, ale decesului.

Deci hipotermia a fost cauza principala a decesului? N-a fost impactul cu stanca si nici hidrocutzie?

De cate ori sunt in ape reci cel mai tare ma tem de hidrocutie, mai ales daca e cald afara si m-am incins la padelat.

LE: In general e bine sa fii independent si sa ai ce-ti trebuie pentru prim-ajutor la fata locului, pentru a nu te baza pe ajutor din afara. Spun asta pentru ca la fiecare iesire luam in calcul tocmai faptul ca nu va veni nimeni sa ne scoata din belea. Pe orice garla iesim, la cald, sau la frig, departe, sau mai pe langa oameni, avem obligatoriu in buzunarul PFD-ului, sac din folie, mini trusa de prim ajutor cu pansamente, accelerator de coagulare a sangelui, vreo 2-3 pastile, o bara de ciocolata, stroboscop si oglinda de semnalizare. Unde e cazul, si un PLB si un VHS marin. Oare, sa nu fi avut cu ei o folie izolanta pentru prevenirea hipotermiei?

Ar fi putut sa-l imbratiseze ceilalti pentru transfer de caldura de la corp la corp.

Era cineva din echipaj pregatit pentru o astfel de situatie?

Daca relatarea este corecta, este trist sa mori pentru ca n-a venit SMURD-ul la timp, sau pentru ca cei de la serviciul de salvare local nu s-au priceput. Cu atat mai mult n-as vrea sa astept sa fiu ajutat de nepriceputi.

Sigur ca e usor de dat cu parerea de la distanta,  post-factum. Trist. Foarte, foarte trist si in acelasi timp o lectie importanta. In vara ne intoarcem printre sloiuri si apa de 2 grade departe de orice ajutor exterior si teama de apa rece ne este in continuare foarte puternica.

3
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 22, 2018, 07:43:07 am »
Din pacate se intimpla si la munte: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-barbat-de-42-de-ani-a-murit-in-urma-unui-accident-de-rafting-de-pe-defileul-jiului.html Nu e bine sa te joci prea mult cu mama Natura.

Cel mai afectati sunt cei dragi, ramasi in urma... Imi pare rau.. Cand e sa-ti vina ceasul, iti vine...

4
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Aprilie 16, 2018, 01:52:25 pm »
Adica, sugerezi indirect ca voi avea un zambet la fel de fotogenic ca al pestelui adormit in conserva... :)

5
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Aprilie 16, 2018, 04:52:29 am »
Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... :)

Ma apuc de lucru la sistemul de agatat “desagii” pe puntea kayak-ului.

6
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Aprilie 13, 2018, 03:53:28 pm »
Un kayak tandem Boreal Design / Esperanto a fost rezervat in nord. Un Landcruiser dev4.5 litri V8, a fost rezervat in sud.

Inima vrea sa urmeze chemarea spre ghetarii plutitori si linistea padelei, in timp ce oboseala acumulata isi cere confortul (?) unui 4x4 serpuind pe drumuri neasfaltate.

Latitudini si meridiane, complet diferite. Doar dorinta de a mangaia orizontul este (mereu) aceeasi... :)

Kayakul este mai vechi si destul de mic pentru o expeditie neasistata de 10 zile, dar este singura optiune. Masina este model 2017, dar ultima din flota companiei respective si in 3 zile rezervarea expira.

Nordul va fi friguros, umed, incert si, ca de obicei, exista posibilitatea intalnirii cu blanuri albe. Sudul va fi calduros si relativ uscat, prafos si zdruncinat, dar in afara unei potentiale intalniri cu un sarpe veninos, sau crocodil, nu exista “dureri de cap”.

Decizia trebuie luata in 48 de ore.

8
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 10, 2018, 03:49:05 pm »
si una mai de suflet... :)

https://www.youtube.com/watch?v=vGWYJRXjNbI

Cine zis ca nu se poate canta si la o cutie de kerosen “electrificata”? Seamana si suna a chitara, da’ tot cutie de kerosen e...

9
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 09, 2018, 10:23:55 pm »

10
Cafenea - Discutii generale / Re: 100 de Ani
« : Aprilie 04, 2018, 10:04:16 am »
Romanii, ca oricare alta natie, au si oameni de treaba si multe uscaturi. Din pacate, printre emigrati se accentueaza unele trasaturi negative care exacerbeaza competitia acumularil de bunuri materiale. Uneori inn aceasta competitie invidia alimenteaza rautatea pana la accente grotesti.

Nu am nici un motiv sa le caut compania si, pana la proba contrarie, nu am nici motive sa-i evit. Romanii intalniti pe orice meridian si in orice fel de circumstante imi sunt la fel cum imi este oricare ata natie. Daca exista rezonante interactionam, daca nu, asta e...

Au fost situatii cand am avut lucruri mai interesante de discutat cu un bastinas din Arusha, sau Guatemala, decat cu fostul vecin de palier din Constanta... :)

11
Cafenea - Discutii generale / Re: 100 de Ani
« : Aprilie 04, 2018, 06:25:21 am »
Păi nu așteptam să ne luăm în brațe și să ne pupăm dar la „bună ziua”, bunul simț și șapte ani de la mă-sa, ar fi  trebuit să-i determine să răspundă cu „bună ziua”... fără „afinități și asocieri”. :)

De acord. Daca chiar ar fi avut vreun motiv (?) bizar sa nu recunoasca ca inteleg romaneste, tot ar fi trebuit sa raspunda la buna ziua in kiswahili, japoneza, finlandeza, sarbeste sau 'sign language'.

Cine stie ce le-o fi trecut prin cap... :)

12
Cafenea - Discutii generale / Re: 100 de Ani
« : Aprilie 02, 2018, 06:31:32 pm »
In singura crasma gasita deschisa pe 1 Ianuarie in Punta Arenas, Chile, doua mese mai in spate se auzea distinct o conversatie in romaneste. Protagonistii pareau convinsi ca erau singurii vorbitori de limba romana si abordau liber fel de fel...

Mi s-a parut nesincer si de prost gust sa nu-i avertizez ca intelegem conversatia. In drum spre toaleta m-am oprit la masa lor si le-am comunicat in romaneste ca vorbesc limba. Dupa surpriza initiala, am schimbat cateva vorbe de curtoazie legate de calatoria prin Chile (care nu au inclus acea neintemeiata curiozitate 'de unde sunteti?') si dupa nici 3 minute de conversatie fiecare si-a vazut de farfuria lui, la masa lui.

Au continuat conversatia in romaneste la un ton mai moderat... :)

Ingredientele afinitatilor si asocierile au nevoie de mult mai mult decat similaritatile lingvistice... :)

13
Un gand bun sa-l insoteasca pe cel pornit pe drumul fara intoarcere. Vorbele si gesturile lui vor continua sa existe in aminitirile celor ce l-au cunoscut.

14
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Martie 09, 2018, 04:49:49 am »
Transportul U-boat-ului este cu desăvârșire exclus?
Balena ar înghiți tot bagajul necesar vouă.

Din pacate, da...

Conectiile de cargo sunt nepotrivite si nu msi putem expedia containerele decat prin intemediul unui serviciu de mesagerie. Cand ne-am dus prima data in Groenlanda, de exemplu, ne-am dus noi direct la air cargo si le-am predat “monstrii” direct. Acum nu mai vor asa. Si e balamuc, 4 aeroporturi consecutive, trei zboruri pe trei companii aeriene diferite.

Ar fi mult mai convenabil un lighean inchiriat la fatza locului. Nici nu stiu in ce stare se mai afla U-Boat-ul dupa patru ani de stat impaturit in container. Ar mai fi si avantajului plasticului la intalnirea cu bucatile de gheata printre care trebuie sa-si faca loc. In mod ironic la frecarea, sau ciocnirea de sloiuri de gheata, plasticul pare mai potrivit decat hypalon-ul.

Nu stiu inca ce vom face... vrem in nord dar daca nu ies calculele, probabil ca vom porni spre sud. Ar cam fi timpul sa incepem sa balacim un pic si Pacificul de Sud.

Sau, spre oroarea impatimitilor marinari, cine stie de ce roti tragem prin nisipuri sau jungla...


15
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Martie 08, 2018, 05:15:00 pm »
Am citit acum problemele de extrabagaj pentru un caiac prea neîncăpător. E destul de clar că nu există o soluție bună și eficientă la o astfel de problemă, ci doar adaptări care aduc fiecare un plus și câteva minusuri. Din orice unghi am privi problema.
Cred că ar trebui luat prin excludere, sau ”reducerea la absurd” din matematică :) .
Și aici vor fi discuții, desigur, fiindcă fiecare ne închipuim altfel comportamentul improvizației.
Părerea mea este că prima variantă exclusă, ar fi o plutitoare pentru bagaje. Rațiunile de siguranță  sunt secondate într-adevăr de coarda cu eliberare rapidă. Dar eu cred că mersul cu această remorcă este un chin și un hazard. Direcția de deplasare va fi incertă de la cele mai mici vălurele sau adieri. La valuri va fi nevoie prea des de eliberarea rapidă, pentru ca aceasta să mai fie eficientă. Cum s-ar spune, va fi nevoie s-o eliberați rapid pentru totdeauna :) .
Încerc să fiu constructiv, dar prin prisma experiențelor proprii, nu văd posibilă tractarea unei ”remorci” cu caiacul.    Decât pe o apă lină, fără vânt. E un braț al forței prea mare, iar forța e necontrolabilă.

Mult mai realizabilă e soluția unor flotoare tip butoiaș, legate lateral, în paralel cu puntea spate a caiacului, pentru a lăsa loc de padelat și totodată pentru a putea păstra direcția. Ar trebui legate fiecare, de centrul și de pupa caiacului astfel încât să nu își modifice poziția spre față sau spate, o a treia legătură fiind pe sub caiac, între ele, o a patra peste caiac. Dacă aceste vor fi ajustate din niște saule cu carabiniere la capete, totul devine ușor de legat și desfăcut la popasuri.
Asta înseamnă ”ansamblu” și este ușor de guvernat. Nu neapărat ușor de înaintat, dar ușor de guvernat, neavând mișcări haotice.

Se pare ca s-au mai executat iesiri cu kayak tractand container etans mai mare tip Pelican, in fjorduri relativ izolate de vant, dar pentru portiunile de navigatie de coasta la ocea mi se pare si mie problematic.

Da, desagii impermeabili plasati simetric pe si de-a lungul puntii pupa este “modelul nostru” preferat. Asa am procedat pana acum cu orice kayak, de la U-boat, la oricare lighean inchiriat. Doar ca, de obicei, desagii atingeau doar din cand in cand apa, nu erau permanent submersatzi in marsh.

Probabil ca vom proceda la fel. O alta problema, chiar mai mare, care inca nu si-a gasit rezolvarea, este disponibilitaea kayak-ului. La ultima strigare prin email aia au spus ca imi vor comunica cand si DACA vor avea kayak pentu noi dupa ce isi confirma rezervarile celor 4-5 grupuri asistate care spera ei sa treaca pe acolo in vara asta. Procedeu perfect logic din perspectiva lor, dar complet nepotrivit noua. Pana la 1 Aprilie imi trebuie o solutie confirmata (si deja e tarziu pentru asigurarea anumitor zboruri ce trebuie confirmate cu multe luni inainte)

Daca pana la 1 Aprilie nu gasim lighean, va trebui sa gasim alte latitudini, longitudini si directii de marsh.

LE: Calatoriile ofera niste experiente valoroase si greu de inlocuit, dar pregatirea lor devine din ce ince mai anevoioasa si consuma din ce in ce mai mult timp, efort, nervi si fonduri.

Pagini: [1] 2 3 ... 31
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud