*

Mesaje Recente

Pagini: [1] 2 3 ... 10
1
Dany, iti multumesc mult pentru precizari!
Nu prea am inteles cum vine soricelul pentu ancora, dar voi avea timp sa ma lamuresc!
2
Eu ti-as recomanda ancora tip umbrela de 3-4 kg pe care o legi la baza umbrelei si sus la coada pui un soricel de plastic pe funie care se v-a rupe in caz de agatatura.Eu asa am la pilotina si sunt multumit.Ca amanunt:am 4 m de lant dupa care am funia.Se lasa lungimea funiei de 3 ori adancimea apei.Unii au folosit si o banda elastica de 1m dupa care funia....S-a mai discutat pe forum...Azi am facut pt. cineva  la urgenta 2 ancore dintr-un capat de teava de 25 cm cu  5 brate de fier striat de 10mm indoiate.In caz de agatatura tragi de funie pana se indreapta bratul  agatat .
Chederul nu este indeajuns datorita pontoanelor neamenajate corespunzator.Daca esti acostat deja si lasi  si pe partea libera a barcii 2 baloane te ve-i felicita daca trage langa tine vreo barca de tabla, sa zicem....
Am folosit si cizma motorului ca scara sa ma urc in barca ...dar am 70 de kile...
Astea sunt umilele mele pareri,atat...
3
La Cherhana / Re: haideti sa inlocuim porcul
« Ultimul mesaj by Sam Azi la 08:28:44 pm »
Pate de ton

Ingrediente:
-   2 conserve de ton in suc propriu (180 – 200 g) – recomand tonul bucati, nu pe cel maruntit.
-   4-500 g crema de branza, genul Philadelphia sau Tartina de la LaDorna
-   2 legaturi de ceapa verde
-   1 lingura rasa de hrean pasta (din comert)
-   Tabasco/Harissa/Boia iute – optional, dupa gust, daca se doreste varianta picanta
-   Sare, piper dupa gust
-   Zeama de la ½ lamaie medie ca marime (sau 1 lime)
Preparare:
Se caleste f. putin ceapa verde (tocata bucati mari ~1 cm) in ulei de masline; se adauga tonul scurs si se mai tine putin pe foc. Se ia de pe foc si se adauga crema de branza, care se va topi de la caldura ingredientelor din tigaie; se amesteca usor pentru a nu marunti inutil bucatile de ton si se condimenteaza cu zeama de lamaie, sos de hrean, Tabasco, sare si piper.
Rezulta un pate cu o textura grunjoasa si va asigur ca e de senzatie la orice masa festiva!
Merge bine cu paine prajita.

P.S. Pentru a obtine un pate de somon, puteti inlocui tonul din conserva cu somon afumat sau marinat!
4
Barci de pescuit / Re: barcă pentru Deltă 2019
« Ultimul mesaj by black Azi la 08:26:33 pm »
Salut
Ptr OvidiuDP
Nu stiu ce foloseste sau nu foloseste prietenul tau in procesul de fabricatie dar un lucru e clar ;de la el nu trebuie sa cumperi nimic.
Pot sa ti spun si sa ti demonstrez ca nu ai deloc dreptate in afirmatiile facute. Sunt constructori de barci din Romania care folosesc numai produse de top si tehnologii de top in procesul de fabricatie.Suntem prea saraci sa folosim produse ieftine.A se vedea Bratesul SCM si Vali Antonov. Sunt convins ca nu ai lucrat niciodata cu materialele mentionate de tine altfel nu ai fi facut afirmatii de genul ca se uita a se pune intaritor sau cantitatile sunt mai mici.
Uiti sa mentionezi diferenta enorma   de pret  achizitie ptr o barca noua din afara si  una barca noua din Romania.
De asemenea poti sa ti spun ca barcile vechi de 20 ani din occident au nevoie TOATE de reparatii capitale. Iti spun din practica nu din teorie.
Modelele de barci mentionate de tine sunt depasite de barci gen Antonov 510 sau Golf 565. Sunt convins ca nu ai avut ocazia sa le cunosti . Orice constructor roman poate sa faca barci grele si late dar iti cade fata cand iti prezinta nota de plata. Nu se poate si usoara si ieftin si sa gliseze cu cai putini.
Fara suparare ptr cele afirmate si ptr oricine doreste veridicitatea informatiilor ii stau la dispozitie
5
Foarte bune informatiile de pe acest topic, in special pentru un incepator ca mine!
Intrucat vara asta ma pregatesc si eu sa intru (in premiera) in posesia propriei barci, as mai avea nevoie de cateva informatii suplimentare; precizez ca barca va fi din fibra, de 510 cm, open si o voi folosi in principal in delta, la pescuit spinning, ocazional si la stationar:
-   Ancora – ce tip de ancora imi recomandati sa iau, ce greutate?
-   Pentru protectia barcii la acostare, ce ar fi mai indicat – baloane de acostare, sau cheder?
-   Pentru ca vara imi place sa mai fac din cand in cand cate o baie, stiu din proprie experienta ca in unele barci este destul de greu sa te sui daca nu ai o scara; pentru a nu ingreuna barca foarte mult, ma gandesc sa-mi cumpar o scara de franghie – ce parere aveti?
6
Motoare / Re: Selva 15 cp 2t
« Ultimul mesaj by MariusMKV Azi la 07:28:47 pm »
Va salut barcagii,
Sunt proaspat posesor de un Selva Naxos 5xs 2016 de 5 cai in acte, nu stiu daca si in realitate..
Nu am reusit sa il scot la apa sa imi dau seama de putere dar din testul butoiului pare sa aibe mai mult.. Carburatorul este 26-20 si din ce am gasit eu prin manuale acesta a fost pus pe 8xs si pe cel de 15.
Nu am gasit nici limitari pe carburator..
Nu ma intereseaza sa am un setup de 15 cai pentru ca vreau sa ma bucur linistit de el dar parca 6-8 cai ar fi suficienti..
Stie cineva ce reglaje trebuie pentru 8 cai?
Multumesc anticipat
7
Barci de pescuit / Re: barcă pentru Deltă 2019
« Ultimul mesaj by OvidiuDP Azi la 05:47:06 pm »
Salut. Daca tot ai cerut ajutorul o sa iti dau si parerea mea bazata pe mai bine de 15 ani de navigatie in Delta si nu numai, pescuit la spinning dar si la crap combinat cu plimbari.
In primul rand nu mi-as lua o barca de fibra facuta in Romania. Sper sa nu ma injure producatorii prea tare dar, din pacate, iti pot spune in cunostinta de cauza, ca mai au multe de invatat in acest domeniu. Partenerul meu de pescuit lucreaza in domeniul materialelor compozite (rasini, fibra, gelcoat, etc) si cunosc problemele cu care se confrunta industria de profil. Lipsa de personal calificat, se lucreaza iarna in hale neincalzite, se cumpara cele mai ieftine materiale, nu se folosesc cum trebuie aditivii si intaritorii (atunci cand se folosesc), economie de material, lipsa investitii in tehnologie, etc.  In ce priveste stabilitatea lor pe valuri si vreme rea... cred ca multi dintre noi nu au termen de comparatie. Saptamana trecuta niste prieteni pe Chilia, se isca o mica furtuna de 10 minute, valuri de 50-70 cm,  in 5 min aveau 20 cm de apa intr-un Romcraft 510. La apa de 8 grade.... n-a fost prea placut.
Am doua barci, o cabinata si o barca de spinning, fabricate in anii 90, un Jeanneau si un Molinari. Te asigur ca starea lor este mai buna decat orice barca fabricata in Ro de 3-4 ani. Chiar si barca mica are fund dublu, extrem de stabila, nu flambeaza coca indiferent de conditii, am lovit si pietre si copaci scufundati, nu s-a intamplat nimic, decat o zgarietura. Constructorii mari de afara fac barci marine, care sunt facute sa se descurce bine pe valuri.
Foarte putina lume este constienta de faptul ca o barca cu motor outboard are centrul de greutate foarte in spate si relativ ridicat, acest fenomen devenind mai pronuntat cu cat motorul este mai mare. Este si principalul motiv al instabilitatii, in special in conditii de valuri, osciliatiile fiind mai ample. Daca mai adugam  pilotul, benzina si bateria care in general stau in spate, fenomenul tinde sa devina critic in conditii grele. Constructorii mari folosesc o repartitie a maselor pentru a echilibra barca. La o Laguna, greutatea ansamblului din spate (motor, pilot, benzina) este mai mare decat greutatea barcii. De aceea trebuie comparat nu numai pretul ci si greutatea. O barca mai grea va fi mai solida si mai echilibrata dar si mai scumpa.
Din experienta mea e destul de greu sa impaci plimbatul cu bagaje de 3 zile, 2 adulti si un copil, cu spinning-ul. Daca vei da prioritate plimbatului si ai copii la bord ti-as recomanda o barca cu chila dubla (de ex Molinari 435) sau chila in V stabila (ex Molinari 475V) cu care nu vei avea niciodata senzatia ca ai putea sa te rastorni, care au pescaj mic, sunt confortabile, stabile si echilibrate, nu au nevoie de motoare mari si din care se poate pescui bine.
In ce priveste aluminiul, in afara de soliditate si de navigatie in conditii de iarna (gheata), eventual longevitate, nu prea vad alte avantaje. Sunt insa cateva inconveniente: mult condens, instalatii electrice pretentioase, anozi de magneziu, zgomot mare. Barca in aluminiu necesita izolatii termice care ingreuneza interventia asupra chilei si necesita atentie. Nu am folosit decat de cateva ori o astfel de barca si nu pot sa spun mai mult despre ele.

Spor!
8
Motoare / Re: Sfat achizitie motor electric
« Ultimul mesaj by alinm Azi la 05:25:43 pm »
Salutari,

Eu cred ca nu are rost sa te intinzi la cheltuieli, un minkota  simplu de 40lb e suficient la barca ta. Cel mai ieftin il iei de la decathlon. Brushlessul nu iti aduce mare castig la fox, problema e elicea, nu e de mers, doar de repozitionari ... pe distante mici. Eventual va co suma mai putin decat cel clasic.

Bateriile ... daca ai cunostinte ce lucreaza in domeniul telecomunicatiilor, vezi daca poti face rost de baterii de la releele lor de telecomunicatii, le schimba la 3 ani dar inca sunt ok, le iei ieftin si sunt foarte ok, te mai tin cativa ani fara probleme.

Daca vrei sa economisesti bateria, pe un motor clasic cu mai multe trepte si rezistente inseriate pe vitezele mici, poti folosi un variator pwm pentru motoare de cc, gasesti pe aliexpress, iei unul de minim 60A la 12V. Practic lasi motorul in treapta 5 si controlezi viteza din variatorul asta. Iesi mai ieftin decat un motor cu maximiser dar mai ai un dispozitiv pe linia de alimentare.

Eu am unul facut de mine cu motor brushless pe cizma de adaptor de ala de motocoasa (motoarele alea de barca ieftine ce se gasesc pe OLX), pe kolibri de 2,8m nu am castigat mai nimic la viteza fata de minnkota 40lb, poate de la 5 la 6km/h, barca deja incepea sa se ridice de bot deci nu cred ca mai poti casriga ceva. Eu zic ca nu merita. Cateva detalii aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2134.msg49049.html#msg49049

Torqueedo nu stiu cat te ajuta pe o pneumatica, poate mai castigi putin la viteza dar nu semnificativ si la un pret destul de piperat. Dar e compact si simplu de utilizat.
9
Motoare / Re: Sfat achizitie motor
« Ultimul mesaj by scm_ro Azi la 04:01:40 pm »
Eu am un suzuki ( e adevarat de 60CP) pe injectie de 4 ani. Nu am avut probleme cu injectia dar am avut grija la benzina.
10
Motoare / Re: Sfat achizitie motor
« Ultimul mesaj by alinm Azi la 03:52:07 pm »
M-am edificat:motoarele suzuki pe injectie au probleme(desi aveam si la el un pret super de 15 la pret de 10 aproape :().Deci raman la varianta initiala Yamaha

Salutari, si eu sunt in cumpana intre yamaha F20 si suzuki df20,  cizma lunga. Yamaha e ceva mai scump, cilindree mai mare, carburator.

Ce probleme au suzuki pe injectie? din ce am cautat in afara de cateva cazuri izolate, lumea e in general multumita de suzuki.

Yamaha are carburator si e destul de greu comparativ, cca 10kg diferenta.

Eu inclin catre suzuki dar lumea zice ca yamaha ar fi mai fiabile si mai potrivite conditiilor din delta/dunare. Difetenta de pret la nou de cca 300 euro...





Pagini: [1] 2 3 ... 10

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Octombrie 24, 2018, 07:19:46 pm
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 pm
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 pm
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

Show 50 latest
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 49168
  • Total Subiecte: 2527
  • Online Today: 40
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 pm)
Utilizatori Online
Users: 0
Guests: 27
Total: 27
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud