Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Salupe => Subiect creat de: Alex1958 din Decembrie 02, 2014, 10:50:06 a.m.

Titlu: Arielle
Scris de: Alex1958 din Decembrie 02, 2014, 10:50:06 a.m.
Salut,
Am o cabinata Shetland 570 cu numele Arielle pe care o tin intr-o parcare de barci la Victoria - Jud Tulcea. Eu locuiesc in Bucuresti.
Am nevoie de un electrician cu resedinta in zona Tulcea care sa-mi up-gradeze instalatia electrica de pe barca.
La barca au fost adaugati in timp diversi consumatori in mod cam haotic si instalatia mai da rateuri.
Sunt doua tablouri de sigurante, din care la unul nu exista acces facil. Mai exista si sigurante on line.
Vreau sa reconditionez instalatia, sa scot toate sigurantele pe panouri accesibile, sa elimin sigurantele on line si eventual sa inlocuiesc cablele cu sectiune insuficienta pentru consumatorii cu putere mai mare.
Daca este amator cineva dintre membrii forumului sau puteti sa-mi recomandati pe cineva, va rog sa ma ajutati.
Deoarece sunt din Bucuresti si am timpul limitat, nu ma intereseaza decat persoane foarte serioase si cu referinte.
Multumesc anticipat!
Alex
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 11, 2015, 09:23:14 a.m.
Salut,
Am demarat rezolvarea problemei mele ridicate mai sus, in sensul ca am gasit un meserias, a vazut barca ne-am tocmit, am platit un avans si omul s-a apucat de treaba.
Imi spune ca am avut sau mai am "vizitatori" sobo sau sori care au poftit la izolatie de cabluri electrice.
Meseriasul meu ma incurajeaza ca asa patesc toate barcile de crapari.
Intrebare: a utilizat cineva si poate recomanda un dispozitiv cu US pentru indepartarea rozatoarelor alimentat la 12V?
Multumesc anticipat!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ziuamarinei din Martie 11, 2015, 11:15:19 a.m.
Aceeasi problema o am si eu. Nu au ros nimic insa am gasit numai urme pe prelata de stationare si vreo doua cacareze in teica. Nu mai lasa nimic care sa miroasa a mancare sau nade si momeli.
Unui prieten din port iau ros pernele capitonate iar la o galeata de var lavabil plina cu boiliesuri au reusit sa sparga plasticul si au mancat noaptea cam doua kg.
Am gasit asa ceva pe net , pozitia a doua din pagina: http://ultrasunete.com/produse_antirozatoare.html (http://ultrasunete.com/produse_antirozatoare.html)
Recunosc, nu am comandat-o, poate daca gasesti ceva mai bun sau o solutie probata de cineva sunt si eu interesat.
Spala bine barca sa dispara mirosul lor, am citit ca merg pe aceleasi carari de miros de fiecare data.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 12, 2015, 12:40:47 p.m.
Salut si multumesc!
Am telefonat si inca e de actualitate. Ma duc sa-mi iau zilele astea.
Intrebarea este daca sa-l folosesc tot timpul? Oare influenteaza pestii/ randamentul la pescuit? Dar organismul uman?
Intre ture nu e nici o problema barca este intr-o curte, dar in actiune?
Asta ca sa stiu cum il montez, permanent, sub contactul general. Cu intrerupator?
Daca n-a mai folosit nimeni si deschid eu balul cred ca-l pun pe intrerupator. Ma cam sperie chestia asta cu Presiune sonora: 100 dB. In normele cu care lucrez eu se  limiteaza la 85 db la 1 m.
Oricum ceva trebuie sa fac!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ziuamarinei din Martie 12, 2015, 02:44:04 p.m.
Cred ca e bine sa_l folosesti numai cand barca e la ponton sau pe uscat. Cand esti in actiune il inchizi. Astept sa_mi spui daca da rezultate.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ghrt din Martie 13, 2015, 12:51:43 a.m.
Dacă barca e la ponton şi sunt pasageri pe barcă nu se pot pune capace la parâmele date la ponton?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Iunie 24, 2015, 09:08:13 a.m.
Salut,
Am nevoie de un mic sfat.
Am prin barca tot felul de gauri de suruburi care ma cam enerveaza si pe care as vrea sa le astup. Cred ca in total vorbesc despre un volum de 10-15 cmc.
Pot folosi in acest scop fiolele alea cu piston de rasina si intaritor? Trebuie sa mai pun ceva in amestec (ma gandesc la niste praf de lemn sau similar).
Planuiesc sa fac asta intr-o pauza de activitate din urmatoarea partida de pescuit.
In legatura cu cele semnalate inainte (problema rozatoare), raportez (cu mandrie!) ca de cand am instalat pest repeller-ul cu US- in martie, pe care il activez cand plec de la barca, n-am mai avut probleme. E adevarat ca problemele apar mai ales toamna. Acum, cand ma leg de mal (pomi in general) am grija sa fac drumul soricanilor cat mai greu cu putinta (parama lunga, lasata prin apa, pomii iesiti din apa nu din mal, etc).
Multumesc anticipat pentru sfat!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ziuamarinei din Iunie 24, 2015, 09:36:06 a.m.
Ai comandat si montat jucaria de mai sus din link?
Inteleg ca a dat rezultate. Intreb pt ca sunt pe cale sa o comand si eu.Care a fost cea mai lunga perioada de timp cand a fost activata , bateria a facut fata?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Iunie 24, 2015, 10:01:21 a.m.
Salut,
Da, am montat-o. N-am comandat-o pe site, am luat-o de la Dedeman.
Cel mai lung timp cat a functionat: cca 56 zile ( 4 Apr -29 Mai). O folosesc numai cand barca e pe mal, caci cred ca imi influenteaza pescuitul.
N-am probleme cu bateria- ca am panou solar.
Zic ca deocamdata nu sunt relevante rezultatele, concomitent am eliminat si orice sursa de hrana cand nu sunt in barca. Vedem la toamna.
Imi zice si mie cineva ceva de folosirea rasinii pentru astuparea micilor orificii?
Multumesc anticipat!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: bbl81 din Iunie 24, 2015, 10:01:38 a.m.
spalati si apoi stropiti cu otet. astfel  nu o sa isi mai recunoasca mirosurile.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Iunie 24, 2015, 10:20:59 a.m.
In primavara cand am inlocuit instalatia electrica s-a facut si o deratizare profesionista cu gaz.
De atunci am spalat barca de trei ori. Acum clar nu mai am soareci pe ea.
Problema e sa nu apara la toamna!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Iunie 24, 2015, 11:38:32 a.m.
Revin la intrebare: pot folosi pentru astuparea unor vechi gauri de suruburi in fibra -pe flancuri (foste prinderi de biminitop) si pe rama de la pupa- rasina Bisson (2 siringi/pistoane) cu sau fara pulbere de lemn?
Multumesc anticipat pentru sfaturi!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Fritz din Iunie 24, 2015, 12:31:54 p.m.
 Cel mai simplu e sa cumperi o cutie de chit auto cu fibra de sticla. Are si un intaritor.
 De exemplu Body Fiberglass... Este chit poliesteric cu fibra de sticla...
 Sau SINTO ...E ok.   
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Vali din Iunie 24, 2015, 12:56:18 p.m.
Sau mai poti folosi Poxilina, e mai dura si adera mai bine decat chitul, cam la fel de bine ca rasina aia la seringa (rasina Bison la seringa trebuie oricum ingrosata).
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Iunie 24, 2015, 02:54:56 p.m.
Notat!
Multumesc!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 05, 2016, 09:29:22 a.m.
Salut,
Pentru noul sezon, pe langa o noua baterie, m-am gandit s-o dotez pe Arielle cu un debitmetru de benzina.
Am un rezervor de 100 l paralelipipedic din inox dotat cu un nivelmetru cu plutitor. Pe langa imprecizia data de tipul instrumentului (identic cu cele de pe vechea Dacie) inclinatia barcii, in mars sau stationare, dadea un plus de suspans in priviinta rezervei de combustibil din tank.
Dupa sfatul unui barcaholic -Dukku- mi-am achizitionat debitmetrul din poza atasata.
Masoara debitul si printr-un program instalat in smartphone - cu care comunica prin Bluetooth si sper sa-mi dea informatiile de consum instantaneu si total. In felul asta voi descoperi regimul de mers cel mai eficient pentru Arielle.
Celor interesati le stau la dispozitie cu detalii.
Producatorul - o mica firma din Vaslui- mi-a promis tot sprijinul in montare si utilizarea aparatului.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: momaul din Martie 05, 2016, 02:51:50 p.m.
Salut Alex.Am studiat si eu oferta celor din Vazlui acum cativa ani.Oamenii inca nu se hotarasera daca sa-l faca pe smartfone sau sa-i faca un mic afisaj fara cutie.Poti sa aduci mai multe lamuriri.pret etc?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: pelicanul din Martie 05, 2016, 04:19:49 p.m.
......................
Dupa sfatul unui barcaholic -Dukku- mi-am achizitionat debitmetrul din poza atasata.
Masoara debitul si printr-un program instalat in smartphone - cu care comunica prin Bluetooth si sper sa-mi dea informatiile de consum instantaneu si total. In felul asta voi descoperi regimul de mers cel mai eficient pentru Arielle.
Celor interesati le stau la dispozitie cu detalii.
Producatorul - o mica firma din Vaslui- mi-a promis tot sprijinul in montare si utilizarea aparatului.
Cred ca sint mai multi interesati. Ai putea sa dai mai multe detalii aici. Eventual, daca e un "mic producator" ar putea sa-si faca un cont aici si sa ne prezinte el produsul.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 05, 2016, 04:45:17 p.m.
Salut,
Pretul a fost 630 de lei  + cheltuieli de tranport.
Firma lucreaza mai mult pentru camioane.
Mi-a spus ca face cateva bucati caci are comanda de la transportatorii din zona Tulcea.
Baietii mai au de lucrat la marketing si vanzari.
Il indrum sa-si faca reclama singur aici.
Cand il montez si ii fac proba va mai dau detalii.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: black din Martie 06, 2016, 06:07:48 p.m.
Salut.unde ai montat rezervorul de 100 l?poate fi pus sub punte? Afecteaza flotabilitatea?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 09:29:26 p.m.
Alex spune-mi si mie ceva despre Ținutul bărcii la Victoria? Condiții, paza, siguranța, costuri, etc
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 07, 2016, 08:47:56 a.m.
Salut,
Black, rezervorul este montat sub bancheta din bordul tribord. Postul de comanda e in babord. Cand se goleste rezervorul si orice alta problema de balansare a barcii in mars o rezolv din trim-tab-uri.
Dorely, iti pot da nr de telefon al celui la care tin barca pe mesaj privat. Are doua incinte pazite cu caini, una e chiar langa casa lui. Nu prea are locuri disponibile din cate am vazut. Locul e izolat, nu pune probleme de siguranta. Deocamdata n-are camera de supraveghere dar in trei ani mie nu mi-a lipsit nimic de pe barca si se intampla sa mai las si d'ale gatului de la o tura la alta.
Deoarece barca cu peridoc are vreo 7.5 m platesc 200 lei/luna si am trei luni de iarna reducere la 150. Lansarea & recuperarea e 50 lei. Ii dau telefon din timp ca vin si ma asteapta cu barca scoasa din rand, imi descarc masina pe care o las la el si ma lasa la apa cu jeep-ul lui- ceea ce imi convine foarte bine caci nu-mi omor ambreiajul. M-a lasat la apa si cand il avea pe socru-sau mort in casa. La recuperare la fel dau telefon si ma asteapta la rampa. Asigura contra cost si servicii, mici reparatii, curatirea barcii, etc. Are si masina de gheata pe care o vinde doritorilor ceea ce vara e OK.
Are relatii bune in zona, m-a ajuta cu inspectiile ceea ce iarasi mi-a salvat timp pretios. Ne-am mai harait pe diverse teme dar una peste alta e OK.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: dorely din Martie 07, 2016, 10:39:58 a.m.
Multumesc mult Alex. Astept mobilul pe privat
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 21, 2016, 12:26:23 p.m.
Arielle a primit bacteria noua si i s-a montat debitmetrul de benzina -vezi foto.
Din pacate timpul scurt si starea apelor Dunarii - nivel foarte mare la Tulcea si o gramada de lemne in apa nu au permis decat verificarea comuniccarii pe Bluetooth.
Am gasit niste urme de mucegai sub prelata de stationare. Am citit si vreau sa implementez dezumidificatorul sugerat de Pelicanul la
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1923.msg32155/topicseen.html#new (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1923.msg32155/topicseen.html#new)
Pest repellerul a dat rezultate -nici o urma de rozator. E adevarat ca n-am lasat nimic de papa prin barca.
Tot la imbunatairi as vrea sa schimb pompa de dus cu una noua pe care o am deja ca rezerva si m-am gandit sa lungesc furtunul dusului ca sa ma ajute sa spal cu apa prin zone mai indepartate. M-am gandit ca o sa fie o simpla schimbare de furtun dar dusul existent refuza sa se desfaca din mufa. Mufa e si un pic crapata si daca fortez ....
Are cineva idee unde as putea gasi numai un dus portabil similar cu cel din imagine?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ziuamarinei din Martie 21, 2016, 05:06:29 p.m.
Pe ali express da o cautare cu 12v shower. Cred ca e aceeasi varianta. Tot acolo gasesti si pompa separata.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: cristeache din Martie 21, 2016, 08:48:59 p.m.
salut  Alex,

uite aici :
http://www.motorhome.ro/dusuri_recipiente/0815008NkitM.jpg (http://www.motorhome.ro/dusuri_recipiente/0815008NkitM.jpg)



Eu am una de vreo 6 ani si inca merge. Am luat doua atunci, una a plecat la un amic. Lui i-a "crapat" pompa initiala dupa trei luni.
Pe al meu il folosesc si dus si chiuveta.
Magazinul e in Otopeni. Daca te pot ajuta cu alte informatii, sa-mi spui. Tot acolo au si pompe.

P.S,
 
Daca suna a reclama, imi cer scuze. Nu am vrut si nici nu e.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ziuamarinei din Martie 22, 2016, 04:35:16 a.m.
Daca nu te grabesti. Aceeasi varianta cu numai 18usd. Acum si numai acum
Suna la ...  ...  Regalo per te . [emoji1] [emoji1] [emoji1]

Glumesc bineinteles, oricum multe repere pe care le comandam pe bani buni din magazinele de profil provin din China. Am avut placuta surpriza sa gasesc pt barca multe din ele la jumatate din pret pe site urile de comenzi online din China. E drept ca trebuie cautate ofertele si dureaza doua sau chiar patru saptamani transportul dar cred ca in final se merita.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 22, 2016, 09:23:27 a.m.
Va multumesc pentru indicatii.
De la Motorhome am luat setul initial dar prima pompa a crapat in doua saptamani. Pe a doua vreau acum s-o schimb cu a 3-a care are debit si inaltime de pompare ceva mai mare.
Am un montaj cu un robinet cu 3 cai care da apa la chiuveta din cabina sau la dusul de afara.
Problema mea este ca nu pot sa-i scot furtunul si sa-l inlocuiesc cu unul mai lung.
Deci caut numai dusul cu sistemul de cuplare la furtun. Cred ca am sa pun unul pt instalatii sanitare.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Bogdan ion din Martie 22, 2016, 10:13:30 a.m.
Nu poti sa tai furtunul pe la jumatate si sa-l inadesti cu un stut?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 22, 2016, 10:59:10 a.m.
Ba da dar mi se pare cam brutala solutia. Va fi ultima la care voi apela!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: tiganusmc din Martie 23, 2016, 10:46:47 a.m.
Salut Alex ,

Eu am o pompa de santina pe care o alimentez la bricheta si careia I-am pus un furtun si para de dus ... pompeaza fara probleme ;) .

Spor ,

Marius
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Rumpi din Martie 23, 2016, 02:21:23 p.m.
Va multumesc pentru indicatii.
De la Motorhome am luat setul initial dar prima pompa a crapat in doua saptamani. Pe a doua vreau acum s-o schimb cu a 3-a care are debit si inaltime de pompare ceva mai mare.
Am un montaj cu un robinet cu 3 cai care da apa la chiuveta din cabina sau la dusul de afara.
Problema mea este ca nu pot sa-i scot furtunul si sa-l inlocuiesc cu unul mai lung.
Deci caut numai dusul cu sistemul de cuplare la furtun. Cred ca am sa pun unul pt instalatii sanitare.

 Nu inteleg care e problema cu furtunul? Nu poti sa il decuplezi din pompa? E lipit de stutul pompei?
Pentru prelungirea furtunului din poza ai nevoie doar de un stut si inca o cupla rapida. E sistemul gardena, se gaseste la orice praktiker. Ori folosesti cupla existenta si prelungesti furtunul existent, ori tai furtunul dupa stutul pompei si montezi acolo un alt stut pentru cupla rapida si folosesti orice lungime de furtun vrei.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 24, 2016, 09:54:54 a.m.
Pompa se inlocuieste simplu. Furtunul ei merge la un robinet cu 3 cai si de acolo la dus sau la chiuveta.
Nu pot sa scot mufa dusului din furtunul vechi. Am incercat cu apa calda rasucire, nu vrea, cred ca este lipita.
As fi vrut sa pastrez dusul dar sa-l pun pe un furtun mai lung. Filetul dusului nu e standard de instalatii.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Rumpi din Martie 24, 2016, 11:55:16 a.m.
Acuma am inteles. Probabil e lipita sa nu foloseasca colier sau o mufa mai complicata. Eu vad trei optiuni:

 1: Tai mufa veche de pe furtun dupa niplu. Folosesti un cutter sa decojesti furtunul de pe niplu. Ultimele reziduuri le indepartezi cu smirghel. Montezi furtunul nou tot cu lipire.

 2. Iei capul de dus in buzunar si mergi la Praktiker, Dedeman, etc. Mergi la raionul de gradina sa cauti o mufa care se potriveste. Ai mari sanse sa gasesti, probabil au folosit un standard pentru furtune de gradina la mufa.

 3. Nu gasesti nici o mufa potrivita la raionul de gradina. Cumperi totusi o mufa in care intra capul de dus chiar daca nu se potriveste filetul. Cumperi o bucata de poxilina. Faci un siret subtire, infasori pe filetul dusului, infiletezi mufa peste. Depinzand de ce mufa ai cumparat iti mai trebuie un conector la furtun. De exemplu pentru mufa asta http://www.dedeman.ro/ro/gradina/instalatii-pentru-irigatii/irigatii-supraterane/cuple-si-conectori/conector-robinet-25mm-h-2158.html (http://www.dedeman.ro/ro/gradina/instalatii-pentru-irigatii/irigatii-supraterane/cuple-si-conectori/conector-robinet-25mm-h-2158.html) iti trebuie un conector rapid pe furtun (exista tot galben).

 Succes si spune cum ai rezolvat problema.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 02, 2016, 01:30:33 p.m.
Salut,
In iarna asta ma gandesc sa vopsesc opera vie la Arielle. N-am vopsit-o deloc de cand am luat-o in 2013 si a suferit o reparatie - in sensul ca am eliminat un aparat de masura care strapungea coca.
Ar fi deci de slefuit excesul de gelcoat de la reparatie, indepartat vopseaua veche, reparat mici zgarieturi in gelcoat si de vopsit cu o antivegetativa. Este evident ca eu n-am calificarea, nici timpul si nici rabdarea sa fac aceste lucrari.
Eu tin barca langa Tulcea. As putea s-o aduc in Bucuresti sau in alta parte - de preferat pe drum, nu mai departe inclusiv Galati- ca sa se ocupe cineva de ea.
Barca este pe peridoc si nu prea imi dau seama cum ar putea cineva face treaba asta fara s-o ridice sau macar s-o mute. Dupa socoteala mea are vreo 1100-1200 kg.
Imi puteti recomanda pe cineva?
Multumesc anticipat!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 27, 2017, 12:11:02 p.m.
Salut,
M-am inteles cu "gazda la care imi tin barca sa-mi vopseasca opera vie la Arielle cu antivegetativa. Omul are o instalatie de ridicat si poate sa lucreze pe dedesupt fara s-o taraie pe peridoc.
Mi-a aratat niste barci facute de el cu o vopsea AV ungureasca pe care, zice el, imi garanteaza ca nu se cojeste, crapa, etc. Problema este ca aceasta vopsea dupa aplicare este mata si rugoasa si nu lucioasa si lisa cum este cea pe care o am eu acum (bineinteles cu exceptia microfisurilor si decolorarii care ma determina s-a revopsesc). Omul imi spune ca toate AV sunt asa.
O suprafata mata si rugoasa va creste frecarea cu apa si cresterea consumului de benzina este ultimul lucru pe care mi-l doresc.
Daca toate AV-urile sunt asa prefer s-o vopsesc cu o vopsea de protectie a gelcoatului -cum zice omul ca am acum. Barca mea sta in apa maxim 10 zile la o tura, dupa care iese afara si sta pe peridoc.
Este oare obligatoriu s-o vopsesc cu AV?
Ce vopsea de protectie a gelcoatului imi recomandati ca sa obtin o suprafata lucioasa si lisa care sa micsoreze frecarea cu apa?
Multumesc anticipat!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: pelicanul din Martie 27, 2017, 03:11:11 p.m.
Exista mai multe feluri de vopsea AV dar despre nici una n-as putea spune ca este "rugoasa". Mata da, sint de acord. :)
Din cite am vazut eu, vopselele AV pentru barci de viteza mare (motorizate care gliseaza) sint (mai) lucioase iar cele pentru barci de viteza mica (vele sau motor in deplasament) sint mate. Nici una din ele nu afecteaza performantele barcii, diferenta este data doar de comportarea vopselei in apa, cele mate avind ca principiu de "functionare" spalarea lenta in timp pentru a avea in permanenta un strat superficial activ contra organismelor acvatice. Daca s-ar folosi o asemenea vopsea pe o barca de viteza spalarea stratului superficial ar fi mult prea rapida si ar exista riscul sa te trezesti fara vopsea. :) Vopseaua AV pentru barcile de viteza mare este mai rezistenta dar se bazeaza tocmai pe faptul ca apa spala depunerile daca barca este folosita destul de des in regim de glisare. Deci nu e indicat sa folosim o antivegetativa pentru barci de glisare pe o barca de deplasament si nici invers.

In cazul tau, daca barca sta in apa doar citeva zile nu ar trebui sa ai nevoie de vopsea anti vegetativa. Dar si asta depinde de locul unde tii barca. Am observat ca in apa de mare (Marea Neagra) cresterea "barbii" pe obiectele neprotejate cu anti vegetativa este mult mai rapida decit in apa dulce (Lacul Razim de ex.)
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Martie 28, 2017, 08:24:53 a.m.
Salut si multumesc de informatie!
Rugoasa poate este mult spus. Nu este lisa, nu apare ca o vopsea data pe o suprafata chituita ci are mici asperitati si este mata.
Nu am iesit cu Arielle in mare decat pana pe bara Sulina. O folosesc in delta la pescuit iar viteza in glisare nu depaseste 50 km/h, nu ca nu poate ci ca nu ma simt in siguranta. O alta particularitate este ca, dupa ce ne deplasam in viteza la locul de pescuit, stam pe acolo nemiscati zile intregi. Atunci, se depune ceva murdarie sau mazga pe vopsea-in special pe linia de plutire, dar se indeparteaza la spalare sau chiar in marsul de intoarcere.
Daca nu dau anti vegetativa ce vopsea imi recomanzi ca sa prinda bine pe gelcoat (primerul e de la sine inteles!)?
Am de gand sa ma duc la salonul nautic si vreau sa stiu dupa ce ma uit.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: pelicanul din Martie 28, 2017, 10:31:50 a.m.
...................................
Daca nu dau anti vegetativa ce vopsea imi recomanzi ca sa prinda bine pe gelcoat (primerul e de la sine inteles!)?
Am de gand sa ma duc la salonul nautic si vreau sa stiu dupa ce ma uit.

Nu sint specialist in vopsele si e cam greu sa recomand ceva, dar o sa incerc prin prisma experientei mele destul de limitate. :)
Cel mai bun primer pentru gelcoat pe care l-am folosit a fost cel de la Hempel. Este foarte scump, dar l-am dat acum patru ani si inca mai rezista, desi am schimbat vopseaua anti vegetativa de trei ori si am slefuit de fiecare data resturile de vopsea veche cu smirghel de 80. Cind ajung cu smirghelul la stratul de primer deja se vede ca "zboara" mai greu de sub masina orbitala si se schimba si culoarea din albastru in gri, asa ca nu mai insist, si primerul inca rezista... :)
Un alt primer bun dar pentru suprafete metalice este primerul epoxidic anticoroziv industrial de la Kober. L-am folosit pe derivorul metalic (fier) si a rezistat trei ani in apa de mare.
Anti corozivul rosu de la Chrotex (grecesc) a fost o dezamagire, evolutie mult mai slaba dupa numai un an. E adevarat ca este si foarte ieftin. :) Vinzatorul a avut un topic aici pe forum acum un an sau doi.
O vopsea anti vegetativa buna am dat anul trecut, insa din pacate nu pot preciza producatorul sau locul de unde se poate cumpara pentru ca am primit-o de la cineva. Este o vopsea clorcauciuc foarte rezistenta, lucioasa si s-a comportat foarte bine in apa dulce (Razim). Barca a stat patru luni permanent in apa si nu am avut nici un fel de iarba crescuta pe opera vie. Vopseaua e practic neatinsa si am de gind sa o las pe pozitie si anul asta. Stiu ca e produsa in Romania, deci daca gasiti vopsea anti vegetativa pe sistem clorcauciuc pentru rezervoare de apa, nu ezitati sa puneti mina pe ea.
Stiu ca mai exista anti vegetativa de la Jotun (parca Norvegia) dar eu nu am incercat-o. Au fost ceva combinatii aici pe forum pentru a cumpara un bidon mai mare, dar nu m-am lipit pentru ca am fost tot timpul in contratimp. :0
Cam asta e...
Titlu: Re: Arielle
Scris de: iris din Martie 28, 2017, 11:22:08 a.m.
Multumesc Vali,multumesc Pelican,ma pun pe cautat.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: kir_gutzakis din Martie 28, 2017, 10:45:51 p.m.
Vopseaua data de Pelicanul:

NOVACOLOR
B-dul Th. PALLADY 287
Sector 3
021 345 0651

Se face pe baza de comanda, precizand natura suprafetei, culoarea si cantitatea...in principiu ambalajul este de 4 l
Titlu: Re: Arielle
Scris de: iris din Martie 29, 2017, 08:25:46 a.m.
Multumesc kir.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din August 01, 2017, 11:04:26 a.m.
Salutare,
Anul asta m-am dat si eu prin Sporade cu un catamaran. Faina barca gandita si bibilita in detaliu, mi-a placut mult. Am fost o gasca de 8 insi si, desi nu ne cunosteam dinainte, a fost o saptamana reusita.
Dar mi-a incoltit un gand... De ce n-as trage-o eu pe Arielle pana in Grecia si sa ma dau prin insule cu ea.
Am C si D de multi ani si n-ar fi mare lucru sa fac cursurile si sa-mi iau licenta de operator LRC si B-ul- asta despre conducator...
Barca pare a fi adevarata provocare.
Stiu ca a fost gandita pentru navigatie costiera (inland waters and coastal cruising), dar inspectorul RNR mi-a scris pe carnet Categoria de proiectare D si Zona de navigatie I+M/4. ramane sa ma interesez eu la Capitanie si sa vad ce poate fi facut pentru schimbarea categoriei de proiectare si a zonei de navigatie pe carnet.
Intrebarea mea catre stimatii colegi cu experienta mai mare in navigatie cu motorizate pe mare este: pentru a putea naviga costier (B-ul imi va da dreptul sa ies pana la 24 MN in larg) ce trebuie sa mai adaug in configuratia barcii:
-motor auxiliar?
-vinci motorizat si /sau lant la ancora in loc de saula cum am acum?
Am cautat in arhiva mea cererea de inspectie pe care am primit-o de la RNR in 2013 cand am inscris barca- o anexez. Mai sunt aceste cerinte valabile? S-a schimbat ceva?
Multumiri anticipate!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: ghrt din August 01, 2017, 12:39:42 p.m.
După cum ai văzut nu se apucă nimeni să te controleze la greci, nici la categoria bărcii nici la permis.
Din ce am văzut la bărcile lor cu motor, întotdeauna au outboard de rezervă.
Eu aş adăuga o linie de ancoră decentă, care să reziste şi în condiţii de vânt puternic, şi una secundară pt pupa. Ochii pe prognoza meteo şi o carte pilot mai recentă de a lui Heikell. Poţi să vorbeşti prin porturi cu ceilalţi skipperi despre locurile protejate de ancoraj.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: AdrianZUZ din August 01, 2017, 01:17:35 p.m.
Mergi linistit! Nu iti bate capul cu ce scrie pe carnetul barcii (si mie mi-au trecut 3m "ca e periculos dom'le pe mare"). Permis si acte la barca sa ai. Singura regula este - NU DERANJATI! (nici alti colegi de trafic nici autoritatile, ai o problema, incearca sa o rezolvi fara a implica prea multi ... au ceva reguli cretine cu imobilizat de barci care au avut nevoie de asistenta .... desi nu cred ca se si aplica.

Un motor auxiliar nu strica, dar nici nu mori fara el, sunt rute batute si parabatute.
Cu cat ai mai multe sfori cu atat esti mai marinar 8) Ia in calcul 2 linii complete de ancora (40m sfoara + lant + ancora) 2 linii de tarm 40-50m, 2-3 linii 6-7m cu amortizoare pentru cheu, linie flotanta 20m cu o ancora de furtuna.

Vinciul de ancora este frumos ... cat merge ... este pe lista scurta a nevestei, dar cand se strica jucaria sau o dai bine dupa bolovani, nu mai este la fel de fun de recuperat. Nu cred ca merita greutatea suplimentara, dar este un moft interesant.

Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 19, 2020, 12:06:56 p.m.
Salutare tuturor,
Am fost in ultima iesire la crap anul asta cu Arielle.
In pen-ultima, din Octombrie, am stat apropape o saptamana ancorat intr-un singur loc folosind luminile cu led peste noapte, pompe, routerul de net, am incarcat telefoane, lanterne lap-topul, etc...
Panoul solar de 60W a compensat consumul electric si in ultia zi i-am dat cheie si am plecat fara probleme. Mentionez ca am o singura baterie care se incarca permanent de la panoul solar printr-un regulator si de la electromotor cand merge motorul.
Acum am plecat de la parcare, am mers vreo 2 ore si m-am oprit 2 zile: la fel lumini cu led-uri toata noaptea, ruterul de net, pompe telefoane. Am vrut sa pornesc webasto  dimineata si a ieit pe protetie de temperatura. Cand i-am dat cheie sa schimb locul a luat-o foarte greu...din a treia incercare. Ma rog, am mai stat o zi jumate in alt loc si de data asta la plecare pas, n-a mai luat-o. A trebuit sa vina niste amici sa-mi dea o baterie s-o pornesc si n-am mai oprit-o pana in parcare.
Bateria e o Varta Dual Purpose de 105 Ah din 2016. Am mai avut-o odata descarcata rau in 2018, dar am reincarcat-o la reprezentanta si n-au mai fost probleme pana acum.
Acum insa... Am resetat regulatorul (in ideea ca n-a mai incarcat solarul), dar nu sunt sigur ca el a fost de vina.
Tensiunea o controlez cu o chestie d'aia cu led-uri bagata in soclul de bricheta si desi imi arata galben n-a vrut sa porneasca motorul. Nu e de la cabluri caci cu o baterie mica a pornit la sfert.
Sa se fi dus bateria? Sa-mi iau alta mai mare (n-am loc de doua baterii si n-as schimba instalatia electrica!).
Sa fi fost din regulator?
Nu prea stiu ce sa fac. Sa-mi iau alta baterie? Sa schimb panoul solar cu unul mai eficient (sunt limitat de dimensiunile maxime- in 2013 singurul care a intrat acolo a fost cel de 60 W).
Sigur o sa-mi pun niste cabluri in barca!
Va rog pe cei mai priceputi la subiectul baterii sa-mi dati un sfat!
Multumesc!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: pelicanul din Noiembrie 19, 2020, 01:00:43 p.m.
Cred că principalul vinovat a fost soarele, că nu s-a arătat!  :)  În octombrie, cred că au fost mai puțini nori decît acum.

Al doilea vinovat cred că a fost starea bateriei. Cred că nu e bună chestia aia cu leduri pentru verificarea bateriei. Adică nu e destul de precisă. Cel mai bun e un voltmetru legat direct pe bornele bateriei și folosești valorile din tabelul de aici: https://www.rombat.ro/ro/suport/instructiuni-baterii/ sau de aici: https://www.bateriiauto.net/intrebari/cum-se-verifica-starea-de-incarcare-a-unei-baterii.html
În principiu, dacă ai o tensiune de 12,3 sau mai mică trebuie să începi să te agiți.  :) Pornești motorul, mai tai din consumatori, etc
O baterie mai mare sau un panou mai mare nu strică niciodată, cu condiția să ai loc unde să le pui.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: scm_ro din Noiembrie 19, 2020, 02:13:27 p.m.
Un voltmetru este mai indicat, sau un regulator fotovoltaic de la steca de 10A, care iti indica mult mai precis starea bateriei.
Si eu stau de multe ori cu frica sa nu raman fara baterie pe barca, dar car dupa mine un LIPO de modelism de 3 celule cu 5000mAH si rata de descarcare de 25C sau 30C.
La 150A la scurt am pornit masina cu el cand am ramas fara baterie. La barca sigur face fata sa o invarta.
Daca alte dati nu ai avut probleme, cel mai posibil s-a dus bateria, mai bine cumperi ceva care sa iti indice starea ei, iar cand ii scade voltajul dai o cheie la motor.
Sonarul nu iti indica voltajul?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: charlie din Noiembrie 19, 2020, 02:24:24 p.m.
Putem intra in detalii sau putem sari direct la o solutie posibila: pentru a nu avea surprize cel mai sigur este sa folosesti un indicator de stare de incarcare a bateriei (SOC meter) care se bazeaza pe masurarea consumului si a incarcarii (Coulomb counting) in loc de estimari bazate exclusiv pe voltaj. Cele mai destepte astfel de indicatoare pe langa masuratoarea directa tin cont si de rata de descarcare a bateriei si chimia acesteia (prin constanta Peukert reglabila), de temperatura si de vechimea bateriei pentru a estima capacitatea ramasa.  La fiecare descarcare sub 40% sau incarcare completa se corecteaza coeficientii de corectie pt imbatranire. Ma rog, una peste alta e greu sa pacalesti un astfel de "litrometru" pentru baterii :)

Exemplu la capitolul scumpe si bune: https://www.victronenergy.com/battery-monitors (BMV-700 vine cu shunt de 500A si vad oferta acum prin romania la 147 de euro cu totul)

Sau de la prietenii chinezi exista o multime de variante, atentie la senzorul de curent: https://www.aliexpress.com/item/32967536239.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.77a51ae4PTWM0U&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.14976.193124.0&scm_id=1007.14976.193124.0&scm-url=1007.14976.193124.0&pvid=ac05e89a-dab1-47e0-97ea-5310ac6da224&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.14976.193124.0,pvid:ac05e89a-dab1-47e0-97ea-5310ac6da224,tpp_buckets:668%230%23131923%230_668%23808%233772%23213_668%23888%233325%234_4976%230%23193124%2312_4976%232711%237538%23861_4976%233104%239653%239_4976%234052%2319568%2351_4976%233141%239887%231_668%232846%238108%23121_668%232717%237567%23975_668%231000022185%231000066058%230_668%233422%2315392%23155_4452%230%23194213%230_4452%233474%2315675%23658_4452%233098%239599%2364_4452%233564%2316062%2359

Cu cat senzorul de curent este mai aproape de consumul maxim cu atat  precizia este mai buna!

Ceea ce ma duce la sfatul numarul 1: Baterie separata pentru consumatori! Bateria de pornire nu trebuie sa fie folosita decat pentru pornire, asta permite o mai buna selectie a tipului de baterii: cea "de casa" capacitate mare si tip ce permite descarcare mai adanca, cea "de pornire" capacitate mica si curent de scurt mare. Incarcarea in acest caz trebuie sa favorizeze bateria de casa din surse regenerabile (solar) si respectiv pe cea de pornire din alternator.
 
Titlu: Re: Arielle
Scris de: scm_ro din Noiembrie 19, 2020, 02:33:31 p.m.
Steca PR1010 foloseste SOC pentru a indinca starea bateriei.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: charlie din Noiembrie 19, 2020, 03:09:51 p.m.
Steca PR1010 foloseste SOC pentru a indinca starea bateriei.

Este o recomandare buna sa foloseasca un controler de incarcare solara de calitate precum cel indicat!

SOC = State Of Charge = Stare de Incarcare

Steca foloseste un algoritm proprietar de estimare a starii de incarcare bazat pe rata de absorbtie, tensiune  si temperatura. Ei il numesc "AntonIC" si l-au implementat intr-un chip dedicat. Clar mai bun decat un tabel pe hartie si un voltmetru (sau indicator cu leduri de nivel de tensiune)  dar masurarea efectiva a energiei intrate si iesite din baterie ramane cel mai precis si sigur mod de a estima SOC. Preturile au scazut foarte mult si e o investitie inteleapta in opinia mea (50-60 eur no-name sau 120-150 eur Victron).

Am cautat de curiozitate si consumul unui starter pentru un outboard nu are trebui sa fie mai mare de 130A deci nu e o problema de masurat inclusiv energia de la pornirea motorului cu un shunt de 200A sau mai mare
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 19, 2020, 06:01:05 p.m.
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Sonarul meu stie probabil mai mult decat pot eu sa-i cer. Ma uit in instructiuni.
Deja am inceput sa tatonez dupa baterie, tot Dual Purpose dar mai mare, trebuie sa verifica daca incape in locas.
Ma tenteaza scula aia de la Victron, daca se poate un link e perfect.
Se monteaza greu? Trebuie studii?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: syRebekah din Noiembrie 19, 2020, 06:32:26 p.m.
S-ar putea să fi tras o combinaţie necâştigătoare: soare slab şi baterie descărcată.
Explicaţia: soarele fiind slab puterea furnizată de panou e minimă. Practic faci trickle charging.
Bateria fiind descărcată şi cu chimie plumb acid , rezistenţa ei internă creşte cu cât e mai descărcată. Asta înseamnă că se pierde / risipeşte o putere mai mare în procesele chimice ale bateriei, fără să se regăsească în încărcare efectivă. Doar ce dă panoul în plus peste (consumatori+rezistenţa internă) ajunge pe post de curent în baterie.

În general încărcarea plumb acid secvenţa de bulk cu panouri e relativ ineficientă, aici e unul din avantajele majore ale bateriilor cu litiu. Pentru plumb acid, panourile sunt foarte bune la partea finală, acel tail current.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: syRebekah din Noiembrie 19, 2020, 06:34:02 p.m.
Iar o baterie mai mare va avea rezistenţa internă (ca putere necesară) corespunzător mai mare. Bine, când e nouă e mai bună ca asta veche, dar după câţiva anişori...
Titlu: Re: Arielle
Scris de: charlie din Noiembrie 19, 2020, 07:23:06 p.m.
...
Ma tenteaza scula aia de la Victron, daca se poate un link e perfect.
Se monteaza greu? Trebuie studii?

Nu stiu exact care e politica cu linkurile catre magazine a.i. am facut o cautare si ti-am dat PM cu un link la magazin din ro si unul cu o licitatie pe ebay.de
Pentru montaj nu trebuie scoala inalta si nici scule complicate dar nu este de glumit cu curentii mari chiar daca la doar 12v, daca ai dubii intreaba si/sau cere ajutorul, sigur gasim o solutie fie aici, fie telefonic fie cu ajutorul unui coleg aproape de locul de montaj
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 20, 2020, 04:47:33 p.m.
Salut!
Am luat un aparat Victron Energy Battery Monitor BMV-700 9 - 90 VDC.
Acum mi-ar trebui o recomandare pentru cineva sa-l monteze, la Victoria Tulcea.
Multumesc mult!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: syRebekah din Noiembrie 20, 2020, 06:34:37 p.m.
BM Victron îţi măsoară curentul încărcat cu un factor de eficienţă pe care îl introduci tu în meniu. Adică el măsoară ce pleacă spre bornele bateriei şi aplică factorul de corecţie (cam 90% la FLA, un pic mai bun la AGM). În cazul pe care l-am spus mai sus, în care curentul de la panou minus consumatori nu depăşeşte rezistenţa internă a bateriei, va arăta greşit.
Teoria asta am testat-o iarna trecută, unui tip cu barjă panourile nu îi mai încărcau cele 3 baterii. Se descărcaseră prea mult şi rezistenţa lor internă era prea mare. A reuşit de abia când le-a decuplat şi le-a încărcat una câte una.
Ceva similar am auzit că a păţit şi Cobzarenco la primul voiaj peste Atlantic.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: charlie din Noiembrie 22, 2020, 03:49:27 p.m.
... curentul de la panou minus consumatori nu depăşeşte rezistenţa internă a bateriei ...

Cu intentia declarata de a nu supara pe nimeni, cu atat mai putin pe colegul @syRebekah ce ne impartaseste din experienta personala, as dori sa nu ne jucam cu marimile fizice: "curentul" si "rezistenta" masoara lucruri diferite, nu prea putem sa depasim una cu cealalta fara a implica o a treia marime "tensiunea".

Citatul de mai sus poate crea confuzii, el probabil doreste sa explice simplificat problema cresterii rezistentei interne a bateriilor plumb-acid cu varsta si starea de descarcare a acestora precum si dificultatea de a incarca o astfel de baterie in conditiile in care nu ai suficienta energie (in sensul de putere electrica, V x I) disponibila pentru a avea un bilant pozitiv de incarcare: energie disponibila la borne - pierderi interne cauzate de sus-mentionata rezistenta.

Revenind la monitor, acesta corect instalat si configurat, va masura curentul net de incarcare respectiv  descarcare atunci cand acesta exista si va aplica coeficientul de eficacitate a incarcarii precum si pe cel de reducere cu curentul a capacitatii la descarcare (Peukert) indicand cu suficienta precizie capacitatea ramasa si alertand atunci cand aceasta intra in zona de alerta programata.

Unde multi utilizatori gresesc este la capitolul configurare initiala corecta si reala (masurata)! Cu atat mai important este sa masuram capacitatea initiala pentru pachete de baterii utilizate in diverse configuratii serie/paralel. Surprizele pot fi foarte mari! Apoi nu trebuie sa uitam de actualizarea a parametrilor de configurare initiali: bateriile din pacate nu raman la capacitatea si eficienta "de noi", aceste valori ar trebui estimate/masurate periodic si reprogramate in monitor. Perioada depinde de criticitatea aplicatiei dar macar o data pe sezon sau in urma unor evenimente pe care le banuim ca afecteaza parametrii bateriei ar trebui sa ne preocupam de acest aspect alfel riscam sa ne lasam mintiti de monitor si va fi foarte usor sa dam vina pe el unde in fapt este doar neglijenta utilizatorului.

Un alt parametru important pe care monitoarele simple nu il masoara este temperatura, este important sa o controlam la testarea initiala pentru programarea capacitatii iar daca monitorul are o setare de temperatura programata sa incercam sa o tinem cat mai aproape de conditiile reale.

Dau aceste informatii cu cele mai bune intentii, fara a ma erija in specialist. Sunt rezultatul studiului individual in domeniu si al experientei personale ca utilizator de  acumulatori plumb acid in aplicatii de tractiune (12 ani) si solare (3 ani). Pentru totala transparenta: am "omorat" inainte de vreme prin incorecta folosire si/sau lipsa de intretinere la timp, in moduri diferite, cel putin 16 baterii mari de semitractiune si un numar neprecizat de baterii ordinare, de pornire. De curand (2 ani) am in folosinta in aplicatie solara 9.6kwh lifepo4 si un pachet de tractiune lifepo4 de 5.4kwh ce ma asteapta sa il instalez pe masinuta ce a circulat pana acum cu plumb-acid 
Titlu: Re: Arielle
Scris de: syRebekah din Noiembrie 22, 2020, 04:12:39 p.m.
charlie, eu sunt amator, dar pentru a nu omorâ o grămadă de bani pe care i-am băgat într-o baterie LFP de 5kw pt leisure pe barcă şi alta de 1.5kw pt outboardul de dinghy am tot citit şi răscitit. Fizica din generală e destul de bună pentru DC dacă acceptăm că una e teoria şi alta practica.

De Victron m-am informat în detaliu cu suportul lor tehnic şi (după mari insistenţe) cu un inginer de la ei acum nişte ani când începuseră conversia spre litiu şi am fost nevoit la momentul acela să spun pas deoarece nu avea funcţionalitate completă, dar informaţia rămâne şi întrebarea este simplă: de unde ştii că ce indică el cu privire la încărcarea bateriei este corect? pentru că aşa cum spui el măsoară bornele şi din ce ştiu nu are rutină de auto ajustare, adică, după ce a detectat 24 de ore de repaos, să facă nişte teste ca să actualizeze starea de încărcare a bateriei. Şi chiar şi în acest caz, nu i-ar servi  lui Alex, care păţeşte aşa ceva ţinând consumatorii porniţi, deci bateria în regim de descărcare, neexistând repaosul necesar.
Iar discuţia despre actualizarea manuală cumva induce în eroare, deoarece vorbim de o situaţie ce nu este anticipată de controller, ci din contră, trebuie ca utilizatorul să îi schimbe din meniu coeficientul şi ce setări mai are, ori asta e ca în bancul cu Păcală care vindea soluţia de omorât puricii: prinzi puricele, îl strângi de fund, el deschide gura, îi torni o picătură şi puricele moare.


Eu propun să nu facem un fetiş pentru anumite echipamente. Şi eu am charger Victron, panouri solare Victron şi dacă ar fi fost util aş fi avut şi controller Victron. Din păcate a trebuit să îmi fac un alt circuit, tot cu un Coulomb counter, deci afectat de aceeaşi eroare, dar cu relayuri cu adevărat programabile.

Revenind, mi se pare important ca bateria actuală să fie, dacă nu măsurată inclusiv sub aspectul rezistenţei ei interne (ca putere consumată fără a se regăsi în încărcare), cel puţin pusă pe un charger dedicat desulfatării. Dacă o va recupera, cauza este probabil cea descrisă de mine şi e important de ştiut că se va repeta şi cu noul set-up, caz în care sugerez un panou pliabil de 2-300W care va adăuga suficientă putere şi toamna târziu. Încă nu sunt sigur de sugestia mea deoarece încă nu mi-am luat şi jucăria asta, dar o să o iau la primăvară şi o să o testez cât dă sub nori. Dacă nu o va putea recupera, cauza rămâne puţin în dubiu astfel încât ar fi bună pe barcă o staţie de calitate pentru măsurat bateria şi amperajul dat de panou la borne. Din păcate un Fluke bun e scump, poate fi mai ieftin un generator de 800W pornit la sfoară.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: charlie din Noiembrie 22, 2020, 05:46:06 p.m.
Un BM functional instalat va prelungi viata unei baterii la bord si va reduce numarul de "accidente" din diverse motive nelegate direct si exclusiv de fizica. Desigur cu cat este mai "destept" cu atat mai bine dar ceea ce recomandam eu este sa existe chiar daca e "basic". Vad trei motive pentru a instala unul:

1. Fara un monitor al bateriei instalat permanent pe barca, folosind un voltmetru sau nimic, bateriile for fi adesea descarcate la 70%-80% din capacitatea totala sau peste rezultand in timpii de viata obisnuiti de 2 maxim 3 ani. Da-i omului un ecranel si niste butoane, eventual si un buzzer si va deveni mai atent cu modul de folosire al bateriei, evenimentele de folosire peste 50% din capacitate vor fi mai rare si viata bateriilor va fi mai lunga

2. Fara un monitor al bateriei instalat permanent pe barca nu avem idee cat din capacitatea consumata a fost recuperat pornind motorul pentru 10 minute sau pentru jumatate de ora.  Cu ajutorul unui monitor vom mentine motorul sau generatorul pornite atat cat e nevoie sa aducem bateria intr-o zona sigura si sunt sanse sa avem parte de baterie sanatoasa pentru o perioada mai indelungata

3. Nu e de neglijat cat e de greu sa tinem cont de constanta lui Peukert. Extrem de des estimam gresit capacitatea ramasa netinand cont de variatia capacitatii utilizabile cu rata de descarcare chiar pe barci dotate de fabrica cu Ah metru si Voltmetru. Un monitor nu va uita sa aplice corectia si ne va face sa reincarcam mai devreme decat am face asta fara sa il avem la bord

Eu ma opresc aici cu subiectul si sper sa fi fost de ajutor.

Titlu: Re: Arielle
Scris de: syRebekah din Noiembrie 25, 2020, 11:33:50 p.m.
Am făcut un test, am pus panourile la treabă, ca să vedem cum merge treaba iarna.
Setup-ul:
Toată ziua de azi la Limanu (pornit de aseară, închis după ce s-a înnoptat azi), a fost soare, senin toată ziua, soarele în panouri de pe la ora 10 (le umbreşte puţin sprayhoodul, am uitat să îl dau jos).

Panourile sunt 2x50W Victron monocristaline, controllerul e un Victron MPPT 100/15, bateria e LiFePo4 de 5kw/400AH@12V. Era la 40%, peste noapte şi dimineaţa am pus şi chargerul 220V şi am dus-o la 66% (de asta fluctuează voltajul). Adică a păpat absolut tot ce a putut să îi dea solarul.

Pam-pam!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din August 02, 2022, 08:42:30 a.m.
Salutare barcagiilor!
Trebuie să-mi schimb chederul de la trapa barcii.
E ca în schiță și trebuie sa fie dintr-un cauciuc mai poros, dar pori închiși.
Știe careva unde as putea găsi?
Titlu: Re: Arielle
Scris de: diles din August 02, 2022, 09:18:52 a.m.
la cei care vand garnituri pentru usi si ferestre
Titlu: Re: Arielle
Scris de: crysty din August 02, 2022, 06:06:41 p.m.
@Alex1958

Poti incerca si la Dedeman. Eu am luat si am schimbat chederul de la cutiile de pe barca cu cheder autoadeziv. Au mai multe dimensiuni si diferite profile. Eu am luat profil semirotund si este super ok.
Titlu: Re: Arielle
Scris de: Alex1958 din August 03, 2022, 08:10:09 a.m.
Multumesc baieti!
Am luat ca sa incerc Snur patrat cauciuc buretos EPDM20 18x18mm (225236) EPDM20 si Snur rotund 16mm din cauciuc buretos EPDM20 (225023) de la covoarecauciuc.ro.
Nu stiu cat este de compresibil este cauciucul asta EPDM20.
Problema este ca daca scot chederul actual foarte probabil sa-l distrug si daca nu pun ceva in loc va ploua in barca. Acum nu ploua pentru ca am suplimentat strangerea pe cele 4 clape introducand distantiere (monede de 10 bani). Nu imi plac solutiile de tipul asta si doream ceva radical.
Chederul de usi de la Dedeman este un profil D gol in mijloc pe care am sa-l incerc aplicat -in prima faza peste chederul vechi.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Arielle
Scris de: diles din August 06, 2022, 08:42:08 a.m.
gasesti la dedeman la articole de gradinarit banda de eva pentru infasurat tevile ca sa nu inghete.e autoadeziva