Salut. E cam greu sa faci o comparatie obiectiva de performanta intre Yamaha si Evinrude din multe motive. In primul rand, difera raportul de transmisie din grup, deci nu putem vorbi de performante similare la specificatii similare. In al doilea rand, este arhicunoscut faptul ca motoarele in 2T dezvolta cu pana la 25% mai mult cuplu fata de cele in 4T. Motivul pentru care am trecut la elicea cu pas de 17 (13,25" x 17p) a fost faptul ca se tura prea violent cu cea de 15 (13,5" x 15p), in sensul ca am rasturnat cativa camarazi de pescuit la plecarea de pe loc si sporul de viteza nu era spectaculos. Ca si performante, eu am sesizat parametrii de mai jos:
Elice 15p (Diametru 13,5", pas 15p)
Viteza croaziera aval cu incarcare uzuala, 2ps si bagaje multe : 42km/h@5000rpm
Viteza maxima aval singur in barca cu bagaje de pescuit : 54 km/h@6000rpm
Turatie maxima cu 4 ps si bagaje : 5800rpm
Elice 17p (Diametru 13,25", pas 17p),
Viteza croaziera aval cu incarcare uzuala, 2 ps si bagaje multe : 44km/h@4400rpm
Viteza maxima aval singur in barca cu bagaje de pescuit : 59 km/h@5800rpm
Turatie maxima cu 4ps fara bagaje : 5600rpm
Sunt multumit de upgrade in sensul ca regimul de deplasare este ceva mai economic cu elicea 17p, atat in ceea ce priveste consumul de carburant, cat si cel de ulei. Din pacate la Evinrude nu exista elice cu pas de 16p. Mai exista niste elice de viteza din inox, dar au si diametrul mai mare (13 7/8 ") si cred ca sunt deja la limita functionarii optime cu el. Ca idee, barca are in jur de 450 kg cu accesorii cu tot, nu am reusit inca sa o cantaresc pe nicaieri. Asa merge acum cu 2 ps la 44 km/h@4400 rpm :
17p trial