Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 257
1
Cafenea - Discutii generale / Re: Paste fericit!
« : Aprilie 16, 2023, 01:15:57 a.m. »
Hristos a inviat ! Sarbatori cu bine tuturor  :).

2
Legislatie / Re: Înmatriculare barca în Polonia
« : Martie 13, 2023, 05:17:34 a.m. »
Solutia, dupa cum bine spune Gheorghita, este o asociatie care sa se ia la tranta cu abuzurile organului. Nu trebuie sa ne rupem noi gatul platind inmatriculari externe la barci sub 7 metri / 20 de cai, ci trebuie ca organul sa respecte legea.

Sa presupunem ca ne judecam cu ei, caz in care sunt posibile 2 rezultate:
1. Castigam, dupa care organul poate sa-si bage undeva avizul respectiv, iar noi circulam fara sa mai fim stresati.
2. Pierdem, caz in care inmatriculam extern, circulam la fel fara probleme, iar organul oricum nu pupa nici un ban din inmatricularile pe Romania (cel putin in cazul forumistilor de fata).

Ce e important e ca scapam in primul rand noi de starea de incertitudine actuala, iar organul va fi pus la punct dpdv al cunoasterii si respectarii legii, nu ca acum, cand nu sunt 2 capitanii care sa actioneze la fel.

Dupa cum stiti, acum ceva vreme eu eram foarte determinat sa merg pe drumul acesta cu asociatia si judecata cu organul. La mine in schimb s-au schimbat multe, si nu mai am nici timp, nici disponibilitate sa ma implic. Nu mai circul pe ape interioare, nu sunt interesat de pescuit, si am foarte multa treaba pe directia mea.

Asa ca solutia ramane asociatia si judecata. Pentru cine e interesat, nu il opreste nimic sa se asocieze si sa porneasca pe acest drum. Credeti ca se merita, pornim topic si va organizati acolo cu tot ce e nevoie. Eu voi contribui cu tot ce stiu, dar implicarea mea se va rezuma la forum sau cel mult membru obisnuit as asociatiei, mai departe nu merg. Asa ca sunteti invitatii nostri sa purcedeti la treaba, cei interesati :).

3
Legislatie / Re: Preschimbare certificate conducator ambarcatiune
« : Februarie 28, 2023, 06:38:37 p.m. »
o intrebare, eu am dat examenul la Constanta. oare pot reinnoi permisul la Galati? Sau trebuie sa merg la Constanta?
are cineva idee?

Pai cel mai sigur raspuns il obtii daca tragi o fuga in port, la Capitanie, si ii intrebi pe ei. Nu vad de ce nu s-ar putea, dar ei stiu mai bine. Oricum, nu i-as deranja pana in decembrie 2025 :).

4
Legislatie / Re: Preschimbare certificate conducator ambarcatiune
« : Februarie 27, 2023, 12:36:57 p.m. »
Si o noutate in noul Ordin:

In vechiul Ordin 527/2016, pentru circulatia cu un motor de pana la 5 cai / 3,68 kw nu era nevoie de certificat de conducator, indiferent daca erai pe ape interioare sau pe mare.

In noul Ordin 2366/2022 a aparut o alta formulare, anume Art.2, litera d, punctul (3) din Regulament:
" Vârsta minimă a unei persoane care poate să conducă o ambarcațiune de agrement sau un motovehicul nautic cu o putere a motorului de până la 3,68 kW/5 CP utilizat numai pe căile navigabile interioare, fără certificat internațional de conducător de ambarcațiune de agrement, este de 16 ani."

Deci s-a revenit la scutirea de certificat doar pentru ape interioare pentru puteri de pana la 5 cai, si s-a introdus si varsta minima de 16 ani pentru aceasta scutire. 

5
Legislatie / Preschimbare certificate conducator ambarcatiune
« : Februarie 26, 2023, 11:32:43 a.m. »
Ciao tuturor. Conform unei binecunoscute traditii impamantenite la ANR, suntem din nou obligati sa ne preschimbam certificatele de conducator ambarcatiune. E vorba de Ordinul 2366/2022 : https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/262404

Conform art. 6, alin. 2 din Anexa, "Certificatele internaționale de conducător de ambarcațiune de agrement, indiferent de clasa acestora, emise anterior intrării în vigoare a prezentului regulament se vor preschimba până la data de 31.12.2025." Deci mai putem utiliza actualele certificate timp de aproape 3 ani.

Nu comentez motivele obligativitatii preschimbarii, avem prea multe experiente de acest tip ca sa ne mai mire ceva. Am gasit informatia pe Facebook si am zis ca e bine sa o punem si aici, sa stie colegii la ce sa se astepte.

6
Motocruisere / Re: Mecanic inboard Tulcea
« : Februarie 06, 2023, 08:26:23 a.m. »
Ciao Ovidiu. Am vorbit cu Gabi din Galati, si din pacate nu se mai ocupa de reparatii si mentenanta, decat la unii prieteni buni sau cunoscuti. Asta deoarece are un job nou, care nu-i mai permite sa lucreze ca mecanic freelancer.

Daca barca e in Tulcea, cred ca ar merita sa faci o intrebare la Marinescu Trading, in curte la fosta fabrica de conserve. Stiu ca un coleg de forum isi facea acolo reviziile la motoare acum cativa ani, nu mai stiu ce e acum, dar cred ca se ocupa. Intreaba de Marinescu senior, zis "grecu", vezi ce raspunde, si in functie de asta la nevoie ne reorientam.

Oricum cred ca si ei iti vor spune sa duci barca acolo, dar trebuie intai intrebat. Poti suna si la firma, daca ai nevoie, spune-mi si iti trimit numarul lor pe privat. Succes :).

Edit: atentie cu lucrarea in aprilie: este cea mai aglomerata perioada a anului pentru cei din aceasta industrie, si ai sanse mari sa fii refuzat sau sa ti se faca lucrari de mantuiala. Asa ca eu sunt fan al proverbului "omul gospodar isi face iarna barca si vara sania"...

7
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Februarie 06, 2023, 08:18:24 a.m. »
Salutare tuturor.

Pana acum s-au strans 1200 lei, ceea ce acopera si depaseste costul gazduirii forumului pe anul 2023. Am ajuns la aceasta suma si prin contributia substantiala a unui coleg, caruia ii multumesc in numele tuturor barcagiilor de pe forum :).

Urmeaza sa platesc factura pe februarie (pe ianuarie am platit eu la inceputul anului), dupa care Gupi va emite o factura pentru restul de 10 luni, urmand sa o platim. Ce ramane voi pastra pentru suma aferenta 2024, iar daca se va mai contribui in perioada asta, la fel vor fi alocati pentru anul viitor. Oricum voi posta orice noutate.

Multumesc inca o data tuturor celor care s-au implicat, si sa speram ca anul asta va fi mai reusit din toate punctelle de vedere :).

8
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Februarie 03, 2023, 09:57:59 a.m. »
Mulțumesc, băieți 🙂. Eu acum sunt in Cluj, am avut o problemă cu o radiere auto, mâine ajung acasă. Am o noapte nedormită (pe tren), și am să vă rog să mă păsuiți puțin cu afișarea situației financiare.

Ne auzim cu bine, și cred că ușor ușor ne vom apropia de target. Eu să știți că am plătit deja pentru ianuarie, deci contribuția mea a intrat. Toate bune.

9
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Februarie 02, 2023, 01:03:24 p.m. »
M-am intors dupa ce am rezolvat. IBAN-ul este urmatorul:

RO06 RZBR 0000 0600 2429 7815 , titular Antonov Valentin, Galati.

Am optat pentru Raiffeisen, fiindca mai am si alt cont la ei, iar ING-ul mi-a facut niste figuri mai demult, si nu mai vreau sa ma incurc cu ei de atunci. Sper ca nu e problema ca am ales Raiffeisen.

Ne scriem in continuare daca si cum doriti, aici, pe privat etc. Am sa pun situatia in functie de cum evolueaza. O zi buna tuturor :).

10
Motocruisere / Re: Mecanic inboard Tulcea
« : Februarie 02, 2023, 07:30:16 a.m. »
Hai ca vorbesc atunci cu Gabi din Galati, il intreb cum sta cu programul, si daca e de acord, va pun in legatura. Ma gandesc ca poate va considera ca e bine de lucrat cand se mai incalzeste, mai ales daca se lucreaza afara, dar asta o stabiliti impreuna cand veti discuta.

Daca Gabi din Galati nu va fi disponibil, imi pun conexiunile on miscare si gasim noi pe cineva de incredere, desi Gabi ar fi prima mea recomandare.

11
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Februarie 01, 2023, 01:40:26 p.m. »
Multumesc de feedback, ma bucur ca inca lumea e interesata :). Sa stiti ca am inchis cardul pe care-l aveam acum 2 ani (nu-l mai foloseam), deci trebuie sa deschid alt cont. Asta cred ca o voi face maine, deci atunci voi pune si IBAN-ul.

@siad: cred ca in prezent lumea de pe forum are mare parte din probleme rezolvate, si oricum multi tinem legatura direct intre noi telefonic sau pe uazap. Asta nu inseamna ca forumul nu are rostul lui, dimpotriva, si eu ma uit deseori pe subiecte vechi, si ma surprinde ce idei creative aveam in trecut :D. In prezent am multa treaba, dar revin eu cu creativitatea inapoi ;).

12
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Februarie 01, 2023, 07:56:32 a.m. »
Salutare tuturor si scuze ca in ultima vreme am intrat mai rar pe forum, si am vazut ca s-au strecurat "bube" :). Nu-i nimic, noi sa fim sanatosi. Va trebui sa stau la panda, fiindca nu pot sa banez colegii care sunt useri reali si se posteaza bube in numele lor. Am sa-i contactez sa-si schimbe parolele, sa speram ca va fi bine.

Mai vin la voi cu o chestiune, desi ma simt cam stingher sa aduc problema. Stiti ca acum 2 ani am facut cheta si am platit hostingul la forum. Din banii stransi atunci s-a platit hostingul si pe 2021, si pe 2022, fiindca s-au strans mai multi decat ne asteptam.

Acum am venit sa va intreb daca credeti ca are rost sa mai facem o cheta, pentru 2023. Cand va intreb acest lucru, sincer ma simt oarecum cu musca pe caciula, fiindca in ultima vreme am fost cam absent pe forum :). Asta deoarece am preferat sa lucrez la barci si sa ma dau cu barca, mai ales ca problemele discutate s-au tot repetat de-a lungul timpului si obosisem sa raspund continuu la aceleasi intrebari.

Costul este de 94 lei/luna, deci ar trebui sa strangem pentru 12 luni ale lui 2023. Deci daca credeti ca are rost sa contribuim din nou, dati-mi va rog un semn si punem iar treaba pe roate cu contul, plata etc. Va salut :).

13
Motocruisere / Re: Mecanic inboard Tulcea
« : Februarie 01, 2023, 07:26:49 a.m. »
Sallutare, eu am lucrat foarte bine cu Gabi de la Pronautica. Desi eu am lucrat doar la outboard-uri, stiu ca se ocupa fara probleme si de inboard-uri. Este un tip foarte profesionist si corect, am fost super multumit de fiecare data.

Sunt in schimb 3 mici probleme:
1.Gabi nu lucreaza decat la el la firma (Pronautica), nu presteaza off-duty. Dar mie mi-a convenit, fiindca am primit factura detaliata si garantie la fiecare lucrare, iar preturile au fost de bun simt, si la piese, si la manopera.
2. Gabi e extrem de cautat si implicit ocupat. Stiind acest lucru, eu ii duceam motoarele de obicei toamna si le luam primavara, fara sa pun vreo presiune pe termen.
3. Cine e interesat sa ia legatura cu el, e bine sa-l caute direct la firma si sa vorbeasca fata in fata, fiindca ii suna telefonul ca la call-center, si chiar m-a rugat sa nu dau mai departe numarul lui. Pronautica e in estul Tulcei, aproape de malul Dunarii, pe drumul spre Dana 1 Mai.

Mai cunosc un mecanic foarte profesionist, tot Gabi, dar in Galati. Anul trecut l-am ajutat la schimbarea unui inboard Yanmar si la revizia celuilalt Yanmar, pe un catamaran Lagoon pe care eu l-am reparat acum 3 ani.
Daca nu e obligatorie conditia cu Tulcea, sugestia mea ar fi Gabi din Galati, e la fel foarte cunoscut, dar la el presiunea e mai mica, fiindca nu e conditionat de comenzile venite la firma. Daca e o optiune de interes, te rog scrie-mi, si eventual va pun in legatura.

14
Proiectare, design, teoria navei / Re: Teorii, de ce-uri ...
« : Ianuarie 11, 2023, 07:56:39 p.m. »
Salut Alin, aici gasesti mai multe variante de barcute potrivite pentru sailing si pescuit, de transportat (si) pe masina : http://dinghy.pl/ . Epoxy-ul il probezi intr-o cantitate mica, daca se intareste e ok, si oricum asa ceva nu se prea strica in timp.

Motorul de trolling nu e indicat pe Dunare, unde ai curenti mari, mai bine il folosesti daca dai la spinning pe lacuri, aia e destinatia lui. La Dunare mai bine stai agatat intr-o ancora normala decat sa consumi curent ca sa stai pe loc.

15
Monococi / Re: yola ozana
« : Decembrie 08, 2022, 03:22:45 p.m. »
Salutare Paul si scuze de intarziere :).

Iola Ozana a fost fabricata la Cooperativa Bratesul Galati in anii 80, pentru folosire preponderent la mare. Pentru ape interioare exista modelul iolei Crizantema, de 4,20 m, asa ca Ozana de 8 metri a fost din start gandita pentru agrement la mare, sau pe marile lacuri din complexul Razelm-Sinoe, recunoscute pentru conditii mai dure decat lacurile interioare.

In vara lui 2000 m-am dat cu o iola precum cea din anunt, la plaja la Mamaia, in zona specificata de Bobinuta. Pe atunci inca se faceau plimbari contra cost cu iola cu vele, dupa care cam toti proprietarii au renuntat la velatura, din motive de comoditate si cerere majoritar pentru plimbari la motor.

Mie mi-a placut foarte mult cum se misca barca, desi pasagerii erau cam timorati de bandarea ei (avea derivor mobil, deci lestul era alcatuit mai mult din pasageri, iar acestia nu prea stiau cum sa se miste la volte :) ).

Cred ca s-ar mai putea gasi pe la vechii proprietari un greement complet (arborada si velatura), poate nu toti le-au aruncat. In acest caz, s-ar putea scapa de bataia de cap cu constructia de la zero a unui greement, dar important e sa aiba si derivorul (mobil) original.

E bine de stiut totusi ca majoritatea iolelor Ozana care au avut velatura au fost echipate cu catarge si ghiuri manufacturate din lemn stratificat, cu sarturi si straiuri din sufa galvanizata, si vele din dacron portocaliu de Iasi. Cu toate astea, si-au facut treaba foarte bine la vremea lor, si atata vreme cat nu se doreste performanta maxima, ci comportament bun la plimbari de agrement, cred ca se poate refolosi cu succes un greement de acel tip.

Eu am urmarit de-a lungul anilor cum evolueaza aceasta barca, inclusiv la motor, si mi-a placut mult cum sta pe valuri. In ultimele 3 veri am urmarit o asemenea barca la Eforie - "vaporasul Matteos", si se comporta excelent inclusiv atunci cand are pasageri pe platforma superioara (care are rol de umbrar).

Acum cativa ani am descoperit in curte la Bratesul si matrita barcii, care era pregatita pentru dezmembrare, si m-am inteles cu seful de acolo sa mi-o lase mie, cu gandul ca poate-mi torn si eu vreodata un corp. Desi e cam ingusta la pupa pentru standardele actuale, e o barca extrem de buna dpdv hidrostatic, hidrodinamic si ca seakeeping, si cred ca ar fi si mai reusita daca s-ar turna cu bordul liber ceva mai inalt (cat teuga suprainaltata din prova).

Nu ma pronunt vizavi de pretul din anunt, dar la nivelul pretului de azi la materiale devine pe zi ce trece mai costisitor sa-ti faci o barca, si din cauza asta am observat ca si preturile sh au luat-o in sus. Ar trebui vazut in ce stare tehnica e barca, si daca e ok, poate mai e spatiu de negociere.

Daca s-ar gasi un greement folosit, iar pretul barcii ar fi acceptabil pentru cumparator, cred ca ar fi o treaba reusita, fiindca barca e foarte buna. Cred ca ai putea sa intrebi lumea din zona pescariei Mamaia care mai are asa ceva, cred ca e foarte probabil sa gasesti ori o barca la pret bun ori macar un greement cu care sa se poata face treaba.

Daca esti interesat de aceasta varianta, la nevoie merg cu tine sa ne uitam. Daca eventual aflu de vreun greement disponibil, te anunt. Indiferent de rezultat, te rugam sa ne tii la curent daca poti. Succes :).

Pagini: [1] 2 3 ... 257