Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: DusCuBarca din Mai 21, 2021, 12:25:35 a.m.

Titlu: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 21, 2021, 12:25:35 a.m.
Salutare,

   M-am apucat in urma cu aproape un an de pescuit la feeder si am descoperit destul de repede gustul pescuitului in Dunare si in Delta Dunarii de care m-am indragostit!

   Indragostit fiind de pescuitul in ape salbatice, dar limitat de locurile in care poti pescui de pe mal, m-am decis in februarie, anul acesta, sa fac cursul de conducator de barca sa pot accede la mult mai multe locuri de pescuit.

       Asadar sunt incepator si in a conduce barci fiind proaspat posesor de certificat de conducator barci de agrement (tampita materia si obligatia de a invata chestii ce nu mai sunt uzuale in prezent)!

   Alegerea fireasca a fost sa ma indrept catre o  mica barcuta, asadar mi-am achizitionat SH o barcuta  Canadian 370 pe care doresc si sper sa o dotez cat mai curand cu un motor de 15 CP, promisiunea sa il am ar fi sapatamana viitoare.

   Am ajuns la aceasta putere a motorului dupa ce am facut un test cu un motor de 6 CP, dar acesta nu este ok, motorul nereusind sa gliseze si barca ramanand apupata!

   O sa va povestesc aici cum va fi cu noul motor si cum ma descurc cu "copaia"!

   Pentru "copaie" am luat si un peridoc, avand in vedere ca sotia nu reuseste sa ma ajute sa o pun pe masina...

   Un amic mi-a sugerat sa iau un peridoc mai bun si asa m-am ales cu un peridoc Gala Syriusz 5m...

Si gandindu-ma ce caraghios sta "copaia" pe peridoc si tot citind chestii despre barci pe forumuri, am ajuns si pe capcompas.ro si sa ma informez despre o viitoare barca...  :D

 Asadar,  tot aici o sa va povestesc si de prima mea barca noua, o minunatie de AN 51, undeva pe la sfarsitul anului!  ;)




 





Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: kama3 din Mai 21, 2021, 01:19:58 p.m.
Inainte de a achizitiona motorul de 15cp, esti sigur ca barca va avea un comportament corespunzator cu 15 cp?
La barcile micute motor mai mare nu inseamna intotdeauna si calitati nautice mai bune.
Ai facut proba cu 15cp sau macar ai vazut cum se comporta cu un astfel de motor? De asemenea mai e si o diferenta de greutate intre 2t si 4t
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 21, 2021, 03:53:16 p.m.
  Personal nu am avut posibilitatea sa testez cu 15 CP! :(

Dar sper ca e ce am nevoie! M-am inspirat din filmele atasate cu privire la puterea motorului. Motor ce va fi SH si in 2T.

Dupa zambetul lor pare ok:
https://www.youtube.com/watch?v=MO8z3mbbkT4

https://www.youtube.com/watch?v=5JmGECgr6ygdar

Cu o persoana, ce are o greutate normala si 10 CP e ok:

https://www.youtube.com/watch?v=PJWME5iPI08
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Mai 21, 2021, 08:23:42 p.m.
Buna seara,
Eu cred ca o sa mearga bine, motorul in doi timpi e mai usurel, o sa fie OK , mai ales ca, se intrevede schimbarea barcii, iar AN-ul e mai potrivita pentru motor.
Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: kama3 din Mai 21, 2021, 08:39:34 p.m.
Ultimul cu 10 cp singur merge chiar frumos. Intre johnson ul de 10 si cel de 15 cp cred ca nu e diferenta de greutate fiind practic cam acelasi motor.
Problemele de apupare apar in general la o persoana. La doua persoabe se echilibreaza .
Chiar se aseaza frumos. Sunt gandite bine copaile.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 21, 2021, 11:56:54 p.m.
Buna seara,
Eu cred ca o sa mearga bine, motorul in doi timpi e mai usurel, o sa fie OK , mai ales ca, se intrevede schimbarea barcii, iar AN-ul e mai potrivita pentru motor.
Cu stima,
mdascalu

Motorul are 38kg. Imi sugerezi sa raman cu motorul de 15 CP  cu cizma scurta si la AN 51?  Eu ma gandeam la un 20 CP cu cizma lunga pentru a avea protejata mai bine barca de oglinda mai mare. Chiar ma gandesc sa afc un efort si sa tin si aceasta barca pentu partidele de pescuit rapide de 2-3 zile si sa pastrez avantajul ca nu am nevoie de loc special pentru peridoc in a da barca la apa.

Ultimul cu 10 cp singur merge chiar frumos. Intre johnson ul de 10 si cel de 15 cp cred ca nu e diferenta de greutate fiind practic cam acelasi motor.
Problemele de apupare apar in general la o persoana. La doua persoabe se echilibreaza .
Chiar se aseaza frumos. Sunt gandite bine copaile.

Asa sper sa fie! Sa fie ok si sa pot sa ma joc cu "copaia" pe termen lung si sa profit de greutatea ei mica si a motorului. Chiar sa o transport pe masina cand are cine sa am ajute sa o ridic sau sa o dau jos. Sau poate incerc sa fac un sistem de roti si sa obtin o ridicare coborare manuala a barcii facute doar de catre o persoana in genul asta: https://www.youtube.com/watch?v=NDokKeHuSmI



Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Mai 22, 2021, 05:41:23 a.m.
AN-ul lui Iulian Cioclin a fost motorizat initial cu 20 cp 4 t cizma lunga .Vezi pe Youtube cum se misca..''AN 510 cu Honda 20 cp''.Dupa unii posesori ai barcii,40 cp sunt perfecti,tinand cont si de lista necesarului ,destul de lunga de altfel...Toate astea sunt necesare ,nu zic nu,asa fac si eu...Se aduna multe.Multe din ele vor sta degeaba saptamani sau luni de zile ,si cand ve-i renunta la unele ,atunci le ve-i simti lipsa... ;)
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Mai 22, 2021, 07:58:45 a.m.
Buna dimineata,
Eu nu sunt departe de tine la configuratia actuala a barcii ( detin un Motocraft L 380 + Suzuki 20 AS). Unde mai pui ca Motocraftul are bordurile joase, iar motorul 46 kg.
Stiam filmuletele cu AN-ul lui Iulian Cioclin si am considerat ca si 15 cai ar fi suficienti pentru barca si bagaj (uitasem de cizma lunga - MEA CULPA). Acolo, in unul din filme, sunt 4 persoane in barca si ziceam ca 1 persoana cu bagajul descris in celalalt post, ar fi cam egal la greutate ambarcata. Or fi ele multe, voluminoase, dar nu sunt prea grele.
Ceea ce spune @dany, care, din cate i-mi amintesc, este artizanul care a lucrat "cu spiritul si manutele" la amenajarea interioara, ulterioara, a barcii lui Iulian C, e o sursa foarte sigura si avizata legata de comportarea AN-ului, dar presupune inmatriculare.
Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: kama3 din Mai 22, 2021, 09:05:04 a.m.
15 cp mie intotdeauna mi s-a parut o valoare a puterii de compromis.
Prea mult pentru barcile mici, prea putin pentru barcile mari.
15cp 2t sh nu e o investitie dupa care sa plangi nici daca o scapi in Dunare.
Fa-ti treaba cu 15 cp pe barca mica, iar cand treci la AN fa proba si vezi cum se comporta in functie de incarcare, nr de persoane si zona in care circuli ( lacul e una si contracurentul Dunarii e alta).
AN ul e o barca versatila, merge si cu putin, merge si cu mult, dar totul e de ce ceri de la ansamblu barca motor.
Pune 15 cp , pune bagaje pune oameni si da-te cu ea.
Daca te satisface da-te in continuare asa. Daca vrei mai mult pune motor mai mare pe ea, eventual cu comanda la distanta sa ai si confort la deplasare.
E pacat sa nu o folosesti la maxim chiar si cu inconvenientul inmatricularii. Exista solutii civilizate in alte tari, asa ca pentru o satisfactie maxima merita deranjul.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 22, 2021, 12:39:40 p.m.
AN-ul lui Iulian Cioclin a fost motorizat initial cu 20 cp 4 t cizma lunga .Vezi pe Youtube cum se misca..''AN 510 cu Honda 20 cp''.

Nu imi dau semana din filmare ce l-a nemultumit in afara de viteza.  Statea cumva apupata barca cu motorul de 20 CP? 

Eu am spre 120kg si cu comanda la mana o sa supraincarc greutatea pe pupa, lasand prova relativ usoara.

Da... o s avad ce o sa fac in privinta puterii motorului. As alege totusi 20 CP pentru a renunta la bataia de cap a inmatricularii.

Clar ca voi avea nevoie de acel "ceva" de fiecare data cand nu il am.  :D

Buna dimineata,
Eu nu sunt departe de tine la configuratia actuala a barcii ( detin un Motocraft L 380 + Suzuki 20 AS). Unde mai pui ca Motocraftul are bordurile joase, iar motorul 46 kg.
...

Salutare!
Nu-mi dau seama daca Canadianul 370 are borduri mai inalte. Tu prin ce situatii delicate ai trecut datorita bordurilor joase? 

Legat de AN 51, i-ar putea face Vali oglinda scurta dar as avea de pierdut consider eu datorita faptului ca poate intra apa unui val mai usor, iar cu AN 51 vreau sa ies si pe mare, cand marea e linistita.

Cu stima va tratez si eu! :)
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Mai 22, 2021, 02:15:39 p.m.
Salut,
Canadian 370 ca barca are o decupare in oglinda acolo unde se fixeaza mandrina motorului, iar bordurile sunt cu cca 5  - 7 cm mai sus.
Motocraftul are bordurile exact la inaltimea oglinzii, acesta din urma fiind ca inaltime egala cu acea decupare de la canadian 370.
Ca si probleme, una singura am avut, am ingropat coltul pupa tribord la un viraj si apa  ;D ... na', trebuia sa umple golul creat. Asa ca am ambarcat vre-o catva litri de apa si mi-a fost invatatura de minte. Noroc ca barca era aproape goala. Si trebuie atentie la intalnirea cu valul de siaj a barcilor care vin din sens opus. Reduc viteza la intalnire si apoi cand "dau piept cu valul" , accelerez ca prova sa se ridice, altfel exista riscul ca al doilea val sa treaca peste prova barcii.
Cu stima,
mdascalu
P.S. Lasa AN-ul cu oglinda pentru cisma lunga. E mult mai bine asa.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: AdrianZUZ din Mai 23, 2021, 02:32:19 p.m.
Mai jos las un link interesant pt tabla ta. 9.9 Mariner/Yamaha... se poate face de 15cp în 10 min.

http://www.probarca.ro/anunt/122626/104/1/104/Vand-motor-Mariner--9-CP-.htm
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 23, 2021, 09:59:09 p.m.
Salut,
Canadian 370 ca barca are o decupare in oglinda acolo unde se fixeaza mandrina motorului, iar bordurile sunt cu cca 5  - 7 cm mai sus.

Da, o sa am grija. Am trecut cu motor de 6cp peste propiul val fara nici un fel de problema... Dar barca era oricum apupata.

Da, AN o sa ramana cizma lunga! :)


Mai jos las un link interesant pt tabla ta. 9.9 Mariner/Yamaha... se poate face de 15cp în 10 min.


Multumesc, dar de azi sunt fericitul posesor al unui Evirrude de 9.9 CP cu incarcare baterie si Johnson bombardier 15 CP!  8)
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Vali din Mai 24, 2021, 05:53:04 a.m.
Eu m-am inteles foarte bine cu un Mariner 15 cp / 2t cu cap Yamaha, dar pe o barca AN 430. In 3 persoane si cu bagaje de camping glisam cu aprox. 30 km/h, de unul singur in barca eram racheta :). In prezent intentionez sa folosesc "drujba" pe o fibra de 3,80 pe 1,50, folosita ca barca de tavaleala. Stiind ce vana are drujba, cred ca am s-o turez doar pana la limita inferioara a glisarii, ca sa am o functionare economica, tocmai din cauza ca pe apa nu ma grabesc.

Din experienta mea, cel mai potrivit motor pentru AN 510, in conditiile utilizarii ca barca utilitara si de pescuit, este un 25 cai / 2T pe carburatie, de la Yamaha sau Johnson / Evinrude. Un asemenea motor e usor (in jur de 50 kg), deci barca isi pastreaza o asieta neutra la guvernarea la maner chiar si cu un singur om in barca. Repriza nervoasa a motorului 2T asigura o dinamica buna barcii la majoritatea nivelurilor de incarcare, iar diferenta de consum la puterea asta nu e asa semnificativa la folosirea barcii in regim de hobby.

Revenind la barcile mai mici, motoarele in 2T de 10 sau 15 cai au cam aceeasi greutate, iar personal as opta pentru cel de 15, fiindca o rezerva de putere nu strica, si in plus nu sunt obligat sa tin motorul turat permanent la maxim. Oricum, cea mai buna e tot o proba cu barca si motorul inainte de achizitie.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Mai 24, 2021, 09:16:44 p.m.
 Donmu' Valiii, Donmu' Valiii!  Sto eta? Eta niet ocini haraso.
;D  " in prezent intentionez sa folosesc " drujba" "  ??? , bine ca ai spus,  eu nu intentionez in varianta asta sa merg cu barca, fie el si AN-ul mic, sub nici o forma. Nu, nu, nu ... . E mai usor cu motor!   ;D
Glumesc,
Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Vali din Mai 25, 2021, 05:20:08 a.m.
Așa mă distrez eu când povestesc cu prietenii, barca e o balie și motorul e o drujbă 🙃. N-am nevoie de mai mult, nu-mi trebuie pupitru, parbriz, volan, manșă, ceasuri, sonare, bimini și atâtea alte mileuri. Așa m-am învățat de mic, și calul bătrân nu-l mai înveți la mofturi noi.
Singura dotare suplimentară e o pereche sănătoasă de lopeți, cu care ies din belea oricând, și cu care la nevoie îl mai croiesc pe vreun agresiv de pe baltă 😁 (bine că n-a fost nevoie până acum).

Revenind la subiect, sunt mare fan al motoarelor de 15 cai in 2T. E adevărat și ce spune Alex - kama3 mai sus, că sunt cam mult pentru o barcă mică și cam puțin pentru o barcă mai mare.
 Dar avantajele puterii de 15 cai sunt importante raportat la 10 cai de exemplu, atunci când e vorba de o glisoare mică.

Având aceeași greutate (mică), sunt la fel de ușor de transportat, manevrat și montat pe barca, iar asieta e neutră cu un singur om la mâner. Singur la bord rareori ai nevoie să turezi motorul la maxim, iar vana motorului de 15 devine importantă atunci când sunt 2 sau 3 persoane in barcă. Alt aspect de reținut este că în condiții normale de utilizare, un motor de 15 e utilizat mult mai puțin la turația maximă față de unul de 10, deci și consumul și uzura sunt diminuate.

Eu până acum de 15 cai / 2T am folosit Yamaha cu cizmă lungă, Evinrude cu cizmă scurtă, Selva Naxos cu cizmă scurtă și Mariner cu cap Yamaha, la fel cu cizmă scurtă. Ultimul din listă e cel mai bun motor de barcă pe care l-am avut vreodată, pornește în absolut orice condiții, funcționează perfect și cu cea mai proastă benzină, trage de rupe, și nu m-a lăsat niciodată amanet in sălbăticie, iar asta cred că spune multe.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Intersect din Mai 27, 2021, 08:49:37 p.m.


Eu până acum de 15 cai / 2T am folosit Yamaha cu cizmă lungă, Evinrude cu cizmă scurtă, Selva Naxos cu cizmă scurtă și Mariner cu cap Yamaha, la fel cu cizmă scurtă. Ultimul din listă e cel mai bun motor de barcă pe care l-am avut vreodată, pornește în absolut orice condiții, funcționează perfect și cu cea mai proastă benzină, trage de rupe, și nu m-a lăsat niciodată amanet in sălbăticie, iar asta cred că spune multe.

Si l-ai dat la balta unde sa odihnit vreo doua saptamani ,recuperat ,spalat si tot mai trage de rupe. Highlander al motoarelor.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 30, 2021, 10:24:45 a.m.
Săptămâna asta am pus barca la apa. Am fost 2 persoane in ea. 
Am plecat in amonte pe Dunăre și am mers cam o ora. La întoarcere am auzit un poc și motorul nu mai trăgea...
Fiind începător am incercat sa o iau ușor și să dibui care-i problema. După ce am oprit și pornit motorul de doua ori, am decis să ridic motorul de sub care a ieșit o "frumusețe" de bidon de ulei și motorul a început să tragă normal.
 Totuși  pe tot parcursul plimbării am simțit că motorul ar avea cine știe ce forță... Am înțeles ulterior că ar fi trebuit sa ridic puțin motorul, o gaura sau doua.
O sa incerc la următoarea ieșire să îl ridic să vad dacă se simte diferența.

Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: bobinuta din Mai 31, 2021, 02:47:13 a.m.
[...] o s avad ce o sa fac in privinta puterii motorului. As alege totusi 20 CP pentru a renunta la bataia de cap a inmatricularii.
Salut!
Bun venit pe ape si distractie maxima !

Nu am o barca de la Vali, dar am mers cu AN51 si cu 20CP, dar si cu 40CP. Se comporta excelent. La fel si AN430 cu 15CP.
20CP e o alegere FB *daca* nu vei incarca AN51 si cu pasageri, si cu bagaje, etc. Fa-ti un tabel Excel in care sa evaluezi totul prin prisma raportului de 20Kg/1CP si vei aproxima destul de bine puterea minima a motorului pe care trebuie sa-l folosesti.
Minima, ptr ca peste asta, mai trebuie sa adaugi o rezerva de putere, ca sa nu tii motorul la turatie maxima (oricum, toate incep sa pape serios cand treci de 3000...3500 rpm).

Ex: (masa barcii = 150Kg) + (masa 2 pasageri pescari usor supraponderali = 220Kg) + (masa motor 20CP 2T = ~50Kg) + (masa rezervor carburant = 30Kg) + (masa bagaje = 20Kg) + masa accesorii (veste de salvare, ancora, parame, baloane de acostare, cange) = 15Kg, rezulta un total aproximativ de 485 Kg.  Pentru care iti vor trebui min. 485/20 = 24.25 CP. Adaugi rezerva de putere si ajungi la concluzia ca ptr. o asemenea configuratie, ai nevoie de un motoras de 30CP ... Daca in loc de 2 pescari cu scule pui sotie + 2 prieteni si depasesti 485Kg, atunci e cazul sa te gandesti serios la un 40CP (daca vrei sa gliseze si nu s-o arzi la rece, impingand apa).

Trebuie sa te gandesti serios de cate ori vei fi in situatia de a plimba sotia si prietenii, versus situatia in care o sa te duci la pescuit/plimbare de unul singur sau cel mult cu vreun amic. Pentru ca daca in ultima situatie merge sa te mai impaci cu consumul unui 20CP/2T, in schimb, pentru prima situatie, un 30-40CP/2T o sa consume de-o sa-ti rupa buzunarul si n-o sa-ti mai convina. Te poti gandi la 4T, dar cu banii pentru unul nou, iti poti cumpara o masina in stare buna, iar daca iei unul de ocazie, trebuie sa fii extrem de atent de la cine il iei, in ce tehnologie e realizat, etc. - ca sa nu iei teapa.

Vali ti-a pomenit de 25CP/2T, stie bine ce zice. Eu am testat un astfel de motor, un Yamaha Autolube (mare avantaj ca nu mai faci tu amestecul de ulei cu benzina, o face el), pe un Black Sea 510 (care e mai grea decat AN51). Consumul este de aprox. 12l/ora. Am fost 3 oameni in barca, eu (120Kg), proprietarul si inca un amic (ambii la vreo 80Kg). Era foarte sprintar motorul, glisa foarte repede barca. Dar cu 3 oameni eram aproape de turatia maxima (undeva spre 90% din cursa). Nu mai stiu ce fel de elice avea motorul, dar stiu ca am atins 41km/h fara probleme. Dar nu mai mult.
Daca il gasesti ieftin, un astfel de motor (in toate mintile) merita investitia, dar vezi ca trebuie sa inmatriculezi sistemul. Si bineinteles, sa te gandesti ca in cazul in care vei fi prea incarcat, te vei limita la mars in deplasament.

ATENTIE, daca vrei sa eviti inmatricularea, trebuie sa tii cont de problemele pe care ultimele avize de la ANR le-au creat barcagiilor care se dau pe Dunare. Le-a postat Vali anii trecuti, acum nu mai am habar pe unde sunt, dar sigur daca va citi postarea mea, o sa confirme (sau nu) problema respectiva. Conform avizelor la care am facut referire, daca nu ai barca inmatriculata (sau cel putin inregistrata, ceea ce presupune proceduri si cheltuieli asemanatoare), nu ai ce cauta in senalul navigabil. Aspect frustrant, ptr ca asta ar presupune sa te dai doar pe langa mal, sau sa-ti asumi consecintele intalnirii cu vreun control.

In rest, sa ai ape line, fir intins si distractie cat cuprinde !

Cu bine,
Cezar
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: kama3 din Mai 31, 2021, 08:00:31 a.m.
Ca o completare la ce a scris @Bobinuta, daca totusi ieibin calcul inmatricularea, inmatriculez-o intr-o tara cu apa calda.
Nu plati in .Ro niste bani pentru care nu primesti absolut, dar absolut nimic in schimb.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Iunie 15, 2021, 10:21:32 p.m.
Am fost iar cu barca ca Dus Cu Barca sunt cam tot timpul de cand am barca. ;D

E minunata minibarcuta asta Canadian 370 si nu m-a lasat la greu nici ea nici motorul de 15 CP.

Am plecat sambata dimineata din Murighiol si m-am cazat ceva mai sus de Crisan pe un hotel pultitor. La dus am "mers" sarind pe apa ca o brosca ca am avut ridicat doua gauri motorul. Greseli de incepator.

A doua zi am facut o plimbare pana la Letea si cu motorul la ultima gaura s-a comportat minunat barca. Totusi vantul si-a facut simtita prezenta si barca goala fiind usoara era usor influentata de rafalele de vant.
Elicea a trebuit sa o curat de cateva ori de "iarba" adunata.

Am avut si un norocul al incepatorului reusind sa stabilizez barca dupa ce am intors si mansa motorului, o data cu capul, cand am privit inapoi.  ::)

Si tot noroc am avut cu faptul ca nu am prins ploaie. Dar poaia ma face sa ma gandesc in viitor la o barca acoperita (asa zisa pilothouse sau  la o pilotina.

Barca asta are o nervura undeva la jumatatea bordului liber ce face ca barca sa se stabilizeze cand ajunge apa in aceea zona. Si daca ma asez in piciare pe cheson pe marginea barcii, ea se inclina pana la acea nervura, dar nu se rastoarna.

La intoarcere desi a fost vant si valuri destul de mari, cu barca incarcata cu bagaje si bine echilibrata si cu un plus de experienta, m-am simtit in siguranta in aceasta barca.

Sunt super incantat de barca! :)

O sa urmeze saptamana viitoare mici iesiri pe Dunare de cate o zi si multe altele pana la marea iesire.

"Marea iesire": un drum mai lung va fi in septembrie si o sa merg pana  aproape de iesirea in Marea Neagra, la un hotel,  pe bratul Sfantu' Gheorghe in localitatea Sfantu Gheorghe. 

Voi ati parcurs acea zona?  La ce sa ma astept?
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Iunie 16, 2021, 05:00:43 a.m.
Buna dimineata,
Eu am fost de doua ori de la Mahmudia pana la Sf.Gheorghe cu barca mea, prima data (anul trecut), in rodaj cu motorul, iar a doua oara, am cumparat scrumbie, in primavara, de la cerhana, fiind insotit si de sotie.
Cand am facut rodajul, am uitat crema de plaja in masina si "m-am ars" la propriu, nici nu gaseam vre-o pozitie in care sa dorm.
In afara de intalnirile cu "bizonii apucati" , pe care ai sa-i vezi usor, in rest este o plimbare placuta de 2,5 - 3 ore, poti sa te abati un pic pe bucle, mai poti lupta cu tauni  ;Di etc.
In Sfantul, eu am oprit numai la cerhana, aici chiar astept si eu sfaturi legat de unde se poate acosta si in ce conditii, de la cei care stiu mai multe legat de acest punct.
Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Intersect din Iunie 16, 2021, 09:08:25 p.m.
Buna dimineata,
Eu am fost de doua ori de la Mahmudia pana la Sf.Gheorghe cu barca mea, prima data (anul trecut), in rodaj cu motorul, iar a doua oara, am cumparat scrumbie, in primavara, de la cerhana, fiind insotit si de sotie.
Cand am facut rodajul, am uitat crema de plaja in masina si "m-am ars" la propriu, nici nu gaseam vre-o pozitie in care sa dorm.
In afara de intalnirile cu "bizonii apucati" , pe care ai sa-i vezi usor, in rest este o plimbare placuta de 2,5 - 3 ore, poti sa te abati un pic pe bucle, mai poti lupta cu tauni  ;Di etc.
In Sfantul, eu am oprit numai la cerhana, aici chiar astept si eu sfaturi legat de unde se poate acosta si in ce conditii, de la cei care stiu mai multe legat de acest punct.
Cu stima,
mdascalu
Salut daca mai ajungi la Sfantu acostezi in locul meu,vis-a vis de cherhana . Este o placa albastra unde scrie Inginer Stanga si sotia : ). Suna si tu cand ajungi la Sfantu pentru ca se poate ca sa gasim scrumbie mai ieftina decat la cherhana. Si nu imi place ca sa incurajez evaziunea fiscala doar ca cherhanaua rupe pe toate fronturile. Plateste infim pescarii si vand maxim.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Iunie 17, 2021, 04:54:50 a.m.
Buna dimineata,
Multumesc frumos pentru raspuns si invitatie, am sa-mi permit sa trimit un PM cu numarul meu de telefon, daca se poate, und ich rufen wenn ich komm.
Scrumbia a fost un laitmotiv pentru a-mi convinge consoarta sa indrazneasca sa urce in barca 😏, sa vada ca banii cheltuiti nu au fost aruncati chiar degeaba si investitia se merita. Smecheria a tinut, nu e chiar in elementul ei pe apa (desi e peste), dar macar acum nu mai tremura la o plimbare cu barca 😁 .
Legat de preturi si bani, sunt genul care ar achita cu cardul si la "WC" daca trebuie, dar in Delta, POS sunt rare tare. In plus, fiind noua lege a pescuitului, mi-a fost teama cu 30 kg in barca, sa nu am bon de casa. Asa ca am achitat, desi m-au "ars" bine. Asta e.
Una peste alta, am reusit o plimbare frumoasa, sotia s-a bucurat si a promis ca mai vine.
Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Iunie 20, 2021, 11:19:25 p.m.
Buna dimineata,



Seara buna,

Eu folosesc un hanorac cu protectie UV facut de o firma de echipamente romaneasca si am scapat de partea cu arsurile solare.

Esti fericit eu nu am reusit sa-mi conving sotia sa se urce in barca. Orice este fara "pilothouse" pentru ea este lighean.  ::)

Poate reusim sa ne auzim si sa iesim impreuna la plimbari mai ales ca amandoi avem copai de tabla. :D

Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Iunie 22, 2021, 10:08:07 a.m.
Buna ziua,
Scuze daca am raspuns tarziu, dar ieri m-am intors din balta.

 La plecare, in Galati, m-a prins ploaia de vineri si nu stiam de ce se masina mea a devenit instabila. Am ajuns la bac si abia atunci am sesizat "minipiscina" pe care o tractam  ::) . cand am scos dopul de scurgere a fost o fericire pentru cel din spate. I-am dat la apaaaa.

"Poate reusim sa ne auzim si sa iesim impreuna la plimbari mai ales ca amandoi avem copai de tabla. " Sigur, de ce nu, mi-ar face o deosebita placere, problema mea e ca de acum pana la mijlocul lunii august nu cred ca voi mai  reusi sa ajung in Delta.

"Eu folosesc un hanorac cu protectie UV facut de o firma de echipamente romaneasca si am scapat de partea cu arsurile solare." La 28 grade cu hanoracul :o , cred ca raman totusi la crema de plaja.

Cu stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Iulie 04, 2021, 09:46:56 p.m.
Salutare @all,

Am discutat in privat cu @mdascalu si sper sa reusim sa ne si vedem la o partida de pescuit.
Legat de hanoarac, acesta e alb, cu protectie UV si daca adie vantul cat de putin, sau in mars cu barca, tine rece.

Intre timp am mai dat o fuga la Dunare. M-au oprit cei de la PF si m-au rugat sa pun sau sa vopsesc steagul pe barca si sa scriu numele barcii. A fost o rugamine si au venit cu explicatia ca le e mult mai usor sa identifice ca suntem romani si nu bulgari si ca suntem la pescuit si ca nu avem alte activitati.

Barca imi place din ce in ce mai mult. Cu un amic in ea am reusit sa prind aproximativ 40 km/h in aval si 33-35 km/h in amonte.

Cand am iesit la mal am gasit pe cineva  ce avea un Canadian 372 si era bestiala!

Inca nu am reusit sa iau sotia la o plimbare dar sper sa imi iasa cat de curand.

Toate bune,
DusCuBarca
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Iulie 23, 2021, 11:10:36 a.m.
Salutare, @all!

Devin fan bărci de tabla de aluminiu!
Până la sfârșitul lunii următoare o să intru in posesia unei bărci Canadian 434.
Nu am mai mers cu una dar bordurile mari, lățimea și greutatea mica, precum și caracterizările ok la adresa sa, mă fac să cred că e o alegere foarte buna.
Motorizarea va fi în continuare de 15 CP chiar barca suporta până la 25 CP.
O să va țin la curent!
Toate cele bune!
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Iulie 23, 2021, 03:20:44 p.m.
Salut,
Felicitari, tine-o asa pana la VICTORIA FINALA.  Glumesc, desigur si va trebui sa o botezi ,🍹.
Lasand gluma la o parte, verifica care din cele doua table se preteaza mai bine la pretentiile pe care le ai de la barca si bineinteles de la motor.
Boala grea treaba asta cu barcile. Incet, incet cresc investitiile. 😃
Cu multa stima,
mdascalu
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Iulie 23, 2021, 08:55:21 p.m.
Da, da! Au deja un nume. Copaia 1 si Copaia 2!  ;D



Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din August 22, 2021, 10:16:32 p.m.
Am reușit să intru ieri in posesia noii bărci, Canadianul 434. Căreia deja i-am făcut cadou un motor de 15 CP in 4T.

Nu am reușit să o dau la apa dar prima impresie fata de Canadianul 370 e că este imensa. Mult mai lată și bordurile mult mai înalte.

Cu siguranță o să se confirme toate poveștile citite despre 434 de pe  forumurile italiene.

O să mă opresc o perioada la bărcile de aluminiu. Așadar cedez locul de așteptare pentru AN-ul făcut de Vali.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Septembrie 25, 2021, 04:03:37 p.m.
Am zis sa va tin la curent si sa va povestesc ca intre timp am reusit sa achizitionez o a doua 434!   :D
Si am vandut-o pe prima si motorul de 15 Cp in 4 T.
Barca e dotata cu comenzi la distanta si e aproape noua, desi are anul 1990 pe "certificatul de nastere".

Barcuta avea deja un motoras de 20 cp in 2 timpi, tot din anul 1990, ce m-a plimbat  fara incidente pana la Sf. Gheorghe, pe  canalele din jurul acestuia si inapoi fara nici un fel de emotie, motorul pornind la prima "cheie" iar stabilitatea fiind incomparabila fata de cea a canadianului 370!

Se confirma toate povestile citite pe forumuirile italiene!

E chiar minunta barcuta asta si imi ofera tot ce puteam sa-mi doresc de la o barca de pescuit!. ;)
 
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Septembrie 25, 2021, 07:00:40 p.m.
Salut,
Asta pana când ai sa vrei următoarea barca. Asa e cu domeniul nautic. Tot timpul vezi alt ceva. Da trebuie privita partea frumoasa, BRAVO, te-ai liniștit pentru niște ani.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 10, 2021, 10:42:45 p.m.
Salutare,

M-am gandit sa va tin la curent cu peripetiile traite cu noul Canadian 434. Dupa cum ziceam barca este minunata si nu m-am inselat.

E super stabila si super usoara avand doar 75 kg. Nu stropeste si stie sa stea bine pe apa si gliseaza instant. A stat chiar si pe un val de 1.5-2 m, pe Caraorman, facut de un Corsar 900 dotat cu un 300 de CP al celor de la Hotel Lebada ce mergea cu viteza maxima cred.

Dar, ca totul are un dar, era si sotia in barca, suita pentru prima data ;)...  Din fericire era asezata pe bancheta din fata, cu fata la pupa si nu a vazut pe ce val ne-am urcat. Dar ea vrea sa nu se simta vantul si sa simta candura. Si mai e o problema: canadianul pe valurile lacului Isac si pe Dunarea montata, in mars, face sa se simta totusi "gropile" si asta o deranjaza enorm demult.
Si m-a anuntat ca nu se mai urca in "copaia" mea. :'(

  Asa ca a venit destul de repede momentul de care ziceai @mdascalu ;D

  Rezolvarea cred ca e o barca mai mare si mai grea. Nu vreau cabinata ca e mult prea grea... Vreau un open, un trimaran pentru stabilitate si viteza, de 5-5.2 m, pe care sa-l "carosez" cu prelata de mars tip folie si material textil.

  Si nu, nu ma despart de acest Canadian 434. ;D  Va ramane si 434 alaturi de mine si o sa-l folosesc in partidele scurte de pescuit in care dau barca la apa dimineata scotand-o seara.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 11, 2021, 06:38:28 p.m.
Am vazut pe Bicaz un 434 cu un johnson vechi 20-25 cai[ nu prea stii cum e cu astea]....Cu trei persoane la bord si scule de pescuit pt. stationar,cu cort si alte'' prostioare ''aduse pt. o zi si o noapte mergea f.bine ,si era si ceva vant...Am zis prostioare caci aveau si o ditamai boxa ,si dai muzica frate!Eram in larg cu cabinata si am asistat la un concert gratuit toata noaptea.Cei de pe mal ,vecini cu ei sau resemnat repede caci erau ''facuti'' binisor,baietii...Era de sf.Maria,de...Dar asta e in afara de subiectul tau.Ce vreau sa zic este ca la o incarcatura mai mare, barca v-a merge mai bine si vei scapa de ''trancaneala'',dar dupa cum o folosesti tu singur la pescuit e super si  asa!
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 11, 2021, 09:34:20 p.m.
La mine in barca nu va fi muzica niciodata sau partenerul meu de pescuit va testa flotabilitatea vestei de salvare. :D Cine se suie la mine in barca nu are astfel de apucaturi. Cu varsta am inceput sa selectez cu atentie oamenii, prietenii... Si de fiecare data am invitat cu mine la pescuit cate un amic care a ramas incantat dupa ziua de pescuit chiar daca au fost si zile fara sa prindem peste...

Revenind... Barca era destul de incarcata iar Dunarea destul de montata datorita vantului. Pe langa bagaje cu imbracaminte avem si rezervor de 25 litri alte doua canistre de 25 litri, doua ancore de 4 si 2 kg,  laturile aferente lor si ceva saula, gratarelele tip poadea originale ale barcii, nada pentru doua saptamani, un bax de apa, ceva de uns gatlejul seara ce-mi putea ajunge lejer pentru o saptamana ;D, 6 lansete si mulinete, desi pescuiesc cu maxim doua, truse cu articole de pescuit ce pot fi folosite lejer un an  ;D, trusa de scule (ca poate raman in pana si gasesc pe cineva priceput dar fara scule  ;D ), toporisca, lopata si multe alte chestii ce s-au dovedit inutile daca ma uit inapoi in timp... Nu am reusit inca sa-mi optimizez bagajul de pescuit.   :)

La sfarsitul lui septembrie am fost tot cu Canadianul 434  pentru o saptamana cu un prieten la Sfantu Gheorghe plecand tot din marina Murighiol si nu am avut nici atunci nici o problema cu toate ca am prins si atunci zile in care am prins Dunarea montata. Si nici o reclamatie nu am primit pana acum ci doar cuvinte de admiratie la adresa barcii cand dadeam sau ridicam barca din apa.

Iubesc barca asta!  @dany, problema stiu ca nu-i la barca. Da, stiu asta. De asta doresc sa tin in continuare Canadianul 434. Dar o sa iau totusi si un trimaran clasa C si sa-mi fac sotia sa vina cu mine mai des, sa o pot scoate si pe mare cand o sa o gasesc linistita... Atat pe mare cat si pe sotie!  ;D
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: RaduD din Noiembrie 12, 2021, 12:03:18 a.m.
Atat pe mare cat si pe sotie!  ;D
[/quote
Asta ar fi un moment rar... ambele sunt la fel capricioase. Eu as renunta oricand la a doua pentru a savura toanele normale ale naturii... ??? 
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Noiembrie 12, 2021, 09:20:35 a.m.
Buna dimineata 😁 ,
Adrian da repede s-a mai implinit profetia mea. Prea repede, dar daca achizitionarea unei noi barci este "in interesul familiei", nu pot decat sa te felicit pentru hotararea luata. 👍Trimaranul e o barca mult mai stabila si mai grea. Sigur va avea nevoie de un motor mai mare, iar asta, va implica inmatricularea barcii si implicit ITP, taxe etc.
Cu sotia nu te joci la chestii de astea. Daca asa stau datele problemei eu zic sa te uiti dupa un Quicksilver 470. Dai un ban, da macar stii ca nu ai griji mai departe. E un pic mai grea, mai greu de transportat, dat si ridicat de la apa, in schimb confortul oferit este mai mare.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 12, 2021, 12:41:08 p.m.
Iubesc barca asta!  @dany, problema stiu ca nu-i la barca. Da, stiu asta. De asta doresc sa tin in continuare Canadianul 434. Dar o sa iau totusi si un trimaran clasa C si sa-mi fac sotia sa vina cu mine mai des, sa o pot scoate si pe mare cand o sa o gasesc linistita... Atat pe mare cat si pe sotie!  ;D
Un trimaran e stabil pe valuri daca stai pe loc la ancora sau in deriva pe un lac. Ai grija insa la valuri cu el in mers! Rodeo se cheama! Nu taie valurile ci le sare!
Altfel iti doresc multa bafta!
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 12, 2021, 01:14:37 p.m.
Atat pe mare cat si pe sotie!  ;D
[/quote
Asta ar fi un moment rar... ambele sunt la fel capricioase. Eu as renunta oricand la a doua pentru a savura toanele normale ale naturii... ???

 Eu incerc sa le impac pe ambele! :)

Buna dimineata %uD83D%uDE01 ,
Adrian da repede s-a mai implinit profetia mea. Prea repede, dar daca achizitionarea unei noi barci este "in interesul familiei", nu pot decat sa te felicit pentru hotararea luata. %uD83D%uDC4DTrimaranul e o barca mult mai stabila si mai grea. Sigur va avea nevoie de un motor mai mare, iar asta, va implica inmatricularea barcii si implicit ITP, taxe etc.
Cu sotia nu te joci la chestii de astea. Daca asa stau datele problemei eu zic sa te uiti dupa un Quicksilver 470. Dai un ban, da macar stii ca nu ai griji mai departe. E un pic mai grea, mai greu de transportat, dat si ridicat de la apa, in schimb confortul oferit este mai mare.

Salutare, Marius. O fi avut tu pe acolo un glob de cristal.  ;D  Va trebui sa imi asum aceste costuri de inmatriculare si alte taxe implicite.  Multumesc de sugestie o sa arunc o privire si la Quicksilver 470 cu toate ca sunt destul de setat pe un trimaran de 5 m - 5,2 m.


Un trimaran e stabil pe valuri daca stai pe loc la ancora sau in deriva pe un lac. Ai grija insa la valuri cu el in mers! Rodeo se cheama! Nu taie valurile ci le sare!
Altfel iti doresc multa bafta!

Multumesc!

Am vazut pe youtube ca se comporta asa pe valuri super mari variantele de pana in 5 m. Totusi variantele de 5 m vad ca au forma chilei la prova ascutita tocmai pentru a taia mai usor valurile..

Am un amic ce are unul de 4 m si e super incantat. Eu nu m-am plimbat inca cu ea.

Mi-as dori totusi sa ma urc in unul de 5 m si sa ma plimb o ora, doua, eventual chiar sa pot iesi in mare cu el. 

Asa ca lansez urmatoarea rugaminte:  daca cineva detine o barca trimaran de genul aceasta si m-ar ajuta, chiar si contra cost, cu o plimbare i-as ramane recunoscator.













Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 12, 2021, 01:45:35 p.m.
Cu trimaran m-am dat...nu de 5 m....,de 4,5m.Aceiasi chestie cu tremuratul si clantanit de dinti.Zilele trecute am probat cu un prieten o barca de 5m STARCRAFT cu motor de 40.Era submotorizata la caii astia,dar am fost de-a dreptul incantat.Apropo,monochila era barca .Sunt si trimarane starcraft.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Intersect din Noiembrie 12, 2021, 01:55:58 p.m.
Daca asa stau datele problemei eu zic sa te uiti dupa un Quicksilver 470. Dai un ban, da macar stii ca nu ai griji mai departe. E un pic mai grea, mai greu de transportat, dat si ridicat de la apa, in schimb confortul oferit este mai mare.

Quicksilver 470 am avut eu. De tras o trageam cu un Golf 6 intradevar motor supraalimentat,inclusiv scos si dat la apa. Foarte usor de manevrat,ma descurcam singur ca sa o dau la apa sau sa o scot.
Barca este fenomen dar din pacate si mie mi-a ramas mica.
Dupa am avut un Jeanneau 540 cabinat dar lipsea ceva.
Daca doresti ceva sigur si versatil in acelasi timp sa poti petrece cat mai mult timp la bord fara probleme sfatul meu este sa te orientezi catre ceva de genul :
https://www.leboncoin.fr/nautisme/2047185837.htm
https://www.leboncoin.fr/nautisme/2067355131.htm
https://www.leboncoin.fr/nautisme/2067163712.htm
Barcile de mai sus sunt doar niste exemple pe care le-am gasit rapid. Gasesti barci cu un numar de ore foarte mic,pana in 500 ,motorizare maxima nu submotorizate si ax port elice gen Zdrive.
Motor diesel,consum scazut,intretinere usoara.
Fiind diesel pierzi la capitolul viteza si zgomot cand il aduci in blana.Viteza de croaziera undeva la 20 de noduri,in blana 25.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 12, 2021, 07:10:19 p.m.
     Foarte frumoase barcile din link-uri!

   Am o masina ce are capacitate de tractare de 3.5 t. In schimb eu am doar permis B... Si mai e o chestie, nu imi doresc sa tin barca intr-o marina, prefer sa o scot din apa si sa o aduc acasa...

 In primavara, cand m-am apucat sa fac scoala de barcagii numai la cabinata visam, dar acum ma sperie greutatea lor...
 
  Am condus un Delphin 5.5 m lungime si 2.5 m latime. Senzatia a fost: wow!  Dar are doar barca 550 kg si motorul de 100 CP mai avea si el inca 175 kg.

   Am constatat ca imi place mai mult sa pescuiesc din barca decat de pe mal. Asta e un alt motiv pentru care imi doresc open, ca-i spatios, dar si cat mai lat ( de minim 1,9 m latime) dar si usor de lasat si scos din apa.

E grea alegerea si va multumesc ca imi impartasiti din experienta voastra si va rog in continuare sa o faceti!
Seara buna, tuturor!
 
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 12, 2021, 07:25:02 p.m.
Cu trimaran m-am dat...nu de 5 m....,de 4,5m.Aceiasi chestie cu tremuratul si clantanit de dinti.Zilele trecute am probat cu un prieten o barca de 5m STARCRAFT cu motor de 40.Era submotorizata la caii astia,dar am fost de-a dreptul incantat.Apropo,monochila era barca .Sunt si trimarane starcraft.

Fibra sau aluminiu? Cred ca fibra de ziceai ca-i submotorizata. Poti sa-mi dai mai te rog mai multe detalii despre modelul barcii?
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Intersect din Noiembrie 12, 2021, 08:10:13 p.m.
 
  Am o masina ce are capacitate de tractare de 3.5 t. In schimb eu am doar permis B... Si mai e o chestie, nu imi doresc sa tin barca intr-o marina, prefer sa o scot din apa si sa o aduc acasa...
  Am condus un Delphin 5.5 m lungime si 2.5 m latime. Senzatia a fost: wow!  Dar are doar barca 550 kg si motorul de 100 CP mai avea si el inca 175 kg.

Am vazut ca oricat de mica si usoara este barca tot iti ia foarte mult ca sa o dai la apa si sa o scoti.
Din punctul meu de vedere orice ora pierduta este un minus.

Am vrut si eu sa imi cumpar un Delphin 5.5 ,ajungea cam pe la 7500 nou dar din pacate nu m-am dat cu ea si nici nu am avut timp sa merg la Pietricica sa le vad.
Plus ca vad ca au aparut la revanzare dupa cativa ani de folosire,nu stiu de ce. Prietenul tau este multumit de barca?

In alta ordine de idei.
Avand casa in Delta am spus la fel ca nu mai trebuie cabinata si m-am uitat dupa un quicksilver de 620.Dar anul asta nu aveai cum sa stai pe balta dupa ora 9,fierbea apa si tot in jur.
Din cauza asta am ajuns iar la cabinata de data asta motorina cu sistem de aer conditionat,panouri solare,incalzire iarna.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 12, 2021, 08:22:45 p.m.
0746246216 e nr.meu.Contacteaza-ma pe watsap si-ti voi redirectiona poze si filmare cu aceasta.Aici nu le pot descarca.Daca ve-i avea placerea sau interesul,le poti pune tu....Barca e de fibra,ca ai intrebat....Cu doua persoane la 40 la ora in blana mi s-a parut putin...
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 12, 2021, 09:24:50 p.m.
Am vazut ca oricat de mica si usoara este barca tot iti ia foarte mult ca sa o dai la apa si sa o scoti.
Din punctul meu de vedere orice ora pierduta este un minus.

Am vrut si eu sa imi cumpar un Delphin 5.5 ,ajungea cam pe la 7500 nou dar din pacate nu m-am dat cu ea si nici nu am avut timp sa merg la Pietricica sa le vad.
Plus ca vad ca au aparut la revanzare dupa cativa ani de folosire,nu stiu de ce. Prietenul tau este multumit de barca?

In alta ordine de idei.
Avand casa in Delta am spus la fel ca nu mai trebuie cabinata si m-am uitat dupa un quicksilver de 620.Dar anul asta nu aveai cum sa stai pe balta dupa ora 9,fierbea apa si tot in jur.
Din cauza asta am ajuns iar la cabinata de data asta motorina cu sistem de aer conditionat,panouri solare,incalzire iarna.

Ma misc foarte usor cu copaia mea Canadian 434 si cand o dau la apa si cand o scot. Si sunt convins ca una de fibra imi va manca destul de mult timp. Dar Canadianul 434 va fi "masina de oras" si cea de fibra, cea de "drum lung". :D

Esti un fericit ca ai casa in Delta. Daca as avea fi avut si eu, altfel cred ca priveam lucrurile.  :)

Abia in primavara a cumparat Delphinul. Pana acum este foarte multumit de ea. Tot noua a luat-o si el si in jur de 7500 a dat pe ea. Si el, ca si tine, este un fericit si are casa in Delta si o va scoate din apa abia cand se va raci si mai mult.

Probabil ca tot la o cabinata voi ajunge si eu si cine stie poate si o casuta pe la Dunare sau in Delta, dar se pare ca mai am de ars niste etape.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 12, 2021, 09:28:41 p.m.
0746246216 e nr.meu.Contacteaza-ma pe watsap si-ti voi redirectiona poze si filmare cu aceasta.Aici nu le pot descarca.Daca ve-i avea placerea sau interesul,le poti pune tu....Barca e de fibra,ca ai intrebat....Cu doua persoane la 40 la ora in blana mi s-a parut putin...

Multumesc, Dany. Ti-am scris pe whattapp. Raspunde-mi cand poti.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 14, 2021, 12:25:33 p.m.
   Salutare,
 
  Am vorbit cu Dany si ma tot gandesc si la o cabinata, dupa ce mi-a zis de o barca Tonetto Laver. De fapt la o cabinata cu pilot house sau la o prelata de mars pe o cabinata... Totusi inclin mai mult catre varianta cu pilot house!

   Avand in vedere ca achizitia o sa o fac cel mai devreme prin martie o sa am timp sa iau o decizie si sa sper sa gasesc barca dorita.

  Am o rugaminte la voi sa imi ziceti din experienta voastra ce barci ar fi usurele, sa aiba motor outbord (deoarece o voi plimba si pe canalele Deltei) si cu pilot house la o dimensiune de 5-6 m si sa o pot achizitiona SH, cu motor, la un pret de Logan nou.

Multumesc.

Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din Noiembrie 14, 2021, 05:12:59 p.m.
Me, signore io abbiamo parlato de Quicksilver gia. Trova una piu grande per favore.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: ss din Noiembrie 14, 2021, 05:58:55 p.m.
Usurele, pilot house si 5-6 m, in aceiasi propozitie, nu prea...

Asa ceva, e minunat pe apa, dar nu este nici usor, nici ieftin, nici lesne de manevrat pe lansari/recuperari pe Dunare!

https://www.leboncoin.fr/nautisme/2068338601.htm
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 14, 2021, 06:25:11 p.m.
Me, signore io abbiamo parlato de Quicksilver gia. Trova una piu grande per favore.

 :D

Da, suna bine.

Usurele, pilot house si 5-6 m, in aceiasi propozitie, nu prea...

Asa ceva, e minunat pe apa, dar nu este nici usor, nici ieftin, nici lesne de manevrat pe lansari/recuperari pe Dunare!

https://www.leboncoin.fr/nautisme/2068338601.htm

Inteleg ca nu s-a inventat barca ce sa ofere chiar tot ce vreau eu si intradevar trebuie sa fac un usor compromis, sa-mi ajustez bugetul si sa ma indrept spre cele mai bune variante: Quicksilver sau Jeanneau cu motor outbord.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 14, 2021, 07:04:25 p.m.
Tonetto Laver de 5,70 este o barca deosebita.Ei zic semicabinata ,la modelul asta.Am vazut una cu selva 65 cp in doi timpi si am ramas impresionat caci mai facea si ski nautic cu ''harabaua''!Am sa-i cer filmarea omului ,daca o mai are pe undeva....Am sa ti-o trimit.Are loc de pescuit berechet,pt. bagaje,iesi pe mare cu ea ....etc...Nu prea se gasesc,in schimb.O barca buna ,se gaseste greu.E modelul mai ''patratos'',mai vechi cei drept.A fost o idee...
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 14, 2021, 07:39:23 p.m.
 Despre Quicksilver sau Jeanneau ce poti te rog sa-mi zici?
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 14, 2021, 08:16:46 p.m.
Quiqsilverul de 4,6 mi se pare cam inghesuita.Pt. o barca de pescuit ,bordajul este cam inalt.Parerea mea!Variantele mai mari sunt cu motorizari mult mai serioase si preturi mari la sh-uri....la barcile noi?...oau...Si eu vorbesc din punctul meu de vedere,dupa buget ,se-ntelege....
Despre ''frantuzoaica ''nu prea stiu multe.Nici nu m-am dat cu vreuna.Sunt multe modele si aici sunt pe dinafara...
Hopa...Vezi ca-ti trimit niste poze cu''tancul ''unui amic ce e de vanzare....Casa pe apa la 6,3m,...parca...Si  o iei si ieftin...sau asa cred.Tinuta in garaj de 'jde  de ani
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 15, 2021, 09:49:25 a.m.
   Dany pune si aici cun link catre anuntul de vanzare te rog. Multumesc.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: dany din Noiembrie 15, 2021, 05:43:38 p.m.
nu este public ,deocamdata....Parca asa stiam ca nu a pus anuntul nicaieri.L-am rugat sa-mi trimita poze din nou si astept...Le-am pierdut pe celelalte cu telefon cu tot..
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Noiembrie 15, 2021, 10:55:13 p.m.
   Salutare tuturor,
   
   Ce parere aveti despre barcile  Selva? Au calitati nautice bune? Ce probleme sunt frecvente la aceste modele? Ma gandesc ca fiind italiene sunt mai usor de achizitionat SH si probabil la preturi mai decente raportat la starea lor.

Motoarele Selva am auzit ca ar fi copii Yamaha. Cat de fiabile stiti ca sunt?

https://www.subito.it/nautica/barca-selva-semicabinata-sassari-401481742.htm

La ce alte modele sa ma uit cu o lungime de 6-6.5 m disponibile pe piata italiana?



Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Mai 12, 2022, 12:21:38 a.m.
Salutare tuturor,

Am venit vremea sa mai fac un update.

Datorita tembelilor de rusi si situatiei economice generata de razboiul provocat de acestia am hotatat sa blochez orice achizitie de barca mai mare si sa raman doar la tigaia mea de care sunt oricum foarte multumit.

Am facut revizia motorului am schimbat uleiul in cizma si impellerul. Am umblat putin si la sistemul de directie si e mult mai confortabil de controlat timona acum.

Am achizitionat doua scaune si suporti pentru banchete dedicate pentru barcile de aluminiu.  Si sper sa o conving iar pe sotie sa se urce in barca. :D

Tocmai am dat o comanda de 4 suporti lansete de la Railblaza si sisteme de prindere de la acelasi producator sa am timp berchet sa le gasesc o pozitie confortabila pana se termina prohibitia.

Si era sa uit... am luat si un troliu electric pentru ancora.

In weekend am dat o fuga la Dunare si m-a incarcat efectiv cu energie plimbarea minunata cu barca.

Toate cele bune,
DusCuBarca




Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: alinm din Mai 31, 2022, 08:56:48 a.m.
Salut.

La noi o versiune wife friendly poate fi Morningstar 498 in varianta sport cuddy sau bay rover.

Eu am comandat Brema 435s ca barca de pescuit, au si variante de 480-500, vin din Polonia.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din August 15, 2022, 12:30:18 p.m.
Salutare tuturor,

@alinm Morningstar Sports Cuddy 498S e o varianta interesanta. Sper ca te bucuri deja de Brema 435s ce arata foarte bine.

Sa va povestesc noile aventuri. Am cumparat un motor de barca pe injectie Honda BF20 D ce are trim electric, pornire electrica si tot ce-i trebuie in afara de: pornire la prima cheie...

Acesta porneste doar daca primeste spray in partea de admisie aer. Ulterior cat e cald porneste imediat cand se raceste aceeasi poveste...

Vechiul Mercury in 2T nu da semne de oboseala dar mi-ar placea totusi sa reusesc pentru comoditate sa repar motorul Honda.

Poate ma puteti ajuta cu un sfat in aceasta directie sa reusesc sa-l pun pe barca si apoi sa-i fac cunostinta cu Dunarea.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: mdascalu din August 16, 2022, 01:33:31 p.m.
Salut Adi,
Sa o iei asa pe dibuite ..., va fi tare greu si costisitor.
Vezi poate are cineva interfata de honda pe forum si binevoieste sa-ti faca o diagnoza.
Cealalta varianta.... e reprezentanta.
Stiu ca nu e raspunsul pe care il vroiai, sorry.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: diles din August 18, 2022, 08:32:00 a.m.
bf 20 e pe carburatie,daca nu porneste la rece nu functioneaza socul,asta daca are soc automat banuiesc ca daca avea soc manual il vedeai si  il actionai.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: stefand600 din August 18, 2022, 07:04:40 p.m.
Motoarele pe injectie au un senzor de temperatura. In functie de temperatura determinata se actioneaza socul sau nu. (soc inseamna imbogatire de amestec). Daca acest senzor este defect poate nu declanseaza imbogatirea de amestec la rece.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din August 23, 2022, 10:14:24 p.m.
Salutare tuturor si multumesc de raspunsuri.
A fost inspectat senzorul de apa. Zona era foarte murdara. Acum motorul porneste dar se opreste imediat. Si reporneste la a 2-3 incercare doar daca se tine socul putin ridicat.
Sper sa gasesc zilele astea un senzor de apa si sa incerc sa-l pornesc cu el.
 
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: diles din August 25, 2022, 08:46:46 a.m.
socul trebuie sa fie complet inchis la pornirea la rece,trebuie vazut de ce nu se actioneaza.e putin probabil sa fie senzorul de apa,vezi mecanismul de actionare al socului,cel mai simplu pentru moment ar fi sa pui o tija de actionare si sa il tragi manual.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din August 27, 2022, 10:39:36 a.m.
Salutare,
Sper că în weekendul asta sa fie puțin timp și să incărcăm sa acordam atenție și soclului.
Ne-am propus desfacerea capacului in zona termostatului și sondei de apa curățarea temeinică a zonei.
Am inceput cea vorbesc că nevastă-mea! 🤣 "ne-am propus" de fapt  prietenul meu mecanic auto va face asta! Eu mă aflu la peste 100 km de motor și oricum am două mâini stângi. 🥲
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Septembrie 03, 2022, 09:46:36 p.m.
Salutare,
Nu s-a intamplat nimic pana acum. Nu a fost timp. Sper ca saptamana asta sa se poata ocupa de el.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Septembrie 07, 2022, 09:24:45 a.m.
Saltare @all,
Un nou update: in bezina a fost pus si un aditiv in urma cu doua saptamani, nu stiu daca asta este cauza sau daca a mai umblat la motor, dar acesta porneste si-si tine si relantiul.
Daca va merge tot asa, peste doua saptamani, cand o sa ma intorc din Delta o sa-l montez pe barca si o sa-l scot pe apa.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: Zodiac din Septembrie 07, 2022, 02:59:24 p.m.
Foarte bine ca a pus aditivul si el e cauza ! Aditivul isi face treaba si s-au desprins mici mizerii pe traseu . Ii trebuie benzina foarte buna si forja pe apa . Intr-o ora ar trebui sa se vada imbunatatiri foarte vizibile si in cateva ore sa revina la normal !
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: diles din Septembrie 08, 2022, 08:04:17 a.m.
probabil au pornit mecanismele socului care erau intepenite,problema rezolvata.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: byteworks din Septembrie 08, 2022, 09:08:14 a.m.
Ce aditivi?
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Septembrie 08, 2022, 08:22:57 p.m.
Salutare @all,

Nu mai stiu exact ce aditiv. De injectoare oricum. Motorul e din 2016 pe injectie.
Cand ma refeream mai sus la soc ma refeream la parghia de acelerare ce se afla pe mansa. Soclul intradevar este automat la acest motor.
Titlu: Re: Povestea primei barci (aprilie 2021) si deja in asteptarea celei de-a doua
Scris de: DusCuBarca din Septembrie 25, 2022, 09:43:44 p.m.
Salutare@all,

N-am reusit sa ajung sa pun motorul pe barca nici sa dau comanda de cablul de directie. Oricum amicul meu, la care se afla motorul, zice ca l-a mai pornit si ca porneste la a patra cinci-a cheie.
Probabil peste o luna reusesc sa-mi fac timp sa ajung sa-l montez si sa vad cum se comporta dupa ce-l forjez pe apa.

Toate cele bune va doresc!