Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: pasek din Iulie 26, 2017, 04:14:26 pm

Titlu: Barca, peridoc, masina
Scris de: pasek din Iulie 26, 2017, 04:14:26 pm
Salut, sint nou pe acest forum asa ca bine v-am gasit ! O sa fiu posesorul unei barci de 4.30 facute de Vali si ma intereseaza ce peridoc sa caut pentru aceasta barca si daca Fiatul Doblo pe care il am ar fi suficient pentru manevrarea peridocului. Mentionez ca barca va avea un motor de 20 cp in 4 timpi iar Fiatul are 85 cp. Momentan am o barca pneumatica deci nu stiu nimic despre noul ansamblu. Banuiesc ca pentru tractare Fiatul ar face fata dar nu imi dau seama ce forta trebuie sa invinga la scosul peridocului din apa.
Va multumesc pentru orice sugestii, recomandari, sfaturi
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: radu andritoiu din Iulie 26, 2017, 04:24:24 pm
salut si bine ai venit printre dependentii de barci, pescuit si natura
mister m are exact o barca ca a ta
are un peridoc de 4 m, cel scurt, facut de cei de la slatina - repo
au o reprezentanta in bucuresti
te pot pune in legatura cu ei, mai ales ca ptr baietii de pe forum mai reduc ceva din pret
iti recomand sa ti cumperi peridocul cu sine
cu siguranta fiatul tau trage barca [ 90-100 kg], motorul [ 50 ] si peridocul [ 140 kg
o barca aduce multa bucurie
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: crysty din Iulie 26, 2017, 05:33:00 pm
Salut si bine ca ne-ai gasit!
Tot esti in legatura cu Vali - poti sa-i faci o intrebare direct lui referitoare la peridoc. Deasemeni poti cumpara un peridoc fie de ocazie fie nou dupa cum doresti. Peridocul trebuie sa fie astfel incat sarcina lui (barca cu toate ce le va transportra - motor si alte acareturi) plus greutatea proprie sa nu depaseasca MTMA din talon si daca MTMA depaseste 750kg trebuie sa fie dotat cu frana inertiala (ceea ce nu cred ca este cazul tau). Prospecteaza piata si vorbecte si cu Vali pentru ca el stie multe si te poate ajuta.
Spuneai de Fiat, pentru tractat nu va fi o problema pe asfalt, pentru a scoate barca din apa in cazul folosirii unei rampe betonata sau amenajata nu cred ca vei avea probleme avand in vedere greutatea redusa a barcii; dar pentru o rampa neamenajata si la Dunare.....posibil sa nu mearga. Eu am patit-o cand am pus pe burta un VW si un Iveco nereusind scoaterea peridocului cu barca pe el (se afundasera rotile in mal iar solul unde tragea masina era ....nisip). Dar vei capata experienta in timp si vei stii unde poti lasa barca si unde nu. Cel mai indicat este peridocul cu sanii (sine) asa cum ai fost sfatuit deja.

Te vei bucura de barca.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: Haiduc din Iulie 26, 2017, 06:26:50 pm
Pentru a nu ramane in nisip sau noroi faceti niste sine lungi ca cele de la peridoc dar putin mai late si in momentul cand vezi ca nu poti iesii le pui sub rotile tractoare si te va scoate din orice necaz, in plus ai avantajul ca le poti prinde pe lateralele peridocului cu niste kingi elastice
Tot patitul e invatat
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: radu andritoiu din Iulie 26, 2017, 09:18:09 pm
cata fatalitate in lumea pescareasca, nu mai speriati omul inutil
ce sine sa puna la roti
numai sine suplimentare nu mai au loc in barcile noastre
se descurca el, iar la nevoie baga un pres sub roata
sunt cativa prin zona care ar vrea stiuca , dar nu si nu ca le ingheata izmenele, sau daca au valuri de 50 cm, zic ca au traversat atlanticul - haiduc / iulian, nu ca arat cu degetul ca nu i frumos ]  ;)
baieti, facem o liniuta in delta ? va dau avans,
cu m la calarasi, acum vreo 2 ani cand era dunarea scazuta, am legat cu o parama peridocul de masina si l am coborat vreo 15 m pana la balta ; exista solutii, iar daca sunteti comozi , stati acasa in fotoliu , exista pv tv, vizionare placuta
face parte din aventura
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: timberland0910 din Iulie 26, 2017, 10:01:21 pm
Pentru a nu ramane in nisip sau noroi faceti niste sine lungi ca cele de la peridoc dar putin mai late si in momentul cand vezi ca nu poti iesii le pui sub rotile tractoare si te va scoate din orice necaz, in plus ai avantajul ca le poti prinde pe lateralele peridocului cu niste kingi elastice
Tot patitul e invatat

Sau un set de lanturi ca nu ocupa mult
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: pasek din Iulie 26, 2017, 10:25:38 pm
Multumesc pentru raspunsuri. Chiar nu stiu nimic de domeniul asta si imi sint foarte de folos raspunsurile voastre. As fi interesat de un peridoc second, asa ca daca stiti ceva pe undeva, dati-mi de stire. Momentan nu am nici macar cirlig de remorcare. Barca o sa o iau de la Vali, motor vreau unul second dar in stare foarte buna ( cred ca o sa astept pina la iarna sa obtin un pret bun) iar peridoc habar n-am. Chiar m-ar ajuta sa stiu ce inseamna un pret corect pentru un peridoc ok.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: Haiduc din Iulie 27, 2017, 12:31:40 am
Alooo Raducule ai bagat vreodata un pres sub roata sa vezi cam cum face cand vrei sa pleci de pe loc, forta rotii este mult mai mare dacat aderenta presului in nisip sau noroi sau poate tie la masina ti au dat aia un pres mai deosebit😳
Sa ne zici si noua nu cum lasi barca ci cum o scoti din apa cand ai masina in noroi cu toate cele 4patru roti ca tare suntem curiosi
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: Haiduc din Iulie 27, 2017, 12:36:42 am
sunt cativa prin zona care ar vrea stiuca , dar nu si nu ca le ingheata izmenele, sau daca au valuri de 50 cm, zic ca au traversat atlanticul - haiduc / iulian, nu ca arat cu degetul ca nu i frumos ]  ;)
Si aici daca tot ai furat o tu de ce sa ne pacalim si noi cu stiuci cu tot
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: radu andritoiu din Iulie 27, 2017, 12:41:28 am
Si aici daca tot ai furat o tu de ce sa ne pacalim si noi cu stiuci cu tot
Sa ne zici si noua nu cum lasi barca ci cum o scoti din apa cand ai masina in noroi cu toate cele 4patru roti ca tare suntem curiosi
[/quote]

Simplu mihaita, foarte simplu
E la mintea cucosului
Caut un loc fara noroi
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: crysty din Iulie 27, 2017, 06:49:52 am
Corect! Atunci cand ploua cauti o rampa amenajata si platesti ceva. Cat despre pres....poate o fi presul fermecat!
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: bbl81 din Iulie 27, 2017, 08:30:41 am
un set de lanturi de iarna te scoate din mocirla.sau un 4x4   8) ;)
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: kama3 din Iulie 27, 2017, 08:47:58 am
La o astfel de greutate a ansamblului barca+motor+ peridoc, in cazul in care nu exista rampa suficient de sigura (ori betonata, ori pamant/nisip suficient de tare si cu inclinatie decenta) cea mai simpla si eficienta metoda e varianta coborarii/urcarii la mana.
Barca se asigura pe peridoc cu o sufa/sfoara/lant suficient de rezistente, peridocul se asigura de masina cu cablul de la vinci (vinci care trebuie sa fie in stare buna, putin supradimensionat, iar sufa /chinga sa nu fie putrede / ruginite, cu sarme sarite).
Peridocul e bine sa aiba rola de chila cel putin in spate, rola care ideal ar fi sa fie dubla si basculabila (varianta a doua din poza).
Utile mai sunt si doua pene care sa asigure rotile peridocului (cum sunt cele folosite la tiruri).
Sfatul meu de om patit e sa uiti de covorase magice , si alte minuni si sa te asiguri cand faci lansarea la apa ca o faci in siguranta si ca ai posibilitatea si de revenire inapoi.
Verifica bine inainte de a cobori si nu te baza pe masina ca poate. Am vazut suficiente masini 4x4 cu pretentii care au ramas intepenite fie din cauza ca aveau cauciucuri de strada/uzate, fie din nestiinta soferului fie din cauza supraevaluarii capacitatilor masina/sofer.
Oricum la ansamblul pe care il ai nu trebuie sa-ti faci griji prea multe atata timp cat cele trei componente principale barca / motorul / peridocul pot fi scoase individual pe mal. In doi insi nu ar trebui sa fie probleme.
Cat priveste peridocul, nu te lacomi sa iei mai mare/mai greu decat iti trebuie. Lung cat sa cuprinda barca si motorul, (aprox 4,5 m partea fixa, la care se adauga bara de lumi extensibila), si cu masa maxima de 450 kg. Un peridoc usor are avantajul ca poate fi manevrat cu mana in spatii in care nu poti sa intorci masina, fara sa fie nevoie sa-l decuplezi de la masina, si cel mai important, poate fi scos din apa la mana.
Daca o sa vrei barca mai mare iti iei atunci peridoc mai mare (peridocurile inmatriculate au avantajul de a nu-si pierde prea mult din valoare la revanzare).
Succes!
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: cristi80 din Iulie 27, 2017, 10:59:15 am
Am văzut o soluție interesantă : un vinci suplimentar legat de cârligul mașinii, cu o sufa îndeajuns de lunga, mașina lăsată pe uscat, peridocul fiind tras de respectivul vinci pana la mașina.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: radu andritoiu din Iulie 27, 2017, 11:04:39 am
salut cristi
nu ai nevoie de vinci suplimentar pe carlig, bani risipiti inutil
pur si simplu, legi o parama de carlig, iar celalalt cap[at de peridoc si pleci cu masina
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 27, 2017, 11:21:02 am
Pt un peridoc sh ia legatura cu userul BogdanTOX
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: kama3 din Iulie 27, 2017, 11:40:06 am
E suficient vinciul de pe peridoc cu conditia sa fie suficient de rezistent, de bine prins pe peridoc si de bine pozitionat.
Avantajul folosirii vinciului in detrimentul sufei legate de masina e controlul pe care il ai atunci cand tragi cu vinciul, vizibilitatea buna, poti oricand opri manevra etc. E mult mai usor de controlat din vinci decat din masina.
Subliniez  ca sufa/chinga de pe vinci trebuie sa fie in stare foarte buna si de calitate, o sufa tensionata care se rupe poate cauza accidente foarte grave.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: teo pes din Iulie 27, 2017, 01:19:02 pm
1.Cazma
2.Toporisca-maceta (dar maceta nu vun iatagan)
3.Troliul peridocului capacitate 2,5 x greutatea barcii
4.Airjeak !
5.Pe loc moale nu se duce peridocul la barca ...vine barca la peridoc ,(legi barca de masina si o tragi pana unde nu se suspenda utilajele )
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: pasek din Iulie 27, 2017, 01:32:14 pm
Multumesc. Foarte utile raspunsurile voastre.
Radu Andritoiu ti-am trimis mp
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: radu andritoiu din Iulie 27, 2017, 03:07:40 pm
salut
nu am primit
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: iulian_cioclin din Iulie 27, 2017, 05:36:23 pm
         Exista o varianta si mai simpla. Dupa ce ai pus barca pe peridoc si o asiguri, iei sufa de la vinciul peridocului (aici e bine sa ai o sufa cat mai lunga, eu am vreo 15 m) si te duci cu ea pana la carligul masinii aflata la x metrii de barca, apoi pur si simplu dai la manivela si scoti peridocul din apa. Este bine sa ai un vinci puternic, eu am unul de 2000 kg
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: iulian_cioclin din Iulie 27, 2017, 05:38:35 pm
E suficient vinciul de pe peridoc cu conditia sa fie suficient de rezistent, de bine prins pe peridoc si de bine pozitionat.
Avantajul folosirii vinciului in detrimentul sufei legate de masina e controlul pe care il ai atunci cand tragi cu vinciul, vizibilitatea buna, poti oricand opri manevra etc. E mult mai usor de controlat din vinci decat din masina.
Subliniez  ca sufa/chinga de pe vinci trebuie sa fie in stare foarte buna si de calitate, o sufa tensionata care se rupe poate cauza accidente foarte grave.

Ai fost mai rapid, acelasi lucru spusesem si eu
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: pasek din Iulie 28, 2017, 01:21:40 pm
Peridocul trebuie sa aiba o roata si in fata? In ideea de a-l trage cu vinciul spre masina.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 28, 2017, 02:01:55 pm
Da....cam toate au roata aia pentru a putea fi duse la mana sau lasate orizontal si nu direct cu carligul in beton
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: kama3 din Iulie 28, 2017, 10:17:25 pm
 Inca doua sfaturi. In momentul in care transporti barca pe peridoc nu tine motorul basculat. Tine-l lasat jos si leaga-l bine astfel incat sa nu se miste nici lateral si nici sus jos.   Daca mergi cu motorul ridicat datorita drumurilor minunate vibratiile vor afecta oglinda. Ideal e sa nu transporti barca cu motorul pe ea, da nici nu-i o placere sa il tot pui/scoti.
In al doilea rand, echilibreaza ansamblul barca motor peridoc. Puntea la majoritatea peridocurilor are posibilitatea de a fi mutata mai in fata sau mai in spate, a.i. in momentul in care ai barca sus sarcina pe carlig sa fie in limita suportata de carlig. Apasarea la o barca ca a ta ar trebui sa fie cam de 40kg pe carlig. Mai mult daca e chinui inutil masina, iar daca e prea putin risti ca la o hartoapa mai sanatoasa sa-ti sara remorca din cui. Ai posibilitatea sa misti si puntea si v-ul din fata astfel incat sa obtii un ansamblu echilibrat.
Hai ca nu mai scriu ca deja mi s-a facut de sudat un peridoc...
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: pasek din Iulie 30, 2017, 07:29:48 pm
Va multumesc foarte mult tuturor. Multe chestii foarte practice de care nu aveam habar.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: alexdaniell din Iulie 31, 2017, 07:47:02 am
Uite in clipul asta cum se distribuie corect greutatea la o remorca cu o axa:

https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM (https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM)


Respect!
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: teo pes din Iulie 31, 2017, 11:42:10 am
Incearca totusi sa nu mergi cu motorul ,,agatat" pe oglinda ,fa un effort si explica ti unde este punctul de greutate al motorului cand este agatat si cand este ridicat !! , fiind agatat vectorul este oblic in afara , cand este ridicat este perpendicular pe verticala , cea ce nu este grav si se poate compensa cu rola de sub pupa ! in afara de asta exista riscul ca la denivelari sa dai cu el de jos ...sau si mai rau in terasamentul funei cai ferate!! ;D ;D
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: crysty din Iulie 31, 2017, 03:14:36 pm
Motorul are din constructie o pirghie care la transport trebuie rotita astfel incat sa preia din greutatea motorului. Cred ca acea pozitie este pozitia corecta de transport a motorului prins de oglinda barcii pentru mers pe sosea. Pe de alta parte, oglinda rezista la impingerea celor cativa cai putere ce se aplica pe aceasta si perpendicular pe suprafata ei atunci cand merge motorul; in cazul transportului, motorul actioneaza cu forta mult mai mica si la 90 grd fata de normal adica pe kantul oglinzii. Normal nu ar trebui sa se intample nimic rau oglinzii in timpul transportului daca motorul este asigurat conform. Bineinteles ca trebuie ca si viteza de deplasare sa fie mai mica in special la trecerea peste obstacole - treceri la nivel cu calea ferata, tranvai gropi etc.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 31, 2017, 03:53:56 pm
La mine in manualul motorului acrie clar ca nu se va transporta NICIODATA basculat ci in pozitie normala chiar daca are si al meu acea parghie foarte tapana de blocat in pozitie ridicata.
Si o scriu cei care au inventat motorul de barca
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: Intersect din Iulie 31, 2017, 09:48:08 pm
La mine in manualul motorului acrie clar ca nu se va transporta NICIODATA basculat ci in pozitie normala chiar daca are si al meu acea parghie foarte tapana de blocat in pozitie ridicata.
Si o scriu cei care au inventat motorul de barca

Salut,eu am avut un Quicksilver 450 cu un Mercury 50C.P. ,am uitat sa il basculez cand transportam barca pe peridoc.
Am tras un pinten intr-o groapa de mi-a stat inima in loc. Din punctul meu de vedere barca se trasporta cu motorul basculat si
lasat pe parghia de transport.

 Ca sa fi sigur poti folosi un suport pentru motor. Am atasat 2 poze.

Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: mariusm piesenoi111 din August 01, 2017, 11:27:53 am
Screenshot din manual
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: Intersect din August 01, 2017, 02:04:52 pm
Screenshot din manual

Pai da scrie si scrie bine(ca de altfel faci motorul bine tare):Daca remorca nu asigura o distanta sigura intre motor si carosabil cand se transporta motorul in pozitie verticala atunci motorul se va inclina si asigura cu un suport(cel descris in postarea mea)
Mai jos ai notificari ca motorul trebuie securizat foarte bine in timpul transportului ca sa se evite vibratiile si ca sa nu fie distrusa oglinda .
 Ultima ultima notificare ar trebui ca sa fie in sensul bun(depinde cum o interpretezi) se precizeaza ca motorul transportat pe tilt lock s-ar putea defecta,dar nu se precizeaza ce anume. Motorul odihnindu-se pe tilt lock ar trebui ca sa preia presiunea din cilindri hidraulici. Dar americanul tot american trebuie ca sa se acopere cumva....
 Fiecare isi transporta motorul cum crede de cuviinta. Cum, am spus din graba am uitat ca sa il ridic si la prima groapa pri care am trecut cu remorca am auzit pintenul cum a dat in pamant am cam inlemnit.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: kama3 din August 02, 2017, 12:34:52 pm
Motorul basculat si fixat cu acea bara produce incomparabil mai putine vibratii oglinzii decat un motor care e doar basculat. Nu-mi imaginez cat de jos poate fi un peridoc incat la hopuri motorul sa atinga pamantul, dar nah... daca unii au patit-o inseamna ca se poate.
Daca peridocul e suficient de inalt, raman la parerea mea ca e bine ca motorul sa fie in pozitie verticala. Daca nu e suficient de inalt, atunci basculat si fixat cu respectiva bara.
Titlu: Re: Barca, peridoc, masina
Scris de: teo pes din August 02, 2017, 12:58:48 pm
De 20 de ani car barcile dupa mine cateva sute de km la fiecare partida de pescuit , intotdeauna motoarele separate sau ridicate in functie de greutate , toata lumea a simtit pe articulatiile masinii lui ca cu cat te apropii de Dunare drumul este mai prost , eu pentru a scapa de ,,nuntile "de pe maluri ajung chiar pe zeci de km de ...lipsa drum .
In decursul anilor nu am intalnit decat evenimente la pozitia de mars pe apa , pinteni rupti in asphalt si terasamente , barci saltate de pe peridoace , menghini rupte ,elicit indoite si acum 4 ani cu un Suzuki de 5cp oglinda rupta la dat cu spatele  :-\  si asta dupa ce intotdeauna I avertizam cand ne strangeam de drum ! ::)...asa cum se spunea mai sus fiecare cum crede ! dar nici un constructor nu interzice dar specifica ca nu se transporta in trim !