Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 212
1
Cumparari / Re: Cumpar barca facuta de Vali
« : Octombrie 10, 2017, 08:36:45 am »
Am ezitat mult daca sa scriu sau nu ce voi scrie in continuare.

Dupa cum unii din colegi stiu, in prezent ma refac cu greu dupa o boala care m-a doborat la sfarsitul lunii august. Asta deoarece, in goana de a multumi pe toata lumea, si pe forum, si la construit barci etc, am uitat tocmai de mine si de viata mea.

Asa ca din momentul de fata orice angajament se va face strict in termenii mei. Indiferent de solicitant sau solicitare. Sunt dator in primul rand catre mine.

Ce am discutat pana in prezent cu colegii respectivi ramane valabil, cu inerenta intarziere cauzata de boala. Ramane deci sa comunicam in timp detaliile.


2
Salupe / Re: Despre pilotine
« : Octombrie 07, 2017, 03:45:44 pm »
L-as vinde,sa=mi iau un Yamaha 20 cp high trust.

Off-topic:
Modelele mici High Thrust de la Yamaha sunt de 9,9 sau 25 CP, de 20 nu exista. Cel de 25 e greu (in jur de 80 si ceva de kg), si cred ca e prea mult pentru catamaranul Saylon 20. Nu te va ajuta, decat va apupa barca si mai mult, intrand in regim de tranzitie. Asta deoarece forma carenei e strict de deplasament, si depasirea hull-speed nu face altceva decat apupeaza rau barca.

Nu strica sa faci intai o proba cu un 9,9 High Thrust, dar nu spun asta ca sa-ti vand eu cumva castraveti :D.

3
Veliere / Re: Restaurare velier din lemn
« : Octombrie 03, 2017, 12:56:00 pm »
Va propun sa discutati peiorativ calitatile vaselinei in particular. Nu suntem pe barcaholic sa ne spalam rufele in vazul tuturor.

4
Stitch&Glue / Re: constructia unui catamaran cu vele
« : Septembrie 27, 2017, 01:40:07 pm »
Problema e ca distanta dintre corpuri e mica, iar interferenta valurilor sub bridgedeck se produce chiar inaintea elicei, dupa cum mi-a spus Vio. Asta inseamna ca elicea actioneaza exact in zona de turbulenta data de aceasta interferenta de val, ceea ce-i diminueaza randamentul, fiind vorba si de un diametru de disc mic.

Din cauza asta propusesem o proba cu un Yamaha High Thrust de aceeasi putere, avand si diametrul de disc mare, si pasul mic raportat la diametru, si raport de demultiplicare mare (13/38), si cizma extralunga (635 mm). Daca elicea actioneaza la adancime mai mare (datorita cizmei extralungi), se va evita functionarea in zona de turbulenta data de interferenta de val. Oricum, singura certitudine va fi data e o eventuala proba cu un asemenea motor.

5
Stitch&Glue / Re: constructia unui catamaran cu vele
« : Septembrie 25, 2017, 03:37:21 pm »
Salut Viorel, in urma a ceea ce spune dl. Woods, cred ca solutia optima e pana la urma tot un motor High - Thrust de 9,9 de la Yamaha. Asta ar insemna sa-l dai pe cel actual (ceea inseamna o pierdere), si sa montezi un High - Thrust.

Eu nu mai folosesc motorul meu Yamaha High Thrust de 9,9, daca vrei, pot sa ti-l trimit sa faci probe. Iar daca mai departe ti se pare ok, vedem cum facem. Important e in cazul asta sa reusesti sa dai bine motorul actual.

6
Cafenea - Discutii generale / Re: Cum vine asta?
« : Septembrie 25, 2017, 06:41:38 am »
La punctul 5 avizul zice ca toate navele trebuie inmatriculate...

Ar trebui sa invatam odata, si noi, si institutiile, ca singura care conteaza e LEGEA. A scris Bogdan mai sus in detaliu cum e treaba cu legea. Avizul ala nu respecta legea, iar valoarea lui in consecinta e zero.


7
Stitch&Glue / Re: constructia unui catamaran cu vele
« : Septembrie 23, 2017, 11:35:53 pm »
La catamarane de obicei viteza-limita de deplasament (hull speed) e mai mare decat la monococi, din cauza raportului mare L/B (lungime la plutire pe latime la plutire).

Problema pe care o vad eu e, asa cum spune Petrica (peb5), limitarea turatiei, cel mai probabil din cauza pasului elicei prea mare pentru puterea motorului raportata la deplasament. Cel mai bine ne spui ce pas ai acum, si ramane sa probezi pasul cel mai potrivit care sa-ti asigure un minim de 6 noduri la apa moarta. Cred ca si dl. Woods iti poate da un sfat la obiect vizavi de aceasta chestiune.

8
Salupe / Re: pilotina cranchi-noua achizitie
« : Septembrie 23, 2017, 11:24:33 pm »
... insa nu face obiectul forumului si iara arunca pater familias cu apa sfintita spre mine

Lasa nenea, nu te stresa, baga mare, ca doar ne place la toti sa mergem la filme din-astea :P.

9
Stitch&Glue / Re: constructia unui catamaran cu vele
« : Septembrie 22, 2017, 04:22:02 pm »
nu pot pune poze,nici macar cate una

In dreapta sus e un tutorial de pus poze pe server extern. Daca forumul nu le ia, e din cauza rezolutiei mari.

10
Salupe / Re: pilotina cranchi-noua achizitie
« : Septembrie 22, 2017, 09:37:40 am »
Am eu cheder, pacat ca n-am stiut ca ai nevoie cand ai fost pe aici. Sa vedem cum ti-l trimit. L-am primit la randul meu de la Adi- FRitz, caruia ii multumesc inca o data.

11
Motoare / Re: Sfat elice
« : August 27, 2017, 09:10:46 am »
La unghiul de stelaj de 18 grade iti trebuie putere destula ca sa scoti barca in glisare "curata".

Eu zic sa incerci intai cu un motor de 15 cai "in toate mintile". Eu cu Marinerul meu "scafandru", cu elice de 9 1/2 x 10 1/2 depasesc 40 km/h, singur in barca mea de 4,30 pe 1,65 si 100 kg. Daca ai cizma scurta, putem face o proba cu "scafandrul".

Daca se misca bine, cautam o elice buna (nu uzata) pentru Evinrude, cu pas apropiat de pasul Marinerului, si facem proba. Daca nu se va misca bine, inseamna ca mai trebuie sa umbli la motor, sau sa-l schimbi.


12
Salupe / Re: Salupa arrow fletcher 4,5m
« : August 18, 2017, 07:20:52 am »
Povestim oricand despre barca ta, suna-ma cand doresti. Si in plus, nu te mai scuza atata, ca de asta suntem aici, ca sa ne ajutam :).

Despre Fletcher, cel mai bine e sa lasi in seama cumparatorului motorizarea. Nu stiu daca e bine sa investesti intr-un motor si dupa aia sa-ti fie greu sa dai ansamblul barca+motor, din motive de consum mare sau performante insuficiente.

Daca gasesti cumparatorul, pune-l pe el sa munceasca la cautat un motor potrivit, iar tu doar i-l montezi pe barca si il taxezi. In felul asta nu-ti risti economiile tale, si nici nu te bagi in decizia de motorizare a clientului, astfel ca mai tarziu nici nu vei avea reprosuri.

13
Salupe / Re: Salupa arrow fletcher 4,5m
« : August 18, 2017, 05:18:36 am »
Nu stiu cat ar valora motorul de care spui, dar cred ca e prea mare pentru barca si necesitatile tale de transport. Motorul asta consuma mult si daca barca e incarcata, si daca e goala. In plus, odata ce l-ai cumparat, vei scapa foarte greu de el, fiindca lumea evita motoarele 2T de puteri si consumuri mari.

Daca vrei viteza de peste 50 la ora cu consum rezonabil, cauti in primul rand o barca usoara si cu hidrodinamica buna. Dupa ce ai barca, testezi pe ea motoare pana gasesti varianta optima si la viteza, si la consum, si la valoarea de revanzare.

Parerea mea e ca pentru 2 persoane si bagaj nu ai nevoie de mai mult de 30 de cai, iar daca nu vrei neaparat viteze mari de glisare, iti ajung si 20-25. Viteza de 50 la ora pe apa e un prag care se atinge si depaseste cu sacrificii mari, si nu stiu daca se merita un consum cel putin dublu fata de viteza de 35-40/ora.

Eu cred ca te-ai incantat la motorul asta de 65, si vrei ca de obicei sa-ti spunem de bine :). Cred ca motorul e bun, dar inca o data cred ca e nejustificat de mare pentru nevoile tale. Mai departe tu decizi ce si cum. Orice alegere ai face, iti doresc succes ;).

14
Salupe / Re: Salupa arrow fletcher 4,5m
« : August 17, 2017, 02:31:59 pm »
Consumul specific la 2T e de 0,37 - 0,38 litri / cal putere / ora, la "blana". Sursa - motolodka.ru. Bineinteles ca e vorba de motoare " in toate mintile", bine reglate, fara uzuri mari, cu compresie buna etc.

15
Motoare / Re: Alegerea Motor pentru barca 4.3
« : August 15, 2017, 02:22:00 pm »
Am inteles ca un motor de 20cp nu se inmatriculeaza, dar se  plateste impozit pt el? Se declara la circa financiara?

Conform legislatiei, in Romania se inmatriculeaza barcile cu lungimea mai mare de 7 metri sau cu motorizare de peste 15 KW (20,38 CP).
Motoarele nu se inmatriculeaza, ci doar se inscriu datele in carnetul de ambarcatiune.

Prin urmare, o barca sub 7 metri si cu motor de 20 CP nu se inmatriculeaza si nici nu se inscrie in registrul de inventar, decat la cererea expresa a proprietarului (daca e nevoie sa fie autorizata pentru transport de turisti, pescuit profesionist etc).

In Codul Fiscal, art. 468 alin. 2 precizeaza ca datoreaza impozit doar mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in Romania. Prin urmare, barca noastra mai mica de 7 metri si cu motor de 20 de cai nu se inscrie la fisc si nu datoreaza nici un impozit.

Pagini: [1] 2 3 ... 212
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud