Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - Vali

Pagini: [1] 2 3 4
1
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Intrunirile capcompas
« : Martie 02, 2017, 09:01:05 pm »
Februarie 2011. Fusese scandal pe barcaholic, si cei vechi nu mai scriam acolo, ci doar citeam si comentam intre noi.

Intra un baiat nou si intreaba pe unul care organiza contracost ture cu caiacele in Delta: "nu va suparati, daca vin cu caiacul meu la turele dvs, cat ma costa?".

Ii scriu lui Skipper pe messenger: fii atent bai Romeo ce baieti buni, e ca in bancul ala:
Vin 2 romanasi la un bordel, sa f_ta si ei ceva. Matroana ii intreaba:
- Ba, da bani aveti ?
- Da, avem cate 10 lei !
- Ei, de banii astia mergeti voi in boschetu' ala si ardeti-va in c_r unul pe alalalt.
Pleaca romanii, dupa care la juma' de ora bat din nou la usa bardacului.
- Ce mai vreti ba ?
- Pai am venit sa platim !

Nu stiu cum se face, dar de-a lungul timpului, la unele intruniri pe ape, am avut senzatia ca merg ca sa fiu si eu unul dintre aia de mai sus. Adica sa platesc ca sa fiu luat la shtanga :). Mai nasol a fost insa ca au fost intruniri la care prima propozitie incepea cu "regulile sunt astea: bla bla bla..."

M-am gandit ca poate asta cauta omul nostru de azi, sa schimbe ierarhia si regulile de la munca pe ierarhia si regulile aferente timpului liber. Asta ca nu cumva sa se dezobisnuiasca ;). Altfel nu-mi explic apetenta unora de a fi fericiti ca participa la vreo veselie unde au un sef care le spune ce si cum sa faca.

Aspectul cel mai had al acestei mentalitati este minciuna denumita "teambuilding". Adica atunci cand aduni la un loc oameni care se suporta cu greu la locul de munca, si ii obligi sa participe la activitati care unora nu li se potrivesc deloc. Pe vremuri si pe mine au incercat sa ma oblige sa vin la fotbal cu sefii, dar le-am dat un cioc de m-au lasat definitiv in pace. Am terminat orele de program, adios.

De ce "intrunirile capcompas"? Fiindca de 6 ani de cand e forumul nu am facut si noi inca vreo intrunire mai larga pe ape a forumistilor. Am facut diverse intruniri pe la Bucuresti, Topalu, etc etc, plus destule intruniri pe ape foarte reusite, dar destul de restranse.

Pentru mine personal, cele mai reusite intruniri au fost:
- septemberfest-ul din 2012 de la Jurilovca, alaturi de Mihaif99, Florio, Tudor si Capitanu
- micro-raidul din mai 2014 cu Ionel si Cristi, in Delta de sud
- saptamana de septembrie in 2014 la Sf. Gheorghe cu Vlad, Dan Dragos si Intersect
- intrunirea din octombrie 2016 de la Mila 23, cu Nicolai, Doru, Cristi Tutuianu, Horea si Lari
- intrunirea de la Golovita din septembrie 2016, cu Pelicanul, Blue Wave, Dbr, Razvan si Paul Butusina.

Ce au avut in comun acestea? Au avut o singura regula, si anume ca nu a existat nici un fel de regula. Am plecat cand am vrut, ne-am intors cand am vrut, am mers oriunde am dorit, am stat unde, cand si cat am vrut, si daca nu ne-a convenit ceva, ne-am luat verde fara sa stam pe ganduri.

Asa ca propunerea mea e simpla: hai sa incepem sa facem intruniri, oriunde dorim, oricand gasim timp si ne potrivim unii cu altii, respectand o singura conditie: nu exista nici o regula. Care vrea, sa vina cu barca, sau cu orice altceva - vaporul, masina, motocicleta, autopiciorul, bicicleta, avionul etc. Cine vrea, sa stea la cazare, sau pe barca, sau la cort, hamac, barlog. Cine vrea pescuit, sa pescuiasca, cine vrea plimbare, sa se plimbe, cine vrea baie (adica eu :) ), sa stea toata ziua in apa, si tot asa.

Oricine poate propune orice intrunire, nu conteaza perioada, locul, numarul de participanti, mijloacele de transport etc. Daca se gasesc amatori, sa se adune, indiferent de numarul mic sau mare.

Pana la urma asta e cel mai important, anume sa ne bucuram de pasiunea noastra fara sa ne faca vreunul reguli de genul " nu ai voie sa padelezi seara dupa ce s-a instalat tabara" sau " nu ai voie decat la vele si vasle" etc. Doar suntem mari si vaccinati, si deci fiecare isi asuma propria conduita. Atat sa tinem cont insa, libertatea noastra se termina atunci cand exista posibilitatea sa incalcam libertatea altuia.

Eu de exemplu am acum (ca de obicei) perioada cea mai incarcata din an, fiind inceput de sezon de barcuiala. Imi doresc insa o iesire in Delta pe timpul prohibitiei, cum s-a discutat si la topicul de pescuit. Nu stiu deocamdata nimic de perioada, fiindca am multa treaba la terminat cateva lucrari importante, si acestea au prioritate. Despre locuri, exista alternative din belsug, iar in prohibitie e chiar aerisit, si la cazare, si pe parte de circulatie pe apa etc.

Asa ca oricine are propuneri, haideti sa le discutam. Inca o data, nu e vorba de vreo competitie de genul "care intrunire iese mai misto", ci e vorba de placerea de a ne bucura de pasiunea noastra alaturi de oameni din aceeasi specie. Si ca sa nu uitam, prima regula si ultima: nu exista nici un fel de reguli :).

2
Vanzari / Runabout din lemn
« : Ianuarie 25, 2017, 06:38:29 pm »
Salutare tuturor, un prieten bun al meu vinde o barca tip runabout clasic, construita de el pentru folosinta proprie. Din pacate, de ceva vreme s-a mutat cu serviciul in Olanda, si se pare ca acolo se va stabili definitiv, motiv pentru care nu mai are la ce sa foloseasca barca.

E construita din placaj de okoume, pe osatura de larice, iar tot exteriorul barcii e invelit cu furnir tehnic (blind) de mahon. Rasina epoxidica folosita la intreaga constructie e West System. Toate imbinarile metalice la osatura sunt din inox. Dimensiunile sunt de 5,25 metri lungime, 2 metri latime, si aprox. 75 cm inaltime de constructie.

Ce mai e de facut la barca e copastia, un paiol si amenajarile interioare - o consola si ceva banchete (sau punte prova daca se doreste parbriz clasic de runabout). Aceste lucrari se pot face usor de un amator, materiale se gasesc fara probleme, iar know-how se gaseste oricand aici pe forum.

Pretul barcii in starea care se vede in poze este de 1500 euro. Barca e foarte usoara, putand fi propulsata cu 20 de cai, deci fara a fi nevoie de inmatriculare. Daca se doreste inmatricularea in Belgia sau Olanda, vanzatorul ofera toata documentatia necesara. La fel si daca se doreste inmatricularea in Romania, se ofera toate actele necesare.

Deci daca e cineva interesat de o barca clasica, lucrata cu mare grija, o poate lua si customiza dupa preferinte. Orice alte detalii aveti nevoie, puteti obtine de la vanzator, sau imi puteti scrie pe privat mie, fiindca stiu barca de cand "s-a nascut" ideea ei, fiind martor la toate etapele.

Prietenul meu se numeste Laurentiu, iar numarul lui e 0757020212. Pana vinerea viitoare - 3 februarie Laurentiu e in tara, dupa care pleaca in Olanda. Dar oricum la barca e acces chiar daca el nu e in tara. Il puteti deci gasi permanent la telefonul de mai sus, chiar daca e in tara sau nu.

Am atasat cateva poze, si in plus am uploadat mai multe poze la acest link: https://we.tl/OrcEjGvyl7
Puteti da click pe pozele de mai jos ca sa se vada in intregime.




3
Mari si oceane / Veteranii velelor
« : Ianuarie 18, 2017, 10:42:34 pm »
E ceva vreme de cand ma gandesc sa pornesc acest topic, despre oamenii care ne-au influentat in pasiunea noastra pentru barci si navigatie, si pe care-i consideram mentori valorosi.
Programasem pornirea discutiei pentru ieri, 17 ianuarie, dar probleme obiective m-au impiedicat. Nu-i nimic, incepem acum.

Ieri, 17 ianuarie 2017, domnul Radu Theodoru a implinit venerabila varsta de 93 de ani. Pentru cine inca nu stie, domnul Radu este persoana care a popularizat cel mai mult iahtingul de croaziera pe vremea comunismului. A facut asta prin croazierele pe care le-a intreprins, prin cartile pe care le-a scris, si prin lupta continua cu sistemul represiv care vedea in iahting doar un mod de evadare din tara - inchisoare.

L-am sunat pe domnul Radu si i-am transmis urari de sanatate si viata indelungata din partea comunitatii noastre. Desi la inceput surprins, dl. Radu s-a bucurat si s-a inveselit cand si-a dat seama ca e vorba de oamenii cu care s-a intalnit la lansarea cartii "Dincolo de orizont" de Puiu Olteanu, in 6 octombrie 2016.

Nu stiu daca pot gasi cuvinte sa descriu impactul coplesitor pe care acest om l-a avut asupra adolescentului care eram in anii '80. Pur si simplu dintr-un tanar debusolat, care intrevedea cam ce viata il asteapta in comunism, subsemnatul si-a gasit dintr-o data scopul in viata: tot ceea ce tine de barci si navigatie. Am sa detaliez in continuare.

Ca o confirmare, inclusiv acest forum este rezultatul direct al influentei pe care dl. Theodoru a avut-o asupra mea si asupra atator alti pasionati. Asa ca dupa 32 de ani de la primul meu contact cu lucrarile dumnealui, ii multumesc inca o data pentru ca am ajuns sa ma bucur impreuna cu prietenii de ceea ce ne pasioneaza atat de mult. Si nu cred ca se putea sa aniversez mai bine 3000 de postari pe capcompas.ro decat scriind despre cel caruia ii datorez actuala mea cariera si hobby-ul suprem.

Ce sa spun, primul meu contact cu lumea domnului Theodoru a fost cartea "Croaziera cu vele", scrisa impreuna cu capitanul-inginer Teodor Asimit. A fost prima lucrare de la noi care a abordat dpdv tehnic iahtingul de croaziera.

Era in 1985, si ma gaseam in perioada aceea in care orice carte tehnica imi cadea in maini, faceam tot posibilul sa pun in practica ce gaseam acolo. Desi preocuparile mele de atunci erau modelismul si electronica, aceasta carte s-a combinat excelent cu experienta mea pe ape impreuna cu tata, care era pescar profesionist.

Dintr-o data am inceput sa vad altfel lumea navodarilor intre care crescusem, si de care tata incerca permanent sa ma fereasca (sa nu ajung golan ca el :) ). Am inceput sa-mi construiesc, cu posibilitatile limitate de atunci, diverse aparate plutitoare, cu care am experimentat cat de mult am putut. Am sa povestesc odata si despre peripetiile de atunci.

Din pacate, revelatia dura a fost atunci cand mi-am dat seama ca tot ceea ce scrie in "Croaziera cu vele" ma depaseste din toate punctele de vedere, fiind ceva dificil chiar si pentru un om mare, cu situatie, darmite pentru un copil de 13 ani fara posibilitati si experienta. Mi-am zis insa ca va veni vremea cand voi relua din cu totul alta perspectiva aceasta activitate.

Si asa am ajuns in toamna lui 1989, cand viata mea se impartea intre pasiunea pentru tehnica, fete, discoteci, si obligatiile de genul invatamantului ideologic si conferintelor UTC. Era o perioada gri, in care imi doream sa urmez o facultate tehnica, dar eram "directionat" mai mult cu forta spre "scoala de cadre".

Atunci mi-a cazut in mana "Croaziera contracronometru" a lui Radu Theodoru, pe care pana in prezent o consider cea mai buna carte de calatorii pe mare pe care am citit-o vreodata. Nu stiu exact cum si de ce, dar aceasta carte a declansat o furtuna totala in "hormonautul" care eram, si am simtit clar cum totul de acum inainte se va schimba radical. A fost ca o regasire dupa 17 ani (cat aveam atunci) de cautari zadarnice.

Ca o anecdota, pe 22 decembrie '89, cand la televizor au aparut revolutionarii si l-am vazut pe Mircea Dinescu strigand "Am invins!!!", primele mele cuvinte au fost: "Imi fac velier si plec pe mare !"

Din momentul cand am citit "Croaziera contracronometru", am abandonat tot ceea ce ma interesase pana atunci, si am mers ca un buldozer de neoprit pe calea asimilarii a tot ce are legatura cu barcile si navigatia. A inceput o lupta destul de grea cu mentalitatile si oprelistile specifice perioadei, dar am avut intotdeauna in fata imaginea perseverentei lui Radu Theodoru in lupta lui cu sistemul.

Sunt foarte multe de povestit, iar spatiul prea mic si timpul prea scurt. Important e ca ceea ce sunt eu azi, cel pe care l-ati cunoscut si cu care povestiti online sau fata in fata, ii datorez lui Radu Theodoru si momentului pivotant pe care l-a declansat in viata tanarului care eram (nu ca acum n-as fi tanar :) ).
Iar tot ce-mi doresc este sa pot intr-un fel sau altul sa returnez ceva omului care m-a facut sa ma descopar.

Domnul Radu mi-a spus, cand l-am felicitat la telefon, ca isi doreste sa ne mai intalnim si sa povestim impreuna, si chiar sa iesim pe ape. I-am raspuns ca nimic nu mi-ar face si nu ne-ar face mai mare placere,  dar sa se mai inmoaie vremea de afara. Mai ales ca la lansarea de carte ne-a marturisit ca nu a fost pana acum in Delta.

Mai sunt persoane importante care m-au influentat si m-au motivat, voi povesti in timp despre fiecare. Asa ca acest topic e dedicat acelor oameni care au "mutat muntii" in iahting, in perioada neagra a comunismului. Va invit deci pe aceia care aveti de povestit sa va relatati experientele care v-au marcat si oamenii care v-au influentat.


4
Feedback despre forum / Feedback
« : August 05, 2016, 12:47:39 am »
Scuze pentru termenul in engleza, dar l-am ales fiindca e un titlu scurt si sugestiv. Mai avem un topic tehnic despre forum - Simple Machines Forum, dar aici vom povesti exclusiv despre imbunatatirea comunicarii inter-useri.

Dupa "evenimentele" de acum o saptamana m-am gandit ca e nevoie sa lamurim unele aspecte, astfel ca sa nu mai tulburam bunul mers al forumului cu asemenea sincope.

Cateva idei de baza ale forumului capcompas.ro, inca de la infiintarea acestuia:

1. capcompas.ro e un forum orientat exclusiv catre useri, si nu catre entitati comerciale, organizatii, autoritati etc.
2. cel mai important lucru pe capcompas.ro este continutul pertinent, anume informatia verificata si verificabila in ce priveste barcile si navigatia.
3. pentru indeplinirea acestui scop, de acumulare de continut pertinent, exista regulamentul forumului, care reprezinta cadrul in limitele caruia se desfasoara discutiile online.

Acum sa detaliem:

1. Consecinta principala e ca pe capcompas.ro entitatile comerciale nu vor avea drept la banner. Stiu din experienta care e atitudinea unui comerciant in asemenea situatii, motiv pentru care prefer sa suport personal tot ce tine de cheltuielile forumului, si implicit sa pastram forumul curat si atractiv, fara reclame sufocante.

Pana acum am avut 3 useri cu bannere, anume Pupezica, Puiu Olteanu si Crocodilu, toate fiind cu titlu gratuit. Asta deoarece e vorba de contributii ale colegilor nostri la pasiunea noastra, indiferent ca e vorba de o carte sau de un ghid online. Deci implicit pe viitor vor avea posibilitate de banner exclusiv userii, si exclusiv in functie de contributiile pe forum.

2. In cei peste 5 ani de cand exista capcompas.ro am intampinat multe probleme, atat in adaptarea capacitatilor tehnice la volumul continutului online acumulat, cat si la partea de administrare si moderare a forumului. Am trecut pe server dedicat pentru viteza si spatiu maxime, plus ca am upgradat sistematic capacitatile tehnice. Uneori au mai fost si sincope (chiar de curand cu uploadarea atasamentelor), dar s-au rezolvat si se vor rezolva pe masura ce vor aparea. Asta deoarece continutul pertinent este interesul principal al userilor, de la admin si pana la cel mai nou user.

Ce urasc cel mai mult si am evitat intotdeauna: abordarea tip facebook, adica habarnismul galagios si agresiv, unde toata lumea e parerologul de serviciu. Din fericire nu a fost si nu va fi cazul pe capcompas.ro.
Pe capcompas.ro nu exista ierarhii, ci exclusiv colegialitate, iar discutiile sunt argumentate. Asa ca orice divagatie de la subiectele in discutie, desi nu e prohibita, altereaza calitatea continutului si mareste cantitatea de balast si de spatiu ocupat in detrimentul informatiilor importante.

Asta nu inseamna acum ca trebuie sa ne masuram cuvintele sau sa ne gandim de 10 ori inainte de a scrie. Dpdv personal prima intrebare pe care mi-o pun atunci cand scriu ceva este "va aduce cu adevarat vreo contributie comunitatii ceea ce scriu eu aici?" Daca am indoieli, mai bine nu mai scriu, si credeti-ma ca mi se mai intampla.

Inca un lucru vizavi de continut: nu am facut si nu voi face vreodata SEO si tot restul de tiganii pentru cresterea vizibilitatii online. Continutul si tonul forumului sunt mai importante decat orice SEO. Nu avem nevoie de un milion de useri superficiali, ci de o suta de useri pasionati si informati.

3. Pe parte de moderare prefer sa nu actionez nominalizand persoana "in abatere", ci sa fac astfel ca omul sa nu se simta deranjat, dar daca are bun simt sa inteleaga ca "a calcat pe bec" si sa actioneze in consecinta. O astfel de actiune e inchiderea de topicuri.
Poate va amintiti ca de obicei separ discutiile atunci cand se "bifurca" subiectele, insa sunt situatii cand in afara de off-topic se mai aduna si alte incalcari ale regulamentului, moment in care e nevoie de o avertizare, pe care intotdeauna o prefer impersonala.

Asa a fost si cazul de acum o saptamana, cu inchiderea topicului (precedata de o atentionare), cand am incercat sa opresc o "vrie" verbala a unui user, repetata constant si tolerata de multa vreme. Tocmai fiindca vreau sa luam doar ce e bun de la fiecare si sa nu facem oamenii sa se simta deranjati, am folosit metoda impersonala de inchidere a topicului.

Dupa cum spuneam, prietenia e prietenie, forumul e forum. Reactia celuilalt coleg (cu stergerea de postari si apoi cu stergerea contului) nu vreau sa o categorisesc, fiindca dupa cum s-a scris chiar acolo, suntem maturi si vaccinati. Atat imi pare rau, ca dupa zeci si zeci de telefoane in cei peste 4 ani de cand ne cunoastem, si dupa ce nu odata a fost la mine in casa, putea sa-mi dea macar un telefon si sa-l lamuresc care-i treaba, nu sa se incordeze la mine pe forum.

Oricum, un lucru mai adaug si am incheiat: tonul ofuscat si imperativ este ultimul lucru care va da vreodata rezultate in discutiile cu adminul capcompas.ro. Sunt cel mai bun coleg si cel mai saritor prieten, dar cand te rastesti la mine, mai ales dupa ce chiar tu ai calcat pe bec, cu mine nu mai ai ce discuta.

Apropo, fiindca e posibil sa avem ca de obicei "bagatori de strambe", le spun dinainte ca vor fi luati in considerare exclusiv in functie de contributiile pe forum.
Cam atat, scuze pentru lectura poate prea lunga, dar dupa cum spuneam era nevoie de lamurit unele lucruri.

Va salut, Vali, Galati.

5
Cafenea - Discutii generale / Ajutor mic website
« : Martie 01, 2016, 01:21:00 pm »
Salutare, e vorba de un prieten care are o mica activitate manufacturiera si m-a rugat sa-l ajut cu un mic website de prezentare. E nevoie doar de spatiu pentru galerii de poze si ceva text aditional. Important e sa se poata interveni si modifica permanent chiar de catre omul nostru, care n-are prea multa experienta vizavi de web.

Nu se vor lua in considerare facebook sau alte chestii asemanatoare, de socializare, discutii etc. E vorba de o activitate de nisa, dedicata altui public decat cel de pe fb. Poate o idee ar fi ceva tip blog, dar nu am prea multa experienta ca sa stiu cu ce sa-l indrum. Oricum, omul vrea sa plateasca si sa obtina un serviciu minimal, dar suficient pentru activitatea lui.

Daca aveti ceva sugestii, asteptam detalii. Iar din partea baietilor de pe forum care se ocupa cu asa ceva (majoritatea ne stim deja), poate povestim direct pe privat, la nevoie va sun eu. Multumim anticipat pentru orice idee.

6
Cafenea - Discutii generale / Giacoppo ne-a parasit
« : Decembrie 10, 2015, 11:48:08 am »
Dupa cum probabil colegii care intra pe Fb au aflat deja, ieri a incetat din viata cel mai reputat marangoz roman, Iacob Frentescu, zis Giacoppo. Printre atatea lucrari magnifice care i-au iesit din maini, putem aminti de iahtul Hai Hui 2, cu care d-nii Radu Theodoru si Puiu Olteanu au scris istorie in iahtingul romanesc de croaziera, pe vremea comunismului.

L-am cunoscut personal pe dl. Frentescu pe 1 septembrire 1990 la Tomis, cu ocazia unei regate de Optimist. N-am avut nici timpul, nici posibilitatea sa continui sa tin legatura cu dumnealui. De curand chiar am citit in Cuget Liber ca dorea sa transmita mai departe celor pasionati din experienta lui bogata in marangozerie de veliere. Articolul era acesta: http://www.cugetliber.ro/redirect-stiri-eveniment-constanteanul-care-construieste-barci-ce-canta-pe-apa-197483

Cu regretul ca n-am apucat sa-l cunosc mai bine pe acest titan al lumii barcilor de la noi, nu mai pot spune decat  Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.


7
Stitch&Glue / Cartopper cu motor electric
« : Octombrie 20, 2015, 09:48:40 pm »
La rugamintea distinsului nostru coleg nea Nicu - Homemade, am postat in continuare povestea creatiei acestei barci de catre dumnealui, asa cum e descrisa in mailul pe care mi l-a trimis. Urmeaza ca nea Nicu sa raspunda pe topic intrebarilor celor curiosi.

Dupa barca mare,mijlocie si 'normala'...etc, m-am gindit sa fac si una mica,cit mai simpla si sa aiba urmatoarele caracteristici:
-sa fie cit mai usoara,rezistenta totusi.
-sa poata fi transportata pe orice tip de masina,sus pe portbagaj sau pe ceva asemanator,care sa tina undeva la 30 de kg
-sa poata dormi in ea un om cu inaltimea pina la 1,9(se poate trage o prelata,plastic,plasa tintari,pe deasupra,adaugind 3 tije de cort arcuite,fixate in borduri.)
-sa nu fie greu de intretinut,eventual o vopsea la citiva ani .
..si sa poata fi manevrata cu rame,vele,motor electric........etc.
asadar sa va prezint citeva poze de la proba cu motor electric,cind o sa pun vele,alte poze or sa fie.rabdareeeee !
-motor electric 670 W
-baterie de 55A/ora incarcata,baterie aproape noua
-viteza maxima,8km/ora,masurata pr GPS.
 -am mers 2 persoane primele 10 minute, restul pina la o 1 ora si 10 minute numai o persoana de aprox 90 kg,spre final bateria mai avea ceva wati in ea sa poti reveni la mal.cineva trebuia sa faca si niste poze,altfel primeam reprosuri ca ar fi secret......:)
si pentru ca Radu_d era prin preajma,(asa-i trebuie ! :) ) a devenit skipper cit a tinut bateria....!

8
Cafenea - Discutii generale / Nationalele de navomodele machete
« : Iunie 28, 2015, 08:47:08 am »
Pentru toti cei care vibreaza atunci cand vad o opera de arta sub forma unei machete de nave, anul acesta pentru a 3-a oara consecutiv se organizeaza in holul Universitatii din Galati Campionatul National de Navomodele clasa C (machete). Meritul organizarii la Galati il au modelistii veterani pasionati, intre care am crescut si eu, si care acum sunt implicati la maxim si in Federatie, si in arbitraj etc.

Deci saptamana viitoare vom avea parte de spectacolul fascinant al miniaturilor navale, iesite din mainile modelistilor migalosi. Mai multe detalii aici: http://www.viata-libera.ro/sport/68032-nationalele-de-machete-la-galati

9
Cafenea - Discutii generale / Mail capcana
« : Iunie 27, 2015, 02:06:42 pm »
Am primit un mail pretins de la Yahoo, cu continutul din atasament. Se cere accesarea unui link care da intr-o pagina falsa de Yahoo, si cere autentificarea. La o privire atenta, am vazut ca expeditorul e o casuta de mail din Singapore, asa ca am zis sa anunt colegii sa nu cada in capcana, daca primesc cumva asemenea mail:

10
Motorizate / Supramotorizarea barcilor
« : Ianuarie 31, 2015, 01:31:04 pm »
Cu permisiunea d-lui Romica, as dori sa adaug cateva completari despre supramotorizare, la modul general, nu doar vizavi de Motocraft SL 410.

In momentul cand se adopta o motorizare maxima pentru o anumita barca, se procedeaza astfel:

1. Se face un calcul preliminar de putere, in functie de dimensiunile barcii - lungime, latime la oglinda si unghiul de stelaj al fundului (deadrise), acest unghi fiind masurat la cupla maestra (mijlocul barcii).
Procedura e descrisa intr-un standard ISO dedicat, si in functie de valoarea rezultata, se obtine puterea maxima preliminara, consultand un grafic (nomograma) publicat in acel ISO.

Exista 2 conditionari in acele calcule: odata tipul de guvernare (la mansa sau comanda la distanta), si a 2-a oara valoarea unghiului de stelaj. Astfel, valorile puterii maxime din nomograma sunt cu atat mai mari cu cat unghiul fundului creste, fiind maxime in cazul comenzii la distanta.

2. Aceasta putere se testeaza practic pe barca, pentru verificarea performantelor de manevrabilitate. Testul propriu-zis determina alunecarea laterala la giratie, si in caz ca nu se incadreaza in valorile limita, se reduce puterea pana se obtin valorile respective.

In urma acestor proceduri, se obtine puterea maxima la care barca e sigura in exploatare. Orice plus de putere scoate barca din "anvelopa" de predictibilitate a comportamentului nautic, avand de suferit in primul rand siguranta.

Pentru discutii mai detaliate, avem un topic denumit "Carene de glisare", pornit de colegul Adi - Fritz, unde gasim inclusiv capitolul despre glisare din cursul de nave mici al d-lui profesor Dan Obreja: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,965.0.html .

11
Regulamentul forumului capcompas.ro / Regulament
« : Decembrie 27, 2014, 10:41:33 pm »
1. Discutiile pe Forumul Cap Compas vor avea un ton respectuos, fara a fi insa rigid. Exprimarea familiara e recomandata, pentru a defini un mediu de comunicare primitor si prietenos.
2. Exprimarea trebuie sa fie concisa si echilibrata, evitandu-se crearea de tensiuni in cadrul discutiilor. In caz de polemica, trebuie pastrat un ton protocolar, argumentandu-se afirmatiile.
3. Nu se vor tolera nici un fel de atacuri la persoana sau postari defaimatoare, arogante, mincinoase, sau care irita spiritele etc, userul respectiv fiind imediat sanctionat. Exista o multitudine de moduri civilizate de a formula o postare fara a deranja inutil comunitatea.
4. Orice postare considerata ofensatoare se va raporta moderatorilor, fara a se continua disputa. Atmosfera placuta si echilibrata, alaturi de informatiile utile de interes sunt cele care definesc Forumul Cap Compas.
5. Toti participantii la discutiile pe Forumul Cap Compas sunt considerati egali in drepturi, indiferent de pozitia sociala. Oricine va desconsidera alti membri ai comunitatii va fi sanctionat.
6. La inregistrarea pe forum este preferabil sa va prezentati comunitatii, la sectiunea "Sa ne cunoastem", fiindca seriozitatea cu care veti fi tratat va depinde de acest lucru. Ganditi-va ca sunt oameni care isi dedica din putinul lor timp ca sa raspunda intrebarilor de pe forum, asa ca alocati-va un minut pentru a va prezenta.
7. Nu este permisa inregistrarea de clone, nici macar de userii care reprezinta firme sau alte organizatii. Comunicarea deschisa si pertinenta nu e compatibila cu dedublarea in spatiul virtual.
8. Drepturile de autor asupra subiectelor de pe forum apartin in totalitate userilor care le-au postat. Aveti posibilitatea de a va re-edita oricand posturile, insa seriozitatea cu care veti fi perceput va fi invers proportionala cu numarul de edit post-uri.
9. Inainte de a deschide un topic nou, verificati cu atentie daca respectivul subiect nu a fost tratat deja in discutii anterioare.
10. Aveti datoria de a pastra discutiile on-topic. In caz de nevoie, puteti deschide alt topic.
11. Reclama e permisa si e gratuita, insa se va posta EXCLUSIV IN ARIA DE PUBLICITATE. Orice incalcare a acestei reguli va atrage sanctionarea imediata a userului respectiv. Totodata, nu este permisa reclama agresiva si/sau repetata insistent. Seriozitatea cu care oferta dvs. va fi tratata va fi direct proportionala cu disponibilitatea dvs. de comunicare pertinenta.
12. Sanctiunile vor fi aplicate doar in caz de stricta nevoie, preferandu-se rezolvarea amiabila a eventualelor conflicte. Daca userul care a gresit persista in comportamentul neadecvat, va fi sanctionat dupa cum urmeaza: a) avertisment, b) suspendare temporara, c) excluderea de pe forum.

12
Cafenea - Discutii generale / Ganduri de noiembrie
« : Noiembrie 18, 2014, 01:26:09 pm »
Randurile urmatoare nu sunt despre politica. Chestiunile politice nu au ce cauta pe un forum de pasionati.

17 noiembrie 2014, ora 7.30. Ies cu fiica-mea pe poarta si pornim spre scoala unde invata. In fata mea iese din curte vecinul meu Bebi, un tigan romanizat batran, cu sacii lui imensi in care strange pet-uri si plastice. Ca sa-si faca rost de maruntisul zilnic cu care supravietuieste.
Il intreb "ci faci mosule", iar el imi raspunde: "fug repidi ca azi vini gunoiu si trebui sa scormonesc in pubeli dupa peturi, pana nu vin altii". Ma uit la el cu totul altfel decat ma uitam pana acum. Imi spun in sinea mea "mosule, incepand de azi o sa rasara soarele si pe strada ta".

Mai la deal ma intalnesc cu Costel, un roman slabanog de varsta mea, care arata cam de 60 de ani. Pleaca cu bicla in balta, sa adune lemne pentru iarna, si poate ceva fiare vechi din gunoaiele adunate in zeci de ani de-a lungul liniei Barladului. Ii spun "iaso baicare, gata, pleci la toana?" iar el imi spune "dada, a-nceput saptamana di lucru!"
Destul de des se intampla sa adune si sa arda cauciucuri pe malul Bratesului, ca sa adune apoi sarma din ele si s-o duca la fier vechi. La bicicleta are cauciucuri super-uzate pe care i le-am dat eu in loc sa le arunc, iar in ele are furtun, nu camere de aer. Cand vine acasa cu bicla plina de crengi, inseamna ca a avut o zi buna, cand cara fiare inseamna ca a avut o zi fenomenala.

In bulevard ma intalnesc cu gashca de-alde "hai nu dai si tu un rachiu". Le spun "la munca bah, s-a schimbat regimu', au venit nemtii". Ei n-au vreo treaba cu asta, se bucura ca incepe inca o zi in care au timp sa se hieneasca unii pe altii pentru cateva rachiuri. Care e norocos s-ar putea sa se lipeasca la vreo lucrare cu ziua. Vine Paul si-mi spune bucuros ca a gasit de treaba cateva zile la demontat niste rezervoare babane pentru vin, undeva pe la Niculitel. Ii spun "mai bini decat sa bagi coada in balta, sa stai cu morcov ca apare frontiera".

Ma uit la ei toti si-mi rasuna in cap leit-motivul de o demagogie maxima al ultimelor saptamani: MANDRI CA SUNTEM ROMANI.

Ne urcam in troleu si ma intalnesc cu colegul si prietenul meu din copilarie Marian. Imi zice "am vazut-o pe sor-mea la televizor, au inchiriat un autocar si au mers din Goteborg in Danemarca la Copenhaga sa voteze. Acolo nu era asa aglomerat ca in Italia, Franta sau Anglia".
Povestim impreuna despre ultimele evenimente, despre alegerea neamtului la presedintie, si nu ne vine sa credem ca in sfarsit s-a spart hidosul furuncul cu puroi care ne-a infectat vietile in ultimele luni.
Lumea in troleu si in oras arata parca altfel, ori e impresia noastra, ori totul pare mult mai insufletit. Se discuta ultimele evenimente, dar mai presus de orice se simte in aer un fel de bucurie spontana. Lumea respira in sfarsit libera, dupa asaltul psihic al masinariei infernale de propaganda, si dupa dezumflarea balonului de sapun prezidential.

Ora 9: merg la scoala sa iau fata de la ora de religie si s-o duc la cofetarie si la leagane. Cautam o cofetarie, nu gasim nicaieri prajituri luni dimineata la 9. Nu-i nimic, luam un croissant si coboram pe faleza, la leagane, in mijlocul culorilor incredibile ale toamnei tarzii. Fata se bucura, alearga, se da in toate leaganele si aparatele de sport. Eu ma uit pe site-urile de stiri sa vad cum evolueaza situatia. Se pare ca va fi o zi interesanta.

Ora 10.30: merg pe bicla sa ajung la un prieten care are o scoala de soferi, sa-i inchei copastia la un runabout mic pe care-l reconditionez. In drum imi taie calea un taxi care blocheaza strada de-a curmezisul, dupa care da cu spatele fara sa se uite. Il evit la mustata sarind bordura spre trotuar. Romanul de la volan incepe sa gesticuleze inauntru. Ma intorc si ma pregatesc sa vad ce are de comentat. Da geamul jos si incepe sa tune si sa fulgere. Ii dau un raspuns care-l lasa interzis si fara replica: "Chiar daca tu esti ala care a gresit, accepta scuzele mele din oficiu. E o zi prea frumoasa ca sa ne certam degeaba 2 necunoscuti." Ajungem sa ne dam mana si ne promitem ca ne scoatem unul pe celalalt la o bere. E prea frumoasa ziua de azi ca sa o inneguram de la fleacuri.

Pana ieri am stat o perioada destul de lunga cu "bagajele facute" la nivel psihic. Eram pregatit, pentru prima oara, sa-mi iau lumea in cap daca ajungea presedinte impostorul psd-ist. Ar fi fost mult prea mare pedeapsa pentru natia asta ca dupa 10 ani cu un animal sa fie incalecata inca 5 ani de un animal si mai rau.
Mi-am facut cartile sa plec in Olanda si sa ma descurc cumva pana as fi ajuns sa lucrez in domeniul meu, cel naval. Nu-mi suradea deloc treaba asta. De pe vremea cand lucram in IT detest atmosfera corporatista, cu tot ce implica ea.

Ce s-a intamplat in 16 noiembrie mi-a readus linistea. Dupa atatia ani in tara asta stiu ca mai trebuie sa curga inca multa apa pe Dunare pana sa se ajunga la o minima schimbare, deci nu ma astept la minuni peste noapte. Dar ceva esential s-a schimbat. Ori a expirat perioada de pedeapsa divina a natiei care si-a omorat conducatorul in ziua de Craciun acum 25 de ani, ori odata pentru totdeauna a fost invins balastul social care a tras tara inapoi in acesti 25 de ani.

Avem pe faleza din Galati o statuie a lui Bratianu, care arata de-a lungul Dunarii spre Braila. Pe postamentul statuii e o placuta despre rolul Dunarii in devenirea tarii bla-bla. Folclorul local ii atribuie insa cuvintele astea lui Bratianu: "Cand o sa curga Dunarea incolo (adica la deal, spre Braila), atunci o sa fie bine in Romania". Ziua de 16 noiembrie 2014 m-a facut sa-mi schimb optica fata de natia romaneasca. Nu mai e cale de intoarcere.

Salutari tuturor barcagiilor, si abia de acum incolo ne asteapta treaba cu adevarat.

13
Proiectare, design, teoria navei / Arhitectura navala pe intelesul tuturor
« : Septembrie 21, 2014, 01:18:36 pm »
In urma numeroaselor discutii de pe forum(uri) in care s-au pus in mod repetat intrebari similare, am considerat necesar sa pornim un topic despre ceea ce inseamna arhitectura navala aplicabila la ambarcatiuni. Vom centraliza aici informatiile de baza de care are nevoie un barcagiu pasionat pentru a sti la ce sa se uite atunci cand are de facut o alegere, ori pentru constructia, ori pentru cumpararea barcii dorite, sau poate chiar proiectarea pe cont propriu a obiectului plutitor visat.

Vom incerca sa pastram discutiile cat mai accesibile, intrand in detalii matematice etc doar daca este stricta nevoie. Personal voi raspunde la orice intrebare pertinenta, in masura in care cunosc subiectul. Din motive de timp limitat, imi cer scuze anticipat daca uneori voi posta sau voi raspunde cu intarziere.

Inainte de a intra propriu-zis in topic, as vrea sa postez o bibliografie utila pentru cei interesati mai in detaliu de acest subiect:

1. Proiectarea si constructia navelor mici - editia 1977, de Sgrumala si Bidoaie, o carte considerata "biblia" barcagiilor romani "old school". Chiar daca oarecum depasita, cartea e in continuare foarte utila, mai ales celor la inceput de drum.
2. Particularitatile hidrodinamice ale proiectarii navelor mici, de profesor doctor inginer Dan Obreja. Dl. profesor Dan Obreja este poate cel mai valoros specialist in hidrodinamica navala pe care il are in prezent Romania. Cartea mentionata aici intra mai amanuntit in problematica ambarcatiunilor si navelor mici, mai ales pe parte de hidrodinamica.
3. Principles of Yacht Design - editia 1999, de Larsson si Eliasson. Fata de editiile anterioare aceasta editie contine, pe langa subiectul velierelor, inclusiv un capitol despre ambarcatiunile exclusiv cu motor. O carte foarte utila si detaliata.
4. Designing power and sail - editia 2000, de Arthur Edmunds. Contine o abordare oarecum simplificata si pragmatica a procesului de proiectare a ambarcatiunilor cu vele si/sau motor, fiind o carte buna pentru intelegerea bazei arhitecturii navale aplicabile la ambarcatiuni.
5. Yacht design according to Perry, de Robert H. Perry, unul din cei mai prolifici designeri americani de veliere. O lectura captivanta, un mix savuros de tehnica si lectii de viata.
6. The elements of boat strength de Dave Gerr, seful celei mai prestigioase scoli de design de iahturi din lume, Westlawn Institute. Cartea trateaza exclusiv subiectul esantionajului ambarcatiunilor si navelor mici, adica dimensionarea structurii, fara sa intre in detalii ingineresti de tip FEM, ci pe baza unor reguli rezultate din practica indelungata.

Ca sa incepem, am sa prezint care sunt cerintele principale continute in caietul de sarcini la demararea unui proiect nou de ambarcatiune:

1. Scopul proiectului. Aici se definesc destinatia ambarcatiunii, cerintele de incarcatura transportabila, regimul de mars, viteza, autonomia, modul de propulsie, tehnica de constructie etc. Din acest capitol deriva toate cele ulterioare.
2. Analiza hidrodinamica: se adopta solutiile cele mai bune pentru indeplinirea cerintelor din caietul de sarcini, dpdv hidrodinamic. Se alege geometria aproximativa a corpului, se aleg dimensiunile, coeficientii specifici, totul prin comparatie cu o baza de date a ambarcatiunilor similare deja existente.
3. Analiza hidrostatica: se verifica pe un plan de forme preliminar, adoptat in etapa anterioara, comportamentul ambarcatiunii la diferite incarcari si implicit pescaje. Se traseaza astfel diferite diagrame specifice - diagrama de carene drepte, diagrama Bonjean etc, de unde se pot obtine date utile in orice moment, referitor la incarcarea, flotabilitatea si asieta ambarcatiunii.
4. Calculul maselor aflate la bord, in urma caruia se verifica obtinerea distributiei greutatilor pe lungimea si latimea ambarcatiunii, care trebuie sa se incadreze in valorile volumetriei imerse a corpului. Intr-o formulare simplista, centrul de greutate al corpului trebuie sa se afle pe aceeasi verticala cu centrul volumului de apa deslocuit (centrul de carena), pentru a se obtine asieta de proiectare.
5. Calculul rezistentei la inaintare si a puterii de propulsie, in urma caruia rezulta puterea necesara, alegerea motorului, consumul specific. Se face prin metode matematice si se valideaza in urma testelor de bazin pe modelul la scara.
6. Analiza stabilitatii: se verifica pe planul de forme adoptat in etapa 2 comportamentul ambarcatiunii dpdv al stabilitatii, de obicei cea transversala. Exista si ambarcatiuni la care se trateaza simultan ambele stabilitati, transversala si longitudinala, cu e cazul de exemplu al catamaranelor cu vele. Valorile stabilitatii trebuie sa se incadreze in normativele ISO pentru ca ambarcatiunea sa fie sigura.
7. Analiza de seakeeping: reprezinta studierea comportamentului navei pe valuri. Se efectueaza mai rar la ambarcatiuni, fiind caracteristica navelor mari. In ultima vreme insa a inceput sa fie aplicata si la ambarcatiuni.  Totusi, de obicei la nave mici si ambarcatiuni, partea de seakeeping se asigura prin indeplinirea conditiilor din normativele ISO specifice, rezultand incadrarea pe clase de navigatie (D, C, B si respectiv A).
8. Calculul esantionajului corpului - reprezinta alegerea tipului de structura si dimensionarea structurii corpului, pentru obtinerea proprietatilor mecanice necesare ale ambarcatiunii. La fel, trebuie ca valorile sa se incadreze in normativele ISO specifice, astfel ca nava sa fie sigura in exploatare.
9. Conceperea si dispunerea amenajarilor interioare dorite. Se face la fel conform cu anumite normative, pentru obtinerea confortului, dar si sigurantei in navigatie.

Acestea sunt etapele principale, intre care se mai includ cateodata unele intermediare, in stricta legatura cu cele principale. Succesiunea de operatiuni de mai sus se parcurge de mai multe ori, pana se obtin rezultatele optime urmarite. In momentul cand se realizeaza acest lucru, se merge mai departe la alcatuirea proiectului detaliat de executie al ambarcatiunii. Acesta reprezinta ultima faza a proiectarii, si cand acesta este gata, se poate incepe construirea ambarcatiunii.

Toate aceste etape formeaza "spirala proiectarii", in engleza "design spiral". Dupa cum am scris mai sus, se trece deci de mai multe ori prin operatiunile mentionate, pana se ajunge la rezultatul final dorit:



Un link foarte util despre subiect este cel de la Westlawn: http://www.westlawn.edu/student_center/lecture1.asp

Cam atat pentru inceput, va invit sa adresati intrebari, urmand sa raspund punctual.

14
Feedback despre forum / Rezolutie poze
« : Septembrie 16, 2014, 06:55:19 am »
Nu intraaa fotoooooo............

Salut Catalin, e din cauza rezolutiei prea mari a pozelor. Promit sa rezolv azi problema, impreuna cu Gupi.

15
Manuale si ghiduri de utilizare / Outboard Engines - Ed Sherman
« : Iunie 04, 2014, 09:16:04 am »
Salutare la barcagii, pentru toti cei care folosim outboard-uri (adica majoritatea de pe aici), am atasat celebra carte a lui Ed Sherman - Outboard Engines:



Se descriu in detaliu particularitatile acestui tip de motoare, plus diagnoza, intretinere, reparatii etc etc. E deci o sursa valoroasa de informatii pentru orice pasionat de barci, incepator sau avansat.

Pentru a nu ne crea probleme dpdv al copyright-ului, am uploadat temporar pe wetransfer.com. In caz ca sunt doritori dupa expirarea perioadei pe wetransfer, scrieti si va uploadam din nou.

Linkul de download: http://we.tl/QD8Q2JKqSP


Pagini: [1] 2 3 4
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud