Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - cristizz

Pagini: [1] 2 3 ... 29
1
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 13, 2018, 05:57:22 pm »
Da. Bun, e o idee. Stiu sistemul si marturisesc ca nu ma incanta. Nu imi amintesc unde am mai vazut sistemul asta si mi s-a parut ciudat. Important e randamentul.

Personal il gasesc extrem de usor de folosit. Faptul ca demultiplicatorul (sistemul de scripeti) este foarte scurt in pozitia stransa complet a scotei randei (Y-ul invers format ridica punctul de prindere al demultiplicatorului scotei randei), face ca ghiul sa vina aproape complet pe centrul barcii (ajuta la urcarea in vant) spre deosebire de un demultiplicator lung (cum sunt cele traditionale) la care trebuie sa deplasezi sania trawelerului ca sa aduci ghiul pe centru. Lucru pe care il poti face fara probleme. Doar ca pe tine te incurca cu bimini-ul - asa am inteles.



Problema e ca ghiul e foarte lung (l-ai vazut doar) raportat la lungimea barcii,3,42 metri la o barca de 8,25m. Vangul l-am montat la 1.13 de catarg. Da, mosul care a avut barca nu a folosit vangul( palancul ghiului cum ii spun eu de obicei) si de asta s-a smuls ghiul din radacina care se cupla l-a catarg.

Uite inca un sistem care in plus distribuie fortele care actioneaza pe ghiu in mai multe puncte.



In ceea ce priveste eficienta (randamentul), ce te costa sa faci un test, daca iti curata complet cockpitul si iti rezolva problema asezarii umbrarului cum/unde vrei tu?

2
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 12, 2018, 08:47:41 pm »
M-am gandit si eu la varianta cu mutatul travelerului spre cabina, insa momentan am renuntat la ea. Altii au facut-o dar nu stiu cum e mai bine si cat de eficient este. Deocamdata o las asa si vad eu mai departe.

Studiaza putin sistemul asta de la Jeanneau: https://youtu.be/3tJV-RjPfYw?t=60
Este folosit cu succes la multe barci de regatta si iti ofera posibilitati frumoase de reglaj. Ai putea sa faci o improvizatie (doar pentru testare) legand pe cabina cele doua saule de manerele ,,tine-te bine" adunandu-le prin fata sprayhood-ului intr-un palan cat mai demultiplicat (asta ca sa-ti fie usor sa tragi de ghiu din pozitia aia). Daca ti se pare ok poti sa definitivezi cu un montaj profi direct pe cabina, inclusiv cu posibilitatea de a regla fiecare saula in parte (ar muta centrul de tragere al palanului).
Solutia mi se pare foarte curata si scapi de traweler/scota randei din zona destul de mica a cockpitului. Totodata poti monta bimini-ul in orice pozitie convenabila tie.

3
Am sa utilizez primer si antifouling de la International, dar intr-o varianta mai ... romaneasca. Sa vedem daca solutia imi va confirma asteptarile.

Primer: http://www.yachtpaint.com/LiteratureCentre/primocon-info-usa-eng.pdf 
Antivegetativa: http://www.international-marine.com/Literature/Intersmooth%207465HS%20SPC%20PIC.pdf


Un update referitor la utilizarea sistemului de mai sus:
Azi m-a contactat cumparatorul barcii, care mi-a cerut detalii despre vopseaua folosita. Barca a fost plimbata un sezon de mine si doua sezoane de el in zona Odessa.
Dupa 3 sezoane se mentine foarte bine, exceptie vreo doua foarte mici zone in care trebuie sa retuseze. Probabil ca un al 3-lea strat de antivegetativa (asa cum era recomandat dar cum nu am facut, limitandu-ma la 2) ar fi asigurat utilizarea fara interventii 5 - 6 ani, ca la carte.
Una peste alta, se pare ca alegerea ,,vopselei de vapor" confirma.

4
Cafenea - Discutii generale / Re: 100 de Ani
« : Aprilie 04, 2018, 09:35:17 am »
Cazuri si cazuri de intersectari cu alti romani prin strainataturi ….
Acum vre-o luna si ceva, eram cu familia intr-un autobuz in Londra, venind de la aeroport spre centru. Oamenii vorbeau intre ei, engleza dominand evident. La un moment dat aud un mobil sunand si un tip cu 2 randuri de scaune inaintea mea raspunde in romana. Nu sunt genul care sat traga cu urechea, dar individul vorbea din ce in ce mai tare (probabil din cauza zgomotului inconjurator) si la mine ajungeau fraze … interesante. Cum ar fi ce carduri pot fi clonate cel mai usor, de pe care se elibereaza cele mai mari sume de bani, ce fel de carduri poate confectiona un alt individ din banda si cam care e partea celui de la capatul firului. Intre timp fetele m-au intrebat ceva si am raspuns, moment in care individul, auzind romaneste, a lasat vocea mai jos. Am coborat in aceeasi statie si ne-am uitat unul la celalalt. Am asteptat sa vad in ce directie pleaca, sa o apucam in cealalta. M-am gandit in acele momente ce reactie ar fi fost corecta din partea mea …. Am ales sa ma indepartez.
Nu mi s-a intamplat nimic, iar la Londra am mers pentru afaceri. Sunt oameni care insa pleaca din tara de mare nevoie si dupa multe dezamagiri, cu buna credinta de a face lucruri corecte acolo unde ajung. Cand au ghinionul ca alti romani sa  ii dezamageasca, insele sau ii pun in pericol, exista tendinta sa isi extinda rezerva asupra tuturor conationalilor necunoscuti pe care ii intalnesc.
Cum ar trebui sa procedam dupa 100 de ani … multe retete si fiecare cu gustul lui.

6
Absolut naucitor! Trebuie sa recunosc ca vestea m-a afectat, desi nu as fi crezut.
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace iar pe cei apropiati sa-i intareasca.

7
Navigatie / Re: Harti maritime tiparite
« : Martie 10, 2018, 05:11:08 pm »

8
Nicu a punctat excelent situatia adancimilor.
Vin cu o intarire de teorie:


NOTE DE CURS
NAVIGAŢIE  Vol. 1 AUTOR: Dr. GEORGESCU ŞTEFAN

Adâncimile înscrise pe hărţile marine sunt raportate la un nivel de
referinţă numit “nivel zero pentru adâncimi” sau nivelul de referinţă al
adâncimilor. Acesta este un plan cu o poziţie aproape constantă faţă de care sunt
raportate adâncimile şi care pot fi:
a. nivelul mediu al mării determinat de mai mulţi ani - pentru mările
în care amplitudinea mareei este mai mică de 50 cm;
b. nivelul mării în timpul celei mai coborâte maree joase (nivelul zero
teoretic) - pentru mările în care amplitudinea mareei este mai mare
de 50 cm.
Pe hărţile marine engleze şi italiene, adâncimile sunt raportate la
nivelul mării corespunzător mareei joase de la sizigii, iar pe cele franceze - la
nivelul mării corespunzător celei mai joase maree de la sizigii.
Pe hărţile marine româneşti, adâncimile sunt date în metri cu
următoarea precizie:
a. 0,1 m pentru adâncimile de la 0-5 m;
b. 0,2 m pentru adâncimile de la 5-20 m;
c. 0,5 m pentru adâncimile de la 20-50 m ;
d. 1 m pentru adâncimile mai mari de 50 m.
În general adâncimile trecute pe hărţile marine de navigaţie redau
formele principale ale fundului şi scot în evidenţă zonele cu fund mic şi
pericolele de navigaţie, permiţând astfel executarea unei navigaţii în siguranţă.
Adâncimile care se deosebesc net de cele din jurul lor (fiind mai mari sau mai
mici) se numesc "adâncimi distincte". Pe hărţi aceste adâncimi apar în special în
zonele puţin cercetate din punct de vedere hidrografic. Pentru recunoaşterea lor
pe hărţile marine, adâncimile distincte sunt înconjurate cu cerculeţe punctate.
Izobatele principale (curbe care unesc punctele cu aceeaşi adâncime)
se trasează pe hărţile de navigaţie pentru adâncimile de 2 m, 5 m, 10 m, 50 m,
100 m, 200 m prin semne convenţionale speciale.
Izobatele suplimentare (limite care unesc alte adâncimi decât cele
enumerate mai sus) se trasează ori de câte ori este necesar să se scoată în
evidenţă un pericol de navigaţie care nu este evidenţiat de una din izobatele
principale sau când trebuie să se indice trecerea bruscă de la adâncimi mici la
unele mai mari, trecere care nu este scoasă în evidenţă de nici una din izobatele
principale.
În ultimul caz, izobata suplimentară va permite navigatorilor să se
apropie de coastă pe vreme cu ceaţă, folosind sonda de mână.

Referitor la Navionics, dar si a altor programe dedicate cum ar fi Garmin, trebuie cautat in zona de interes un marcaj format dintr-un romb de culoare mov (rosu) in interiorul caruia este litera T. Acesta este semnul pentru Tides prin care accesam informatiile disponibile despre maree (par destul de complete, in opinia mea).
Atasez printscreen dupa Navionics-ul din smartphone cu Aber-Wrac'H și Roscoff
(cele 3 cercuri concentrice galbene sunt puse de mine numai pentru a arata pe harta semnul Tides mentionat)

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Martie 02, 2018, 06:59:40 pm »
9:30   Imi vine sa rad ... dar ma abtin. La noi a nins si-n fata portii e oprita o masina albastra, cu lumini albastre si rosii.

10
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Ianuarie 26, 2018, 11:58:34 am »
Excelent, multumesc!

11
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Ianuarie 16, 2018, 08:19:59 pm »
Ca tot a plecat si tipa asta, gasesc un frumos acompaniament simfonic:

https://www.youtube.com/watch?v=M6cfyLH9b-Q

12
Cafenea - Discutii generale / Re: Podul de la Braila
« : Ianuarie 15, 2018, 08:32:57 pm »
Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.

Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215

14
Echipamente si accesorii / Re: Material pentru punte
« : Ianuarie 03, 2018, 10:07:15 pm »
O alta vopsea interesanta este Kiwigrip.
Are o consistenta cremoasa si se aplica la trafalet cu o rola special profilata. Rezulta o suprafara cam ca tencuiala structurata. Mi se pare apropiata ca aspect si efect de patternul de fabrica.

https://www.youtube.com/watch?v=nYa7tbPaTiw

15
Salupe / Re: Izolarea termica a cabinei
« : Ianuarie 03, 2018, 08:50:22 pm »
Nu ca n-ar conta pretul, dar cand esti restrictionat de spatiul disponibil, fiecare mm conteaza - asa ca aduc in discutie un material care, in ultimii ani, a devenit ceva mai aproape de puterile unor bieti muritori: aerogelul.

https://www.buy-aerogels.eu/aerogel-hp-blanket-06

O patura de 6mm grosime (mulabila deci pe forma neregulata a barcii) are λm =0.014 W/mK (EN12667) λD =0.016 W/mK (EN13162)
Prin comparatie, polistirenul expandat de 100 mm are 0.038 W/mK

Se gaseste si cu bariera de vapori. Bani sa fie ...

Pagini: [1] 2 3 ... 29
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud