Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - cristizz

Pagini: [1] 2 3 ... 29
1
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 14, 2018, 02:14:31 pm »
Ia vedeti barca asta, cu derivor rabatabil, la un pret decent:
https://www.yachtworld.co.uk/boats/1985/kelt-850-3238213/
Specificatii: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=831
La capitolul tractabilitate, evident pune probleme. Dar nu insurmontabile. Din ceea ce am inteles pana acum din legislatia de profil, daca latimea tractata este sub 3,2m, se incadreaza la agabaritice, dar o poti tracta ca bun personal cu auto propriu (iti trebuie B+E sau C+E pe permis, fara licentia speciala pentru agabaritice) platind numai taxa de traseu, nefiind nevoie de insotitor. Evident masina trebuie sa fie corespunzatoare.

Personal sunt foarte incitat de ideea derivorului retractabil/rabatabil, care ofera o multime de avantaje. Stiu ca exista multe controverse legate de acest aspect, dar nume mari si calatorii reusite, in zone foarte dificile, ma determina sa-mi mentin preferinta catre acest tip de ambarcatiune.


2
Echipamente si accesorii / Re: Confectionare bimini top
« : Septembrie 21, 2018, 09:41:51 am »
Ca sa nu se mai desfaca de la vibratii recomand sa se utilizeze Locktite Gel pentru suruburi. Eu foloseam asa ceva la motocicleta enduro si a dat rezultate bune.

3
Echipamente si accesorii / Re: Confectionare bimini top
« : Septembrie 20, 2018, 03:38:29 pm »
Oare daca umpli teava cu nisip cernut si-i pui dopuri la ambele capete, mai face cuta la indoirea pe masina? Solutia asta era folosita in trecut la indoirea la cald a tevilor din pvc de la instalatiile sanitare.

4
Multicoci / Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
« : Septembrie 16, 2018, 10:48:21 am »
Pentru ca topicul e si cu "ceva coasta".

Care ar fi scenariul ipotetic in care am un Scarab22 si o iau spre Balcic, Burgas si chiar Stambul?
Are cineva idee despre -7m sau >7m ? N-ar trebui sa am un pavilion, o noima pe lume?
Sau altfel : "tu de-al cui esti, ma?". Sau ca-n banc : "al cui, taica, din New York?"

Acum cativa ani, in prima noastra calatorie cu barca, ne-am intalnit cu doi tineri care rupeau apele intr-un catamaran DIY. Deci, se poate intr-o ambarcatiune mica, daca iti asumi disconfortul. In ceea ce priveste ,,apartenenta" poti foarte bine inregistra si o ambarcatiune mica, la care nu este obligatorie aceasta operatiune. Este doar o chestiune de optiune si taxe anuale.

https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1010.msg24716.html#msg24716

Si de la sursa: https://www.youtube.com/watch?v=q9l3v1HAwHY

5
Motorizate / Re: Tranzitia de la gonflabila la "vapor"
« : Septembrie 03, 2018, 01:56:21 am »
Poate ca e bine sa nu te grabesti cu achizitia, doar daca nu ai o oferta la pret de dumping.
Acum ca deja ti-ai setat o varianta, ar fi bine sa o testezi, intai, sa vezi daca in practica este cu adevarat ceea ce crezi acum.
Cu mintea de azi, eu as inchiria o saptamana o barca ca cea pe care as dori sa o cumpar.
In acest timp as explora si alte optiuni din aceeasi gama, tot se cam incheie sezonul. In Europa sunt mai multe targuri de profil, unde sunt expuse laolalta foarte multe ambarcatiuni - cel mai mare este la Dusseldorf, in ianuarie.

Referitor la MTMA: cu permis catg.B poti tracta un ansamblu de pana la 3500kg. Daca faci un curs la o scoala autorizata, iti vor da o adeverinta (valabila oriunde in UE) si poti tracta un ansamblu de pana la 4250kg. Daca te mai duci si la examen (doar ai platit scoala) si-l treci (ce dreak ne e ferim atat?) poti tracta un ansamblu de pana la 7000kg.

6
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : August 22, 2018, 08:55:13 pm »
Aluminium-magneziu alloy ar putea fi Aluminiu 5083 sau 6082 folosite in construcția destinată mediului marin

https://en.m.wikipedia.org/wiki/5083_aluminium_alloy

7
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : August 21, 2018, 02:13:46 pm »
Bine ca n-ai visat si ca ai batut hotii  :)

8
Pneumatice-RIB / Re: Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp
« : August 21, 2018, 01:41:00 pm »
Par sa fie motare Yanmar diesel, care s-au fabricat in cateva variante de putere (eu stiu de 27 CP si 36 CP), dar intelesesem ca au fost scoase din fabricatie de ceva vreme.

Si ceva din zilele noastre: https://www.yanmarmarine.com/News-detail/YANMAR-LAUNCHES-THE-DTORQUE-111-TURBO-DIESEL-OUTBOARD/

9
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 13, 2018, 05:57:22 pm »
Da. Bun, e o idee. Stiu sistemul si marturisesc ca nu ma incanta. Nu imi amintesc unde am mai vazut sistemul asta si mi s-a parut ciudat. Important e randamentul.

Personal il gasesc extrem de usor de folosit. Faptul ca demultiplicatorul (sistemul de scripeti) este foarte scurt in pozitia stransa complet a scotei randei (Y-ul invers format ridica punctul de prindere al demultiplicatorului scotei randei), face ca ghiul sa vina aproape complet pe centrul barcii (ajuta la urcarea in vant) spre deosebire de un demultiplicator lung (cum sunt cele traditionale) la care trebuie sa deplasezi sania trawelerului ca sa aduci ghiul pe centru. Lucru pe care il poti face fara probleme. Doar ca pe tine te incurca cu bimini-ul - asa am inteles.



Problema e ca ghiul e foarte lung (l-ai vazut doar) raportat la lungimea barcii,3,42 metri la o barca de 8,25m. Vangul l-am montat la 1.13 de catarg. Da, mosul care a avut barca nu a folosit vangul( palancul ghiului cum ii spun eu de obicei) si de asta s-a smuls ghiul din radacina care se cupla l-a catarg.

Uite inca un sistem care in plus distribuie fortele care actioneaza pe ghiu in mai multe puncte.



In ceea ce priveste eficienta (randamentul), ce te costa sa faci un test, daca iti curata complet cockpitul si iti rezolva problema asezarii umbrarului cum/unde vrei tu?

10
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 12, 2018, 08:47:41 pm »
M-am gandit si eu la varianta cu mutatul travelerului spre cabina, insa momentan am renuntat la ea. Altii au facut-o dar nu stiu cum e mai bine si cat de eficient este. Deocamdata o las asa si vad eu mai departe.

Studiaza putin sistemul asta de la Jeanneau: https://youtu.be/3tJV-RjPfYw?t=60
Este folosit cu succes la multe barci de regatta si iti ofera posibilitati frumoase de reglaj. Ai putea sa faci o improvizatie (doar pentru testare) legand pe cabina cele doua saule de manerele ,,tine-te bine" adunandu-le prin fata sprayhood-ului intr-un palan cat mai demultiplicat (asta ca sa-ti fie usor sa tragi de ghiu din pozitia aia). Daca ti se pare ok poti sa definitivezi cu un montaj profi direct pe cabina, inclusiv cu posibilitatea de a regla fiecare saula in parte (ar muta centrul de tragere al palanului).
Solutia mi se pare foarte curata si scapi de traweler/scota randei din zona destul de mica a cockpitului. Totodata poti monta bimini-ul in orice pozitie convenabila tie.

11
Am sa utilizez primer si antifouling de la International, dar intr-o varianta mai ... romaneasca. Sa vedem daca solutia imi va confirma asteptarile.

Primer: http://www.yachtpaint.com/LiteratureCentre/primocon-info-usa-eng.pdf 
Antivegetativa: http://www.international-marine.com/Literature/Intersmooth%207465HS%20SPC%20PIC.pdf


Un update referitor la utilizarea sistemului de mai sus:
Azi m-a contactat cumparatorul barcii, care mi-a cerut detalii despre vopseaua folosita. Barca a fost plimbata un sezon de mine si doua sezoane de el in zona Odessa.
Dupa 3 sezoane se mentine foarte bine, exceptie vreo doua foarte mici zone in care trebuie sa retuseze. Probabil ca un al 3-lea strat de antivegetativa (asa cum era recomandat dar cum nu am facut, limitandu-ma la 2) ar fi asigurat utilizarea fara interventii 5 - 6 ani, ca la carte.
Una peste alta, se pare ca alegerea ,,vopselei de vapor" confirma.

12
Cafenea - Discutii generale / Re: 100 de Ani
« : Aprilie 04, 2018, 09:35:17 am »
Cazuri si cazuri de intersectari cu alti romani prin strainataturi ….
Acum vre-o luna si ceva, eram cu familia intr-un autobuz in Londra, venind de la aeroport spre centru. Oamenii vorbeau intre ei, engleza dominand evident. La un moment dat aud un mobil sunand si un tip cu 2 randuri de scaune inaintea mea raspunde in romana. Nu sunt genul care sat traga cu urechea, dar individul vorbea din ce in ce mai tare (probabil din cauza zgomotului inconjurator) si la mine ajungeau fraze … interesante. Cum ar fi ce carduri pot fi clonate cel mai usor, de pe care se elibereaza cele mai mari sume de bani, ce fel de carduri poate confectiona un alt individ din banda si cam care e partea celui de la capatul firului. Intre timp fetele m-au intrebat ceva si am raspuns, moment in care individul, auzind romaneste, a lasat vocea mai jos. Am coborat in aceeasi statie si ne-am uitat unul la celalalt. Am asteptat sa vad in ce directie pleaca, sa o apucam in cealalta. M-am gandit in acele momente ce reactie ar fi fost corecta din partea mea …. Am ales sa ma indepartez.
Nu mi s-a intamplat nimic, iar la Londra am mers pentru afaceri. Sunt oameni care insa pleaca din tara de mare nevoie si dupa multe dezamagiri, cu buna credinta de a face lucruri corecte acolo unde ajung. Cand au ghinionul ca alti romani sa  ii dezamageasca, insele sau ii pun in pericol, exista tendinta sa isi extinda rezerva asupra tuturor conationalilor necunoscuti pe care ii intalnesc.
Cum ar trebui sa procedam dupa 100 de ani … multe retete si fiecare cu gustul lui.

14
Absolut naucitor! Trebuie sa recunosc ca vestea m-a afectat, desi nu as fi crezut.
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace iar pe cei apropiati sa-i intareasca.

15
Navigatie / Re: Harti maritime tiparite
« : Martie 10, 2018, 05:11:08 pm »

Pagini: [1] 2 3 ... 29
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud