Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - atar

Pagini: [1]
1
Prestari servicii / Re: Inchiriez peridoc minim 1000kg
« : Iunie 30, 2018, 05:50:21 pm »
Se poate inchide, am rezolvat.
Multumesc pentru gazduire.

2
Prestari servicii / Inchiriez peridoc minim 1000kg
« : Iunie 27, 2018, 11:43:46 pm »
Cum spune si titlul, am nevoie de un peridoc in foarte buna stare, pentru distante lungi, intre 1000 si 1800kg, pentru o barca Bayliner bowrider de 5,5m
Trebuie sa o aduc de la peste 2000 km. Am nevoie de el incepand de sambata.
Inchiriez cu plata anticipat pentru 5-6 zile.

3
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Mai 10, 2018, 02:41:23 pm »
Exact.
Am nimerit cu un document emis si valabil intr-o perioada de tranzitie a raspunderii inregistrarilor intre autoritati in Olanda.
Ideea e, ca desi belgienii stiau de aceasta tranzitie din 2010 si erau perfect constienti de situatie, m-au frecat si tot nu au vrut sa o inregistreze.

4
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Mai 09, 2018, 04:03:14 pm »
Ar fi primul coleg de forum care deține o barcă de 50 metri :) (165 feet ) .
Dincolo de glumă, nu înțeleg demersul alambicat. Dacă barca nu e înmatriculată în Olanda, cred că era mai simplu de obținut o adeverință de la registrul naval, în baza căreia vedeau și belgienii că barca e aptă de înscris la ei.
A o înregistra pentru a o radia, seamănă cu scărpinatul pe dos, unde nu ne mănâncă :)

P.S.
Pentru autoritățile olandeze, întrebarea era simplă:
1. Este barca înmatriculată?
Dacă da, atunci vrem radierea.
Dacă nu, atunci dați-ne o adeverință că nu este.

Poate (zic doar), poate barca era în continuare înmatriculată la olandezi și datora acea sumă de  299 Euro în intervalul în care proprietarul nu plătise, pentru a putea fi eliberată de sarcini.

 ;D ;D
Scuze, am mancat o virgula. Era16.5 feet. ;D
Din pacate am o intreaga corespondenta purtata pe email, atat cu autoritatile olandeze cat si cu cele belgiene. Povestea e incalcita si nici olandezii, nici belgienii, nu au fost foarte cooperanti.
Problema principala a survenit din faptul ca barca avea un certificat ICP "Certificat internațional pentru ambarcațiuni de agrement" in Olanda emis de catre ANWB prin 2009 si care a expirat. Din 2010, de ICP-uri nu se mai ocupa ANWB ci Watersportverbond. Am cerut si unora si altora un document care sa ateste ca nu mai este inmatriculata, sau o radiere. ANWB mi-a dat cu flit ca ei din 2010 nu mai elibereaza nici un document legat de ambarcatiuni, iar Watersportverbond m-a trimis de 3 ori la ANWB, motivand ca ei nu pot emite un document legat de o inmatriculare pe care nu au gestionat-o ei si a refuzat sa-mi trimita orice document legat de aceasta barca, dar de fiecare data mi-au transmis ca ar fi bucurosi sa ma asiste la inregistrarea barcii si eliberarea unui ICP la ei.  ;D
Belgienii, la randul lor, au refuzat sa inregistreze barca la ei fara radiere, sau adeverinta ca nu este inregistrata in Olanda, documente pe care nu reuseam sa le obtin.
Si uite asa am ICP olandez la barca.
Nu inteleg la ce Registru Naval te referi si ce adeverinta, care sa poata dovedi ca barca poate fi inmatriculata?

5
Motoare / Re: Despre elice
« : Ianuarie 08, 2018, 11:09:32 am »
Multumesc pentru raspuns.
De ceva vreme tot citesc pe forumuri americane informatii. Din pacate in Romania nu am gasit decat doua forumuri dedicate, cat de cat active, dar cum spuneai si tu, gasesc mai mult informatii despre veliere si barci pentru pescuit (deschise sau cabinate), preponderent sub 100CP. Foarte rare informatii pentru runabout-uri si bowrider-e. Am incercat totusi si am intrebat aici.

Cred ca am sa incerc o elice cu 4 pale de la Turning Point.

6
Motoare / Re: Despre elice
« : Ianuarie 08, 2018, 12:17:56 am »
Multumesc pentru raspuns.
Motorul intradevar nu e mare. E un Mercruiser clasic de 3L, cam de 130CP.
In teorie inteleg fenomenul, dar nu am inca experienta necesara alegerii elicelor.
Ma documentasem in urma cu 10 ani, iar acum am reluat de cateva luni documentarea.
La motorul asta, pentru o barca sub 18' si cu o greutatea totala sub 2600lbs, nu am gasit nicaieri recomandata elice de 15" diametrul.
Oscileaza intre 13 1/2" si 14 1/2". Iar pasul variaza intre 19 si 23.
Gandul meu se indreapta spre o elice cu 4 pale 14"x19 sau una cu 3 pale 14 1/4"x19.
Cautam o confirmare sau o alta propunere bazata pe experienta personala a voastra sau cunoasterea mai aprofundata a problemei.
Urmaresc sa scad la minim consumul in regim de croaziera, tinand cont ca intentionez sa fac pe apa la vara drumul Galati-Braila sau chiar Tulcea-Sulina. Poate de mai multe ori.
Conditiile, dupa cum le-am mai zis, sunt: Barca de 5m, cu 3 oameni la bord si putine bagaje, undeva la 2500-2700lbs, motorul Mercruiser de 3L 130CP din 1993 cam cu 300 ore functionare (deci in mintile lui)

7
Motoare / Re: Despre elice
« : Ianuarie 07, 2018, 01:16:01 am »
Ca sa nu deschid un topic nou, pun si eu o intrebare aici.
Am cumparat barca cu o elice de 15" cu pas de 19. Este un Invader americana de 5 metri.
La probe barca glisa tarziu si destul de turat.
Studiind un ghid pentru Mercruiser Alpha 1, acolo recomanda pentru barcile intre 17' si 21', pentru viteze intre 33 si 42 mph elice de 14 sau 14-1/2" RH 19P, pentru 37-46mpg 13-3/4" RH 21P, iar pentru 40-50mph elice 13-1/2" RH 23P.
http://www.go2marine.com/go2_structure/mfr/michiganwheel/mercruisersd.shtml
Acum mi-e clar ca elicea mea are diametrul prea mare. Cautand modelul am vazut ca e recomandata pentru motoarele de 4.3 si 5.0, nu pentru 3.0 cum e al meu.
Intrebarea este cum afecteaza diametrul viteza si consumul la acelasi pas? Logic, banuiesc ca diametrul mai mare foloseste putere mai multa, pentru aceeasi performanta, intrucat volumul dizlocat creste.
As schimba elicea dar nu stiu ce sa aleg mai bine intre 14" si 14-1/2", cu pas de 19. 13-3/4" RH 21" mi se pare cam fortata, nu stiu daca se va comporta bine cu 3 oameni in barca si putin bagaj. Mai ales ca barca nu e usoara. Are 800kg goala.
Pentru cei interesati am gasit un ghid foarte fain pentru elici.
https://turningpointpropellers.com/PROPWIZARD/

8
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
« : Ianuarie 05, 2018, 11:04:53 pm »
Salutari.
Eu sunt Sorin, am 43 de ani si sunt galatean.
Din luna octombrie sunt posesorul unei barci Invader v165 din 1993.
In trecut, prin 2008, am mai avut pentru o scurta perioada un Bayliner 1850 Capri LS din 1999, la care a trebuit sa renunt din cauza crizei.
Anul trecut am revenit la pasiunea acvatica si iata-ma aici.

9
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Ianuarie 05, 2018, 08:35:11 pm »
Salutari si Un An Nou fericit!
Am incercat 2 luni sa inmatriculez barca in Belgia, dar nu am reusit.
Am cumparat in octombrie o barca Invader din 1993, de 165 feet cu motor inboard Mercruiser de 3.0L din Olanda.
Olandezul avea certificatul de inmatriculare al barcii expirat de cativa ani, dar pentru ca nu a mai folosit barca el nu l-a reinnoit.
Cand am luat barca, autoritatile navale olandeze nu au vrut sa faca radierea intrucat certificatul era expirat, asa incat ei considerau barca neinmatriculata. Fostul proprietar trebuia sa reinnoiasca certificatul (la ei se reinnoieste din 2 in 2 ani), ca sa o poata radia. Nu inteleg cum sa radieze ceva neinmatriculat.
Ca sa o pot inmatricula pe numele meu acolo, trebuia ori sa ma reprezinte fostul proprietar ori sa obtin rezidenta in Olanda. Am zis ca ma descurc eu in Romania sau cu Belgia si am luat-o asa.
Dupa ce am ajuns acasa am luat legatura cu belgienii, le-am trimis actele, poze, etc, au refuzat sa emita certificat de pavilion fara radiere. Le-am explicat ca olandezii nu radiaza si nu anuleaza un act expirat, dar nu au acceptat.
Insa tot ei mi-au dat o solutie. Sa obtin rezidenta in Olanda, sa inmatriculez barca in Olanda, apoi sa o radiez si sa o reinmatriculez la ei in Belgia.  ;D ;D ;D
Am reluat legatura cu autoritatea olandeza si ei mi-au spus clar ca daca fac rezidenta sau gasesc un rezident olandez care sa ma reprezinte la ei, mi-o trec pe numele meu.
Am reusit printr-o cunostinta din Olanda sa depun pe data de 21 decembrie in Olanda cererea de inmatriculare, doar cu contractul de vanzare cumparare si actul expirat, plus copie dupa cartea mea de identitate, iar azi mi-a sosit certificatul in original, pe numele meu.
Am o intreaga corespondenta cu autoritatea olandeza.
Pe olandezi nu-i intereseaza radierea, ci doar daca a existat vreun act de inmatriculare sau inregistrare in UE si obligatoriu vor rezidenta olandeza sau un reprezentant cu rezidenta in Olanda.
Taxele au fost 299 Euro platite cu cardul online. In banii astia a intrat si DHL-ul pentru livrarea certificatului la adresa trecuta in cerere.
Taxele sunt putin mai mari decat in Belgia, iar certificatul de inmatriculare international este valabil doar 2 ani.
Avantajul este ca nu sunt atat de rigurosi cu radierea.

Pagini: [1]
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud