Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 228
1
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 20, 2018, 08:10:49 pm »
In cei aproape 8 ani, forumul a crescut continuu. Odata cu cresterea numarului de useri, a crescut proportional si continutul, mai ales atasamentele.

Eu pana acum am upgradat de mai multe ori pachetul de hosting, dar am si eu limitele mele. Cu toate astea, cum am dus singur forumul 8 ani, am sa-l duc in continuare tot singur. Daca vor fi in continuare probleme, am sa fac un efort si voi upgrada din nou.

Asta ar trebui sa ia in considerare cei care au avut nemultumiri in trecut, anume ce efort am depus in acesti ani pentru buna functionare a forumului. Incepand de la finante, continuand cu moderarea, si terminand cu continutul si know-how-ul pe care le-am pus benevol la dispozitia forumistilor.

Forumul ramane ca si pana acum, liber de reclama si fara pretentia de a contribui cineva ceva financiar. Daca vreti sa avem in continuare un forum optim, faceti cat mai multi ce v-a rugat Gupi, adica micsorati-va pozele atasate.

E foarte simplu sa ma apuc sa sterg la gramada atasamente, dar e pacat de munca si contributiile adunate in atata vreme.

Edit: ca sa fim "cusher", propun ca fiecare din cei care ne modificam dimensiunea si / sau numarul pozelor uploadate sa mentionam aici, pe topic. Eu am sa ma apuc saptamana viitoare, si am sa postez.

2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 20, 2018, 07:57:00 pm »
Din ce imi zici tu inteleg ca prima data ma duc la financiar si apoi la capitanie ? E ca la auto ?

Am scris si eu mai inainte: in ordinul 1079 / 2014 scrie clar la litera e) din art. 20, respectiv 46, ca e obligatorie dovada inregistrarii fiscale pentru inmatricula, respectiv inscrie o ambarcatiune la ANR.

3
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 11:26:25 pm »
E foarte simplu. La art. 2, literele l si m din OM 1079 / 2014 scrie exact ce se inmatriculeaza / inscrie, si unde poate naviga:

- Registrul de evidenta: L>=7 metri, P>=15 KW, navigatie pe ape interioare
- Registrul matricol:        L>=7 metri, P>=15 KW, drept de arborare pavilion, adica se poate iesi din apele nationale navigabile.

In plus, uite ce spune art. 86:

Art. 86. -
Ambarcațiunile de agrement înscrise în registrul de evidență, pentru care au fost emise documente de evidență, pot naviga în afara apelor naționale navigabile cu respectarea zonei de navigație înscrise în documentele ambarcațiunii, după înmatriculare.


Deci daca ai inscris barca in registrul de evidenta, pentru a naviga pe ape interioare, poti iesi cu barca din tara doar daca o inmatriculezi si obtii deci drept de pavilion.

Edit: daca barca e mai mica de 7 metri sau puterea mai mica de 15 kw, dar vrei sa inmatriculezi ca sa iesi din tara, sau sa inscrii in registrul de evidenta, o poti face la cerere, conform art. 84:

Art. 84. -
La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.

4
Echipamente si accesorii / Re: Suport motor auxiliar!
« : Octombrie 19, 2018, 06:16:42 pm »
Din ce stiu, produse Eval vinde Marinescu Trading din Tulcea, in curte la fosta fabrica de conserve (Fan Curier), unde ne-am intalnit prima oara acum vreo 2 ani, cand iti lucra grecu' la Buster.

Vorbeste deci cu Tibi sau cu taica-su daca pot sa-ti aduca, mie mi-au spus ca aduc orice din catalogul Eval.

5
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 05:46:39 pm »
@bobinuta: Art. 20 din OM 1079 se refera la acordarea dreptului de pavilion si inmatricularea in registrul matricol. Nu se acorda dreptul de pavilion fara inmatriculare.

Nu exista nicaieri in ordin termenul de "inregistrare", ci exista doar inmatricularea in registrul matricol plus inscrierea in registrul de evidenta, conform capitolelor III si IV din Ordin.

Iar litera g se refera la actul original al unei barci aduse de afara: daca a fost inmatriculata, se cere radierea, iar daca nu trebuia inmatriculata in tara respectiva (de origine), se cere declaratia notariala.

In ambele cazuri (inmatriculare sau inscriere) se cere dovada inregistrarii fiscale, conform literei e din art. 20, respectiv 46.

Concluzia e ca te bucuri degeaba, iar cei de la Mangalia sunt suficient de incompetenti cat sa nu inteleaga ca e vorba de actele unei barci sh importate, emise in tara de origine.

6
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 19, 2018, 03:16:11 am »
Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.

7
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 18, 2018, 10:41:35 pm »
Dupa cum spuneam, barca ta e runabout. Ca s-o modifici e mult de munca, si nu se merita. Daca era open era altceva.

Pe de alta parte, din experienta mea la o barca de dimensiunile Corsarului 550 cabinat, motorizarea de 60 e considerata minimala. Adica daca sunteti maxim 2 persoane si bagaj simbolic.

Daca e vorba de familia intreaga, bagajele aferente, plus o rezerva de putere la motor, se ajunge la puterea cea mai raspandita la acest tip de barca, anume 90 CP. Cam toata lumea care are asa ceva - Corsar, Shetland etc au pus motoare de 90.

Asa ca daca vrei sa-ti plimbi familia in cabinata, ori dai barca si cauti o cabinata mica, gen Quicksilver 430 sau 470, pastrand motorul actual, ori iei ceva mai mare precum Shetland sau Corsar, si pui un motor mai mare.

Poti pastra si motorul actual ca sa-l montezi pe un Corsar, dar va fi utilizat la limita superioara a regimului, ceea ce nu e bine pentru motor. Plus ca la incarcare mare a barcii posibil sa ai surpriza ca nu mai gliseaza.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci e o proba, care-ti va spune daca motorul e potrivit sau nu cu barca.

8
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 18, 2018, 04:32:07 pm »
Mai binele e dusmanul binelui :). Daca un lucru functioneaza bine, in cazul nostru ansamblul Glastron + 60 CP, poate merge facut ceva pentru a folosi tot acest ansamblu. Mai ales ca un motor bun e greu de gasit in ziua de azi.

Din cateva poze de pe net, Glastron Comandancia arata a salupa tip runabout (puntata la prova). Daca ar fi open, ar merge modificata usor cu o cabina tip hardtop, eventual detasabila.

E cea mai accesibila solutie de a folosi motorul actual, chiar pe barca detinuta. Nu m-as incurca cu Corsar, fiindca motorul e la limita inferioara, ar trebui un 90 pentru "peace of mind".

Asa ca daca aveti ceva indemanare, cu ajutorul forumului va puteti transforma barca actuala intr-o cabinata transformabila usor in open, sau invers Daca doriti detalii, povestim pe un topic dedicat.

9
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Octombrie 17, 2018, 09:04:58 am »
Singura solutie e coborarea motorului, prin taierea oglinzii. Mustatile alea apar din cauza ca placa antiventilatie taie suprafata apei la acel unghi de trim. Deci nu te ajuta nici o pana, trebuie doar imersata cizma cat e nevoie, prin coborarea motorului.

Vorbeste cu Dany, poate te ajuta cu treaba asta. Dupa taiere la flex si slefuire, trebuie date si cateva straturi de tesatura cu epoxy, pentru protejarea miezului de placaj al oglinzii.

10
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 09:20:53 pm »
Despre constructia in regie proprie, dpmdv se justifica numai daca se doreste o barca deosebita, de obicei multicoca - trimaran, catamaran, proa etc. Asta deoarece e plina piata sh de monococi accesibile si in stare buna.

O multicoca bine facuta are in schimb performante fulminante, motiv pentru care variantele production sunt hiper-scumpe, ramanand ca alternativa accesibila constructia in regie proprie.

11
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 04:14:43 pm »
Citat din: bobinuta
Chiar daca as inmatricula in alta tara, nu as fi scutit de taxe la fisc, banuiesc.

Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.

12
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 04:18:41 pm »
Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat

Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.

13
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 11:53:29 am »
Citat
Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

99.99% din barcile de fibra sunt facute cu rasina poliesterica. Sunt extrem de rare si de scumpe barcile in sandwich sau in carbon facute cu rasina epoxidica.

La asta s-a referit mentionarea poliesterului in specificatii, anume ca e vorba de rasina uzuala - poliesterica. Aceasta rasina e materialul plastic din care e facuta barca, fibra de sticla avand doar rol de ranforsare a structurii din material plastic (poliester).

14
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 10:40:42 pm »
Nu sunt de acord. Decat un Southerly, mai bine un Ovni 36 - aluminiu - mergi cu el de la ecuator pana in gheturile Arcticii ;).



Daca e prea scump, are Roberto Barros un plan similar pentru regie proprie, numit Kiribati 36, supranumit "Ovni-ul saracului":



Astea veliere adevarate cu derivor mobil ;).

15
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 05:34:02 pm »
Citat din: bobinuta
...pentru ca asa cum am mai spus, nu intentionez sa trec de la o barca la alta. Vreau sa fac o alegere buna si aia va fi. Nu s-o schimb peste 3 ani.

Ca sa reusesti sa faci alegerea aia buna de care spui, singura solutie e sa te dai pe apa pana gasesti cea mai potrivita barca. La fel, abia cand ai s-o tractezi, ai s-o lansezi si recuperezi de la apa ai sa-ti dai seama cat de potrivita e (sau nu) de tractat cu Loganul de 1.6.

Prima mea barca cu panze avea 6,8 pe 2,5 metri, si undeva la o tona complet echipata. Si acum imi amintesc cat ma chinuiam cu ea, si cat de putin ma bucuram de iesirile cu panze. Din cauza asta am si spus de iole cabinate, adica nici daysailer, nici iaht, ci cate putin din fiecare, cu toate avantajele posibile intr-o investitie accesibila.

Pagini: [1] 2 3 ... 228
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud