Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 221
1
Pe bune daca asta nu mi-a sunat cam asa: "Care-mi da si mie nevasta lui o tura, sa fac cu ea petrecerea burlacilor". Si sunt sigur ca majoritatea celor de aici au simtit la fel...

2
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 11, 2018, 08:58:32 am »
Cred ca prima cerinta in top ar trebui sa fie calitatile nautice (seaworthiness). Daca barca e bine proiectata si construita, aceste calitati sunt satisfacute si la barci mari, dar si la barci mai mici - exemple sunt destule - vezi review-urile de pe bluewaterboats.org.

Urmatoarea cerinta e confortul la bord. Aici fiecare isi stie tabieturile si necesitatile, deci e o treaba subiectiva. Sa nu uitam insa ca odata cu cresterea liniara a dimensiunii, cheltuielile cresc exponential.

A 3-a treaba e gradul de self-sufficiency. Cu cat barca e mai mare si mai confortabila, cu atat e mai complicata, mai costisitoare si mai dependenta de diversi prestatori. In ce ma priveste, intotdeauna am apreciat barcile pe care se pot "tine din scurt" de o singura persoana, anume proprietarul. Din cauza asta sunt fan al barcilor mici, dar seaworthy, gen Contessa 26 sau Albin Vega 27, care au aratat in timp ce barci fenomenale sunt.

A 4-a treaba este necesarul de locuri la bord. Cand ma gandesc la o barca de uz propriu (nu charter etc), ma gandesc la mine si cel mult la familia mea. Prietenii sunt exclusi, cine vrea sa se dea cu panze, sa-si ia barca. A, daca e o ocazie speciala, au loc oricand 1-2 prieteni, dar nu vreau sa cad vreodata in capcana celor care nu se dau cu barca din cauza ca n-au echipaj, si nu pot sa iasa singuri. Trebuie bine cantarit acest aspect, deseori neglijat.

Cam atat imi vine deocamdata in minte, ramane sa mai povestim. IMHO indiferent de dimensiune si grad de confort, calitatile nautice sunt cea mai importanta componenta a unei barci marine.

3
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Iulie 10, 2018, 02:52:39 pm »
Au fost ceva probleme cu baza de date. Scuze pentru pauza :).

4
Cred ca poti sa incerci si pe forumuri de afara, findca din ceea ce stiu de la noi nu prea sunt barcagii care au ales calea asta, a adusului pe apa.

Eu acum ceva vreme m-am intalnit in Delta si am povestit cu un neamt cu o barca de 30', care venea de undeva de la Marea Nordului si intentiona sa ajunga la Istanbul, apoi sa iasa in Egee. N-am povestit in detaliu despre traseul "inland", ci mai mult de barca. Stiu ca am citit de mai multe ori pe forumuri de afara despre asemenea traseu, dar nu mai retin unde (cruisersforum parca).

Ce sa zic, personal mi-ar placea foarte mult sa fac si eu un asemenea traseu, cu barca mea, dar cine stie cand se va intampla asta. Pana atunci raman si eu unul care se uita de pe mal, si care iti ureaza succes la obtinerea informatiilor dorite si la calatoria in sine :).

5
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 06, 2018, 06:44:13 pm »
@Innotrics: Stefan, cred ca te uiti prea mult la design si ai mai putin idee despre ce conteaza cu adevarat la o barca de mare. Uite, colegul Bogdan a inceput cu Mac 26 si acum si-a luat o barca despre care multa lume spune ca e superlativul in materie de barci seaworthy, dar si accesibile: Albin Vega 27. Topicul e acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2714.0.html .

Ce e asa de apreciat la barca asta: maximum de seaworthiness pentru dimensiunea ei, simplitate, robustete, mentenanta redusa, cheltuieli mici de exploatare, performante bune pentru clasa ei. E undeva pe primele locuri in cartea lui John Vigor "Twenty small sailboats to take you anywhere". Face parte dintr-o generatie de barci facute extrem de solid, chiar daca are un design oarecum vetust.

Si barca lui Draken e super misto, o generatie ceva mai noua si oarecum mai confortabila. Daca ii vei citi posturile, vei gasi amanuntele despre achizitie, exploatare etc.

E bine ca ai posibilitatea sa te dai cu Sebba sau cu nea Lascu, vei avea multe de asimilat de la acesti pasionati adevarati. Mult succes la achizitie :).

6
Echipamente si accesorii / Re: sisteme securitate
« : Iulie 06, 2018, 05:50:29 am »
La mine motorul a fost cel mai in siguranta atunci cand a stat 2 luni pe fundul canalului Sontea :D. Nu s-a atins nimeni de el, n-a stiut nici bau-bau in afara de mine unde mi-e motorul :P. Si daca mai spun ca dupa ce l-am desfacut si curatat merge mai bine ca inainte...

Acum trecand la treburi serioase, am patit si eu sa-mi taie cablurile si sa gasesc motorul aproape dat jos de pe barca, in prima noapte pe peridoc in fata portii. Am vorbit atunci cu lumea despre gps etc, dar nu cred ca e o solutie potrivita la hotii de la noi.

Am inteles ca inclusiv daca gps-ul e cu alimentare proprie, au baietii un detector cu care-l gasesc si-l indeparteaza imediat, si pana sa ajungi tu, motorul a fost vandut deja de 3 ori prin Ucraina...

La mine solutia cea mai sanatoasa e sa tin motorul acasa, si cand e pe barca sa fie montat si securizat intr-un putz la pupa, unde nu se vede absolut deloc, deci nu tenteaza. La tine la trimaran asa ceva e greu de realizat, dar nu cred ca imposibil. Oricum, daca te stiu gagiii din zona ta, greu sa-i mai dezveti sa jinduiasca la motor...

Concluzia: la noi la romani singura protectie relativ eficienta e sa faci motorul outboard una cu barca, si sa-l faci complet invizibil, sa creada lumea ca ai inboard, sa nu stie nimic de motorul tau. Nu am incredere in metode de protectie de "afara", cand stiu ce specimene avem in baltile noastre.

7
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 06, 2018, 05:31:25 am »
Nu va certati :). Draken are un velier superb, luat de la greci, la bani buni si intr-o stare tehnica excelenta. Bineinteles ca asemenea ocazii sunt rare, dar nu e exclus sa gasesti asa ceva, mai ales daca proprietarul e neamt sau englez.

Eu as sti la ce sa ma uit daca m-as duce sa-mi iau barca, dar cred ca Innotrics are intai de experimentat si invatat ce calitati sa caute la o barca. Oricum, dupa mine Mac-ul 26 ar fi ultima alegere daca intentia e navigatia marina.

8
Acum am vazut si eu cum sarmanul Vasile a fost pus la colt pe barcaholic. :).

@takeabit: In primul rand bun venit pe forum. In al 2-lea rand orice contributie, a oricarui user, e binevenita. Important e sa stim sa discernem din informatia pusa la dispozitie de cei care isi rup din timpul propriu pentru a ajuta un necunoscut. In consecinta, succes la obtinerea informatiei dorite :).

9
Vanzari / Re: Alpen kreuzer Prestige
« : Iunie 23, 2018, 09:45:46 am »
As fi cumparat-o eu, dar la 132 de ani vechime e prea oldtimer :P.

10
Legislatie / Re: Alt aviz catre navigatori
« : Iunie 19, 2018, 11:53:35 pm »
Contraventii: https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/%C3%AEnmatricul%C4%83ri-nave/Contraventii%20la%20regimul%20transporturilor%20navale.pdf

Infractiuni: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=48229

Sa nu uitam ce scrie in Ordinul 1079:

Art. 2.
l) Registrul de evidență a ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înscriu ambarcațiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m care navighează în ape interioare navigabile;


m) Registrul matricol al ambarcațiunilor de agrement - registrul în care se înmatriculează:
- ambarcațiunile de agrement care au o lungime mai mare sau egală cu 7 m și/sau o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW, motovehiculele nautice, precum și ambarcațiunile cu vele cu sau fără motor având o lungime mai mare sau egală cu 7 m, pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;
- ambarcațiunile de agrement destinate agrementului nautic în scop comercial pentru care proprietarul sau operatorul solicită dreptul de arborare a pavilionului român;


Art. 84. - La solicitarea proprietarului orice ambarcațiune de agrement având lungimea cuprinsă între 2,50 m și 7,00 m, indiferent de modul de propulsie, poate obține dreptul de arborare a pavilionului român și va fi înmatriculată sau luată în evidență în condițiile prezentului ordin.

11
Legislatie / Alt aviz catre navigatori
« : Iunie 19, 2018, 11:23:28 pm »
Dupa cum scrie in titlu, am primit de la Adi Pacurici o poza dupa acest aviz, emis in 14 iunie, atasat mai jos.

Scrie ca pe senalul navigabil esti obligat sa circuli exclusiv cu barci luate in evidenta - inmatriculate sau inscrise. Asta inseamna ca in afara senalului nu ai treaba, si poti sa o arzi cu barci neinmatriculate etc.

Nu luam in seama gogomania cu "prezentul aviz anuleaza orice alte dispoziti contrare", fiindca doar un capsoman ar crede ca un aviz bate legea.

Urmeaza sa caut si sa postez cele 2 acte normative referitoare la contraventii, respectiv infractiuni la regimul navigatiei de agrement. Astept de la forumisti discutii constructive si argumentate, nu ca pe facebook.

Edit: definitia senalului navigabil in Regulamentul de navigatie pe Dunare in sectorul romanesc:
termenul „senal” desemnează un  sector  al  căii  navigabile  utilizat    pentru  navigaţie  la  un nivel dat şi balizat cu semnale;

12
Oficiile de capitanie nu organizeaza examene? Ca ar fi mai aproape Bicazul

E vorba de scoli de navigatie, nu de examene. Spuneti daca stiti care scoli sunt aici pe la noi, care se merita etc. Eu sunt rupt de subiectul asta, din care cauza l-am rugat pe valyxman sa intrebe pe forum.

13
Barci de pescuit / Re: Barci de la Bicaz
« : Iunie 14, 2018, 08:22:57 am »
Sa-i spui ca-i vand eu o axa cu scame de ETEC :P.

14
Barci de pescuit / Re: Barci de la Bicaz
« : Iunie 13, 2018, 11:03:02 pm »
Daca vrei sa dai bani si sa nu ai barca e locul potrivit,...

Mai Burca, la cat de plin e Galatiu de barci si motoare, tu tocmai la bisniz-tarii de la Bicaz ai ajuns :D?

15
Motoare / Re: Selva 15 cp 2t
« : Iunie 08, 2018, 04:49:02 pm »
Pai atunci da-i 2 gauri si pune stuturi :D. Glumesc, bine ca nu ai si beleaua asta pe cap.
Motorul e bun, dar pana il aduci la viata ai sa mai ai de treaba. Asa am patit si eu, dar imi place mult motorul asta, fiindca e cel mai usor 15 cai facut vreodata.

Pagini: [1] 2 3 ... 221
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud