Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - pelicanul

Pagini: [1] 2 3 ... 66
1
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Decembrie 11, 2017, 08:58:50 am »
.................................................................................
 De cumparat aerosil nu poate fi vorba, fiindca imi trebuie cateva vieti ca sa consum sacul ala imens in care e ambalat standard. Asa ca o sa mai astepti ceva vreme, sa vedem de unde fac rost de niste aerosil.

Uite aici se vinde la kilogram: http://www.materiale-compozite.ro/ro/Filleri/Aerosil--agent-de-crestere-a-tixotropiei-33.html
Dar si asa mi se pare mult. Si scump! :)

2
Lecții bune cu Boris.
Avem sarmale, avem blinele. And now what?
Tradiția slavonă spune clar că iarna se mănâncă blinele și se bea vodcă.
Să puie Boris și o lecție cu distilatul! Să fie învățătura completă! :)

S-ar putea sa fie si reteta de vodca pe undeva, n-am apucat sa ma uit la toate lectiile. Pina atunci, gasim citeva idei aici: http://www.barfadeiasi.ro/pe-bune-cap-coada/adevarul-despre-bauturile-contrafacute-apa-cu-furtunu-zahar-cu-pumnu/ Inclusiv vodka "taburetkova" din picior de scaun, facuta celebra de Ostap Bender in "Vitelul de Aur".

4
Mari si oceane / Re: Despre vele, la motor...
« : Decembrie 09, 2017, 01:50:32 pm »
Excelent! Nu am navigat niciodata pe ceata, insa povestea ta m-a facut sa traiesc foarte aievea senzatiile.

Eu am rezolvat problema valvei de evacuare cu un robinet din alama cromata de 1 1/2" La fiecare inceput de sezon il umplu cu vaselina pe interior si de trei ani rezista chiar si in apa de mare.

5
Veliere / Re: Drumul catargelor
« : Decembrie 02, 2017, 05:15:07 pm »

Da, la noi se exploateaza lemn in cantitati uriase, de zeci sau sute de ori mai mari decat in orice alt stat european.


Sa nu exageram! :) Exista niste statistici: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Roundwood_production,_2000%E2%80%932015_nw.png
Chiar daca se fura de 2 - 3 ori cantitatea raportata (ceea ce mi se pare cam mult, chiar si pentru Romania :) ) tot nu ajungem la cantitati "de zeci sau sute de ori mai mari decat in orice alt stat european" Ar insemna sa depasim state extra europene care au o suprafata impadurita cit toata Europa la un loc.
Uite si niste statistici cu furturile: http://www.gandul.info/romania-treci-pe-verde/harta-defrisarilor-ilegale-trei-hectare-de-padure-dispar-in-fiecare-ora-in-romania-15927498
http://cursdeguvernare.ro/padurile-romanesti-de-la-eurostat-in-2015-s-a-raportat-o-suprafata-pe-care-o-vom-planta-in-urmatorii-62-de-ani-efecte-nu-se-vede-cat-se-fura.html
Marea problema la noi este ca se planteaza foarte putin in loc si chiar si ceea ce se planteaza este umflat in statistici. Poate de aia padurile de la noi "au particularitatea de a crește rapid, mult mai rapid decât cele din Austria, Germania, Anglia, etc...," cum zicea cineva mai sus. Nu cred ca e din cauza climatului... :)

6
Echipamente si accesorii / Re: AIS
« : Decembrie 01, 2017, 10:17:53 pm »
O mențiune: Navionics a realizat de curând un upload cu hărțile Dunării, întreaga semnalistică, adâncimi, denumiri de insule, tot necesarul de navigație. Sfântul Gheorghe  are și el adnotări de apă mică. Altceva nu există, brațul nefiind dotat cu balize și semnalistică de șenal navigabil. Un lucru curios dealtfel, fiindcă în afara bărcilor mici, de agrement, circulă și cursele comerciale de persoane, care fac legătura localității Sf. Gheorghe cu Tulcea.
Nu numai cu Tulcea ci si cu... Viena. :) Ultima oara cind am intrat din mare la Sfintu' partea de nord a intrarii era ocupata de vreo patru lotci cu plase care imi faceau semne disperate sa trec mai pe centrul senalului. In centru era insa o imensitate de vapor austriac plin cu turisti care mi-a cerut foarte autoritar sa-i fac loc cu citeva semnale de sirena, pentru ca vroia sa faca rondoul exact la varsarea Dunarii in Mare. Am trecut asa de aproape unul de altul ca deja ne imprietenisem cu citiva pensionari de pe punte.
Noaptea, cind trece cite unul din asta pe Dunare ai tendinta sa-i numeri vagoanele, pentru ca e luminat tot si arata ca "Trenul Prieteniei". :)
Exista citeva balize si pe bratul Sfintu Gheorghe si, apropos de Navionics, nu depinde decit de noi sa apara toate detaliile pe harti. De exemplu pe Razim au aparut deja unele chestii adaugate de utilizatori (digul submers de la canalul 5 adaugat de pethelp). Ca si la intrarea in Eforie (Gabytzu) etc.

7
Veliere / Re: Drumul catargelor
« : Decembrie 01, 2017, 03:23:22 pm »
@VladIndigen
Ar fi extrem de interesant daca ne-ai prezenta niste date mai concrete in privinta exportului de "lemn pentru corabii" din Tarile Romane.
Ca se exporta lemn este arhicunoscut si se vede si azi, portul Constanta este plin de cherestea. Nu am intilnit insa nicaieri vreo mentiune despre folosirea acestui lemn romanesc la construirea navelor, nici macar in Arsenalul din Cornul de Aur din Istanbul sau in cel din Venetia.
Despre nordul Europei pot sa-ti spun ca principalii furnizori de lemn erau Tarile Scandinave, Polonia si Rusia. Si nu era vorba numai de lemn, la fel de important era catranul obtinut din distilarea lemnului si folosit pentru a preveni putrezirea lemnului dar si a lungimilor kilometrice de parime din cinepa folosite pentru manevrele fixe si mobile ale corabiilor. Productia de catran a fost una din principalele industrii ale Suediei timp de citeva sute de ani. https://en.wikipedia.org/wiki/Tar
O mare parte a dezvoltarii economice a Olandei in secolul XVI se datoreaza inventarii si perfectionarii joagarelor actionate de vint, ceea ce le-a permis olandezilor sa ofere cea mai buna cherestea (cu dimensiuni standard si taiate perfect drept) la cel mai mic pret. De altfel, doar o mica parte din "morile" de vint din Olanda erau folosite pentru a macina cereale, majoritatea erau joagare pentru cherestea si pompe pentru desecarea zonelor aflate sub nivelul marii. Materia prima pentru aceste joagare se aducea din Rusia si Polonia. Mai multe amanunte se pot afla vizitind Muzeul De Delft din Rotterdam. https://www.facebook.com/museumdedelft/
Despre Anglia iti pot spune ca a avut prima lege a padurilor (cu referire mai mult la vinatoare) de pe vremea lui Wilhelm Cuceritorul si apoi le-au tot taiat pentru Royal Navy astfel incit pe la 1700 erau deja dependenti de lemnul din America de Nord si Norvegia.
Se spune ca pierderea coloniilor americane care erau un mare furnizor de lemn (in special de stejar) si catran a dus la declansarea revolutiei industriale. Mai intii prin impunerea carbunelui pentru incalzirea casnica (era mai ieftin decit lemnul de import), apoi prin dezvoltarea industriei siderurgice (care initial folosea mangal apoi a trecut pe carbune), folosirea aburului si in final constructia vapoarelor din fier. Spre sfirsitul aventurii sale imperiale, la momentul votarii noii legi a padurilor in 1919, Anglia ramasese cu aproximativ 5% din suprafata impadurita de la anul 1100.
Exista date complete pentru construirea faimoasei HMS Victory intre 1759 si 1765 si astfel putem afla ca pentru o nava de 100 de tunuri se folosea lemnul de la aproximativ 6000 (sase mii) de copaci, 90% stejar. Ca principali furnizori de lemn sint Coloniile Americane, Tarile Baltice si Norvegia. Se mentioneaza si problemele aparute in aprovizionarea cu lemn pentru navele construite dupa Victory, din cauza pierderii coloniilor americane.
https://web.archive.org/web/20120501012513/http://www.hms-victory.com:80/index.php?option=com_content&task=view&id=131&Itemid=184

8
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Decembrie 01, 2017, 01:24:58 pm »
In toata aceasta euforie sa nu uitam sa mentionam ca aceasta frumoasa realizare nu ar fi fost posibila fara ajutorul surorii noastre mai mari, Franta. Care ne-a sprijinit decisiv in multe momente cheie ale istoriei ultimilor 200 de ani, inclusiv in realizarea statului roman, de la Napoleon al III-lea si pina la generalul Berthelot.
Ca sa nu mai vorbim de cel mai mare sculptor roman, cel mai mare dramaturg roman sau cel mai mare exportator industrial roman... ;)

9
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Noiembrie 30, 2017, 05:06:38 pm »
Sa mai adugam la lista pe Ioan Cobzarenco :
https://my.yb.tl/expeditii/2600/
Bravo, jos palaria! :)

10
Echipamente si accesorii / Re: Confectionare bimini top
« : Noiembrie 27, 2017, 08:09:25 pm »
Intrebare: cam cât costă sunbrela pe ml , și mai ales cât are lățime? Mulțumesc anticipat

Sunbrella: http://www.egisnautica.ro/preturi_sunbrella.pdf
Si mai exista materialul numit "Irisun", similar cu sunbrella, cu 10 Eur/mp (parca inclusiv TVA, dar nu sint sigur :) ) de la Polytex, in Bucuresti pe str. Orzari nr 76 http://polytex.ro/index.php?route=information/contact

11
Uite ca exista si barci care traverseaza singure Atlanticul. Sau ma rog, deocamdata incearca. http://www.bbc.com/future/story/20171115-can-an-autonomous-sailboat-cross-the-atlantic

12
Mari si oceane / Re: Despre vele, la motor...
« : Noiembrie 16, 2017, 11:05:10 am »
@ghrt
Pai si asta e toata povestea? Intoarcerea? Cu autobuzul? :)

13
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Noiembrie 16, 2017, 07:56:58 am »
.............................................
Imediat în urma lui, se pregătește Sorin Drugan, pe micul și vânjosul velier Phoenix. Un solitar de 61 de ani!
Anul acesta este un an de mari realizări în fenomenul yachtingului românesc.

AJAX. In rest, perfect de acord cu tine.

14
Inainte de folosirea la comun a vehiculelor mai avem de lucrat la crearea omului nou. Comunismul a esuat pentru ca folosea metode prea brutale. Se poate incerca si cu ceva "soft": https://pressone.ro/sectiuni/china-introduce-ratingul-persoanei/

15
Ușor-ușor viața ne convinge să ne păstrăm doar reședința în Romania :) .
...........................................


Nici macar!   :o http://adevarul.ro/news/eveniment/cum-ajuns-romanii-locul-doiin-lume-emigratie-motive-consecinte-1_599473bc5ab6550cb80c2cdc/index.html

Pagini: [1] 2 3 ... 66
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud