Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - pelicanul

Pagini: [1] 2 3 ... 74
1
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 16, 2018, 07:09:14 pm »
Pina la intrare in Dardanele nimic deosebit, vintul a continuat din NE, ceva mai slab si am mers frumos pe vele pina la Galipoli. Dupa Galipoli, in strimtoare, primul fenomen paranormal. Am trecut cam aproape de soneta care lucra aproape in mijlocul senalului si nu stiu cum naiba, dar loviturile ciocanului imens cu care aceasta batea pilonii in fundul marii coincideau ca frecventa cu o anumita vibratie de la motor si se transmiteau in tot corpul barcii. Prima estimare a fost ca s-a miscat motorul din suporti si a luat-o razna. Apoi am intrat in barca si am observat ca acolo se simte vibratia mult mai intens. I-am zis lui Bogdan sa reduca turatia la motor si atunci ne-am dat seama ca sint doua vibratii diferite pentru ca se modificase un pic frecventa. Ne-am uitat mai cu atentie la "monstrul" de linga noi, am vazut ciocanul de citeva tone si am identificat sursa zgomotului. Prin aer zgomotul loviturilor se transmitea mult mai slab, in schimb prin apa fiecare lovitura se transmitea in toata structura barcii. :)

Al doilea fenomen paranormal, noaptea pe la unu in vestul insulei Gokceada. Bogdan zice ca a fost din cauza motorinei, ca motorul nu mai avea putere si ca era nu stiu ce curent. Din cite mi-aduc eu aminte, am stat vreo ora cu motorul oprit pina am verificat toate alea. Vintul era aproape zero si am verificat de citeva ori viteza cu doua GPS-uri diferite. Viteza barcii era 0,00 (zero zero zero) deci nu era nici un fel de curent. Pur si simplu motorul nu vroia sa se tureze. N-am mai pornit motorul decit a doua zi, in port si intr-adevar isi cam revenise, intindea parimele de acostare, dar n-am mai iesit sa facem probe de viteza. Bogdan s-a mai dus acolo ulterior si zicea ca mai mult de 3 noduri nu mergea. N-ar fi diferenta asa mare fata de cele 4 noduri cu care mergea de obicei, dar in noaptea aia nu mai vroia sa mearga nici cu 1 nod.

Intre Gokceada, Samotraki si Tasos vintul parca innebunise. Batea vreo doua ore cu 20 - 25 noduri apoi murea de tot timp de o ora dupa care isi schimba complet directia si iar incepea vreo doua ore cu 20 de noduri, apoi iar murea si tot asa am tinut-o pina dupa prinz cind am ajuns aproape de Limenaria. In orele cu vint barca mergea minunat. Cind cadea vintul, ramineau valurile si ne dadeau cu capul de toti peretii. Foarte interesant! :)

Discutie cu Toni la telefon:
- Unde sinteti?
- Mai avem 1/2 de mila pina la intrare.
- Bine. Puteti sa acostati pe vele, cum intri in stinga e un catamaran mare si apoi cheul e gol. Da' unde sinteti, ca nu va vad? Ati trecut de insulita?
- Da, am trecut de insulita. Sint trei veliere in fata portului, noi sintem aia din mijloc, chiar in fata intrarii.
- Nu e nici un velier pe mare.
- Cum nu e? La est de noi, linga dig e o salupa cu un tip care face parasailing.
- Nu vad nici o salupa. Unde sinteti?
- La intrare in Limenaria.
- Pai eu va astept in Limenas.
- Atunci nu-i asta...
- Ba asta e domnule! etc Caldura mare! ;)

Acostarea pe vele, numai cu focul, a decurs bine. Am intrat in port cu vint de pupa si apoi am facut stinga unde ne zisese Toni :) :). Cheul era intr-adevar gol pe o portiune mare, dar catamaranul nu se vedea. :) Barca merge bine cu vintul de travers chiar daca avem numai focul ridicat. Nu reduc prea mult viteza cind ne apropiem de mal  pentru ca vintul e deja cam din prova. Las focul sa fluture, legam barca si apoi rulam focul. Asta a fost. Mindra corabia, mester cirmaciul. Pupa-m-as! :)

Discutia cu bulgarii care faceau snorkeling in port a decurs ca in reclama. https://www.youtube.com/watch?v=8c9f0BzlpP4 Ajuns acasa am cautat pe net si am gasit ca pe bulgareste a invirti = virtene si totul a devenit mult mai clar.  :) Sintem mai balcanici decit vrem sa recunoastem. :)

Tasos e romanizat complet, la terase nici macar nu iti mai ofera dulciuri cind iti aduc nota de plata... ;) Totusi are peisaje si plaje frumoase, e tot Grecia pina la urma. ;)

Cam obositor din cauza ritmului de "trei ore cirma, trei ore somn", dar pina la urma June e o barca foarte buna atit timp cit bate vintul. Multumesc pentru excursie.

PS Nema poze pentru ca le-am bramburit complet si dupa Istanbul nu mai am nimic. Am vorbit cu Florin, a zis ca-mi trimite cite ceva. Asteptam.

2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 05:13:32 pm »
Nu prea e nici o diferenta intre inmatriculare si inregistrare. Vezi https://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator/6

Art 20 (1) lit e comparat cu art 46 (1) lit e. Se declara la fisc in ambele cazuri.

Nu stii bancul cu statuia nuda?  :)

3
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Octombrie 16, 2018, 10:01:20 am »
-Înțeleptule,cum faci de te înțelegi așa bine cu toti proștii?
-Îi aprob întotdeauna.
-Nu cred că asta e motivul.
-Ai dreptate.

4
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 15, 2018, 03:19:26 pm »
Da, mi-am amintit! Am facut prima tertarola dupa ce am plecat din Varna, chiar pe drum.
Si barca la 40 de ani e numai coapta ! :)  Daca ma gandesc bine, e de o seama cu nevasta-mea ! Ce ai vrut sa spui cu norocul, ca ma intereseaza?!

 :) Nu vreau să discut pe forum despre nevestele prietenilor.  :)

5
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 14, 2018, 07:52:17 pm »
"Cel mai plictisitor mod de a muri de frica este intr-o furtuna pe mare." Joseph Conrad

Plecarea din Varna a fost intr-adevar aproape pe calm plat insa odata cu apusul soarelui vintul a devenit din ce in ce mai teapan. Din ce imi aduc eu aminte randa era tertarolata si vintul era un NE, putin dinapoia traversului. De altfel, vintul era exact pe directia intrarii in Bosfor, n-am scapat de el decit dupa ce am trecut de Buyukdere. Dar mai e pina acolo... :)

Barca mergea minunat si, cu toate ca valurile erau din ce in ce mai mari, chiar reuseam sa navigam, sa tinem cursul. Nu aveam un clinometru propriuzis insa compasul montat in peretele cabinei avea niste gradatii pe lateral si jos, un fel de simulacru de clinometru, si puteam sa apreciem destul de bine inclinarea barcii. N-a depasit niciodata 35 de grade, ceea ce abia baga copastia de sub vint in apa, asa ca nu aveam emotii excesiv de mari. Focul si sprayhood-ul erau ude leoarca de la stropi, dar in cockpit era destul de bine. Acum, privind retrospectiv, imi dau seama ca ne-am cam fortat norocul, vorbim totusi de o barca de vreo 40 de ani vechime. Si valurile alea mari abia urmau...

In cartul lui Bogdan simteam ca dorm din ce in ce mai comod pentru ca, fiind in cuseta de sub vint, barca se inclina din ce in ce mai tare pentru ca vintul devenea tot mai naravas. La un moment dat nu mai era nici un pericol sa cad din pat pentru ca deja dormeam pe raftul de linga cuseta. :) Dupa o bucata de somn foarte odihnitor am inceput sa ma trezesc pentru ca simteam ca barca are viteza din ce in ce mai mare, dar din cind in cind se poticnea in cite o spinare de val si tremura din toate incheieturile. Atunci a fost momentul cind i-am spus lui Bogdan ca o cam alearga si sa mai dea drumul la scota randei. Parca tot atunci am mai tras un pic de roll foc insa nu prea vroia sa vina, presiunea vintului era imensa chiar si cu scota slabita.

S-a  facut ziua si am inceput sa apreciem mai bine inaltimea valurilor. Nu stiu daca aveau chiar sase metri dar in valea dintre valuri velele erau cam mascate si nu mai vedeam nimic in jur, nici macar super-tancul care era la mai putin de o mila de noi. Cind eram pe val venea si rafala si barca accelera brusc si devenea foarte ardenta. Din cind in cind reuseam sa stam pe val mai mult timp si depaseam lejer 10 noduri. De pe val vedeam deja podul de la intrare si super-tancul care mergea in paralel cu noi, astepta pilotina si remorcherul ca sa treaca prin strimtoare. Cind magaoaia de petrolier era intre valuri nu i se mai vedeau decit ultimele doua etaje ale castelului.

Ultima ora de manevre pentru a ne incadra pe axul intrarii a trecut cel mai greu, totul parea ca se desfasoara cu incetinitorul. Cind in sfirsit ne-am mai apropiat de pod valurile au inceput sa mai scada, dar vintul se mentinea deosebit de puternic. Am reusit cumva sa dam jumate de randa jos si sa o legam infoiata pe ghiu si am pastrat focul rulat cam jumate  pentru ca vintul era acum exact din pupa, dupa cum spuneam. Tot cam atunci Bogdan s-a oferit voluntar sa schimbe pavilionul, ca sa nu ne impuste turcii. :)

Initial ne gindisem sa ancoram la Buyukdere si sa luam o pauza, dar cind am vazut ce ancora si ce lant are barca am zis ca, pe vintul ala, n-avem nici o sansa. Ancora era un fel de Fortress din aluminiu, nu cred ca avea trei kile, iar lantul... Cred ca am vazut lanturi de aur mai groase la gitul cocalarilor de pe plaja de la Mamaia... :) Am trecut pe sub pod cam odata cu prietenul nostru tanchistul si am remarcat ca pilotina si remorcherul nu trecusera de pod inspre larg, insa chiar si acolo in strimtoare pilotina salta pe valuri ca un dop. Parca ne priveam in oglinda... :)

Dupa ce am renuntat la ideea cu ancorarea am luat Bosforul la pas, diesel, cu vreo patru - cinci noduri. Noroc ca vintul era din pupa si pacat ca a trebuit sa stringem focul. :) Navigatia cu vele este interzisa in strimtori. Bineinteles, cu exceptia baietilor de la Bosphorus Cup http://www.bosphoruscup.org/en/participants.php , unde a participat anul asta si echipa Set Sail, in premiera pentru un velier romanesc.

Atakoy Marina, banii jos, ochii la usa. Baietii profita ca sint cel mai aproape de centru (tot trebuie sa mergi jumate de ora cu autobuzul, da' orisicit) si au pretul cel mai mare si se si extind, ceea ce inseamna ca le merge. Daca mai ajung vreodata cu barca pe acolo promit sa merg in marina Fenerbahce si in insule.

Istanbulul parca nu la fel de aglomerat cum il stiam, dar in orice caz foarte ieftin. Lira a scazut mult si asta vara tocmai fusese un astfel de soc si preturile in lire nu erau inca toate aliniate. Am mincat pe saturate trei oameni la unul din cele mai fancy restaurante din marina cu mai putin de 90 de lei (echivalent in lire). Mi-aduc aminte ca acum citiva ani ni se parea scumpa si bodega de cartier de linga hotel si ne-am mutat la impinge tava... :) Bineinteles, cheiajul era in euro, 104 mai precis, si nu aveau nici rest de la 110... :)

Cam asta a fost Istanbulul, din nou fara viza de intrare, dar bineinteles ca n-am ratat baclavalele, kaymak-ul, crema de fistic, kebabul si zeama de muraturi. Atentie, in ordinea in care le-am scris! :) Am ratat pestele in piine (chiar nu mai mergea :) ) dar in schimb am mincat sarmalute in foi de vitza cu carne de oaie si cu iaurt. O minunatie! :)

Pozele miine ca iar nu prea merg.

6
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 13, 2018, 08:37:57 pm »
Dupa ajungerea la Limanu am luat o pauza de vreo saptamina ca sa incercam sa gasim un al treilea pentru completarea echipajului. Nu prea erau voluntari dar pina la urma a aparut de undeva de pe Facebook  un baiat (Florin) care "a mai fost pe barca cu Vova"  :) . OK, gata, in week-end plecam.

Dupa ceva reparatii si o aminare de o zi sugerata de capitanie, plecam in sfirsit spre Varna. Aminarea sugerata de Capitanie era de vreo doua - trei zile, dar oricum am fi invirtit-o tot de "near gale warning" dadeam. Barca sta foarte bine pe vint de 20 - 25 noduri, face 6 noduri constant cu virfuri de 7.  Vintul insa este in crestere, din sector estic si ne baga niste valuri de travers de toata frumusetea. Florin isi ia rolul de "super cargo" foarte in serios si dispare in cabina prova incepind cu ora 21, dupa ce ne anuntase ca habar n-are sa tina cirma  :o . Raminem tot la "trei ore cirma cu trei ore somn", exact ce vroiam sa evitam. Barca nu are pilot automat si nu am reusit sa o echilibram destul de bine ca sa putem lega echea. La miezul noptii, dupa ce ies din cart, imi dau seama ca e imposibil sa dorm in cabina. Pendularea continua a barcii ma arunca din pat, desi este mult mai regulata si mai lenta datorita velelor. Trosniturile care se aud continuu pe diferite tonuri din toate ungherele mobilei nu ma ajuta deloc si in plus de asta scrumbia pe care am mincat-o inainte de plecare da semne ca vrea sa se revada cu suratele ei din mare. Ies afara si ma cuibaresc cumva in cockpit, ale carui banchete sint ceva mai largi decit cusetele din careu. Cu o mina infasurata in jurul unui vinci sper sa nu ajung peste bord. Dupa inca o jumatate de ora eliberez in sfirsit scrumbia in mare. Bogdan ia hotarirea sa mergem la Varna si eu nu pot decit sa fiu de acord. Reusesc sa gasesc cursul spre Varna si imediat dupa aceea Navionics -ul de pe tableta isi da duhul  >:( . Mergem doar dupa compas si apoi intrarea in Varna o fac din amintiri si urmarind un cargou care ne depasise in ultima jumatate de ora. Noroc ca era deja pe la mijlocul diminetii. In Varna am dormit apoi toata ziua si noaptea urmatoare cu mici pauze pentru instalarea unui Navionics bun pe telefonul lui Bogdan si pentru citeva beri si o gustare la o terasa din port. Florin e genul de om care si daca l-ai parasuta in Kalahari ti-ar gasi in cinci minute cea mai buna terasa din zona  ;) . Cit timp eu si Bogdan am dormit a avut timp citeva ore sa umble prin Varna si deja stia programul concertelor de pe plaja si meniul tuturor circiumilor din zona, asa ca "Happy Grill -ul" pe care ni l-a recomandat a fost foarte OK

PS Am mai pus citeva poze, ce n-am reusit ieri.


7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 08:30:31 pm »
 ;)

8
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 02:23:46 pm »
Uite aici ceva mishto, si nici macar nu e off-topic  ;)http://sailingmagazine.net/article-339-southerly-38.html

9
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 11:51:12 am »
...........................................
Si care a fost concluzia finala? A renuntat sau nu la vanzare ?  ::) ;) :)
..............................


Trixie e de vinzare si se poate vedea la Tubal in Bucuresti.

http://www.probarca.ro/anunt/85245/109/1/109/Vand-velier-Arno-Bell-Bell-X-.htm

10
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 01:33:02 pm »
Abia acum am vazut ca ai scris "credit" si sint perfect de acord cu Bogdan: mai bine nu! Sint destule barci mai mici (chiar iole deschise) sau in stare nu chiar asa buna pe care sa-ti faci mina. Daca barca e mica dar in buna stare faci o scoala de vele prima-ntii. Daca barca e mai marisoara dar in stare mai asa, vei face o scoala buna privind constructia de barci, structura, arborada, instalatiile etc In citiva ani probabil ca vei putea sa treci la una mai mare. Cunostintele acumulate intre timp te vor ajuta foarte mult la orice noua achizitie. Degeaba citesti tone de carti si de forumuri, daca nu pui mina sa navigi sau sa repari (sau sa construiesti, dar nu prea recomand) o barca, e tot degeaba. Vorba tiganului "Teoria ca teoria da'praftica ne omoara!".

11
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 09:40:15 am »
@bobinuta
Exista multe alte modele pe linga cele enumerate de tine si cu preturi mult mai mici. De exemplu:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/segelboote/dehler-varianta-65/k0c211+boote_bootszubehoer.art_s:segelboote
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-boote-bootszubehoer/neptun-22/k0c211

Sau poti intra pe http://sailboatdata.com/firstpage.asp si sa dai o cautare folosind filtrul de lungime (max si min, atentie ca ai english units by default) Vor fi si rezultate cu chila fixa, dar merg si alea, pentru documentare (studiezi rapoartele dintre deplasament, lest si suprafata velica).

Acuma, depinde cit vrei sa mai lucrezi la barca dupa ce o iei. Pretul foarte mic de obicei inseamna mult de lucru (plus alti bani bagati) pentru a aduce barca in stare acceptabila.

Problema ridicata de George, cu pescajul, este foarte reala la barcile care au derivorul (sau cutia derivorului) iesit in afara cu mai mult de 50 cm. Depinde foarte mult si de peridoc si de rampa.

Ar mai fi fost https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html dar s-a dat. :)

Curtea unui prieten este locul ideal pentru a tine barca in timpul iernii.  ;)

 

12
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 10, 2018, 03:33:33 pm »
Sulina... Cu ochii mai mult in urma, la cargoul care coboara spre mare si se asteapta sa-i facem loc, aproape ca nici nu observam ca am trecut de pensiunea "Mila 2" si sintem deja in dreptul ruinelor vechii fabrici de conserve. Mai avem putin si sintem in "centru", apa fierbe de motoarele barcilor care taie apa in toate directiile si "June" se clatina pe valuri "ca o batrina beata" dupa cum spunea, ceva mai incolo, pe plaja, un faimos cirmaci. Dupa mai multe tatonari ne gasim in sfirsit locul la cheu, impanam bine bordajul cu baloane si plecam sa cautam spitalul, ca sa-l tratam pe skipper.

Spitalul din Sulina banuiesc ca a fost construit de Comisia Europeana a Dunarii pe la 1800  toamna si, dupa cum arata curtea si exteriorul cladirii cred ca nu a fost renovat niciodata. Dupa ce intram, singurul semn de normalitate si de revenire in cotidianul secolului XXI este computerul de pe masa medicului de garda, in rest atmosfera este rupta din "Pavilionul nr. 6" al lui Cehov. Nu este de mirare ca doctorul, dupa ce a auzit cu ce am ajuns la Sulina si unde mergem, nu i-a mai dat nici o atentie lui Bogdan si a inceput sa ne descoasa, vrind sa afle toate amanuntele despre barca, repetind la fiecare al doilea cuvint ca vrea sa vina cu noi si intrecindu-se cu Vlad in citate din "Toate Pinzele Sus". Pina la urma ne-a povestit cite ceva si despre el insusi, cum s-a "maritat"in Sulina, pacalit de atmosfera din timpul verii, "pentru ca iarna e cu totul altceva"  ;), cum si-a construit caiac si cum il priveau lipovenii cind a iesit prima data cu el pe Dunare si alte povesti locale cu iz de Levant.

Dupa ce ne-am luat la revedere de la simpaticul doctor am luat hotarirea sa stam pina a doua zi, luni, ca sa putem lua de la farmacie tratamentul complet pentru Bogdan. Asa ca am plecat din Sulina abia luni pe la 11, dupa ce am terminat cu toate formalitatile: reteta la farmacie, mic dejun copios (30 de lei bufet suedez), discutie cu echipajul de pe "Settembrini" (figura juniorului cind a auzit ca "We are from Romania", de pus in rama  :) ) si "last but not least" formularele de la Capitanie. Am luat-o frumusel la vale si ne-am intersectat cu "Expresul de Viena" care, dupa cum puteti vedea in poza pusa de Bogdan, nu prea incapea in cadru. Am iesit de pe senal  pe linga a treia geamandura rosie, aproape de capat, un compromis intre frica de bolovani evadati din capatul digului ("better safe than sorry") si nevoia de a-i face loc cargoului care venea tare "din sus"catre iesire.

Cu toate ca se vede destul de bine limita intre milul Dunarii si apa marii, baia facuta imediat dupa iesirea din senal ne-a demonstrat inca o data ca marea nu e deloc sarata in zona, de fapt pina pe la sud de Gura Portitei, la vreo 50 -60 de kilometri de Sfintu Gheorghe.

Printre povestile pe care le auzisem de la doctorul din Sulina era si una cu un prieten de-al lui care se pusese pe uscat undeva pe la Sahalin la citeva ore dupa ce plecase spre sud. Ca sa nu patim si noi la fel am facut un zig - zag intre Sfintu' si Gloria (cea mai vestica platforma de foraj) si apoi, dupa ce se intunecase deja bine de tot am pus cap compas pe Mangalia. Vintul tindea catre zero asa ca am bagat motor in continuare.

A doua zi dimineata, dupa ce am trecut de zona de ancorare a Portului Constanta, ne-am verificat pozitia trecind foarte aproape de "safe water buoy" din sudul VTS si identificind pe mal farul de la Tuzla si hotelul Forum din Costinesti. Abia dupa aceea a inceput vintul si "June"a putut sa ne arate cit de frumos stie sa mearga cu 5 noduri sub vele.

Am mers la Limanu pentru ca Bogdan avea niste povesti stresante (mai degraba hazlii, zic eu) cu dusurile din Marina Mangalia care sint in aceeasi cladire cu Oficiul de Stare Civila din oras. Nu intru in prea multe amanunte dar se pare ca, pentru a face dus trebuie sa intri si in vreo trei poze cu mirii si nasii.  :)

PS Vad ca Bogdan deja accelereaza spre Varna. Nu-i nimic, vom folosi tehnica de povestit din "Pulp Fiction", fiecare cu povestea lui.

13
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 08, 2018, 07:46:47 pm »
Calatoria asta a fost aminata de atitea ori ca incepusem sa cred ca nu se mai face niciodata. Bogdan vroia neaparat sa renoveze tot interiorul barcii si asta a dus la dublarea intirzierii cauzate de problemele logistice de pe ruta Olanda - Galati. In sfirsit, dupa vreo patru luni de discutii si "hei-rup" am ajuns si eu la Galati sa vad barca. Auzisem multe despre Albin Vega, in general de bine, dar ceea ce imi povestea Bogdan dupa primele probe pe Dunare nu era prea incurajator. Maxim 5 noduri pe GPS in aval si calitati manevriere destul de ciudatele la mersul cu motorul. Barca are elicea pliabila si dispusa in pupa cirmei ceea ce duce la un comportament de tipul "face ce vrea ea" la mersul cu spatele. Mai tirziu aveam sa remarc ruliul exagerat, de tipul "Hopa Mitica" si alura foarte buna sub vele, dar asta abia dupa ce vom fi iesit in mare.
Deocamdata am ajuns la Galati si am fost intimpinati cu deosebita caldura de Bogdan si bineinteles de familia Antonov (Vali si consoarta). Vali a stat toata seara, pina dupa miezul noptii, cu masina la dispozitia noastra. Pe la 23:45 dupa ce il luase pe Vlad de la autobuz si dupa ceva foiala prin oras,  ajunsesem la el acasa si se apucase sa caute, fara nici un fel de comentarii, o bucata de perdea ca sa o punem la intrarea in barca, contra tintarilor. Abia pe la ora unu ne-a bagat la somn in barca, dar tot el ne-a trezit a doua zi la opt cu toate cumparaturile deja facute. Multumim inca o data.
In sfirsit am plecat pe Dunare si, dupa nenumarate controale ale Politiei de Frontiera, am ajuns la Partizani. Aici am petrecut o noapte foarte linistita la pontonul familiei de tineri pensionari foarte incintati de vizita noastra. Am facut o salata extrem de savuroasa din rosiile si castravetii proaspat culesi din gradina si ne-am lasat pozati cu nonsalanta, dupa care ne-am bagat la somn. Dimineata m-am trezit cam devreme pentru ca tintarii, in ciuda perdelei marca Antonov, isi cam faceau de cap. Am facut o poza cu rasaritul pe Dunare si apoi am plecat catre Sulina.

https://drive.google.com/open?id=1CBs4JL4x3eLUnr799mOaC1QniFy0qY73

14
Monococi / Re: Sasanka 660
« : Octombrie 03, 2018, 12:26:59 pm »
Nea Paul cred ca are si povesti mai actuale pe care inca nu le-a spus. :) De exemplu tura Gibraltar - Pylos. :)


Si mie mi-a zburat din cap ideea de barca mare cu panze, iar acum la fel ma bantuie imaginea unei barci usoare si rapide, dar cu o bucatica de cabina. Si asa mi-a revenit ideea cu Micro 550 sau ceva asemanator - un mic velier usor si performant, tractabil cu o masina normala, cu loc de dormit pentru 2 oameni. Sa vad de unde incep si cum termin :).



Eu ma tot uit la asta: https://bateau.com/studyplans/SB18_study.php?prod=SB1

15
Monococi / Re: Sasanka 660
« : Octombrie 03, 2018, 10:32:15 am »
Barca mea o cunosti, pe Tanase il cunosti, drumul il stii ( Bulgaria pedeapsa) nimic nu te poate opri. Atentie, nu e tuica pe barca!

Am scos o tona de prostii din barca, acum ca a trebuit sa fac curatenie cu ocazia vinzarii.  :) Printre altele, zeci de conserve de toate natiile, trei sticle de spirtoase si sticla aia de vin de 25 de euro, "pour les connaisseurs".  ;) Cine nu bea, are!  ;D

Pagini: [1] 2 3 ... 74
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud