Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - pelicanul

Pagini: [1] 2
1
Cafenea - Discutii generale / Gondola
« : Octombrie 25, 2017, 02:45:30 pm »
Din ciclul "Mare e gradina si multi sar gardul chiar si cu poarta deschisa" azi va prezentam prima gondola cu pavilion romanesc: http://adevarul.ro/locale/constanta/cum-arata-gondola-pavilion-romanesc-istorie-20-ani-plutit-canalele-venetiene-fost-inregistrata-oficial-marea-neagra-1_59f060685ab6550cb87895f3/index.html
Bineinteles cu tot tam-tam-ul si circul provocat de birocratia ANR pentru ca pina la urma sa te invirti pe Lacul Tabacariei din Constanta si sa duci turistii in lungi plimbari romantice de la Satul de Vacanta si pina la Mall. Eventual cintind (pentru o taxa suplimentara, bineinteles) "Sa moara dujmanii ca n-are valoarea mea!"  8) Ce sa facem, daca s-a desfiintat trenuletul?  :o

2
Monococi / Cu iola spre Grecia.
« : Octombrie 14, 2016, 10:48:46 am »
Dupa cum va spuneam, am facut o tura cu Ann si cu Constantin pe traseul Mangalia - Neos Marmaras.

Mai intii cite ceva despre barca. Este vorba despre un Archambault http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=8353 de 40 de picioare, varianta cu eche. Barca i-a apartinut lui George Copos de la care a cumparat-o Radu, colegul nostru de forum (-uri). Acesta i-a schimbat si numele, Ann a redevenit Noumea, numele de domnisoara din perioada cind avea pavilion francez. Acum este inscrisa in Delaware si poarta cu mindrie la pupa pavilionul american.

Pe la inceputul lunii octombrie ma suna Constantin Lascu si imi zice: "Sint in Mangalia cu Napo si cu Radu, iti transmit salutari! Ce mai faci?" chestii socoteli si apoi brusc volta in vint: "Saptamina viitoare o ducem pe Ann la Neos Marmaras, vrei sa vii?" Da, vreau sa vin, stiu barca, stiu despre ce e vorba. OK, ia legatura cu Radu si vezi cind poti sa treci sa vezi barca si ce mai trebuie facut pe aici.

Vorbesc cu Radu si ma duc sa vad barca, pe care o gasesc intr-o stare destul de buna, cu ceva lipsuri remediabile prin arborada si cu un adevarat santier inauntru. Se monteaza usi la dulapuri, paiol nou din okume cu epoxi ca sa nu ne rupem gleznele pe varange si o multime de alte maruntisuri. Prima impresie este ca nu va fi gata pina la plecare, asa ca ma hotarasc sa-l mobilizez pe Constantin si sa venim vreo doua - trei zile sa punem lucrurile la punct. Intre timp insa, trebuie sa merg si la Lunca sa o aduc pe Sasanka acasa, asa ca totul se amina pe luni.

In sfirsit, sedinta de lucru la bord. Mai intii inventarul si inspectia, de la prova la pupa: lumini de navigatie balcon prova nu avem, exista in virful catargului OK, roll foc lipsa, focul 100% se stringe cu o contrafunga si apoi se leaga de balustrada, ancora (de fapt avem trei bucati) OK, 40 m de lant + 40 m de parima OK, vinci de ancora lipsa, parime de acostare OK, funga pavilion lipsa, sarturi si straiuri OK, balansina ghiului lipsa, balene randa lipsa (randa nu a fost ridicata niciodata de cind a luat Radu barca), lazy-jack legat cam aiurea, scote randa si foc OK, vinciuri OK, scote de tertarola trase prin ghiu OK, palanul ghiului si pistonul nu au nici un efect, se misca liber de-a lungul ghiului, lumina de pupa OK. In interior doua frigidere nu prea mari se pare ca vor calatori cu noi spre Grecia si Constantin incepe cu textul binecunoscut: "Tot ce poate sa cada va cadea, tot ce poate sa alunece va aluneca... etc etc" totul trebuie legat, asigurat, intepenit. Frigidere, aragaz, butelie, lazi de scule, statii radio, mincare, sticle de apa, tot ce-ti trece prin cap si inca ceva pe deasupra.
Colac peste pupaza  ;) toaleta nu poate fi folosita in timp ce merge motorul pentru ca admisia de apa de mare a toaletei a fost legata pe acelasi robinet cu admisia de apa de mare pentru racirea motorului. Daca dai la pompa toaletei in timp ce merge motorul impellerul pompei de apa de mare de pe motor se duce dracului. Concluzia: nu va cacati in strimtori, ca nu putem opri motorul!  :o In rest, fara restrictii!  ;D


3
Stiu ca se practica si la noi, sirbii insa au facut si film. O replica a unui politist sirb: "Cind furi cu zecile de tone nu mai poti sa spui ca e pentru supravietuire!" In rest, povestile sint amestecate, ca si la noi. Politisti putini, cu dotare insuficienta si corupti, hotii (si cei din echipaje si cei de pe mal) unii spun ca doar isi suplimenteaza veniturile, altii au facut o adevarata industrie din asta.
http://www.vice.com/ro/video/piratii-de-pe-dunare

4
Monococi / Cu Lindor spre Grecia
« : Mai 31, 2016, 02:27:24 pm »
Motto:

“Niculae, unde mergem noi domnule?”
                                     Ilie Moromete

Vorbisem cu Dl Comandant (Nea Sandu sau Lindor, pentru prieteni) inca din toamna lui 2015. La primavara vreau sa duc barca in Grecia, vrei sa vii cu mine?  Da, normal ca vreau. Asa ca ne-am intilnit cu citeva saptamini inainte de Pasti la Mangalia, pe Lindor, pentru a pune la punct detaliile si pentru a cumpara conserve si apa minerala. Cine mai vine? Eu, fiu-meu (Nucu), Dl. Comandant, fiica dinsului (Maria) si Marius (imposibil sa nu-l stiti de pe facebook). Marius ma interpelase in Marina Tubal cu citeva zile inainte si ma rugase sa-i fac lipeala cu Lindor pentru a veni si el. Verificam motorul, Grigore (Isuzu 50 hp) nu face prea multe nazuri si porneste bine, schimbam apoi uleiul si filtrul de ulei si cam asta e. Velele erau deja puse si matisirea unei parime de 20 de metri la capatul lantului de ancora (45 m) fusese deja facuta cit timp barca era scoasa pe cheu la Santierul Naval. Vopsirea operei vii se aminase din motive de “n-ai cu cine, dom’le, niste tarani” si aceasta fusese doar “barbierita”
OK, plecam imediat dupa Pasti. Cam toata luna aprilie vintul a batut din sud, destul de hotarit, insa Nea Sandu m-a asigurat ca nu e o problema, aranjeaza el un vint bun de nord-est pentru plecare. La Cimpulung, in timpul vacantei Pascale, eram cu un ochi la friptura de miel si cu un ochi pe Windguru. Intr-adevar, duminica vintul se roteste si incepe sa vina de la nord. Luni, cind ajungem acasa, era deja "near gale warning" si pina marti se transformase in furtuna in toata regula. Nu conteaza, adunarea la barca marti dupa amiaza, seara plecam. “Nu e asa rau cum pare”. Bagajele erau deja pregatite, cam subtire la capitolul haine de ploaie. Trecind prin Eforie Nord si privind peisajul autumnal m-a lovit un gind sa trec pe la barca si sa-mi completez echipamentul cu ce aveam pe acolo (cizme de cauciuc, manta si pantaloni impermeabili). Am jonglat un pic cu ideea si apoi am facut greseala sa zic “da-o dracu’ de ploaie, cit poate sa tina?”. Trei zile a plouat incontinuu si apoi inca vreo doua zile cu pauze. N-am facut pina acuma dus imbracat, asa ca senzatia a fost ceva nou pentru mine. La citeva ore dupa plecare eram complet ud, inclusiv lenjeria de corp si ciorapii. Dupa iesirea din port ploaia ne izbea orizontal si se amesteca cu stropii aruncati de valuri. Dar sa nu anticipam.
Pina in ora 17:00 eram toti pe barca, ne-am foit un pic pina am bagat toate bagajele pe unde trebuia, am facut plinul de apa si, pe la 19:00, desi portul era inchis din cauza furtunii, Nea Sandu a “aranjat” la Capitanie si am plecat. Vint NE forta 5-6 in scadere, valuri 4 – 6 m, ploaie torentiala. La motor spre sud. Am incercat si cu un petic de genovez dar nu statea nicicum. Pocnea si facea ca toate alea la fiecare inclinare pe val. Lindor si-a dovedit din plin calitatile nautice, de frantuzoaica construita pentru circumterra (vezi Laura Dekker, Maiden Voyage). La fel si comandantul, care a stat aproape toata noaptea la timona. Echipajul insa, mai slabut. Eu am rezistat citeva ore, impartit intre frigul de pe punte si ameteala din cabina, apoi insa friptura de miel a tinut neaparat sa faca cunostinta cu Marea Neagra. Pina pe la 01:00 noaptea reusisem performanta de a scoate absolut tot din stomac, in mai multe reprize, si dupa aceea nu m-a mai impresionat de loc leganatul barcii, nu mai simteam absolut nimic in afara frigului patrunzator care nu m-a parasit pina dimineata. Am auzit ca prin vis cuvintele “Varna sau Balcic…” si apoi am adormit sezind, cu capul in piept, pe o cuseta din careu.
Am fost trezit de o liniste nefireasca care venea dinspre motor si de citeva cuvinte in bulgareste. Era 04:00 dimineata si ajunsesem in Varna. Nea Sandu tocmai termina formele de intrare in Bulgaria. Am scos capul in cockpit si am auzit: “Asta a baut toata votca!” dupa care am dat cu ochii de Marius, facut ghem pe una din banchete. Votca fusese adusa in cockpit pentru mine, cica “o gura de licoare ajuta la raul de mare.” Luasem o gura pe la unspe noaptea si intr-adevar ma ajutase sa-mi golesc mai repede stomacul. Acum sticla era goala si se incurca printre picioarele noastre in cockpit. Nea Sandu a mai mormait “Da cite un spring la prova si la pupa!” si apoi s-a dus la culcare. Am dat springuri, i-am adus o patura lui Marius pentru ca n-am reusit sa-l conving sa intre in cabina si apoi am observat ca luminile de navigatie ramasesera aprinse, dar parca era ceva ciudat cu ele. De ce oare se reflecta rosul in balconul prova tribord? Ma duc pe cheu, Lindor era acostata cu babordul si de pe cheu vad verdele. Ce dracu’, ca parca nu mai dorm…? Las dilemele existentiale pe a doua zi, sting tot si in sfirsit reusesc sa ma schimb de hainele ude si sa ma bag in sacul de dormit. Nu mai stiu daca am reusit sa ma incalzesc sau nu, pentru ca am adormit instantaneu.

6
Motocruisere / Mangalia- Nikiti
« : Septembrie 14, 2015, 02:32:07 pm »
Pe la inceputul lui august m-am trezit cu un telefon de la Nea Sandu (Lindor), daca nu vreau sa merg in Grecia cu niste olandezi. Se vede treaba ca Dl. Comandant a considerat ca trebuie sa incep o noua etapa a uceniciei :) M-am codit eu putin, dar pina la urma am zis ca plec. OK, cauta la Mangalia motocruiserul "Lady Diny" si vorbeste cu proprietarii.
"Lady Diny" este un fel de trawler construit din otel, in Olanda. 14 m lungime si 4 m latime, 28 de tone deplasament, doua motoare Perkins Sabre de 150 HP bucata, viteza maxima 14 noduri, viteza de croaziera 10 - 12 noduri. Am gasit-o relativ usor pe "Doamna", era la ponton vis-a-vis de Lindor. Pavilion olandez insa proprietarii erau niste rusi (sot si sotie) care aveau rezidenta in Grecia. Venisera pe Dunare de la Rotterdam si avusesera o multime de peripetii, printre care citeva puneri pe uscat din cauza apelor mici. Cind am ajuns eu acolo, un scafandru tocmai facea poze cu elicele. Una era franjurata pe margini si cealalta avea o pala indoita la vreo 60 de grade fata de planul normal de rotatie. Se pare ca o dadusera de toate pietrele, din Germania si pina la Cernavoda. Am mai intrebat de sisteme de navigatie (Raymarine montat in mai 2015), harti, alte sisteme de pe nava, totul parea in regula. Mi s-a parut ciudat ca nu avea nici un compas, dar rusul a zis ca pe Rin si Dunare nu i-a trebuit si ca putem merge dupa chartplotter. Am zis OK fara sa vad cum functioneaza chartplotter-ul ceea ce a fost o mare greseala, dupa cun veti vedea...
Pina sa plecam, trebuie facute elicele. Scafandrul a zis ca nu poate lucra sub apa pentru a demonta elicele de pe ax. Hai dupa colt, la fostul santier militar. OK, se poate face treaba, treceti la macaraua de 50 de tone. Au dat jos elicele imediat si pina sa intrebam noi cit costa, le-au si reparat. Dupa care au cerut 2600 euro pe toata treaba. 600 macaraua si toata invirteala, 2000 elicele. Rusul, cind a auzit, sa cada jos. "Toata lumea, cind vede un rus cu barca, crede ca e Abramovici!" :) Cam avea dreptate, o elice noua costa 700 de euro in catalogul Vetus 2015. Tocmai vorbisem cu reprezentantul Vetus Romania si ne confirmase pretul, plus 300 euro transportul cu avionul pentru amindoua. Tziganeala, hir-mir, "Noi am facut deja lucrarea!", "Da, dar trebuia sa spuneti pretul inainte, asta e santaj!" etc, etc, treaba romaneasca, santierul e cam in faliment, nu era sa scape asa o pleasca. Pina la urma a scapat cu 1600 de euro toata distractia.
Cind sa monteze elicele, normal trebuia sa le incalzeasca, apoi sa le preseze pe ax si apoi sa le fixeze cu o piulita. Reparatia se facuse insa prin incarcare cu material si apoi polizare si echilibrare "la ochi", asa ca le era frica sa le mai incalzeasca, sa nu cada adausul.  Au bocanit ceva pina au aparut doua spire de filet, apoi au pus piulita si da-i si stringe cu o cheie de vreun metru lungime. In timpul asta, tineau contra pe pale cu niste bucati de lemn. Una din pale, probabil cea care fusese indoita, a cedat nervos si a inceput sa crape linga butuc. Hopa hentz, da-o jos, du-o din nou la sudura, inca o zi intirziere.
Pina la urma am plecat exact de Ziua Marinei, simbata pe la 5 dimineata. Nea Sandu mi-a dat o brosura cu instructiuni de contact radio pentru trecerea prin Bosfor si Dardanele si doua pavilioane, turc si grec. Rezumatul brosurii era "Nu contactezi pe nimeni, ca ai sub 20 de metri! Ridici steagul asta turcesc si nu te intreaba nimeni nimic!" Intr-adevar, steagul era maret, aproape cit un cearceaf, dar inca nu ajunsesem in Bosfor...

7
Salupe / OZN
« : Iulie 03, 2015, 04:17:57 pm »
Ia uitati-va ce OZN a aparut in Eforie!  :) O fi ruda cu Fly Fox -ul? Stie cineva?

9
Nu eram hotarit daca sa scriu sau nu, dar m-am hotarit cind am vazut postarea lui Nicu de aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,300.msg23182/topicseen.html#new Poza e de acolo si personajele sint cele de mai jos.

Totul a inceput cu un mesaj de la Vlad (Kir Gutzakis): "Vrei sa mai facem o iesire cu 420-ul pina nu il bag la iernat?" Am raspuns "Da, normal!" si a ramas ca ne vedem duminica 28 septembrie pe la noua in Herastrau.  Eu deschisesem  deja anul universitar simbata dimineata cu ceva reparatii de dulapuri si prize in camin la fiul meu si simbata seara aflu ca a venit si Vali in Bucuresti. Cu atit mai bine.
Duminica dimineata eu i-am sunat pe Florio si Bluewave si de aici incolo totul a decurs natural. Nu mai stiu cine pe cine a sunat dupa aia, dar cred ca la un moment dat eram vreo 6 - 7 oameni care ne dadeam cu rindul in 420-ul lui Vlad. Nu vreau sa nominalizez pe nimeni, ca sa nu uit pe cineva! :) Poza pusa de Nicu e de pe mal, unde, intre doua ture, se faceau planuri cu harta in fata pentru alte iesiri, mai lungi! :) Pe la 3 sau 4 ne-am mutat la un gratar la Capitanu' asa ca pina la urma a iesit un chef in toata regula. Nu stiu cine a mai facut poze pe acolo, dar asteptam... :)

10
Cafenea - Discutii generale / Vesta de Salvare
« : Iulie 30, 2014, 03:09:51 pm »
http://adevarul.ro/locale/constanta/tragedie-mamaia-fetita-cinci-ani-tatal-murit-inecati-1_53d8c51c0d133766a8dd45d4/index.html

Nu ignorati purtarea vestei de salvare si dotarea ambarcatiunii cu alte mijloace de salvare (colaci, plute, etc). Chiar si intr-o iesire "pina colea" se poate intimpla o nenorocire.

11
Yachting / Regate 2014
« : Iunie 18, 2014, 12:03:24 pm »
Vad ca nu a mai postat nimeni nimic despre regate anul asta, asa ca mi-am luat inima in dinti si m-am hotarit sa postez eu cite ceva, din pozitia de simplu spectator.
Intre 12 - 15 iunie 2014 a avut loc Regatta Poseidon organizata de Asociatia Black Sea Sailing in colaborare cu Clubul Nautic Roman. Aceasta marchează prima etapă dintr-o serie de cinci regate ce constituie Samsung Romania Cup 2014. Pentru prima data aceasta este organizata in colaborare cu bulgarii, si anume organizatorii Kaliakria Cup - Morski Klub Balchik.

Aveti aici si emisiunea lui Mindruta in legatura cu acest subiect: Pe viata si pe vele

Problema cea mai mare la aceste manifestari este ca nu zice nimeni nimic (nici macar Mindruta) despre clasamentul final si evenimentele din timpul cursei (curselor). Adica, nu au acoperire media!  ;)

12
Monococi / Tall Ships
« : Mai 27, 2014, 08:12:41 pm »
Astazi s-a terminat SCF Black Sea Tall Ships Regatta 2014, ultimul port vizitat fiind Constanta. Velierele au sosit la Constanta vineri si simbata, iar astazi a avut loc parada care a incheiat evenimentul. Traseul a fost de la iesirea din port si pina la Mamaia, de-a lungul coastei. Asa ca am vorbit cu Nea Gica (Acig) si cu Bogdan (Captan) si azi dimineata am fost in port la Eforie, pe barca mea. Destinatia: Cazino Constanta, ca sa iesim la "ambuscada" in fata paradei.
Am avut de toate: aproape calm plat de dimineata, apoi un vinticel abia simtit, care ne-a permis sa ne jucam un pic cu gennaker-ul si apoi un vint forta 4 si niste valuri pina la 1 m, cu care am exersat toate aliurile si o multime de volte. Si, bineinteles am facut poze. Multe din ele nefocalizate si miscate, pentru ca barca mea, pe valuri de 1 m nu are stabilitatea unui transatlantic. Dar am reusit sa aleg citeva si pentru voi. Mai au si Bogdan si Nea Gica citeva poze de pus, ca de fapt de aia ne-am dus acolo.
Enjoy!

13
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Captain Philips
« : Martie 11, 2014, 09:06:46 pm »
Cu Tom Hanks in rolul principal. Despre M/V Maersk Alabama, atacata de piratii somalezi in 2009. Aveti link aici: https://www.dropbox.com/sh/4mda99los9llzgq/38ITiAnQ_5 disponibil o saptamina.

14
Intalniri, imprieteniri, pe ape si nu numai / Fanion Cap Compas
« : Ianuarie 29, 2014, 01:12:23 pm »
Pentru ca Vali e modest si zice ca "nu ar fi prea OK" sa porneasca el topicul asta, iata ca il pornesc eu.  :)

Am ales sectiunea de "imprieteniri pe ape" pentru ca, deocamdata, inca nu am formalizat existenta unui club Cap Compas. Desi propuneri au mai fost... :)
Asa ca fanionul ar fi doar un semn de recunoastere, ca nu cumva sa ratam vreo imprietenire pe apa...  :)

Ca model ar fi doua variante, patrat (dreptunghiular) cu tot cu scris sau triunghiular, doar cu emblema (roza vinturilor). Ca dimensiuni, eu zic un 20x30 cm.

Se poate face si autocolant, pentru cei cu barci mai mici, care nu au unde sa arboreze un fanion.

Astept pareri.

15
Proiectare, design, teoria navei / profil naca
« : Noiembrie 13, 2013, 01:52:20 pm »
Intilnirea de la Bucuresti nu a dus doar la cheful de care ati auzit. In sfirsit, cu aceasta ocazie, am avut posibilitatea sa-l cunosc pe Vali si, bineinteles, am profitat de ocazie si l-am "descusut" putin si pe partea tehnica. Vreau sa inlocuiesc safranul cirmei la barca mea, pentru ca la ora actuala este o simpla scindura de vreo 6 cm grosime invelita in fibra si rasina poliesterica. Neprofilata, groasa si urita. Si grea ca naiba! :)
Vali mi-a dat citeva idei si, printre altele, a pomenit si de cirma profilata. Nu am apucat sa-l intreb cum se poate obtine acel profil. Doar asa, la ochi? :) N-am gasit nimic nici pe forum (-uri) asa ca m-am dus la tanti Wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/NACA_airfoil ), am luat cea mai simpla formula de acolo :) si am pus-o in excel.
Se obtine un profil simetric care poate fi adaptat dupa nevoile oricarui amator.  "t" (cimpul albastru) este grosimea maxima a profilului ca procent din "c" (cimpul galben) care este "coarda" profilului sau latimea safranului sau derivorului proiectat. Se obtine "y", adica grosimea profilului la distanta "x" fata de marginea de atac.
In poza, doua grafice care arata variatia coeficientului de rezistenta la inaintare (en: drag) CD si a coeficientului anti deriva (en: lift) CL, in functie de unghiul de actionare si de profilul folosit.
Cam asta e teoria sa vedem cum rezolvam cu practica, ca aia ne omoara.

Later edit: x, y si c exprimate in centimetri.

Pagini: [1] 2
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud