Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 173
1
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 21, 2018, 11:27:23 pm »

Edit: ca sa fim "cusher", propun ca fiecare din cei care ne modificam dimensiunea si / sau numarul pozelor uploadate sa mentionam aici, pe topic. Eu am sa ma apuc saptamana viitoare, si am sa postez.

N-ar fi util daca colegii si-ar incarca imaginile pe alte servere dedicate si ar insera pe forum doar link-urile? Eu am "pus" imagini mari, video, etc, dar nu am incarcat server-ul forumului. Toate materialele vin din afara "pivnitei" sau "podului" de la Cap Compas.

Eu unul am redimensionat dintotdeauna pozele încărcate, dar de mulți ani prefer varianta ”link”, ce nu încarcă absolut deloc forumul, în plus se văd bine și pot fi inserate în postare, acolo unde le e locul :) .
Pentru partea informativă a forumului, acolo unde consider că informația poate fi de interes larg, încarc direct imaginea la dimensiune mică. Fiindcă un link poate dispărea în timp și atunci postarea mea rămâne trunchiată în conținut.

2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 03:56:00 pm »

Raspunsul Capitaniei Mangalia a fost ca avand obtinut astfel dreptul de arborare al pavilionului romanesc, se poate circula si in afara apelor teritoriale romanesti, conform reglementarilor internationale. Singura operatiune pe care Capitania nu o poate face in aceasta situatie este acordarea permisiunii de iesire - tocmai datorita faptului ca au de a face cu o ambarcatiune neinmatriculabila (dar inregistrabila conform exceptiei oferite de prevederile literei g ) - si ca atare, care nu face obiectul acordarii permisiunii de iesire.
Din motive de siguranta a navigatiei, ramane totusi valabila obligatia skipperului de a raporta Capitaniei intentia de parasire a incintei de la Limanu (spre exemplu), catre Politia de Frontiera, in vederea intocmirii formalitatilor aferente parasirii apelor teritoriale romanesti.


Era evident că Mangalia (ca port of entry) nu poate acorda permisiunea de ieșire, atât timp cât la baza permisiunii acesteia stau o suită de documente (Certificat de înmatriculare, permis de navigație al bărcii, inspecție tehnică, etc...) care nu există la o plutitoare neînmatriculată.
Ideea e dacă în absența acestei permisiuni de ieșire, ai voie să pleci :) .
Întrebarea nu e fără rost, fiindcă legile și interpretările lor, se schimbă mai des decât oja unei blonde. De exemplu, lui Lucian Ionescu i-a fost greu să se înțeleagă cu autoritățile la plecarea lui către Veneția. Autoritățile cerându-i pentru caiac, certificatul ambarcațiunii, revizia tehnică, etc, etc. Da, acolo, în Mangalia. :)

Acum înapoi la discuția noastră, dialogul cu Poliția de Frontieră trebuie purtat oricum, fiindcă oamenii supraveghează apele de graniță, te văd și trebuie să știe cine ești. Ei te și ajută în caz de nevoie. Jos pălăria pentru acest segment al Poliției, despre care am avut mereu și pe drept, numai cuvinte de laudă.

3
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 04:09:28 pm »
Nu greșești! Asa e! Și la primăvară, când da coltul ierbii, sper sa fiu la bord cu tot ce trebuie. Și.. Te aștept... Ca tare  am impresia ca va ieși o aventura pe cinste. Nu știu de ce, dar asa bănuiesc, din câte am vazut! :)

Păi doar de asta avem bărci!  :)

4
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 12:27:58 pm »
Toată luna iulie, cât am lucrat la barca, vedem în ce ritm se duc banii, iar când ma plângeam de costuri, nevastă-mea mi-a spus: nu știai ca "amanta" este costisitoare? Normal ca știam!😁
Oricum, m-a ajuns destul de mult distracția și am convingerea ca nu  voi recupera niciodată investiția făcută. Rămâne doar sa ma bucur alături de alții, cu June
Vorba aia, ce e mai bine decât proprietar de barca? Sa ai un prieten care are o barca. .

Banii aceia sunt bani bine cheltuiți, Bogdane, prin ceea ce ți-au oferit. Bucuriile, efortul fizic, reușitele, toate astea ți-au făcut o injecție de tinerețe.
E bun și prietenul care are barcă, dar eu sunt din categoria celor care simt mai bine apa și aventura, când sunt pe barca lor.
Și am bănuiala că tu ești la fel :)

5
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 10:02:06 am »
Pana la urma nu cred ca scap de achiziția unui velier mai mare și mai confortabil pentru familie. Problema e, ce fac cu June?  Pentru ca, pe de o parte îmi place teribil și am investit în ea suflet și bani, iar pe de alta parte 2 bărci netractabile... E bătaie de cap.

Dacă aveai două amante focoase, care nu-ți cereau bani de fițe, nu erai așa necăjit.
Acum te încurci de două bărci netractabile? :D

6
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 09:50:40 am »
Florin era cu noi cand ne-am intalnit si adevarat ca se astepta la o plimbare cu barca, insa intre Varna si intrarea in Bosfor a stat in cabina prova cu perna in cap. Ulterior mi-a recunoscut ca i-a fost frica de moarte pentru ca nu mai traise asa ceva. Cand esti turist pe barca, skipperul are grija sa nu iasa pe o vreme pacatoasa, pentru ca este vacanta si nu toata lumea rezista la sport extrem. Bine ca nu a avut rau de mare, jos in cabina.

Asta este una dintre diferențele ce apar între cel ce face charter și cel ce navighează pe barca lui.
La charter ajungi greu să ridici ștacheta pentru navigația în mare mai ciufulită. Fiindcă mai sunt și alții la bord care au plătit acea barcă și adesea nu sunt familiarizați cu marea peste gradul 2 :) .
Pe barca ta, oricare ar fi ea, experiențele se extind într-o mult mai variată gamă.

Cat priveste Limenaria, se pare ca am gresit bine.Portul este foarte bine protejat de vanturi, indiferent de directie. Predominant NE, dar Sud sau Vest, nu pune probleme seriose daca asiguri barca suficient de bine. Cheul este destul de inalt atat in zona de Vest cat si de Nord iar la Est este protejat de deal. Dupa o saptamana, m-am intors cu familia si primul drum l-am facut la barca sa vad cum sta. Nicio problema !

Acesta a fost și motivul pentru care v-am sugerat atunci Limenaria. Nu era cel mai apropiat port sau refugiu de la poziția voastră, dar avea toate avantajele enumerate de tine mai sus, plus intrarea extrem de facilă. :)

Chiar m-am amuzat, pentru ca le-am rugat pe fete sa caute pe internet un model de barca care cred ele ca le-ar placea. Toate depaseau 1 mil de euro! :)
Am iesit o singura data cu ele la bord, intr-un golfulet din sudul insulei si m-au comentat tot drumul: da'ziceai ca asta nu se balangane, da'si asta se inclina mult, etc. Si colac peste pupaza, imi spun ca cealalta le placea mai mult ( Mac-ul). M-am declarat invins!
:D :D :D No comment :D
Ok, cu Mac-ul nu traversezi Atlanticul, dar de aici până-n Egee, Ionică și Adriatică, e perfect utilizabil.

Bogdane, mi-ai spus de la început că barca o iei pentru tine, nu pentru familie :) . Asta e, ai barcă de mare grea, ieși pe mare grea :D

7
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:49:24 pm »

Toata ziua, ne-am plimbat pe insula cu masina. Primul drum l-am facut in Limenas sa ne gasim cu Florio. Tony plecase deja spre casa. Am stat la taclale la o cefea cam vreo ora, daca nu mai bine. Maria ne-a povestit cateva din aventurile traite in vacanta din Thassos si ne-am amuzat copios.

Da, noi eram avizi de a ne spune fiecare câte ceva din călătoria lui, iar Maria era într-un moment de amendare a vorbelor mai puțin ”catolice” :)
Adică vâna din umbră, orice expresie mai băiețească, ridicând un deget acuzator către cel care greșise: ai să dai un euro! :) Cine vorbește urât, dă un euro.
Și frate, oricât ne abțineam, eram totuși la povești! Imposibil să nu te scapi la vorbă! Deja degetul marca la euro, câte cuvinte ne scăpau nouă.
La un moment dat Cosmin văzând cât se adună, vine cu o propunere:
-Dacă-mi dați mie jumătate, o duc pe Maria de aici, la o înghețată :D

A fost frumoasă întâlnirea noastră, dar scurtă. Voi urma să plecați, iar noi mai aveam jumătate de călătorie, din vacanța noastră pe barcă. 

8
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:42:29 pm »
Intrucat nu mai facusem acostari pe vele, il las pe maestrul Pelicanul sa se ocupe, asigurandu-l cu toata sinceritatea ca nu e o problema daca barca sufera vreo avarie cu ocazia manevrei. Ma duc in prova, pregasec saula si simulacrul acela de ancora cu lant ( ulterior am rezolvat prin achizitia unui lant de  10m si 10 kg greutate) si ma pregatesc sa invat manevra de la Nicu. Anticipam directia vantului la acostare si pentru ca era vant de larg folosim doar focul. June intra majestuoasa in marina Limenaria, Nicu o apropie de cheu si elibereaza scota focului, moment in care sar pe mal si o asigur de prova. Nu realizez cand a sarit si Nicu si i-a cerut legatura de pupa lui Florin, cert este ca pana sa asigur cat de cat prova, Nicu legase pupa. Desi corpul a avut un mic contact cu cheul de acostare in zona prova, nu a rezultat nicio zgarietura. Il felicit cu drag si sinceritate pe Pelican, nu atat pentru manevra facuta cat pentru faptul ca am vazut cum se procedeaza. ( Asta inseamna scoala pe yola fara motor !)

Eram sigur că totul va decurge bine. Cu velele întregi, barca validă și portul larg, ce putea merge prost?
Intrarea în port e largă de 100m, o nimereați și cu spatele :) .
Despre acostarea cu vele, aceasta e o experiență plăcută pentru oricare dintre noi. E puțină măiestrie și gâdilă fain la orgoliul de marinar, când totul iese țuț :) .
Cele mai faine amintiri ale mele de pe apă, sunt legate de astfel de momente. O jumătate de vară n-am putut să folosesc motorul, barca fiind în Tomis. Dar asta nu m-a oprit, ieșeam zilnic din marină și intram la loc între bărcile înghesuite, așa, cu vele.
Foarte tare a fost o fază în marina Mangalia, când încheiam sezonul venit din Bulgaria, și tocmai începea o furtună. Nea Nicu Homemade mă aștepta la rampă lângă peridoc, iar eu nu mai aveam motor utilizabil. Am venit în volte și am urcat barca pe peridoc, iac-așa, cu vânt :) .

Sunt convins că această călătorie, cu toate problemele ei, vă va rămâne o amintire frumoasă și o poveste dragă de spus pe la întâlnirile de barcagii.

9
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:22:05 pm »
Obosit si necajit de situatie, il las pe Nicu la eche si ma duc sa trag un pui de somn. Nu am respectat carturile pentru ca nici nu aveam cum datorita situatiei. M-am trezit datorita valurilor. Marea agitata, cu valuri de 2 m si vant bun. Ne apropiam de Thassos si il intreb pe Nicu: - Ce facem? Il sun pe Florio sa ne ajute? Poate vine si ne remorcheaza! Nicu imi confirma ca e matinal si sigur nu il deranjez la ora 8 ( omul in concediu cu familia, totusi) si Florio imi spune ca este la 80 de mile de locul unde trebuia sa ajungem, asa ca nu avea rost sa se deplaseze atat timp cat noi mai aveam vreo 25 nm pana la destinatie. Ne recomanda acostarea pe vele, asigurandu-ne ca marina Limenaria este libera de obicei si nu vom intampina probleme.

Nici vorbă de deranj, eram la a doua cafea :) . Surpriza se anunța plăcută, când am văzut cine era, pe ecranul telefonului. Am plecat din barcă să nu trezesc familia și ieșit pe cheu să vorbim în voie, aflu de buba cu motorul.
Numai ce străbătusem apele unde erați voi, cu două zile în urmă. în niște rafale de 32-36 de noduri, vremea mai calmându-se între timp.
Privită direct problema, după ce am aflat unde sunteți, nu exista decât o singură soluție rezonabilă:
-Dacă înaintați la vele către ... Limenaria (am sugerat eu, știind portul ca fiind de departe cel mai bun al zonei, pentru situația asta), vântul dominant vă e purtător, portul  are intrare largă, fără probleme,  bazinul portuar e iarăși foarte larg, nu aveți ce să se întâmple rău. Iar dacă, presupunând prin absurd, e ceva ce nu merge bine, lăsați ancora în port și aveți răgaz să remediați.

Pornirea momentului, de a merge să vă tractez, n-a rezistat mai mult de câteva secunde, fiindcă firește totul începe cu un plan și o aproximare. Merg spre voi: unde sunteți?
-25 mile spre Samothraki.
-Ooo, păi eu sunt pe nordul Thasos-ului. Va trebui ocolită întreaga insulă, apoi ...e clar, cât îmi ia mie să fac 80 de mile, ajung seara. Ulterior am realizat că erau vreo 50 de mile...ceea ce nu schimba nimic, la fel de inutil ar fi fost.  Așa ceva merge la o acțiune de salvare de vieți în pericol, nu la un velier robust cu un echipaj de doi mateloți serioși și-o domnișoară :D

10
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 07:57:10 pm »
Ii las pe baieti sa se odihneasca si dupa ce iesim din Canakkale, hotarasc cu Nicu sa umplem rezervorul cu motorina. Ma hotarasc sa pun motorina cumparata din Istambul si aveam sa regret enorm decizia. Auzisem ca tot carburantul este de proasta calitate in Turcia, dar nu ma asteptam sa fie chiar in halul asta. Iesim din Dardanele si punem cap compas Gokceada si pentru ca vantul ne permite, ridicam velatura cu randa la prima tertarola.
Egeea este putin agitata cu valuri de aproximativ 1m, dar mergem foarte bine cu 5-6 kn. Spre seara tarziu, vantul chiar se inteteste si crestem si viteza la 7 kn cu varfuri de 8 kn.  Ocolesc, in cartul meu de la miezul noptii, prin sud insula Gokceada si aproape imediat cade vantul drept pentru care pornesc motorul si constat ca nu prind o viteza mai mare de 3 kn. Nici nu schimbam bine cartul ca Nicu ma trezeste si imi spune: -Avem o problema! Motorul este turat dar viteza este o kn.
Buimac de somn, incerc sa ma dezmeticesc si ii spun: pot fi 2 situatii: 1. am pierdut elicea si 2.nu mai culeaza inversorul.
Desfac capacul din punte si incep sa ma joc cu mansa de cuplaj inainte inapoi sa vad ce si cum cupleaza. Incerc si manual pe direct in cutia inversorului, ma uit la linia axiala care se invartea si nu ramane decat concluzia ca am pierdut elicea. Nu avem incotro si oprim motorul. Si ca sa fie totul complet, nici lumina de catarg nu a mai vrut sa mai functioneze. Lampile de navigatie n-au rezistat nici ele prea mult cu tratamentul meu, asa ca singura lumina ramasese cea de la mijlocul catargului, pe care ne hotaram sa o aprindem. Intre timp un cargou vine cu viteza din pupa si il semnalizam cu lumina intermitenta a unei lanterne de mana. Nu mai era timp sa ne anuntam pozitia prin statie.
Ramanem in deriva si ...asteptam vantul. Asta e !. M-a deranjat teribil situatia asta cu motorul. In plus, nici faptul ca luminile de navigatie nu le-am izolat corespunzator, ma cam rodea. Si bomboana de pe tort: am ramas si fara bere la bord! Incercam sa ne folosim de orice firicel de vant si iesim din latura vestica a insulei Gokceada, moment in care apare si vantul. Dar vant serios, 20-25 kn care ne duce pana aprope de Samothraki care bineinteles ne protejeaza de... vant. Iar deriva, iar cu focul cautam fiecare adiere de vant si dupa ce iesim putin din dreptul ei, prindem un vanticel bun.

Când ne-am întâlnit, al 2 zile după episodul acesta, încă nu știați sursa problemei de la motor. Acum, că se știe, tot pare incredibil ca motorina să aibă cifra octanică atât de slabă, încât să cauzeze așa ceva.

Îmi aduce aminte de benzina pe care o scoteau sătenii de pe lângă Ploiești, din fântână, pe vremea lui Ceaușescu și imediat după revoluție. Părea de domeniul fantasticului, dar unii găseau în fântână, benzină. O colectau și o vindeau pe șest. Doar că zvonul mergea repede și șestul ăsta îl știa tot județul :) .
Desigur, era penurie de benzină atunci, iar sursa venea ca o mană cerească.
Totuși era un bai: benzina ardea cam prost în motoare. Octanica slabă. Ca la voi, la Istanbul :D

P.S.
   Benzina din fântână nu le-o dăduse Dumnezeu, bunuțul. Și nici Maica Domnului. Era rezultatul furturilor din conductele TransPetrol, furturi pe bază de găurică. De acolo se infiltra în straturile de pământ, până la primul acvafor. Și așa, hop în fântâna oamenilor din zonă.

11
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 07:30:36 pm »
Apare si vantul bun, fapt pentru care ridicam velatura si June face ce stie ea mai bine: sa mearga frumos sub vele. Mergem la limita dreapta a schemei de separatie a traficului fiind atenti la navele de mare tonaj sa nu incomodam. Marmara este destul de aglomerata si necesita o atentie sporita. Atunci am simtit cel mai mult lipsa celui de-al treilea membru din echipaj, pentru ca Florin nu ne-a ajutat nici macar la veghe pe timp de noapte. 

Florin e cel care era cu voi când ne-am întâlnit în Thasos? Părea un tip ok.   Înțeleg că a dorit doar să fie plimbat cu barca :D .

Marea Marmara e destul de liberă pentru veliști, se aglomerează doar la capetele celor două strâmtori. Vapoarele circulă pe Traffic Separation Zone, ca-n Bosfor. Dacă stai la distanță de ”autostrada” asta, nu e stress :) . Noaptea însă e bine să ai mai mulți ochi.

Ați făcut un calcul despre câte ore s-a mers la motor și cât la velă? Eu scriu asta în jurnal, la fiecare călătorie :) . Nu de calculul în sine, fiindcă la motor nu prea se merge, ci pentru că sunt curios de consum în diverse situații. Ajută la experiență. Cine știe cum ajung în vreo situație limită, cu combustibilul?

12
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Octombrie 16, 2018, 10:24:44 am »

13
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 06:59:29 pm »
Mi-ar prinde foarte bine sa-l pot vedea din interior. Il pot contacta pe proprietar?
OK, inteleg. Problema mea e ca nu am vazut inca derivorul tau, iar din poze, nu e prea clar.
Daca ma uit in specuri, la MacGregor 26M (parca asta e varianta ta?) spune ca derivorul este de tip daggerboard, aspect care reiese si din poza asta:





Iaca ți-a răspuns Vali la obiect :) .

Barca mea este într-adevăr modelul X, având centerboard, sau cum am spune noi, briceag.


Acestea ”board-uri” sunt derivoare fără lest, aceasta fiind și diferența între ”centerboard” și ”swing keel”. Ambele pivotează pe axul aflat la unul dintre capete. Dar ”centerboard-ul” este un derivor fără lest (o placă având propria greutate și atât), pe când ”swing keel” are un lest interior sau pur și simplu este făcută din material cu greutate.
De aceea un centerboard se ridică ușor, la mână, cu o saulă, pe când swing keel are un sistem de scripeți și un cablu de oțel inoxidabil. Multe se ridică printr-o manivelă care învârtește un șurub melcat. Dar nu intrăm în detalii, ai înțeles ideea.

Acum, aș putea să-ți mai dau niște detalii despre modul de ”operare” al acestor derivoare și de ce prefer eu centerboard-ul pentru bărcile mici (la cele mari e altă poveste): în ape puțin adânci, variabile, înșelătoare, cum ar fi fundul ce ridică dune aleatoriu sau formațiuni sub nivelul apei (ceea ce denumește ”shallow waters”), eu am putut naviga cu vele ridicând parțial derivorul. Acesta, deși ridicat, păstrează mult din suprafața antiderivă, datorită poziției oblice. Comparativ cu cel ghilotină, care se ridică vertical, și la să zicem 50 cm lăsat, are o suprafață antiderivă neglijabilă și inutilizabilă.

Aspectul acesta l-am mai folosit și la echilibrarea bărcii, acolo unde din cauza terțarolării, velele nu puteau asigura un echilibru perfect. Strângerea parțială a derivorului mută centrul de rezistență laterală și modifică ”ardența” sau ”moliciunea” bărcii :) .

14
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 01:48:01 pm »
Despre Etap 22, toată lauda, e o barcă reușită. Are flotabilitate în caz de accident cu gaură de apă, are lest și stabilitate bună, are și ceva viteză după raportul acela de deplasament/lungime.

Cu toate acestea, dacă e să discutăm, personal n-o prefer din cauza unor aspecte.
1) Interiorul este fragmentat, din cauza puțului de derivor care afectează spațiul tocmai în zona centrală. Poți vedea la Tubal, dacă aspectul acesta e ok sau te jenează, la Etapul 23 al lui Acțibild.
2) Derivorul e lestat și culisează vertical. Eu unul prefer la barca mică, un derivor ”briceag” sau cum spun englezii ”centerboard”. Acesta se ridică singur în cazul lovirii acidentale a fundului apei, și coboară la loc după aceea.
 Ca exemplificare, navigam într-o noapte de toamnă, singur la bord, cu velele sus. La un moment dat am trecut peste niște taliene, năvoade solide, fixate cu ghiondere care ieșeau mult din apă. Nici n-aș fi sesizat asta, dacă nu auzeam în liniștea nopții, un clanc ușor la  safrane: acestea se ridicaseră și coborâseră la loc după trecerea peste odgoanele plasei. Ca și derivorul dealtfel.
Barca a alunecat frumos peste obstacole, dusă de vântul de dinaintea traversului, fără să simtă.
Ulterior mă gândeam ce ar fi însemnat o chilă fixă sau un derivor culisant vertical. Barca s-ar fi agățat, vântul ar fi bandat-o mult, presiunea exercitată nu te mai lasă să ridici derivorul, motor nu poți porni că se înfășoară plasa pe elice. Se iscă ceva dramatism în situația asta :) .
Ce faci? Vrei să scapi și nu prea ai cum. E noapte, e frig, apa rece de toamnă nu te îmbie să intri în ea, bezna face lucrurile nerezolvabile. Vrei să tai plasa și să scapi. Cum o tai, intri noaptea pe sub barcă, în apa de 10 grade, orbecăind ? Te mai prinzi și tu în plasă, vine barca peste tine, valurile finalizează treaba, cât să găsească pescarii a doua zi, ditamai captura de yachtman cu dinții sticlind.
Sigur că nu. Dai velele jos și stai locului bălăngănit de valuri, până a doua zi, când te vei încumeta să-ți uzi biluțele. Fericirea pescarilor  cu plasele tăiate este deja proverbială.

De aceea, zic: pentru mine derivorul briceag este varianta optimă la barca mică sau în ape nesigure.

15
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 11:47:40 am »

Daca ma uit dupa anul de fabricatie si pescaj, as alege Etap 22 sau O'Day 22MH.
Totusi, Etap 22 are latime mai mare, deci m-as indrepta spre el (confort suplimentar); in plus, are si toaleta.


Nu are, e doar un vas WC. Toaleta pe care o vezi în plan, este poziționată sub o banchetă a patului prova, ca la mai toate modelele clasice din dimensiunile gamei.
E o variantă de rezervă, pentru că e bine să ai toaletă în barcă. Dar spun că e bine să știi, în caz că te-ar deranja să dormi cu wc-ul sub cap, sau să spui echipajului: ”toată lumea afară din barcă! mă sui pe tron!” :)

Salut Cristi,
Pentru altii, s-ar putea sa reprezinte o alternativa. Pentru mine, nu, datorita pretului in primul rand, al dimensiunilor in al doilea rand si al altor aspecte la care am reflectat intre timp, pe care le voi preciza mai jos. Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

Tot fiberglass este, Cezar. Denumirea ”polyester” este pentru tipul de rășină folosită. Dar barca e lucrată tot în fibră de sticlă. :)


Pagini: [1] 2 3 ... 173
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud