Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Alex1958

Pagini: [1] 2 3 ... 30
1
" BREAKING NEWS: Stiuca se poate prinde in Delta numai daca se elibereaza! Astazi, propunerea ARBDD, sustinuta de Ministerului Mediului a fost insusita de ANPA si Ministerului Agriculturii si s-a decis ca in 2018 stiuca se va elibera imediat dupa ce a fost prinsa. In plus setcile vor fi interzise pana in septembrie, iar pripoanele pentru totdeauna.
Stie cine ceva ???
A aparut ordinul ?
Anuntul de mai sus a aparut pe site-ul expozitiei F&H. Nimic la ANPA sau ARBDD deocamdata....

3
Oficial nimic.
Dar pe Catavencii (nota bene Catavencii au dat doi guvernatori ai ARBDD(!!!!) iar principalul lor "scriitor" -Patric Andre de Hillerin este directorul ziarului local din Tulcea- deci se pare ca stiu ceva....) i se mai dau sanse lui MM.
http://www.catavencii.ro/avem-o-delta-cum-o-jefuim-episodul-3-suprimarea-pestelui/
Decamdata, raspoimaine ar fi trebuit sa inceapa prohibitia la stiuca.

4
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Februarie 09, 2018, 09:45:10 am »
Maria se roaga de Ion sa faca sex.
Ion e obosit si-i explica:
-Ma, Marie, stii tu ce efort presupune o partida de sex?
-Ce efort?
-Uite e ca si cum eu te-as lua in spate si te-as duce de la Arad la Timisoara, pe jos!
-Nu zau ma Ioane!
Maria tot insista si pana la urma Ion se conformeaza. Dupa amorul salbatic, Ion , lat, da sa se culce, dar Maria il ia la ture:
-Auzi, ma Ioane, acum ce dracu' faci, doar nu ma lasi la Timisoara....
-----
O femeie intreaba:
-De ce un barbat care si-o pune cu mai multe femei este considerat un campion, dar o femeie care s-o pune cu mai multi barbati e considerata curva?
Cugetarea lui Dalai Lama:
O cheie care deschide toate usile este o cheie valoroasa, dar o usa pe care o deschide orice cheie, nu valoreaza nimic.
------
Dumnezeu le-a promis barbatilor ca vor gasi sotii supuse in toate colturile lumii.
Si apoi a facut pamantul rotund....

5
Corect Vali!
Lotca Bratesul era clasa C.
Barca aia de agrement folosita in prima descriere de mai jos era clasa D.

6
Lacuri, rauri, ape interioare / Noua baza nautica pe Lacul Floreasca
« : Februarie 07, 2018, 09:18:59 am »
Salut,
Din intamplare m-am plimbat ieri pe malul lacului Floreasca, de-a lungul Caii Floreasca. Nu mi-a venit sa cred!
Se amenajeaza o noua baza nautica, am numarat vreo 7-8 pontoane noi, lacul s-a dragat partial si s-au umplut zonele de mal, banci, lumina electrica -totul in faza de santier inca, dar sunt semne ca se lucreaza.
Am dicutat cu un domn care facuse masuratori dintr-o pneumatica cu motor electric si mi-a zis ca se intentioneaza sa se faca navigabila salba de lacuri de pe raul Colentina. Si pe capatul lacului Tei erau 2 pontoane noi. M-am uitat pe net si am descoperit proiectul: „Amenajarea circuit turistic pe lacurile Tei şi Floreasca”. Probabil n-am dat atentie la ce bazneste primarita, dar chiar se intampla...
Amanunte aici:
https://www.libertatea.ro/stiri/amenajarea-circuitului-turistic-pe-lacurile-tei-floreasca-gata-la-finalul-2018-2080708

7
Salut,
Plec de la premiza ca era o barca clasica de agrement, lata, deschisa cu o chila care sparge valul, caci barcile cu fund plat -catamaranele sau trimaranele gen Kmaxxi- topaie pe val si nu il sparg. Cu acest tip de barci esti ca la rodeo....Si la barcile cu o chila depinde de latime. O lotca ingusta spinteca valul, pe cand o barca de agrement il spinteca numai partial si il salta. Desigur ca barcile facute pentru mare au borduri mai inalte si prova mai ridicata. Cele fluviale nu prea.
In aceasta situatie eu unul n-as fi iesit cu o barca de 4 m si valuri de 1.4-1.6 m. Stai la adapost pana trece furtuna. Nu se pune problema sa mergi altfel decat perpendicular pe val. Pericolul, cand mergi contra unor valuri asa de mari, cu creasta, este sa-ti intre apa in prova de la valul urmator celui pe care il sari. Atunci barca isi va modifica tinuta, prova se va afunda si mai mult si urmatorul val va baga si mai multa apa. Lungimea barcii si distanta dintre valuri coroborata cu vitaza de deplasare trebuie sa-ti permita sa iei valurile unul cate unul. Dar cel mai sigur este sa nu pleci.
Intr-o situatie similara, cu o barca deschisa de 5.15 m, pe lacul Puiu in Delta m-am retras pe canal in marsarier. Am incercat sa modific incarcarea barcii, in sensul de ai ridica prova, mutand bagajele in spate. N-a mers, tot luam apa peste prova. Furtuna a durat 3 zile. Am plecat cu o cabinata a doua zi si am recuperat barca peste o saptamana...
Pe Razelm cu vant tare de nord am venit de la Gura Portitei-Bisericuta pana in gura Dranovului dar cu o lotca de la Bratesul- Galati. Pasagerul din prova (consoarta) imi aduce si astazi aminte de ora de cosmar....

8
Pentru a afla cit alcool (sau apa :) ) avem in benzina se poate proceda asa:
1. avem nevoie de un pahar gradat de cel putin 15 unitati (ml sau cl);
2. bagam in paharul gradat 2 unitati de apa si 10 unitati din benzina de analizat;
3. agitam bine amestecul;
4. lasam cel putin 30 de minute sa se decanteze; apa (si alcoolul care este solubil in apa) se va stringe in partea de jos a vasului;
5. citim gradatia la linia de separare intre apa si benzina de deasupra; daca e mai mult de 2 inseamna ca avem apa sau alcool in benzina;
6. daca gradatia e 2,5 inseamna ca avem 5% alcool sau apa in benzina, daca e 3 inseamna ca avem 10% si tot asa.

Ce bine ar fi sa fie atat de simplu, dar nu este!
Poate fi, cel mult o metoda empirica aproximativa. Solubilitatea apei si alcoolilor in benzina depinde de temperatura dar si de natura catenei organice a alcoolilor. In nici un caz un alcool nu poate fi total solubil in apa si total insolubil in benzina, exista un echilibru. S-ar putea chiar ca benzina sa dizolve o mica parte din cele 2 parti de apa, daca afara este cald.
Sunt metode foarte elaborate de analiza (cum este Metoda Karl Fischer) pentru care poti sa te documentezi aici:
http://www.renar.ro/files/OEC/download/LI%20216%20A%20PETROTEL%20LUKOIL.pdf
Problema noastra in delta este ca aia nu dau nici un fel de informatii (provenienta, standard, certificat de conformitate) despre ce benzina vand.
-E benzina buna sefu'?
-Foare buna! Nu s-a plans nimeni! (ca n-are de unde lua alta!)
Chiar si cei mari (cu rafinarii in Romania) mai vand benzina manarita, nu de ei in fabrica ci de benzinarii din statii sau depozite intermediare.
De aceea cand se va schimba compozitia va fi o perioada de haos....

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Despre Olanda
« : Februarie 02, 2018, 08:59:08 am »
De Rusalii, ca tot e inchis pescuitul si sunt cateva zile libere, mai legam cu ceva...

10
Perfect de acord cu tine, Stefand600, dar exista la noi in delta un distribuitor de benzina pentru motoarele barcilor care este "faimos" pentru benzina cu continut mare de "si altele", inclusiv alcooli.
Am auzit multe barfe, ca, datorita folosirii acestei benzine s-au ars injectoarele unor motoare folosite la turatii mari. Multa lume, inclusiv eu, ia benzina cat se poate de mult de la statiile distribuitorilor consacrati de pe mal.
Sunt sigur ca fabricantii de motoare se vor adapta (exemlul tau cu Peogeot in Brazilia e foarte bun). Dar motoarele pe care deja le folosim acum? Oare n-ar trebui sa-i intrebam....

11
Salut,
Observ ca deja producatorii de combustibili se pregatesc sa se alinieze cerintelor UE: „Fuels Quality Directive” 2009/30/EC si „Renewable Energy Directive” 2009/28/EC. Asta inseamna ca pana in 2020 toti combustibilii folositi in transporturi trebuie sa fie in proportie de cel putin 10% din surse regenerabile, altfel spus minim 10% biocomponenti. Astazi normele impun maxim 5%, ceea ce, din cauza pretului actual al petrolului si al producerii bio-componentelor, inseamna practic zero.
Cum ne va atinge pe noi treaba asta este destul de previzibil: benzina se va scumpi, mancarea se va scumpi si, mai ales, motoarele barcilor noastre vor trebui sa suporte o benzina cu mai mult alcool, ceea ce nu face bine motoarelor cu injectie folosite in regimuri de turatie ridicata.
Desigur ca va exista o perioada de tranzitie si multi vor profita de haosul care se va crea, dar este intelept ca noi sa ne pregatim si sa ne informam, astfel incat sa evitam consecintele neplacute.
Concret, daca planificam sa ne cumparam motare noi trebuie sa ne informam asupra compatibilitatii cu noile formule ale combustibililor. La motoarele existente ar trebui sa cerem informatii producatorilor asupra efectelor folosirii noilor combustibili, eventual recomandari de regimuri de functionare.
Ii rog pe colegii nostri de forum experti in motoare sa ne ajute sa ne pregatim de ceea ce o sa vina, caci vrem /nu vrem ne vom confrunta cu aceasta evolutie.

12
Despre pescuit in general / Re: Legislatie pescuit
« : Ianuarie 31, 2018, 01:35:57 pm »
Salut!
Sa vedeti ce chestie am patit. Deoarece ma mananca rau de un pescuit (am vrut sa ma duc la stiuca in delta da' sunt lacurile inghetate!), mi-am zis sa ma pun la punct cu actele.
Mi-am platit si scos Permise de acces si pescuit (gratis!) de la ARBDD. Mi-am scos si Permis de pescuit de la ANPA. Desi sunt membru intr-o asociatie neafiliata la AGVPS (pentru socializare) -mi l-am luat personal de la ANPA -Prahova.
Am obtinut PG-uri de la Tulcea, pe baza permiselor ARBDD trimise pe e-mail- foarte draguti si civilizati!
Pentru celelate PG-uri am intrat pe site-ul PF si am completat formularul.
https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/pg-formular-de-avizare-a-activitatilor-de-pescuit-sportiv-in-zona-de-frontiera-pentru-persoane-fizice-250.html#formular
Am bifat toate judetele de pe Dunare, desi nu stiu daca ajung, dar, daca tot era gratis....
De a doua zi am primit avize de la Giurgiu si Dolj dar si o negatie de la Galati, pe motiv ca:
"zona este concesionata de AJVPS Galati" si numai permisul ANPA eliberat de acestia este cel pe baza caruia s-ar acorda avizul.
Marturisesc ca nu m-am gandit sa pescuiesc pe Prut si n-am stiut ca judetul Galati n-are zona de frontiera pe Dunare. Acum m-am uitat pe harta judetului si stiu.
Deci galatenii pescuiesc pe frontiera in Dunare in Tulcea!
De curiozitate cat e cotizatia la AJVPS Galati?

13
Monococi / Re: Pregatirea de iernare
« : Ianuarie 26, 2018, 08:27:01 am »
Salut,
La mine e a doua iarna la rand cand folosesc Ceresit Aero 360.
Nu consuma putere (100 W e destul de mult chiar daca ai panou solar, dar vad ca asta e facut ptr retea, deci trebuie sursa de 220V).
Iarna panoul solar are randament mai prost si daca mai si ninge pe el...
O rezerva de la Ceresit Aero tine la mine cel putin 2 luni. Am barca acoperita cu prelata de stationare din prelata de tir- nu intra apa de afara prin ploaie- si am lasat usa deschisa intre cabina si puntea din spate. Doar umiditatea din aer intra, dar spatiile de ventilare sunt mici iar iarna umiditatea absoluta e mica si ea.
L-am pus pe 22 Oct si cand l-am inspectat la sfarsitul lui Noiembrie rezerva era doar jumate consumata.
Cred ca daca pui o rezerva noua (2 rezerve costa 31 de lei) la mijlocul iernii te scuteste de griji.
Recomand cu caldura!

14
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 25, 2018, 02:12:56 pm »
Florio,
Desigur ca ai dreptate in priviinta actiunii la limita -salvarea omului.
Dar daca tot a ales sa sara in apa, putea sa-si duca actiunea pana la capat...
Nu sunt skipper dar sunt inotator si imi pare ca mai era loc de actiune acolo.
Tu fiind de meserie, spune-ne si noua astora profani (fara ironie!), salvarea a fost o intamplare -adica a actionat in vre-un fel- sau pozitionarea barcii din zbuciumul intre pietre s-a combinat cu actiunea velei si l-au scos de acolo.

15
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 25, 2018, 11:37:19 am »
Salut!
Skipper-ul a avut sange in instalatie! Nu stiu cati nu ar fi sarit pe stabilopozi si ar fi lasat barca in plata Domnului.
Nu comentam cum a ajuns acolo - vad ca se intreaba si cei de pe forum dar sa iesi cu vela dupa asa o hurducaiala si ca carma strambata- cinste lui!
Nu prea am inteles actiunea salvatorilor. Era clar ca trebuia un inotator ca sa-i dea o parama. Omul a sarit tarziu si nici n-a avut curaj sa se apropie, nu-i voba ca nici prinsul si legatul paramei nu era ceva usor in conditiile date.

Pagini: [1] 2 3 ... 30
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud