Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 172
2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 06:59:29 pm »
Mi-ar prinde foarte bine sa-l pot vedea din interior. Il pot contacta pe proprietar?
OK, inteleg. Problema mea e ca nu am vazut inca derivorul tau, iar din poze, nu e prea clar.
Daca ma uit in specuri, la MacGregor 26M (parca asta e varianta ta?) spune ca derivorul este de tip daggerboard, aspect care reiese si din poza asta:





Iaca ți-a răspuns Vali la obiect :) .

Barca mea este într-adevăr modelul X, având centerboard, sau cum am spune noi, briceag.


Acestea ”board-uri” sunt derivoare fără lest, aceasta fiind și diferența între ”centerboard” și ”swing keel”. Ambele pivotează pe axul aflat la unul dintre capete. Dar ”centerboard-ul” este un derivor fără lest (o placă având propria greutate și atât), pe când ”swing keel” are un lest interior sau pur și simplu este făcută din material cu greutate.
De aceea un centerboard se ridică ușor, la mână, cu o saulă, pe când swing keel are un sistem de scripeți și un cablu de oțel inoxidabil. Multe se ridică printr-o manivelă care învârtește un șurub melcat. Dar nu intrăm în detalii, ai înțeles ideea.

Acum, aș putea să-ți mai dau niște detalii despre modul de ”operare” al acestor derivoare și de ce prefer eu centerboard-ul pentru bărcile mici (la cele mari e altă poveste): în ape puțin adânci, variabile, înșelătoare, cum ar fi fundul ce ridică dune aleatoriu sau formațiuni sub nivelul apei (ceea ce denumește ”shallow waters”), eu am putut naviga cu vele ridicând parțial derivorul. Acesta, deși ridicat, păstrează mult din suprafața antiderivă, datorită poziției oblice. Comparativ cu cel ghilotină, care se ridică vertical, și la să zicem 50 cm lăsat, are o suprafață antiderivă neglijabilă și inutilizabilă.

Aspectul acesta l-am mai folosit și la echilibrarea bărcii, acolo unde din cauza terțarolării, velele nu puteau asigura un echilibru perfect. Strângerea parțială a derivorului mută centrul de rezistență laterală și modifică ”ardența” sau ”moliciunea” bărcii :) .

3
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 01:48:01 pm »
Despre Etap 22, toată lauda, e o barcă reușită. Are flotabilitate în caz de accident cu gaură de apă, are lest și stabilitate bună, are și ceva viteză după raportul acela de deplasament/lungime.

Cu toate acestea, dacă e să discutăm, personal n-o prefer din cauza unor aspecte.
1) Interiorul este fragmentat, din cauza puțului de derivor care afectează spațiul tocmai în zona centrală. Poți vedea la Tubal, dacă aspectul acesta e ok sau te jenează, la Etapul 23 al lui Acțibild.
2) Derivorul e lestat și culisează vertical. Eu unul prefer la barca mică, un derivor ”briceag” sau cum spun englezii ”centerboard”. Acesta se ridică singur în cazul lovirii acidentale a fundului apei, și coboară la loc după aceea.
 Ca exemplificare, navigam într-o noapte de toamnă, singur la bord, cu velele sus. La un moment dat am trecut peste niște taliene, năvoade solide, fixate cu ghiondere care ieșeau mult din apă. Nici n-aș fi sesizat asta, dacă nu auzeam în liniștea nopții, un clanc ușor la  safrane: acestea se ridicaseră și coborâseră la loc după trecerea peste odgoanele plasei. Ca și derivorul dealtfel.
Barca a alunecat frumos peste obstacole, dusă de vântul de dinaintea traversului, fără să simtă.
Ulterior mă gândeam ce ar fi însemnat o chilă fixă sau un derivor culisant vertical. Barca s-ar fi agățat, vântul ar fi bandat-o mult, presiunea exercitată nu te mai lasă să ridici derivorul, motor nu poți porni că se înfășoară plasa pe elice. Se iscă ceva dramatism în situația asta :) .
Ce faci? Vrei să scapi și nu prea ai cum. E noapte, e frig, apa rece de toamnă nu te îmbie să intri în ea, bezna face lucrurile nerezolvabile. Vrei să tai plasa și să scapi. Cum o tai, intri noaptea pe sub barcă, în apa de 10 grade, orbecăind ? Te mai prinzi și tu în plasă, vine barca peste tine, valurile finalizează treaba, cât să găsească pescarii a doua zi, ditamai captura de yachtman cu dinții sticlind.
Sigur că nu. Dai velele jos și stai locului bălăngănit de valuri, până a doua zi, când te vei încumeta să-ți uzi biluțele. Fericirea pescarilor  cu plasele tăiate este deja proverbială.

De aceea, zic: pentru mine derivorul briceag este varianta optimă la barca mică sau în ape nesigure.

4
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 11:47:40 am »

Daca ma uit dupa anul de fabricatie si pescaj, as alege Etap 22 sau O'Day 22MH.
Totusi, Etap 22 are latime mai mare, deci m-as indrepta spre el (confort suplimentar); in plus, are si toaleta.


Nu are, e doar un vas WC. Toaleta pe care o vezi în plan, este poziționată sub o banchetă a patului prova, ca la mai toate modelele clasice din dimensiunile gamei.
E o variantă de rezervă, pentru că e bine să ai toaletă în barcă. Dar spun că e bine să știi, în caz că te-ar deranja să dormi cu wc-ul sub cap, sau să spui echipajului: ”toată lumea afară din barcă! mă sui pe tron!” :)

Salut Cristi,
Pentru altii, s-ar putea sa reprezinte o alternativa. Pentru mine, nu, datorita pretului in primul rand, al dimensiunilor in al doilea rand si al altor aspecte la care am reflectat intre timp, pe care le voi preciza mai jos. Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

Tot fiberglass este, Cezar. Denumirea ”polyester” este pentru tipul de rășină folosită. Dar barca e lucrată tot în fibră de sticlă. :)


5
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 10:40:30 pm »
@Florio: sper că am drept de preempțiune la Nemo :)
M-am anunțat de mult interesat

Știu Marius :) . Te mănâncă și pe tine :)

6
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 01:30:16 pm »
Multam pentru sfaturi si alternativa sugerata (sailing + camping, hi). Am pus-o si pe ea in malaxor, macin in continuare.
Si apropos de 37', ramai doar cu el sau pastrezi si Mac-ul ?  ;)

Toți prietenii m-au întrebat asta :)
Nu, n-am să vând Mac-ul. Inițial pentru că accesează ape și zone superbe, în care cu o barcă de 37' nu pot visa să mă plimb.
Al doilea motiv este că dacă în primele două sezoane ajung la concluzia că timpul petrecut pe apă nu justifică deținerea unei bărci mari, o voi vinde (cu pierderi estimate de mine la 10 000 euro. sunt realist, credeți-mă). În varianta aceasta, voi avea nevoie de o barcă tip Mac (standing up cabin, toaletă închisă, spațiu interior mare în dimensiunea de 8m, tractabilitate ușoară, derivor briceag retras total în coca, pescaj infim, bord înalt, etc...etc).
Și fiindcă am adunat destule informații de la posesori de MacGregor cât să-mi dau seama că prin comparație barca mea este de departe foarte echilibrată pentru ține singură direcția, se comportă excelent și la valuri de 4-5m, la vânt de 35 noduri și la alte condiții grele întâlnite de mine pe mare, ei bine, n-aș vrea să caut o alta :) .
O cunosc și o iubesc.


P.S.
Sunt conștient că timpul meu pentru ape este limitat și nu se poate raporta chiar la 2 bărci, una în Egee și una pe Razelm, Dunăre, Deltă, Marea Neagră. Oricât de seducătoare ar fi ideea :) .
Așadar dacă voi cumpăra o barcă mare, vreau întâi să testez compatibilitatea cu ea timp de măcat doi ani, apoi dacă e ok, voi vinde (cu regrete și nostalgii :) ) pe Nemo. Casa noastră de vară de aproape 11 ani, pe toate meleagurile, pustii sau turistice, primitoare sau aride, cu  stânci ori plaje însorite :)

7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 09:19:52 am »
Ave Vali !  ;) Multumesc pentru news, sa stii ca le iau in considerare la modul serios.
Iola cabinata e OK ca daysailer, dar daca pui fetele in ea, nu merge sa stai 2-3 zile pe apa, tot la hotel ajungi.
Pe de alta parte, ai dreptate - e o problema sa tractezi dupa tine o barca mai zdravana, cu o masina "normala". La "normala" mea (Logan 1.6) scrie ca pot max. 1100 Kg cu franare. Un MacGregor depaseste sensibil masa asta (cu tot cu peridoc). Deci, ar insemna sa ma gandesc si la o alta masina, ceea ce sincer, e cam mult.
Probabil ca va trebui sa mai renunt la o parte din "pretentii", ramane de vazut.

Renunțatul la o parte din cerințe poate fi o bună idee, în sensul că te aduce mai aproape de ieșitul pe apă.
De exemplu cu o barcă mică tip daysailer, poți face ieșiri frumoase pe Dunăre, pe litoral sau în Deltă, cu tot cu familie, în regim de camping. Am prieteni care merg ziua cu barca, iar seara acostează și montează cortul. Nimic mai ușor. Și Bogdan care a fost amintit aici că își vinde barca, o face în aceeași idee: familie de 4 persoane, barcă mică pentru simplă ieșire pe apă, acostare, cort.

Modalitatea asta te va duce foarte repede la bucuria de a ieși pe apă: barca fiind ușoară se lansează oriunde, se transportă lejer fără să îți schimbi mașina, nu necesită înmatriculare, inspecții tehnice și alte mici șicane, are cost de achiziție mic, ușor suportabil.

De-un exemplu, Trixi a lui Dan (Blue Wave), e un mic velier cu cabină și cockpit lung. Îl costă nimic să-l transporte și să-l dețină. Face călătorii faine pe Razelm pe mare, prin Egee, și-i umple sufletul de bucurie cum s-ar spune, moca :) . Zilele trecute vorbind cu el ce înseamnă barca mică și de ce vrea s-o vândă pentru una mai mare, a ajuns la o întrebare concluzie: ”Eu cred că ni s-a urât cu binele”! :D

** Acest ”ni s-a urât cu binele” se referea și la mine, cu dorința mea de a cumpăra un yacht de 37 de picioare (costuri de toate felurile și emoții de ținut în marină, când iaca numai zilele trecute furtunile din Mediterana au scufundat yachturi în porturi, la cheu).
Eu totuși o să continui nebunia, cu riscul de a pierde o sumă importantă, dacă alegerea se dovedește proastă față de timpul meu de petrecut în barcă :) . Așa-s eu, mai impulsiv :D

8
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 12:56:33 pm »

Si ar mai fi ceva legat de inmatriculare, ce n-am inteles foarte clar: daca e sa fac o iesire in afara apelor teritoriale romanesti (de exemplu, spre bulgari), ambarcatiunea trebuie sa fie obligatoriu inmatriculata, sau nu? Oricum, legat de Dunare, atat din avizele ANR cat si de la Capitanie reiese clar ca daca nu e cel putin inregistrata, nu te poti deplasa in senalul navigabil. Avand in vedere aceste aspecte, daca ambarcatiunea nu depaseste 7m, ar fi necesar sa o inmatriculez sau nu?

Dacă vrei să părăsești granițele țării pe apă, ți se cere certificatul de înmatriculare, permisul de conducător, permisul de navigație (al bărcii) și inspecția tehnică a acesteia.
Dacă navighezi pe zonă de graniță (Dunăre de exemplu), se cere ca barca să aibă o identitate chiar și la cele neînmatriculabile. Prieteni ai noștri au pus un număr de înregistrare al clubului la care s-au afiliat.
Dacă o duci pe peridoc într-o altă țară, te supui legislației respective.

- care ar fi optiunile de inmatriculare mai ieftine? Ramane Belgia sau nu? Mai sunt si alte tari?
Am vazut ca exista inmatriculari si pe Delaware /USA. Ce ma puteti sfatui? Nu vreau sa cheltuiesc inutil, daca nu e neaparat necesar.

Aspectele acestea nu le pot discuta, fiindcă legislația este în permanentă schimbare și nu pot ști cât de eficientă în timp este o înmatriculare în străinătate.


9
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 12:45:46 pm »
Discuția în detaliu este interminabilă, dar poate fi scurtată pe capitole:

1. BUGETUL. Aici nu e nimic de discutat. Ce bani sunt aceia vor fi utilizați.

2. TIPUL BĂRCII. O parte din cele enumerate de tine, sunt modele americane (Catalina, Hunter) care nu se prea găsesc în Europa, iar transportul lor aici este exclus din condiția de preț.


Mac Gregor 26S  - Model american care se găsește și aici datorită succesului repurtat de modelul Mac26 pe toate continentele.
Etap 23 sau Etap 22 - Nu se încadrează la multe cerințe ale tale. Una dintre ele este toaleta închisă.
Hunter Edge 27 - Las-o-n colo, e model nou, ai ieșit din buget :) . Modelul este construit pe ideea lui Roger Macgregor: balast cu apă.
Hunter 240 - n-o găsești pe la noi, nu are toaletă, etc...
Imexus 28 - Buget! Imexus 28, Maxus 28, Delphya 28, bărci superbe, dar scumpe cu adevărat.
Ventura 2300- ai găsit așa ceva?
Catalina 22 - Nu are toaletă, e departe, nu găsești la noi. În principiu nu știu bărci sub 23 de picioare care să aibă toaletă închisă
Si de ce nu... autohtonul nostru Astor 70 de la Cirrus Boats ... - Mai mult nu. Nu are cerințele tale.

Între toate aceste bărci, exceptând Mac26 S, C sau D, nu găsești nimic să satisfacă tot cumulul tău de cerințe.


- nu am precizat o lungime anume, intrucat nu sunt hotarat ce decizie sa iau in legatura cu eventuala inmatriculare; nu am sapat inca sa vad care sunt costurile aferente, v-as ramane recunoscator daca mi-ati spune (cel putin unii dintre voi) ce cheltuieli ati avut in acest sens. De asemenea, m-ar interesa daca imi puteti preciza care sunt cheltuielile aditionale obligatorii. De exemplu, din postarile lui Florio am inteles ca 1)asigurarea barcii nu e obligatorie si ca in afara de cheltuieli de mentenanta anuala obisnuita pentru o ambarcatiune + motorul aferent, alte costuri nu ar fi (atat timp cat nu o parchezi contra-cost si daca nu o tii intr-o marina, ca sa platesti costuri de cheiaj) si ... daca nu ma insel... parca a precizat undeva ca inmatricularea a fost in jur de 300 EUR cu totul (daca gresesc, imi cer scuze).
Care ar fi, de exemplu, impozitul la fisc pentru o ambarcatiune de dimensiunile unui MacGregor 26 ?

Ce-ti trece Capitania in acte? Barca+motor sau ambarcatiune de agrement? (pentru ca am inteles ca taxele sunt mult mai mari la ultima varianta). Ii poti convinge sa-ti treaca varianta mai avantajoasa, poti negocia cu ei forma respectiva? Sau e doar o chestiune de noroc?

Cheltuielile de înmatriculare au fost de 800 de lei plus o taxă ”pentru nume” (parcă 400 de lei, nu mai știu exact).  Nu știu dacă aceasta ține de administrația căpităniei respective, fiindcă altora nu am auzit să le ia mulți bani pe așa ceva. Pe mine m-a costat cu totul 1600 lei.

Impozit  Am trecut în aproape 11 ani, prin multe situații de impozitare. Întâi 90 de lei, apoi 190 lei, apoi două sute și ceva de lei, iar acum, conform încadrării de mai jos:
Nave de sport si agrement  2,5 m - 12 m inclusiv , 482 lei.
(Deși conform ultimelor specificații ale legislației cu privire la ambarcațiuni, ar trebui ca bărcile noastre să fie încadrate la ”barcă cu motor”, impozit 210 lei. )
   
Căpitănia trece în acte ”Ambarcațiune de agrement”, cu două traduceri dedesubt: ”Pleasure craft certificate” și ”Certificat de bateau de plaisance”.
Acest ”agrement” dă probabil capetelor ANAF ocazia să impoziteze ca  și când ai efectua o activitate de agrement ( plimbi persoane ).




10
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 08, 2018, 09:43:16 pm »
Calatoria asta a fost aminata de atitea ori ca incepusem sa cred ca nu se mai face niciodata. Bogdan vroia neaparat sa renoveze tot interiorul barcii si asta a dus la dublarea intirzierii cauzate de problemele logistice de pe ruta Olanda - Galati. In sfirsit, dupa vreo patru luni de discutii si "hei-rup" am ajuns si eu la Galati sa vad barca. Auzisem multe despre Albin Vega, in general de bine, dar ceea ce imi povestea Bogdan dupa primele probe pe Dunare nu era prea incurajator. Maxim 5 noduri pe GPS in aval si calitati manevriere destul de ciudatele la mersul cu motorul. Barca are elicea pliabila si dispusa in pupa cirmei ceea ce duce la un comportament de tipul "face ce vrea ea" la mersul cu spatele. Mai tirziu aveam sa remarc ruliul exagerat, de tipul "Hopa Mitica" si alura foarte buna sub vele, dar asta abia dupa ce vom fi iesit in mare.
Deocamdata am ajuns la Galati si am fost intimpinati cu deosebita caldura de Bogdan si bineinteles de familia Antonov (Vali si consoarta). Vali a stat toata seara, pina dupa miezul noptii, cu masina la dispozitia noastra. Pe la 23:45 dupa ce il luase pe Vlad de la autobuz si dupa ceva foiala prin oras,  ajunsesem la el acasa si se apucase sa caute, fara nici un fel de comentarii, o bucata de perdea ca sa o punem la intrarea in barca, contra tintarilor. Abia pe la ora unu ne-a bagat la somn in barca, dar tot el ne-a trezit a doua zi la opt cu toate cumparaturile deja facute. Multumim inca o data.
In sfirsit am plecat pe Dunare si, dupa nenumarate controale ale Politiei de Frontiera, am ajuns la Partizani. Aici am petrecut o noapte foarte linistita la pontonul familiei de tineri pensionari foarte incintati de vizita noastra. Am facut o salata extrem de savuroasa din rosiile si castravetii proaspat culesi din gradina si ne-am lasat pozati cu nonsalanta, dupa care ne-am bagat la somn. Dimineata m-am trezit cam devreme pentru ca tintarii, in ciuda perdelei marca Antonov, isi cam faceau de cap. Am facut o poza cu rasaritul pe Dunare si apoi am plecat catre Sulina.

https://drive.google.com/open?id=1CBs4JL4x3eLUnr799mOaC1QniFy0qY73

Despre ospitalitatea și deosebita căldură amicală a familiei Antonov, pot să spun că nu exagerezi deloc, ba mai mult, nici nu o văd ușor de exprimat în cuvinte. Oameni faini, altruiști, cu suflet mare!
 
Iaca poza ta, o poți afișa cu primul butonaș de sus, tip tablou Mona Lisa :)



11
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 08, 2018, 10:18:57 am »
...............ma mananca undeva sa zic: Da'la Capitanie, nu trebuie sa anunt nimic?  Trec pe la Capitania Sulina unde intreg personalul servea linistit cafeaua si tigara de la ora 10  si imi dau sa complez vreo doua formulare specifice navelor de mare tonaj ( cate tone de motorina am la bord, cate tone deadweight are vasul, etc). Clar zic, astia se plictisesc teribil.
..........................

Eu am o vorbă veche: nu trezi autoritățile, că greu le mai adormi la loc :)
La fiecare ieșire din Sulina spre mare, am ținut doar stația deschisă, pentru eventuală comunicare. Ascult VTS și acolo e tot traficul. Pe 16 comută stația singură dacă e ceva de auzit.
Am mai avut grijă să merg în bara Sulina, pe laterala din vânt. Nu pentru mine, că am barcă manevrabilă. Dar pentru vreun eventual vapor cu suprafață portantă prea mare. Știu că oamenii sunt profesioniști și prevăzători, dar nu mă pot abține :) .

   Nicu imi zice: - N-ai adancometru, asa ca hai pana aproape de baliza alba si dupa aia schimbam cursul! Ma gandesc ca am pescajul de 1,2 m si ca nu are rost sa ma abat pana acolo, unde balizajul este maritim semnalizand adancimi de minim 6 m. Il ascult, pentru ca are experienta mai mare decat mine si stie el ce spune.
În fapt nu există nici o problemă de pescaj la ieșire din bara Sulina, în orice direcție ai lua-o, te poți bizui pe 7m adâncime (asta am înregistrat eu), nu mai puțin de 5m chiar dacă ajungi la 1 km de țărm. Excepție linia de pământ de lângă far...dar aceea nu e în calea nimănui.
Dacă aveați o zi cu puțin vânt sau o hulă din timpul nopții, experiența ieșirii prin bara Sulina devine una destul de impresionantă. Valurile la gura barei se ridică mult, impozant. :)

Ne apropiem in jurul orei 12 de Mangalia. Contactez Capitania si solicit permisiunea de intrare in port. O cucoana imi raspunde si ne cheama la Mangalia pentru formalitati. Clar! Zic, oameni buni, astia se plictisesc! N-au activitate.
Au ajuns foarte scrupuloși. În ultimii ani vor să îi contactezi la fiecare intrare sau ieșire din port.

  Cand efectuam manevra de plecare, il auzim in statie pe Lindor. - -Nicule, hai sa ne intalnim in rada cu nea Sandu! ii zic .
Nicu pune mana pe statia fixa si cheama raspicat : Lindor, Lindor, de Pelicanul!  Raspunde nea Sandu si il rugam sa treaca in canalul 09 ca sa nu poluam 16.  Aflam ca nu iese din rada, vrea sa ancoreze si sa bage un scafandru pentru curatarea operei vii.  Iesim din portul turistic si il vedem pe Lindor pe care il ocolim prin pupa si acostam in tribordul lui, in mars. Suntem bucurosi sa ne revedem dupa atata timp iar Nea Sandu ne intampina cu o sticla de vin.
Nea Sandu, mare om, mare caracter! :) Întotdeauna o plăcere să-l întâlnești. De când ne știm, anul acesta abia, am aflat că nu bea vin.
-Cum nea Sandu? Că mereu când ne-am întâlnit, am venit cu o sticlă și am ciocnit un pahar!
-Ei, zice el, am ciocnit și eu, dar nu beau vin :D
Mereu jovial, atent, simpatic și un super-profesionist, pe yacht sau pe vapor.

La ora 14 sau pe acolo, intram in marina si ne cautam un loc specific pescajului. Il gasim , acostam si fuga la dus ca nu se mai poate. Barca mica e ok, dar faptul ca lipseste o cabina de dus e un mare handicap. Cat de cat acolo, te ancorezi bine si te poti spala, utilizand rational resursa de apa. Pentru un voiaj prelungit unde nu prinzi o marina dotata cu facilitati timp de 3 zile, devine o problema. In 4 zile am dat gata un pachet si jumatate de servetele umede.
Revenind, stabilim sa mancam ceva la restaurantul din marina, unde constatam ca modernizat dar a ramas aceeasi Marie cu alta palarie. Meteahna chelnerilor care par suparati ca nu sunt in vacanta, a ramas. Timpul de asteptare pentru preluarea comenzii este foarte mare si nici ceea ce ai comandat e posibil sa nu iti fie servit. Chelnerii gandesc random. Singurul lucru care soseste promt, este nota de plata !
Ne luam ramas bun! Baietii mai au si treaba pe acasa, nu ca mine care am devenit un miserupist de prima clasa. Ramane sa stabilim zilele urmatoare data la care sa ne continuam voiajul catre Grecia.
Fac inventarul cu ce mai trebuie, ocazie cu care fac si consumul de carburant: 0.75 l/h de functionare. Nu e rau pentru un Volvo Penta din 1978, avand 3100 de ore de functionare (de la ultima segmentare probabil).
 

Dar, fetele, ce v-a atras pe voi la Limanu? :D   Disco, bar, viață de noapte? :D
Mie-mi pare drumul lung și cam fără rost, 3 mile dus-3 mile întors. Rămași în Mangalia, aveați 6 mile mai puțin, restaurante berechet, magazine, dar și toalete-dușuri în clădirea principală.
În altă ordine de idei, 0,75 litri la oră, e moca. Și moca îngrașă :)
Păi e frumos, voi circulați gratuit?

12
Monococi / Re: Sasanka 660
« : Octombrie 08, 2018, 08:18:15 am »
Hai că licitez și eu la oferta lui Vali
Pun Haimanaua pe apă și va aștept la bord. Cu tot cu sticle.
Atenție, sarcina maxima admisă e de 2770 kg!
Să nu depășiți, va rog frumos!

Sent from my Redmi 5A using Tapatalk

Să nu depășim din sticle, sarcina admisă, înțeleg. :)
Păi e frumos să pui limită la băieți?

13
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 06, 2018, 09:01:45 am »
...............
 Hotarati, baietii ma prezinta la spital si pe scurt, nea Lica, medicul de garda, mi-a tras 2 ketonal in cur si un augumentin intravenos, fapt ce m-a facut sa merg schiop jumate de zi si mi-a taiat clampa pentru o saptamana.
......................

Ceva mai târziu când ne-am întâlnit în Limnenas, nu arătai rău deloc. Dacă doar un Augmentin în venă și-un ac în fund te-au făcut bine, atunci nea Lică știe meserie! :)
Cu clampa n-am înțeles. Drept e că trecuse deja o săptămână :D


...........
Ne retragem la restaurantul Marea Neagra, sperand ca vom putea savura un bors pescaresc. Total gresit! Astia au orice numai peste proaspat nu. Ramanem stupefiati si comandam ce se poate, apreciind compania si mai putin meniul. Spre seara, ne-am retras catre barca si ne-am apucat de palavre la un sprit. Da, ati ghicit, mai putin eu cu spritul, fapt care m-a scos din minti! 

Se verifică dictonul cu pomul lăudat.
Dacă trăgeați la terasa mai din amonte, acolo e papa din belșug la preț de împinge tava, inclusiv borș pescăresc. E drept că atmosfera de iarmaroc nu se compară cu eticheta de restaurant. Mai bâzâie musca, pișcă țânțarul, e hărmălaie și stai la mese de lemn, pe bănci, ca la parastas :D .
Dar ăsta-i tot farmecul când pleci prin lume.

14
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 04, 2018, 11:58:32 pm »
...... Preferinte culinare, zic? Ciorba de burta la cutie, zice Pelicanul! ( va suna cunoscut? :) )
.................

Sigur că-mi sună cunoscut :) . Pe Pelican l-am molipsit eu, în călătoria cu somonul : https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=801.30
:D :D

................ "Bai Silvian, ce dracu am facut noi de n-am probat aragazul?" Luasem spirt medicinal si imi imaginam ca o sa mearga. Ca sa fiu sincer, cand am adus barca chiar voiam sa il arunc si sa pun unul pe gaz, noroc ca mi-au spus toti cei pe care i-am intrebat ca cel pe alcool e cel mai bun. Acum realizez ca aveau dreptate. 
..........................
Apare si Vali cu cumparaturile, verificam aragazul dupa ce in prealabil Nicu se consulta telefonic cu Florio care e posesor de acelasi agregat si decidem ca putem pune pe drum.
...................

Păi ia zi: n-a fost aragazul ăla bun? :) 
Nu ai ce să se defecteze la el. E o simplă spirtieră. Care are și capacitate calorică bună, și nici un risc, față de un agregat cu gaz.
Dacă-l uiți deschis, ce să se întâmple? Miroase nițel a alcool și te simți o țâră mai vesel așa, din senin :D

..............
Facusem calculul dinainte si ma gandeam sa stam la ancora la Mm 40 peste noapte (stiam ca e loc de ancorare pentru convoaie si nave maritime), dar cum am mers foarte bine, am luat decizia sa intram pe bratul Sulina si sa innoptam la Partizani.
...............................

Dacă v-a fost teamă de ieșirea pe Sfântul Gheorghe, a fost mai sigur de accesat Sulina. Deși nu are farmecul brațului nenavigabil, e mai mult o autostradă :)
E ceva mai lung traseul, vreo 18 mile.
Ce nu-mi place mie la Sulina, că nu găsești locușor gol la cheu, tot rumânul care are o plutitoare, o ține afișată cu anunț ” organizăm plimbări în Deltă”.
Nu cred să se fi schimbat ceva.

15
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 03, 2018, 07:53:27 pm »
Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

Am văzut un anunț care ți-ar putea fi de interes :
”Vand rib 330 in perfecta stare +remorca 2017 inmatriculata special adaptata pentru barca ce face usoara manevrarea barci chiar si de o persoana la lansarea si scoaterea din apa. Remorca are asigurare si itp valabil. Ansamblul se vinde fara motor deoarece il pastrez pentru viitoarea barca. Pret fix 4500 lei. Tel. 0784534859”

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42978737_1934805766556919_5973418258756272128_n.jpg?_nc_cat=105&oh=61f5ad123bccf302b0269d58d604e010&oe=5C156B7F




Pagini: [1] 2 3 ... 172
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud