Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 168
1
Îmi pare rău să aud de prietenul meu călător, că s-a pricopsit cu o pacoste.
Atâtea bărci la vânzare și totuși destule șanse de a te păcăli :(

2
Setul acesta de fotografii mi-a încântat ochiul. E o bucată de nord, mult mai asemănătoare cu ceea ce știam din vechile voastre călătorii :)

3
Ce de imagini! :) Am văzut câteva peisaje foarte faine. Iar mostrele auto din zonă, nu sunt mostre, sunt monștri! :)
Mă așteptam la mai mult alb, la temperatură mai joasă. Fără să fac pe top-modela, de o vreme bună încălzirea globală e vizibilă, palpabilă.

4
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 25, 2018, 10:52:44 pm »
Ce masă interesantă în salon!
Barca arată foarte bine, îi trebuie doar urarea de mare blândă și cart bun înainte! :)

5
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 23, 2018, 10:52:40 am »
Sunt realmente impresionat de atitudinea fostilor colegi ( mai mici cu 4 ani  sau mai mari cu tot atat) din Liceul de Marina Galati, pe care sincer in mare parte nu ii mai cunosteam, actualmente functionari la Politia de Frontiera Galati, Capitania Zonala  Galati, ANR, care s-au aratat dornici sa ma ajute/ incurajeze la refit-ul lui JUNE. Acelasi lucru s-a intamplat cu fostii colegi din echipajele cu care am batut "garla ( Rihn - Main - Donau)" in lung si lat cand au aflat ca am o barca la Bazinul Nou. Au auzit ca Bogdan si-a adus velierul din Olanda la Galati si vrea sa plece dar are mult de lucru la el. Fiecare in masura posibilitatilor. Cu sfaturi, "relatii" tot ce se poate ca sa fiu multumit ! Respect! Chiar nu m-am asteptat la asa ceva! Le multumesc pe aceata cale si ma inclin!

Acestea sunt prilejuri cu care ți se umple inima :)
La mai multe!

6
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 07:30:50 pm »
Un forum e o comunitate de oameni care se cunosc și se ajută între ei. Cei mai mulți dintre noi ne cunoaștem direct, personal, am legat relații.
Aici am întâlnit o calitate umană deosebită, oameni pe care să-ți placă să-i ai prieteni.
Dl. comandant Alexandru Tudor este unul dintre ei. Altruist, excelent profesionist, iubitor și posesor de yacht cu vele, învățând pe alții și dăruind cu bucurie.
Un om de statura lui morală, merită un alt ton, acela al respectului. Este opinia mea, pe care n-o impun altora, ci doar o împărtășesc.


Forumul a atras și alt tip de membri, dar ei s-au exclus singuri, atunci când profilul moral a fost altul decât cel pe care această platformă l-a dezvoltat.

7
“Echoes of a Kiss” - 2018 a luat sfarsit. N-a fost chiar cum a fost planuita in detaliu si s-a desfasurat cum a fost menit.

Am văzut o natură mai potrivnică decât de obicei.
Dar natura e natură. O străbatem și ne bucurăm de ea, așa cum e  :)

8
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 22, 2018, 07:51:01 am »
Nu e frumos deloc. Domnul căpitan este un profesionist, un om serios şi un altruist.
A făcut benevol servicii multor pasionați de yachting.
Nu merită un asemenea tratament.

9
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iulie 19, 2018, 01:43:56 pm »
Temeinic povestit, o plăcere de urmărit :) .
Pas cu pas am rememorat pasajele și meteo pe care îl verificam să-l trimit lui Sebba. Asta fiindcă una e să le interpretezi și alta e să le trăiești pe mare :)
Acum mi-a rămas țelul să întâlniesc Haimanaua acolo, pe mare, că întâlnirile pe bărci au cel mai mare farmec.
Șampania o dau eu, că vinul roșu pătează :D

10
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Iulie 18, 2018, 01:02:48 pm »
Multumesc tuturor pt sfaturi.

Vali insista pe calitatile nautice, Draken pe marime, Calin si Bogdan pe faptul de a-si mentine valoarea - foarte interesant aspect la care sincer nu m-am gandit.
Eu recunosc ca pentru mine, aspectul si confortul si la fel importante.
Inteleg ca va trebui facut un compromis, sau mai multe intre aceste criterii ...

Concluzia pe care o trag este simpla: Anume ca trebuie sa incep sa ies cu barci; preferabil cu calitati / dimensiuni cat mai diferite astfel incat sa pot sa fac diferenta intre o barca buna (pt mine si nevoile mele) si una care nu ma satisface.
Asa ca primul pas este sa ajung la Limanu - cum recomanda Marius mai sus.
Apoi il voi deranja pe Sebba, si voi include in Concediul de anul asta si Grecia (in conditiile in care am norocul de o mai prinde pe Haimana pe apa, in septembrie)

Perfect de acord cu Sebba, cu ideea delivery-lor unde se cauta oameni de cart. M-as duce bucuros oricand dar ma gandesc ca astfel de ocazii sunt destul de rare, si oricum s-ar prefera persoane care deja au experienta si cunostintele necesare.

In momentul de fata stiu doar orientativ ce vreau:
1. Confort. - Spatioasa si echipata cu tot ce este necesar, de la echipamente de navigatie pana la oale, cani, linguri, toaleta, dus etc.
2. Calitati nautice, seaworthiness - as vrea sa tina la mare atat cat poate sa tina de mult un velier. Sa-mi stea cafeaua in cana; macar cat de cat. 
3. Marime. - Cat mai mare, dar totodata sa pot sa o pun remorca la masina si o duc unde imi trebuie. Deci aici ar fi primul compromis.
4. Pret / Costuri.  - Deloc de neglijat. Nu pot sa imi permit un pret de achizitie echivalent cu  un apartament in Centru. Si nici nu mi-as dori sa ca mentenanta sa-mi mai scoata din buzunar alte mii de euro.

Astea doar in mare la ce ma gandesc acum. Ca sunt convins ca dupa prima tura o sa se mai adauge cateva puncte la lista. Si dupa urmatoarea tura altele si tot asa.

Oho! Cum ies într-o călătorie pe-un val, cum încep topicuri noi în lipsa mea! :)
Innotrics, ai sfătuitori buni care ți-au sărit în ajutor, aici, pe forum. Fiecare având dreptate în argumentele sale.
Doar că barca ta va trebui să țină seama de argumentele propriei tale ființe...iar tu încă nu le ai definite. Și nici nu o să le poți avea până nu faci pasul de a călători pe bărci, de a testa, așa cum ai fost deja sfătuit.
Asta pentru că acele 4 puncte definite de tine, nu pot  exista într-o singură barcă. Dar pot exista compromisuri, așa cum ai să fii dispus să le faci.
Dacă punctul 1 se contrazice cu punctul 4, punctul 3 se contrazice chiar pe sine (nu poate fi cât mai mare, dar să fie și tractabilă. Ci maximum 26-27 picioare). Iar punctul 2  așa cum e enunțat, poate fi exclus total: o monococa se va clătina, iar în condițiile de mare montată, nimic nu-ți stă în pahar. Dacă vrei să nu se verse paharul, ieși pe mare doar în condiții de max. 3-4 Beaufort, situație în care nu mai contează seaworthiness, orice velier ține :) . Exemplu barca lui Dan-Blue Wave, 5,5m care a mers alături de noi, în condiții de mare montată în capul Sithoniei, acum câteva săptămâni.
Am spus toate astea, ca amuzament, fiindcă și cele mai serioase probleme se rezolvă în viață, cu simțul umorului. :D

Din cele scrise de tine, impresia mea ar fi că ai nevoie de :
1. Ori o barcă sub 27 picioare, tractabilă, fără costuri de întreținere, consum infim, care înseamnă distracție maximă în preț neglijabil. Ca parte negativă, nu există confortul  la bord, definit inițial. Dar locuri de dormit, bucatarie și wc, există.
Sau
2.  O barcă de 32-36 picioare, derivor fix, rezistență la condiții mai grele (atenție, nu e vorba de furtuni. Orice skipper sănătos la căpșor, evită furtunile). Are confort, te simți bine atât la bord cât și în pielea ta de owner :) , paharul stă ceva mai bine (dar nu când marea e montată, că-ți va părea rău după pahar). Dezavantajele sunt financiare, consumul e ok dar mentenanța, cheiajul, înlocuirea tuturor elementelor e mult mai costisitoare (vele, fungi, școte, saule, scripeți, straiuri, sarturi, totul). 
Un alt dezavantaj este lipsa timpului liber. Dacă nu ai 3 luni de petrecut pe barcă, nu e cazul să intri la această cheltuială. E un calcul grosier, dar îți face o idee. Nea Nicu Home-made e unul dintre fericiții cu timp de apă. Chapeau bas, nea Nicule! :)

Uite un calcul care m-a oprit până acum să-mi iau o barcă mare: am două săptămâni și vreau să le petrec în Egee, în Vourvourou.
1. Am barcă mare, în Mangalia. Plec spre Vourvourou, fac o săptămână (merg cu familia, frumos, de vacanță... nu navighez zi-noapte, la suferință). Ajung, mă uit la ceas și trebuie să plec înapoi, că nu mai e timp.
2. Am barcă tractabilă, nivel de confort maxim în cei 8m. Plec spre Vourvourou, ajung în 10 ore, petrec două săptămâni în apele Egeei și în alte 10 ore sunt înapoi. Q.E.D. Costuri 2l în plus la suta de km, adică nimic. Alte avantaje: accesez orice port, orice refugiu, găsesc loc oriunde, fiindcă am pescaj infim. Seaworthiness nu m-a oprit să traversez toată Egeea de nord, între Alexandropolis, Samothraki, Kyra Panagia, Alonissos, Peristera, Skopelos, Skiathos, Kassandra, Sithonia, Ammouliani, etc... Totul a fost ok, chiar și pe mare ciufulită.

Draken are dreptate, m-am decis ca la anul să iau o barcă de 36-39 picioare. E frumoasa aceea de 43 dar e prea mare pentru mine :) . E o etapă dorită de mai mulți ani, nu sunt deloc convins că este bine, dar wtf?! Unele lucruri le mai facem și din pasiune (adică nebunie), ce atâta rațiune ?! :D

L.E.  Văd că între timp a postat și Vali, spunând ceea ce eu numai am frizat: monococa vs. multicoca.
Asta fiindcă subiectul topicului e așa vast, că am putea scrie pagini întregi fără să fie suficient :D

11
Monococi / Re: June e acasa
« : Iunie 30, 2018, 03:36:26 pm »
Stima tuturor!

Dupa o indelungata epopee ( cam ca a colegului Seba cu a sa Haimana) June a ajuns acasa. E un Albin Vega 27 achizitionata din Olanda la suprapret. Ma refer atat financiar cat si din punct de vedere al consumului nervos. Deh, ce ne-am face noi daca nu am avea colegi saritori, nu-i asa ?! Voi dezvolta subiectul pe parcurs.
 Sosita pe rutier, a atins astazi cu mare tandrete apa Dunarii, urmand sa aiba parte in perioada urmatoare de cateva upgrade -uri in privinta echipamentelor de navigatie. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii urmatoare sa poata pleca din Galati cu destinatia  intermediara Limanu. Pana atunci, rog colegii de forum sa ma ajute cu ceva sfaturi, respectiv:
1. Pe langa un VHF cu DSC si GPS, necesita imperios o lada frig. Precizez ca am 2 acumulatori din care unul este destinat exclusiv pornirii motorului . In afara de becurile din cabina si VHF-ul, alt consumator nu mai am. Necesita oare si un panou fotovoltaic? Cam ce putere. Mai precizez ca pasajele pe care intentionez sa le fac sunt cam de 3-4 zile, deci atat ar trebui sa tina carnea rece si berea , vinul, etc.
2 . Dinghy. Pescajul este de 1.20 m si teoretic pot sa ma bag pe unde vreau. Nu chiar, dar pe aproape. Ce dinghy? Ar trebui sa fie de 4 persoane si cam 300kg sarcina. Cu sau fara oglinda motor. (prefer sincer sa mai fac si eu putina miscare).Nu ma incanta barcile gonflabile de la Dedeman.
Apreciez orice sfat chiar si in bascalie !

Salut Bogdane, să te bucure bărcuța și să te poarte unde îți dorești! :)

Sfatul meu (deloc în bășcălie :) ) este să iei un panou fotovoltaic de minimum 100W. Sunt multe motive pentru asta, ca să fac economie de degete, o să ți le spun mai ușor la telefon. Ideea generală este că financiar e un efort mic iar tehnic face mult, inclusiv îți protejează banii dați pe acumulator :)
Despre dinghy, trebuie avut în vedere că Albin este o barcă mică. Așadar nu e cazul să-i blochezi spațiul cu un dinghy mare, cu atât mai mult cu cât nu ai nevoie de el decât foarte rar. Și asta doar să te poarte câțiva metri.
Eu am la barcă pe post de dinghy, o gonflabilă rusească, de două persoane, de probabil 5 kg și care încape într-o husă cât o sacoșă.
Am folosit-o de câteva ori în toți acești 10 ani de călătorii. Și nu, n-are a face cu pescajul. Pur și simplu există mai peste tot un cheu la care să poți trage.
Acolo unde am acostat în golf sălbatic, ori am stat la ancoră, ori am coborât pe plajă folosind gonflabila doar pentru câțiva metri.
De aceea nu a fost cazul să cumpăr motor pentru ea și nici să o schimb cu una mai solidă.


12
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iunie 30, 2018, 09:28:28 am »
Din entuziasmul începutului am eu câteva poze. Întâi cu Raoul, înainte de colantare.
Apoi Certificatul de Ambarcațiune, proaspăt și aburind, al Haimanalei :) .
Imediat după, o pupa frumoasă cu proaspătul nume, iar mai apoi un drapel fain și mare cât o zi de post, al României. Acolo, la pupa, unde-i este locul.
Acestea fiind făcute, băieții au virat spre restaurant, răsfăț culinar, vin roșu, cafele și voie bună :)

13
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iunie 30, 2018, 08:57:58 am »
Acest delivery, pe linga cele 1200 de mile parcurse, a fost si un periplu culinar extraordinar pentru toti cei de la bord.  Si Florio ma intreba pe whattsapp, pe la sfirsitul calatoriei, daca am slabit…  :) Totul a debutat cu primul mic dejun pe pamint francez.


Păi eu când am plănuit să particip la delivery și am făcut traseul inițial, îmi dădea pasaje lungi în carturi de 3 persoane.
Ceea ce pentru mine, nebun cu atenția trează, înseamnă ceva nesomn, efort în funcție de mare și opriri puține :)
Dar Haimanaua a și fost răsfățata mării, numai vreme faină și lejeră, vânt purtător, fără ciufuleli și ciocane pe val de prova.
De aici, trai neneacă, papa bun și mile fără probleme :)

14
Mari si oceane / Re: Delivery de lux
« : Iunie 30, 2018, 08:48:37 am »
Sebba, colegul nostru de forum, si-a cumparat un Gib Sea 43 din Franta. Pentru “cunoscatori” aceasta nu mai e demult o noutate, negocierile privind pretul si detaliile livrarii au durat vreo trei luni. E si normal, pretul nu a fost deloc mic si prietenul nostru a investit in aceasta barca toate economiile familiei si ceva pe deasupra. In aceasta situatie orice amanunt este important.
In orice caz, discutiile despre delivery au inceput cam pe la Pasti si treaba s-a facut abia acum, in iunie.

Alesul bărcii a fost el însuși o epopee. Sebba era fermecat de un Benneteau 41, acest GibSea 43 fiind în discuții, preferința mea. Ca model vorbesc, fiindcă inițial s-a negociat pentru alt Gibsea 43, la care brokerii s-au dovedit neserioși.
Toate acestea au durat, așa cum bine spune Pelicanul, iar la ele s-au adăugat alte întârzieri ale autorităților de tot felul, lucru care a făcut ca echipa inițială să se ajusteze și ea după timpul și posibilitățile fiecăruia.
La un moment dat Sebba își punea problema dacă o aduce singur :) . Din fericire nu a fost cazul.
Am amintit toate astea, ca idee generală pentru cei care își doresc barcă și pot avea senzația că banii sunt singura problemă :)

15
Nu stiu care dracu’ o fi fost chemarea, dar raspunsu’ a fost pe cat de prompt, pe atat de neprevazut...

In alta ordine de idei, colegii mai tineri care n-au trecut inca pe la starea civila, alegeti-va cu grija partenera de viata potrivita cu pasiunile si naravurile voastre... :)

Nu e intotdeauna usor sa gestionezi logistica iesirilor in natura dintr-un mic apartament de bloc. Situatiile gen “Stan si Bran” sunt inevitabile...

Daca tot ma screm de ceva timp sa readuc la viata, sau macar la linia de plutire, gonflabila, azi noapte am scos-o din dormitorul magazie de efecte si am umflat-o in intreaga-i splendoare in mijlocul sufrageriei. Evident, nu inainte de a muta masa si scaunele si nu inainte de a scoate covorul pentru a-l proteja de efectele protectantului anti UV 303 pentru materiale plastice si cauciucuri, PVC, etc.

Am umflat barca, al carui PVC se tine inca bine, am uns-o cu 303, am umflat si podeaua de inalta presiune separat si am uns-o cu aceeasi duiosie si m-am straduit cu sarg si sinceritate sa inlatur toate petele de 303 ajunse pe parchetul frumos lacuit.

Mandru de eficienta procesului tehnologic, odata cu zorile am socotit ca a venit vremea sa deschid si ”pacientul propulsor” pentru a-i schimba impeler-ul. Am purtat ceremonios Nissan-ul / Tohatsu de 9.8 caluti pe suportul lui din acelasi dormitor care de vreo cativa ani arata ca un hangar, anticamera a tuturor aventurilor trecute su viitoare si l-am adus si pe el in sufragerie intr-un unic colt ramas mai liber sa ma pot misca pe langa el. Incercam sa-mi amintesc cum se demonteaza grupul (trebuie sa marturisesc ca, in afara schimbarii sucurilor si a bujiilor, este prima data in viata cand pun cheia pe un motor de barca) si oarecum absent am adus de pe rastelul din dormitor una din valizele etanse de scule si piese de schimb pentru a scormoni dupa impeler-ul nou si garniturile si stifturile de rigoare. Am asezat valiza intre motor si barca inclinata oarecum oblic si am deschis-o dupa aproape trei ani de hibernare.

Initial n-am sesizat nimic neobisnuit dar, in mai putzin de 45 de secunde, degetele picioarelor desculte mi-au adus o senzatie ciudata... Am remarcat cu surprindere ca un bidon de ulei de motor sigilat, aflat in valiza ca rezerva de urgenta pentru iesirea pe apa, s-a spart si aproape un litru de ulei sintetic a inundat intreg continutul valizei, revarsandu-se cu voiosie direct pe parchetul lacuit din sufragerie..

Am inchis rapid valiza, dar era deja prea tarziu. Dezastrul ecologic se produsese...

“FUCK!”

N-am vrut sa ridic tonul, dar injuratura mi-a scapat ca un racnet preistoric reverberandu-se pana in dormitorul mare unde M. inca isi savura picoteala unei duminici relaxante.

“What happened?”

Ce sa-i raspund?

“I’m OK...”

Intre timp pata de ulei marin pentru motoare in 4 timpi se latzea pe parchet lenesa trecand de talpile mele si alunecand spre spatiul misterios de sub canapea. Conturul neregulat al lichidului galbui trezea rezonante estetice...

“Oh, no...”

Vocea camaradului drag aparut in pijama la capatul sufrageriei trada deopotriva surpriza si indignare. Am ridicat privirea sufocat de regret si vinovatie.

“Do you think we can ever start having a normal life?”

“Like, today, or ever, ever?”, am incercat eu sa schitez un zambet impaciuitor.

“I am serious...”

“It’s not as bad as the BP spill... “

Fata Mihaelei, aproape mereu insorita de un zambet, a ramas imobila ca o statuie de marmura. Era necesar sa schimb viteza...

“Imi pare rau, chiar nu mi-am imaginat ca se poate sa..”

“You realize you ruined the floor...”

Prioritatea mea era sa ies din balta de ulei fara sa intind uleiul de pe talpi in intreg apartamentul. Detaliile urmau dupa.

Pana sa formulez cererea de ajutor a venit cu un prosop pe care aveam sa-l sacrificam pentru a ma scoate din “baia de ulei”... :)




Am vrut să fiu serios din compasiune, dar m-a umflat un râs nebun :D .  Și nițel vinovat, adică, ce naiba măi, puțină empatie! Omul e lubrifiat ca o stripteusă și tu râzi ? :D
Frate Nomad, dau vina pe talentul tău. Cine te pune să scrii așa frumos ?

Pagini: [1] 2 3 ... 168
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud