Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Subiecte - deltasub

Pagini: [1]
1
Monococi / GREEMENT DUNARE, DELTA SI COSTIER
« : Iulie 11, 2018, 04:59:45 pm »
Cum am scris in titlu, am facut o serie de ajustari in greement pentru a naviga cu vele pe ape interioare.
Pentru ca pe Dunare catargul imi dadea probleme cand ma apropii de mal cu arbori iar ca sa-l dau jos imi lua mult timp, am decis sa schimb catargul si velatura. Pe Dunare de regula vantul bate din amonte sau din aval datorita pomilor de pe maluri care canalizeaza curentii de aer. Am zis ca o velatura aleasa mi-ar fi mai de folos pe un catarg mic pe care pot sa-l dau jos la nevoie in cateva secunde.
Am cumparat o teava de duraluminiu de 100 mm cu 5 m lungime si am modificat niste vele vechi. Am facut si un fockroller folosind un butuc de bicicleta,discuri de frana de inox si rulmenti tot de inox. Iar pentru inbunatatirea confortului am facut un umbrar si am pus un panou fotovoltaic de 120w, care va merge in paralel cu cel existent de 40.
Pun cateva foto si astept parerile voastre privind manevra barcii cu o asa velatura.

2
Mari si oceane / Grecia, drumul spre casa
« : August 02, 2017, 07:20:31 pm »
Vă  salut. În urma cu o luna am adus barca în Romania. A fost un voiaj în limita normalului, fără evenimente deosebite meteo sau de alta natură. Pentru cei interesați  câteva informații  de pe traseu.
Barca am lasat-o anul trecut în portul Policoro venind din Genova. Am ales locația, pentru ca era  ieftin în comparație  cu alte porturi, dar și ca poziție pentru traversada spre Grecia. Am plătit pentru un an 720 euro, barca pe uscat. (Foto). Titularul portului, un om deosebit, mi-a făcut  și antivegetativa gratis(cu vopseaua mea).
Ajung pe 29 mai, pregătesc barca, o dau la apă și pe 1 iunie vine Mario, prietenul și din alte voiaje, care mă însoțește pana în Grecia insula Corfu. Avem parte de o mare liniștită, navigam cu vele apoi cu motorul. Oprim în insula Othonoi, locul unde Ulise a stat ceva timp cu Calypso, apoi câteva opriri în insula Erikousa și câteva golfuri din Corfu. Pentru formalitati de intrare în Grecia, trebuie sa intram în portul Guiova.  Plătesc  36 euro pentru 24 ore ( cam scump). Ca documente mi se cer în afară de actele barcii, asigurarea cu clauza antipoluare,pe care le am.  Apoi sunt îndrumat sa mă  prezint la poliția  portului. Aici trebuie să duc munca de lămurire cu polițista care voia sa plătesc taxa Dekpa. Îi spun  ca barca sub 7m nu trebuie sa plătească  taxa, însă  ea o tine pe a ei. Pana la urmă  da un telefon , se lămurește și plătesc doar 15 euro ca taxă  de intrare în Grecia.
Ca o paranteza, alături de barca mea un tataie englez, folosea ca scăunel  să coboare de pe barcă, un frigider waeco, din acela cu compresor. Zic, trebuie sa-l urmăresc, sigur o să-l  arunce. Îl  văd  când se duce cu el la gunoi și îi  zic că  îl iau eu. Tataia puțin debusolat,  mă  întreabă dacă știu sa-l repar, iar eu îi  zic ca îl  voi folosi ca  lada de depozitare.  Aduc frigiderul în Brăila,  întreb câțiva meseriași dacă îl pot repara, dar se uitau la el ca la un OZN. Îl  aduc în Torino și un meseriaș român  îl face imediat,  avea termostatul  defect. Cumpărat  senzor termostat cu 1,80 euro! M-am pricopsit  cu un frigider care îngheață.
În așteptarea familiei, duc barca în portul Mandraki  situat aproape de centrul orașului , lângă fortul venețian plătind 22 euro. Mario se întoarce în Italia și vin fetele.  Stăm doua zile, apoi plecam spre Paxos și Antipaxos. Aici e o plajă  caraibica de care ne bucuram o jumătate  de zi, apoi vin vapoare cu turiști care ne invadeaza. Plecam spre Lefkada,  podul dintre continent și insula se deschide la fiecare ora și e gratis. După ora 21 se deschide numai la cerere vhf canal12.
Găsim un loc aproape de centrul  orașului. Portul e gratis cu condiția sa găsești  loc. Mai încolo este marina, dar nu am ajuns acolo ca sa știu  prețurile.
Ne oprim în diverse insule, ultima fiind Itaca și facem o plimbare în interiorul  insulei.
Plecam spre Patras, previziunile meteo dădeau  vânt favorabil însă l-am avut din prova. La sosire în vecinătatea podului trebuie sa ceri autorizarea de trecere vei fi îndrumat sub care arcada se trece, vhf canal 14. Pe inserat  intram în micul port Lepanto ( acum Nafpaktos) unde a fost celebra bătălie.
A doua zi sosim în portul insulei Trizonia, un port construit  din bani UE dar neterminat. Aici sunt bărci  lăsate  peste an în grija nimănui.  Găsești pe cineva care stă în permanență acolo sa aibă grija de barca, sau la mila  domnului.
În apropierea canalului  Corint luam legătură cu dispecerul, canal 11. Suntem puși în coadă și ne învârtim în fața  canalului. Se da ok, traversăm  in ordinea  stabilită, iar la ieșire plătim 100 euro.
Spre seara in 14 iunie  ajungem în Atena  marina Alimos . Vizitam orașul,fetele rămân  pe la rude iar eu fac schimb de echipaj. Vine Dragos, un membru al echipajului velierului Allegro.

3
Echipamente si accesorii / Lucru pe barca
« : Noiembrie 13, 2016, 12:30:12 pm »
Cum am ridicat eu catargul:



4
Fotografii si filmari nautice / Navigatie printre insulele Italiei
« : Octombrie 13, 2016, 10:33:59 pm »
In vara asta am facut o placuta calatorie din Genova spre sudul Italiei, urmand ca vara viitoare sa continui spre Grecia si poate Romania.
https://www.youtube.com/watch?v=ynm1YYVnsKM
Detalii pe 
http://deltasub.blogspot.it

5
Va salut, luna trecuta am facut doua calatorii. Am inceput aducerea barcii in Romania si am dus-o pana in sudul Italiei, urmand ca anul viitor sa continui in Grecia si poate mai departe.
Apoi am facut o frumoasa navigatie cu o lotca pina in Bulgaria. Am pornit din Sarichioi si am ajuns pina in Bulgaria langa Varna in satul Kazashko. Am gasit un video unde se povestea cum a luat fiinta acel sat si cum a navigat o familie de kazaci pina in acel loc si am zis, hai s-o facem si noi. A fost o calatorie plina da andrenalina si pe care am reusit s-o facem si in scurt timp, deoarece trebuia sa ma intorc la treaba.Am pus pe blogul meu filmul si amanunte despre navigatie, urmand ca sa detaliez si pe forum.
http://deltasub.blogspot.it/

6
Vanzari / Vand Beneteau Evasion 22
« : Mai 07, 2016, 01:31:32 pm »
Pentru motive personale si eventual trecere la o alta categorie, am pus in vanzare barca mea un Beneteau Evasion 22 pe Pro barca.
Barca este in stare buna si gata de navigatie. Singura hiba ar fi, motorul scoate fum negru doar la pornire,in rest porneste imediat si merge bine. Daca nu o vand repede, cred ca o voi aduce in tara in vara asta, cu oprire pentru un an in Grecia, dar atunci nu va mai fi de vanzare. Problema e ca nu prea dispun de timp. Daca e cineva interesat, barca se afla in Italia in portul Genova

7
Legislatie / Noua Directiva CE
« : Ianuarie 03, 2016, 11:20:47 pm »
Nu siu daca se incadreaza aici, sunt ceva schimbari in legislatie incepand din 18 ianuarie: http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000030783616&categorieLien=id

8
Monococi / Cap Compas Vest, Genova - Cannes
« : Iulie 09, 2015, 10:18:32 pm »
Iarna imi faceam planuri de a pleca cu barca catre tara pe etape.Anul acesta trebuia sa ajung in zona Siciliei, sa las barca acolo la un prieten, ca apoi ,la anul sa continui spre Grecia. Cum suntem  o familie democratica formata din trei persoane, votul meu nu a fost de ajuns, asa ca am plecat spre vest.
15 iunie 2015 Genova, avem la dispozitie vreo zece zile din concediu si dorim sa facem  un voiaj  pe coasta franceza. Cum marea e cam agitata pentru echipajul meu feminin, vizitam orasul.

9
Legislatie / INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 pm »
Postez un ghid de inregistrare a  unei ambarcatiuni in Belgia, in ideea ca poate fi de folos  colegilor de pe forum si nu numai.
Am inregistrat barca mea un Beneteau Evasion 22 in Belgia deoarece mi sa parut foarte convenabil. Locuiesc in Italia si voiam sa vin cu barca pe mare spre tara. Am incercat s-o inmatriculez in Romania dar am avut foarte mari piedici. In Italia multa birocratie ca si in tara. Am gasit pe un forum nautic discutii despre inregistrat in Belgia si procedura de urmat.  Se poate face simplu si on line. Acum cu 50 euro sunt pentru cinci ani in regula si pot sa navig unde vreau sub pavilion belgian.. Dupa, pot sa reinoiesc inregistrarea sau sa renunt. Pentru cei interesati, iata procedura:

Deschideti site-ul www.mobilit.belgium.be/fr
Accesati  NavigationNavigation de plaisanceBateau - Lettre de pavillon - Demandez votre lettre de pavillon en ligne
Se deschide:Maritiem Vervoer si in dreapta alegeti limba:FR
In stanga accesati: Nouvelle demande
Acum se deschide pagina Transport maritime  si se completeaza  formularul
Faceti clic pe Lettre de pavillon si nu pe  Immatriculation(aceasta se refera la inmatricularea barcilor care naviga in apele interioare a Belgiei, iar Lettre de pavillon e valabila pentru a naviga in apele internationale si apele nationale a altor state)
Se bifeaza Langue: FR si Non-Commerciale
Se completeaza cu datele personale(numai unde e asterix rosu).  Precizati adresa unde va vor trimite corespondenta: clic pe   Autre adresse de correspondence
Apoi se trece la pagina urmatoare Suivant
 Se deschide pagina  Proprietaires  clic pe Ajouter si apoi pe Personne physique(depinde de caz),  Reprenez les donnees de la personne de contact Se completeaza  cu datele personale si se trece procentul de proprietate. Daca sunt mai multi proprietari se trece procentul si datele personale.
Sauvegarder si Suivant
Apare pagina Bateau si se completeaza cu datele barcii
Suivant
Urmeaza pagina Propulsion clic Ajouter se scriu datele motorului
 Sauvegarder si Suivant
Timpul de completare a formularului e de 30 minute. Dar se poate memoriza facand clic pe conserver les donnees, in felul acesta se salveaza pe computer un file Marirtiem ...draft si care poate fi repus in formular facand clic pe Ouvrir les donnees enregistrees
Deasemenea in partea dreapta a formularului este semnul(?)info unde e explicata toata procedura functie de situatie.
Cand sunt completate toate datele se deschide: Telechargez le formulaire de demande
Acum formularul se salveaza in  computer in un file format PDF request
  Formularul e complet si  se deschide avand Acrobat reader 9 si Flash Player
 Se imprima si se semneaza, apoi impreuna cu documentele cerute la anexa 2 se trimite prin posta sau prin email. Adresele unde se trimit sunt pe pagina Lettre de Pavillon, preferabil Oostende pentru ca accepta si prin e-mail. Daca se trimite prin e-mail, toate documentele trebuie sa fie in PDF.
Documentele ce se cer depind de la caz la caz:

                  - Formularul completat mai sus
                   -Dovada platii de 50 euro (scanata)La banca ca motiv se trece  numarul cuprins intre +++...........+++ din dreapta sus a formularului sau din anexa1. Fara dovada platii, cererea nu se ia in consideratie.
                   -Certificat de atestare a domiciliului si a cetateniei romane (se obtine de la primarie)
                   -Carte de identitate
                   -Actul de vanzare cumparare
                   -Certificat de radiere(daca barca a mai fost imatriculata)
                   -Certificat de constructie de la santierul care a construit barca (daca a fost construita in regim propriu, se face o declaratie pe propria raspundere)
                   -Certificat de conformitate de la santier. (se poate si un certificat de la un expert tip Registru naval)
 Toate documentele trebuie trimise in copie si copii traduse in franceza. Nu se trimit originalele si nu trebuie legalizate.
Daca barca e mai mica de 7m in scrisoarea de insotire a documentelor  ssepecifica ca in Romania barcile pina in 7m nu se imatriculeaza.

Avantaje
    Se obtine  usor, completand un formular
    Se poate naviga in toata lumea in afara de apele interioare belgiene(pentru care este o alta procedura)
     Se poate naviga fara permis de navigatie (pentru tara de resedinta in cazul nostru Romania, este necesar permis clasa B – limita 12 mile
     Dupa obtinerea Lettre de Pavillon  se poate cere Licenta Radiomaritima gratuit trimitind copie dupa LP. Si completand un formular:   http://www.bipt.be/fr/consommateurs/radio/maritime/licences/formulaire-de-demande-pdf 
     Taxa de inscriere e de 50 euro  pentru barca mai mica de 7,5m. Mai jos pun un tabel  cu taxa functie de marimea si vechimea barcii:

10
Monococi / Mini velier Italia
« : Ianuarie 17, 2015, 09:17:19 pm »
Nu stiu de ce, dar mi-ar place sa vad barca asta in Delta. Ar fi cineva interesat? Am vorbit cu vanzatorul si mi-a spus ca barca e in conditii bune, are catarg, vele si peridoc in regula.
 http://www.subito.it/nautica/cabochard-sailboat-lecco-100675033.htm
Cateva detalii despra acest tip de barca:
http://www.inautia.com/galeria-fotos-barco-beneteau-cabochard-54264010121669546853525566664567.html

11
Fluvii si canale, Dunare si Delta Dunarii / EPAVE SULINA
« : Mai 13, 2014, 07:15:47 pm »
O istorioara din delta cu multi ani in urma.
In 1982 lucram ca scafandru in bazinul santierului naval din Sulina. Montam grinzi cu shine de 120 tone pentru cala de lansare. In aceiasi perioada se lucra la dragarea bazinului mare al portului liber. Intro zi suntem chemati sa facem o inspectie si sa decongestionam un cablu de alimentare a unei dragi. Se scufunda seful meu si imi spune la telefon ca acolo sunt resturi a unei corabii. Plin de curiozitate intreb oameni din jur si aflu ca ei de mult timp  scot bucati de lemn. Lemn de esenta tare pe care il vand la localnici. Incerc sa vorbesc  cu seful de santier sa opreasca dragajul si sa aducem arheologi sa vada despre ce e vorba. Sunt refuzat, nu se putea opri dragajul, aveau plan de realizat! Intro duminica "corup" un inginer tanar si impreuna luam o barca si mergem la o locatie unde stia el ca e ceva caci nici draga nu reusea sa sape. Pun buteliile si ma scufund la locul indicat, el tinand de sase. La vreo 5 metri adancime gasesc un perete de lemn de-a lungul caruia incep sa ma deplasez. Vizibilitatea era aproape zero asa ca merg pe pipaite. La un moment dat dau de o deschizatura in "perete" si incep sa-mi dau seama ca e o corabie iar fereastra de fapt  era  un sabord . La vreo doi metri dau de un altul si tot asa. Sunt emotionat, incerc cu cutitul si deabia intra cativa milimetri. Lemnul s-a pastrat perfect in nisip. Masor tot bordul si apreciez vreo 20 metri iar inaltimea de vreo 2,5 metri. Era liber doar un bord, unde a dragat draga. Deasupra era nisip, la fel si pe lateral. Ies si ii povestesc ce am gasit.  Duminica urmatoare mergem dea lungul conductei de evacuare a dragii, lunga cam doi km. Acolo era deversat namolul. Gasesc diferite obiecte : o pipa, un palanc, o piesa de bronz cu gauri?! ... Merg la Constanta la Muzeul Marinei, vorbesc cu un amiral, ii arat obiectele. Imi spune, da e foarte interesant dar trebuie sa le aduc si alte piese mai reprezentative din care sa-si dea seama din ce epoca e corabia, ca trebuie aprobari etc. Am fost si la Marina militara din Tulcea, care aveau o echipa de scafandri, am luat legatura cu un reporter de la tvr care facea emisiuni  tip magazin istoric ( Craciunescu daca nu ma insel). Nu s-a facut nimic. Eu a trebuit sa plec cu munca tocmai la Orsova, insa am ramas cu un gust amar. Am aflat apoi ca au fost vreo zece corabii. Santierul a adus un graifar si asa au rupt tot ce intalneau in cale! Daca mai sie cineva despre cazuri similare, poate ne relateaza aici...

Pagini: [1]
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud