Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 216
1
Motoare / Re: persoane care vand motoare sau barci sh
« : Februarie 15, 2018, 12:54:00 am »
Vali, da' de ce le trebuie barca lunga "electronistilor"?

Barcile de toana, cele de 16 sau 17 crivace sunt lotci de deplasament, fiindca la toana se coboara exclusiv la lopeti.

Barcile de curentaci sunt de obicei lotci lungite si latite din fabricatie, cu diferite modificari - aripioare, redane improvizate etc. Scopul e glisarea cu motoare foarte mari cu barca incarcata, la viteze la care sa scape de eventuale probleme.

O barca lunga se "aseaza" bine la glisare si cand e goala, si cand e plina, mai ales ca regimul de folosire e "forjarea" la maxim.

2
Motoare / Re: persoane care vand motoare sau barci sh
« : Februarie 14, 2018, 03:49:53 pm »
Multumesc pentru raspuns. Imi pot spune colegii mai priceputi daca pentru pescuitul comercial din zona deltei se folosesc si motoare cu cizma scurta? Ideea ar fi daca motoarele cu cizma scurta se folosesc aproape exclusiv pe pneumatice sau nu?

Daca se da la toana, de obicei se da cu lotci de 16 sau 17 crivace, din fibra sau lemn, la care de obicei oglinda e pentru cizma scurta. In acest caz, cele mai folosite motoare sunt intre 4 si 10 cai, rareori 15, cam toate in 4 T.

Daca sunt "curentaci", de obicei au barci lungi cu motoare foarte mari, cu cizma lunga, dar nu cred ca e cazul la anuntul mentionat.

3
Motoare / Re: montare motoare gemene
« : Februarie 13, 2018, 11:59:02 am »
Din experienta mea, cine are nevoie de asemenea viteze pe apa are de transportat ori pakistanezi, ori tigari, ori de scapat vreun Ghita de DNA...

4
Eu cred ca au avut norocul vietii lor de si-au rupt chila la apa de 3 metri si nu in largul oceanului.

Un velier de 28' poate atinge maxim vreo 7-8 noduri, si daca la viteza asta chila s-a desprins la prima lovitura, inseamna ca imbinarea cu corpul era subreda tare. Cine stie ce esuaje suportase barca in trecut de a cedat asa usor imbinarea chilei. Sau cum spune si Vlad, cine stie in ce hal erau corodate bolturile.

Daca le cadea chila in larg, la lipsa de experienta pe care au avut-o, treaba se putea termina usor intr-o tragedie. Deci pana la urma tot raul spre bine, desi sunt faliti, macar au scapat intregi.

5
O barca avand chila turnata din fibra solidar cu corpul nu ar fi patit vreodata asa ceva. 

Barcile mai vechi precum Pearson, Alberg, Cape Dory, Albin Vega etc sunt facute si solid, si au si chila turnata din aceeasi bucata cu corpul, apoi lestata. Singurul dezavantaj e viteza ceva mai mica,din cauza suprafetei udate, dar avantajele sunt mult mai multe - comportament nautic excelent pe orice vreme, stabilitate de drum, soliditate maxima etc.

Sper ca cei 2 tineri sa-si rezolve sincopa temporara aparuta in calea realizarii visului.

6
Pentru mine personal, siguranta pe Dunare in orice conditii hidro-meteorologice inseamna sa ma aflu intr-o barca de clasa C. Adica sa reziste (cel putin teoretic) la valuri de maxim 2 metri si vant de maxim 6 Beaufort.

Diferenta fata de barcile de clasa D este de dimensiuni si parametri hidrostatici - stabilitate, flotabilitate, bord liber etc. M-am invatat si descurcat multi ani si cu barci de clasa D, dar una e sa fii tensionat continuu in caz de vreme rea, si alta e sa te simti confortabil indiferent de urgia de afara.

7
Motoare / Re: montare motoare gemene
« : Februarie 06, 2018, 09:43:19 pm »
Solutia cu 2 outboard-uri gemene a fost folosita deseori in trecut la barcile din Mama Rusie. Asta pentru a obtine suficienta putere pentru transportul incarcaturilor mai mari, folosind motoarele mici disponibile atunci.

Culmea e ca motoarele gemene au fost folosite asa cum erau, fara schimbare de sens la elici. Amanunte pentru doritori pe motolodka.ru - trebuie dat cu google translate.

8
Motoare / Re: Despre elice
« : Februarie 03, 2018, 10:13:46 pm »
Parerea mea e ca pasul de 13 e cam la limita superioara. Ai nevoie de un pas care sa-ti permita flexibilitate, adica performante bune la incarcari diferite. Asta bineinteles daca vei merge si cu barca incarcata.
Daca intentionezi sa mergi mai mult singur, din experienta mea cel mai bine e sa te opresti la pasul de maxim 13 tzoli.

Ca sa alegi bine pasul, in afara de turometru ai nevoie sa stii si raportul reductorului. Calculul si alegerea propulsorului (elicei) tine cont de putere, turatia maxima la motor, raportul din cizma, masa maxima a barcii incarcate, coeficientul de alunecare si viteza uzuala dorita.


9
Eu ca de obicei ajung la concluzia ca asigurarea cea mai buna e sa-ti tii barca si motorul acasa, si sa stai permanent cu ochii pe ele cat timp esti in balta :).

10
Echipamente si accesorii / Re: GPS/ antifurt barci-motoare
« : Ianuarie 20, 2018, 10:08:53 am »
Orice e de interes comun se poate pune fara probleme pe forum.

Punctul 11 din regulamentul forumului se refera strict la entitatile care-si fac singure reclama.

11
Echipamente si accesorii / Re: GPS/ antifurt barci-motoare
« : Ianuarie 18, 2018, 01:31:23 pm »
Vedeti ca hotii de motoare s-au specializat inclusiv pe dezactivarea gps-ului atasat. Au un receptor care le arata unde e montat gps-ul, il dezactiveaza si salta motorul sau barca fara probleme. Pana ajunge proprietarul la fata locului, motorul a fost vandut  de 3 ori prin Ucraina...

Bineinteles ca nu toti hotii sunt asa modernizati, deci o protectie gps poate functiona la unii mai rudimentari. Cea mai buna protectie e sa-ti tii barca si motorul acasa, sub ochii tai, si pe balta sa stai pe barca sau langa ea.

13
Cafenea - Discutii generale / Re: Podul de la Braila
« : Ianuarie 17, 2018, 06:19:19 am »
In ce ma priveste, desi podul are avantajele lui, e mai bine fara pod.

Din cauza lipsei podului Dobrogea de nord este (inca) cea mai ferita zona din Romania de invazia turismului de masa distructiv. Din cauza lipsei podului si Delta este ferita de invazia gloatelor de "pantofari", si ramane deocamdata raiul cunoscatorilor si pasionatilor. Asta tocmai fiindca e mult mai greu de accesat auto decat multe alte destinatii, precum litoralul sau zonele montane consacrate.

14
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Ianuarie 13, 2018, 12:21:31 pm »
Cu toate astea, din constatarile mele carena economica e mai buna decat cea glisoare, dpdv al versatilitatii regimului de mars. Adica la deplasament e mult mai eficienta, iar tranzitia la glisare se face aproape insesizabil. La aceasta carena, tranzitia e un regim de sine statator si viabil, ceea ce la varianta glisoare nu e posibil.

In schimb, carena glisoare e mai potrivita pentru regimul de barca utilitara de Dunare si Delta. Asta deoarece regimul de mars majoritar e glisarea, in deplasament barca se foloseste rar, iar in tranzitie aproape deloc.

15
Motoare / Re: Despre elice
« : Ianuarie 08, 2018, 05:32:20 am »
Salut @atar si bun venit pe forum.

Pentru gasirea solutiei ai 2 variante: ori intalnesti pe cineva cu barca si motor similare, care s-a lovit de problema si a rezolvat-o, ori procedezi profesional si faci un calcul complet al propulsiei, din care rezulta diametrul si pasul optime. Metoda empirica de alegere a elicei nu e cea mai buna varianta.

Pe capcompas.ro predomina velistii sau proprietarii de barci glisoare usoare, cu motorizari mici (desi sunt si proprietari de barci similare cu a ta) . Deci daca nu vei gasi aici pe cineva cu care sa te consulti, solutia e sa apelezi la un specialist, care iti va presta un serviciu profesional, dar isi va asuma si raspunderea pentru rezultat.

Un calcul complet al propulsiei va lua in considerare multi parametri, intre care in primul rand geometria carenei (volumetrie, asieta, suprafata udata, unghi de stelaj etc), masa totala a barcii incarcate, puterea si turatia de regim ale motorului, raportul de demultiplicare in reductor, si in final viteza de croaziera dorita sau tangibila cu motorizarea existenta.

Problema e ca la noi sunt foarte putini oameni cu adevarat experimentati in calculul propulsiei la barci glisoare. As fi putut sa te ajut si eu la treaba asta, dar foarte multa treaba la constructia de barci, si prefer sa ma concentrez la ce am de facut.

Daca te vei hotari sa apelezi la cineva din domeniu, pot sa-ti dau pe privat datele de contact ale unui fost coleg de facultate, care e directorul si arhitectul naval al unei firme olandeze care activeaza in Romania, singura din tara care e specializata strict pe ambarcatiuni. Poti lucra direct cu el (nu prin firma), insa nu spun nimic pana nu il intreb intai daca are timp sa se implice. Noi ne consultam de multe ori cand ne lovim de probleme specifice domeniului, fiecare avand experienta complementara celuilalt.

Ramane sa ma contactezi daca te hotarasti, dupa care ramane sa-l contactez si eu pe el. Indiferent de varianta aleasa, iti doresc mult succes.

Pagini: [1] 2 3 ... 216
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud