Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 223
1
Motoare / Re: problema la injectoare
« : August 13, 2018, 12:36:04 pm »
Am un prieten care curata injectoare si carburatoare la baia cu ultrasunete. E o cuva in care se baga apa si un detergent special, care se incalzesc si se induc ultrasunete. Dupa o perioada, suprafetele raman ca scoase acum din fabrica. Din ce stiu, e cea mai buna metoda de curatare.

Totusi, din ce povestesti cred ca problema e partea de comanda a injectorului, si nu murdaria. Cel mai bine mergi la cineva care se pricepe, si iti rezolvi intreaga problema contracost. Recomand pe Gabi de la Pronautica Tulcea, am reparat la el pana acum 4 motoare, fara sa am ulterior probleme.

2
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 10, 2018, 11:08:33 am »
@Alex1958: La Galati, Braila si Tulcea, senalul incepe exact de la malul unde e situat orasul. Ca sa iesi cu barca de la oricare debarcader sau rampa, chiar daca vrei sa ajungi pe malul celalalt, tot trebuie sa tai senalul. E suficient sa stea pitita o salupa cum sta garcea cu radarul, si cand ai iesit sa vina sa te intrebe de sanatate.

Asa ca nu are rost sa ne jucam cu curu gol in fata pwlii sculate, ci trebuie sa facem ceva ca sa avem posibilitatea sa circulam, legal si in tihna, cu o barca exceptata DE LEGE de la inmatriculare / inscriere. Exista undeva un articol, cred ca in Ordonanta 42 / 1997,  unde scrie clar ca circulatia navelor se desfasoara liber si neconditionat pe apele navigabile interioare ale Romaniei. Aici ar trebui marsat. Am sa caut articolul si revin.

Edit: Am gasit. E vorba de Art. 17 din Ordonanta 42 / 1997. Acesta a fost modificat prin Ordonanta 19 / 2012, si are urmatorul continut:

"Art 17:
Accesul navelor, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, în porturile românești și pe căile navigabile interioare este liber și nediscriminatoriu."


Sursa: https://lege5.ro/Gratuit/gmzdoobvga/ordonanta-nr-19-2012-pentru-modificarea-si-completarea-ordonantei-guvernului-nr-42-1997-privind-transportul-maritim-si-pe-caile-navigabile-interioare

Rezulta de aici ca avizul pentru navigatori in discutie incalca si actele normative care excepteaza barcile sub 7 m / 15 KW de la inmatriculare / inscriere, si art. 17 din Ordonanta 42 / 1997. Iar cireasa de pe tort este bineinteles formularea plina de suficienta conform careia "Prezentul aviz pentru navigatori anuleaza orice alte dispozitii contrare" :P.

3
Legislatie / Re: inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp
« : August 08, 2018, 03:17:23 pm »
@stefand600: Intr-adevar, nu exista nici o asemenea lege, dar exista o prevedere care sanctioneaza nerespectarea avizelor pentru navigatori. E vorba de art. 2, litera s din HG 876 / 2007 privind contraventiile la regimul navigatiei.

Acum daca avizul e emis in conditii legale sau nu, asta o poate stabili doar instanta. Nu putem noi sa ne punem contra, ca avizul e ambiguu sau chiar ilegal, ci doar judecatorul.

Pe de alta parte, avizul emis anul trecut de capitania Galati e ilegal de la un capat la altul. Pe cand cel mentionat putin mai sus (emis de ANR-ul mare din Constanta) teoretic e legal, dar practic sufera la formularea "Prezentul aviz pentru navigatori anuleaza orice alte dispozitii contrare".

Nu am auzit vreodata ca un aviz pentru navigatori sa anuleze legi sau OUG-uri. si aici ar fi de lucrat la combaterea legalitatii avizului, de catre cei care vor sa deschida actiune. Poate ne spune Bogdan mai multe, fiind si marinar vechi, si avocat.

4
Resurse / Re: Asistenta la cumparat motoare sau barci
« : August 07, 2018, 06:32:10 am »
Cred ca e cel mai bun inceput.
In timp iti vei da seama ce nevoi ai, vei proba mai multe variante de barci si motorizari, vei acumula experienta.
Acum ai nevoie doar de o plutitoare necostisitoare, sa te bucuri de vara pe apa. Cand va veni vremea, o vei schimba pe ceva de categorie superioara. Dar pana atunci ai de acumulat.

Problema cu barcile din anunturi e ca sunt barci glisoare, care se misca bine numai la viteza, cu motoare mari.
Daca vrei sa mearga bine cu motor de 5 cai, ai nevoie de o barca de deplasament, nu de glisare.

Daca vrei glisare, adica viteza, ai nevoie de motor mare, cu consum mare, barca va trebui inmatriculata, vei avea nevoie de certificat de conducator ambarcatiune etc etc. Din cauza asta e bine sa pornesti "slow" si sa inveti in timp ce-ti place si ce nu.

5
Resurse / Re: Asistenta la cumparat motoare sau barci
« : August 06, 2018, 10:58:08 pm »
Salut Ionut si bun venit pe forum.

Daca spui ca nu esti pasionat de viteza si vrei sa te dai doar pe Bicaz, cel mai bine cauti o barca de deplasament - lotca sau "universala", ii pui un motoras intre 2 si 4 cai, o pereche de vasle, si gata.

La nevoie ii croiesti un cort deasupra, ca sa ai unde sa innoptezi, un primus sa faci un ceai, si o scarita de franghie la pupa ca sa te urci in barca dupa ce te balacesti.

Avantajul e investitia mica, si posibilitatea de revanzare rapida.
Pe asa ceva am crescut eu, si de atunci nu cred ca am mai avut o asemenea senzatie de bucurie ca in acele vremuri.

6
Motoare / Re: Motor Evinrude "20CP" 2T
« : August 03, 2018, 11:13:52 am »
@bobinuta: Cezar, uite aici propunere: iti dau un Selva de 15 cai / 2T, il duci la Fritz si il faceti sa mearga, dupa care dai si tu cat vrei pe el, bineinteles daca merge. Nu are probleme, ci e nevoie doar de reglaje.

Are impeller nou, ulei nou in cizma, bujii noi, si are compresia de 8, destul de bine pentru un 2T din anii '90. Singura problema e ca uneori "sare din viteza". Mi-a spus FRitz ce trebuie sa-i fac, dar am renuntat sa-mi bat capul, din cauza ca am Marinerul "scafandru", de care sunt foarte multumit.

7
La barcile sh oricand pot fi asemenea probleme. Si de multe ori nu ai de unde sa stii ce-i sub paiol sau in ce stare e oglinda.

Carena pana la urma se repara si aia, dar sa te apuci de decapsat o barca pentru a repara la interior carena sau oglinda inseamna timp pierdut, cheltuiala mare si manopera calificata, foarte greu de gasit.

Nu exista la noi oameni calificati in reparat barci, dovada ca reparatia facuta la barca lui Pupazaru de o renumita firma din Tulcea a facut oglinda sa cedeze mai rau ca inainte de intervetie. La momentul ala eu am fost salvarea lui Pupazaru, dar si pentru mine sezonul ala s-a incheiat. Nu mai spun de cate buleli s-au dat la Galati, si au venit la mine sa le dreg.

Din cauza asta si eu m-am lasat de reparatii, e o munca grea, murdara, cronofaga, si cand se ajunge la bani incep discutii. Le-am spus in trecut la diversi pomadati "ia pune kwaie si polizeaza tu barca, ca vin eu dupa aia si dau fibra", si asa i-am linistit.

Asa ca solutia in cazul forumistilor ramane reparatia in regie proprie, cu ajutorul sfaturilor primite pe forum sau "live". Nu cautati si nu asteptati meseriasi, ca nu veti gasi decat cel mult bulitori scumpi, care va vor lua si banii, si va vor strica si barca.

8
Problema trebuie rezolvata intre voi.

Daca intr-adevar bubele au fost de la firma de pe Calea Prutului (mai mult ca sigur Yacht TNG pe vremea cand erau in hala la Durbaca), va trebui ca sylver1 sa se indrepte catre ei. si sa demonstreze ca ei au dat buleala.

In ce ma priveste, in viata asta nu am sa mai dreg niciodata busuiocul dupa tot felul de habarnisti si bulelile lor. Am tot ranit dupa toti bulangiii de pe la Tulcea, Galati, Braila etc, si imi ajunge. Orice reparatie sau modificare o voi face exclusiv la barcile construite de mine, daca si cand va fi cazul.

In incheiere va urez doar sa va rezolvati problema elegant, cu pierderi cat mai mici de ambele parti. Daca va fi nevoie de mine la sfaturi tehnice etc, oricand cu placere, dar doar atat.

9
Motoare / Re: Motor Evinrude "20CP" 2T
« : August 01, 2018, 12:52:08 pm »
Am cumparat anul trecut un motor identic pentru Catalin - Moshu. Am mers cu el cand mi-am scos motorul meu de pe fundul canalului Sontea, fiind foarte multumit. Din ce stiu, Catalin l-a bagat apoi in revizie la Pronautica, si de atunci se da cu voiosie cu el, pe o barca scurta de-a mea.

10
In 2006 s-a stabilit prima oara in lege ca barcile sub 7 metri si sub 15 KW motorizare nici nu se inmatriculeaza, nici nu se inscriu in registrul de evidenta. E vorba de OUG 74 / 2006, care a fost data in perspectiva aderarii la UE, si au fost astfel scoase  din lege prevederile staliniste prin care orice copaie de 2 metri trebuia inmatriculata.

Aceasta categorie de barci exceptate de la inmatriculare sau inscriere (< 7 metri si < 15 KW) a fost mentinuta si in celelalte 2 acte normative care au aparut intre timp: OUG 19 / 23 august 2012, si Ordinul Ministrului Transporturilor 1079 / 2014. Cine are suficienta cultura juridica si timp de rasfoit gaseste ce am afirmat aici. Nu am timp acum sa caut articolele, poate revin zilele astea cu articolele concrete.

Au aparut intre timp 2 avize pentru navigatori, ambele emise cu incalcarea legii: unul emis la Galati anul trecut, despre care s-a discutat si aici pe forum, si unul emis de ANR-ul mare de la Constanta, despre care inclusiv organul a comunicat ca nu se poate aplica, din cauza ambiguitatii.

Avizul emis de Capitania Galati anul trecut e complet ilegal, din care cauza nici nu i-a fost aplicata vreo sanctiune colegului @clatici vasile. Orice institutie care incalca legea in exercitarea atributiunilor e pasibila de sanctiuni penale, mai ales ca abuzul in serviciu inca e incriminat de codul penal.

Avizul emis de ANR Constanta are scopul de a limita circulatia barcilor scutite de inmatriculare sau inscriere EXCLUSIV IN AFARA SENALULUI NAVIGABIL AL DUNARII. Dpmdv e un lucru bun, dar formularea e ambigua si chiar ilegala, avand in vedere ca acolo scrie ca "orice dispozitii legale contrare isi pierd valabilitatea". Nu a existat si nu va exista vreodata ca un aviz pentru navigatori sa abroge acte normative precum OUG sau ordine de ministru. Dupa cum a fost scris si pe facebook, organele de control ale ANR au recunoscut ca avizul respectiv nu poate fi aplicat din cauza formularii defectuoase.

Concluzie: dpdv legal nu exista interdictii de circulatie pentru barcile scutite de inmatriculare sau inscriere (< 7 metri si < 15 KW motorizare). NU exista nicaieri in vreo lege romaneasca o asemenea interdictie.

Daca organul se va prevala de avizul pentru navigatori in momentul cand va hotari o sanctiune, va trebui sa-si asume ca avizul respectiv a fost dat IN CONDITIILE LEGII. Ceea ce se poate demostra foarte usor de cineva informat si motivat, dar care sa si aiba timp de pierdut prin instante.

11
Motoare / Re: Care motor e mai silentios?
« : Iulie 28, 2018, 10:26:01 am »
Odata ce ai un 2T pus la punct, nu mai ai ce sa-i faci decat sa-i dai gaz si forja.

Piese se gasesc, si un motor 2T bine intretinut nu are nevoie de piese, ci doar de consumabile - impeller, bujii, ulei in cizma, Foarte rar ai nevoie de vreun semering sau fise de bujii etc.

Daca ai grija de el, ce e facut in epoca in care se lucra bine NU CRAPA. Decat daca nu a fost bine intretinut. Din cauza asta trebuie cautat mult pana gasesti un motor cu adevarat bun.

Cine se grabeste poate sa-si ia un 4T, dar odata cu el isi ia si o gramada de belele in plus:
- pretentioase la benzina
- pretentioase la transport, din cauza baii de ulei
- greutate semnificativ mai mare
- mai "puturoase" decat cele in 2T de aceeasi putere
- mentenanta permanenta
- nesiguranta vizavi de hoti
- grija permanenta in exploatare

Din aceste motive eu intotdeauna voi alege o drujba 2T, o arunc fara grija in portbagaj si apoi pe barca, merge si cu matrafox, n-am ce sa reglez sau sa intretin permanent la ea, imi fac mentenanta singur etc. Bineinteles ca e o treaba subiectiva, si fanii 4T au si ei argumentele lor, important e sa respectam diversitatea de opinii :).

12
Motoare / Re: Care motor e mai silentios?
« : Iulie 28, 2018, 07:15:35 am »
Din cauza particularitatilor constructive si functionale, motoarele in 2 timpi sunt intotdeauna mai zgomotoase decat cele in 4 timpi. Daca criteriul alegerii e silentiozitatea, trebuie musai motor in 4T.

Acum diferentele de zgomot sunt mici intre motoarele comparabile ca putere. Din experienta mea, un 2T Johnson / Evinrude de 20 sau 25 suna la fel ca un Yammy 2T de puterea asta, iar un Honda 4T de 20 e (prea) putin mai silentios decat un Yammy echivalent. Un motor cu adevarat silentios e Suzuki 4T de 20 pe injectie, dar sunt rare la mana a 2-a, si de obicei aung pe piata sh cele cu probleme.

Personal caut altceva la motoare decat silentiozitatea: caut fiabilitate, robustete, dinamica, anduranta, mentenanta minima, manipulare usoara, si neatractivitate pentru hoti. Toate acestea vin la pachet doar cu un 2T batranesc in toate mintile.

13
Ia sa vedem daca am cu cine sa ma intrunesc poimaine :). Care vine, dati un semnal. O sa fim 2 din Galati (consoarta + pletosul), daca mai e cineva din Galati, Braila, Slobozia (sau Buzau), mai avem 3 locuri.

14
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 20, 2018, 06:04:10 am »
Poze:

15
Monococi / Re: June e acasa
« : Iulie 19, 2018, 09:58:31 pm »
Bogdan, hai ca incerc eu sa descarc pozele din whatsapp, le micsorez rezolutia si le pun aici, daca e ok pentru tine.

Pagini: [1] 2 3 ... 223
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud