Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 228
1
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Azi la 09:04:58 am »
Singura solutie e coborarea motorului, prin taierea oglinzii. Mustatile alea apar din cauza ca placa antiventilatie taie suprafata apei la acel unghi de trim. Deci nu te ajuta nici o pana, trebuie doar imersata cizma cat e nevoie, prin coborarea motorului.

Vorbeste cu Dany, poate te ajuta cu treaba asta. Dupa taiere la flex si slefuire, trebuie date si cateva straturi de tesatura cu epoxy, pentru protejarea miezului de placaj al oglinzii.

2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 09:20:53 pm »
Despre constructia in regie proprie, dpmdv se justifica numai daca se doreste o barca deosebita, de obicei multicoca - trimaran, catamaran, proa etc. Asta deoarece e plina piata sh de monococi accesibile si in stare buna.

O multicoca bine facuta are in schimb performante fulminante, motiv pentru care variantele production sunt hiper-scumpe, ramanand ca alternativa accesibila constructia in regie proprie.

3
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 04:14:43 pm »
Citat din: bobinuta
Chiar daca as inmatricula in alta tara, nu as fi scutit de taxe la fisc, banuiesc.

Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.

4
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 04:18:41 pm »
Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat

Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.

5
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 11:53:29 am »
Citat
Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

99.99% din barcile de fibra sunt facute cu rasina poliesterica. Sunt extrem de rare si de scumpe barcile in sandwich sau in carbon facute cu rasina epoxidica.

La asta s-a referit mentionarea poliesterului in specificatii, anume ca e vorba de rasina uzuala - poliesterica. Aceasta rasina e materialul plastic din care e facuta barca, fibra de sticla avand doar rol de ranforsare a structurii din material plastic (poliester).

6
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 10:40:42 pm »
Nu sunt de acord. Decat un Southerly, mai bine un Ovni 36 - aluminiu - mergi cu el de la ecuator pana in gheturile Arcticii ;).



Daca e prea scump, are Roberto Barros un plan similar pentru regie proprie, numit Kiribati 36, supranumit "Ovni-ul saracului":



Astea veliere adevarate cu derivor mobil ;).

7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 05:34:02 pm »
Citat din: bobinuta
...pentru ca asa cum am mai spus, nu intentionez sa trec de la o barca la alta. Vreau sa fac o alegere buna si aia va fi. Nu s-o schimb peste 3 ani.

Ca sa reusesti sa faci alegerea aia buna de care spui, singura solutie e sa te dai pe apa pana gasesti cea mai potrivita barca. La fel, abia cand ai s-o tractezi, ai s-o lansezi si recuperezi de la apa ai sa-ti dai seama cat de potrivita e (sau nu) de tractat cu Loganul de 1.6.

Prima mea barca cu panze avea 6,8 pe 2,5 metri, si undeva la o tona complet echipata. Si acum imi amintesc cat ma chinuiam cu ea, si cat de putin ma bucuram de iesirile cu panze. Din cauza asta am si spus de iole cabinate, adica nici daysailer, nici iaht, ci cate putin din fiecare, cu toate avantajele posibile intr-o investitie accesibila.

8
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 08:15:14 am »
Salut Cezar.

In ultima vreme in gashca noastra lumea a inceput sa se orienteze mai mult pe velierele cu derivor mobil usoare, gen iola cabinata. Asa ceva are Dan blue wave (Trixie, care e si de vanzare)), Mihai doctoras (O'day 20), Emil Trofimov (Orion 20), iar Pelicanul si-a vandut Sasanka tocmai pentru ca se gandeste la asa ceva. In plus, si Bogdan Buciu isi vinde O'day-ul 22 ffindca e prea multa barca pentru nevoile lui, si la fel vrea ceva mai mic.

Si eu tot la asa ceva ma gandesc, dintr-o multitudine de motive - barca ieftina, usoara, fasneata, usor de dat si scos de la apa, usor de tractat cu o masina normala, intretinere minimala etc. Din ce am constatat in timp, rata de intrebuintare a unei barci cu panze e invers proportionala cu marimea ei.

Pana la urma tu stii exact ce ti se potriveste, avand in vedere ce ai scris, despre familie si celelalte cerinte. Cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci e sa te dai cu barcile de interes. Intereseaza-te de exemplu daca Buciu mai are barca, poate iti place si va combinati, e o barca buna, si nici pretul nu e mare.

Despre inmatriculari etc nu-ti bate capul, e o problema secundara si rezolvabila. Tu gaseste-ti barca potrivita, ai sa-ti dai seama singur care e. Cu cat ai sa te dai mai mult, cu atat ai sa stii ce-ti trebuie.

9
Barci de pescuit / Re: Alegere barca pentru 20 CP
« : Octombrie 09, 2018, 11:21:52 am »
Desi pare ok la prima vedere , lata , stabila are un mare neajuns , se aproveaza la viteza mai mare de aprox 25 km/h datorita datorita concavitatii fundului in fata oglinzii si este cam grea !!  Oricum sa mai scris despre barca asta

E vorba de Laguna 430. M-am gandit si eu sa scriu, dar n-am vrut sa spuna cineva ca vorbesc de rau alte barci sau alti constructori.
Problema e asa cum spune Dan, concavitatea fundului in zona oglinzii aproveaza si incetineste barca daca "se da gaz".  Dan stie ce spune, fiindca a avut tocmai o asemenea barca inainte de a avea AN-ul 5.10 din prezent.

10
Constructia din metal / Re: vopsea barca de aluminiu
« : Octombrie 09, 2018, 08:50:24 am »
Salut,au ajung in tara pe 14 pot trece pe la Palinal ca sa ii intreb ce vopsea mi-au dat.Daca imi aduc bine aminte grundul a fost foarte important si cel mai scump,anunta-ma daca vrei sa trec pe la ei.

Grundul de la Palinal e epoxidic, si e de cea mai buna calitate, mult mai bun decat grundul epoxidic de la emex.ro.

Chiar cred ca e mai bine de dat un grund epoxidic si apoi o poliuretanica de uz industrial de la Palinal, cea mai buna vopsea de barci pe care am folosit-o. Asta deoarece vopseaua epoxidica e afectata superficial de ultraviolete, si in timp isi schimba culoarea si luciul.

Pe cand poliuretanica nu are problemele astea. Grundul epoxidic da protectie si poliuretanica da estetica.

11
Constructia din metal / Re: vopsea barca de aluminiu
« : Octombrie 09, 2018, 08:01:16 am »
Cred ca s-ar potrivi cel mai bine o vopsea epoxidica, fiindca adera excelent la metal, si e si foarte dura si rezistenta mecanic. Nu stiu exact sa-ti spun de unde sa iei, poti sa incerci la Palinal auto, sau intreb eu aici in Galati cand am drum pe la ei. Poti sa cauti si pe net, dar nu te opri la prima oferta, cauta pana gasesti un scor bun, fiindca multi se arunca la pret. Daca aflu ceva, te anunt.

12
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 05, 2018, 01:44:04 pm »
Zodiacule, daca ai cum sa dai o cautare, acum cativa ani s-a discutat foarte detaliat pe forum despre acest RIB pliabil. Eu nu mai stiu la ce categorie, banuiesc ca la pneumatice - RIB.

13
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 04, 2018, 10:07:32 pm »
Pana la urma care e punctul forte al Evinrude E-TEC , de vorbeste atata lume de el ?

Sunt multe topice pe forum unde s-a discutat detaliat despre ETEC, trebuie cautat. Foarte pe scurt, ETEC-ul e un motor extraordinar de reusit, combinand avantajele unui 2T clasic cu tehnologia pe injectie si un consum mult redus fata de 2T normale. Doar cine s-a dat cu un asemenea motor stie ce diferenta colosala este comparativ cu alte motoare de putere similara.

14
Monococi / Re: Sasanka 660
« : Octombrie 03, 2018, 01:45:08 pm »
In cazul asta, ca sa fim si eu si Nicu multumiti, legam cele 2 Micro-uri intre ele si le facem catamaran, dupa care punem si arborada ta :P.

15
Monococi / Re: Sasanka 660
« : Octombrie 03, 2018, 12:53:45 pm »
Si eu m-am uitat de multe ori la ea, inclusiv inainte de a scrie postul de mai sus :D. Are exact dimensiunile Micro-ului 550 (L & B), dar difera deplasamentul si suprafata velica.

E o barca foarte capabila, si cel mai important - e simplu si rapid de construit. Culmea e ca nu gasesti asa ceva la gata - nou sau sh, decat la preturi foarte mari, fiind barci custom pentru clasa Micro.

Singura nebuloasa ramane o arborada si o velatura de calitate, dar cred ca si asta se poate rezolva, dupa cum am povestit acum vreo 3 ani cu Florin Draghici (Roz Avel). Eu zic sa detaliem subiecul, si poate ne auzim la un telefon, fiindca si pe mine ma intereseaza serios SB 18 de la bateau.com.

Pagini: [1] 2 3 ... 228
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud