Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - bluenote

Pagini: [1] 2
1
ovidiu66: daca vrei lotca pt a te deplasa dand la vasle, e mai indicata una cu doua ciocuri, dar in nici un caz lunga de 6,5m. Nu pt un singur vaslas! Lotca cu pupa ingusta, din proprie experienta, iti spun ca se apupeaza foarte mult la un motor de peste 5cp . De fapt, daca ma gandesc bine, nu puterea sau greutatea motorului sunt problema, pt ca apuparea se produce de fiecare data cand turezi motorul mai tare, indiferent de puterea lui. Asa am constatat. O lotca e o barca cinstita, daca stii pt ce o vrei. Pt regim de deplasament (lent, dar stabil), pt carat diverse lucruri, e chiar barca ideala. Cauta sa te consilieze cineva in privinta motorizarii adecvate pt lotca aia, sa nu-ti para rau dupa. I-am vazut pe unii cu lotca mergand la un unghi de 30-35 de grade de planul apei, te apuca si rasul, nici macar nu cred ca vedeau in fata :)
Mai intreaba si citeste, inainte sa te arunci cu banii. Bafta!

2
Cred ca in initiatorul topicului cauta instrumente de navigatie care sa-i foloseasca indeosebi la lucrul pe harta, sau alte aplicatii. Plotterul, riglele paralele, busola (n-a precizat de care, dar cred ca una de harta) si alidada (cred ca-i trebuie pt a se initia si familiariza cu ea) intuiesc ca fac parte dintr-un plan de studiu, nu de accesorizare a barcii.

3
Multumesc pt raspunsul argumentat si documentat!

4
Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!

5
Dar ce stiti despre felul in care e reglementata circulatia cu caiacul, spre exemplu, pe lacurile si baltile din RO? Caz concret: acum cativa ani (prin 2012-1013, parca) eu mi-am dus un caiac in curtea bunicilor, din satul Manastirea, jud Calarasi. Din curtea lor si pana la lacul Mostitea, sunt doar cateva zeci de metri. Am lansat caiacul sa ma plimb pe Mostistea (care e destul de mare, cateva mii de hectare), dar dupa vreo 30-40 de minute vad pe mal masina unei firme de paza si cum imi faceau semn sa ma intorc la mal. Cand am ajuns, mi-au spus ca luciul de apa are un administrator, ca e arie protejata de Guvern, iar firma care administreaza a investit in fondul piscicol, iar eu n-am voie sa ma plimba cu caiacul acolo. Le-am explicat ca nu sunt pescar, n-am nicio ustensila de pescuit nici la mine si nici acasa, deci doar ma plimb in scop recreational. Pana la urma am iesit, pt ca m-au amenintat ca vor suna la politie, ca ei sunt firma de paza si au proceduri. In fine, n-am mai fost cu caiacul pe Mostistea, dar mi se pare deplasat sa n-ai voie sa te plimbi macar, in conditiile in care in toata copilaria mea ne plimbam pe Mostistea, in vacantele de vara, cu o camera de tractor (eram si patru copii pe o camera :) ), pescuiam si noi copiii si locuitorii din sat fara vreo opreliste, iar acum balta are administrator care nu te la sa decat s-o privesti. Complet aiurea!

6
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Februarie 12, 2018, 12:03:52 pm »
Bernard Moitessier : "Anyone who does this race for money or fame will come to grief"! Asta inseamna sa fii un om superior, deasupra tuturor palmaresurilor si ambitiilor lumesti! De aceea, Moitessier e adevaratul invingator al acelei curse, nu Knox-Johnston!

7
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Februarie 11, 2018, 10:39:19 pm »
Pai, calatoria familiei Albu, cu toata consideratia, e un fel de voiaj de loisir in jurul lumii pe un yacht! Eu cand ma gandesc la circumnavigatie, am in minte povesti epice, gen Francis Chichister, Robin Knox Johnston, adica sa ramai pe barca pana la final, fara vreo escala, asistenta etc
Eu am pus candva un link cu un film care m-a impresionat in mod profund, iar la finalul vizionarii, cand era filmata epava lui Crowhurst, mi-au dat si lacrimile, sau poate sunt eu prea sensibil... Ideea e ca o asemenea calatorie, ori o faci cum se face, ori deloc !
Iata link-ul filmului la care am facut referire, daca e cineva interesat de povesti epice, nu doar turism : https://www.youtube.com/watch?v=IY2rQh8UraY
Si iti multumesc Florio pt raspunsul detaliat ! :)

8
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Februarie 11, 2018, 08:19:44 pm »
Am cautat cateva referinte pe net despre Sorin Drugan, iar in unele era prezentat ca fiind primul roman care face inconjurul lumii solitar, intr-o barca.  A avut loc calatoria aia, ori ba? Daca da, e pacat ca n-a fost mediatizata, e o mare realizare sa fii singur intr-o barca atata timp, doar tu cu sine insuti, o experienta tare intensa, revelatoare pt unii, traumatizanta pt altii !
Iar calatoria asta sa inteleg ca s-a incheiat aici, sau continua? Ce urmeaza? Ca nu prea sunt informatii.

9
Dar ia cititi aici comentariile :)  https://www.gofundme.com/new-sailing-life
Daca am gandi exclusiv rational si deloc emotional, comentatorii aia cam au dreptate...

10
Veliere / Re: Pret corect velier 22 picioare
« : Februarie 03, 2018, 12:24:47 pm »
Geana81: pretul pt acel Leisure nu pare disproportionat fata de alte barci identice, construite prin anii 80. Eu am analizat mult perspectiva de a achizitiona un velier de pana in 5000 euro din UK, dar am ales pana la urma un Shetland motorizat, pe care l-am restaurat (n-aveam bani sa tin un velier intr-o marina romaneasca pt cateva iesiri pe an).  Eu tindeam spre veliere cu chila oceanica, gen Hurley22, dar pe forumurile din UK, multi cunoscatori apreciau Leisure-ul pt confort si calitatile lui la navigatie costiera. Uite mai jos un link cu barci Leisure de pana in 5000 lire sterline, ca sa ai cu ce compara. Reseteaza selectia mea, pune limita de bani pe care esti disponibil sa-i cheltui si vezi ce rezultate iti intoarce site-ul. Macar asa, pt informare. Bafta !

https://www.boats24.com/sailboat.php#text=Leisure+(GB)&cur=GBP&pab=500&pbis=5500

11
Veliere / Re: Rampa lansare velier transportabil la marea Neagra
« : Ianuarie 26, 2018, 10:10:34 pm »
Florio: intr-adevar, foarte frumos catboat-ul, dar nu-i nici cal, nici magar! Un velier de 6,5-7m e altceva, mai mult spatiu si pt nevasta si copil, alt confort pt sailing costier 3-4 ore. Ceea ce am acum imi ofera trairi mai intense decat un catboat. Ma refer la genul asta de barca https://www.youtube.com/watch?v=fYOi7tW5zQo (ceva mai scorojita barca mea). Deocamdata avem ceva carente in a o manevra, pt ca am o partenera la fel de neofita (dar sa nu-mi barfesc consoarta :) ) Iar la Shetland nu renunt pt un catboat.
Dar hai ca am stricat topicul omului !

12
Veliere / Re: Rampa lansare velier transportabil la marea Neagra
« : Ianuarie 26, 2018, 03:58:02 pm »
Florio: multumesc pt recomandare, dar am deja ceva din clasa 470. E misto, desi ma basculez atat de des ca nici nu tin minte cand m-am intors uscat  la mal :)

13
Veliere / Re: Rampa lansare velier transportabil la marea Neagra
« : Ianuarie 26, 2018, 03:24:45 pm »
Bun topicul, foarte necesara discutia asta. E important sa fim rationali si lucizi atunci cand decidem sa ne cumparam o barca, pt ca de prea multe ori ne lasam coplesiti de entuziasm. Eu m-am interesat care sunt taxele percepute de "marinele" de pe litoralul nostru si am decis ca deocamdata nu-mi permit un velier. Luasem in calcul sa-mi cumpar un Corribee 21 sau Hurley 22 din GB, dar mi-am dat seama ca nu imi permit sa intretin un velier. Bani sa-l cumpar si sa-l restaurez as fi avut, dar taxele aferente imi depasesc posibilitatile, iar pt 5-6 weekenduri pe an de sailing costier, nu se justifica investitia (raportat la veniturile mele). Am vazut in Anglia ca sunt foarte populare velierele tip "bilge keel", cum e cel din poza 1. Motivul ar fi faptul ca in felul asta nu mai e necesar sa tii barca in vreo marina, deci scapi de taxe etc, iar la reflux barca ramane perfect echilibrata.Totusi, mie nu-mi inspira incredere solutia asta constructiva. Tindeam spre un Corribee 21 sau Hurley 22, precum cele din pozele 2 si 3. In fine. M-am multumit cu un Shetland motorizat, desi inca visez la vele.

14
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Ianuarie 21, 2018, 01:41:45 pm »
ghrt, Florio: va multumesc pt raspunsuri, n-am citit tot topicul si n-am stiut ca omul are o motivatie personala, nu e angrenat in vreo cursa si constrans de timp si reguli! deci colegul de forum bluewave are dreptate, n-ar trebui sa fiti ingrijorati de faptul ca se deplaseaza lent, ca nu-l alearga nimeni :))
Acum m-am uitat sa vad ce fel de barca are si e un Jaguar 27, precum cel din poza 1 atasata mai jos. Eu credeam ca doar cele cu chila oceanica, precum cel din poza 2, sunt recomandate pt traversari de mari si oceane.

15
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Ianuarie 21, 2018, 11:24:40 am »
Sa inteleg ca regulamentul nu permite sa guverneze la eche ajutat de un autopilot, precum in imaginile astea?
 

Pagini: [1] 2
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud