Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 173
1
Alte ambarcatiuni / Re: Gonflabila cu vele!
« : Noiembrie 06, 2018, 11:02:26 am »

Si tinand cont de experienta ta anterioara, spune-mi si mie, daca ii frigi un put de derivor, o mai poti folosi ca gonflabila clasica (fara derivor) ?
Puțul de derivor are avantajul că se lasă (sau nu)  în el, placa derivorului. Ceea ce îl face versatil din punct de vedere al utilizării bărcii.
Deci vei avea o placă (derivorul) pe care o lași în acest puț, sau o scoți. Nimic mai simplu :)

2
Alte ambarcatiuni / Re: Gonflabila cu vele!
« : Noiembrie 06, 2018, 10:56:56 am »
Poate te ajuta :
http://mugurelrosu.blogspot.com/2011/01/barca-pneumatica-cu-vela.html


Doamne, prin câte a mai trecut și Mugurel! :D
De asta n-am știut. Zvârcolirile și căutările, etapele prin care trece omul până ajunge la filonul de adevăr din sufletul lui.
Așadar această gonflabilă cu velă, apoi o canoe tot ”învelată”, pe urmă un catamaran rusesc la care navigația cu vânt era un hazard (l-am testat și eu, știu ce vorbesc) și la final a ajuns la Venus 22, o barcă pe care se bucură să o navigheze de doi ani. Câtă frământare, câtă cheltuială, cât timp consumat...până la ceea ce trebuia :) .

E o experiență de luat în considerare, fiindcă fiecare dintre noi parcurge un astfel de drum, în câte o etapă a vieții lui
Hai noroc! Abia am ieșit din beci, iar recolta de acest an are iz de Ottonel :D

3
Vanzari / Re: Vand velier O'Day 22MH
« : Noiembrie 06, 2018, 07:59:18 am »
O barcă faină, aranjată, cu un motor fără moarte. Am făcut cu ea turul insulei Thassos, 3 oameni la bord, cu bagaj (și atenție, exces de bere  :) ), într-un parcurs excelent.
Pe Dunăre, la fel, se descurcă foarte bine, pescajul e suficient de mic, să fie trasă la țărm.
Recomand barca și proprietarul. Dar cred că proprietarul nu e de dat :)

4
Dar ce Dunăre limpede!
Ca să ridicați velele cu succes, trebuia să ieșiți săptămâna trecută, cu mine, la tura Gostinu- insula Lungu și retur.  Doar știți că am noroc de vânt :) . Ne-a găurit, în prima zi... căutam adăpost pe mal, ca să punem cortul, iar pentru foc am făcut o pavăză, altfel nu era chip.
Apa era tot nefiresc de clară pentru fluviul nostru. Probabil temperaturile și mai cu seamă debitul domol. Bogdan mă știe, n-am putut sta nici eu fără o bălăceală :)

Mă gândeam că ar fi trebuit să lăsați două palme de apă sub chilă, prea ați pus barca pe mal. Dacă scade 5 cm noaptea... ați pus-o, de Mălineanu. Dar până la urmă, echipaj de 4+1, urneați voi barcazul cumva.
Acum că vremea s-a mai încălzit, e o plăcere să calci pe ape. În weekend o să ies din nou, poate vă mai tentează și pe voi.

5
Feedback despre forum / Re: Redimensionare poze
« : Octombrie 21, 2018, 11:27:23 pm »

Edit: ca sa fim "cusher", propun ca fiecare din cei care ne modificam dimensiunea si / sau numarul pozelor uploadate sa mentionam aici, pe topic. Eu am sa ma apuc saptamana viitoare, si am sa postez.

N-ar fi util daca colegii si-ar incarca imaginile pe alte servere dedicate si ar insera pe forum doar link-urile? Eu am "pus" imagini mari, video, etc, dar nu am incarcat server-ul forumului. Toate materialele vin din afara "pivnitei" sau "podului" de la Cap Compas.

Eu unul am redimensionat dintotdeauna pozele încărcate, dar de mulți ani prefer varianta ”link”, ce nu încarcă absolut deloc forumul, în plus se văd bine și pot fi inserate în postare, acolo unde le e locul :) .
Pentru partea informativă a forumului, acolo unde consider că informația poate fi de interes larg, încarc direct imaginea la dimensiune mică. Fiindcă un link poate dispărea în timp și atunci postarea mea rămâne trunchiată în conținut.

6
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 19, 2018, 03:56:00 pm »

Raspunsul Capitaniei Mangalia a fost ca avand obtinut astfel dreptul de arborare al pavilionului romanesc, se poate circula si in afara apelor teritoriale romanesti, conform reglementarilor internationale. Singura operatiune pe care Capitania nu o poate face in aceasta situatie este acordarea permisiunii de iesire - tocmai datorita faptului ca au de a face cu o ambarcatiune neinmatriculabila (dar inregistrabila conform exceptiei oferite de prevederile literei g ) - si ca atare, care nu face obiectul acordarii permisiunii de iesire.
Din motive de siguranta a navigatiei, ramane totusi valabila obligatia skipperului de a raporta Capitaniei intentia de parasire a incintei de la Limanu (spre exemplu), catre Politia de Frontiera, in vederea intocmirii formalitatilor aferente parasirii apelor teritoriale romanesti.


Era evident că Mangalia (ca port of entry) nu poate acorda permisiunea de ieșire, atât timp cât la baza permisiunii acesteia stau o suită de documente (Certificat de înmatriculare, permis de navigație al bărcii, inspecție tehnică, etc...) care nu există la o plutitoare neînmatriculată.
Ideea e dacă în absența acestei permisiuni de ieșire, ai voie să pleci :) .
Întrebarea nu e fără rost, fiindcă legile și interpretările lor, se schimbă mai des decât oja unei blonde. De exemplu, lui Lucian Ionescu i-a fost greu să se înțeleagă cu autoritățile la plecarea lui către Veneția. Autoritățile cerându-i pentru caiac, certificatul ambarcațiunii, revizia tehnică, etc, etc. Da, acolo, în Mangalia. :)

Acum înapoi la discuția noastră, dialogul cu Poliția de Frontieră trebuie purtat oricum, fiindcă oamenii supraveghează apele de graniță, te văd și trebuie să știe cine ești. Ei te și ajută în caz de nevoie. Jos pălăria pentru acest segment al Poliției, despre care am avut mereu și pe drept, numai cuvinte de laudă.

7
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 04:09:28 pm »
Nu greșești! Asa e! Și la primăvară, când da coltul ierbii, sper sa fiu la bord cu tot ce trebuie. Și.. Te aștept... Ca tare  am impresia ca va ieși o aventura pe cinste. Nu știu de ce, dar asa bănuiesc, din câte am vazut! :)

Păi doar de asta avem bărci!  :)

8
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 12:27:58 pm »
Toată luna iulie, cât am lucrat la barca, vedem în ce ritm se duc banii, iar când ma plângeam de costuri, nevastă-mea mi-a spus: nu știai ca "amanta" este costisitoare? Normal ca știam!😁
Oricum, m-a ajuns destul de mult distracția și am convingerea ca nu  voi recupera niciodată investiția făcută. Rămâne doar sa ma bucur alături de alții, cu June
Vorba aia, ce e mai bine decât proprietar de barca? Sa ai un prieten care are o barca. .

Banii aceia sunt bani bine cheltuiți, Bogdane, prin ceea ce ți-au oferit. Bucuriile, efortul fizic, reușitele, toate astea ți-au făcut o injecție de tinerețe.
E bun și prietenul care are barcă, dar eu sunt din categoria celor care simt mai bine apa și aventura, când sunt pe barca lor.
Și am bănuiala că tu ești la fel :)

9
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 10:02:06 am »
Pana la urma nu cred ca scap de achiziția unui velier mai mare și mai confortabil pentru familie. Problema e, ce fac cu June?  Pentru ca, pe de o parte îmi place teribil și am investit în ea suflet și bani, iar pe de alta parte 2 bărci netractabile... E bătaie de cap.

Dacă aveai două amante focoase, care nu-ți cereau bani de fițe, nu erai așa necăjit.
Acum te încurci de două bărci netractabile? :D

10
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 18, 2018, 09:50:40 am »
Florin era cu noi cand ne-am intalnit si adevarat ca se astepta la o plimbare cu barca, insa intre Varna si intrarea in Bosfor a stat in cabina prova cu perna in cap. Ulterior mi-a recunoscut ca i-a fost frica de moarte pentru ca nu mai traise asa ceva. Cand esti turist pe barca, skipperul are grija sa nu iasa pe o vreme pacatoasa, pentru ca este vacanta si nu toata lumea rezista la sport extrem. Bine ca nu a avut rau de mare, jos in cabina.

Asta este una dintre diferențele ce apar între cel ce face charter și cel ce navighează pe barca lui.
La charter ajungi greu să ridici ștacheta pentru navigația în mare mai ciufulită. Fiindcă mai sunt și alții la bord care au plătit acea barcă și adesea nu sunt familiarizați cu marea peste gradul 2 :) .
Pe barca ta, oricare ar fi ea, experiențele se extind într-o mult mai variată gamă.

Cat priveste Limenaria, se pare ca am gresit bine.Portul este foarte bine protejat de vanturi, indiferent de directie. Predominant NE, dar Sud sau Vest, nu pune probleme seriose daca asiguri barca suficient de bine. Cheul este destul de inalt atat in zona de Vest cat si de Nord iar la Est este protejat de deal. Dupa o saptamana, m-am intors cu familia si primul drum l-am facut la barca sa vad cum sta. Nicio problema !

Acesta a fost și motivul pentru care v-am sugerat atunci Limenaria. Nu era cel mai apropiat port sau refugiu de la poziția voastră, dar avea toate avantajele enumerate de tine mai sus, plus intrarea extrem de facilă. :)

Chiar m-am amuzat, pentru ca le-am rugat pe fete sa caute pe internet un model de barca care cred ele ca le-ar placea. Toate depaseau 1 mil de euro! :)
Am iesit o singura data cu ele la bord, intr-un golfulet din sudul insulei si m-au comentat tot drumul: da'ziceai ca asta nu se balangane, da'si asta se inclina mult, etc. Si colac peste pupaza, imi spun ca cealalta le placea mai mult ( Mac-ul). M-am declarat invins!
:D :D :D No comment :D
Ok, cu Mac-ul nu traversezi Atlanticul, dar de aici până-n Egee, Ionică și Adriatică, e perfect utilizabil.

Bogdane, mi-ai spus de la început că barca o iei pentru tine, nu pentru familie :) . Asta e, ai barcă de mare grea, ieși pe mare grea :D

11
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:49:24 pm »

Toata ziua, ne-am plimbat pe insula cu masina. Primul drum l-am facut in Limenas sa ne gasim cu Florio. Tony plecase deja spre casa. Am stat la taclale la o cefea cam vreo ora, daca nu mai bine. Maria ne-a povestit cateva din aventurile traite in vacanta din Thassos si ne-am amuzat copios.

Da, noi eram avizi de a ne spune fiecare câte ceva din călătoria lui, iar Maria era într-un moment de amendare a vorbelor mai puțin ”catolice” :)
Adică vâna din umbră, orice expresie mai băiețească, ridicând un deget acuzator către cel care greșise: ai să dai un euro! :) Cine vorbește urât, dă un euro.
Și frate, oricât ne abțineam, eram totuși la povești! Imposibil să nu te scapi la vorbă! Deja degetul marca la euro, câte cuvinte ne scăpau nouă.
La un moment dat Cosmin văzând cât se adună, vine cu o propunere:
-Dacă-mi dați mie jumătate, o duc pe Maria de aici, la o înghețată :D

A fost frumoasă întâlnirea noastră, dar scurtă. Voi urma să plecați, iar noi mai aveam jumătate de călătorie, din vacanța noastră pe barcă. 

12
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:42:29 pm »
Intrucat nu mai facusem acostari pe vele, il las pe maestrul Pelicanul sa se ocupe, asigurandu-l cu toata sinceritatea ca nu e o problema daca barca sufera vreo avarie cu ocazia manevrei. Ma duc in prova, pregasec saula si simulacrul acela de ancora cu lant ( ulterior am rezolvat prin achizitia unui lant de  10m si 10 kg greutate) si ma pregatesc sa invat manevra de la Nicu. Anticipam directia vantului la acostare si pentru ca era vant de larg folosim doar focul. June intra majestuoasa in marina Limenaria, Nicu o apropie de cheu si elibereaza scota focului, moment in care sar pe mal si o asigur de prova. Nu realizez cand a sarit si Nicu si i-a cerut legatura de pupa lui Florin, cert este ca pana sa asigur cat de cat prova, Nicu legase pupa. Desi corpul a avut un mic contact cu cheul de acostare in zona prova, nu a rezultat nicio zgarietura. Il felicit cu drag si sinceritate pe Pelican, nu atat pentru manevra facuta cat pentru faptul ca am vazut cum se procedeaza. ( Asta inseamna scoala pe yola fara motor !)

Eram sigur că totul va decurge bine. Cu velele întregi, barca validă și portul larg, ce putea merge prost?
Intrarea în port e largă de 100m, o nimereați și cu spatele :) .
Despre acostarea cu vele, aceasta e o experiență plăcută pentru oricare dintre noi. E puțină măiestrie și gâdilă fain la orgoliul de marinar, când totul iese țuț :) .
Cele mai faine amintiri ale mele de pe apă, sunt legate de astfel de momente. O jumătate de vară n-am putut să folosesc motorul, barca fiind în Tomis. Dar asta nu m-a oprit, ieșeam zilnic din marină și intram la loc între bărcile înghesuite, așa, cu vele.
Foarte tare a fost o fază în marina Mangalia, când încheiam sezonul venit din Bulgaria, și tocmai începea o furtună. Nea Nicu Homemade mă aștepta la rampă lângă peridoc, iar eu nu mai aveam motor utilizabil. Am venit în volte și am urcat barca pe peridoc, iac-așa, cu vânt :) .

Sunt convins că această călătorie, cu toate problemele ei, vă va rămâne o amintire frumoasă și o poveste dragă de spus pe la întâlnirile de barcagii.

13
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 08:22:05 pm »
Obosit si necajit de situatie, il las pe Nicu la eche si ma duc sa trag un pui de somn. Nu am respectat carturile pentru ca nici nu aveam cum datorita situatiei. M-am trezit datorita valurilor. Marea agitata, cu valuri de 2 m si vant bun. Ne apropiam de Thassos si il intreb pe Nicu: - Ce facem? Il sun pe Florio sa ne ajute? Poate vine si ne remorcheaza! Nicu imi confirma ca e matinal si sigur nu il deranjez la ora 8 ( omul in concediu cu familia, totusi) si Florio imi spune ca este la 80 de mile de locul unde trebuia sa ajungem, asa ca nu avea rost sa se deplaseze atat timp cat noi mai aveam vreo 25 nm pana la destinatie. Ne recomanda acostarea pe vele, asigurandu-ne ca marina Limenaria este libera de obicei si nu vom intampina probleme.

Nici vorbă de deranj, eram la a doua cafea :) . Surpriza se anunța plăcută, când am văzut cine era, pe ecranul telefonului. Am plecat din barcă să nu trezesc familia și ieșit pe cheu să vorbim în voie, aflu de buba cu motorul.
Numai ce străbătusem apele unde erați voi, cu două zile în urmă. în niște rafale de 32-36 de noduri, vremea mai calmându-se între timp.
Privită direct problema, după ce am aflat unde sunteți, nu exista decât o singură soluție rezonabilă:
-Dacă înaintați la vele către ... Limenaria (am sugerat eu, știind portul ca fiind de departe cel mai bun al zonei, pentru situația asta), vântul dominant vă e purtător, portul  are intrare largă, fără probleme,  bazinul portuar e iarăși foarte larg, nu aveți ce să se întâmple rău. Iar dacă, presupunând prin absurd, e ceva ce nu merge bine, lăsați ancora în port și aveți răgaz să remediați.

Pornirea momentului, de a merge să vă tractez, n-a rezistat mai mult de câteva secunde, fiindcă firește totul începe cu un plan și o aproximare. Merg spre voi: unde sunteți?
-25 mile spre Samothraki.
-Ooo, păi eu sunt pe nordul Thasos-ului. Va trebui ocolită întreaga insulă, apoi ...e clar, cât îmi ia mie să fac 80 de mile, ajung seara. Ulterior am realizat că erau vreo 50 de mile...ceea ce nu schimba nimic, la fel de inutil ar fi fost.  Așa ceva merge la o acțiune de salvare de vieți în pericol, nu la un velier robust cu un echipaj de doi mateloți serioși și-o domnișoară :D

14
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 07:57:10 pm »
Ii las pe baieti sa se odihneasca si dupa ce iesim din Canakkale, hotarasc cu Nicu sa umplem rezervorul cu motorina. Ma hotarasc sa pun motorina cumparata din Istambul si aveam sa regret enorm decizia. Auzisem ca tot carburantul este de proasta calitate in Turcia, dar nu ma asteptam sa fie chiar in halul asta. Iesim din Dardanele si punem cap compas Gokceada si pentru ca vantul ne permite, ridicam velatura cu randa la prima tertarola.
Egeea este putin agitata cu valuri de aproximativ 1m, dar mergem foarte bine cu 5-6 kn. Spre seara tarziu, vantul chiar se inteteste si crestem si viteza la 7 kn cu varfuri de 8 kn.  Ocolesc, in cartul meu de la miezul noptii, prin sud insula Gokceada si aproape imediat cade vantul drept pentru care pornesc motorul si constat ca nu prind o viteza mai mare de 3 kn. Nici nu schimbam bine cartul ca Nicu ma trezeste si imi spune: -Avem o problema! Motorul este turat dar viteza este o kn.
Buimac de somn, incerc sa ma dezmeticesc si ii spun: pot fi 2 situatii: 1. am pierdut elicea si 2.nu mai culeaza inversorul.
Desfac capacul din punte si incep sa ma joc cu mansa de cuplaj inainte inapoi sa vad ce si cum cupleaza. Incerc si manual pe direct in cutia inversorului, ma uit la linia axiala care se invartea si nu ramane decat concluzia ca am pierdut elicea. Nu avem incotro si oprim motorul. Si ca sa fie totul complet, nici lumina de catarg nu a mai vrut sa mai functioneze. Lampile de navigatie n-au rezistat nici ele prea mult cu tratamentul meu, asa ca singura lumina ramasese cea de la mijlocul catargului, pe care ne hotaram sa o aprindem. Intre timp un cargou vine cu viteza din pupa si il semnalizam cu lumina intermitenta a unei lanterne de mana. Nu mai era timp sa ne anuntam pozitia prin statie.
Ramanem in deriva si ...asteptam vantul. Asta e !. M-a deranjat teribil situatia asta cu motorul. In plus, nici faptul ca luminile de navigatie nu le-am izolat corespunzator, ma cam rodea. Si bomboana de pe tort: am ramas si fara bere la bord! Incercam sa ne folosim de orice firicel de vant si iesim din latura vestica a insulei Gokceada, moment in care apare si vantul. Dar vant serios, 20-25 kn care ne duce pana aprope de Samothraki care bineinteles ne protejeaza de... vant. Iar deriva, iar cu focul cautam fiecare adiere de vant si dupa ce iesim putin din dreptul ei, prindem un vanticel bun.

Când ne-am întâlnit, al 2 zile după episodul acesta, încă nu știați sursa problemei de la motor. Acum, că se știe, tot pare incredibil ca motorina să aibă cifra octanică atât de slabă, încât să cauzeze așa ceva.

Îmi aduce aminte de benzina pe care o scoteau sătenii de pe lângă Ploiești, din fântână, pe vremea lui Ceaușescu și imediat după revoluție. Părea de domeniul fantasticului, dar unii găseau în fântână, benzină. O colectau și o vindeau pe șest. Doar că zvonul mergea repede și șestul ăsta îl știa tot județul :) .
Desigur, era penurie de benzină atunci, iar sursa venea ca o mană cerească.
Totuși era un bai: benzina ardea cam prost în motoare. Octanica slabă. Ca la voi, la Istanbul :D

P.S.
   Benzina din fântână nu le-o dăduse Dumnezeu, bunuțul. Și nici Maica Domnului. Era rezultatul furturilor din conductele TransPetrol, furturi pe bază de găurică. De acolo se infiltra în straturile de pământ, până la primul acvafor. Și așa, hop în fântâna oamenilor din zonă.

15
Monococi / Re: Delivery Galati to Limenaria
« : Octombrie 17, 2018, 07:30:36 pm »
Apare si vantul bun, fapt pentru care ridicam velatura si June face ce stie ea mai bine: sa mearga frumos sub vele. Mergem la limita dreapta a schemei de separatie a traficului fiind atenti la navele de mare tonaj sa nu incomodam. Marmara este destul de aglomerata si necesita o atentie sporita. Atunci am simtit cel mai mult lipsa celui de-al treilea membru din echipaj, pentru ca Florin nu ne-a ajutat nici macar la veghe pe timp de noapte. 

Florin e cel care era cu voi când ne-am întâlnit în Thasos? Părea un tip ok.   Înțeleg că a dorit doar să fie plimbat cu barca :D .

Marea Marmara e destul de liberă pentru veliști, se aglomerează doar la capetele celor două strâmtori. Vapoarele circulă pe Traffic Separation Zone, ca-n Bosfor. Dacă stai la distanță de ”autostrada” asta, nu e stress :) . Noaptea însă e bine să ai mai mulți ochi.

Ați făcut un calcul despre câte ore s-a mers la motor și cât la velă? Eu scriu asta în jurnal, la fiecare călătorie :) . Nu de calculul în sine, fiindcă la motor nu prea se merge, ci pentru că sunt curios de consum în diverse situații. Ajută la experiență. Cine știe cum ajung în vreo situație limită, cu combustibilul?

Pagini: [1] 2 3 ... 173
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud