Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 167
1
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
« : Mai 10, 2018, 02:27:24 pm »
.......................
Nu inteleg la ce Registru Naval te referi si ce adeverinta, care sa poata dovedi ca barca poate fi inmatriculata?

Am folosit un termen general, care desemnează autoritatea din domeniu, așa cum englezii au UK Ship Register in cadrul MCA-Maritime and Coastguard Agency, sau cum avem noi Registrul de evidență al navelor în cadrul Autorității Navale Române.
Deduc din spusele tale că ai avut ghinionul să nimerești într-un vid legislativ pe care nu a avut nimeni interesul și intenția să-l rezolve vreodată.
Se mai întâmplă și la noi  :)

2
Grumpy, ceva se întâmplă: au fost niște zile în care n-am intrat pe forum, dar acum nu reușesc să vizionez filmul deloc. (o fi tot Soros de vină, statul paralel și oculta mondială :) )
Rulează doar în micuța fereastră din Cap Compas, dar asta nu mă mulțumește la vizionare.
Poate o fi ceva de servere... oricum am observat că ați schimbat intro-ul :) . Era cel extrem de dinamic, cu secvențe în cascadă, de la toate ieșirile anterioare.
Acum este unul ceva mai adunat și mai ușor de urmărit. Foarte fain!

3
Echipamente si accesorii / Re: AIS
« : Mai 02, 2018, 10:38:46 am »
Pai si cum ai vrea tu, sa gasesti o groapa la somn, sa activezi un AIS si cineva sa dea cu 3.300 Cai inapoi sa te fereasca....stai in afara senalului

Acum e chiar mai complicat decât  a feri calea navigabilă.
Desigur, existau linii trasate pentru traficul vapoarelor pe mare și puteai să te consideri ”safe” în afara lor.
Dar au apărut programele de rutare, care țin seama de valuri, vânt, vreme nefavorabilă și care trasează calea cea mai economică pentru vapor.
Așadar te poți întâlni pe mare cu un transcontainer și în alte locuri decât era uzual  ;)

Bottom line: fără veghe nu e bine.

4
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 26, 2018, 01:16:22 pm »
@Vali, @Florio cred ca de fapt suntem de acord. Cel putzin in privintza faptului ca toti afirmam ca experienta si bunul simt sunt ingredientele principale. Experienta combinata cu bunul simt iti soptesc cand te bagi si cand eviti. Inca o data, nu vorbim de nesimtirea teribilista cu cate ii deranjezi pe alti iubitori de natura, sau incontienta obraznica cu care periclitezi viata celor pe care astepti sa te scoata din rahat.

Nu cunosc detaliile despre cei din barca de pe Jiu si nici nu pot sa ma aventurez intr-o analiza operand doar cu datele prezentate in presa, dar am ajuns la o varsta cand stiu ca exista si situatiile in care combinatia de conditii afecteaza in mod neasteptat tocmai profesionistul cu experienta.

Ma bazez pe stiinta si tehnologie, nu sunt superstitios, relatia cu divinitatea este bazata in primul rand pe scepticism si o interminabila lista de intrebari si indoieli, dar in acelasi timp cred in ceea ce ne place sa etichetam ca “soarta omului”. Cand vine timpul sa te imbratiseze, te gaseste oriunde ai fi, si in spatele experientei acumulate, si in spatele celei mai performante tehnologii, si in spatele unei stive de manuale si instructaje, si in spatele fricii, si in spatele bravadei, si pitit pe FB sau pe vreu forum... :) Fara a fi fatalist, cred sincer ca unul din putzinele aspecte de care nu poti fugi in viata este propria-ti soarta si, in ciuda unui aparent paradox, asta nu exclude analiza fiecarei destinatii, planificarea drumului, sau renuntul la ceva ce consider ca ma depaseste in momentul respectiv..

Referitor strict la ghidul decedat si cu speranta ca toti invatam din lectia asta, fara a-i critica vreo decizie, m-am intrebat si continui sa intreb daca era imbracat corespunzator temperaturii apei si daca existau niste accesorii si proceduri de salvare, indiferent de ce ar fi trebuit sau nu sa vina “din afara”.

Nu intreb daca a fost motivat de pasiunea pentru whitewater, sau de dorinta de a mai scoate un ban de la turistii insetati de adrenalina, sau de dorinta de vizibilitate “la televizor” si pe retelele de socializare, sau de o insumare a acestor motive, pentru ca nu este locul meu sa-i judec motivatiile. Chiar daca stiu ca motivatia unei actiuni poate afecta si abordarea si rezultatul.

Cele bune.

Din observațiile de până acum, cred că a fost indus în eroare de căldura înșelătoare din ultimele zile și a apreciat greșit tipul de echipament pe care l-a ales. Neoprenul cu mâneci scurte a făcut să piardă repede temperatura în apele foarte reci.
Desigur, multe vorbe nu-l aduc pe om înapoi. Dar așa cum spui, poate fi o experiență din care mai avem de învățat.

Acum sunt puțin îngrijorat de echipajul lui Călin, rămas cu barca în reparație în Germania, după accidentul de ieri.   

5
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 26, 2018, 11:13:51 am »
Deci pana la urma conteaza tot experienta si bunul simt de a evalua corect pericolele potentiale.

Întotdeauna :) .

Ieri, Călin și prietenii noștri care au plecat să aducă yachtul din ferociment din Suedia, tocmai au avut o problemă în timpul navigației de noapte, din fericire pe un canal nu pe mare. A fost o acroșare cu o barjă, care s-a soldat cu necazuri de partea yachtului. Echipajul e bine, barca e în refacere.
Shit happens!
Așa cum spui, experiența e singura care te mai scapă.

6
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 26, 2018, 08:49:33 am »
Multă pasiune în spusele voastre. Într-un registru ceva mai relaxat punctez și eu cu două vorbe :) :
Când cochetam cu parapanta, am întrebat instructorii care sunt riscurile de accidente. Mi s-a spus că accidente sunt rare și în general doar la neinițiați și la cei deja profesioniști. Neinițiații se pierd și greșesc lucruri simple, iar profesioniștii fac tot felul de acrobații, fiind siguri de ceea ce știu.
Doar că natura are multe variabile, care adesea dejoacă și cele mai sigure planuri.
Mai popular spus, ”când e să te ia dracul, te ia și din brațele popii” :)

Acum, între mersul pe o apă repede și zburat, aș prefera apa (dacă se întâmplă ceva în aer, de zburat n-am învățat. De înotat mai am șanse).
Cazul de față arată că dintr-o barcă plină de neinițiați, singurul accidentat a fost instructorul (cu școli de white-water în palmares) care avea sute de ore de mers pe apă și experiențe de toate felurile.
Accidente se întâmplă, acesta fiind unul greu de închipuit, un cumul de neșanse ducând la o tragedie.
Dumnezeu să-l odihnească.

P.S.
Activitățile de sport extrem n-or să ia sfârșit. Până și Parcul Aventura implică riscuri prin faptul că mergi agățat de cabluri prin copaci. Pe acest model au căzut oameni dintr-un scrânciob, în parcul de distracții. N-aș putea să învinovățesc partea aceasta din oameni, care caută să iasă din activitatea banală, pentru simplul fapt că și noi, ieșind pe ape, ne asumăm niște riscuri mari. Cât timp nu avem branhii, putem considera că luciul apei este contactul nostru cu moartea, pe care îl gestionăm apucând de partea frumoasă a problemei:
Ne luăm măsuri de precauție și ne bucurăm de partea frumoasă a apelor :)

7
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 08:22:08 am »
Erau imbracati pentru temperatura apei?

Din reportaj parea sa reiasa ca impactul cu stanca a fost cauza, sau una din cauzele importante, ale decesului.

Deci hipotermia a fost cauza principala a decesului? N-a fost impactul cu stanca si nici hidrocutzie?

De cate ori sunt in ape reci cel mai tare ma tem de hidrocutie, mai ales daca e cald afara si m-am incins la padelat.

LE: In general e bine sa fii independent si sa ai ce-ti trebuie pentru prim-ajutor la fata locului, pentru a nu te baza pe ajutor din afara. Spun asta pentru ca la fiecare iesire luam in calcul tocmai faptul ca nu va veni nimeni sa ne scoata din belea. Pe orice garla iesim, la cald, sau la frig, departe, sau mai pe langa oameni, avem obligatoriu in buzunarul PFD-ului, sac din folie, mini trusa de prim ajutor cu pansamente, accelerator de coagulare a sangelui, vreo 2-3 pastile, o bara de ciocolata, stroboscop si oglinda de semnalizare. Unde e cazul, si un PLB si un VHS marin. Oare, sa nu fi avut cu ei o folie izolanta pentru prevenirea hipotermiei?

Ar fi putut sa-l imbratiseze ceilalti pentru transfer de caldura de la corp la corp.

Era cineva din echipaj pregatit pentru o astfel de situatie?

Daca relatarea este corecta, este trist sa mori pentru ca n-a venit SMURD-ul la timp, sau pentru ca cei de la serviciul de salvare local nu s-au priceput. Cu atat mai mult n-as vrea sa astept sa fiu ajutat de nepriceputi.

Sigur ca e usor de dat cu parerea de la distanta,  post-factum. Trist. Foarte, foarte trist si in acelasi timp o lectie importanta. In vara ne intoarcem printre sloiuri si apa de 2 grade departe de orice ajutor exterior si teama de apa rece ne este in continuare foarte puternica.

Reportajul era făcut ad-hoc, de reporteri care veniseră să filmeze evenimentul caritabil.  Apa e extrem de rece în această perioadă, încă se mai topesc ghețuri în munte. O greșeală a lui Arthur a fost că nu purta costum întreg, ci a ales varianta scurtă (mânecă, picior). Ceilalți din barcă, fiind turiști pasionați de sportul acesta, au primit echipamentul întreg, dat de Green.
Toți s-au lovit de peretele acela cu viteza dată de barcă, toți purtau căști. Din șoc îți poți pierde cunoștința un minut, dar cumulate, pierderea cunoștinței, faptul că șuvoiul l-a ținut circa 2 minute sub apă până vesta a fost capabilă să învingă forța apei, durata recuperării dat fiind locul greu accesibil, hipotermia instalată în această durată, greutatea sosirii echipei de intervenție, modul greșit al lor de a aborda problema....etc..etc...
Sigur că și colegii știau să aplice primul ajutor, numai că acolo era nevoie și de un echipament medical special.

A fost combinația tip ”wrong place, wrong time”. 

8
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Aprilie 24, 2018, 12:11:33 am »
Din pacate se intimpla si la munte: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-barbat-de-42-de-ani-a-murit-in-urma-unui-accident-de-rafting-de-pe-defileul-jiului.html Nu e bine sa te joci prea mult cu mama Natura.

A fost o întâmplare nefericită și cu totul surprinzătoare.
Am vorbit cu Cătălin imediat după aceea. Era devastat. Arthur îi era prieten și unul dintre instructorii atestați și experimentați pentru rafting.
Cum s-a putut ca dintr-o barcă de atâția oameni fără experiență să moară chiar cel experimentat, asta e peste înțelegere.
Problema nu a fost accidentul în sine, că bărcile de rafting se răstoarnă, asta este activitatea de aventură sportivă.
Marea problemă a fost că autoritățile au definitivat acest accident, făcând să se finalizeze cu un deces. SMURD nu a venit la nici o insistență. Salvarea din orașul învecinat (10 km) nu a venit. A sosit după multă vreme, o salvare de la 60 de km, al cărei echipaj nu era dotat pentru caz.
Au încercat o resuscitare inutilă și au pronunțat decesul. Inutilă zic, fiindcă unui om aflat în hipotermie nu îi faci resuscitare decât după ce l-ai adus la o temperatură care să susțină funcțiile vitale.
Cătălin și cei de la Green Adventure, au făcut intervenții la telefon, până la Arafat. Dar cum se știe, până la Dumnezeu te mănâncă sfinții.
Au reușit să facă rost de o pătură electrică și cele necesare, l-au găsit undeva la o morgă, dar abia atunci era târziu, abia atunci semnele decesului se instalaseră: corpul ajunsese la temperatura ce permitea resuscitarea, dar cine să i-o facă? Cei ce trebuiau să știe asta, l-au abandonat pe o masă de morga.

Ca tablou general, prietenii noștri organizaseră evenimentul în scop caritabil, pentru a dona fondurile strânse, misiunii de ”Salvare a Jiului”, fiindcă de mai bine de un an se luptau cu cei ce distrugeau ecosistemul acela, construind   fără autorizație diverse baraje și betonări.
La eveniment veniseră televiziuni să sprijine mișcarea aceasta, făcând public scopul și desfășurarea.
Și tocmai într-o astfel de acțiune frumoasă, s-a petrecut inevitabilul care a transformat totul într-o tragedie cumplită. 

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Aprilie 16, 2018, 11:19:04 am »
Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... :)

Ma apuc de lucru la sistemul de agatat “desagii” pe puntea kayak-ului.

Frumos! :D
La sloiuri peisajul e o nebunie...iar de îmbătrânit, se zice că răcoarea conservă :)

10
Legislatie / Re: inmatriculare barca
« : Aprilie 13, 2018, 06:24:14 pm »
M-am mai dus si miercuri si cu raspunsul de la ANR am reusit sa depun dosarul de inmatriculare si sa achit banii.

Inspectia tehnica: 100E + 0.4E x LOA(m) => 102.35E = 476.63 la cursul lunar al ANR
Inmatriculare: 100E
Declaratie conform cu originalul pentru diverse acte: 4.66 RON
TOTAL: 946.98

Am mai dat 36 lei la notar pe o declaratie notariala pe propria raspundere ca ambaracatiunea cu datele de identificare ale barcii mele nu se supune inmatricularii in Germania.

Mai trebuie sa merg sa scot niste fotografii (pe hartie fotografica) cu barca din diferite planuri si sa stabilesc cu reprezentantul capitaniei o intalnire la barca pentru inspectie. Aici mai costa deplasare reprezentantului. Va dau de veste cand se face.

Nu se face să las neobservată informația. Radierea aceea obligatorie până acum (indiferent de situația bărcii), poate fi deci înlocuită de o declarație pe propria răspundere?
Excelent, trecem la normalitate :)

11
Cafenea - Discutii generale / Respect, nea Tase
« : Aprilie 12, 2018, 05:17:58 am »
Băieți, am aflat că a murit nea Tase. Îmi pare foarte rău, anul trecut decisese să se pensioneze, îmi povestea că abia așteaptă. Din ce știam eu, era cel mai experimentat mecanic de la Yamaha.   
Dumnezeu să-l odihnească.

Eu l-am cunoscut doar prin prisma reviziilor la motorul de barcă, însă am aflat de la Federația Română de Motociclism, că:
maestru al Sportului românesc, Tase a adunat peste 100 de victorii și un palmares deosebit:

– 1981 – Campion Naţional – clasa 50 cc Naţională – Mobra

– 1984 – Campion Naţional Regularitate şi Rezistenţă – Mobra

– 1989 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1989 – Campion Naţional pe echipe – 50 cc Specială – IMGB

– 1989 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1990 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1990 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Campion Naţional – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Campion Naţional pe echipe – 50 Specială – IMGB

– 1991 – Campion Absolut – 50 cc Specială – IMGB

– 1991 – Maestru al Sportului

– 1992 – Campion Naţional – 125 cc – Yamaha

– 1993 – Campion Naţional – 50 cc Specială – Kreidler

– 1994 – Campion Naţional – 50 cc Specială – Kreidler

– 1995 – Vicecampion Naţional 125 cc – Honda

– 1996 – Campion Naţional 125 cc – Yamaha

– 1997 – Campion Naţional 125 cc – Honda

– 1998 – Vicecampion Naţional 125 cc – Honda


12
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 11, 2018, 02:29:11 pm »
E cel mai tare exemplu de globalizare. Acei rednecks sint de fapt niste finlandezi care au o formatie (Steven's Seagulls) denumita dupa un actor american care joaca in filme cu arte martiale japoneze si are cetatenie rusa si sirba (Steven Seagal).

Aceasta formatie cinta in stil bluegrass (root music eastern USA) o melodie compusa de o trupa din Australia.

Aveau dreptate cei de la Rammstein: "We're all living in Amerika!": https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM

Un Pelican documentat :) . O să fie o plăcere să ne conversăm zilele următoare, preț de 2 săptămâni pe mare.
Ca și în trecut, dealtfel :)

13
Literatura, muzica, film, arte plastice pe tematica / Re: muzica
« : Aprilie 10, 2018, 10:03:36 pm »
Chiar că e molipsitor! De la rednecks până  la violoncele, sună de rupe audiența! :D

14
Cafenea - Discutii generale / Re: Urări
« : Aprilie 10, 2018, 08:33:18 pm »
Azi, cand colegul si mentorul nostru Vali  isi sarbatoreste ziua de nastere,ii doresc multa sanatate ,satisfactii si impliniri pe lungul drum, ce il mai are de parcurs in fruntea acestei comunitati.
La multi ani !

Să ne trăiască prietenul și tot ce-i cere sufletul, să se îndeplinească! :)

15
Cafenea - Discutii generale / Re: Glume - Bancuri - Ha Ha Ha
« : Aprilie 10, 2018, 08:31:46 pm »
Inspirație pentru denumiri de bărci :)

Pagini: [1] 2 3 ... 167
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud