Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: Robby din Iunie 30, 2011, 10:55:34 am

Titlu: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Robby din Iunie 30, 2011, 10:55:34 am
Salutare tuturor!

Cred ca multi ar fi interesati de ceva informatii (in primul rand eu  :) ) privind un model de barca in bugetul de aprox.5000 Euro, potrivit unor plimbari pe canalele din Delta cu cat mai multe persoane, stabila, pretabila insa si la partide de pescuit de unu singur, sa intre usor pe canale inguste si cu apa mica, motorizata cu max.20 CP (ptr. a evita acte complicate), .....cam multe  :)
Eu as propune modelul Laguna 480 de la Plasma, mai lat decat cel da la Spat,deci mai incapator si mai stabil,merge usor si la vasle cand nu sunt bani de benzina  ;D .....interesanta e si varianta laguna 565,insa echipata cu tot necesarul si cu motor cu  tot cam sare de 5000 E,insa are o capacitate de peste1100 de Kg...acum nu stiu cum s-ar comporta la capacitatea maxima cu un motor de 20 CP ..ar face fata oare?
Mai sunt si modelele Lotca 17,18 cv de la Brates sau am vazut ca le fac si la Brasov.....poate mai vin si altii cu ceva informatii....
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iunie 30, 2011, 12:35:22 pm
Salutare, si cu scuzele de rigoare, am sa aman putin raspunsul pentru mai pe seara, fiindca subiectul e vast, si imi ia timp sa redactez un raspuns mai amplu, iar acum sunt calare pe barci :).
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: ss din Iunie 30, 2011, 09:56:21 pm
Sunt numai ochi si urechi! Hai Valica, baga... ;D
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iulie 01, 2011, 07:56:15 am
Salut din nou, si inainte de a lua la rand oferta actuala de barci destinate Dunarii si Deltei, ar trebui sa facem un mic rezumat al cerintelor de baza la o asemenea barca.
Subiectul nostru a fost o tema repetata des in discutiile pe diferite forumuri, Barcaholic sau diverse forumuri de pescari, si in lipsa datelor concrete si testelor comparative, de-a lungul timpului concluziile s-au diluat intr-o multitudine de topicuri rasfirate. La un moment dat, pe pescuitul.ro un grup de forumisti a alcatuit un fel de top al barcilor mai accesibile, din punct de vedere strict pescaresc, si descriind intuitiv si subiectiv comportamentul nautic, ceea ce a fost un lucru bun atunci. Intre timp, si nevoile si oferta au evoluat, asa ca ar trebui reluata discutia, incluzand si barci mai pretentioase.
Daca bugetul alocat este de maxim 5000 E, aici bineinteles trebuie sa cuprindem barca, motorul, accesoriile, peridocul etc. Despre barci, oferta actuala e destul de larga, insa nu acopera toate nevoile pietei.

Cerintele de baza la o barca pentru Dunare si Delta in opinia mea sunt urmatoarele:

1. constructie simpla, solida, suferitoare, usor de exploatat si intretinut in conditiile dure din Delta (sa poata fi trasa oricand pe uscat, sa se poata spala usor de noroi, mizerie, sa se lanseze sau sa se urce pe peridoc cat mai usor). Mai ales zona fundului trebuie sa fie cat mai solida, fiindca aici solicitarile sunt intense (imbarcare-debarcare de oameni si bagaje, frecare la tragerea pe uscat, socuri dese la navigatia pe valuri). Toate aceste cerinte trebuie satisfacute fara a se supradimensiona si ingreuna inutil constructia.

2. comportament nautic cat mai bun la conditii foarte variate de exploatare: atat pe canale, unde apa e linistita, cat si mai ales pe Dunare sau marile lacuri, unde se pot intalni valuri mari, de la vant sau de la siajul altor barci, mai ales ca e plin de inconstienti care merg ca la raliu. Nu putem fi siguri ca vom naviga exclusiv pe canale in interiorul Deltei, asa ca barca trebuie sa se comporte bine la toate solicitarile.

3. exploatare economica, adica posibilitatea de propulsie cu motoare mai mici, la o capacitate de transport cat mai mare. Mai ales ca de anul asta s-au interzis in interiorul Deltei motorizarile mai mari de 15 KW (20,38 CP), si mai ales ca tot ce depaseste 20 de cai trebuie inmatriculat, deci cheltuieli suplimentare nejustificate.

4. confort si siguranta in navigatie, deci o forma a corpului care sa permita:
a) comportamentul bun la valuri - zona prova ascutita cu V-ul fundului pronuntat, bord liber suficient de inalt pentru a feri ocupantii de stropire, dar nu exagerat, pentru ca barca sa nu devina prea "vantoasa", iar racordarea fundului cu bordajul lateral sa fie progresiva, pentru a se prelua usor valurile din lateral, fara ca echipajul sa faca baie continuu.
b) stabilitate buna in mars dar si in stationare, mai ales ca lumea nefamiliarizata cu barcile reactioneaza instinctiv si negativ la miscarile prea bruste sau prea ample. Stabilitatea nu trebuie sa fie totusi nici excesiva, fiindca astfel se pierde din comportamentul bun la valuri.
c) manevrabilitate optima si regim cat mai bun de mars, indiferent de gradul de incarcare al barcii. Cu alte cuvinte, la orice incarcare a barcii, chiar daca se pierde din viteza, calitatile de mars sa fie aceleasi - asieta (inclinarea longitudinala a barcii), randament bun al propulsiei, glisare usoara, manevrare usoara, stabilitate buna.

5. Versatilitate in exploatare, adica amenajari interioare (banchete, spatii de depozitare, post de conducere etc) cat mai flexibile si chiar customizabile si modulabile in functie de utilizare. Eu de exemplu imi doresc la o asemenea barca si o cabina mica, eventual demontabila, unde sa poata dormi 1-2 oameni sau sa se adaposteasca la vreme rea, si unde sa se depoziteze bagajele pentru a se feri de umezeala, iar pentru vreme insorita sau caniculara, o copertina demontabila.

6. Nu in ultimul rand, un design cat mai placut, care sa bucure ochiul, pastrand in acelasi timp calitatile de navigatie si confort, si un pret corect, care sa reflecte ceea ce ofera barca, fara sa se sara calul cum fac destui producatori.

La aceste criterii pe care le-am scris aici din experienta proprie, haideti sa mai adaugam ceea ce credeti ca mie mi-a scapat :). Urmeaza sa luam toate ofertele la rand, si sa le cantarim prin prisma cerintelor noastre. Sa nu uitam totusi ca proba cea mai importanta si hotaratoare ramane proba de navigatie cu barca respectiva, care determina senzatia subiectiva a cumparatorului potential. Asa ca va invit sa luam la rand barcile de pe piata, si sa le disecam dupa cerintele noastre. Eu am sa enumar in continuare producatorii mai cunoscuti in zona mea (fara vreo intentie de ierarhizare), dupa care poate adaugati si voi alti producatori, si le luam creatiile la rand dupa cum doriti:

-SCCA Bratesul Galati
-Aeromar Plast Brasov
-Spat Galati
-Plasma Galati
-Cirus Plast Constanta
-Romcraft Moreni
-Naval Service Galati
-Dima si fiii Galati
-Black Sea Tulcea
-SC Ivanov Tulcea
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: dan dragos din Iulie 01, 2011, 01:34:52 pm
salutare.
am adaugat eu un excel cu caracteristicile si preturile unor ambarcatiuni aflate in portofoliul constructorilor enumerati de tine. au si alte modele dar astea am crezut eu ca se potrivesc pentru ce am eu nevoie

urmatoarele barci sunt cele cu care am mers (si f. putin condus), in ordinea preferintelor:
- romcraft 510 (stabilitate, capacitate mare de incarcare, viteza) merge binisor si cu 20
- blacksea 500 (stabilitate, viteza, usoara-am trecut peste plaur si dig) merge bine si cu 15 cp
- laguna 535 (stabilitate, capacitate mare de incarcare, viteza) la asta ii trebuie minim 20
- bratesul 18 crv (capacitate mare de incarcare, dai 4 persoane la stiuca dar te legeni cam mult). cu motor de 15cp am facut de la crisan la sulina plaja putin peste o ora.
- laguna 480 (stabila, usoara, daca o incarci esti cam aproape de apa)
nu stiu cat de rezistente in timp sunt acestea.

asteptam proprietarii sa isi laude barcile ;)
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: ss din Iulie 01, 2011, 08:16:43 pm
Din cele enumerate, eu votez pentru Romcraft, prietenii stiu de ce, dar altfel, aici avem doar un anume gen de barci. In alte clase, la alte pretentii, as adauga Forwardul, ca "best allrounder" si Merry Fisher 625 "best toy for a big boy". Iarasi, niste barci care ma impresioneaza prin robustete sunt Shetlandurile, se vede ca englezii sunt marinari de secole... :)
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: dan dragos din Iulie 01, 2011, 10:48:23 pm
mery fisher  8) si eu as vrea sau de ce nu si un quicksilver si un jeep sa o trag dupa mine si milioane sa le tin intr-o marina . La banii astia mai gasesc sa cumpar teren sau casa in delta si il platesc pe nea gica cu lotca sa ma duca unde vreau sau ma duc la pensiuni de 4-5 nuferi,cu 50 eur pe zi si 200 ron ora de mars, ca de abia asteapta sa imi arate ei delta. Sunt niste barci superbe dar nu as lua asa ceva decat daca as avea si vre-o vila in delta sau pe litoral.
forward-ul si shetland-ul (mai ales ca in asta poti sa dormi) cred ca sunt ok pentru pescuit si plimbari prin delta si pe dunare dar si cu aceastea s-ar putea sa ai probleme de acces in multe locuri si sunt in alte clasa de pret+motoare mai mari de 20 cp.


Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iulie 02, 2011, 10:50:59 am
Am sa incep cu examinarea barcilor enumerate de dan dragos in ordinea pusa de acesta :).
Dintre barcile enumerate, cred ca Romcraft 510 este o barca destul de apropiata dpdv tehnic de cerintele formulate, din urmatoarele motive:
- este suficient de mare pentru a incarca mult, dar si suficient de mica pentru a se propulsa eficient cu motor de 15-20 de cai.
- are forme care ii dau un comportament bun la valuri (prova ascutita, bord liber suficient), si in plus regimurile de mars sunt de deplasament, semiglisare, si glisare daca se foloseste motor mai mare.
- gradul de finisaj este optim, barca avand si tot interiorul turnat in gelcoat, deci suprastructura e turnata integral si apoi asamblata cu corpul.
Are insa si dezavantaje, care cel putin pentru mine sunt importante:
- La o greutate complet echipata de 180 de kg, si dimensiunile de 5,15 pe 1,70 metri, o barca facuta din 2 componente masive (corp si suprastructura) sigur are esantionajul subdimensionat pentru a ajunge la aceasta greutate. In folclorul barcagiilor circula pareri contradictorii, barca e si apreciata, dar si hulita, am auzit mai multa lume care spune ca "are carnea fibrei foarte subtire".

Nu putem insa contrazice vreodata agrementul tehnic care i-a fost conferit de catre ANR. Parerea mea despre solutia constructiva sandwich adoptata la barcile Romcraft e urmatoarea:
Se stie ca o structura sandwich dintr-o spuma sintetica, acoperita pe ambele parti cu laminat din fibra are proprietati mecanice net superioare unui laminat simplu din fibra, cum au cele mai multe barci. Aceasta afirmatie este insa valabila exclusiv in cazul cand laminarea fibrei s-a facut prin contact nemijlocit cu miezul de spuma, pe cand la barcile Romcraft se foloseste spuma poliuretanica, injectata ulterior laminarii si asamblarii barcii. Acest lucru ne arata ca rolul spumei este exclusiv de umplutura, flotabilitate etc, fara a avea vreun rol structural, mai ales ca spuma poliuretanica are proprietati mecanice foarte slabe. Iar interfata de contact spuma-laminat, foarte importanta pentru rigiditatea ansamblului, se realizeaza exclusiv prin aderenta spumei la interiorul laminatului.

In concluzie, rezultatul final este un compromis realizat in scop economic, care si-a aratat totusi de-a lungul timpului anumite calitati, adica un grad de finisaj optim al interiorului, un comportament nautic bun, nescufundabilitate etc. Reversul insa este si el important, si anume:
- in caz de probleme, e mult mai greu de reparat o barca umpluta cu spuma, si in caz ca nu se foloseste spuma hidrofuga, exista riscul imbibarii spumei cu apa si ingreunarii barcii. Am intalnit de multe ori aceasta problema, e adevarat ca nu la barcile Romcraft, acestea fiind rare in zona mea, unde lumea prefera exclusiv barcile "monobloc", si nu pe cele "sandwich".
- avand greutate similara cu a celorlalte barci din gama sa de dimensiuni, rezulta ca grosimea echivalenta a fibrei a fost impartita la 2 (corpul si suprastructura), din care cauza lumea spune despre Romcraft ca "au carnea fibrei foarte subtire". Din aceasta cauza, Romcraft-urile sunt preferate exclusiv de barcagiii de agrement, iar localnicii Deltei sau alti barcagii care-si folosesc intens barcile le prefera pe cele exclusiv din fibra, fara spuma, care au demonstrat de-a lungul timpului ca suporta solicitari majore fara a fi afectate.
- mai exista posibilitatea ca inclusiv partile laminate ale barcii (corp+suprastructura) sa fie si ele facute in sistem sandwich, cu fibra de sticla si fetru poliesteric (un fel de pasla care contine si microbaloons), caz in care se obtin proprietati mecanice mai bune la o greutate sensibil diminuata. Avand insa in vedere volumul de manopera superior si pretul mai ridicat, ma indoiesc totusi ca laminatul la barcile Romcraft e facut in sistem sandwich, cu toate ca numai un test poate spune daca s-a folosit sau nu acest sistem.

Un dezavantaj al barcilor Romcraft e pretul cam ridicat, care le fac mai greu accesibile unui salariat roman obisnuit. Cel putin pentru mine, care cunosc bine sistemul constructiv si calitatile plus defectele barcii, pretul este superior valorii reale a barcii. Ca si concluzie, barca are un comportament nautic bun, finisaje destul de calitative, este nescufundabila, stabila etc, insa ii lipseste in opinia mea soliditatea bruta, atat de necesara in conditiile dure de pe Dunare si din Delta.
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Robby din Iulie 07, 2011, 01:21:38 pm
Eu am vazut un model ,Mahona ,facut la Constanta, care mi-a placut ....capacitate impresionanta de transport ,stabilitate,siguranta,design, si pretul foarte bun ....insa ceva nu se leaga ,prea toate sunt bune...Ce parere ai Vali ?
Revin...am vazut barca doar pe net ,in cateva filmulete....iar despre Romcraft 510,intrebarea mea e cum s-ar comporta la vasle?!
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iulie 07, 2011, 02:10:04 pm
Salut robby si inca o data imi cer scuze ca nu am timp suficient sa raspund detaliat acum  :), mai ales ca am promis ca vom lua toate ofertele la rand.
Pentru mine personal, opinia se cristalizeaza doar dupa ce am ocazia sa testez barca respectiva. Fiecare fabricant are atu-urile lui, in fiecare barca s-a investit multa munca, fizica si psihica, si pana la urma barca cea mai buna este cea care ne place fiecaruia :).
Despre Mahona celor de la Cirus Plast nu pot spune momentan prea multe, oamenii au prezentat-o pe vremuri pe Barcaholic, si printre altele se laudau ca e facuta din rasina isoftalica  ???, care de fapt e o rasina de uz alimentar  ::). Am sa intru si am sa ma uit pe filmuletele de care ziceai, chiar daca se poate, ar fi bine de pus linkuri despre toate barcile care ne intereseaza. Am intalnit pe vremuri in Delta la Sf. Gheorghe pe cineva care se plangea de barca de 5 metri de la Cirus Plast, din cauza ca nu glisa si nu era destul de stabila, insa Mahona din ce stiu e altceva, mai pe seara am sa intru si am sa spun ceea ce imi inspira barca la prima impresie (cu toate ca doar pe apa se vad calitatile si defectele).
Despre Romcraftul de 510, la vasle nu e la fel de comoda si agera ca o lotca, o Laguna sau un Lotus, dar nici nu e facuta pentru vasle, ci pentru glisare. Acum depinde de fiecare cum i se pare dpdv subiectiv, fiindca mie nu mi-a placut comportamentul ei la vasle.
Ramane mai pe seara sa le luam iar la rand. Pana atunci mai spun atat: dati-va cu cat mai multe barci, ca sa puteti face comparatie intre ele, si sa stiti ce va place si ce nu :).
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: ss din Iulie 07, 2011, 10:43:42 pm
Mama, ce ochi ai Vali!  :o

Sunt de acord cu observatiile tale: Romcraftul nu este barca ideala pentru vaslit ( nici pe departe  >:( ), in schimb eu ii apreciez foarte tare comportamentul pe vant... ajungi la destinatie aproape uscat ;)

Ai dreptate si in ce priveste B5 de la Cirus, este foarte ingusta si nu gliseaza bine.

Abia astept episoadele urmatoare!
Titlu: Barci din fibra care imita bordajul in clin
Scris de: Vali din Iulie 09, 2011, 02:43:21 pm
Vizavi de Mahona celor de la Cirus Plast, mi se pare o barca prea mare si prea grea pentru necesitatile unui barcagiu ocazional, cum suntem majoritatea din noi. Iar greutatea proprie de 300 kg, la care adaugam incarcatura de 1200 kg sau 12 romani puternici  :D, va necesita o motorizare pe masura, caz in care sarim de limita celor 20 de cai maxim autorizati in Delta, plus ca va trebui inmatriculata. Barca mi se pare buna, are forme bune si pentru deplasament si pentru (semi)glisare, insa cred ca e mai potrivita pentru cei care fac plimbari contra cost, fiindca pentru o utilizare conventionala devine neeconomica. Chestia care nu-mi place (e totusi o chestiune de gust propriu) este copastia prea inalta, care se imbina cu corpul barcii cam prea aproape de linia de plutire. Asta ne arata ca s-a folosit ca model o barca mai mica si mai joasa, care s-a modificat pe lungime si latime, si s-a castigat bord liber prin inaltarea consistenta a copastiei.

Caracteristic barcilor de la Cirus Plast (Mahona, B5, Ibis), ca si cunoscutelor barci Laguna, Lotus si Nufarul, este constructia care imita bordajul in clin. Respectivul sistem de constructie cere mult mai multa manopera, iar rezultatul este o rigiditate structurala ceva mai buna decat la o barca mai neteda, fiindca clinurile se comporta ca niste stringheri longitudinali. Daca totusi comparam cu lotca (de Bratesul sau Brasov), sa nu uitam ca si acestea au chila centrala, 2 nervuri laterale, plus chilele de ruliu, care dau soliditate maxima zonei fundului.
Avantajele bordajului in clin sunt stabilitatea directionala, rigiditatea (ceva) mai buna a corpului la aceeasi greutate, si dezavantajele sunt o suprafata udata mai mare (deci rezistenta ceva mai mare la inaintare), plus faptul ca la clinuri se pot intalni zone laminate defectuos (bule de aer sau gaz, mai ales daca se lucreaza "romaneste", cum fac cateodata unii constructori). Pe ansamblu, sistemul de constructie - imitare a bordajului in clin - si-a demonstrat de-a lungul vremii viabilitatea, dovada ca barcile de tip Laguna sunt pe locul 2 ca raspandire pe Dunare si in Delta, dupa nelipsita lotca de 17 crivace :).
Titlu: Laguna 480
Scris de: Vali din Iulie 09, 2011, 02:53:45 pm
Si daca tot am adus vorba de Laguna si Lotus, sa le luam pe rand:

Laguna 480 a fost lansata in anii '90 de firma Spat din Galati, care a turnat o matrita dupa o barca adusa de afara, modificand forma pentru un comportament mai bun la glisare. De-a lungul timpului, firma a modificat modelul si a mai adaugat cateva dimensiuni in gama, ca Laguna Minor, 535 si 610. Barcile sunt bune, fiind apreciate de proprietari, insa sunt cam scumpe in opinia mea, firma vanzandu-si si (re)numele odata cu barca :). Pe web parerile despre firma sunt impartite (daca dati o cautare intelegeti ce vreau sa spun ;)), insa pentru mine personal firma reprezinta un etalon al succesului pe aceasta piata, mai ales ca prin ei am ajuns si eu sa cunosc foarte multe despre tehnologia si piata barcilor.  

Dupa desprinderea firmei Plasma din Spat, si aceasta firma a inceput sa faca Laguna, cu mai multe variante dimensionale -Laguna 410, 480 si 565. Problema cu Laguna 410 este ca e o barca nepotrivita pentru navigatia cu motor pe Dunare, fiind de fapt o barca de lac, buna pentru vasle. De mai multe ori pe Barcaholic s-au pornit discutii despre imbunatatirea comportamentului acestei barci, si eu personal am modificat o Laguna 410 a unui prieten, latindu-i pupa pentru a glisa si a fi mai stabila. Pe de alta parte, Laguna 565 este o barca destul de reusita, avand un "tunel" in zona pupa, pentru stabilitate directionala si imbunatatirea glisarii. La aceasta barca, firma ofera la optionale inclusiv o cabina mica, in care se poate dormi la nevoie, insa din ce am inteles de la proprietari, cabina ingreuneaza destul de mult barca, si ii diminueaza din performante. De asemenea, preturile barcilor de Plasma in opinia mea sunt superioare fata de ceea ce ofera.
Titlu: Lotus 5 metri
Scris de: Vali din Iulie 09, 2011, 02:57:47 pm
Laguna 480 fiind o barca de succes, de-a lungul timpului au aparut producatori care au incercat sa capitalizeze acest succes, prin oferirea de alternative. Astfel, s-au detasat 2 firme care au oferit un model de barca inspirat de Laguna 480, dar imbunatatit: Lotus. Este vorba de Naval Service si Convert (Dima si fiii), ambele din Galati.
Lotus ofera o lungime de 5 metri, si un bord liber mai inalt, care protejeaza mai bine la valuri si ofera o senzatie sporita de siguranta, pastrandu-si aceleasi calitati de glisare, in conditiile pastrarii unei greutati apropiate de Laguna 480.
Diferenta dintre cele 2 modele de Lotus este ca modelul Naval Service este mai "corpolent", adica are niste forme mai pline (in limbaj popular i se spune "gogosarul" :D), pe cand cel de la Convert este mai suplu, insa amandoua au cam aceeasi capacitate de transport. Amandoua barcile sunt barci reusite, iar raportul calitate/pret este foarte bun. Singura problema cu aceste barci este ca sunt oarecum depasite dpdv al nevoilor pietei,fiindca lumea a inceput deja sa caute barci mai frumoase, mai confortabile, iar ceea ce ofera acest tip de barca este exclusiv stilul "basic", spartan si strict utilitar.
(http://images02.olx.ro/ui/8/02/61/1281347231_112990161_1-Fotografii-de--vand-barca-model-lotus-535-1281347231.jpg)
Titlu: Alte barci care satisfac cerintele formulate
Scris de: Vali din Iulie 09, 2011, 03:00:34 pm
Alte oferte interesante sunt cele ale firmelor tulcene:
1. Black Sea, care ofera modelul 510, o barca sandwich la un pret rezonabil, dar la care mie personal nu-mi place stabilitatea excesiva data de forma de trimaran a corpului. Colegul Ada-Kaleh este totusi (cu mici exceptii) destul de multumit de barca, si faptul ca a batut si bate toata Delta cu ea spune multe despre calitatea barcii.
2. Signum Delta, firma unui barcagiu pasionat, despre care am citit prima oara pe http://www.amateurboatbuilding.com/index.html (http://www.amateurboatbuilding.com/index.html) acum cativa ani. Omul a trecut de la hobby la constructia profesionala de barci, si actualul portofoliu il recomanda ca un producator care conteaza, cu toate ca barcile sale sunt putin cunoscute. La el am auzit prima data in Ro despre folosirea materialelor compozite usoare (fagure) pentru reducerea greutatii. Are in oferta 2 barci din categoria noastra, clasica lotca de 6 metri, si un model mai rapid, Delta 500, care are bordajul lateral in clin, iar fundul are forma de salupa glisoare: http://signumdelta.ro/modele.html (http://signumdelta.ro/modele.html)
3. Vanea Ivanov, pitorescul marangoz tulcean, care are in oferta o flota eterogena de barci de toate categoriiile, printre care si nelipsita lotca de 17 crivace, care la el are totusi mai multe crivace (el e cel care o are cea mai lunga ;D). De fiecare data cand trec pe la nea Vanea, parca vad toata istoria marangozeriei de la noi condensata in fizionomia barboasa si brazdata de ani a veteranului lipovean :). Printre creatiile lui se regasesc si niste aratari cam contorsionate, care totusi se comporta bine, mai ales ca pana la urma valoarea utilitara primeaza :).
Titlu: Concluzii personale partiale
Scris de: Vali din Iulie 09, 2011, 03:04:44 pm
Ca si concluzie preliminara, putem face distinctie intre 2 clase de barci de Dunare:

- Clasa "entry level", unde putem include:
1. lotcile, facute la Galati de Bratesul SCCA, la Brasov de Aeromar Plast, si la Tulcea de Signum Delta si de pitorescul Vanea Ivanov.
2. barcile tip Laguna, facute la Spat Galati si Plasma Galati (Laguna 480), plus Naval Service Galati si Convert Galati (Lotus 5 metri), apoi Signum Delta (Delta 500) si Cirus Plast Constanta (B5 - lotca in clinuri de 5 metri).
Acestea sunt barcile minimale pentru navigatia in confort si siguranta pe Dunare si in Delta, iar diferenta intre ele si barcile mai pretentioase este ca pot fi propulsate si la vasle, pot fi trase pe uscat fara probleme, si in general sunt suferitoare, economice, cam spartane, dar de incredere.

-Clasa "upper level", unde putem include:
1. barcile sandwich, adica majoritatea barcilor din oferta Romcraft, barcile Black Sea, si unele barci de import.
2. barcile mai mari cu bordaj in clin, unde putem include Laguna 535 si 610 de la Spat Galati, Laguna 565 de la Plasma Galati, Nufarul de la Naval Service Galati, Mahona de 6 metri de la Cirus Plast Constanta, si Delfinul de la Vanea Ivanov (care totusi nu e chiar curat in clinuri).
Acestea sunt barci mai mari, se propulseaza aproape exclusiv la motor, in (semi)glisare, necesita motoare puternice, se pot dota cu comenzi la distanta, parbrize, balustrade etc, sunt gurmande la combustibil, dar au si un comportament bun la vant si valuri.

Mai inainte s-a adus vorba de Forward, Merry Fisher, Quicksilver, Shetland, insa sa nu uitam ca acestea nu sunt barci, ci ori salupe, ori fisher-e, ori motocruisere, despre care putem discuta la categoriile respective pe indelete. Mai ales ca subiectul e foarte interesant, fiindca de cand s-a interzis campatul, solutia barcagiului sau pescarului pasionat este sa doarma pe propriul barcaz. Momentan nu exista o oferta de tranzitie de la barci la salupe, fisher-e sau motocruisere, insa sunt incercari timide (precum Laguna 565 cabinata) de a oferi confort suplimentar la o barca de pescuit economica. In acelasi trend ma inscriu si eu, lucrand in prezent la o barca pentru folosinta proprie, care sa se poata customiza dupa dorinta cu post central de conducere, sau o semicabina, sau chiar cabina integrala tip fisher. Despre asta insa in viitorul apropiat, dupa ce voi face proba cu barca pe apa ;).



Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Robby din Iulie 12, 2011, 08:19:28 pm
Vali,...multumim!

Informatii ff utile si cred ca pana la urma nu numai ca voi fi in masura sa-mi cumpar o barca , ci cred ca ma apuc si eu sa le fac   :)....sambata trecand prin Galati am fost sa vad si eu pentru prima data  pe viu cum se face o barca, si am avut noroc cu cei de la Spat,tocmai lucrau la o salupa... ceva acolo...Vreau sa va zic ca cei de acolo mi-au lasat o impresie buna, aratau ca stiu ce fac si fac bine.
Urmarind informatiile unui tip de acolo...care mi s-au parut sincere si nepartinitoare ,m-au facut sa ma gandesc serios la o Laguna 535...insa am o mare problema cu fragilitatea barcii...apasand mai serios cu pumnul in peretele barcii, fibra destul de subtire, fambla usor sub actiunea apasarii ...... si atunci ma gandeam eu...mai novice...oare ce s-ar intampla cand sub forta unui 20 CP izbesti o cioata pe sub apa sau vreun bolovan de piatra,etc. ???
Acum imi dau seama ca  plimbarile mele prin Delta  au fost facute exclusiv cu barci ,ale localnicilor, de tip lotca ,de lemn sau de fibra dar foarte groasa,de alta constructie....la nici unul dintre ei nu am vazut laguna sau nufarul sau lotus.
Am amintit de cele doua pentru ca de la Spat am ajuns si la "Dima si Fii" ...unde am vazut ambele modele si care mi-au placut si mai mult...Lotus Major(care se apropia ca pret) oferea un confort mai bun si cred si o stabilitate mai buna fiind mai lat cu vreo 15 cm,...insa aceasi problema ,senzatia de fragilitate....senzatie care ma facut sa-mi para rau ca la Bratesul era totul inchis, doar un portar care  nu prea avea habar de ce se intampla pe acolo.
Insa cu siguranta saptamana aceasta mai fac un drum la Galati de data aceasta la Plasma si Brates...unde vreau sa vad laguna 480 care din ce-am vazut la specificatii e mai lata decat cea de la Spat ,si 565 e interesanta dar parca e cam prea mare, iar de la Brates m-ar interesa lotca de 17 sau chiar de 18 dar cu aceiasi rezerva asupra marimii.Am aceasta retinere cand e vorba de barci mai mari de 535 ..pentru ca am vazut modelul celor de la Spat de 610 si mi s-a parut o imensitate de barca :o...determinandu-ma sa-mi restrang optiunile!
O nedumerire o am, in lumina celor scrise de Vali despre istoricul Lotcii, daca lotca de 17 crv. pastreaza  lungimea celor doua chile de ruliu ca la cea de 18,adica pana la "fundul" barcii ?
Ca o concluzie..mi-a placut Laguna 535 si Lotus-ul (parca un pic mai mult) insa ...cum se zice?!....."subtirimea in carne" a barcilor m-a lasat un pic dezamagit!
O seara frumoasa tuturor!
P.S. Cu cat aflu mai multe despre barci, cu atat mai mult imi dau seama de ignoranta mea !...exact ca in viata!!! ;D
 
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iulie 12, 2011, 09:13:09 pm
Salut robby, pana la urma nu ne-ai spus daca vreunul dintre ofertanti a fost de acord sa te lase sa te dai cu barca dorita :D. Despre subtirimea in carne a barcilor, ei nu fac altceva decat respecta niste normative, care intotdeauna vor fi respectate la limita minima, adica minimul de investitie si maximul de profit ;). Oricum, barcile sunt sigure, chiar daca ai senzatia de flambare a corpului, fiindca in prezent agrementul tehnic la toate barcile de serie se acorda doar daca respecta standardele CE armonizate, cuprinse in Directiva 94/25/EC din 1994.
Despre lungimea chilelor de ruliu la lotca de Bratesul nu stiu decat ce am vazut in poza din linkul lui dan dragos (cea cu chile de ruliu lungite), in realitate inca n-am vazut vreuna.
Iar daca mai vii prin Galati, poate imi faci o mica vizita, sa vezi si barca pe care am facut-o (am inceput s-o descriu in topicul "Cum se naste o barca", la rubrica "Salupe"). Are aceeasi destinatie ca in "caietul de sarcini" formulat mai inainte :). Si iti spun asta fara vreo intentie publicitara, poate ne nimerim exact cand ma dau cu ea pe Dunare ;).
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Robby din Iulie 13, 2011, 04:22:31 pm
Nu ,nu am incercat nici-o barca, eram in "viteza" prin Galati, ....adevarat e ca doar mergand cu o barca ii descoperi atat calitatile cat si defectele, am mers de multe ori in Delta cu barci ale localnicilor (niciodata nu am condus eu), dar chiar nu am dat deloc importanta barcii in sine, modului de constructie ,materiale,etc, eram absorbit total de peisaj si de mirajul capturii capitale (imi place pescuitul)....acum insa , un pic mai informat, realizez aspecte  pe care le treceam foarte usor cu vederea inainte,...pentru mine nu exista nici o diferenta intre barci, toate erau la fel...un mijloc de deplasare si atat....Acum imi amintesc cum izbiturile de vreun bustean sau mai stiu eu ce.. starneau doar un eventual amuzament ,sau cum mai sarea cate unul dintre noi ca bolovanul in barca ,sub privirea incruntata a proprietarului, toate acestea pentru ca eram ignoranti si in acelasi timp ,involuntar ,apreciam soliditatea lotcilor masive cu care mergeam . De aceea acum privind atent barcile  amintite in celalat post, mi s-au parut ceva mai firave....dar cum zici si tu Vali, stie ANR-ul ce stie!
Multumesc pentru invitatie si in mod sigur am sa trec, numai sa vad cand mai vin pe la Galati ...eu sper cat mai devreme...poate imi lasi pe privat niste date de cotact...Si vreau neaparat sa vad barcile de la Brates, din poze aduc cu cele pe care  le-am vazut prin Delta
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: bogdanalex din Iulie 19, 2011, 02:34:06 pm
Salut tuturor!
Bine v-am gasit!

Din modelele enumerate mai sus de Vali mi-au atras atentia Signum Delta si Lotus. As dori sa-mi achizitionez o barca de pescuit pentru Dunare si Delta si ... pt a ma simti in siguranta as dori ceva cu bord liber mai inalt ( cel putin mai inalt decat laguna 480 :) ) . De glisare nu se pune problema dat fiind ca va fi propulsata initial de un mercureanu' de 5 cai urmand ca dupa acumularea de finante sa ma orientez la ceva mai mare.

Dintre cele Entry Level enumerate de vali care mi le-ati recomanda tinand cont de ce am scris mai sus ?

Va multumesc!
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Iulie 19, 2011, 03:33:37 pm
Salut bogdanalex si bun venit :). In ultima vreme, din cauza caldurii naucitoare de afara, mi-am schimbat bioritmul, ziua dorm si noaptea polizez  ;D, asa ca am raspuns mai rar pe forum (mai ales ca am de continuat serialul "cum se naste o barca"). Acum insa polizez, asa ca revin putin mai tarziu cu raspunsul :).
Titlu: Răspuns: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: bogdanalex din Iulie 19, 2011, 05:16:48 pm
multumesc si spor la treaba.

chiar am sa urmaresc si acel "serial" , inca n-am apucat.

suna interesant....
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: bradutzu din Octombrie 31, 2011, 01:51:13 pm
Salutare tuturor
am cont de ceva timp dar este prima postare!
Sunt un pescar impatimit de DELTA fapt pentru care m-am decis sa imi iau barca(m-am saturat sa dau chirie 100 lei/zi pentru diverse barci inchiriate) asa ca am gasit informatiile de aici foarte folositoare si bine structurate
In principiu barca mea va fi Laguna 480 sau Lotusul de la Dima si fii pe care o voi testa sapt viitoare si motorizare de 25 cai
Pentru cei care aveti planuri similare notati ca m-am intors saptamana trecuta din delta unde am plecat cu un Romcraft 460 si am pescuit in zona Ivancea, pe Sfantu

plusuri:
Barca foarte frumos finisata - inchiriata de la o pensiune inca arata exceptional dupa cativa ani de folosire(intentsiva banuiesc)
stabilitate excelenta

Minusuri
Nu gliseaza cu un motor Mercury 15 cp, 4 timpi decat cu o persoana la bord
Cu 3 percoane plus bagajele aferente unei deplasari a fost un dezastru: Dunavat - km 15 am facut 3.5 h cu gzul deschis la maxim

Este clar ca pentru iesiri in delta nu se poate merge decent cu motoare sub 25 cp in conditii de confort atat la deplasare pe apa cat si confortul de pe mal (noi avem de la corturi, butelie, 2 ceaunuri, tigai la alcool si multe alte nimicuri care umplu barca pana la refuz)
Fir intins si orice barca ati alege .........sa o faceti cu inima pentru ca va va duce acolo unde inima va cere, adk la pescuit

sa auzim numai de bine!
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Noiembrie 01, 2011, 08:45:21 am
Multumim pentru informatii, si distractie placuta la pescuit pe viitor, cu barca proprie :).
Daca Romcraftul 460 cu care ati fost la Ivancea are pe el si optionale, greutatea barcii e superioara celor 150 de kg din fisa tehnica. Daca se mai pun si oamenii si bagajele, 15 cai e cam putin pentru o barca exclusiv de glisare.

Eu am mers mai mult cu Lagune si Lotusuri, si parerea mea e ca Laguna se misca optim cu 15 cai, iar Lotusul, din cauza ca e mai inalta, mai vantoasa si incarca mai mult, se impaca mai bine cu 20 de cai. Cel mai bine ar fi sa puteti face cate o proba cu barca dorita, cu motorul pe care il aveti disponibil.

Daca nu deranjez, poate ne spuneti si noua cum mai e treaba cu campatul pe malul apei, daca v-a intrebat cineva de sanatate. Anul asta am vazut destula lume la cort pe bratul Sf. Gheorghe, chiar daca e interzis campatul de catre ARBDD. Tocmai pentru a nu avea treaba cu controalele, mi-am facut barcaz cu cabina, sa nu mai fie nevoie sa pun cortul :).
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: love delta din Noiembrie 01, 2011, 09:33:23 am
salut.va urmaresc cu mare interes si ca toti ceilalti am avut o mare dilema ce barca sa aleg? am cumparat o iola 480 sportiva ,am pus dublu fund ,am modificat oglinda pupa pt motorizare si surpriza merg in semiglisaj cu motor de 4cp 2t 2cilindri ,bagaje caci e frig, 2 persoane ,gaz etc,conteaza f mult pozitionarea motorului adaptata stilului de mers. forma barcii mele este apropiata de cea pe care ati construit-o dvs.am vrut sa-mi iau o laguna dar din ce am vazut iti trebuie 20 cai sa mergi cum trebuie cu ea,iar laguna e sora cu lotus si altele deci cam aceeasi branza .eu personal as cumpara modelul de la dvs. pt ca merge si cu 5 cai deci fara permis si merge cu un 15 in glisaj garantez pt asta. si am facut si liniute cu lotca de 18c iar eu am 1,80 latime si aveam aceeasi viteza cu lotca cu 5 cai 2t cu un om la bord.
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: bradutzu din Noiembrie 01, 2011, 11:56:19 am
Multumim pentru informatii, si distractie placuta la pescuit pe viitor, cu barca proprie :).
Daca Romcraftul 460 cu care ati fost la Ivancea are pe el si optionale, greutatea barcii e superioara celor 150 de kg din fisa tehnica. Daca se mai pun si oamenii si bagajele, 15 cai e cam putin pentru o barca exclusiv de glisare.

Eu am mers mai mult cu Lagune si Lotusuri, si parerea mea e ca Laguna se misca optim cu 15 cai, iar Lotusul, din cauza ca e mai inalta, mai vantoasa si incarca mai mult, se impaca mai bine cu 20 de cai. Cel mai bine ar fi sa puteti face cate o proba cu barca dorita, cu motorul pe care il aveti disponibil.

Daca nu deranjez, poate ne spuneti si noua cum mai e treaba cu campatul pe malul apei, daca v-a intrebat cineva de sanatate. Anul asta am vazut destula lume la cort pe bratul Sf. Gheorghe, chiar daca e interzis campatul de catre ARBDD. Tocmai pentru a nu avea treaba cu controalele, mi-am facut barcaz cu cabina, sa nu mai fie nevoie sa pun cortul :).
Din pacate anul asta nu am ajuns decat de 2 ori in delta la cort si odata in primavara dar am stat la peniune!
Controale nu au fost si nici nu m-a intrebat nimeni de sanatate cu privire la campare
- prima iesire: Sf Gheorghe, km 38 - 39 pe bucla - pescuit la Erenciuc, in gura canalului noaptea si la km 11 - 14 pentru crap
a-II - a iesire-campare pe ultima bucla(cea care incepe cam la km 15) si pescuit in zona
De otat este ca ambele dati am gasit cu greu loc de pus cortul pentru ca malurile erau pline de corturi
De asemenea de notat este ca din pacate a trebuit sa ardem gunoaie gasite pe mal timp de jumatate de noapte pentru a curata locurile de gunoaie!
Este oare atat de greu sa vii cu un sac la tine pe care sa il arunci in barca cand pleci acasa? La fel de adevaratt este din pacate ca atunci cand ajungi la mal(Murighiol sau Dunavat - din punctul meu de vedere) nu gasesti un loc civilizat de arucat gunoaiele!
Sa auzim numai de bine!
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: bradutzu din Noiembrie 01, 2011, 12:32:13 pm
Episodul II
Lotca pescareasca - de lemn!
dupa cum ati vazul am scris mai sus de experienta cu un Romcraft acum urmeaza impresii despre Lotca pescareasca - de lemn

Notati deasemenea ca am permis de condus ambarcatiuni de agrement doar de anul acesta asa ca este posibil ca parerea sa nu fie cea mai "avizata" dar dupa cateva zile de plimbat prin delta cu barca mi-am format o parere fie ea si subiectiva

Barca: Lotca pescareasca de lemn
Motor: Honda, 15 cp, 2t
Echipaj: 3 persoane - cam la 100 kg fiecare (chiar si peste 100 kg)::)

Plusuri:
spatiu de incarcare urias mult peste necesitati (noi avem cam 500 kg de bagaje))
Stabilitate incredibila - mult peste Romcraft, lagune, etc
Pastreaza aceeasi viteza si incarcata si doar cu o persoana la bord  - deci nu ii trebuie motor mare

Minusuri:

Confort: dat fiind ca era din lemn si izolata cu (smoala, gudron sau mai stiu eu ce...) si cald afara ne-am cam murdarit pe picioare  dup ce am scapat niste benzina in barca atunci cand am reumplut rezervorul
Ca orice barca de lemn respectabila ia apa, nu multa, dar destul ca din cand in cand sa trebuiasca scoasa din barca desi cald fiind nu e cal mai rau lucru dar in acelasi timp necesar si enervant la pescuit - cu conditia sa ai activitate
Merge incet desi nu cred ca are cineva pretentii sa zboare
Chiar daca are o stabilitate foarte mare in mars si stationare are un tangaj accepntuat care poate fi deranjant la pescuit

Concluzii
Daca nu esti in contratimp merita facuta o iesire de cateva zile cu o astfel de barca, care iti iarta greselile de incepator, iti ofera timp in timpul marsului sa admiri peisaje si sa te bucuri de tot ceea ce este in jurul tau(delta iti ofera intotdeauna mau mult decat ai crezut ca vei gasi acolo si intotdeauna te va surprinde pozitiv atata timp cat o tratezi cu respect) si nu in ultimul rand sa nu uitam ca face parte din traditia nnoastra si probabil in ceva timp le vom vedea doar in muzeu asa ca nu ezitati la o astfel de experienta
Sa auzim numai de bine!

PS
Inca ma chinui sa decid ce barca vreau si imi schimb parerea de la o zi la alta dar asta in alt episod!




Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Noiembrie 02, 2011, 09:13:49 am
Salutare si multumim pentru postari :). Voi continua si eu putin mai tarziu, zilele astea sunt pline la mine, si gasesc mai greu timp pentru postari detaliate, dar gasesc :).
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: George din Martie 05, 2012, 05:22:44 pm
Buna ziua, sunt un nou membru care soarbe de ceva timp informatiile tuturor despre barci. prin urmare am gasit aleasa inimii, Nufaru ! dar am o dilema: este facuta de doi producatori ? unul din Galati si unul din Braila ? Pun doua link-uri pentru a fii ma clar:
http://www.probarca.ro/anunt/5920/101/1/101/Vand-barca-Dima-si-Fii-NUFAR-.htm#
http://www.probarca.ro/anunt/22020/101/1/101/Vand-barca-Nufarul-.htm#

Intrebari ar ma fi de exemplu la ce sa fiu atent cand cumpar barca: imbinari, crapaturi in anumite zone, carpeli ..etc
Multumesc pentru scoatere din ignoranta :-)
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Martie 05, 2012, 05:31:10 pm
Salut si bun venit pe forum. Intr-adevar, Nufarul e facuta de 2 producatori, dar ambii sunt din Galati - 1. Dima si fiii, si 2. Naval Service. Ceea ce apare in anunt despre Marina Braila sunt barcile de la Dima si Fiii, iar in celalalt anunt e vorb de Naval Service.
Pentru mai multe detalii, avem un proaspat posesor de Nufar de la Dima si fiii pe forum, poate ne spune el mai multe.
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: George din Martie 05, 2012, 05:39:22 pm
Salut Vali, multumesc pentru lamuriri ! Intrebarea cred eu logica este: de ce a ales Dima si Fii si nu cealalta alternativa ? Sunt diferente constructive ? calitate, finisaje, disciplina in constructie ? Multumesc 
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Martie 05, 2012, 05:47:08 pm
Din ce stiu, nivelul calitativ este apropiat, in sensul ca oamenii isi dau interesul. Eu ii cunosc pe fiecare, si parerea mea e ca fac parte din noul val de "lupi tineri" - producatori de barci. Din ce-mi amintesc, colegul a ales barca de la Dima si fiii din cauza unei nesincronizari cu cei de la Naval Service (nu s-au intalnit la momentul respectiv, sau asa ceva). Mai multe cred ca ne va spune chiar el.
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: George din Martie 05, 2012, 05:54:21 pm
Multumesc frumos si astept impresii si de la proaspatul propitar de Nufar  :)
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: Vali din Martie 06, 2012, 05:51:56 am
Am gasit postarea colegului: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,355.msg3453.html#msg3453 .
Cred ca in curand vom vedea si poze de pe apa, dar sa se dezghete intai Dunarea, ca toti suntem "infometati de baltareala" :).
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: dan dragos din Martie 06, 2012, 10:29:31 am
salut,
am luat-o pe cea de la dima si fii deoarece a fost barca pe care am putut sa o testez si am fost incantat de cum merge + contactele cu fabricantul si dealerul au fost ok. la marina braila au un nufar cu motor de 30 pe care o poti testa cand o fi dunarea libera, da-le un telefon si vorbeste cu ei.
eu pentru a mea am luat tot un motor de 30 dar nu am resusit sa o testez cu el ca a venit inghetul. daca mai ai rabdare sa se dezghete snagov-ul esti invitatul meu daca esti din zona. in schimb i-am testat capacitatea de incarcare, pe uscat  ;) - tot cazarmamentul de concediu pentru 2 adulti si 2 copii intra in banchete si mai ramane loc si pentru mancare si bautura. daca esti indragostit de delta si dunare si vrei sa faci deplasari mai lungi cu barca cred ca nufarul/lotus este barca ideala.
atat barcile de la naval service (dunarea nautica) cat si cele de la dima si fii (convert) mi-au parut mai bine lucrate si mai solide decat cele de la plasma sau spat binenteles modele asemanatoare. tot comparativ si pretul lor mi se pare ok.

 

Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: simcat din Aprilie 30, 2013, 09:38:45 am
Salut tuturor
Am aceiasi problema/dilema. Nu stiu ce barca sa imi cumpar. Am o gomflabila cu aluminiu 350m si 82kg, cu motor Honda 10cp nout. Doua persoane cu echipament usor si catel merge cu 25/h maxim. Tulcea-Crisan 2-1/4h la dus si 2+1/4 h la intors. Ce ma deranjeaza???
1. tin barca la un amic la etajul 1 fara lift. incarcat in masina, descarcat, montat, ..... si la fel la intoarcere...pentru o deplasare de weekend sunt mort si pierd o zi din doua.
2. umple masina, nu mai am loc de mare lucru, tin cainele la picioare in fata
3.daca o incarc, nu mai merge decat cu 10- 12 km/h. Cand intra balonul in apa nu mai face decat valuri.
Sper sa fie de domeniul trecutului. M-am hotarat sa o vand si sa imi iau barca tip Laguna cu peridoc. Constat ca stransul banilor nu a fost singura problema. Daca pe site-uri de la rusi gasesti tabele cu barca, motoare, incarcare si viteze, la noi toata lumea spune doar ca barca lui este cea mai buna. Am constatat ca am de achizitionat 3 lucruri: barca, motorul si peridocul.
1. peridocul imi pare foarte scump pt ce este in fapt. Am gasit pana la urma pe cineva in valcea care le omologheaza pt greutate de 450kg (cat duce masina mea). Are insa doar doua dimensiuni, 5 sau 6 m. Daca iau barca de 510 ce fac? Iau peridocul mare pt. cei 10 cm? Daca iau peridocul de 5, ramane inafara partea cu motorul, cea grea, afecteaza barca? sau 10 cm nu conteaza?
2. Motorul. Aici lucrurile sunt mai simple. Am gasit pe cineva, sa zic o datorie mai veche, cu un Yamaha de 20 cp, aproape nou. Avand in vedere si discutiile/ordinul de intrare pe canale si lacuri, mi-a iesit din minte motor mai mare. In plus de la 25 cp pui in plus pe barca 30 kg.
3. BARCA . Aici incepe discutia. Am vazut discutia, parerile si chiar clasamentele. Vrau ceva versatil, sa pot ajunge destul de repede, in primul rand in siguranta si sa se deplaseze rezonabil cand suntem 4 in barca (2 perechi), + copil cu bagajul aferent,+ catel ....... M-am oprit initial pe o Laguna 535. Probleme..... imi pare prost compartimentata. Daca vrei sa tragi la o pensiune trbuie sa iei cu tine rezervorul (sau sa il demufezi si sa il pui intr-un compartiment inchis de pe mijloc), la fel si bateria (am sa am baterie 45-65 ah pentru incarcat telefoane lumini sonar) si vaslele. Compartimentul din mijloc are deschiderea mica si nu primeste o vasla din doua bucati, ancora unde o pui cu sfoara aferenta? In cutia din fata probabil, eventualul peste, poate tot acolo, ca sfoara sa ia miros de peste si sa atrag soriceii sa roada sfoara, cand ma deplasez ancora sa striveasca eventualul peste...... Se pare ca am sa cumpar barca si ulterior trebuie sa apelez la cineva pentru o recompartimentare, cineva care stie ce face pt, ca asa cum spuneam... primul loc este ocupat de siguranta (ocazional si copil la bord) si nu vreau sa afectez flotabilitatea, stabilitatea etc.
Am vorbit cu cei de la blacksee. Au doua barci la 5,10m. In oferta lor nu intelegi care este sandwich si care este monobloc. Am dat tel si am vorbit, le-am explicat ca nu au toate datele in oferta iar cele doua barci foarte diferite au imaginili amestecate in oferta. Ce mi s-a raspuns? Am primit mail cu doua barci distincte si cu aceleasi imagini amestecate. Am intrebat daca o pot recompartimenta si mi s-a spus ca au matrita fiza si au comenzi multe, trebuie sa astept 45 zile si barca este ca cea din poza????? pot sa aleg doar culoarea.
Nu stiu daca sa ma mai uit la sandwich. Sunt mai grele, mai scumpe (dar cand dai peste 2000 eur pe motor si peste 1200 pentru peridoc), barca insa ar fi elementul cel mai important, eventual mai strang bani. In acelasi timp as prefera categorie C. Nu stiu cand vreau sa ies pe Mare. Si in DElta, stii cum este vremea cand pleci, dar cand te intorci daca prinzi valuri.
Nu mai stiu ce caut, va rog un sfat, pana iau barca (nu are nimeni stocuri si dureaza de la doua la 6 saptamani). Abea dupa ce m-am hotarat la varca pot vorbi cu cel cu peridocul de la Valcea ce la randul sau are nevoie de 2 saptamani, inmatriculare,  vine vara si nu m-am hotarat.
 Nu suport sa raman dator. Cinstesc, dar doar pe apa. Nu am sa incerc sa sparg sampania pt ca inteleg ca toate barcile sunt cam subtiri si inteleg ce se va sparge. Gomflabila nu a beneficiat de sampanie, nu cred ca as fi reusit sa sparg sticla si in plus este alergica la cioburi.
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: mustatza din Aprilie 30, 2013, 10:38:01 am
1. peridocul imi pare foarte scump pt ce este in fapt. Am gasit pana la urma pe cineva in valcea care le omologheaza pt greutate de 450kg (cat duce masina mea). Are insa doar doua dimensiuni, 5 sau 6 m. Daca iau barca de 510 ce fac? Iau peridocul mare pt. cei 10 cm? Daca iau peridocul de 5, ramane inafara partea cu motorul, cea grea, afecteaza barca? sau 10 cm nu conteaza?
2. Motorul. Aici lucrurile sunt mai simple. Am gasit pe cineva, sa zic o datorie mai veche, cu un Yamaha de 20 cp, aproape nou. Avand in vedere si discutiile/ordinul de intrare pe canale si lacuri, mi-a iesit din minte motor mai mare. In plus de la 25 cp pui in plus pe barca 30 kg.
3. BARCA . Aici incepe discutia. Am vazut discutia, parerile si chiar clasamentele. Vrau ceva versatil, sa pot ajunge destul de repede, in primul rand in siguranta si sa se deplaseze rezonabil cand suntem 4 in barca (2 perechi), + copil cu bagajul aferent,+ catel ....... M-am oprit initial pe o Laguna 535.

1- peridocurile sunt scumpe pt ca omologarea lor costa cca 800lei plus ca tva-ul este 24%.daca scazi tva-ul si omologarea din pretz..................parca nu mai este asa scump. daca peridocul este mai scurt decat barca , o sa ai un balans vertical  pe cupla si creste riscul de a sari din cui + ca o sa ai uzura prematura la cauciucurile peridocului.
2- cu un 20cp montat pe o barca de +5m + 4 persoane + bagaj..........nu o sa gliseze si nici putere suficienta pt siguranta nu o sa ai. la  acest combo gandestete la un 40cp.
3 - fata frumoasa,desteapta si devreme acasa .................nu am intalnit  :)
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: vali83 din Aprilie 30, 2013, 09:05:57 pm
salut  ma bag si eu in discutie si astept raspunsuri de la cei experimentati, momentan detin o laguna 430 cu motor 15 cp si am vazut cam ce se poate cu ea. vreau sa trec la ceva de genul laguna 565 cabin si nu stiu nici un posesor sa ma sfatuiesc daca stiti pe cineva care a mers cu ceva de genul va rog sa ma anuntati
Titlu: Re: Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...
Scris de: simcat din Mai 01, 2013, 02:35:06 pm
Multumesc pt raspuns. In mod evident nu am fost clar eu. Nu am pretentii sa glisesz cu 20cp si icarcat cu 4 pers + bagaj, doar ca, ........cu gonflabila si motor de 10, incarcat cu peste 600kg, mergeam cu 12km/h fara sa fie blana, iar blana nu ajungeam la 15km/h. Cu o barca rigida si motor de 20cp, cu aceiasi incarcatura, ar trebui sa am o alta viteza, doar daca barca in sine nu are o problema peste un anumit nivel de incarcare. Sunt barci utilitare, foarte late, pentru pescuit industrial, ce nu gliseaza.
Ca sa fiu mai aplicat am sa supun atentiei doua barci asupra carora m-am oprit.
Laguna Spat 535: Material de constructie: Poliesteri armati cu fibra de sticla.
Construita pentru motor cu cizma lunga.
Lungime: 5,35 m    -    monobloc
Latime maxima: 1,44 m
Inaltime de constructie: 0,68 m
Pescaj: 0,22 m
Capacitate: 6 Persoane
Propulsie: Vasle si/sau motor 4-30 CP
Greutate corp: 160 kg
Pret: 1.390 Euro +TVA

si
Black Sea Fishing
Lungime   5.10 m
Latime   1.57m
Capacitate   6 persoane
Putere motor recomandata   15 – 40 CP
Pescaj mediu    0.20m
Greutate   130 kg
Pret   1300 euro+tva
Aici ar fi ce comentat. Nu cred ca o barca sanwich poate fi atat de usoara  (130 kg), altfel ar fi asemanatoare cu Romcraft, dar la un pret net inferior. Intrebarea ar fi cum se comporta cele doua barci in doua ipostaze: una cu doua persoane echipament spining si incarcata cum am spus. Daca cineva a avut, condus, vazut sau poate anticipa vazand formele. In privinta motorului situatia este clara. Nu am in gand sa iau motor de 30cp si sa scriu pe el 20. Nu vreau motor 2 timpi si sa il modific de la 20cp la 35 cp.
Am si ridic saptamana viitoare motor cu prima revizie facuta (20 h), 20cp, cu garantie factura si......direct de la reprezentanta.
Altfel discutia ramane intre doua barci cu multe caracteristici asemanatoare si totusi categorii doferite (monobloc si sandwich).
Repet....multumesc pt opinie, corect pt peridoc, am sa il iau pe cel lung, fabricantul spune ca este pt barci intre 5 si 6 m. pt 5,1m sau 5.35 tot acel peridoc trebuie.