Cap Compas

Pe uscat => Cafenea - Discutii generale => Subiect creat de: Dbr din Decembrie 17, 2017, 01:24:36 pm

Titlu: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 17, 2017, 01:24:36 pm
Va salut,
Titlul  reprezinta nr. de km. parcursi in 17 zile , la ultima incursiune in Olanda si Suedia, pentru transportul a doua barci. Cea din NL a ajuns la Balaton iar cea din S la Bucuresti. Amandoua barci de prestigiu, care mi-au suprasolicitat oarecum raspunderea mea ca transportator. Nu ar fi normal sa incep cu concluziile dar nu ma pot abtine sa nu spun urmatoarele:
- Niciodata nu i-am adus in discutie atat de mult pe Daimler si pe Benz...
- Nu am crezut ca voi trai ziua cand voi face sute de km si voi pierde o gramada de timp datorita prostiei autoritatilor olandeze!
- Ura dintre H si Ro este un can can in care nu mai cred...
- Iarna nu e ca vara :)
- Nu mai zic in viata mea ca Ro are drumuri proaste....Sa vedeti ce are Suedia!
Si pentru ca acum este sezonul povestirilor, la gura sobei, sper sa va placa peripetiile mele cu barcile pe ninsoare, ger si alte conditii meteo vitrege.Fiind vorba de 17 zile de calatorie voi descrie pe zile cele intamplate. Pentru optimizarea costurilor si a timpului am elaborat un route plan pregatit in amanunt. Planul parea pentru mine destul de simplu dar destul de greu de inteles de cei din jurul meu. Plecare cu remorca din Buc. si lasarea ei in Arad. Continuarea calatoriei spre NL de unde urma sa achizitionez un peridoc pentru transportul barcii din Stockholm pana in Arad unde urma sa o transfer pe remorca. Intors in NL cu peridocul pentru ridicarea celei de-a doua barci ce urma sa fie lasata la destinatie Balaton impreuna cu peridocul. Apoi continuare spre Arad de unde se ridica remorca impreuna cu barca din S si aducerea ei in Buc. Bineinteles ca in toata aceasta ecuatie trebuia sa ma bazez pe bunii prieteni din Arad , Sebba si Pilgrim, carora le multumesc din suflet inca de la inceput! Asadar sa inceapa show-ul :)...
Prima zi: Planuisem plecarea pe 29 Noi. ca sa nu prind nebunia de Sfantul Andrei si 01 Dec de pe drumurile patriei. Dar cum sosoteala din targ cu cea de acasa nu se potiveste intotdeauna bineinteles ca am intarziat cu o zi datorita unor chestiuni de ordin tehnic, asa ca am plecat joi 30 Noi, fix pe toate blocajele rutiere care au fost de notorietate...
Titlu: Re: 12135
Scris de: marian giurea din Decembrie 17, 2017, 01:56:53 pm
daca ai facut atatia km,inseamna ca masina mentionata are nevoie de o revizie,daca pot sa te ajut cu ceva,da-mi un semn
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 17, 2017, 03:17:19 pm
Marian, iti super multumesc pentru gandurile bune. Stai sa vezi cum am facut ,,reviziile" din mers la masina in Ro , H si NL...
Deci, dupa ce am zacut pe Valea Prahovei 7 ore ,eram fierti de nervi ca nu ajungeam la intalnirea cu Sebba in Arad. In final am ajuns la locul unde trebuia sa las remorca la ora 02.00 noaptea joi spre vineri. L-am trezit pe saracu' om in toil noptii sa ne deschida portile sa parcam remorca pentru o saptamana. Injuraturile se citeau pe fata lui amabila :)
Ne-am continuat drumul catre NL dar nu m-au mai tinut puterile sa trec mai departe de Budapesta. Mos Ene ma tot intreba daca nu vreau sa fiu prietenul lui si eu il tot trimiteam la plimbare...O supa calda si nani pana a doua zi dimineata la ,,hotel'' M Benz :). In zori mi-am rasfatat consoarta cu o cafea la ibric si apoi drum bun in directia  NL unde trebuia sa ajungem sambata dimineata in timp util, sa ridicam peridocul deja cumparat de prietenul meu olandez( Dumnezeul barcilor cum il numeste Bluewave) Pe drum ploaie si spre NL o ceata de nedescris cu -5 grade de imi inghetau tzurloaiele cand ma dadeam jos din masina in parcari... Am innoptat iar la hotel 5* M Benz. Traiasca Webasto! Mai exact Eberspraecher (sistemul de incalzire stationara al masinii)...
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 17, 2017, 11:35:31 pm
Ziua a treia a inceput cu plecarea spre locatia unde se afla peridocul ( Herrenveen Olanda)pe o ceata fantastica. Aveam senzatia ca merg prin nori cu avionul! Totusi reusim sa jungem la ora programata sa ne intalnim cu olandezul meu. Vad peridocul care il cumparase pentru mine, ii iau numarul de inmatriculare si actele sa ma duc sa fac exportul. Olandezul meu tocmai ce isi cumparase niste Land Rovere ( este un impatamit Land Rover )din acelea de safari si urma sa le aduca pe autoplatforma unul cate unul la firma lui. Asa ca fiecare aveam treaba lui urmand se ne vedem mai tarziu. Eeeee si de aici incepe dansul...Mergem intr-un oras alaturat unde stiam ca este deschis si sambata, unde mai facusem acte de export si cu alte ocazii. La ghiseul un tip tanar pe care nevasta-mea cand il vede imi zice:
- Aoleo, asta e tembelul ala cu asigurarile si Apk ul!
- Ce ai mah? Ai luat-o razna? Ce APK ( ITP) imi trebuiie la trailer in Olanda?
- O sa vezi ca  asta iti cere ca si data trecuta stiu ca l-ai convins greu dupa ce l-ai pus sa dea cateva telefoane la sediul lor central...
- O sa fac la fel si acum...
Ajung la ghiseu:
- Buna ziua d-le...
- Buna ziua...
- Am de facut si eu actele de export si asigurare la un peridoc de barca pe care tocmai l-am cumparat..
Dupa ce se uita pe acte si incepe sa introduca datele in calculator imi zice sec:
- Va pot face doar radierea dar nu pot face asigurare!
- De ce?
- Pentru ca nu are ITP valabil. Este expirat din 2006...
Ii explic cu calm ca legea olandeza in vigoare si neschimbata de zeci de ani, prevede ca remorcile( inclusiv peridoc barca) prevede obligatorie inspectia tehnica doar la momentul importului sau la prima inmatriculare. Deci el fiind an fabricatie 2003 , fabricant olandez, iar primul ITP avand valabilitate 3 ani, este normal sa il aiba expirat din 2006. >:(
El imi intoarce monitorul calculatorului catre mine si imi arata ca programul nu il lasa sa treaca mai departe avand un mesaj cu rosu pe mijloc:,, APK EXPIRAT DIN 2006!'' Simtind ca innebunesc si ca nu mai am rabdare cu prostul ii spun:
- Si data trecuta mi-ati facut la fel, si dupa ce ati sunat la biroul central v-au spus sa reveniti la prima pagina si sa bifati ,,trailer'' si nu ,,auto''. La auto sunt obligatorii ITP urile dar la remorci nu!
- Acum mai invatati sa imi folosec computerul? Intelegeti limba olandeza? Vreti sa veniti dvs aici pe scaun in locul meu sa faceti dvs meseria mea, ca vad ca va pricepeti mai bine!
- Stimate domn, fac acte de export de peste 15 ani in NL, si cu precadere la remorci, asa ca va rog inca o data sa sunati in centrala sa vorbiti cu o persoana avizata in domeniu , asa cum ati facut si data trecuta!
Deja il vad ca se inrosise la fata de nervi iar atitudinea lui de superioritate fata de mine devenea din ce in ce mai vizibila. Ia in sictir telefonul si formeaza un numar. Asteapta si asteapta si asteapta....
- Nu raspunde nimeni!
- Cum sa nu raspunda nimeni?
- Este sambata!
- Glumiti?
- Par eu ca imi arde de glume?
- Pai si au cum fac cu actele? Cum sa circul fara numar si fara asigurare?
- Dar nu este problema mea si nu ma intereseaza pe mine...
- Stimate domn, puteti verifica in sistem, ca ma gasiti cu toate datele mele, sa vedeti ca nu trebuie APK la trailer :) Niciodata nu am facut ITP la trailer in NL >:(
- Acum mie imi trebuiie sa am APK sa va fac exportul , imi rapsunde el impingandu-mi actele inapoi pe sub ghiseu.
 Imi fierbea sangele in mine si cred ca daca nu avea geamul blindat intre mine si el il luam de gulerasul ala al lui alb! >:( Nevasta-mea imi da un ghiont prin spate si imi spune sa ma retrag ca nu merita. Cu prostul nu te pui! In spatele meu se formase coada si oamenii asistau stupefiati la discutie! Unul din coada:
- Asa este ! Si eu am trailer de barca si rulota si la nici unul nu imi trebuie ITP...
Dar degeaba, Omul meu era pornit sa ma distruga! La mine timpul era limitat deoarece trebuia sa plec spre Suedia cel tarziu in acea zi seara ca sa pot ajunge in Stockholm luni dimineata cand era programata ridicarea barcii din apa cu macaraua.
Renunt sa mai lupt cu idiotul, pentru ca intre timp gasise nevasta-mea cautand cu telefonul un alt birou deschis pana la ora 17.00 dar la vreo 150 km distanta de locatia noastra. Fiert de nervi ii arunc ultimele cuvinte in sictir cretinului:
- Domnule, iti promit solemn, ca pentru ce mi-ai facut azi vei fi dat afara de la acest serviciu!!! >:(
- Serios?? Acum ma si ameninti?
- Nuuuu, te previn doar....pentru ca nu este prima data cand imi faci asa ceva, iar un om ca tine care nu cunoaste legea nu are ce sa caute aici!
Plec in final . ies afara nervos si il sun pe olandezul meu. Ii povestesc cele intamplate si el siderat imi spune sa ma intorc la retardat sa ma uit pe ecuson sa vad cum il cheama ca sa stie pe cine va reclama.
Ma intorc la idiot si ciu ciu ecunson cu numele in piept!
- Cum va numiti va rog ? il intre eu cerandu-mi scuze celor de la coada ca intervin iar...
- De ce? vrei sa ma reclami? imi arunca el in zeflemea intrebarea.
Olandezul care intervenise mai devreme in discutie referitor la obligativitatea APK ului la remorci ii spune retardatului:
- Dar datii lucrarea altui coleg, poate stie el mai bine despre ce este vorba!
- Nu mai am nici un coleg acum aici. Este sambata si sunt singur de serviciu!
Olandezul meu aliat imi face  ;) si imi spune. Deci este simplu sa stii cine este daca vei intreba. Ma prind de chestie, dau noroc cu omul meu care m-a ajutat si plec in final spunandu-i nevestei:
- Crezi ca nu m-am prins ca animalul s-a facut ca suna la telefon la misto? Nu sunase nicaieri! Si-a batut joc de mine efectiv...
Il sun din nou pe olandezul meu si ii spun cele intamplate in continuare. Pornesc nervos spre noua locatie unde de asemenea mai facusem acte de export in trecut. Acolo o duduie amabila ne-a facut tot in cateva minute fara sa aduca nici macar o secunda in discutie Apk uri si alte prostii. Ajung cu intarziere sa iau peridocul, bineinteles dupa parcurgerea celor 250-300 km facuti in plus.Olandezul meu formulase deja pe email reclamatia , de altfel foarte inteligent facuta in care inserase niste chestiuni interesante respectiv ca:
In data ... a vandut in calitate de firma peridocul cu datele urmatoare ...., mie ....si ca eu m-am adresat lor sa imi faca actele de export in biroul din locatia....povestind cele intamplate acolo la data, ora si secunda, etc, etc. Oricum, olandezul m-a sfatuit ca daca se va mai intampla ceva asemanator in viitor sa sun la politie, pentru ca treburile astea cu autoritatile nu sunt de gluma, deoarece la achizitia unui auto nu poti fi obstructionat sub nici o forma de nimeni sa te deplasezi cu el oriunde vrei, iar prin neefectuarea actelor de export ei asta faceau. Adica mai pe romaneste spus, eu platisem un bun pe care nu il puteam folosi legal!
M-a asigurat ca data viitoare nu il voi mai gasi pe idiot acolo la ghiseu!
Am plecat apoi spre seara catre Suedia. Din cauza nervilor pe care ii aveam am condus pana in Danemarca!
Ziua a patra ( duminica)vine si ea cu surprize, insa din partea suedezilor.
Voi continua...
 
Titlu: Re: 12135
Scris de: lipan din Decembrie 18, 2017, 08:54:02 am
Eu abia aştept!
Titlu: Re: 12135
Scris de: acig din Decembrie 18, 2017, 06:58:06 pm
Bravo Bogdan !
Si eu astept continuarea.....
 :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: sebba din Decembrie 19, 2017, 02:01:46 am
ba DBR-ule! tu de ce ai telefon daca nu raspunzi la el?
vezi ca daca se mai intampla te trec pe lista neagra si nu mai iesi din tara pe la nici o vama cu vestul, vei ocoli pe la Kiev ca sa ajungi in Africa!! :)
pune mana pe flasneta aia expirata si suna-ma! urgent!
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 19, 2017, 08:55:07 am
Sebba , tu nu stii ca eu dupa asemenea drum dorm cate doua zile neintrerupt?
Asadar, ziua a patra:
Innoptasem intr-o parcare in DK zona Copenhaga inainte de podul care face legatura spre S. Plecam bine merci la drum , ajungem la taxarea de la pod, acolo o daneza amabila ne ia banii:
- Buna ziua...
- Buna...
- Card, cash, euro, danish crowns?
- Euro cash!
- 52 euro please...
- 52 euros? Is not too much?
- No, Because you vehicle is more than 9 meters long!
- And metter how long is?
- Da bineinteles!
- Eu stiam ca nu conteaza cat de lunga e! ;)
- :D :D
Ii dau danezei banii in zambete si in ocheade. Ea imi da restul cateva coroane daneze.Unele din monedele lor au o gaura in mijloc.
- Pai eu v-am dat bani buni si dvs . imi dati bani gauriti?
-  :D :D Si incepe ea sa imi explice cum sunt banii danezi, gauriti, etc...Dupa noi nu era nimeni la trecere asa ca am mai conversat un pic cu daneza care vorbea o engleza perfecta. Dupa ce plecam o aud pe nevasta-mea zicand:
- Nu pot sa cred...te-ai dat la daneza de fata cu mine.
- Nu-i adevarat ! Eram cu spatele la tine! ;)
In sfarsit, ea incepe sa aiba atitudini teatrale, sa pozeze podul impunator, marea si peisajele. Ajungem si traversam si podul lung spre Malmo Suedia. Statia de taxare era in capatul celalalt , deja pe teritoriul suedez. Imi aud consoarta spunand:
- Vezi sa nu te dai si cu suedeza la vrajeala ca te pocnesc!
- Da da... sa o crezi tu...
Ajungem la taxare. Acolo un mare negru la garliciul de taxare. Ma uit la nevasta-mea. Ea la mine :o. Ma intreaba negrul cum platesc, aceeasi poveste ca in partea daneza:
- 100 euro!
- :o :o :o....Cum ?
- Da 100 euro!
- Nu se poate! Pe internet din conversia in euro imi ieseau vreo 36-38 euro!
- Pe 2017 aveti preturile aici...si imi inmaneaza un pliant cu preturile si avea dreptate. Asa scria...
Ii dau negrului suta, si plec doar 10 metri dupa bariera unde ma astepta un politist. Probabil ca statusem prea mult la taclale acolo cu negrul. ne controleaza militianul la acte,etc. Intrebari de genul: unde , de ce, in ce scop, ce aveti in masina,etc etc...Sunt satul deja de aceleasi treburi. Plecam la drum in final. Liniste deplina in masina. La un moment dat imi aud femeia:
- Cum bah 100 ! :( :o Bip...Bip...Bip in tara lor !
- Stai linistita, nu te mai supara. Nu ti-a placut ca am vrajit cu daneza, acum ia un negru suedez :) Gandeste pozitiv ca trebuie sa ne mai si intoarcem si vom plati iar 100!
Se facuse deja noapte, dar in zona Malmo cat de cat autostrada luminata. Dupa ce am parasit zona orasului, bezna ca in nuc. Mai zareai cate o luminitza pe ici pe colo. Marcaje cam nashpa, de nu prea stiai pe unde mergi. Temperatura scazuse deja pe la -5-6 grade. Si cum mergeam noi asa linistiti in bezna cu 80-100 km/h cat permitea vizibiltatea iau la un moment dat un rand de gropi sub forma de cratere de mi-a sarit peridocul un metru in sus de la pamant :o Bum bum bang bang!!
- Ce-a fost asta?
- Gropi , ce sa fie!
- Cum asa in mijlocul autostrazii?? In mult laudata Suedie?
- Bip Bip Bip...O sa opresc in prima benzinarie, sa vad ce s-a intamplat, pentru ca una din luminile laterale ale peridocului nu mai merge. Probabil s-a scuturat becul.
Voi continua...
Titlu: Re: 12135
Scris de: scm_ro din Decembrie 19, 2017, 02:01:42 pm
Dbr, ai avut multa rabadare cu olandezul. Am patit-o si eu cu o rulota, la care nu vroia sa ne faca asigurare.
Un Olandez de la coada ne-a sfatuit sa ne ducem in gara. La ei in majoritatea garilor exista un birou unde se pot face numere si asigurari.
Noi ne-am invartit 30 de min pe langa gara caci nu il gaseam. Era de fapt un birou de transferat bani, dar care facea si RCA-uri si ne-a dat o placuta pe care am lipit numerele.
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 20, 2017, 05:46:40 am
@scm_ro: Eu tocmai intr-unul din birourile GWK Travellex, acelea de care spui tu ma aflam! Fiind sambata, filialele RDW nu lucrau. Poate pentru multi nu se intelege nimic din ce scriu aici si de aceea chiar daca voi fi putin off topic voi detalia procedura.
Ministerul transporturilor( RDW) olandez, care printre altele administreaza/ inregistreaza/ inmatriculeaza tot ce inseamna vehicule terestre, navale si aeriene, aici fiind vorba doar de vehiculele la care legea face referire dpdv al dimensiunilor/viteza max. si care sunt supuse inmatricularii obligatorii. Deci la ei treaba este foarte simpla si transparenta, acest Minister avand filiale in marea majoritate  a oraselor, si aici ma refer si la orasele mai mici, nu neaparat resedinte de judet( numite provincii la ei).La aceste filiale exista si statiile cu standuri de testare( la fel ca la RAR la noi). Exista doua probleme ale acestor filiale RDW si anume acelea ca au program de lucru cu publicul doar de L-V 8.30 -16.00 , cu o pauza de 30 minute in jurul orei 12.00 si ca nu fac decat radierea din circulatie. NU fac asigurarile internationale si numerele! Pentru acestea trebuie sa te adresezi acelor birouri GWK Travelex sau anumitor dealeri auto care au imputernicire din partea RDW( Min. Transp. NL) Toate aceste subsidiare pot accesa la orice ora baza de date RDW sa iti faca radierea dar si asigurare (cu orice firma de asigurari ca si la noi) + nr de inmatr provizoriu( acea tabla cu numere si cifre autocolante). In orice conditie numerele sunt valabile doar 15 zile, cu conditia ca APK ul( Insp. Tehn. Periodica) sa fie inca valabila 15 zile. In caz contrar, valabilitatea numarului expira odata cu ITP ul. Dar asigurarea NU ;). Numerele provizorii in NL NU se pot prelungi sub nici o forma.
Tocmai de aceea ministerul olandez are acreditate o gramada de firme in domeniul formalitatilor, care au un program prelungit( ex. GWK Amsterdam airport program non stop!!). Povestea este un pic mai lunga, deoarece serviciul de export din Minister are o singuira firma acreditata VWE care aceasta a acreditat mai mukte alte firme. Si cu cat sunt mai multi in lantul trofic, apare si pretul foarte diferit. Personal, de-a lungul timpului , am invatat sa evit costurile mari. Adica prefer sa fac radierea la RDW direct( 9 euro) si doar asigurarea la o alta firma( GWK Travellex in gari, ANWB, etc cost aprox.75 euro/remorca sau 100 /auto) Altfel daca faci toate formalitatile direct la o firma acreditata pot ajunge si la 150 euro/remorca/peridoc sau 180 /auto chiar peste 200 in Amsterdam airport!
Sper ca v-am fost de folos cu informatiile referitoare la formalitatile de export olandeze.
Si daca nu deranjez, cu permisiunea dvs. va pot explica ceva interesant. Le-am dat cu virgula de mai multe ori in istoria mea, referitor la formalitati de import -export, din care voi enumera doar doua cazuri de export. Am un sadism diabolic sa ii pun pe ganduri si sa le dau sah mat. Ba chiar datorita unor diligente facute de mine, recunosc prin diversi dealeri auto/ caravane/ remorci, am schimbat anumite chestii bune pentru toti cei care uzeaza de formalitatile de export.
Primul caz: Eram acum cativa ani in NL si o problema tehnica m-a tinut pe loc in NL mai mult de 15 zile, timp in care mi-a expirat valabilitatea numarului provizoriu. Merg la RDW sa ii rog sa imi prelungeasca numarul. Raspuns sec:
-NU SE POATE.
-De ce?
- Pentru ca nu este prevazuta legal acesta optiune...
-Ok. Atunci o inmatriculez inapoi in NL si apoi o radiez din nou!
- :o :o :o Da. Asa se poate. Nu exista nici un impediment legal.
Deci se poate daca exista perspicacitate.
Cazul al doilea se refera la transportul pe sosea a unei remorci sub 750 kg care la ei nu se inmatriculeaza in circulatie separat ci poata numarul masinii care o tracteaza. Cumparasem o masina si cand i-am facut actele de export, am spus firmei de asigurari ca voi tracta o remorca mica si vreau extensie de asigurare( +20 euro pt. remorca) Apoi am facut un raport de verificare tehnica( ITP) la o firma acreditata BOVAG( Superivizor din NL al calitatii tehnice service-uri auto si nu numai)
Apoi drum bun. Si in Austria hop Politzei controlle! Ma opresc si se uitau crucis:
-Actele de la remorca.
- Poftiti( factura, asigurarea masinii care purta ecelasi numar cu remorca si extensia de 20 euro + raportul tehnic de verificare)
- Dati-mi si certificatul de inmatriculare al remorcii.
- Pai nu are , pentru ca este cumparata din NL odata cu masina si acolo sub 750 kg MTMA nu se inmatriculeaza. Eu respect legislatia tarii de export referitoare la inmatriculare si tranzit. Am asigurare? Am ITP, deci corespunde circulatiei pe drumurile publice? Talon separat nu are pentru ca acolo nu se inmatriculeaza!
- Mda. Corect. Drum bun.
Iar in concluzie, va pot spune ca am o ,,vina'' majora in faptul ca de vreun an in NL cand faci numar de export provizoriu masina sau remorca va pastra acelasi numar ca inainte cu aceleasi initiale ( numai  ca este alb de culoare si nu galben ca cel definitiv). Pana acum numerele se schimbau ;) avand cu totul alte initiale.
Iar dilligentele( petitiile facute prin dealeri) si cunoasterea in amanunt a legilatiei lor a putut schimba in mai bine un sistem care acum cativa ani era destul de dificitar la capitolul formalitati export vehicule. Un stat civilizat, condus de oameni competenti, si profesionisiti in domeniul lor, este intotdeuna receptiv la orice sugestie care poate duce la perfectionarea sistemului si implicit la atragerea de noi taxe/fonduri banesti.
Acum poate ma intelegeti de ce am devenit asa efervescent la biroul de acte de export cand pustiul ala cu cas la gura facea misto de mine >:(
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 20, 2017, 06:26:48 am
Asadar ramasesem la marea groapa din autostrada Suediei.
Vad primul indicator de benzinarie si parasesc drumul in directia parcarii. Un haos general fara indicatoare ferme dar totusi gasesc pompele si ma asez la una. Ma uit intai la rotile de pe dreapta, nimic suspect. In mintea mea era intai sa alimentez si apoi sa trag in parcare sa vad ce s-a intamplat cu luminile peridocului, care mai mergeau doar partial. Ridic pompa sa alimentez si incepe atelajul sa tipe ca sirena de politie! :o. Pun pistolul la loc, ma uit in jur, nimic suspect. iau iar pistolul si acelasi sunet de ziceau ca vreau sa plec cu pompa de motorina cu tot in spinare! :o O aud pe nevasta-mea din masina:
-Ce faci mah acolo?
- Nu stiu ce naiba are asta de urla cand pun mana pe ea! >:(
- Mergi si intreaba inauntru!
- Am inteles sa traiti!
Inauntru discutie:
- Salut.
-Salut
- Vreau sa alimentez si eu la pompa x!
- Cat vreti?
-Ce cat? Nu stiu...cat intra...
- Se plateste prepay...
- :o pai nu stiu cat intra in litri.
- Intra vreo 50 litrii ?
- Cred ca da, nu stiu...si ii dau suedezului 100 euro.
- Poftiti aceasta chitanta, cu codul acesta de bare, il scanati acolo si alimentati. Apoi veniti sa va dau restul...
- :o
Merg la pompa victorios, si incep sa caut un meniu in engleza , franceza , germana ceva o limba mai pamanteana ca din a lor cu o-rile alea taiate si literele legate intre ele nu intelegeam nimic. Bineinteles ca nu m-am descurcat , fiind si foarte obosit si nerabdator sa vad ce au luminle peridocului, ma intorc la ala in benzinarie. Iese suedezul cu mine si incepe sa butoneze o gramada de optiuni inainte sa scaneze chitanta. Deci nu ca nu ma priceapeam eu era problema...Incep sa alimentez si fix la 50 litri se opreste pompa brusc. Ma duic din nou inuntru sa intreb. Eram ca in filmele de comedie:
- S-a oprit
- Pai da...atat inseamna 100 euro...50 litri motorina.
- :o >:(
Deci nu vroiati sa vedeti fatza consoartei!
- Cum bah 2 eur/l motorina???? jepcarii dr..ku!!! >:(
- Hai lasa nevasta ,ca aici esti in tara lui ABBA, VOLVO, SCANIA< HUKSVARNA, SAAB, si calitatea se plateste! spun eu razand.
Ma ocup de luminle peridocului care isi scuturase cateva becuri de la socul gropilor de mai devreme. In rest ok. Hai sa ies din benzinarie . In colo iesire in colo interzis, urmaresc indicatoarele si ajung in acelasi loc. Mai sa fie, cum naiba e la astia? Intrii si nu mai ai pe unde sa iesi? Mai incerc inca o data si tot aia fac. Ajung de unde plecasem. Chiar ma enervez si intru iar la ala in benzinarie si intreb unde e iesirea. Ma asteptam sa ma priveasca ala ca pe ultimul talamb si sa ma intrebe de pe ce lume sunt! dar el imi spune calm:
- Aaaa...stiu, indicatorul ala ultimul cu sageata de iesire e cam intors. Acolo trebuie sa o tineti inainte si nu la dreapta.
- :o :o :o
Vin la masina consternat. Nici nu am mai avut putere sa comentez. Am mai mers pana la miezul noptii si am innoptat intr-o parcare mizerabila la doar 50-70 km inainte de Stockholm. Inainte de culcare, servind o supa calda, imi da prin cap sa bag adresa exacta a locatiei unde se afla barca. Mi-o daduse suedezul pe tel cu cateva ore inainte. Surpriza! adresa era in mijlocul orasului, unde sunt niste taxe destul de piperate de intrare! Gata , ne culcam! Vedem maine cum rezolv ca pentru azi imi ajunge. E clar, azi nu este ziua noatra norocoasa >:(
Titlu: Re: 12135
Scris de: Florio din Decembrie 20, 2017, 11:55:00 am
 :D :D :D M-am distrat copios!
Pentru asta mă simțeam nițel vinovat, dar nu e cazul, fiindcă așa s-a născut umorul:  durerea unora a fost hazul altora
Prima formă de umor a fost în epoca de piatră, când unul a scăpat bolovanul pe piciorul altuia, și toată comuna primitivă s-a hlizit :D

Dă-i înainte! (dacă ți-au mai rămas bani :) )
Titlu: Re: 12135
Scris de: Alex1958 din Decembrie 20, 2017, 01:52:56 pm
Pretul la motorina in tarile nordice (Danemarca, Suedia) exprima dezacordul pentru folosirea Diesel-ului, care este considerat poluant. E prima etapa pe drumul spre interzicere a motoarelor Diesel. Si pe la astia nimic nu e ieftin!
In ce limba te certai cu tipul din Olanda?
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 20, 2017, 06:10:04 pm
Florin, razi ai? Razi ...Stai sa vezi pana la sfarsit...
Alex: Nu numai motorina era scumpa. Si benzina si GPL ul erau la fel! Treaba cu poluarea si Dieselul e can can!
Oricum am masini si pe benzina si gpl asa ca nimic nu ma va opri sa aduc alte barci din Suedia :) :) oricum suedezele si danezele imi pareau ,,educative si duioase'' asa ca nici o norma de poluare nu ma va opri sa ma intorc acolo! Cu idiotul olandez m-am certat in felul urmator:
-Hello.
- Goeden met dag meneer( buna ziua domle)Would you like to be so kind to export this BOOTTRAILER alstublieft ( va rog)
- Ja. But i am not shurre if I will can make the verzekering( inssurance-asigurare)...
Toata discutia s-a purtat in termeni tehnici, corciti, mai ales gesticulat cu degetul in sus( cel mijlociu)....
Pai nu au vrut ei ,,globalizare''?? Credeti ca pe banii nostrii, fie veniti din,,est'' trebuie sa lasam capul in jos?
Nuuu...cand un olandez imi spune ca nu vorbeste decat limba lui natala, ii raspund direct in engleza pura. E ca si cum un moldovean ar vorbi cu un oltean/ardelean...E treaba de accent, dar ei inteleg tot, sunt sigur de asta dupa cum raspund ;).
Deci, luni dimineata stabilisem cu suedezul ca la ora 08.00 sunt in marina cu pricina sa iau barca.
Luni dimineata cand ma indreptam spre Stockholm ii dau iar mesaj suedezului si il intreb daca e sigur pe adresa :o
Apoi imi raspunde dand cu totul alta adresa. Ajung la 07.50 intr-o parcare de supermarket >:( in centrul unui orasel limitrof Stockholm -ului. Apoi iar sms!
Aaaa ...nu e bine...vin-o in cutare adresa ca acolo e macaraua inghetzata( -2 grade afara doar). Ajung intr-un final intr-o marina . El sa vina changi. Ii dau din nou sms...no unswer...iar sms whattsapp etc...changi raspuns....Il sun in final:
- Alo
-Alo da ...mancam...
- Pai eu sunt in marina.
-Imediat venim....si inchide.
Am stat pana la 12.30 sa astept marele conte/print...( la astia la ora 16.00 in perioada asta  e bezna)
Si a aparut intr-un final...molcom si agale....
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 21, 2017, 08:17:06 am
Deci ne aflam abia in ziua a cincea. Initial ziua trebuia sa inceapa la ora 08.00 cu incarcarea barcii in marina. Eu am alergat ca un dement mii de km ca sa il astept pe suedez sa manance pana la ora 12! Apare ala tanarul cu tot cu tac-su. Tanarul un tip rece care la venire in loc de salut si strangere de maini , a intrat direct in biroul marinei sa discute ceva probabil legat de macara.. Ii vedeam prin geam cum stateau la taclale si nu mai terminau. Eu intre timp daca aveam obiectul muncii( barca de lemn)in fata, imi iau salopeta pe mine  ma apuc sa slabesc toate rolele, sa mut reglajele,etc. Tac-su afara fiind ma intreaba daca nu am nevoie de ajutor. Imi era rusine fata de saracul bartanel( care avea si un parkinson accentual cu tremurat puternic al mainii drepte). ii multumesc frumos de intentie si ii spun sotiei sa fie cu ochii pe el, pt ca in zona unde eram era o mare balta inghetata si noi tocmai pe gheata aia ne foiam. Apare un tip in costumatie de munca si imi zice ca el este macaragiul. Imi arata macaraua (o rapciuga din 1900 toamna) cu cabluri foarte lungi si role de dimensiuni mari) Il intreb cat e de precisa in manevra, deoarece stiu ca acest tip de macara este foarte greu de stapanit si cam da cu incarcatura de toti peretii, mai ales daca este un pic de vant, ceea ce aveam si noi din belsug la acel moment...Ma rog, el spune ca este perfecta macaraua lui aschilambrica si foarte inalta!
Punem chingile, ridicam si bineintels ca incepem sa alergam dupa barca care pleca in toate partile numai unde vroiam noi nu se aseza. Ii ziceam sa ridice doar un ,,touch'' adica doar sa atinga maneta un pic si barca se ridica 20 cm. Si dai si dai si dai,, hai, dai, hoo, too much ,too down, too in left, too in right, a litlle bit up..'' si dupa vreo 30 minute reusim sa o asezam. Nu am mai comentat nimic referitor la faptul ca iar avusesem dreptate in legatura cu utilajul de ridicare.
Apare si ala tanarul ... Eu intre timp intrasem in dialog in timpul incarcarii cu batranelul( tac-su) care imi spunea ca fusese sofer de autobuz local o viata intreaga, ca are un velier de 40+ picioare cu care se mai duce pana in UK din cand in cand. Barca de lemn fusese a lui. Foarte sprinten si priceput batranul. Vorbea o engleza de invidiat la cei 80+ ani ai lui. Toata stima pentru el...
Tanarul incepe sa vorbeasca cu taica-su legat de lucrurile din barca. Eu intelegeam doar 50 % ,pentru ca vorbeau foarte repede. Ma apuc sa pun chingile pe barca. Ma fac ca un porc pe haine, fie ele de tavaleala din cauza apei inghetate care incepuse sa se topeasca si se transforma incet incet in noroi >:( Nici nu imi dadeam seama in ce ma balaceam acolo. Imi spune tanarul tremurand de frig:
- Noi am scos ce era al nostru din barca, acum mergem sa servim masa de pranz aici in oras...
- :o Ok.
Pleaca ei si ii spun si eu nevestei:
- Uite acolo niste bulmaci de lemn uscati , scot si eu pirostriile si ceaunul , fac un foc aici. Tu scoate sarmalele si pregateste de mamaliga. Pai ce dra.ku astia mananca toata ziua si noi nimic?
- :) :) :)
Pornesc masina si dau cativa metrii inapoi spre iesirea din marina, unde nu mai era balta si noroi sa pot sa imi fac si eu treaba fara sa ma balacesc in zloata aia. Brusc apare unul din biroul marinei gesticuland in toate limbile pamantului:
- Nu plecati nicaieri!! Cine plateste macaraua????
- Relax....se vor intoarce proprietarii si vedem. Eu doar imi fac treaba de incarcat si pregatirea pentru transport. Am mutat doar putin masina sa nu mai tropai prin noroiul din marina. ;)
Se retrage disperatul in birou. Apoi incep cate unul cate unul angajatii marinei sa isi traga masinile personale din jurul nostru, care de altfel se aflau la o distanta considerabila de minimum 2m de noi si nu aveam cum sa le creez vreun damage. Doamne fereste! Ce-i cu disperatii astia mah? imi spun in gand...
Imi termin treaba meticulos. Gata, totul in regula. Mai verific inca o data. Apar si proprietarii de la masa.
Eu zic:
- Aveti actele cu dvs?
- Da, si imi scoate tanarul din masina o foaie scrisa de mana.
- :o Ce-i asta?
Il sun imediat pe T, proprietarul din Ro, si in uma discutiilor in 3 ajungem la concluzia ca trebuie refacut contractul la computer si printat. De altfel inainte asa primisem unul pe email . Mai pierdem o ora cu hartzoagele... >:( Se rezolva si cu plata mult stimatei macarale.
Discutia de despartire cu suedezii proprietari:
- Done.
- Ok.
- Where can I change some sweden krowns from euro here in this little town? explicandu-i in continuare suedezului ca m-au cam jepcarit peste tot( poduri, motorina etc) la paritate...
- Here is not possible. Only in Stockhoilm..
- :o Can you change for me please 100 euro or more and you can change back tommorow?
- No. I think you need to leave quickly Sweden because is too expensieve for you!
-  >:( thanks.
Nu am dat mana cu el la plecare. Doar cu taica su caruia  m-am adresat cu SIR...
In marina i-am rugat sa ma lase sa ma spal pe maini si abia mi-au indicat toaleta.
Am plecat cu un gust amar, dupa primul meu contact cu oamenii de acolo. Nu se compara nici pe departe cu olandezii. Am iesit din micul orasel cu drumul denivelat si foarte peticit.
Plecand iar nervos, pe la ora 15.30, am reusit sa ajung langa Copenhaga, unde am innoptat. Seara la o supa calda cu sotia in masina cu privirea in oglinzile retrovizoare ii spun:
- Am un curios cu o lanterna in spatele barcii care se tot folfaie pe acolo...
- Ma dau eu din masina molfaind. Era un politist !
- Hi. Problems?
- No. Only look to your beautifull classic boat! veeeery nice boat! si imi face semnul cu degetul mare in sus! Have a nice and safe trip!
- Many thanks! ii raspund eu strangandu-i mana...
Vedeti? Iar este vorba despre Oameni si oameni...
Voi continua.
Titlu: Re: 12135
Scris de: timberland0910 din Decembrie 21, 2017, 12:32:10 pm
Foarte frumoasa barca din lemn..Cand am vazut-o pe site cerea cam 700 euro ..E din stejar nu?
Titlu: Re: 12135
Scris de: AdrianZUZ din Decembrie 21, 2017, 02:36:42 pm
Mie imi place peridocul si hovercraft-ul ala de armata! Au suedezii astia in dotare niste ciudatenii de vehicule :o
Titlu: Re: 12135
Scris de: Razvan Evergreen din Decembrie 21, 2017, 07:04:46 pm
Dupa peripetiile din Suedia o sa-i iubesti si mai mult pe greci. :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 22, 2017, 08:14:26 am
@timberland0910: Barca nu stiu cat a costat in final barca.  Stiu doar ca in urma discutiilor cu T, proprietarul RO, am tras concluzia ca au fost ceva probleme legate de reticenta si conceptiile suedezului vis-a-vis de RO, argumentand el ca nu are incredere in orice legat de RO >:(. Stiu ca T a dus ceva munca de convingere cu el , inclusiva sa accepte tranfer plata din banca Ro. Suedezul oricum era ceva asa ca o forma de viata primitiva, cu aspect umanoid si caracter cretinoid. Norocul lui a fost cu tatal sau care a mai salvat onoarea in fata mea...
Barca este din stejar, foarte solida. In interior si pe punte predomina mahonul. Puntea este cu intarsie mahon/stejar/alte esente. Barca va arata superb dupa o lacuire in mai multe straturi. In rest necesita mici reconditionari, si daca vor fi facute cu rabdare si simt de raspundere, va fi o barca ce va face super senzatie pe ape.
@ Adrian ZUZ: ai spirit de observatie! Peridocul a costat multi banutzi, basculabil, punti waterproof, functional 100 %, foarte solid si multe puncte de sprijin. A fost ales de mine si cumparat de olandezii mei pentru transportul Dehlyei 25 pana in Balaton, unde a ramas impreuna cu barca. Urmeaza in curand povestea...
Strig la un moment dat la femeie de sus de pe barca:
- Baga o foto la velierul ala meserias cu trei crucete de acolo care sta cu prova spre noi ACUM!
- Dar ce draga, crezi ca pleaca?
- Fa-i mah poze acum cum iti spun eu!
- Dar ce e dracovenia aia de merge prin marina si face zgomotul ala de nu stiam de unde vine?
Dupa ce ii explic eu ce era ,,dracovenia'' si sta ea sa se gandeasca un pic trage o concluzie pur feminina, una care nu era nici pe departe cea la care ma gandeam eu si anume sa ma traga de urechi ca fotografiat acel vehicul:
- Pai si ce cauta asta in Marina civila ca elefantul in vitrina cu portzelanuri sa ne sparga urechile si sa faca vacarm.
- Pai da ! Ca sa il reclam! zic eu deja pornit contra tuturor nordicilor! :)
@RazvanEvergreen: Te rog sa nu te iei de greci ;) Cine va mai spune ceva de rau de ei va avea de-a face cu mine...
Ziua sase:
Ne trezim cu noaptea in cap. Trafic infernal pe Germania, multe portiuni de autostrada in constructie, mers ca melcii, si probabil din cauza ca a doua zi era Santa Klaus-ul lor. Ei mai mult pe 06. Decembrie sunt in febra cumparaturilor, decat inainte de 25 Decembrie. Ajungem cu chiu cu vai in apropierea granitei cu A unde iar aglomeratie mai dihai! Luam toate parcarile la rand sa gasim un loc sa innoptam si noi si nu gaseam nimic. Problema este ca este haos in parcari si nu ai cum opri oriunde si daca blochezi un tir te poti trezi cu o desteptare in mijlocul noptii ca ala vrea sa plece. Intotdeauna in preajma sarbatorilor in Germania este aceasta problema a locurilor de parcare. Gasesc in final un loc mai inghesuit si dupa o mie de manevre reusesc sa ma cuibaresc intre alte camioane. Intotdeauna in deplasari eu sunt master chef asa ca servim relaxati cina romantica si nani. Adormim cu gandul ca ne vom trezi fara ceas desteptator. Adica program de voie. Changi, la 04 dimineata toc toc toc in geam:
- Moshule te rog trage si tu ca vreau sa ies! in limba romana...
- Cu care esti ? ii raspund eu buimacit si nedumerit...
- Cu asta...si imi arata un tir cu nr de inmatrciulare de Austria, pe care nici macar nu il blocasem.
Am inteles rapid ca era blocat de altii si aia nu aveau cum sa miste masinile datorita tachografului. Iar romanul ca sa plece ,eu eram singura lui sansa sa se deblocheze de acolo. Se scuza el in mii de feluri...asta este . Dormisem doar 3 ore >:(
Ziua sapte: Cafeaua si la drum, cu consoarta plina de nervi ca nu isi putea reveni din oboseala acumulata. Degeaba am incercat sa ii intru in voie cu tot felul de dulciuri si alte specialitati , glume si alte cele. Nu frate, mi-a facut capul praf: ,, baga-mi-as bip bip in parcarile lor, etc''...totul era cu bip-uri. A tacut doar cand a auzit ca deseara o sa fim in tara si ne vom rafatza cu o camera la un hotel unde mai trageam din cand in cand , in situatii de oboseala maxima. Fac rezervarea telefonic si din acel moment am avut numai zambete din partea ei :D, zambete care au pierit treptat cand pe la ora 14 ne apropiam de Budapesta , drum aglomerat si la un moment dat ne oprim. Si stam, si stam si stam...am zacut in doar 2-3 km de inaintare vreo 5 ore!!!! >:( Ne informam din toate partile, si concluzia: Budapesta era complet blocata, inclusiv centura. Ca la noi in Ro de sarbatori.Suna Sebba la un moment dat:
- Unde sunteti mah?
- Budapesta!
- Pai tot acolo erati si acum cateva ore!
- Nu te-a injurat nimeni azi? >:(
Ajungem in final in Arad pe la orele 22-23 si ne taram ca melcii limax in camera de hotel. Se uitau toti la noi de parca veneam de pe front. Contramandasem tot ce trebuia facut seara: transferul de pe peridoc pe remorca mea al barcii de lemn,etc. A ramas pe a doua zi dimineata.
Titlu: Re: 12135
Scris de: cristizz din Decembrie 22, 2017, 10:59:50 am
... Suedezul oricum era ceva asa ca o forma de viata primitiva, cu aspect umanoid si caracter cretinoid. Norocul lui a fost cu tatal sau care a mai salvat onoarea in fata mea...

Ar fi trebuit sa incerci sa comunicati pe FB, asezat cu spatele la el - poate era genul timid ... in interactiuni directe  :)
Povestea ta imi confirma descrierile unei cliente, o doamna mai in varsta din Bucuresti care a plecat inainte de revolutie acolo. Locuieste chiar in Malmo si are o parere foarte proasta despre ei, in special despre tineri.
Poate ca adevarul este mai spre mijloc, totusi.
Titlu: Re: 12135
Scris de: bluewave din Decembrie 22, 2017, 02:24:51 pm
"@RazvanEvergreen: Te rog sa nu te iei de greci ;) Cine va mai spune ceva de rau de ei va avea de-a face cu mine..."
mah ... acum le tii partea acestor indolenti ( stii tu la cine ma refer ... persoana "mare").
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 23, 2017, 09:42:42 am
Cristizz: La mine surpriza era ca acel comportament venea din partea unui om al apelor. Dar cand m-am prins ca nu el era cel pasionat de barci ci taica-sau am inteles treaba. Am mai patit-o si in NL cu exemplare din astea , dar nici unul nu m-a plimbat intre trei adrese si sa intarzie 4 ore la o intalnire stabilita in detaliu din timp util. Nici macar o scuza din partea lui, de parca eram,,negrul lui de pe plantatie''. Sunt sigur ca si acolo voi gasi in viitor si specia pe cale de disparitie, asa cum in NL am un grup de prieteni pe care ma bazez oricand, si asta datorita cuvantului, seriozitatii, punctualitatii si nu il ultimul rand a multitudinii experientelor placute sau neplacute petrecute impreuna si care au creeat un respect reciproc de invidiat!
Vorba ta, si eu merg pe acelasi principiu, adevarul este undeva pe la mijloc.
Dan: Te rog sa nu ma starnesti cu grecii tai:)...de ce bagi batzul prin gard?
Deci ziua opt:
Ne trezim de dimineata, odihniti, cafeaua si hai la treaba. Apar si Sebba si Pilgrim la hotel. Mai stam si cu ei la o cafea, hotarati sa mergem sa ne apucam de treaba cat mai devreme, ies afara la masina, sa ii dau o cheie, sa se incalzeasca putin, sa isi faca aer sistemul pneumatic, etc.. Cam frig, ceva in jur de 0 grade, Dau la cheie si nimic. Dar nimic, zicei ca imi furase cineva bateria sau electromotorul! Mai incerc inca o data,si  iar nimic. Mai sa fie...Apare Sebba:
-Hai mah ce faci acolo ca se raceste cafeaua...
- Ce cafea mah ca nu porneste tigaia! :o
- Cum adica nu porneste? >:(
Se uita el la bord si imi vede imobilizatorul , o chestie mica asemanatoare cu tastatura unui telefon in care bag un cod la fiecare pornire. A fost pusa la cererea proprietarului Olandez anterior din fabrica pentru ca avusese un MB identic inainte si ii fusese furat.
- Dracovenia aia sa stii ca s-a bulit!
- Nu cred ...Cred ca e bateria , are 9 ani vechime. O fi ea originala MB dar dupa 9 ani ma pot astepta la orice la ea.
-Claaar, gata , Ii dam curent sau mertgem direct sa luam una noua?
- Ii dam curent intai sa o vad pornita sia apoi mai vedem.
Scot monstrii mei e cabluri de camion, cumparate cu Bluewave din GR cu o ocazie asemanatoare.
Imi da Sebba curent si nimic. La fel. Iese Stefan:
- Pai bine mah, cu aia mica vreti voi sa ii dati curent la ditamai bateria de 100 Ah.
- Incercam si noi, poate poate...
- Ma duc sa vin cu duba ca aia are bateria mai mare.
Incercam si asta si tot nimic. Gata, in concluzie e bateria in scurtcircuit (dupa ceva masuratori cu aparatul de masura din doatarea personala), iar dupa ,,simptomatica depistarii defectiunii'' plecam dupa baterie.
Luam cea mai buna baterie, la aceleasi caracteristici cu cea originala, o montam dupa ce demontasem deja jumate din masina. Ii dam si cheie si ciu ciu! La fel. Changi, Niama, Niks, Rien.... >:(
Incep sa rasolesc toti prietenii electricieni, Sebba si Stefan pe partea cealalta tot Aradul!
Discutie la telefon cu un electrician cu experienta, pe care il cunosc de cand eram pusti in ale fiarelor:
- Deci nu face nimic, dar nimic!
- 99% e starterul( bobina solenoid0) din electromotor. Dar tu verifica asa si asa si apoi vorbim...
- Cum bre nea Radule, ma iei la misto? A mers pana aseara perfect si acum chiar nimic?
- Ha ha... Stii cum zice ungurul? ,, seara mancat bine, baut bine, dimineata sculat mort :)'' ha ha Parca a avut gura aurita cu gluma asta cu ungurul...
Imi iau salopeta din nou pe mine, scot arsenalul de scule si alte truse pe care le port dupa mine in orice deplasare, demontez electromotorul si fug cu el la un atelier de electrica auto stiut de tot Aradul. Acolo niste unguri de treaba, care mi-au rezolvat electromotorul in 20 minute! Foarte rapizi si lucrat ingrijit! KOSONOM, e multumesc eu in limba lor! Bineinteles ca era acea bobina buclucasa de care imi spusese si electricianul meu. M-am felicitat in gand ca inca mai stiu sa lucrez cu profesionisti adevarati 8).
Bineinteles ca ne-a apucat iar seara prin Arad, montant inapoi tot, mutand barcile de pe peridoc pe remorca, macarale , chestii socoteli. Cu macaraua era un italian tare de treaba care dupa cate se iintamplasera mai inainte, a reusit sa imi schimbe ziua intr-una superba. Bineinteles ca italianul are o mega firma de utilaje si era prieten vechi cu Sebba si Pilgrim. Vedeti , de aceea va spun ca forumul Capcompas este ceva asa ca o stare de spirit ;)
Terminam treburile in Arad, ne strangem mainile si plecam la drum cu peridocul gol, pe care trebuia sa incarcam din NL o superba Dehler Dehlya 25. Proprietar maghiar in Balaton. Fara peripetii pana dupa Budapesta cu vreo 70 km inainte de Gyor, cand incepe din ce in ce mai tare sa imi bata o roata pe spate, asa ca si cum s-a deformat o anvelopa. Era deja noapte, asa ca trag preventiv intr-o parcare cat mai luminata, si cu luminile portabile din dotare, asistat de sotie , schimb cu rezerva. Cand vad rezerva, imi dau seama ca atunci cand am schimbat rotie de vara cu cele de iarna, avand dimensiuni diferite, uitasem sa imi pun si rezerva de iarna:
- Nu are nimic faptul ca este de alta dimensiune?
- Nuuuu , ce sa aiba, imi linistesc eu nevasta.
Bineinteles ca dupa plecare masina a intrat in safe mode cu tot felul de mesaje pe bord, senzorii rotilor interpretand ca derapaj . Mama ce mi-au auzit urechile:
- Bip Bip Bip Unde gasesti tu acum in miezul noptii doua anvelope la fel?
Ma sfatuiesc din nou cu Sebba telefonic si imi gaseste in Gyor un service non stop. Deja incepuse afara o lapovitza de toata frumusetea. Sun la telefonul indicat unde omul vorbea putina germana, ii explic ce am nevoie, apoi zice:
- Suna zurruk la tine prieten inapoi!
- :)
Suna un telefon cu prefix de H imediat inapoi:
- No, care-i baiul?
Dupa toate explicatiile imi da adresa unde trebuia sa ajung, orbecai prin bezna pe drumuri nationale si ajung la un service mare cat vedeai cu ochii. Mama ce avea asta acolo! Paradisul fiarelor! Era ora 02 noaptea si omul muncea de zor schimband la o masina tot felul de chestii. Avea un singur ajutor cu care lucra. Bineinteles ca dimensiunea anvelopelor mele nu am gasit-o chiar daca rascolisem tot atelierul cu dependinte cu tot. Ma si gandeam ca m-a chemat degeaba pana acolo, cand il aud zicand:
- Iti dau doua anvelope de pe duba mea. Nu am ce face!
- Cum dom-le? Nu se poate!
- Ba da! daca te-am chemat pana aici trebuie sa rezolvam treaba!
Imi iau din nou salopeta si ma apuc sa il ajut. In maximum o ora dadusem 5 roti jos de pe masini si inversasem anvelopele + montat inapoi pe masini, de ziceai ca suntem aia de Formula 1. Platim omului + o sticla de vin RO, si ne vedem de drum gandind numai de bine de toti cei care ne-au ajutat!
Nu reusesc sa trec de Viena, fiind cred ca mai mult epuizat de cate interventii tehnice avusesem in acea zi >:( nani pana adoua zi, ma trezesc dimineata cand faceam cafeaua mea traditionala la ibric,cu un alt ungur langa mine cu doua cabluri anemice in mana, si indicand un camion cu numere de zoll( export) de Germania care nu mai pornea. Imi zic in gand ca nu se poate asa ceva....Iar imi iau salopeta pe mine? >:( Trebuia sa il ajut pe om nu? :)
Voi continua




Titlu: Re: 12135
Scris de: bogdanminitehnicus din Decembrie 23, 2017, 01:19:47 pm
esti genial man, sa-ti tina Cel de Sus obiceiul :)Daca gasesti vreun caiac de tura din fibra pt o persoa da-mi de stire
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 24, 2017, 08:48:22 am
Bogdan minitehnicus: Nu e nimic genial...e doar mintea mea sonata :) Ma uit intotdeauana si dupa caiace. Dar mi-au iesit in cale numai din alea mici, in care de- abia incapi!
Deci ziua noua debuteaza cu ungurul meu dis de dimineata cu amaratele de cabluri in mana care venise sa imi ceara altele mai mari. Nu vorbea decat foarte putina germana. Asa ca ne-am inteles ca Jane si Tarzan in jungla, mai mult prin semne Il calmez. si ii explica faptul ca a venit la persoana potrivita 8). Ii pun o gura de cafea si apoi scot cablurile mele monstruoase. Mai Oameni buni, sa ii fi vazut ochii mari care i-a facut, m-a pufnit si rasul. Era ca un copil din ala care vede acadelele scoase din buzunarul tatalui. E foarte nasol sentimentul cand stii ca ai un asemenea monstru de pornit si nu ai cu ce! Imi iau si aparatul de masura in buzunar si incepem impreuna sa cautam un camion care il putem deplasa si nici sa nu trezim omul din somn. Ungurul gaseste un polonez care tocmai alimenta. Vine ungururl victorios ca a gasit donator de curent. Eu nu ii vedeam decat capul tirului de unde eram. Mergem sa ii pregatim ungurului treaba. Cand vad bateriile imi dau seama ca il tzepuise neamtul de unde luase camionul. Daca bateria mea fusese de 9 ani astea ale lui cred ca erau din paleolitic. Apare si polonezul cu tirul si imi pica fatza! Era cisterna! Polonezul vorbea si ungureste putin cu ungurul, si engleza cu mine:
- Bah nu avem voie sa facem asta cu cablurile ! E cisterna! O mai fi si plina te pomeni!? :o
- E goala cisterna!
- Nu conteaza. Daca ne vad austriecii ne belesc.
Ma rog, ne riscam putin dar am ,, camuflat '' treaba sa se vada cat mai putin. Ceva timp reusim sa ii pornim camionul. Ne strangea ungurul in brate de ziceai ca suntem cei mai buni prieteni ai lui. Si abia atunci ne explica  povestea...Plecase sa cumpere camionul , cu nevasta-sa din H cu masina mica, ea urmand sa o conduca la intoarcere. El sa conduca camionul, noua achzitie. Dormisera si ei noaptea precedenta la un hotel, si dimineata aceeasi belea ca mine in Arad.
Ne strangem mainile, ne uram toate cele mai bune din lume, iar eu ma intorc la masina mea. Intre timp aparuse unul cu un turism cu nr de inmatr de Slo care se chinuia sa faca o pana si nu reusea sa desfaca prezoanele cu cheie minuscula din dotarea masinii. Scot bineinteles cheia mea animalica pentru asemenea situatii, ii slabesc omului roata, iar multumiri,etc. Nevasta-mea vorbea cu Sebba la telefon. Sunase el sa se intereseze de noi. O auzeam prin geamul intredeschis:
- Eee... ce sa faca...da curent la unguri, face pene la sloveni, mai gaseste el cate unul...nu stii cum e el?
Plecam in final din parcarea cu depanatii. Totul perfect in restul deplasarii ,mers lejer, pana seara tarziu cand oprim sa nani.Era vineri seara.Olandezul cu incarcarea Dehlyei amanase incarcarea pentru luni dimineata la prima ora, fata de sambata la pranz si m-a anuntat tarziu, cand eu eram deja la vreo 400 km de destinatie Workum NL, aceeasi firma de unde a fost ridicat si Etapul lui Mihai Actzipild ;).
Asa ca ne gasim o parcare linistita, neaglomerata si de data asta chiar ca program de voie facar ceas desteptator. Aveam un avantaj de o zi.
Ce credeti? Nici nu se luminase de ziua cand simt asa ca si cum m-ar fi lovit unul usor in peridoc. Ma uit pe geam si vad o dubitza cu nr de polonia proptita in spatele peridocului. Bezmetic si trezit brusc din somn, imi trag caciula pe cap dau sa cobor repede sa vad ce s-a intamplat prin ,,ograda''. Polonezul pornise motorul sa se incalzeasca si cred ca nu avea frana de mana trasa. El dormea dus cu sforaituri. Ce sa il mai trezesc...iau o cala de lemn din masina si o pun la una din rotile lui. Trag masina mea mai in fata putin. Nu aveam nici un damage.
- Ca faci mah cu caciulitza de Mos Craciun in mijlocul noptii in cap??? o aud pe consoarta spunand in soapta...
- Ce caciula vizezi? Dormi acolo ca e 05.00 dimineata.
Imi scot caciula de pe cap si intr-adevar o luasem gresit in graba...Ma si gandeam cum ar fi fost sa ma vada unul prin parcare in izmene cu caciula de mos in cap in mijlocul noptii :o!
Incerc sa adorm din nou, dar nu puteam. Ma framanta gandul:,, ce au toti cu mine la drumul asta''? >:(
A urmat ziua a zecea, o duminica relaxanta, in care m-am vazut cu multi din prietenii olandezi, voie buna, totul intr- o atmosfera excelenta.
Aceasta duminica avea sa fie exact linistea de dinaintea furtunii, furtuna la propriu! ;)
Voi continua...
Titlu: Re: 12135
Scris de: valyxman din Decembrie 24, 2017, 10:48:46 am
Îmi doresc și eu, ca și restul cititorilor probabil 2 episoade astăzi. Acum nu e musai, dar dacă ai terminat cumpărăturile, și ești în cazul ăla fericit când astăzi doar aștepți relaxat seara și colindătorii fa-ne și noua cadou inca un fragment sau mai multe.... rugamu-te frumos :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: bluewave din Decembrie 24, 2017, 12:44:04 pm
Da, dar iti aduci aminte de unde provin acele cabluri? ... vai de sufletul nostru cate am auzit inainte cu o seara de cumpararea lor ... mai aveai un pic si ‘rasturnai’ elada ...


Sent from my iPad using Tapatalk
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 25, 2017, 12:44:38 am
Dan:Bruta mica bagi batzul iar prin gard.....
 Valyxman : voi scrie n curand...Toate bune tuturor de aceste Sarbatori Minunate va doresc! :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 26, 2017, 10:09:49 am
Asadar, duminica spre seara, eu banaiam pe la prieteni olandezi, cu peridocul dupa mine talanga -talanga, pe stradute inguste, tipice micilor lor orasele. Se cam uitau toti oamenii ciudat la mine, un fel de:,,uite-l si pe asta cu peridocul de barca in Decembrie''! :o. Olandezul ,unde eram spre seara, imi propune sa innoptam la el. Eu accept rapid , numai cu gandul la berile pe care le vom bea impreuna pana tarziu in noapte, dar cand ma uit pe fereastra, incremenesc. Incepuse sa ninga intr-un asa hal incat nu mai vedeam la 2 m in curte! Asa ca reconfiguram rapid treaba, si dupa ce ne uitam pe meteo, pe tot felul de aplicatii, concluzionam de comun acord sa plecam spre N in Workum de unde a doua zi dis de dimineata aveam de ridicat superba Dehlye 25. Prognoza arata faptul ca ninsoarea va ocoli oarecum zona unde trebuia sa incarcam. Ne punem in miscare sa parcugem si cei 150 km care mai ramasesera pana la destinatie. Se mergea groaznic pentru ca in localitati olandezii nu dau cu antiderapant de nici un fel din principii ecologice, iar deszapezirea in mediul rural si semiurbam o fac cu masini de teren cu o mica lama montata in fata. In general, mai toti off road-istii, in frunte cu cei olandezi de altfel mari amatori de senzatii tari, daca au o ninsoare ca aceasta, sunt toti cu 4x 4 din dotare pe strada. Si primariile au o conventie facuta cu cei dispusi, contra cost bineinteles, ca acestia sa isi monteze acele lame si un mic girofar portocaliu de avertizare. Deci se poate daca exista vointa!
In sfarsit, reusesc sa ies cu chiu cu vai pe autostrada, unde se mergea la fel, cu doar 20-30 km/h. Ningea atat de tare incat se mergea deja pe strat de zapada. Pe autostrazi , ei dau cu sare din mare, tot din motive eco. Daaaar , acesta sare este extrem de coroziva pentru masini si alte atelaje. Tocmai de aceea, eu pe sub masina am cateva extra ermetizari facute pe la diversi senzori electrici, mufe si alte cele. Deci cum mergeam noi linistiti, vad in oglinzi masina de politie venind din pupa. In toata splendoarea aia de ninsoare cu vant din spate travers, aia in spatele meu, mosmondeau probabil cate ceva sa imi verifice nr de inm. Vad un indicator de parcare 1000m si ii spun nevestei:
- Daca astia ma vor depasi acum, inseamna ca ne vor opri in prima parcare.
Bineinteles ca a fost cum am zis eu. Ne trag ei pe dreapta si incepem conversatia:
- Salutare
- Salutare si domniilor voastre
- Unde mergeti?
- In Workum la compania West yachting sa luam un velier maine dimineata
-  :o pe vremea asta?
- Iarna nu-i ca vara ;) incerc eu sa il fac sa zambeasca...Eu stiam care era motivul principal pentru care ne-au oprit si nu acela al ninsorii. Celalalt inspecta rotile masinii si ale peridocului, chiar daca la ei nu sunt obligatorii anvelopele de iarna, ci doar sa fie in conditii bune. Deci asa cum banuiam, iau hora inainte si zic:
- Probabil va ganditi de ce are peridocul numerele de export facute acum o saptamana in urma nu? si ma apuc sa ii povestesc pe scurt istoria cu Suedia,etc.
- Mda, si asta dar mai ales ca barcile se cara vara nu iarna!
- Vara barcile stau pe ape!!
-  :) :)
Ne uram noi toate cele bune, si ne vedem fiecare de drumul sau. Erau cam nedumeriti, si se uitau ciudat la noi, de parca eram martieni. Dar eu cand m-am dat jos din masina sa le descui in spate sa se uite mi-am pus iar ciupilica de Mos in cap. Asa ca deja din acel moment, atmosfera de prietenie era vizibil mai accentuata :) De altfel, aveam la mine doua caciulitze, una Mos Craciun si una pentru consoarta de Moasa Craciunitza, dar nu a vrut sa o poarte. A zis ca e de ajuns unul sa fie considerat sonat :).
Innoptam la doar 10-15 km de adresa unde trebuia sa ajungem dimineata. Cat ne-am folfait noi ca melcii pe zapada trecuse de miezul noptii.
Ziua unsprezece:
Dimineata, zapada disparuse ca prin minune. Nu credeai ce a fost cu cateva ore inainte. Tremomentrul arata +5 grade. Buunnn, vom avea o zi buna sa incarcam imi spun in gand si totodata multumindu-i Celui de Sus. Ma suna pe la 06.30 olandezul care manageriase treaba cu Dehlya 25, si care imi cumparase peridocul:
- Nu vrei sa vin si eu sa te ajut ?
- Daca nu ai ce face, ar fi ok , ii spun eu bucuros, si fara sa constientizez ca el va fi un fel de ,,ingeras pazitor '' al meu la ce urma sa se intample.
Ne intalnim la locul faptei. Inca intuneric dar ne apucam de reglat peridocul pana vine macaragiul. Firma o cunosteam, asa ca eram ca la mine acasa acolo. Au aia acolo un operator de macara super piceput. iti muta barca din mm in mm la indicatiile tale. Cu calm si dibacie, pana nici nu se luminase bine noi aveam barca deja pusa pe peridoc. Trebuia sa eliberam repede macaraua, pentru ca aveau un imens Hanse nou , venit cu escorta agabaritica, si trebuia pus la apa :o Dau sa misc masina putin mai incolo si aprind luminile mai mult din instinct, cand il aud pe olandez:
- Nu iti merg decat partial luminle peridocului!
- Iar? Abia le-am mesterit zilele trecute...
- Nu-i problema, le facem din nou acum.
Totodata vad si un bec aprins la bord care imi spunea ca nu am aer suficient in pernele de aer. Dau sa pornesc manual compresorul si nimic! Mai sa fie :o...Si cand ma gandesc la faptul ca dimineata se anunta o zi fara peripetii... >:( Dupa multe bip uri demontez compresorul de sub masina. Concluzia era ca de la sarea aia nenorocita o bobina buclucasa se arsese. Incepem sa incingem telefoanele si gasim piesa la o reprezentanta undeva la vreo 100 km departare. Nu mai stam pe ganduri si cu compresorul in mana , merg cu olandezul meu acolo. Rezolvam rapid, platesc omului si ne inoarcem. Pe drum radioul deschis in surdina. Se anuntau ceva stiri de cod rosu de ninsoaresi vant puternic, ceva de genul:,, Daca nu aveti vreo urgenta sa plecati de acasa, ar fi mai bine sa nu o faceti, maine scolile vor fi inchise, aeroportul din Eindhoven deja este inchis :o >:('' Il aud pe olandez dupa o liniste deplina spunand:
- Bogdan, stiu ca la cat esti de sarit de pe fix, tu ai fi in stare sa pleci pe vremea asta dar sincer iti spun ca prieten sa nu pleci.
- Bip Bip Bip....eu nu si nu ! Batman Batman...Cine eu?? Doar atat poate?
Ajungem la masina pe o ninsoare apocaliptica. Deja revenisem un pic asupra deciziei de a mai pleca in acea seara. Montam compresorul, dar luminile peridocului se incapatazanau sa functioneze. Cu toate sculele noastre, si eu si olandezul, am clacat cand a inceput viscolul de nu mai vedeam ce facem. Inghetzati ca niste eschimosi ne retragem dezarmnati la caldura in masini. Fac o rezervare la un hotel in zona, unde mai fusesem si stiam rostul .Am prins ultima camera :)
Ajungem al hotel, mai mult derapand in stanga si-n dreapta, cu toate ,,winter mode''urile mele. Un ceai cald, de seara era binevenit:
- Ce ceai nevasta? Vin! Sa curga vinul!
- Tie iti mai arde de baut dupa cate am tras?
- Stii ceva? Da...uite iau totul in ras si ii dau peste nas soartei si ninsorii...ha ha...sa curga vinul!
- E clar ca de la frig se trage comportamentul asta al tau deviant!
Ca sa fie pus capacul complet, ma suna olandezul seara tarziu, si imi spune ca in tot iuresul din viscol, uitasem la el toate actele barcii, un ditamai dosarul pe care trebuia sa fac cumva sa il recuperez a doua zi!
Titlu: Re: 12135
Scris de: iris din Decembrie 26, 2017, 10:29:39 am
Foarte tare!Greu ce faci tu,trebuie sa fii foarte priceput la toate ale transportului,astea nu-s glume,mai ales in conditii de iarna.
   Spor!
Titlu: Re: 12135
Scris de: radu andritoiu din Decembrie 26, 2017, 12:17:10 pm
foarte frumos velierul tau
te rog mai multe poze, daca nu te superi
multam
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 27, 2017, 10:18:47 am
Iris: Nu pot zice ca este greu, trebuie doar mare grija si prudenta. Totodata atentie mare la suprasolicitarea nervoasa, pentru ca de multe ori, din cauza efortului ajungi pur si simplu sa clachezi, sa nu te mai poti concentra la nimic. Rasturnarile de situatie care apar, trebuiesc rezolvate fara implicarea multor persoane si nici prea multe telefoane. Poate o sa va povestesc o data in tihna, cum de multe ori, parteneri de-ai mei la asemenea ,,curse infernale'' au avut maifestari ciudate de toate felurile si care devenisera de nerecunoscut in comportament. Referitor la Dehlya 25 va pot povesti ceva hazliu. Proprietarul maghiar din Budapesta, a cumparat velierul de la firma mai sus mentionata. Totodata i-a intrebat pe acestia daca nu cunosc pe cineva care ii poate aduce barca in Balaton! Ei m-au indicat pe mine :)
Apoi a vrut si peridoc pentru barca, adresandu-se deasemenea firmei de unde cumparase barca. Firma cunoscandu-l printre altele si pe olandezul meu a aparut si el in ecuatie, cautandu-i peridoc, cu ajutorul meu. La un moment dat ungurul l-a intrebat si pe olandezul meu daca nu stie pe cineva sa ii aduca barca in Balaton, cineva de incredere, care sa nu ii cauzeze ceva damage-uri la transport, fiind o barca destul de scumpa. Olandezul meu m-a indicat tot pe mine :) Ungurul a inteles ca totul va fi ok. Dar pe drum pe masura ce ii trimiteam foto cu zapezile era din ce in ce mai stresat. Cand am ajuns la el cu barca se uita cam ciudat la mine, asa ca la unul ,,care nu are toate tziglele pe casa'' :o Voi povesti la momentul potrivit...

Radu: Velierul nu este al meu. Al meu este tot un Dehler Dehlya dar de doar 22ft. Voi mai pune foto cu aceasta de 25 ft pentru ca este superba si foarte dotata, interior/exterior.

Asadar, incepem ziua 12. Prognoza meteo era mult diferita fata de ce fusese cu o zi inainte. Soare, temperaturi pozitive, ehhee, alta viata. Ajungem din nou la barca si ma apuc de luminile peridocului. Mai fratilor, de la sarea de cu cateva zile inainte de pe sosea, tot ce era contact electric era corodat intr-un hal incat m-a apucat pranzul in marina mesterind si schimband lumini. Intr-un final le dau de cap, termin de legat barca, verific din nou tot si gata. Plecam in final dupa ce ne luam ramas bun de la cei din marina. Fac doar cativa km si surpriza maxima. Din nou, compresorul de aer refuza sa mentina liftat sistemul pernelor din suspensia spate. Verific din nou greutatea pe carlig. Totul corespundea. Cum scoteam barca de la carlig, totul revenea la normal. Cand o cuplam, compresorul de aer nu mai facea fata cu debitul de aer. Mai sa fie! >:( Imi scot dinamometrul de verificat greutatea pe cupla. Aveam 80 kg, deci sub sarcina maxima verticala a masini ( 100 kg). Ma intorc cu barca in marina. Aia consternati:
- :o Ce s-a mai intamplat?
- Compresorul de aer refuza sa lucreze cum trebuie!
- Cum? Pai nu a fost schimbat ieri cu unul nou?
- Ba da! Si tocmai asta ma socheaza...
- Si noi am cumparat odata un compresor defect de fabrica!
- Nu pot sa cred....
Il sun pe olandezul de la firma de unde luasem compresorul cu o zi inainte. El imi spune ca numai acela era singurul din stoc si ca nu are cu ce sa il schimbe. Reconfigurez rapid treaba, las barca din nou in marina si plec vreo 100 km spre un service unde imi intretin masinile de de ani de zile si unde ma cunosc foarte bine cu olandezii. Ajung la ei si ii rog sa imi permita sa desfac iar sistemul de suspensie spate sa vad ce mai are. Ei oameni super de treaba, imi dau un banc de lucru complet la dispozitia mea. Aveau foarte multe lucrari in desfasurare si nu aveau timp de mine, ci doar din cand in cand ma mai sfatuiam cu ei. Bineinteles ca am rezolvat totul ca la carte, in conditii de inalte standarde de calitate 8) Era o supapa montata gresit din fabricatie in compresor si la presiuni mari scapa aer. Si daca tot eram in service, si auzind prognoza meteo pe Germania pt a doua zi, ii fac masinii cadou si doua anvelope de buna calitate pe puntea fata. M-am felicitat pentru asta a doua zi prin nameti :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Decembrie 28, 2017, 10:17:10 am
Ziua 13:
Cu toate rezolvate( inclusiv o revizie generala la masina) ca sa nu mai apara cine stie ce surprize tehnice, mergem sa ridicam barca din marina. De data asta chiar am plecat de-adevaratelea :) Pana ne-am luat noi la revedere de la mai toti prietenii olandezi, pana am facut cumparaturile de drum, ne-a apucat iar seara prin Olanda. Reusim sa ajungem in zona montana in Germania( Giessen, Olpe), bineinteles dupa ce am pierdut iar o gramada de timp cautand parcari libere, mai ales ca incepuse sa ninga iar ca in povesti >:( si in final ma adapostesc intre doua camioane. Nani de voie pana dimineata. Desteptarea din zori a fost data de un sofer de tir polonez:
- Catastrofaaaa, curva miaci!...urla el prin parcare insotit de un harjait de lopeti din toate partile!
Deschid ochii sa ma uit pe geam. Vizibilitate zero! Ma dau jos din masina direct in zapada aproape pana la genunchi. Incerc sa ma orientez sa vad incotro era iesirea din parcare! Ma credeti ca am pus GPS ul ca sa ies. Totul era alb , toate indicatoarele erau acoperite de zapada viscolita si lipita de ele. Nu mai stau pe ganduri, imi pun toate device-urile antiderapaj in functiune si dupa mai multe manevre reusesc sa parasesc parcarea. Saraca nevasta-mea nici nu intelegea ce se intampla. Am plecat cu ea aproape dormind, si la un moment dat o aud din spate bodoganind:
- In viata mea nu mai plecam de acasa in Decembrie >:(
- Buna dimineata , nu vrei sa conduci tu ca sa nu mai comentezi atat?
- Bip...bip...bip....
Era ora 06.00 dimineata. Infern de drum, toti mergeau ca melcii. Exact cand s-a luminat afara luminile peridocului au inceput iar sa se stinga una cate una. In viata mea nu am patit sa am atatea probleme cu luminile unei remorci. A trebuit sa apelez la rezerva strategica de becuri sa am din nou toate luminile functionale. Dar am rezolvat si asta cu calm, stiind ca pe Austria se pot risca amenzi usturatoare, pentru orice bec nefuctional, chiar si pentru cele care nu sunt obligatorii, spre exemplu cele laterale de pozitie galbene, care pot fi doar catadioptrii. La austrieci pricipiul este urmatorul: Daca este bec, trebuie sa functioneze. Daca nu, amenda.
Reusesc sa ajung la Budapesta, bineinteles dupa ce am cautat iar 2 ore locuri de parcare. A doua zi, vineri, aveam stabilita intalnirea cu proprietarul Dehlyei in Balaton. Pe la 01 noaptea ma trezesc cu mesaj de la el:
- Unde sunteti?
- Budapesta!
- OOOooo ai condus azi peste 1200 km pe zapada? :o
- Da. am de livrat o frumoasa barca maine dimineata 8)
Deci el nu dormea la gandul ca ,,printesa'' lui se apropia de casa. Vremea frumoasa, fara ninsoare in Ungaria.
Titlu: Re: 12135
Scris de: radu andritoiu din Decembrie 29, 2017, 12:51:56 am
salut dbr,
cam cat ar face un velier ca acesta?
multumesc
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Ianuarie 02, 2018, 12:09:27 pm
Radu: Barca a fost in final 11500 euro. Un pret bun zic eu, la cum sunt cotate Dehlyiile 25 si la ce dotari are care poate nu se vad in foto( Yanmar inboord 16 cai, diesel, elice plianta, gelcoat original, aparatura de navigatie, panouri solare, iar barca arata interior exterior pe o scara de la 1-10 de nota 9,50)
Asadar, sa mai continui povestea, deci ziua 14:
Desteptarea si continuarea drumului din Budapesta spre Balaton. Locatia din Balaton era pe coasta de S-E a lacului. Cand mai aveam 50-70 km de destinatie, incep sa il sacai pe proprietar cu mesaje pe whatss app. El nici un raspuns. Mai sa fie...Ajung in micul satuc de detinatie de pe malul lacului, trec de adresa si imi caut un loc de oprit cu barca dupa mine. Era ora 09.50. Intalnirea fusese stabilta pentru ora 10.00 8). Il sun din nou si iar nimic:
- Mah asta nu raspunde! >:( O fi baut azi noapte de fericire?
- Dar ce facem cu barca? Unde o lasam?
Si cum stateam noi asa si ne uitam unul la celalalt :o apare in tromba o masina cu numere de H cu unu disperat in ea strigand pe geam:
- Mi-am uitat telefonul acasa!!!! :)
- Aaaaa...deci tu esti Brutus? Mi-am dat seama de asta cand am vrut sa va intreb unde sunteti!!!
Ce sa mai zic, bine ca nu a plecat de acasa cu un pantof de un fel si altul de alt fel, sau cu chilotii in loc de fes la cat era de disperat omul sa isi primeasca ,, printesa'' acasa...Il intelegeam perfect ;)
Omul foarte de treaba si hazliu. Ne imprietenim rapid spunandu-i de la inceput ca si eu tot o Dehlye am. Ne conduce la locatia exacta, un loc de pastrat barci iarna , unde erau zeci, imi prezinta si Dehlya lui de 22 ft. Deci omul trecuse la ,,next level'' cu noua 25 ft. Cea de 22ft urmeaza sa o vanda, si o voi prezenta la topicul de vanzari, deoarece barca arata deasemenea foarte bine. Motivul trecerii la una mai mare era bineinteles cel al cresterii copiilor si necesitatea unui spatiu mai mare.
Aproape ca ne-a apucat seara stand la povesti cu el, cand deodata ii trece lui prin cap sa ne arate ospitalitatea lor si sa ne prezinte Ungaria si din punct de vedere gastronomic. Eeee, pana aici ne-a fost! Va dati seama ca am plecat dimineata de acolo dupa cele consumate, pentru ca barca trebuia ,,udata'' nu? Norocul nostru cred ca a fost cu acel renumit Unicum, care si-a spus cuvantul d.p.d.v digestiv ;)
Comentariu feminin dimineata dupa ce ne pusesem deja la drum, asa ca o concluzie, dupa cele bagate in noi seara la masa:
- Mah , astia parca sunt mai ca noi romanii! Beau si mananca de zici ca au trei guri ;D
- Daaaa...mi-a placut maxim atmosfera de voie buna de aseara! Toti erau fericiti nevoie mare...
Ajungem spre dupa amiaza, conducand pe o ploaie torentiala mai toata Ungaria, in sfarsit in Arad.

Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Ianuarie 06, 2018, 03:58:49 am
In Arad bineinteles ca pana ne-am foit sa preluam barca din Suedia gazduita pentru cateva zile de Sebba si Pilgrim, s-a facut seara si chef de bere. Asa ca am stat pana seara tarziu la palavre ... ;) A doua zi abia am facut ochi pe la 09-10 >:( si din acest motiv am ajuns in Bucuresti in miez de noapte, orbecaind cu T sa parcam remorca .
Ce vreau sa spun in incheiere, poate ca ar fi trebuit sa scriu la finele anului trecut, asa ca un epilog si o mica trecere in revista, o balanta a realizarilor pe care fiecare om si le propune ca target la inceput de an.
Anul trecut , pe exact vremea asta eram plecat dupa Albinul 25 al lui Mihai, si atunci mi-am propus sa aduc in 2017 , nu mai putin de 12 barci. Cea din Suedia a fost cea de-a doisprezecea :) Asadar ,,mission over''!
Pe de o parte sunt fericit ca am putut sa ma tin de promisiunea facuta mie, care la inceput de an parea o nebunie, dar acum tragand concluziile parca ma simt un pic obosit. Da ,asta este cuvantul corect, obosit, dar fericit ca suntem mai multi cu 12 pe ape ;)
Stima tuturor.
Titlu: Re: 12135
Scris de: pelicanul din Ianuarie 06, 2018, 09:07:37 am
Ai pus la socoteala si barca mea, pe care ai dus-o in Grecia? Nu figureaza la intrari in Romania, dar e tot o barca dusa vreo 900 de km.  :) Intotdeauna mi-a placut sa fiu al 13-lea!  :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Florio din Ianuarie 06, 2018, 09:31:57 am
In Arad bineinteles ca pana ne-am foit sa preluam barca din Suedia gazduita pentru cateva zile de Sebba si Pilgrim, s-a facut seara si chef de bere. Asa ca am stat pana seara tarziu la palavre ... ;) A doua zi abia am facut ochi pe la 09-10 >:( si din acest motiv am ajuns in Bucuresti in miez de noapte, orbecaind cu T sa parcam remorca .
Ce vreau sa spun in incheiere, poate ca ar fi trebuit sa scriu la finele anului trecut, asa ca un epilog si o mica trecere in revista, o balanta a realizarilor pe care fiecare om si le propune ca target la inceput de an.
Anul trecut , pe exact vremea asta eram plecat dupa Albinul 25 al lui Mihai, si atunci mi-am propus sa aduc in 2017 , nu mai putin de 12 barci. Cea din Suedia a fost cea de-a doisprezecea :) Asadar ,,mission over''!
Pe de o parte sunt fericit ca am putut sa ma tin de promisiunea facuta mie, care la inceput de an parea o nebunie, dar acum tragand concluziile parca ma simt un pic obosit. Da ,asta este cuvantul corect, obosit, dar fericit ca suntem mai multi cu 12 pe ape ;)
Stima tuturor.

Să fii sănătos și să ai an bun, pe măsura pasiunii pe care o pui în tot ce faci !
Dacă ai vreun moment în care te simți obosit, e semn de la Dumnezeu, că nu te-a creat în scop workaholic, ci trebuie să mai și petreci cu prietenii. Chestiune la care eu, unul, am dobândit experiență și pricepere :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Ianuarie 06, 2018, 10:11:14 am
Pelicanol: Nu am pus- o la socoteala nici pe Sasanka dusa in GR si nici Fox- ul lui Gutzakis adus din GR. 12 au fost doar intrarile! :)
Titlu: Re: 12135
Scris de: Haiduc din Ianuarie 06, 2018, 10:31:12 am
Salut Bogdane suedeza adusa de tine este de vanzare deja?
http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/barca-cu-motor-si-cabina-3992.html (http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/barca-cu-motor-si-cabina-3992.html)
Pacat asa ceva nu se merita vanduta este ceva old school sus pe punte cu o pipa la apus de soare...ehe...
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Ianuarie 07, 2018, 10:53:43 am
Florio: Stiu ca am lipsit si de la multe intalniri dar ce sa fac daca am fost tot pe drum. Pana si la cea de sfarsit de an nu am reusit sa ajung doar pentru cateva ore intarziere. Nu prevazusem chiar asa intarzieri din cauza vremii nefavorabile >:(
Workahoolik se poate spune, dar deoarece de fiecare data incerc sa imbin utilul cu placutul, orice problema aparuta, de orice ordin, fie ele tehnice sau neintelegeri legate de comunicare sau pur si simplu legate de oameni, am invatat sa le transform in clipe frumoase de neuitat si implicit in subiecte de povestit. De la mainile crapate de frig sau prea multe fiare manevrate in timpul zilei , la semineul din camera de hotel, sau unele locuri pitoresti pe care le aleg cu mare grija,in care in care sa imi petrec noptile impreuna cu sotia mea , care m-a urmat si mi-a inteles pasiunea pentru barci este un drum foarte scurt, pe care am invatat sa il driblez in felul meu. Ce poate fi mai frumos, decat contrastul de ,,culoare'' intre a-ti rupe mainile cu incarcari dificile si relaxarea de seara intr-o rezervatie naturala din Olanda ,la un pahar de vin, in compania unor prieteni, chiar daca nu vorbim aceeasi limba si ne despart mii de km de mari si tari.
Asa cum au spus si cei Doi Nomazi, si eu imi propusesem sa nu mai scriu. De altfel se observa ca nu am povestit de toate cele 12 ;) , si asta nu neparat din lipsa de timp, ci doar pentru a nu plictisi auditoriul.
In ciuda eforturile mele, cu care sunt obisnuit de altfel, au mai ramas cel putin doua barci neaduse din NL. Asadar oricat ma simt de ,,obosit'' acum, ma voi reculege putin si voi pleca dupa ele. Dar o voi face pe o vreme mai blanda. Urmaresc zi de zi prognozele meteo pe vest in EU si nu sunt prea ok. Iar raspunderea este mult mai mare cand nu sunt barcile tale. Lasand un pic pamfletul la o parte, o sa incerc sa va explic ce inseamna pentru mine calatoriile acestea intr-un oarecare necunoscut, fiecare barca avand particularitatile ei legate de forma ,dimensiuni si greutate.
Exista cateva prinicipii de la care incerc sa nu ma abat, principii care mi-au fost aratate in timp. Incalcarea lor , m-a costat intotdeauna foarte mult, spre exemplu in luna Martie 2017 era sa ma coste chiar viata! La acel moment , sotia nefiind cu mine, am incredintat masina ( fara nimic la carlig)- cu toate ca nu o incredintez niciodata nimanui cu exceptia sotiei-spre conducere unui amic, care mi-a adormit la volan in plina Germanie si mi-a intrat la miezul noptii in parapeti pe autostrada. Avarii usoare de altfel, doar ca am simtit-o mai aproape ca oricand pe doamna in negru. Dar Cel de Sus , cel care cum spui tu m-a creeat workahoolic mi-a aratat inca o data si poate pentru ultima oara ca un principiu incalcat fata de tine inseamna lipsa de respect fata de sine. Lucru din care am invatat ceva dar care nu m-a descurajat in a duce la bun sfarsit ceea ce imi propusesem la inceput de an. Suprasolicitarea nervoasa este maxima mai ales cand nu stii la ce te duci. Solicitarea fizica te face sa te resimti dupa cei peste 100 mii de km parcursi doar in ultimul an. Am ajuns sa simt ca atunci cand conduc ma odihnesc si ma relaxez :)
Judecand d.p.d.v financiar, poate ca multi vor crede ca toate astea mi-au adus in final profit, dar dupa tragerea liniei de sfarsit de an, va pot spune ca lucurile stau cu totul altfel. Inainte de orice, am facut ceea ce am facut din pasiune si credinta ca imi voi putea aduce si eu aportul in felul meu la ceea ce inseamna viata pe ape, pentru noi cei care iubim navigatia , fie ea cu vele sau cu motor.
Fiul meu ne intreaba de fiecare data cand ajungem acasa cu bine:
- Cum a fost? Omul cu barca a fost fericit?
- Da. A fost fericit!
- Atunci inseamna ca si voi sunteti fericiti! :)
Asta m-a facut sa imi fac propunerea cu cele 12, si nu in ultimul rand vazand activitatea multor Oamneni vrednici, de isprava, de aici de pe forum, fie ca ma refer la cei cu atelierele lor frumoase din care ies lucruri minunate, sau cei care naviga cu ale lor ,,printese'' incercand sa cucereasca noi orizonturi pe ape.
Pentru mine orice rasarit sau apus de soare, cand veneam spre casa cu o barca din Olanda, Franta, Italia, sau orice alta tara , imi creea o stare de bine, doar la gandul ca cineva va savura aceste clipe pe ape in curand :)
Iar toate lucrurile acestea nu s-ar fi intamplat fara ajutorul celor care m-au sustinut fie prin gandurile bune,
fie prin ajutor de orice fel, Brigada Arad, Constanta, Galati, Braila, Bucuresti si nu numai, carora le multumesc din suflet.
Sa ne vedem cu bine pe ape dragi Prieteni, pentru ca daca apa nu e, nimic nu e...
Stima tuturor.
Titlu: Re: 12135
Scris de: Dbr din Ianuarie 07, 2018, 10:55:49 am
Haiduc: Am vazut si eu acum treaba asta, dar nu o comentez.