Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Florio

Pagini: [1] 2 3 ... 157
1
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Azi la 02:30:42 pm »
Aici e stirea: http://www.oregonlive.com/pacific-northwest-news/index.ssf/2018/01/chilling_video_fisherman_jumps.html


Așadar tipul ce conducea powerboat-ul, un nene de 75 de ani,  a argumentat că stătea jos și nu putea vedea în față, fiindcă barca glisa cu prova ridicată.
Isn”t that cute?  :)
Ține-i Doamne pe acasă!

P.S:
M-au derutat puțin reclamele cu care începe și se termină filmul. Probabil băieții au sărbătorit fentarea morții, îmbinând utilul cu plăcutul: dacă tot aveau filmarea, să iasă un ban din reclame :) . Nimic rău în asta, așteptăm cartea și filmul artistic :) 

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Azi la 12:02:42 pm »
Si de dimineata am citit pe site-urile de stiri despre acest accident pe ape interioare:

https://www.youtube.com/watch?v=agWmkZYu31Q&feature=youtu.be

Am văzut și eu filmarea cu accidentul, nu și știrea despre ce, unde, cine. E terifiant să fii în situația aceea.
Ca să nu ajungi așa, nu ancorezi în șenal navigabil niciodată. Nu știu ce apă e aceea, dar dacă pescarii au ancorat în șenal, e o ilegalitate care scurtează viața.
Despre conducătorul powerboat-ului, lucrurile sunt clare, nu e nimic de zis.
Filmul e binevenit, arată și celor mai neîncrezători ce se poate întâmpla. Purtați veste și fiți atenți.



Acum, nedumeririle mele:
1. N-am găsit o știre, ci doar filmul. Poate n-am căutat eu bine.
2. La film scrie 12 august 2017. Oamenii nu sunt îmbrăcați de august.
3.Totul pornește pe reclama comercială a magazinelor Salmon Trout Steelheader și Angling Oregon. Continuă cu cei trei făcând reclamă vestelor Onyx. Nu vestelor în general, ci Onyx.
4. Barca lovită nu s-a scufundat, oamenii n-au pățit nimic deși vremea era rece și apa trebuie să fi fost la fel. Doamne ajută, că nu le vrea nimeni răul.
5. Totul e filmat din două unghiuri prova, direct pe șalupa ce vine. Alte camere nu se văd pe barcă.


3
Cafenea - Discutii generale / Re: Podul de la Braila
« : Ianuarie 16, 2018, 01:51:49 pm »
Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.

Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215

Filmul e grăitor, cu siguranță toți îl știam, dar ce putem face?
Omenirea a descoperit în teoria consumismului, o modalitate rapidă de îmbogățire corporativă, ridicată pe cadavrul părții utile și frumoase a planetei pe care trăim.
Astfel se consumă resurse (metale grele ori prețioase, elemente epuizabile) pentru fabricația unor lucruri ori device-uri programate să fie aruncate imediat, chiar în stare de funcționare, pentru a face loc altora.
Autopăcăleala constă în justificarea că doar așa se plătește cercetarea pentru lucruri mai bune. Dar nu e deloc așa, la scară planetară omenirea e dobitoacă: plătește cercetare distructivă mai mult decât cercetarea creativă. Plătește cercetare despre ce trebuie făcut ca produsul să se strice într-un termen. Plătește cercetare pentru realizarea unor tehnici de război ultradistructive.
Toți știm asta, dar suntem conduși spre o sclavie perpetuă, în care culmea, ne otrăvim apele, distrugem valorile, pentru de exemplu ”noul I-phone”.
Lucrul acesta îl simțim lăuntric noi ăștia îndrăgostiți de ape, fiindcă ne căutăm senzația de libertate pe care ele ne-o conferă.
Doar că apele au început să conțină munți de deșeuri ale consumerismului, ori metale grele din aceeași sursă.

P.S.
 Căutând o mașină de cusut rezistentă pentru treburile bărcii, am găsit comparații între un Singer de actualitate, heavy duty, și un Singer 66 de pe vremea lu” mamaia. Cel de la mamaia funcționează excelent și azi, coase straturi groase de piele ori straturi subțiri de material, funcționează manual.
Câte resurse, cercetare, mașini folosite și aruncate s-au utilizat între cele două modele, doar ne putem închipui.  Certitudinea azi e că funcționează la fel. https://www.youtube.com/watch?v=Dy84uMGO7ew

4
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 15, 2018, 01:54:03 pm »
Mi-am intarit o convingere mai veche... vom naviga solitari, sau deloc... :)

Cu toții ne asumăm riscuri atunci când ieșim pe apă. Nu e mediul nostru, iar atât timp cât nu avem branhii, o eroare ca mai sus înseamnă trecerea ”dincolo”.
Voi doi vă susțineți camaraderește unul pe celălalt, ați trecut prin multe, iar călătoriile voastre sunt departe de cele turistice. Sunt niște expediții cu grad mare de risc. De unde vine și frumusețea :)
Soția din incidentul cu pricina, nu era un camarad, un tovarăș de călătorie. Era o casnică, ce schimbase canapeaua de acasă cu cea din careul bărcii.
Cu acest gen de familie, nu e cazul să navighezi mai mult decât cu șalupa pe lac sau cu velierul la 2 mile de țărm. Exclus ape reci de extrasezon, mare peste gradul 3, sau orice te scoate din limitele unei excursii turistice prin fața stațiunii.

Apropo de ieșirea pe care ați avut-o în strâmtoare cu velierul, regret mult că nu ați avut vânt, pentru a simți fiorul ”acela” :) . Poate nu a fost alegerea cea mai bună. Cred că nimerit ar fi să ieșiți pe o barcă având 2-3 oameni ca echipaj. O ieșire simplă, tăcută, o incursiune în mare și vânt. Să poți sta singur în prova, cu gândul tău și cu valurile tăiate de etravă.
Tot pe acest subiect, părerea mea este că tipul vostru de expediții se pretează la U-boat mai mult decât la o barcă mare. Cu un U-boat poți accesa toate acele sălbăticii care vă atrag. O barcă mare vă obligă la zone mai accesibile, cel puțin până vă rodați o experiență de lupi de mare, cărora nu le pasă de vicisitudinile vremii. Dar în principiu, întotdeauna îți va păsa de ce spune Eol, indiferent de rezistența bărcii pe care ești :)

5
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Ianuarie 14, 2018, 07:00:09 pm »
@Florio tu , x-petrolist si Ciby, cu care zilele astea ma intalnesc virtual foarte rar doar pe FB, sunteti singurii barcagii cu care m-am intalnit macar o data in realitate, dar Vincentiu asta, desi practic nu-l cunosc, pare o naluca simpatica... :)

Da, e o figură :)
Apare fugitiv la minutul 0:09, în colțul stânga al grupului de colindători (fiindcă el filma) :  https://www.youtube.com/watch?v=D_2-GwnxnQU

Filmul e antologic. Aniversa prima coagulare a pasionaților de bărci :)

6
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Ianuarie 13, 2018, 09:12:50 am »
Gata, am vazut dintr-o bucata filmul Yiwarra Kuju. Super tare!!! Nici nu mi-am dat seama cat a fost de lung pana nu mi s-a facut sete. Sunt multe de povestit, am pierde zile intregi daca ar fi sa discutam pe marginea filmului si a calatoriei coast to coast. Multe, multe….
Asa la prima impresie, incep cu cea mai tare secventa ever: 2:49.30, doi papagali, doua stanci, doi Nomazi… Filmarea cu cei doi rozalii trecand in zbor este tare de tot….
Cam imi dau seam ace inseamna sa faci intro-ul, care aproape face cat jumatate din film (in termini de productie vorbesc) cu filmarea din metrou, efectele la titluri… aproape m-am intrebat cine e aratosul din Valdez/Alaska sau cei doi frumusei din Maui, asa de tare m-ati luat…. Revenim: foarte tari sunt overlay-urile cu indicatii de pe film, titlurile sunt facute profesionist, muzica alterneaza, de la ritmuri tribale la cea clasica. Cel putin in secventele de film cu muzica de la min. 32-35, 37-38, 45 etc. am vazut Australia asa cum e ea, apoi am regasit acelasi gen repetat ulterior la 1:45:06, 2:18:50, 2:30:00, 2:43:00, 2:46:00.
Frumoase filmarile subacvatice de la recif, insa parca sunt cenusii coralii, de ce? V-au dus in zona unde si asa incepuse depreciarea si au facut-o turistica? Vad ca au amplasamente semipermanente acolo, gen heliport. Asa, ca mi-a sarit in ochi: de ce tii snorkelul pe dreapta?
Si nu v-au ametit curbele de la Cape Tribulation? Mie imaginile de la min. 48 mi-au facut chet de drum, de diminetile cand dupa o noapte de condus cei din masina dormeau si admiram rasaritul soarelului prin muntii Turciei….
Oricum ,trecerea desertului a fost un tur de forta, cu tot ce a insemnat ea: praf, dune de nisip, cratere, zdruncinaturi… Am vazut la sfarsit ca parca va mai era dor de el….
Hai ca ati filmat si cu drona… Iar cand ati lipit stickerul pe caroseria ruginiturii aleia, am inteles: Grumpy was here, dar Seasick, in mijlocul desertului??? Copacul ce l-ati carat oleaca de kilometri pe masina, ce rol a avut? Am vazut catargul din botul masinii (dupa cateva zile ati pus si drapelul US pe el), initial am crezut ca e antena UHF pentru CB, dar nu aveati asa ceva. Acolo numai camionagii au? Nu v-au dat voie?
Wage of Fear, foarte tari imaginile intercalate… si cred ca balena de la 2:33:33 i-a facut cu aripioara lui Seasick si nu morocanosului de Grumpy  :) :) :)… Iar la 2:37.00, doi pescarusi, doi Nomazi, mereu doi …
Iarasi la 2:38.00, cadrele sunt filmate de voi? Par ireale…
Am zis, sunt multe, multe de discutat, dar pe ansablu, singura imagine mi-a ramas cea de la 2:49:30…. Frumoasa calatoria, foarte frumoasa…

Aceleași impresii am trăit și eu, cu surprindere, fiindcă (spun pentru a doua oară) nu mă așteptam să mă captiveze o călătorie cu mașina. Se pare că Grumpy a avut dreptate: când ești un călător și ai cheamarea zării, nu contează dacă o faci pe apă sau pe uscat :)
   Intrebările tale au răspuns chiar în film, de aceea eu am tot pus stop adesea și am reluat pasaje, să văd și să înțeleg mai bine, fără să pierd ceva din incursiune. Densitatea de informație te păcălește, uneori e doar vizuală și săracă (câteva replici în mașină) și imediat devine foarte concentrată în conținut și dinamică video. E adevărat că unele informații au mai fost date pe parcursul topicului (nedotarea cu stație radio, catargul cu steguleț de nisip care trebuia să fie de 3m, etc...), dar ăsta e păcatul și totodată plăcerea forumurilor: trebuie să ții pasul :)
În altă ordine de idei, pe mine m-a lovit nostalgia întâlnirilor cu Vincențiu prin preajma apelor (TID, tabere de creație, călătorii cu vele, etc...)  făcând ordine prin poze. De aceea te-am sunat, bestie acvatică, dar nu te-am găsit :)

7
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 13, 2018, 08:44:39 am »
De invatat sotia cum sa procedeze, o inveti, dar trebuie sa- i dai si motive intemeiate sa vrea sa intoarca barca... :)

Da, aici e o variabilă serioasă. :)
S-au făcut și filme după asta.

8
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 12, 2018, 10:09:28 pm »
S-a întâmplat de curând în oceanul Pacific, cu un skipper bulgar şi nevastă-sa. Nevasta a fost până la urmă salvata de ceva navă comercială iar barca a ajuns pe reciful de lângă o insulă. Norocul nevestei a fost telefonul prin satelit, l-a sunat pe fi-su care a alertat autorităţile din zonă. Skipperul nu a fost găsit.

Este foarte complicat ca un pasager fără cunoştinţe de sailing să te salveze. De fapt ar fi baftă chioară! Eu le dau echea pe mână imediat ce ies dintre pontoane, să se obişnuiască cu ea, şi le explic de unde şi cum se porneşte motorul şi cum funcţionează maneta de acceleraţie şi inversor, iar când ies din cockpit şi sunt valuri folosesc chinga şi mă leg de barcă.

Nu-i așa complicat, decât pe valuri sau aproape imposibil pe mare grea.
În cazul de față soția era prezentă când skipperul a căzut. Ba chiar i-a strigat femeii să întoarcă barca (marea scofală era să oprească pilotul automat, dar n-a știut).
Odată oprită barca, o ajungea omul inot. Dar n-a fost să fie.
O simplă întoarcere în vânt fără să atingă manevrele mobile, pune barca la capă. Cu condiția să țină cârma cum trebuie, pentru a opri girația. Nu e greu, trebuie doar exersată puțin. Dacă tot navighezi cu familia, înveți familia.
După ce am postat asta, am urcat la soție, chitit s-o întreb: dacă se întâmplă să cad din barcă, știi ce să faci? Știa. Zice: ”pun barca cu prova în vânt și îți arunc colacul ăla Lalizas”. Da, e un ”horse shoe” cu 50 m de saulă, de la Lalizas, legat de un pontil babord.

9
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 12, 2018, 12:25:34 pm »
http://www.solovela.net/4daction/Web_paginastatica?pag=popup_news&ID=1349532&doc=si&Muore%20in%20mare%20per%20via%20dell’autopilota
 Sa avem grija ca și cei cu care mergem sa aibă minime cunoștințe de manevra bărcii.


E un fapt tragic care se cere luat în serios.... dar cum Dumnezeu să faci asta, când totul aduce a umor negru?
Coechipierul tău, oricare ar fi el, prieten, soție, fiu, nepot, să nu știe să oprească barca?!?
Ok, poate nu are îndemânarea de a face manevra MOB. Dar măcar pune barca cu prova în vânt, ca să aibă omul posibilitatea să înoate până la ea.
Slăbește școtele să scoată velele din vânt, fă ceva! Moare omul ăla sub ochii tăi și tu pleci cu barca mirată de propria ta stupiditate?
Auzi, nici Mayday nu știa să dea, deși era un singur buton mare și roșu de apăsat!

Gluma morbidă (ca întâmplarea) ar fi: avea omul o asigurare de viață consistentă? Că poate asta a ajutat la eveniment.

10
Cafenea - Discutii generale / Siguranta în navigatie, la case mai mari.
« : Ianuarie 11, 2018, 03:47:00 pm »
Spuneam dimineață prietenilor, despre siguranța în navigație, succese și eșecuri. Se întâmplă și la case mai mari.
Exemplu, Clipper Round the World- Yacht Race, 18 noiembrie 2017. Echipamente de top, testate, utilizate. Ghinion, când omul se asigură bine, natura găsește o cale.
Barcă CV30, oceanul Indian, echipaj de profesioniști, echipat conform regulilor, veste, harnașament de siguranță.

La 1500 mile de țărm,  Simon Speirs cade de pe punte, fiind asigurat prin harnașament, de linia vieții. Ceva se rupe, omul ajunge în apă, este recuperat în stare de inconștiență și resuscitat fără succes. The end.

Buletinul preliminar raportului, ne spune că s-a rupt o carabinieră. Nu se poate, carabinierele, ca și hamul, sunt  ISO12401, rezistă la solicitări de peste o tonă!
Nu-i nimic, natura a găsit o cale.
În cădere, carabina s-a agățat de o piesă de tachelaj de pe punte și greutatea corpului a solicitat-o lateral, nu longitudinal cum a fost ea concepută. Așa că închiderea de siguranță s-a îndoit, a scăpat, iar omul a căzut și n-a mai scăpat.

P.S.
Cam așa nevighează barca în cursă: https://youtu.be/LZ4Ep_rok7g?t=10


11
Cafenea - Discutii generale / Re: Chemari si raspunsuri pe capcompas
« : Ianuarie 09, 2018, 10:17:44 pm »
Am parcurs filmul cu plăcere și curiozitate totodată, mărturisind că nu aveam o mare așteptare personală, dat fiind că o călătorie pe uscat nu e între pasiunile mele.
Umorul cu care sunt țesute cadrele, muzica adaptată la acțiune (o, ce de muzică! vedeți lista la final!), efectele, tranzițiile, îmbinarea cu fragmente din filme clasice... toate astea m-au ținut legat de ”peliculă” mult peste așteptări. De fapt am avut nenumărate momente în care am revenit pentru a rula din nou câte o secvență :) .
Sunt 3 ore! 3 ore!!
În care realizez că într-adevăr, o călătorie e o călătorie, pe apă sau pe uscat, are firul ei de suspans, atracția ei și conexiunea pe care o faci cu natura în care pătrunzi.
Am simțit aproape pe viu, că moartea mașinii înseamnă acolo moartea călătorului. În cazul în care nu ești boșiman :) . Desigur, Nomazii aveau echipament de semnalizare distress, ca pe mare. Dar mergând prin pustiul arid, e imposibil să nu simți apropierea de madama cu coasă. Prea suflă-n ceafă.
Momentele cheie au surprins în dialogul Nomazilor, trecerea pe mod ”română neaoșă” :) 
Momente de tensiune și momente de relaxare. Dune roșii, cu făgașuri, praf în drone sau în sandwich-uri, frigul de dimineață, arșița de amiază, carcase arse sau scâlciate ale unor mașini nenorocoase. Răsărit fain, foc prietenos, lagună superbă, ape azurii, corali, imagini de vis.
Australia :) .

Ah, să nu uit. Maximă e indicația de pe o fântână din pustiu: ”Drink more beer, you bastards!” :D

12
Pai e in format pdf, iar eu stiu ca fisierele pdf sunt deja comprimate la maxim, iar daca incerc sa arhivez cu winzip/rar/ace o sa-i maresc si mai mult dimensiunea. Parca exista nu stiu ce programe online care permit transferul de fisiere mari, dezavantajul e ca acel document nu e prea mult timp disponibil pt download.
Incercati sa o descarcati de aici, vad ca acum merge, eu am luat-o de pe un site contra cost. Aici e gratis vad:
http://www.bjgiurgiu.ro/carti/18.UNDE%20SUNT%20VAPOARELE%20DE%20ALADATA/UNDE%20SUNT%20VAPOARELE%2005%2005%202015.pdf


N-am știut de cartea aceasta, mulțumesc pentru link și informație :) .
E minunat că se transmit astfel de date, prin intermediul celor care scriu. Astfel pășim în domeniul formulat plastic: ”AMINTIREA TRECUTULUI O AU NUMAI CEI CAREAU SUFERIT CU ADEVĂRAT”.

13
Legislatie / Re: Clasa S - permis
« : Ianuarie 07, 2018, 01:08:02 pm »
Eu nu m-am lamurit.
In cat timp trebuie preschimbarte permisele vechi?
Cel  vechi nu are valabilitate, iar ordinul nu prevede un termen pentru preschimbare.

În momentul de față permisele neavând termen de valabilitate înscris, nu se schimbă, preschimbă, înnoiesc sau confirmă.
Singurele care se preschimbau erau Certificatele de Ambarcațiune de Agrement, care aveau un termen de 5 ani, trecut pe una din file. De doi ani, acestea se eliberează fără un termen de valabilitate.

Dacă apar modificări la legislație, vom fi atenți :)

14
Cafenea - Discutii generale / Re: 12135
« : Ianuarie 06, 2018, 09:31:57 am »
In Arad bineinteles ca pana ne-am foit sa preluam barca din Suedia gazduita pentru cateva zile de Sebba si Pilgrim, s-a facut seara si chef de bere. Asa ca am stat pana seara tarziu la palavre ... ;) A doua zi abia am facut ochi pe la 09-10 >:( si din acest motiv am ajuns in Bucuresti in miez de noapte, orbecaind cu T sa parcam remorca .
Ce vreau sa spun in incheiere, poate ca ar fi trebuit sa scriu la finele anului trecut, asa ca un epilog si o mica trecere in revista, o balanta a realizarilor pe care fiecare om si le propune ca target la inceput de an.
Anul trecut , pe exact vremea asta eram plecat dupa Albinul 25 al lui Mihai, si atunci mi-am propus sa aduc in 2017 , nu mai putin de 12 barci. Cea din Suedia a fost cea de-a doisprezecea :) Asadar ,,mission over''!
Pe de o parte sunt fericit ca am putut sa ma tin de promisiunea facuta mie, care la inceput de an parea o nebunie, dar acum tragand concluziile parca ma simt un pic obosit. Da ,asta este cuvantul corect, obosit, dar fericit ca suntem mai multi cu 12 pe ape ;)
Stima tuturor.

Să fii sănătos și să ai an bun, pe măsura pasiunii pe care o pui în tot ce faci !
Dacă ai vreun moment în care te simți obosit, e semn de la Dumnezeu, că nu te-a creat în scop workaholic, ci trebuie să mai și petreci cu prietenii. Chestiune la care eu, unul, am dobândit experiență și pricepere :)

15
Legislatie / Re: Clasa S - permis
« : Ianuarie 05, 2018, 08:22:57 am »
Buna seara si la multi ani! Imi poate spune si mie cineva daca e musai sa am bifa aferenta clasei S pe carnet, sau e suficient faptul ca am diploma de absolvire curs clasa S? Ideea e ca mie imi expira carnetul in 2019 si n-am chef sa ma duc la ANR pt atat. Multumesc pt raspuns!

Am o nedumerire, care m-a pălit după ce am dat răspunsul: permisul tău are o dată de expirare?
Eu unul nu știu despre așa ceva.

Pagini: [1] 2 3 ... 157
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud