Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 226
1
Cafenea - Discutii generale / Cu baicu prin munti
« : Septembrie 19, 2018, 10:53:16 pm »
Acum nu inseamna ca s-a terminat netu daca nebunu ala de admin a zis ca nu mai raspunde la provocari :). Asa ca hai s-o lasam in fasole de suparare, si sa trecem la chestii misto.

Eu nu sunt suparat, ci am fost doar foarte agasat de am scris mai inainte la fidbec ca nu mai am treaba cu forumu' ca inainte. Da' va asigur ca tot ce am scris acolo e pe bune. Adica cel putin momentan nu mai am treaba decat cu baietii cu AN-uri.

Ca sa rezum intr-o propozitie tot textul ala, ar suna cam asa: IMI BAG PWLA IN ELE DE BARCI :P.

Cam de acum un an ma ajunsesera anii de stres si epuizare in care am vrut sa-i ajut pe toti cei care ma solicitau. Bineinteles ca in "alturismul" meu am lasat totul deoparte si am pus pe locu' 1 barcagiii si barcile lor, pana mi s-a rupt filmu' si m-am imbolnavit.

Asa ca in toamna trecuta am hotarat sa-mi iau o pauza luuuuuuunga de la barci, tocmai ca sa nu ajung sa le urasc, fiind totusi cea mai mare pasiune a mea.

Si ca sa va spun exact, ultima mea iesire cu barca a fost anul trecut pe 24 iulie, cand am scos motoru' Mariner de pe fundu' canalului Sontea. De atunci nu m-am mai dat cu barca si nici nu am simtit nevoia, mai ales ca nu pot numi plimbare singura iesire de anul asta, acum 2 weekend-uri - 10 minute pe Dunare la Topalu cu o barca facuta de mine, la o proba.

Deci in toamna trecuta zis si facut: imi bag pwla in ele de barci, si ma apuc de una din cele mai mari damblale ale mele, calaritul coclaurilor montane cu baicu (bicla).

In ultimul an nu stiu daca au fost 5 weekend-uri in care sa nu fi plecat pe munte impreuna cu fata, cu baicurile. Ultima iesire din 2017 a fost pe 28 decembrie, prima iesire pe 2018 a fost pe 7 ianuarie, in zona observatorului astronomic de la Luncavita. Vremea a fost superba, incredibil de frumos pentru perioada anului nou.

Ca sa fac un bilant pe scurt, in acest an care a trecut am strabatut urmatoarele zone muntoase:
1. Cel mai mult in Dobrogea, fiind cel mai aproape si cel mai la indemana. Adica Muntii Macin, Dealurile Niculitelului, Podisul Babadag, Podisul Casimcei.
Am parcurs atat zonele geologice de origine hercinica (Pricopanul, Tutuiatu, Iacobdeal), cat si pe cele de origine caledoniana (Ghiunghiurmez).
2. Muntii Vrancei - si in zona estica, si in cea vestica, in secuime
3. Muntii Siriu
4. Muntii Giurgeu
5. Muntii Hasmas
6. Muntii Bucegi
7. Muntii Rarau - Giumalau

Am sa povestesc in ordine aleatorie despre cele mai memorabile ture. Chiar daca ultima a fost in Dobrogea, in zona Cozluk weekendul trecut, am sa povestesc acum de tura pe Rarau, pe 2-3 septembrie a.c.

Plecam noi sambata 1 septembrie din Galati spre Pojorata, unde inchiriasem o camera la o pensiune undeva la marginea satului, chiar pe Trans-Rarau. Pe drum veselie maxima, bairam pe bluetooth cu muzica de pe youtube, de erau fetele mele in culmea fericirii. Drumul pe E85 destul de ok, cu toate ca ma asteptam la trafic baban, fiind weekend.

Adevarul e ca drumul s-a aglomerat dupa ce am trecut de Falticeni si am intrat pe "Bulevardul Bucovina". Inainte de Gura Humorului traficul a devenit chiar nervos, dupa care mai departe s-a mentinut aglomerat, insa acceptabil.

Am ajuns la Pojorata pe intuneric, si dupa indicatiile primite am localizat Hanul Pastravarului, pensiunea fiind la 200 de metri mai sus. In sfarsit am ajuns noi la pensiune, unde am cunoscut un domn extraordinar din Iasi, pasionat de munte si veteran al traseelor de drumetie. Ne-am imprietenit si am povestit impreuna ce urma sa facem a 2-a zi.

A 2-a zi dimineata am vazut la intreaga dimensiune paradisul montan in care ne aflam :). Munti magnifici impaduriti, invaluiti de un abur dens al diminetii, prin care se strecurau cateva raze de soare ratacite.

Aceeasi incantare ca atunci cand te trezesti intr-o dimineata de octombrie in aburul care invaluie imprejurimile pe un lac din mijlocul Deltei. Dar in acelasi timp alta perspectiva si alta dimensiune.

Nu reusim sa ne saturam sa savuram maretia care ne inconjoara, si linistea desavarsita, asociata cu verdele atot-prezent. Hotarat lucru, avem in noi si ceva sange de munteni, de rezonam atat de mult cu aceste locuri.

Cam atat pentru seara asta, ca m-a ajuns oboseala, dar bineinteles ca VA URMA ;).

2
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Septembrie 19, 2018, 06:37:56 pm »
Merci Marian. Eu am sa raman acelasi dintotdeauna, dar numai pentru cine merita. Adica marea majoritate a userilor forumului.

3
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : Septembrie 19, 2018, 12:35:17 pm »
Asa e. Motorul pe oglinda = pescaj mic, putere necesara mica a motorului, intrare rapida in glisare, asieta optima, barca bine echilibrata, nu e nevoie de artificii gen trim tabs sau hydrofoil etc.

Pe de alta parte, la americani sunt preferate motoarele de puteri mari, mai ales la bass-boat, dar si la fisher-ele marine. Din cauza asta, se folosesc jack plate sau prelungiri exterioare pe care se pune motorul.
La puterile alea turbulenta nu e o problema, deoarece vitezele fiind foarte mari, turbulenta apare mult in pupa.

Totusi, in cazul cel mai des intalnit la noi, la romani, interesul nr. 1 este o performanta decenta cu minimum de consum. Din cauza asta e preferabila montarea motorului pe oglinda si nu pe o prelungire exterioara.

4
Echipamente si accesorii / Re: Peridoc pentru barca usoara
« : Septembrie 19, 2018, 10:16:54 am »
Peridocul de care spune Timberland vine cu numere rosii, deci nu ramane de facut decat inmatricularea la politie. Prin urmare nu ai nici o treaba cu RAR-ul.

5
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 19, 2018, 10:05:11 am »
Mircea, tu nu stii cum e la mine cand suna telefonul continuu. Nu e vorba de frustrari, ci pur si simplu am ajuns sa nu mai am putere. Am sa continui pe forum, dar sa inteleaga si lumea ca sunt si eu om.

Din partea mea faci ce vrei. Eu nu am gonit si nu gonesc pe nimeni. Am spus doar conditiile in care voi participa la discutii de acum incolo.

6
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Septembrie 19, 2018, 09:37:15 am »
Stimati colegi, in urma retragerii colegului draken de pe forum, consider ca am de spus unele lucruri.

Poate ati vazut ca in ultima vreme implicarea mea pe forum s-a diminuat mult. In afara de motivele de boala, am ajuns intr-un moment in care nu mai am nici o dispozitie de a participa la discutii si proiecte despre barci. Nu vreti sa stiti cate dezamagiri am strans in atatia ani de cand scriu pe net despre barci.

Ce fac acum fac din simtul datoriei fata de forumisti, dar entuziasmul meu s-a stins, din cauza modului cum am fost tratat de-a lungul timpului de multi useri. Adica "lasa ca vine Vali si rezolva tot, ce conteaza viata lui, ne e dator ca doar e forumul lui si doar el se pricepe".

Se pare ca sunt useri care nu pot sa metabolizeze ca eu nu mai sunt acelasi de altadata. Ca sa transez treaba, am sa scriu aici ce fel va fi de acum incolo din partea mea.


1. Singura interactiune cu barcagiii va fi pe forum - prin postari sau mesaje private. Exceptie vor face prietenii apropiati, plus baietii care au sau vor avea barci AN. Oricine ma suna fara a avea legatura cu persoanele mentionate va avea block permanent pe telefon.

2. Traiectul meu profesional e strict treaba mea. Nu ma intereseaza ce barca isi doreste cutare si vrea sa i-o fac eu. Singurele barci pe care le voi face in viitor sunt barcile AN. Daca voi lucra ceva unicat, voi lucra doar pentru mine.

3. Nu am nici o obligatie sa consiliez pe cineva vizavi de nush ce barca sau motor. Cand m-am apucat eu de barci, nu exista nici un Vali la care sa apelez, asa ca m-am descurcat. Cine vrea consultanta, sa caute, eu nu sunt disponibil, decat cel mult pe forum.
Singurele barci la care voi mai asigura consultanta, modificari, reparatii etc sunt barcile AN. Deci nu ma mai cautati vreodata pentru alte barci.

4. Contributiile mele pe forum se vor rezuma la problemele des intalnite - de hidrodinamica, seakeeping, legislatie etc. Nu voi mai raspunde la probleme individuale decat in masura in care consider ca se merita.


Va asigur ca nu e vorba de vreo toana de-a mea, si ca treaba e foarte serioasa. Sunt intr-o stare de epuizare de care nu vreti sa stiti. Amintiti-va de insufletirea si pasiunea cu care participam altadata si pe forum, si la intruniri, si la treaba la barci, si ganditi-va cat rau am strans de am ajuns sa scriu ce scriu aici.

Singurul meu scop de acum incolo sunt barcile AN si persoanele care le au sau le vor avea. Asta nu inseamna ca "mi s-a urcat la cap" cumva, ci ca pur si simplu nu mai am nici chef, nici putere de altceva.

Daca vor fi conditii, poate ma voi intoarce la vremurile bune, dar nu promit nimic. Am sa continui sa scriu pe forum in masura in care am dispozitie, dar doar atat. Doar prietenii apropiati si posesorii actuali si viitori de AN ma pot contacta si altfel decat pe forum.

Va doresc toate cele bune, si mai ales sa fiti intr-o stare sufleteasca mai buna decat sunt eu acum.

7
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 18, 2018, 08:59:10 am »
Imi cer scuze de off-topic, dar trebuie sa spun lucrurilor pe nume.

Alta faza: in martie 2015 eram bolnav in ultimul hal de la viroza aia respiratorie care daramase atata lume. Abia puteam sa vorbesc, aveam febra mare si tuseam continuu.

Ma suna culmea - un coleg de forum, sa ma intrebe ce barca cu panze sa-si construiasca, cum sa faca etc. Ii spun ca nu sunt in stare sa vorbesc, a fost un efort inclusiv ca i-am raspuns. Omul insista, ca nush ce si nush cum. Ma apuc sa-i povestesc, asa in halul in care eram.

Dupa cateva zeci de minute, omul ma anunta abrupt ca i-a venit nush ce musafir pe care-l astepta, dupa care-mi inchide telefonul in nas! Atunci mi s-a intunecat, l-am sunat inapoi si i-am spus "kwaie, uita numarul meu, cu mine nu mai ai vreo treaba!" A inceput cu scuze etc, dar pentru mine treaba era deja transata.

Asta e inca un exemplu despre cum inteleg unii disponibilitatea celorlalti de a-i ajuta. Nu mai stau sa povestesc despre asta, dar asemenea intamplari au fost prea multe de-a lungul timpului, de am ajuns azi sa nu ma mai intereseze nici de forum, nici de barcagii, nici de barci. Vali de altadata nu mai exista.

Si cu asta basta cu subiectul asta. Propun sa deschidem un topic nou, despre variante de multicoci accesibile si tractabile. Nu va asteptati la expuneri savante din partea mea, ci am sa intru pe forum doar daca voi considera ca intr-adevar se merita. Si fara "provocari" care sa determine "afirmatii publice".

8
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 17, 2018, 10:08:15 pm »
Eu am ajutat si ajut oricand cu placere pe oricine are nevoie. Cu conditia unui dram de bun-simt din partea respectivului, nu cum mi s-a intamplat in trecut, sa fiu sunat noaptea cu probleme de barci.

Iar vizavi de dat raportul, daca te uiti in urma pe forum ai sa vezi cum am primit de multe ori intepaturi "haide ba, pai ce faci, ne arati sau nu". La asa ceva nu am percutat si n-o sa percutez vreodata. Doar cand voi considera, atunci voi povesti ce si cum.

Pe de alta parte, daca e cineva care vrea sa faca ceva, n-am sa iau de la capat chestii pe care le-am scris de zeci si zeci de ori. Cand cineva e motivat, asta se vede, cum a fost cazul lui Iris cu catamaranul Saylon. Intrebari punctuale - raspunsuri punctuale. Nu vise ambigui, ci solicitari la subiect. E singurul mod in care pot fi convins sa ma implic constructiv in discutii.

Revenind la subiect, e plin de planuri gratis de multicoci din care sa alegi, nu e nevoie de vreun Vali sa reinventeze roata. Uite de exemplu Tornado: https://www.thebeachcats.com/gallery2/main.php?g2_itemId=11132

Sau atatea planuri pe site la Delftship. Sau in colectia Katera i Iahti. Sau la Svenson. Sau in cartea lui Gary Dierking. Etc etc. Trebuie numai sa vrei cu adevarat, restul vine de la sine.




9
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 17, 2018, 05:11:12 pm »
Pandeam dupa colt sa vaz daca vei spune ce-ai spus in cea de a doua fraza! Si uite ca nu m-am inselat.  ;D Iti dai seama ca e o afirmatie publica, nu ?

Prima barca mi-am facut-o in 1985 - un trimaran cu panze din juma' de flotor de hidrobicicleta.
Din 2007 scriu continuu pe net despre barci, peste tot unde e nevoie.
Nu stiu numarul barcilor pe care le-am cconstruit, sau pe care le-am reparat, oricum sunt sute.
Nu stiu de cate zeci de ori am facut asemenea afirmatii publice, dupa care le-am si transpus in realitate.
Asa ca ultima treaba va fi sa dau vreun raport cuiva despre ce am sa fac sau nu. Orice fac - e strict treaba mea.

Ce am scris sus nu contine absolut nici un sambure de suparare sau condescendenta. Nu va agatati de "afirmatii publice", findca oricum nu sunt dator nimanui sa-i dau raportul ;).

Revenind la topic, ma tot gandesc la rezolvarea partii de greement pentru o multicoca tractabila, astfel incat sa ofere si performante, dar nici sa nu trebuiasca sa-mi amanetez viata ca s-o platesc. Mai veniti si voi cu idei, acum sincer ii simt lipsa lui Rumpi, care intotdeauna a adus cele mai neconventionale, accesibile si practice solutii pe partea asta.

10
Salupe / Re: Boat GRIZZLY 580 HT
« : Septembrie 17, 2018, 03:30:01 pm »
@Cong: solutia rusilor e cea mai buna, din cauza ca elicea antreneaza fileurile de apa imediat in pupa oglinzii, deci functionarea ei e optima.

La montarea motorului pe suport in pupa oglinzii (a la americana), elicea va functiona in zona de turbulenta care se produce cand apa iese de sub oglinda. Turbulenta e cu atat mai mare cu cat distanta elice-oglinda e mai mare. Prin urmare randamentul va fi scazut comparativ cu functionarea in imediata vecinatate a oglinzii, cum e la rusi.

11
Salupe / Re: Motorizare Shetland 536
« : Septembrie 17, 2018, 03:17:17 pm »
La anul de fabricatie al barcii cred ca nu scapi de schimbat miezul oglinzii. Daca faci oglinda bine, poti sa pui motor greu fara probleme.

Cel mai bine faci oglinda din placaj incleiat in mai multe straturi, pana ajungi la grosime. Poti folosi mesteacan sau chiar plop, incleiere de exterior, de la Welde. Lipirea placajelor intre ele si apoi lipirea oglinzii pe barca se face cel mai bine cu epoxy.

Daca vrei sa pui motor mare, de 90-100, vezi cum te descurci cu actele barcii, sa nu-ti puna piedici la inmatriculare. Ca sa scapi de asta, si ca sa nu scapi bani la dragnea, cel mai bine inscrii barca in Belgia, ai topic pe forum.

Motoarele in 4T fiind grele, si unghiul oglinzii prea drept, barca se va apupa si va intra greu in glisare daca nu are putere sanatoasa la elice. Din cauza asta m-am si gandit la 90 cai, sa o scoti repede in glisare, si sa reduci apoi, pastrand o rezerva suficienta de putere pentru situatii neprevazute.

12
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
« : Septembrie 17, 2018, 12:54:56 pm »
Salut Cezar. Cand am spus "visul romanului obisnuit" nu m-am referit nicidecum la tine sau la altcineva de pe forum, ci am spus cam ceea ce aud de multi ani incoace, din partea multora care-si doresc barca :).

A fost o simpla analogie, m-am auto-ironizat din cauza ca pe vremuri voiam si eu un pachet marin, dupa cum voiau altii barca descrisa (1000 lei blabla).

Daca am deranjat cumva, nu asta a fost intentia, si imi cer scuze daca s-a inteles altceva. Cu toate astea, un pachet marin accesibil, tractabil si seaworthy e perfect posibil, dar am sa arat asta in timp, dupa ce am sa mi-l fac.

Pana atunci povestim, si sa citim de 2 ori ce spune Florio: tractabilitatea nu e utila ca sa dai barca la apa la fiecare iesire, ci ca sa ai unde sa tii barca in siguranta in extrasezon, si sa fii self-sufficient (sa nu depinzi de altii pentru macarale, platforme, masini de tractat etc etc). La o barca motorizata tractabilitatea e subinteleasa, dar la un velier treaba e complicata, dupa cum vom mai povesti.

13
Salupe / Re: Motorizare Shetland 536
« : Septembrie 16, 2018, 10:56:24 pm »
Mulțumesc, dar cred ca barca nu va merge cu 50hp nicicum .Va țin la curent cu noutățile.

Sincer, cam la asta ma gandesc si eu. Shetland sunt barci mai vechi si destul de grele, laminate manual, facute pe vremea cand se lucra cu simt de raspundere.

Din cauza asta, cred ca s-ar potrivi cel mai bine un motor cu puterea maxima autorizata. Ar trebui sa stim aceasta valoare, si desi colegul Gabi - black spune ca e 70 de cai, ar trebui o sursa verificata care sa confirme ce spune Gabi. Trebuie sa scrie undeva si in acte, fiindca la inmatriculare ANR-ul nu te lasa sa pui motor mai mare decat cel maxim specificat in hartiile barcii.

Spune-ne te rugam tu cam la ce motor te-ai gandit - 4 timpi japonez, 2 timpi injectie (ETEC), 2 timpi clasic (consum mare) etc. Daca ar fi dupa mine, eu as pune ori un ETEC de 90, ori un Suzuki 4T carburatie de 90. La ETEC trebuie rezervor mare dupa cum spuneam, ca sa se asigure benzina buna pentru tot marsul.

14
Salupe / Re: Motorizare Shetland 536
« : Septembrie 16, 2018, 03:12:33 pm »
Sa fie intr-un ceas bun :).

15
Salupe / Re: Motorizare Shetland 536
« : Septembrie 16, 2018, 02:23:06 pm »
Problema la aceasta barca si la Shetland in general e ca la proiectare unghiul oglinzii a fost ales conform motoarelor disponibile in acele vremuri. Adica motoare 2T fara trim.

Din acest motiv, cel mai probabil va fi nevoie de ameliorat inclinarea motorului pe oglinda prin adaugarea unei pene. Poate fi si manufacturata, din fibra, si ajuta mult la o asieta imbunatatita, mai ales daca motorul e greu (4T). Daca se va ajunge pana acolo, voi contribui pe parte tehnica la momentul respectiv.

Pana la urma va depinde de motorul ales. Daca motorul de care zice Dany e al lui Marius de la Piatra Neamt, e un super-motor. Stiu motorul, e Mercury cu cap Yamaha, si am fost de fata cand Marius l-a probat la cumparare.

Cel mai important e sa se "pupe" cu barca, in sensul de a fi suficienta puterea pentru conditiile de exploatare. Iar pentru asta cea mai buna e o proba cu motorul pe barca dorita (536-le). E ceva bataie de cap (cu guvernarea, cablurile etc), dar cred ca e posibil sa fie o alegere potrivita. Doar o proba va spune daca da sau nu.

Pagini: [1] 2 3 ... 226
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud