Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 216
2
Cafenea - Discutii generale / Re: Podul de la Braila
« : Azi la 06:19:19 am »
In ce ma priveste, desi podul are avantajele lui, e mai bine fara pod.

Din cauza lipsei podului Dobrogea de nord este (inca) cea mai ferita zona din Romania de invazia turismului de masa distructiv. Din cauza lipsei podului si Delta este ferita de invazia gloatelor de "pantofari", si ramane deocamdata raiul cunoscatorilor si pasionatilor. Asta tocmai fiindca e mult mai greu de accesat auto decat multe alte destinatii, precum litoralul sau zonele montane consacrate.

3
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Ianuarie 13, 2018, 12:21:31 pm »
Cu toate astea, din constatarile mele carena economica e mai buna decat cea glisoare, dpdv al versatilitatii regimului de mars. Adica la deplasament e mult mai eficienta, iar tranzitia la glisare se face aproape insesizabil. La aceasta carena, tranzitia e un regim de sine statator si viabil, ceea ce la varianta glisoare nu e posibil.

In schimb, carena glisoare e mai potrivita pentru regimul de barca utilitara de Dunare si Delta. Asta deoarece regimul de mars majoritar e glisarea, in deplasament barca se foloseste rar, iar in tranzitie aproape deloc.

4
Motoare / Re: Despre elice
« : Ianuarie 08, 2018, 05:32:20 am »
Salut @atar si bun venit pe forum.

Pentru gasirea solutiei ai 2 variante: ori intalnesti pe cineva cu barca si motor similare, care s-a lovit de problema si a rezolvat-o, ori procedezi profesional si faci un calcul complet al propulsiei, din care rezulta diametrul si pasul optime. Metoda empirica de alegere a elicei nu e cea mai buna varianta.

Pe capcompas.ro predomina velistii sau proprietarii de barci glisoare usoare, cu motorizari mici (desi sunt si proprietari de barci similare cu a ta) . Deci daca nu vei gasi aici pe cineva cu care sa te consulti, solutia e sa apelezi la un specialist, care iti va presta un serviciu profesional, dar isi va asuma si raspunderea pentru rezultat.

Un calcul complet al propulsiei va lua in considerare multi parametri, intre care in primul rand geometria carenei (volumetrie, asieta, suprafata udata, unghi de stelaj etc), masa totala a barcii incarcate, puterea si turatia de regim ale motorului, raportul de demultiplicare in reductor, si in final viteza de croaziera dorita sau tangibila cu motorizarea existenta.

Problema e ca la noi sunt foarte putini oameni cu adevarat experimentati in calculul propulsiei la barci glisoare. As fi putut sa te ajut si eu la treaba asta, dar foarte multa treaba la constructia de barci, si prefer sa ma concentrez la ce am de facut.

Daca te vei hotari sa apelezi la cineva din domeniu, pot sa-ti dau pe privat datele de contact ale unui fost coleg de facultate, care e directorul si arhitectul naval al unei firme olandeze care activeaza in Romania, singura din tara care e specializata strict pe ambarcatiuni. Poti lucra direct cu el (nu prin firma), insa nu spun nimic pana nu il intreb intai daca are timp sa se implice. Noi ne consultam de multe ori cand ne lovim de probleme specifice domeniului, fiecare avand experienta complementara celuilalt.

Ramane sa ma contactezi daca te hotarasti, dupa care ramane sa-l contactez si eu pe el. Indiferent de varianta aleasa, iti doresc mult succes.

5
Salupe / Re: Izolarea termica a cabinei
« : Ianuarie 02, 2018, 10:02:47 pm »
Pentru izolarea termica a cabinei unui velier mic din fibra, eu am folosit cu succes un izopren de camping de 8 mm. E din-ala ca un cauciuc, nu ca un burete (adica nu se vad porii materialului), si se gaseste pe la Auchan sau Jysk. Eu am folosit albastru, dar exista si gri, verde etc.

Se lipeste perfect cu prenadez, se spala cu furtunul sau direct cu apa din balta, si nu am mai avut probleme cu condensul sau cu incalzirea excesiva a cabinei la expunerea la soarele dogoritor.

6
Constructia din lemn / Re: Lotca 17 crivace
« : Ianuarie 02, 2018, 09:52:58 pm »
Nu prea exista planuri exacte. Sunt unele in carti - de exemplu "Corabii strabune" de regretatul Cristian Craciunoiu, sau in cartile lui Grigore Antipa.

Ultimul marangoz de asemenea lotci traditionale e nea Mihai Simionov din Tulcea. El lucreaza dupa sabloanele de crivace pe care le-a mostenit de la socrul lui, de la care a si preluat meseria. In functie de dimensiunea barcii (numarul de crivace), nea Mihai lateste si inalta la nevoie crivacele din sabloane, odata cu cresterea numarului lor.

Cine vrea sa invete si sa se implice intr-o asemenea treaba are deci posibilitatea sa ia legatura cu nea Mihai. Il gasiti pe facebook, sau la atelierul lui din zona sensului giratoriu de la bacul din Tulcea.

Stiu ca mai lucreaza lotci de lemn si Paul Vasiliu, dar nu in tehnica traditionala, ci ori in epoxy, ori in uleiuri protectoare (deci nu lotci catranite traditional).

Edit: @black si @drmarius: poate luati legatura pentru a pune pozele lui Gabi pe server extern. Gabi m-a rugat pe mine, dar cu scuzele de rigoare nu am nici timp, nici putere de concentrare pentru asta.

7
Cafenea - Discutii generale / Re: Urări
« : Ianuarie 01, 2018, 12:44:40 am »
Sa avem cu totii un 2018 mult mai bun decat 2017. La multi ani si multe realizari in 2018 :).

8
Monococi / Re: velier care gliseaza
« : Decembrie 31, 2017, 10:55:16 pm »
Off topic: am mai intilnit genul asta de velatura acum citiva ani sub denumirea de single masted ketch. Mi s-a parut o chestie interesanta si am salvat link-ul: http://www.runningtideyachts.com/sail/ Zice acolo ca velele sint mult mai eficiente daca nu au un catarg in fata. Asa o fi...  :)
Intrebarea care urmeaza e cine dupa cine s-a inspirat?


Mai mult ca sigur ca rusul s-a inspirat de la vestici. Mie nu-mi place deloc acest greement la barca din planuri fiindca iti ia tot spatiul cockpitului. In plus, sistemul ala de cruceta in unghi la catargul inclinat ma face sa ma gandesc ca va fi destul de greu de ridicat si pozitionat catargul pentru ancorarea in sarturi.

Barca in schimb e misto fiindca se poate folosi si ca o cabinata normala de glisare (fara greement si velatura), dar si ca velier atunci cand avem chef. E foarte apropiata ca dimensiuni de Macgregor 19.  In plus, in articol se spune ca la motor "Vihr" de 30 CP atinge 40 km/h cu o persoana, sau 32 km/h cu 4 persoane, ceea ce nu-i rau deloc pentru dimensiunea si spatiul de care dispune barca.

9
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Decembrie 29, 2017, 05:11:41 am »
stii ca oricand pot sa te ajut, o voi face si sunt sigur ca si invers e valabil

Singurul mod in care puteai sa ma ajuti era sa te abtii sa continui o discutie inutila. N-ai cum sa intelegi cat de mult rau imi faci la nivel individual continuand discutia asta.

nu o singura data mi am aratat intentia de a sustine o parte din povara financiara a site ului, si asta fara nici cea mai mica intentie a a avea vreun privilegiu, intentie care o manifest in continuare indiferent de calitatea de membru sau nu

N-am nevoie si nu voi avea vreodata nevoie de ajutorul cuiva. Am vrut doar sa-ti dau de inteles ca forumul nu e maidanul nimanui.

daca pana maine seara, cand ma intorc de la pescuit, mai sunt coleg pe forum  ;), promit sa pun ceva filmari, in care sper sa apara si ceva stiuci

Pana maine seara vei fi coleg de forum, vei pune poze cu stiucile, dupa care vei sta sa te odihnesti 30 de zile in situatia de user suspendat ;). Iti sugerez sa o iei la fel de in gluma cum ai luat-o pana acum :P. Mai ales ca asta nu va afecta in vreun fel prietenia noastra.

10
Monococi / Re: velier care gliseaza
« : Decembrie 28, 2017, 07:59:17 pm »
Salutare si sarbatori cu bine tuturor.

Pe net singurul plan de velier power-sailer (care gliseaza) pentru constructia home-made este "Katran", de 6 metri (20 de picioare):

http://www.barque.ru/projects/1995/tourist_boat_yacht_katran

Pentru lectura mai usoara, se poate traduce in engleza cu google translate.

Are o velatura mai ciudata, dar cred ca se poate adapta usor o velatura bermudiana conventionala.

11
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Decembrie 27, 2017, 07:41:54 am »
Radu, inainte de a lua vreo masura administrativa, hai sa-ti spun unde gresesti, fiindca se pare ca singur nu-ti dai seama.

Oricata dreptate ai avea (si de obicei dreptatea e undeva la mijloc), forumul e ultimul loc unde ai dreptul sa-ti rezolvi problemele. Ceea ce faci tu se numeste atac la persoana, si reprezinta o incalcare a regulamentului forumului.

La fel treaba cu karma. Daca te-ai simtit nedreptatit, trebuia conform punctului 4 din regulament sa raportezi problema, nu sa procedezi cum ai facut-o.

Faptul ca in continuare te comporti la fel arata ca nu intelegi niste principii elementare de comunicare virtuala.

Forumul nu e un loc unde putem veni si varsa primul impuls. Este o platforma pe care o sustin singur, si financiar, si pe parte de moderare, administrare etc, tocmai pentru bunastarea pasionatilor de barci. Si fac asta rupand in fiecare luna de la gura fiicei mele niste bani pe care as putea sa-i aloc ei.

Daca nici acum n-ai sa intelegi ce inseamna sa fii user de forum, inseamna ca locul tau nu e aici. Si asta nu are nimic de-a face cu prietenia noastra, ci cu modul tau de a respecta (sau nu) o comunitate.

Orice raspuns ai da la ce am scris aici e de prisos. Daca aceasta comunitate reprezinta ceva pentru tine, singurul raspuns e tacerea. E valabil pentru oricare din cei implicati.

Ganditi-va ca sunt intr-o stare de suferinta in care ultimul lucru de care mai am putere e sa stau si sa moderez problemele voastre. Asa ca orice prelungire a acestei discutii inutile va atrage masuri drastice.

12
Feedback despre forum / Re: Feedback
« : Decembrie 27, 2017, 01:05:12 am »
In legatura cu ultimele postari off-topic de pe subiectul "Barca din vis".

Dupa cu vedeti, au fost sterse, asa cum am spus de la inceput. Si o spun pentru ultima oara: orice diferende aveti, rezolvati-vi-le in afara forumului.

Considerati aceasta postare ca pe un ultim avertisment. Cine continua sa-si spele rufele pe forum va fi suspendat pentru 30 de zile. Daca va continua si dupa suspendare (putin probabil din experienta mea), va fi banat definitiv.

Haideti sa ne bucuram de sarbatori si sa lasam deoparte certurile. Daca nu se poate, voi proceda cum am scris mai sus. Sa speram ca nu vom ajunge totusi acolo.

13
Feedback despre forum / Re: Karma forum
« : Decembrie 23, 2017, 06:35:31 am »
Eu zic sa ne oprim aici. S-a lamurit treaba, cine si cum, ramane ca protagonistii sa-si rezolve diferendele intre ei, si mai ales nu pe forum.

Vin sarbatorile, asa ca sa lasam deoparte pornirile revansarde si sa ne gandim la ce avem bun in viata noastra. A fost un an rau pentru multa lume, asa ca macar sa-l incheiem intr-o nota de concordie.

Imi cer deci scuze daca voi cam abrupt, dar propun sa inchidem acest topic, care si-a satisfacut menirea. Avem atatea alte chestiuni interesante de povestit si de facut.

Sarbatori cu bine tuturor, si sa avem parte de mai multe lucruri bune anul care vine.

14
Salupe / Re: sfat reconditionare barca din fibra
« : Decembrie 22, 2017, 10:15:54 am »
Salut Marius, nu stiu cum mi-a scapat acest topic. Am sa contribui si eu, dar dupa sarbatori, fiindca acum suntem bagati ca de obicei in pregatiri de plecare etc.
Pana atunci, sarbatori cu bine:).

15
Feedback despre forum / Re: Karma forum
« : Decembrie 22, 2017, 10:07:36 am »
Cum se face exact chestia asta (ca sa-i sporeasca unuia karma?)?

Sub poza de profil sunt 2 linkuri: applaud, adica plus la karma, si smite, adica minus la karma.

Pagini: [1] 2 3 ... 216
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud