Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - deltasub

Pagini: [1] 2 3 ... 14
1
Mari si oceane / Re: Veteranii velelor
« : Ianuarie 11, 2018, 10:03:33 pm »

2
Cafenea - Discutii generale / Re: Siguranta navigatiei
« : Ianuarie 11, 2018, 09:48:13 pm »
http://www.solovela.net/4daction/Web_paginastatica?pag=popup_news&ID=1349532&doc=si&Muore%20in%20mare%20per%20via%20dell’autopilota
 Sa avem grija ca și cei cu care mergem sa aibă minime cunoștințe de manevra bărcii.

3
Monococi / Re: velier care gliseaza
« : Ianuarie 02, 2018, 07:06:57 pm »

4
Monococi / Re: velier care gliseaza
« : Decembrie 29, 2017, 07:35:34 pm »
Un proiect rămas la stadiu de prototip:
http://www.altomareblu.com/la-barca-a-vela-che-super-il-treno/

6
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Decembrie 13, 2017, 12:54:26 pm »
Interesanta coordonarea intre Ajax si Maria, sper sa porneasca cand se mai linisteste vremea.
Ma refeream la intalnirea lor acolo, la fel ca și la plecarea în traversada marii negre.

7
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Decembrie 12, 2017, 06:48:58 pm »
Interesanta coordonarea intre Ajax si Maria, sper sa porneasca cand se mai linisteste vremea.

8
Multicoci / Re: Dacia
« : Decembrie 12, 2017, 06:45:36 pm »
Si pentru ca in aceste zile sunt multi romani pe Atlantic, am gasit cateva notite prin calculator despre Dacia:
                                         ALGER
Avand vant favorabil am plecat din Palermo si ca directie am tinut-o pe drumul cel mai scurt, chiar daca curentii nu erau prea favorabili. Asa am mers o bucata buna de drum, dar norocul ne-a parasit. Vantul a inceput sa sufle din nord-vest iar noi incercam cu disperare sa inaintam in volte. Eram aproape de coasta africana si trebuia sa luam urgent o decizie. De fapt nu aveam de ales, oricum vantul ne inpingea  spre coasta sau trebuia sa ne intoarcem inapoi. Eram in dreptul orasului Alger, se vedeau luminile orasului. Am hotarit sa intram in Alger, dar ne era frica de acea tara, deja faceam supozitii ce puteam pati acolo. Cand mai erau cateva mile pana la coasta, ca prin minune vantul isi schimba directia spre vest. Intoarcem imediat si punem prova pe Spania, a fost cea mai placuta si rapida navigatie cu vela a Daciei.
                                                           GIBRALTAR
Ajungem in dreptul Gibraltarului noaptea tarziu, Horia, pe buna dreptate vrea sa filmeze intrarea pe zi. Hotarim sa ne invirtim in cerc pana in zori. La un moment dat agatam la elice o setca. Incercam s-o descurcam dar nu reusim.Tragand de setca, la un moment dat vedem un peste in ea, Era un peste spada lung de vreo doi metri. Ce era sa facem, il tragem la bord si Emil se apuca imediat sa-l transeze. Intre timp imi spune sa  sa cobor la elice ca sa descurc setca. Cum eu eram scafandru, am inceput sa ma echipez, cand la un moment dat vad o umbra ce dadea tarcoale. Era un rechin mare care a fost atras probabil se sangele scurs de la peste. Renunt imediat si hotarim sa taiem setca. Facem proba, elicea se invarte cam greu, dar merge. Am descurcat-o apoi in port.

                                                                 CASABLANCA

"M-a trezit un zgomot puternic, ca si cum ne-am fi ciocnit de ceva. In primul moment asa am crezut. Ies afara, baietii sunt alertati, dar nici ei nu stiu ce s-a intamplat. Izbiturile se repeta si ne dam seama ca ne-am pus pe uscat. Datorita valurilor, din moment in moment, primim niste izbituri naprasnice. La un moment dat suntem chiar intepeniti. Este ceata si la  distanta se vad niste lumini si se aude un semnal fonic de ceata. Scapam pe moment si observam curentul e asa de puternic spre mal. Ne chinuim cam o jumatate de ora si incetul cu incetul scapam...  compasele se invart de parca ar fi niste moriste. Tinem directia numai dupa semnalul fonic de ceata pe care il lasam la pupa.
Apoi compasele isi revin( sau poate ne revenim noi) si stabilim directia de iesire W. Asa navigam toata noaptea. Ziua mai schimbam W-SW"

9
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Decembrie 10, 2017, 08:43:00 am »
Bravo lor, dar Maria nu pleaca din Gomera?

10
Mari si oceane / Re: Primul român trecând solitar Atlanticul
« : Noiembrie 30, 2017, 09:30:24 pm »
Sa nu uitam și de Sorin Drugan, care mâine pleacă din Gibraltar în traversarea Atlanticului.
Totusi prima barca sub pavilion romanesc care a traversat oceanul Atlantic și care a participat la ARC (chiar dacă a făcut doar jumătate de traseu, fiind obligata sa schimbe  ruta spre Brazilia), a fost trimaranul Dacia în anul 1990.

11
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
« : Noiembrie 12, 2017, 06:36:48 pm »
Merge foarte bine, nici nu îți trebuie motor mai puternic. Ce panouri te-ai hotărât sa-i pui? Alea flesibile se pare ca sunt cam fragile. Poate ar fi mai bine  cele semiflesibile. Atentie, trebuie sa fie bine ventilate ca sa nu sa se incalzeasca prea tare. Adica sa nu pui nimic pe dedesupt, ca sa circule aerul. Cele rigide, dacă nu ar fi prea grele, ar fi cele mai indicate și ca preț dar și ca rezistenta în timp.

12
Mari si oceane / Re: Grecia, drumul spre casa
« : Octombrie 26, 2017, 08:03:11 pm »
Mulțumesc pentru sfaturi de la iubitorii  sailing ului, chiar dacă mă așteptam la idei de cum sa tai derivorul.
Știu ca e o blasfemie ceace vreau sa fac, dar am așteptat aproape doi ani ca cineva sa cumpere barca și sa cumpăr alta, iar ofertele au fost jignitoare. Așa ca am decis s-o pastrez, dar pentru delta am neapărat nevoie de pescaj mai mic. Oricum,după ceea e m-ati scris, decizia finala o voi lua la vară. 
Ideea era sa fac cam același lucru ca la Viking, fosta mea barca, care avea derivorul demontabil. În delta aveam un pescaj de 65cm. Iar când puneam derivorul avea 110cm, și se cunoștea diferenta. Cam așa este  pescajul actual.
Vali, probabil ca voi avea o discuție lunga cu tine , înainte de a lua o decizie finală.
Pun câteva foto cu Viking, barca care mi-a dat mari satisfacții  în plimbările prin delta și  mare. Sper sa se vada ceva.

13
Mari si oceane / Re: Grecia, drumul spre casa
« : Octombrie 25, 2017, 09:20:11 pm »
Am vrut sa vand barca ca sa cumpăr alta cu derivor mobil, ca s-o folosesc în delta în special. Am hotărât sa tai o parte din derivor ca sa câștig cam 40 cm. la  pescaj și fără catarg sa reusesc sa navig pe canale mai puțin adanci. Nu vreau sa umblu la prezoanele ce țin derivorul din mai multe motive, așa ca voi tăia la 10 cm de la partea superioara a derivorului. Problema e ca am de tăiat fonta groasa de 20 cm ( la partea cea mai groasa). Barca va fi folosita in special pe Dunare si Delta, apoi dacă vreodata voi vrea sa merg pe mare, sa montez la loc partea taiata cu prezoane si doua plăci de tabla profilata de 10 mm. Tăiatul se va face cu flexul apoi cu fierastrau mecanic cu lama.
Ce părere aveti, astept eventuale sfaturi.

14
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
« : Octombrie 18, 2017, 09:27:49 pm »
Cand am calculat latimea plutitoarei am lasat spatiu pentru exact 4 panouri de 200w doar la pupa si prova intre flotoare. Eu zic ca ar fi suficient pentru o autonomie mare.
Acum am urmatoarea problema, catamaranul nu merge drept, merge intr-un oarece drift. Schimbarea directiei o fac doar din motor, ma gandesc sa profilez axul motorului astfel incat sa devina o carma, sau sa pun o carma de caiac pe fiecare corp.

Vorbind cu prietenul care a facut trimaranul de care ti-am scris ( https://www.canottiericandia.com/vestiario/trimarano-green/ ) el a optat pt trimaran deoarece motorul pt a avea randament maxim e bine sa aibă un corp de barca în fata. Deasemenea pt a guverna mai bine, motorul trebuie sa fie cât mai spre pupa. Ideal doua motoare, pe fiecare corp câte unul

15
Caiac - Canoe - Canotaj / Re: Canoe solara
« : Septembrie 28, 2017, 09:42:03 pm »
Felicitari pentru lucrare. Părerea mea e sa faci barca de 2,5m latime ( limita pt.transport pe sosele). Greutate pe centru, lasă așa nu e nevoie de subtiat la prova.

Pagini: [1] 2 3 ... 14
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud