Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 238
1
Cu ce vopsea dai? E foarte important sa obtii viscozitatea optima - nici prea groasa, ca nu se pulverizeaza, nici prea subtire, ca se scurge.

Daca ai debit suficient, poti vopsi si cu compresorul actual. Eu vopsesc cu unul de 24 litri, si chiar daca mai fac pauze, imi este foarte comod, fiind mic si usor de manevrat.

Cel mai important e pistolul. Nu e nevoie de cine stie ce scula, ci sa fie curat, sau cel mai bine nou. Trebuie sa ai ceva practica la vopsitul la pistol ca sa faci treaba buna. Oricum, pistolul electric nu e o alegere buna, cel mai bine e la compresor.

2
Stitch&Glue / Re: Phantom 18 Multi-Species
« : Mai 14, 2019, 11:12:55 am »
E un gay-ism inutil de design. In afara ca se pierde flotabilitate in zona oglinzii, se slabeste si structura barcii, dupa cum se vede si in poza (gaura de apa).

Imbinarea oglinda-corp trebuie sa fie continua pe toata circumferinta oglinzii, pentru o descarcare optima a eforturilor motorului. In plus, pentru separarea curgerii la glisare, unghiul si raza de racordare dintre fund si oglinda trebuie sa fie "ca la carte", adica asa cum e descris in "Proiectarea si constructia navelor mici".

Concluzia e ca treapta aia din poza nu ajuta, nici structural, nici hidrodinamic. Dimpotriva, complica si slabeste zona de imbinare a oglinzii cu corpul barcii.

3
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Mai 10, 2019, 06:59:36 pm »
Cine stie, poate n-a mers o perioada. Bine ca acum merge :).

4
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
« : Mai 10, 2019, 04:25:22 pm »
Nu merge functia ''cautare'' !

Am facut cateva teste, si cautarea merge fara probleme. Daca ai obtinut mesajul "nu s-a gasit nici un rezultat", inseamna ca intr-adevar termenul respectiv de cautare nu exista in forum. Spun asta deoarece si eu am mai obtinut acest mesaj.

5
@alexdaniell: rolul lemnului de la chila este strict de forma peste care se lamineaza fibra. Deci lemnul nu e important, iar rezistenta o da fibra, bineinteles daca are grosime suficienta. Acea fibra turnata peste lemn formeaza un profil de tip "omega", care da rigiditate buna zonei unde e amplasat.

Problema e ca lemnul, desi nu are rol structural, in timp trage apa si putrezeste, si prin asta ingreuneaza barca, sau mai rau - afecteaza structura profilului omega, in caz de inghet-dezghet pe timp de iarna. Deci cel mai bine ar fi ca lemnul putrezit sa fie indepartat.

Daca vrei sa faci un profil omega nou si bun, laminezi vreo 3 straturi de stratimat intr-un profil metalic tip U, cu aceeasi sectiune ca profilul original (cel peste lemn). Dupa intarire in decofrezi din profilul metalic, il crestezi daca ai curburi, il fixezi in barca, apoi laminezi fibra peste el, obtinand un profil omega gol pe dinauntru, nou, usor si solid.

Daca nu vrei sa-ti bati capul si sa scoti lemnul, si nu te deranjeaza greutatea lemnului ud, polizezi fibra de pe lemn superficial, apoi laminezi vreo 3 straturi de fibra. In felul asta rigidizezi vechiul profil omega (laminat peste lemn), si scutesti multa manopera.

6
Atentie mare la urmatorul aspect:

Din constructie, cel putin teoretic Black Sea 510 trebuie sa aiba toate cele 3 chesoane (banchete) perfect etansate fata de zona paioalelor, si jos, si pe lateral. Asta deoarece tot aerul continut in cele 2 zone aferente paioalelor reprezinta rezerva de flotabilitate a barcii in caz de inundare.

Cu alte cuvinte, tot ce inseamna dublul fund si dublul bordaj dinafara zonelor banchetelor trebuie sa fie perfect etans. Deci la orice legatura pe care o facem intre zonele de deasupra paioalelor, plus scurgerea de la pupa (la pompa), trebuie sa ne asiguram ca nu afectam integritatea rezervei de flotabilitate.

Multa lume neglijeaza acest lucru, si din cauza asta se intampla uneori tragedii precum cea de acum cativa ani pe Razelm, cand o Laguna s-a dus la fund din cauza lipsei de flotabilitate in stare complet inundata.

Bineinteles ca e valabil la orice barca, insa la Black Sea si la celelalte barci dublu-bordaj exista aceasta particularitate a spatiilor flotabile - dublul fund si dublul bordaj dintre chesoane (banchete).

In plus, e bine ca legaturile din banchete pentru scurgerea apei la pompa sa permita un debit suficient, care sa faca fata situatiilor deosebite - ploaie torentiala, ambarcare de apa la valuri mari etc.

7
Proiectare, design, teoria navei / Re: Teorii, de ce-uri ...
« : Aprilie 16, 2019, 01:59:18 pm »
Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?


Uite aici un motiv - autovidarea in caz de inundare: http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html

8
Proiectare, design, teoria navei / Re: Teorii, de ce-uri ...
« : Aprilie 16, 2019, 12:11:41 pm »
Daca mi-e permisa si mie o scurta interventie :).

La orice barca lucrul cel mai important sunt calitatile nautice. Orice altceva (transportabilitate, loc in garaj, pret, material etc etc) sunt chestiuni secundare, care trebuie rezolvate abia dupa ce s-a luat decizia despre barca optima - areal de folosire si necesar de incarcare.

Cu alte cuvinte, daca vrem Delta, Dunare, deci posibilitate de vant puternic si valuri mari (de vant sau de siaj), alegem o barca potrivita pentru asa ceva. Asta inseamna dimensiuni generoase - lungime, latime, bord liber - totul la un pescaj cat mai mic. Nu exista substitut pentru calitati nautice decat dimensiunile potrivite, care determina cele 3 calitati nautice obligatorii - hidrostatica, hidrodinamica, seakeeping.

M-am lovit de multe ori de aceasta abordare, mai ales cand se dorea transportul barcii pe masina (cartopper). Nu ai cum sa ai si calitati nautice, si dimensiuni mici, decat in caz de RIB, sau cu indulgenta pneumatica normala. Personal nu m-a interesat si nu ma va interesa vreodata segmentul pneumatice - RIB, fiindca la specificul Dunarii si Deltei sunt cel mai bine adaptate barcile utilitare rigide bine concepute si construite.

9
Pneumatice-RIB / Re: Stingher 620 + Yamaha 150
« : Aprilie 09, 2019, 10:21:33 pm »
Adrian, ce povestesti tu acolo imi aminteste despre cum ma tripam eu acum vreo 15-20 de ani cu motocicletele. Daca nu decupam si coloram la ele de ii innebuneam pe toti amicii mei, eram perfectionistul ala batut cu caramba-n cap, de mi se spunea "Vali benunu". Aveam alta rabdare si alt entuziasm, si era o bucurie imensa cand ma tripam pe 2 roti pe sosea sau aratura cu rezultatu' muncii proprii.

Azi daca ma intrebi, barca pentru mine e o balie, si motoru' e o drujba, care trebuie doar sa-si faca treaba. Mi-as dori sa mai regasesc bucuria aia de altadata de a surubari si de a ma bucura apoi de efortul depus, fiindca niciodata nu m-au atras chestiile noi si sclipitoare, ci am readus la viata chestii carora nu li se mai acordau sanse.

Asa ca ma bucur ca mai sunt pasionati care, in afara ca-si dedica timpul si priceperea pentru perfectiunea jucariei preferate, mai gasesc si timp si chef sa povesteasca si pe net toata aventura:). Sa fie intr-un ceas extrem de norocos :).

10
Monococi / Re: Limanu Thassos cu Bavaria 31
« : Aprilie 09, 2019, 10:05:48 am »
P.S.
Am spus toate astea, în caz că te prinde jocul de ”la mai mare” pe care îl practică băieții, din orgolii :D .
Eu n-am picat niciodată în plasa asta, pe motiv că știu bine cine sunt. Nu am nimic de demonstrat :D

Merg si eu la filmu' asta. Nu conteaza care o are mai lunga, importanta e (hidro)dinamica buna :).

11
Nu uitati ca la barcile utilitare viteza de 50 km/h este un fel de limita superioara pentru siguranta in mars.
Odata depasita aceasta viteza, cu o barca tip all-rounder, cresc riscurile fenomenelor hidrodinamice periculoase,

Vrem viteza cat mai mare, cautam o barca mai "ascutita" (unghi de stelaj de la 16 grade in sus), crestem puterea si implicit consumul, iar barca se va comporta bine numai la viteza (in deplasament se misca rau, in stationare, mai ales pe valuri e cam freaky).

Vrem cea mai mare viteza, alegem un corp din compozite exotice, pentru greutate minima, o carena ascutita cu redane transversale, gen barca de competitii, si un motor conventional in 2T, tunat extrem si foarte usor.

50 km/h pe apa e o viteza suficienta, si pentru siguranta, si pentru buzunar, si pentru mediu. Nu trebuie sa cerem de la o utilitara mai mult decat poate in conditii de siguranta.

12
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
« : Martie 23, 2019, 08:25:35 am »
Si ca sa aduc si ceva practic in discutie, uite cum arata un plan complet de catamaran precum cel postat de tine mai sus, as zice chiar mai bun dpdv hidrodinamic, fiind chiar tunnel-boat: http://www.barque.ru/projects/2003/small_walking_catamaran_fortuna_42k

 

13
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
« : Martie 23, 2019, 08:14:24 am »
Salut Alin. Singura sugestie pe care pot sa o fac, dupa numeroase experiente si esecuri de la inceputul  tangentelor mele cu barcile, acum muuuulti ani, este urmatoarea: vrei sa obtii o barca buna si sigura in exploatare, mergi pe un plan si pe o tehnica de lucru verificate in practica .

Eu nu am vazut si nu am auzit vreodata de ceea ce descrii tu mai sus. Nu e imposibil, dar nu ai de unde sa stii ce probleme vei intampina si la constructie, si in exploatare. Din cauza asta, cu toata experienta pe care am adunat-o de cand ma ocup de barci, dpdv personal ma abtin sa aduc vreo contributie la subiect. Stiu ca nu ai sa te superi, si stiu ca vei lua decizia pe care o consideri optima.

Am sa incerc totusi in continuare un exercitiu in oarecare legatura cu subiectul. Daca eu m-as gandi sa fac un catamaran de glisare din polistiren, prima chestiune ar fi sa obtin sau sa creez un design optimizat pentru 3 conditii critice la o barca:
1. o hidrostatica optima
2. o hidrodinamica de exceptie
3. un comportament sigur pe valuri

Abia dupa aia m-as preocupa de detaliile constructive de genul celor mentionate de tine mai sus, cautand solutii verificate in practica si ascultand pe cei care deja au trecut de suficiente ori prin asa ceva.

Este singura cale de a obtine un rezultat optim, care sa justifice si cheltuielile, si eforturile investite. Nu esti nici primul, nici ultimul amator care se gandeste la solutii neconventionale, dar e pacat sa mergi pe un drum cu rezultat incert. Asa ca stai stramb, judeca drept si reia din alta perspectiva subiectul.

Sper ca nu am deranjat cu ce am scris, daca da, imi cer scuze anticipat. Daca e nevoie, suna-ma si povestim mai in detaliu, inclusiv de ce nu merge folosita tabla de aluminiu la care te-ai gandit. Ne auzim cu bine :).

14
Motoare / Re: Selva 15 cp 2t
« : Martie 22, 2019, 09:26:30 am »
Salut Marius, din ce stiu puterea minima la Naxos este de 6 cai, doar Izmir are si varianta de 5 cai, dar la o cilindree mai mica (170 cm3 parca).

Tu spui ca e 5xs si e limitat cu acea flansa. Posibil sa fie o varianta ceva mai recenta de modificare decat ce e prezentat in cartea tehnica de la Naxos si Izmir, postata pe acest topic.

Cred ca vrei sa il faci de 5 cai pentru consum mic, sau poate ca sa nu ai nevoie de permis. In cazul asta, uita-te in cartea tehnica si vezi exact ce carburator iti trebuie. Nu cred ca 26-20 se potriveste ca sa limitezi la 5 cai, indiferent de flansa.

Posibil ca flansa sa fie o adaptare pentru carbul mai mic, pe care va trebui sa-l procuri. Oricum, odata ce ai identificat ce ai nevoie, poti sa dai comanda la Yacht TNG de exemplu. Eu am luat de la ei diverse piese pentru Naxos de 15, singura problema fiind ca a durat ceva pana au ajuns piesele.

15
Rasini si fibra de sticla / Re: reconditionare barca fibra 1 si 2
« : Martie 18, 2019, 12:04:33 pm »
Nu te credem fara macar o poza ;).

Pagini: [1] 2 3 ... 238
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud