Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Vali

Pagini: [1] 2 3 ... 228
1
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Azi la 03:16:11 am »
Stii ceva de River sport 540?
Am vazut pe facebook clipuri in care se misca bine cu 60cp si 5-6 persoane in ea.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza. La cate barci sunt azi pe piata, ar insemna sa-mi mai cumpar cateva vieti ca sa le stiu pe toate.
Tot ce poti sa faci e sa-ti pui motorul pe una si sa vezi cum sta la hidrostatica (stabilitate), hidrodinamica (viteza, asieta), seakeeping (comportament pe valuri) etc. Oricate filmulete ai vedea si oricate pareri ai obtine, nu inlocuiesc o proba practica.

2
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 18, 2018, 10:41:35 pm »
Dupa cum spuneam, barca ta e runabout. Ca s-o modifici e mult de munca, si nu se merita. Daca era open era altceva.

Pe de alta parte, din experienta mea la o barca de dimensiunile Corsarului 550 cabinat, motorizarea de 60 e considerata minimala. Adica daca sunteti maxim 2 persoane si bagaj simbolic.

Daca e vorba de familia intreaga, bagajele aferente, plus o rezerva de putere la motor, se ajunge la puterea cea mai raspandita la acest tip de barca, anume 90 CP. Cam toata lumea care are asa ceva - Corsar, Shetland etc au pus motoare de 90.

Asa ca daca vrei sa-ti plimbi familia in cabinata, ori dai barca si cauti o cabinata mica, gen Quicksilver 430 sau 470, pastrand motorul actual, ori iei ceva mai mare precum Shetland sau Corsar, si pui un motor mai mare.

Poti pastra si motorul actual ca sa-l montezi pe un Corsar, dar va fi utilizat la limita superioara a regimului, ceea ce nu e bine pentru motor. Plus ca la incarcare mare a barcii posibil sa ai surpriza ca nu mai gliseaza.
Singurul lucru pe care poti sa-l faci e o proba, care-ti va spune daca motorul e potrivit sau nu cu barca.

3
Salupe / Re: Salupa cabinata pentru Delta/Dunare
« : Octombrie 18, 2018, 04:32:07 pm »
Mai binele e dusmanul binelui :). Daca un lucru functioneaza bine, in cazul nostru ansamblul Glastron + 60 CP, poate merge facut ceva pentru a folosi tot acest ansamblu. Mai ales ca un motor bun e greu de gasit in ziua de azi.

Din cateva poze de pe net, Glastron Comandancia arata a salupa tip runabout (puntata la prova). Daca ar fi open, ar merge modificata usor cu o cabina tip hardtop, eventual detasabila.

E cea mai accesibila solutie de a folosi motorul actual, chiar pe barca detinuta. Nu m-as incurca cu Corsar, fiindca motorul e la limita inferioara, ar trebui un 90 pentru "peace of mind".

Asa ca daca aveti ceva indemanare, cu ajutorul forumului va puteti transforma barca actuala intr-o cabinata transformabila usor in open, sau invers Daca doriti detalii, povestim pe un topic dedicat.

4
Salupe / Re: Barca din vis!
« : Octombrie 17, 2018, 09:04:58 am »
Singura solutie e coborarea motorului, prin taierea oglinzii. Mustatile alea apar din cauza ca placa antiventilatie taie suprafata apei la acel unghi de trim. Deci nu te ajuta nici o pana, trebuie doar imersata cizma cat e nevoie, prin coborarea motorului.

Vorbeste cu Dany, poate te ajuta cu treaba asta. Dupa taiere la flex si slefuire, trebuie date si cateva straturi de tesatura cu epoxy, pentru protejarea miezului de placaj al oglinzii.

5
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 09:20:53 pm »
Despre constructia in regie proprie, dpmdv se justifica numai daca se doreste o barca deosebita, de obicei multicoca - trimaran, catamaran, proa etc. Asta deoarece e plina piata sh de monococi accesibile si in stare buna.

O multicoca bine facuta are in schimb performante fulminante, motiv pentru care variantele production sunt hiper-scumpe, ramanand ca alternativa accesibila constructia in regie proprie.

6
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 16, 2018, 04:14:43 pm »
Citat din: bobinuta
Chiar daca as inmatricula in alta tara, nu as fi scutit de taxe la fisc, banuiesc.

Conform art. 468 alin. 1 si 2 din codul fiscal, in Ro datoreaza impozit numai mijloacele de transport inmatriculate sau inregistrate in tara noastra.

7
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 04:18:41 pm »
Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat

Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.

8
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 15, 2018, 11:53:29 am »
Citat
Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

99.99% din barcile de fibra sunt facute cu rasina poliesterica. Sunt extrem de rare si de scumpe barcile in sandwich sau in carbon facute cu rasina epoxidica.

La asta s-a referit mentionarea poliesterului in specificatii, anume ca e vorba de rasina uzuala - poliesterica. Aceasta rasina e materialul plastic din care e facuta barca, fibra de sticla avand doar rol de ranforsare a structurii din material plastic (poliester).

9
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 13, 2018, 10:40:42 pm »
Nu sunt de acord. Decat un Southerly, mai bine un Ovni 36 - aluminiu - mergi cu el de la ecuator pana in gheturile Arcticii ;).



Daca e prea scump, are Roberto Barros un plan similar pentru regie proprie, numit Kiribati 36, supranumit "Ovni-ul saracului":



Astea veliere adevarate cu derivor mobil ;).

10
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 12, 2018, 05:34:02 pm »
Citat din: bobinuta
...pentru ca asa cum am mai spus, nu intentionez sa trec de la o barca la alta. Vreau sa fac o alegere buna si aia va fi. Nu s-o schimb peste 3 ani.

Ca sa reusesti sa faci alegerea aia buna de care spui, singura solutie e sa te dai pe apa pana gasesti cea mai potrivita barca. La fel, abia cand ai s-o tractezi, ai s-o lansezi si recuperezi de la apa ai sa-ti dai seama cat de potrivita e (sau nu) de tractat cu Loganul de 1.6.

Prima mea barca cu panze avea 6,8 pe 2,5 metri, si undeva la o tona complet echipata. Si acum imi amintesc cat ma chinuiam cu ea, si cat de putin ma bucuram de iesirile cu panze. Din cauza asta am si spus de iole cabinate, adica nici daysailer, nici iaht, ci cate putin din fiecare, cu toate avantajele posibile intr-o investitie accesibila.

11
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
« : Octombrie 11, 2018, 08:15:14 am »
Salut Cezar.

In ultima vreme in gashca noastra lumea a inceput sa se orienteze mai mult pe velierele cu derivor mobil usoare, gen iola cabinata. Asa ceva are Dan blue wave (Trixie, care e si de vanzare)), Mihai doctoras (O'day 20), Emil Trofimov (Orion 20), iar Pelicanul si-a vandut Sasanka tocmai pentru ca se gandeste la asa ceva. In plus, si Bogdan Buciu isi vinde O'day-ul 22 ffindca e prea multa barca pentru nevoile lui, si la fel vrea ceva mai mic.

Si eu tot la asa ceva ma gandesc, dintr-o multitudine de motive - barca ieftina, usoara, fasneata, usor de dat si scos de la apa, usor de tractat cu o masina normala, intretinere minimala etc. Din ce am constatat in timp, rata de intrebuintare a unei barci cu panze e invers proportionala cu marimea ei.

Pana la urma tu stii exact ce ti se potriveste, avand in vedere ce ai scris, despre familie si celelalte cerinte. Cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci e sa te dai cu barcile de interes. Intereseaza-te de exemplu daca Buciu mai are barca, poate iti place si va combinati, e o barca buna, si nici pretul nu e mare.

Despre inmatriculari etc nu-ti bate capul, e o problema secundara si rezolvabila. Tu gaseste-ti barca potrivita, ai sa-ti dai seama singur care e. Cu cat ai sa te dai mai mult, cu atat ai sa stii ce-ti trebuie.

12
Barci de pescuit / Re: Alegere barca pentru 20 CP
« : Octombrie 09, 2018, 11:21:52 am »
Desi pare ok la prima vedere , lata , stabila are un mare neajuns , se aproveaza la viteza mai mare de aprox 25 km/h datorita datorita concavitatii fundului in fata oglinzii si este cam grea !!  Oricum sa mai scris despre barca asta

E vorba de Laguna 430. M-am gandit si eu sa scriu, dar n-am vrut sa spuna cineva ca vorbesc de rau alte barci sau alti constructori.
Problema e asa cum spune Dan, concavitatea fundului in zona oglinzii aproveaza si incetineste barca daca "se da gaz".  Dan stie ce spune, fiindca a avut tocmai o asemenea barca inainte de a avea AN-ul 5.10 din prezent.

13
Constructia din metal / Re: vopsea barca de aluminiu
« : Octombrie 09, 2018, 08:50:24 am »
Salut,au ajung in tara pe 14 pot trece pe la Palinal ca sa ii intreb ce vopsea mi-au dat.Daca imi aduc bine aminte grundul a fost foarte important si cel mai scump,anunta-ma daca vrei sa trec pe la ei.

Grundul de la Palinal e epoxidic, si e de cea mai buna calitate, mult mai bun decat grundul epoxidic de la emex.ro.

Chiar cred ca e mai bine de dat un grund epoxidic si apoi o poliuretanica de uz industrial de la Palinal, cea mai buna vopsea de barci pe care am folosit-o. Asta deoarece vopseaua epoxidica e afectata superficial de ultraviolete, si in timp isi schimba culoarea si luciul.

Pe cand poliuretanica nu are problemele astea. Grundul epoxidic da protectie si poliuretanica da estetica.

14
Constructia din metal / Re: vopsea barca de aluminiu
« : Octombrie 09, 2018, 08:01:16 am »
Cred ca s-ar potrivi cel mai bine o vopsea epoxidica, fiindca adera excelent la metal, si e si foarte dura si rezistenta mecanic. Nu stiu exact sa-ti spun de unde sa iei, poti sa incerci la Palinal auto, sau intreb eu aici in Galati cand am drum pe la ei. Poti sa cauti si pe net, dar nu te opri la prima oferta, cauta pana gasesti un scor bun, fiindca multi se arunca la pret. Daca aflu ceva, te anunt.

15
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 05, 2018, 01:44:04 pm »
Zodiacule, daca ai cum sa dai o cautare, acum cativa ani s-a discutat foarte detaliat pe forum despre acest RIB pliabil. Eu nu mai stiu la ce categorie, banuiesc ca la pneumatice - RIB.

Pagini: [1] 2 3 ... 228
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud