Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - crysty

Pagini: [1] 2 3 ... 8
1
Pneumatice-RIB / Re: Stingher 620 + Yamaha 150
« : Octombrie 15, 2018, 03:56:34 pm »
Aare a fi foarte buna. Felicitari pentru achizitie. Chiar daca va mai trebui sa mai faci cate ceva pe ici pe colo, acum vei putea sa te bucuri de natura si in special de ape linistite. Nu cred sa aibe probleme pe mare.
Distractie placuta!
Nu stiu cum rezisti sa nu o pui pe apa!

2
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Octombrie 01, 2018, 04:07:02 pm »
Ma simt obligat sa intervin si sa scot in evidenta conditiile de pastrare in timpul iernii al respectivei ambarcatiuni gonflabile (oricare ar fi ea). Se zice ca fabricantul recomanda sa fie pastrata in stare umflata dar la o presiune de siguranta (mai mica dacat normal) si asta pentru a evita inbatranirea prematura si a acelor cute care pot genera probleme la iesirea din iarna.
Este demn de apreciat ca vrei sa pastrezi integritatea gradinii cu flori dar asta va insemna sa bagi barca in casa undeva unde este o temperatura constanta si ferita de razele soarelui (pe cat posibil).
Am avut impresia ca datorita cautarilor s-a pierdut din vedere acest aspect deloc de neglijat.

3
Motoare / Re: Motor 4t ori 2t
« : Octombrie 01, 2018, 03:52:48 pm »
"Nu se impaca prea bine cu calitatea benzinei din delta, mai ales cele cu injectie, daca am inteles bine."

Nu as putea spune asta. Eu am si am avut numai motoare in 4T injectie si nu au fost probleme. Da, cand merg la apa fac plinul la o statie de unde alimenteaza masinile, dar apoi numai de la star2000; si pot spune ca am ars destula benzina in delta pana acum. Nu am nici o problema sa alimentez fie de la Chilia, fie din Mila, Crisan, Tulcea sau Maliuc.
Dar poate ca am avut eu sansa .....
Motoarele cu comanda la mansa noi, pot fi transportate si orizontal cum spune fabricantul. Am avut un 25 caluti care il puneam si-l dadeam jos dupa fiece evadare in delta ...dar avea 83kg si il duceam in 2 oameni. peste aceasta putere devine foarte anevoios sa il transporti si basca sa-l montezi pe oglinda sau sa-l dai jos. Si cu palan si tot e dificil ca poti afecta gelcoatul de pe buza oglinzii (eu asa am patit dar am reparat).
Treaba cu hotii.....Doamne fereste sa-ti puna vreunul gand rau ca nu stiu daca ai scapare.

4
Motorizate / Re: Top gonflabile HYPALON
« : Septembrie 30, 2018, 06:41:14 pm »
La cat costa barca dorita de tine iti cumperi un Blacksea nou si mai ramane ceva si pt motor. Iar fibra nu se compara cu gonflabila. Mai analizeaza putin preturile si apoi ia o hotarare.

5
Cafenea - Discutii generale / Re: Ajutor BARCA FURATA
« : Septembrie 23, 2018, 06:40:24 am »
Ciudata si urata intamplare cu furtul barcii din garaj. Am mai auzit ca s-ar mai fi furat motoare de pe barci aftlate in garaje, dar barca cu tot cu peridoc si motor......NU. Am tot citit si rascitit topicul asta, inca nu-mi vine sa cred, dar va fi greu sa-ti recuperezi barca, si de ce spun asta;
- barca era inmatriculata in afara si nu in RO - cel putin eu asta am vazut
- la granite cand treci cu masina si remorca ti se cer actele masinii si nu ale remorcii - nu stiu in cazul barcilor daca se cer acte de provenienta la iesire
- cand cautam barca gaseam multe barci fara acte la vanzare si unele chiar cu peridoc fara acte si automat neinmatriculat.
- stii cum este organu' (am trait gustul amar sa-mi fie sparta casa iar domnii cu caschete ziceau ca sa-i prind eu sai anunt pe ei ca apoi stiu ei ca sa faca; dar sa nu-i bat pt ca apoi ma baga pe mine la nu stiu ce articole) Nu cred ca au mai evoluat din acel stadiu ba chiar dimpotriva.
Cum spuneau si ceilalti pe forum, facand public furtul, toti cei in cautare de barci vor fi avizati.
Pentru a putea pune la lucru organu' ai nevoie de cineva "mare" care sa-i mobilizeze (VIP) pentru ca numai pentru ei se mobilizeaza.
Cea mai buna treaba este mediul online.
Treaba cu cainele induce o actiune premeditata. Trebuie sa iti fie foarte greu sa suporti toate astea - furtul si lipsa cainelui.
Daca cainele nu a fost omorat va veni acasa mai tarziu; pacat ca nu va putea sa povesteasca ce si cum si cine.
O alta treaba de-a noastra este referitoare la vecini - chiar daca vad sau aud ceva nu se baga din cauza consecintelor posibile - reminiscenta din timpurile trecute.
Bate fierul cate cald!


6
Echipamente si accesorii / Re: Confectionare bimini top
« : Septembrie 20, 2018, 05:03:28 pm »
La plastic mergea bine (PCV) - conditia era sa tragi de capete in timpul indoirii si temperatura materialului sa fie optima.
Pentru tevi de metal se poate incerca incalzirea lor cu arzatorul si indoit treptat nu brusc si complet. Prin introducerea unei sufe pe teava, aceasta se va bloca in interiorul tevii datorita tendintei de ovalizare la indoitura (chiar daca este usoara ea exista) ceea ce va conduce la blocarea sufei in interior. Pentru a o scoate din teava posibil sa mai fie necesara o reajustare a indoiturii (cotului).
Eu asa am vazut pe santiere ca se proceda pentru indoirea tevilor. Pentru tevi de 10 mm este un alt dispozitiv cu rola.

7
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : Septembrie 08, 2018, 02:45:58 pm »
Preturile nu le pot comenta. De regula, pentru motoarele mai vechi preturile sunt mai mari. Cei de la Mercury tot mereu scot cate un motor nou. Nu stiu daca regula cu 11 ani piese de schimb se aplica si la motoarele nautice cum este la masini.
imi aduc aminte ca undeva prin 90'am fost nevoit sa cumpar 2 bucsi si un pivot superior la masina  (un Renault) si am facut comanda pentru piesele necesare. Cand au venit m-au costat cat toate bucsile, pivotii si un cauciuc la batrana dacie (adica fff scump pe original). Cred ca la fel este si in domeniu nautic.
Inca nu am avut probleme la motoarele pe care le-am avut asa ca nu pot spune nimic despre preturi practicate. Banuiesc ca dau si garantie pentru ceea ce fac....altfel nu are rost.

8
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : Septembrie 06, 2018, 05:22:37 pm »
Cred ca daca vorbesti cu cei de la American Nautics poti cumpara numai barca de la ei si motorul de la altii.
In Romania, acest domeniu nautic este relativ slab dezvoltat ceea ce duce la un numar mic de service-uri. Eu am preferat Mercury pentru ceea ce au ei in atelier fie in Bucuresti fie in Tulcea; ba chiar mai mult, pe langa instrumentarul necesar diverselor reparatii, ei sunt si in contact permanent cu cei ce le livreaza motoarele si barcile. Eu am optat pentru pachet si nu pentru separat. Motoarele au ceva greutate si mai mult, daca trebuie sa-l dai jos de pe barca sa il duci la doctor ai nevoie de o masina mai mare si diverse dispozitive - palan etc. Daca ti se intampla ceva la barca vii la ei iar motorul in alta parte....tu alegi. ai PM

9
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : Septembrie 04, 2018, 02:36:59 pm »
@ Zodiac
Quicksilver se mai poate gasi SH dar trebuie avut in vedere anul fabricarii si intretinerea. Posibil sa o gasesti si de noua din showroom-uri.
Quicksilver 505 este mai buna decat 470 pentru ca este usor mai lunga si deci va merge bai bine pe valurile Dunarii. Pretul trebuie discutat intotdeauna dar nu pe forumuri - discount primesti la masa negocierilor si pe pachet. Asa este cum zici - nimeni nu iti baga mana in buzunar. Totul este sa mergi pe negociere. Eu, spre exemplu sunt la a doua barca cumparata de la dealerul pe Romania (Rebegel) si nu ma pot plange. Au mai fost momente mai tensionate uneori dar prin discutii se rezolva. Partea buna este ca, dumnealui fiind dealer pe Ro altfel vorbeste cu constructorul decat o vei face tu personal. Pentru mine pachet a insemnat barca + motor + prelate diverse. Peridocul este alta poveste. Am preferat sa am garantia pachetului dobandit intr-un singur loc si nicidecum sa merg in 2 sau 3 locuri diferite.
Cat despre motoare, daca sunt noi sunt ok toate - diferenta consta in brand. Daca mergi/ exploatezi motorul in mod comercial (diverse calatorii zilnice/ taxi water sau altele) ar fi de preferat un Yamaha sau Suzuki. Pentru iesiri ocazionale cu familia sau la pescuit este bun si Mercury. Oricum, este destul de mare diferenta de pret intre branduri la aceeasi putere iar puterea....sa zicem 115 cP la Mercury este aceeasi cu 115cP la Yamaha sau 115cP la Suzuli etc.
Ce te-as putea sfatui este faptul ca totdeauna sa cumperi motor de puterea maxima acceptata de barca specificata in placuta de timbru a barcii; niciodata mai mic. Daca esti hotarat poti cere derogare la ANR si poti monta un motor mai mare pe barca decat ceea ce specifica acea placuta si de asemeni o poti inmatricula cu acest motor.
Eu am barca pe care o folosesc @ 2 luni pe an puse cap la cap toate iesirile la pescuit. Din aceasta cauza nu simt nevoia unui motor mai scump gen Yamaha sau Honda sau etc. Daca se intampla ceva motorului in timpul garantiei se rezolva la dealer daca este din cauza mea (lovituri in buturugi de pe fund sau submerse intre ape) se rezolva tot la dealer.
Ar mai trebui sa-ti spun ca nu am unde sa tin barca in Constanta si am ales s-o tin in Tulcea
In final trebuie sa intelegi ca nu dai banii pana nu negociezi la asa ceva si discuti toate celelalte facilitati posibile.
Ca o paranteza, eu am cumparat QS 470 la un targ de barci la Bucuresti - atunci am negociat, am facut contract si am obtinut un pret f bun la acea perioada cu motor de 60cP sub oferta existenta cu motor de 50cP. Asa ca totul se reduce la modul cum negociezi si discuti cu dealerul si, bineinteles, la cat de hotarat esti sa cumperi.
Daca inca te mai intereseaza aspectul mai vorbim....

10
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : August 21, 2018, 07:05:56 am »
Am vandut-o pentru ca imi intrase in cap sa iau un pilothouse, ceea ce am si facut.
De multumit am fost foarte multumit. Asa cum am mai spus inca 50 cm ar fi fost geniali dar erau si sunt alte costuri. La barci pentru fiecare 50 cm cresc preturile enorm iar acestea necesita si motoare mai mari. De regula per acesti 50 cm se plateste in jur de 8000euro mai mult sau mai mult. A se intelege combinatia motor + barca la care se mai adauga si restul.
Cel mai incantat am fost de posibilitatea inchiderii totale a barcii (cand voi ajunge acasa pot pune ceva poze daca se doreste) ceea ce confera un grad ridicat de confort celor din barca. Chiar imi amintesc ca pe o ploaie torentiala de vara noi (eu + prietenul) faceam cafea pe barca aghesmuita cu ceva coniace.
Dupa cum incepe sa se puna problema prin delta, in curand se prea poate sa nu mai putem pune corturi pe mal fara amenda iar in timp aceste amenzi vor creste. Pentru asa ceva este cea mai buna alegere - fie stai la ancora fie stai la un mal legat de copac, fie stai efectiv infipt in stuf nu te mai doare capul cu cort ud, ba vine apa si-ti uda hainele ba iti uda mancarea etc. Unde mai pui ca daca aprinzi 2 fumigene (spirale) pentru tantari isi fac efectul pe barca inchisa (mentinand numai spatele deschis unde se pun lansetele.
Barca are si minusuri dar astea sunt functie de asteptari.

11
Pneumatice-RIB / Re: Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp
« : August 21, 2018, 06:50:45 am »
Nu credca exista barca careia sa nu i se gaseasca cusur. Cel mai important este sa mergi cu ea si sa vezi daca iti convine/place. Celelalte cusururi pot fi acceptate sau corectate dupa caz. Ceva diferente sunt intre cea cabinata si cea sport (quicksilver 470) dar cred ca cea cabinata sta mai bine in stationare decat cea sport - eu nu am avut de reprosat nimic nici in stationare si nici in mars.

Intradevar, cu cat suntem mai atenti la detalii (altii numesc a fi carcotasi) cu atat vom fi mai satisfacuti; dar totdeauna se mai gasesc in timp tot felul de chestii pe care nu le vedem/anticipam.

12
Pneumatice-RIB / Re: Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp
« : August 20, 2018, 07:11:21 pm »
Dupa cum probabil va amintiti, eu am avut un Quicksilver 470 cabin activ si am fost multumit de ea. Problemele puse aici le-am intalnit dar fara a fi surprins. Pontoanele dormitor sunt mari si de regula se vad de mai departe dar am si avut momente in care am redus brusc pentru ca nu l-am vazut din timp. Oricum acestea merg incet si ai loc suficient pe langa ele. Chiar imi amintesc ca la inceput m-am intalnit cu un ponton ce urca din balta pe Sontea mai aproape de 36 si atunci m-am cam speriat si m-am bagat in mal tinandu-ma de liane sau crengi de copac. Dupa ce a trecut pontonul mi-am dat seama ca nu ar fi fost nici o problema daca reduceam si treceam pe langa el incet. Motorizarea maxima suportata de barca, conform cu ce spune fabricantul pe eticheta este de 60cP si chiar merge bine cu toti acesti cai (ar fi mers un 75 foarte bine).
Capitolul cu cizma..., da se poate intampla daca esti grabit prin locuri necunoscute si nici nu te informezi. Daca vrei sa incerci apa o poti face cu degetul nefiind nevoie sa te arunci de-a dreptul in ea. Motorul sus si viteza mica si totul este ok. Eu asa am facut si pe Ligheanca si m-am pus pe mal la apa mica. Daca aveam viteza nu o mai scoteam de acolo dar asa a iesit doar cu motorul inapoi putin mai turat.
Deh dar ajunge aici despre quicksilver 470; doar s-a mai deschis un topic.

13
Salupe / Re: Quicksilver 470
« : August 20, 2018, 06:54:19 pm »
@ Zodiac

Intai de toate te rog sa citesti si topicul https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,715.0.html
A fost deschis de mine cand am trecut la cea de a doua mea barca.
Dupa ce-l lecturezi, daca mai ai nevoie de intrebari sunt gata sa-ti raspund.

14
Pneumatice-RIB / Re: Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp
« : August 18, 2018, 06:21:31 am »
ca si remorca te mai poti uita si la STEMA
eu am modelul  https://www.stema.de/stema_anhaenger_de_26.html  si este chiar buna. Am vopsit-o in culoarea masinii astfel ca plac ochiului (meu)

15
''Articolul 51^4 alin (2):
Nu se înmatriculează în registrele matricole prevăzute la art. 51.1 următoarele categorii de nave:
...............................
b) ambarcaţiunile de agrement cu o lungime mai mare sau egală cu 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mare ori egală cu 15 kW;
c) ambarcaţiunile de agrement, precum şi orice alte ambarcaţiuni cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o putere a motorului mai mică de 15 kW;"

Nu inteleg .... la b) si la c) mi se par ca un non sens. Posibil sa gresesc, dar cam acopera tot ce este ambarcatiune de agrement sub si peste 15kW si deasemeni sub si peste 7m. Cred ca s-a strecurat o eroare in text.

Pagini: [1] 2 3 ... 8
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud