Salutare,
Are careva idee de unde sa cumpar un catarg de 6 m lungime + ghiu si vele.
Salut
Vezi ca la unul din posturile mele legate de velierul tau, ai niste raspunsuri date de colegii barcagii...ideal ar fi sa stii exact modelul barcii ca sa gasim exact dimensiunile pentru catarg, ghiu si vele...6 m pare cam putin, atat am eu la Macwester Kelpie care are lungimea barcii doar de 4,55m ...Dupa aceea mergi pe mana lui Nea Tomita sa faca sau sa adapteze un catarg si un ghiu...pentru probe pe Snagov cred ca Florio si/sau Bogdan Buciu sunt cei mai in masura sa te ajute.....Bafta!
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,994.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,994.0.html)
buna, nu stiu daca va ajuta cu ceva dar pe acest sait am vazut catarge si vele de toate marimile si culorile numai cam greu cu achizitia de aici si trebuie urmarit des, apar mai tot timpul lucruri noi dar destul de ieftine
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-boote-bootszubehoer/preis:0:500/c211#102401509 (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-boote-bootszubehoer/preis:0:500/c211#102401509)
Intr-adevar, e mai complicat cu catargele. La noi nu prea se gasesc, iar din strainatate sunt mai greu de adus din cauza transportului.
Dar de ce n-o luam de la inceput ?
Intrebarile ar fi: ce caracteristici trebuie sa aiba catargul si pentru ce barca este el necesar ? Ce tip de arborada ?
Spun asta fiindca daca e o barca de serie, proiectantul a avut in vedere o lungime, o grosime, o inaltime pentru crucete (in cazul ca exista crucete) . Cel mai bine e de luat exact catargul pentru care a fost barca proiectata, altfel performantele ei vor avea de suferit. ganditi-va la cazul in care catargul este la aceeasi lungime, dar mai gros decat il cere proiectul. Stabilitatea barcii va avea de suferit, ruliul ei va fi mult mai mare.
Asadar Daniel, da cateva date despre barca si arborada. Va fi un inceput bun pentru discutia despre achizitia catargului.
Iar despre Snagov si manevre, cu multa placere :) .
O teava de inox de diametru 40-50-60 mm nu merge?
Citat din: Betto din Ianuarie 30, 2014, 12:38:21 AM
O teava de inox de diametru 40-50-60 mm nu merge?
Inoxul e prea greu, nu se foloseste in asemenea scopuri.
Aluminiul, desi nu are nici pe departe aceeasi rezistenta, face fata la capitolul greutate. Rezistenta e data de profilul si dimensiunea sectiunii .
La un velier mic home-made, e de preferat chiar lemnul. Are si rezistenta mare si greutate mica. E ieftin si se poate confectiona la fata locului.
De preferat ramane tot varianta second hand care rezolva toate cerintele: un catarg profilat din material dedicat si un pret rezonabil.
Important e sa-i iei barcii catargul pentru care a fost ea gandita. Nici mai mare nici mai mic, nici mai gros nici mai subtire :) .
la aluminiu poti calcula apx. 1 kg / m liniar ... pentru un diametru de 40 ...
la mine (poza din profil), s-a mai ingreunat deoarece s-a sudat si un canal de invergare .
La 6m convine lemnul. Am facut unul de 5.2m in vara asta pentru iola mea din molid stratificat si mi se pare mai usor si mai rigid decat o teava de aluminiu de 52x3mm. E mult mai usor de realizat cu sculele de uz casnic un profil aerodinamic cu canal in lemn decat din aluminiu.
Daca Vali, care il gazduieste la el in atelier, are timp poate ii face si posteaza cateva poze
Skysails: Cargo Ships Powered by the Wind (http://www.youtube.com/watch?v=LIjBv5bbAM8#ws) asta mi se pare ce-a mai tere navigatie cu pinze
@nistoroiudaniel.Daca mai esti interesat am niste vele de la fosta barca(5,80 M) in stare buna. Eu nu le mai pot folosi.
Deasemeni mai am un foc foaaarte mare, prea mare chiar si ptr MacG. Cine este interesat sa ma contacteze.
Deasemeni catarg de Mac de 9 m lungime f,f ieftin.
salutari
Mai sunt vele de vinzare?
Focul mare si cel mic s-au vandut. mai este o randa si un foc.
http://www.tocmai.ro/cont/active/20327965.html (http://www.tocmai.ro/cont/active/20327965.html)