Urmarind link-urile postate undeva intrun thread de Pelicanu, am descoperit chestia asta http://www.lemn-online.ro/lemn-online/eshop/7-1-Placi-Compozite-WPC/0/5/129-Placi-Compozite-WPC-2500x1250-mm (http://www.lemn-online.ro/lemn-online/eshop/7-1-Placi-Compozite-WPC/0/5/129-Placi-Compozite-WPC-2500x1250-mm).
Dupa caracteristicile prezentate, absorbtie apa 0, rezistenta UV, impact, etc., ma gandesc ca Ion pe WC, oare nu ar fi bune si pentru noi, astia de vrem sa ne facem o barcuta mai ieftina in ton cu criza economica?
O sa le trimit un mail sa vedem ce spun in legatura cu folosirea lor in combinatie cu epoxidica, despre indoire, etc, etc.
Bineinteles ca astept pareri, sper eu pertinente, despre subiect!
Au si la 5 metri lungime :o!!!
salut Ciby!sint interesat,astept detalii........
Cel mai bine e de luat legatura cu dl. Lutea de la lemn-online.ro, si cred ca va oferi toate detaliile. In urma discutiei cu dumnealui, am aflat ca lemn-online.ro reprezinta "falanga" end-user a Welde Romania.
Vreun raspuns, ceva?
Pe www.kompositeholz.ro (http://www.kompositeholz.ro) spun ca se folosesc si in industria năvală.
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_plastic_composite) zice ca nu e chiar materialul minune, rezistent la orice: "As time goes on, product defects have become well known. The industry leader (Trex Company, Inc.) has been involved in numerous lawsuits with home owners and installers in regards to mildew, discoloration and increased weakness in the fiber of the materials."
Dar nu cred ca e mai prost decit placajul.
Citat din: silvian2009 din Ianuarie 21, 2014, 02:08:05 PM
Vreun raspuns, ceva?
Pe www.kompositeholz.ro (http://www.kompositeholz.ro) spun ca se folosesc si in industria năvală.
Inca nu.
Pelicane, te rog frumos, incearca o traducere. Eu cel putin nu cunosc engleza prea bine!
Se pare ca greutatea specifica este intre 450 si 700 kg/mc.
Am scris un mesaj enorm pe telefon si mi s-a sters tot asa ca reiau pe scurt.
Am discutat cu d-nul Ciprian Ciobanu de la kompositeholz.ro si mi-a spus ca in urma a nenumarate teste, materialul prezinta caracteristicile tehnice amintite mai sus de initiatorul topicului. De retinut e gradul de absorbtie al apei(0) si rezistenta uv.
Despre laminarea/lipirea cu rasini epoxi/poliesterice nu a putut sa-mi spuna nimic, dar dat fiind interesul unei intregi comunităti, vor demara teste in cel mai scurt timp.
Mai mult decat atat, voi primi ceva mostre de material pentru a testa lipirea lor, asa ca ...om vedea ce-o iesi.
Numai bine tuturor!
@ ciby
Traducere: "Pe masura trecerii timpului, defectele produsului au devenit (mai) bine cunoscute. Liderul industriei (Trex Company, Inc.) a fost implicat in numeroase procese cu proprietari de case si firme de constructii, in ceea ce priveste mucegaiul, decolorarea si slabirea accentuata a fibrei materialului."
Vorbim insa de o perioada de 15 - 20 de ani in care materialul a fost folosit ca dusumea (punte) pentru terase in aer liber, fara nici un fel de protectie. Deci e "bunicel" ;) Procesele au aparut din cauza ca reclama initiala era ceva de genul: "fara nici un fel de intretinere, garantat pe viata" Ulterior producatorul a schimbat reclama in "low maintenance".
Intuiam ceva, dar acum sunt edificat.
Totusi, daca epoxidica sau alte rasini uzuale nu prind pe PVC-ul din structura, ramane de studiat posibilitatea constructiei pe schelet, asa cum sunt prezentate toate barcile pe site-ul lui Svensons.
Citat din: pelicanul din Ianuarie 21, 2014, 02:36:16 PM
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_plastic_composite) zice ca nu e chiar materialul minune, rezistent la orice: "As time goes on, product defects have become well known. The industry leader (Trex Company, Inc.) has been involved in numerous lawsuits with home owners and installers in regards to mildew, discoloration and increased weakness in the fiber of the materials."
Dar nu cred ca e mai prost decit placajul.
Cu ajutorul Google Translate
Pe măsură ce timpul trece, defectele produsului au devenit bine cunoscut. Lider în industrie (Trex Company, Inc), a fost implicat în numeroase procese cu proprietarii de acasă și instalatori în ceea ce privește mucegai, modificări de culoare și slăbiciune a crescut în fibra de materiale
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_plastic_composite)
Aceeasi firma motiva si faptul ca au fost unele probleme in procesul de productie la o fabrica din Nevada in perioada 2002-2007
...........................................................
Este un produs din materiale reciclate.
Polimeri si adezivii folositi la obtinerea produsului ,fac ca materialul sa fie greu de reciclat (amestec de plastic si rumegus)
Wood-plastic composite = COMPOZIT PLASTIC - LEMN
:o SCUZE nu am vazut postarea lui Pelicanu in timp real :-[
Din ce scrie pe lemn-online.ro, e vorba despre niste placi aglomerate din rumegus, liantul fiind PVC (policlorura de vinil sau vinilin in limbaj popular). Asta ne arata din prima ca nu se prea poate folosi structural la barci, din cauza ca la PVC nu adera nici epoxidica, nici poliesterica. Daca adaugam si densitatea la suprafata de 900 g/dm3, este si prea grea pentru aplicatiile uzuale. Cred ca s-ar potrivi cel mult la mobilierul interior la barci.
Din cauza asta placajul cu incleiere rezistenta la apa ramane optiunea cea mai buna: are porozitate exterioara, deci aderenta maxima a rasinilor, se curbeaza relativ usor pe formele complexe, si cel mai important, are proprietati mecanice ortotrope in planul foii, din cauza straturilor alternative perpendiculare de furnir.
Vali, este vorba de densitatea la suprafata, dar per ansamblu, densitatea este intre 450-700 kg/mc, asa cum am scris mai sus.
Cu atat mai rau. De obicei la aglomerate densitatea, implicit proprietatile mecanice, scad cu cat ne apropiem de mijlocul sectiunii. Asta ne arata ca nu prea putem face o modelare a proprietatilor mecanice, fiindca nu putem considera materialul nici izotrop, nici ortotrop.
Cel mai bine e de facut o proba practica, prin constructia unei barcute mici, cu toate ca eu personal sunt sceptic. Asta nu inseamna ca materialul nu e bun, ci prefer sa merg pe caile cunoscute, fiind suficiente. Nu-mi dau seama de ce ar fi asa interesante placile astea, cand exista destule alte alternative de facut o barca de calitate.
Eu cred ca oamenii sunt atrasi de placile astea din cauza mirajului lipsei de intretinere. Practic insa placa e doar un tip de MDF in care rasina in loc sa fie UF e PVC. Se poate face barca cu ele? Probabil, dar nu merita (din motivele enumerate de Vali).
Daca cineva vrea barca "fara intretinere" singurul material pe care il cunosc si care chiar respecta reclama (rezistent UV, nu absoarbe apa, nu necesita intretinere pe parcursul vietii) e ferocimentul. Contrar a ceea ce se aude prin targ se poate folosi si la barci mici (se fac inclusiv canoe), dar unde dracu gasesti echipa de tencuitori meseriasi care sa faca suprafata oglinda si sa respecte uniform grosimea mentionata in planuri.
@Rumpi
Care ar fi explicatia faptului ca barcile din ferociment (adica beton armat :) )
isi pierd asa repede valoarea de piata?
Citat din: Ciby din Ianuarie 18, 2014, 07:59:32 PM
.... si pentru noi, astia de vrem sa ne facem o barcuta mai ieftina in ton cu criza economica?
In Romania cea mai ieftina constructie e cea clasica din lemn. Chila si coastele din lemn de salcam sau stejar si bordajul din molid. Totul prins in cuie galvanizate si calafatuit. Cu materiale cumparate nu poti face barca mai ieftina. Necesita insa un pic de abilitate in prelucrarea lemnului, nu-i stich&glue.
Urmatoarea constructie in ordinea costurilor ar fi strip plank clasic cu molid si cuie galvanizate si eventual ceva epoxi ieftin la sfarsit.
@ pelicanul
Ferocimenul nu e beton armat, e mai degraba "otel betonat" ;) Si-au pierdut valoarea din cauza nebuniei hipiote din anii 60-70 cand o gramada de barci mari extrem de prost construite au ruinat reputatia materialului. Din cauza asta barcile ramase in exploatare sau nou construite nu mai au valoare adevarata. In plus aproape nimeni din domeniul maritim nu e in stare sa evalueze conditia cocii, pentru asta fiind de fapt nevoie de aparatura si expertiza din domeniul constructiilor (raze x, ultrasunete). Practic o barca de ferociment bine construita nu poate fi deosebita de una de plastic decat daca nu e vopsita. Dar sunt deja off-topic, daca vrei alte amanunte ti le dau pe privat.
Multumesc Rumpi, m-ai distrat grozav cu comparaia cu MDF-ul!
Ai mare dreptate, este un miraj! M-am lasat furat de calitatile prezentate de vanzator, care pentru a-si vinde marfa ar fi in stare sa-si prezinte propria bunica in rol de cea mai tare fata mare din sat!
Ca de obicei, gasesti raspunsuri la obiect si bine fundamentate.
Multumesc!
Cu placere Ciby. Fiecare material are utilizarile lui. Placile astea le-as folosi fara retinere sa fac mobilier in baie sau alt mediu umed. Le-as folosi si sa fac mobilier intr-o barca daca respectivul mobilier nu ar fi structural si ar putea fi imbinat cu suruburi (ca de lipit nu prea il poti lipi cu incredere pentru aplicatii structurale si nu vad cum ar putea fi sudat la grosimile alea). Dar pentru coci nu cred ca este indicat, sau mai bine spus nu are sens cand exista altceva mai bun. Daca ar fi singurul material disponibil sunt convins ca am gasi metode sa facem barci cu el, dar asa? Placajul de mesteacan are acelasi pret, aproape aceeasi greutate, poate fi lipit structural cu epoxi, proprietatile tehnice sunt cunoscute iar singurul dezavantaj e ca trebuie sa il protejam de umezeala cu epoxi si epoxi-ul de UV cu vopsea. Cheltuiala in plus sunt deci 3 straturi de epoxi interior exterior si vopseaua. Compara asta cu materialul in plus pentru structura de rezistenta a unei barci facuta cu placile alea (nu poti face stich&glue deci trebuie osatura clasica) plus suruburile pentru a imbina tot, plus ceva pentru a etansa placile pe la imbinari si cred ca iese mai ieftina barca de placaj in stich&glue. Si la sfarsit tot aceeasi durata de viata o au, adica cam 20-25 de ani.
Cat despre reclama important nu e ce spui ci in ce context. Au placile absobtie de apa 0? Sigur ca doara sunt rumegus imbalsamat in plastic (probabil extrudate la cald sub presiune). Rezista la UV? Pai rezista cam cat rezista orice PVC, adica un pic mai mult ca alte plasticuri "normale" in conditiile unei clime temperate. Nu zice nimeni ca rezista 100 ani la tropice in soare fara sa se vada nimic pe ele. Sunt folosite in industria navala? Sigur ca sunt dar probabil se face din ele mobilier pe nave mari din otel, unde mobila nu e structurala si singura cerinta e sa fie stabila dimensional, adica sa nu ia apa din aer si sa nu mai poti inchide pe urma usa la dulap.
In ochii mei materialul e doar un tip de MDF. Cum ai denumi tu o placa facuta din rumegus presat tinut laolalta cu ceva neam de plastic? Ca plasticul e PVC si nu UF e irelevant.
Citat din: Rumpi din Ianuarie 22, 2014, 05:30:51 PM
Eu cred ca oamenii sunt atrasi de placile astea din cauza mirajului lipsei de intretinere. Practic insa placa e doar un tip de MDF in care rasina in loc sa fie UF e PVC. Se poate face barca cu ele? Probabil, dar nu merita (din motivele enumerate de Vali).
Daca cineva vrea barca "fara intretinere" singurul material pe care il cunosc si care chiar respecta reclama (rezistent UV, nu absoarbe apa, nu necesita intretinere pe parcursul vietii) e ferocimentul. Contrar a ceea ce se aude prin targ se poate folosi si la barci mici (se fac inclusiv canoe), dar unde dracu gasesti echipa de tencuitori meseriasi care sa faca suprafata oglinda si sa respecte uniform grosimea mentionata in planuri.
De obicei iti faci singur barca din ferociment :)
Sau... si mai bine o cumperi la mana a doua. Ieftin ca braga. Probabil o fractiune din cat ar costa constructia. Preturi de 8-10-15000 $ pentru barci de 40+ picioare in stare excelenta! Au valoare extrem de proasta de revanzare, avantajul cumparatorului. Problema e ca nu le poti asigura. Decat liability. Mie mi se pare o varianta excelenta pentru o barca de cruising, sau ceva care va sta mult in port.
Asa cum ziceai, daca materialul e de calitate, intretinerea e minima, iar reparatiile sunt simple.
orice constructie are nevoie de mentenanta mai mult sau mai putin chiar si inoxul trebuie furbisat caci timpul isi lasa amprenta pe orice