salut ,am un motor nou, luat la mana a doua ;),an 2013,e de 10 cp in 4 t,l-am tras pe dreapta din decembrie ,fara sa-l mai pornesc de atunci vreodata ,daca stie cineva ?e vreo problema cu el daca nu-l mai pornesc pana in primavara? momentan il tin in casa la 23grade,in pozitie verticala.am pe cineva care are un motor de 4 cp in 4t,si s-a trezit in primavara ca i s-a uscat membrana de cauciuc de la carburator cred? daca stiu eu bine rog sa ma corectati,vreau sa stiu daca o sa am probleme cu el cand o sa-l pun la treaba in primavara daca n-o sa-l mai pornesc si ce trebuie sa fac sa preintampin eventualele neplaceri ,multumesc ps scuze daca s-a mai discutat de chestiunea asta dar eu unul n-am gasit ceva f clar care sa ma multumeasca, sau poate trebuia sa fiu mai atent? :-\
Salut,eu am un motor in 2 timpi,si mie mi-a spus mecanicul sa consum toata benzina din carburator,nu e bine sa ramana acolo,deoarece se evapora si ar ramine uleiul in carburator care se usuca ulterior,existand riscul sa infunde jiglerul,si m-a mai sfatuit sa desfac bujiile si sa injectez in capul pistoanelor cite un pic de ulei,cum motoarele in patru timpi au baie de ulei nu cred k este cazul,sper sa iti fie de ajutor.
Se scoate benzina din carburatoare,se injecteaza ulei in cilindri(chiar si la 4 timpi) si se invarte de cateva ori motorul la rece,apoi se monteaza bujiile la loc.
Ceea ce am scris o faceam la motoarele de motocicleta,dar cred ca nu e nicio diferenta la motoarele de barca
din cate stiu eu este un spray cu nu stiu ce substanta care se da ssa protejezi motorul!
eu prefer sa ii dau o cheie sa mearga 10 secunde si il opresc si asa ma asigur ca se ung toate!
merci ptr cei care au intervenit,benzina cum o scot din carburator, desfac furtunasele de pe acolo sau e vreo alta metoda? una la mana si ulei cat pun in gaurelele de la bujii pana sus sau doar imping putin cu seringa?
Motorul pe timpul iernii trebuie protejat impotriva coroziunii si apei ramasa in motor care poate ingheta.
Eu il pregatesc in felul urmator :Il pornesc si pe la aerul de relanti injectez fogging oil de la Quicksilver pana motorul se ineaca,apoi pe exterior pe tot motorul aplic Quicksilver Corosion Guard.Scot bateria si o tin intr-un loc cald o incarc odata pe luna nu este bine sa o lasi sa se descarce complet pentru ca se distruge..Benzina care contine alcool trebuie scoasa cat se poate din motor sau pornit motorul pana isi consuma toata benzina,pentru ca formeaza un acid care distruge linia de combustibil.Se poate folosi un stabilizator de combustibil tot de la Quicksilver care se toarna in rezervor apoi se porneste motorul pentru cateva minute pana cand benzina ajunge in motor.
Motorul nu se porneste niciodata fara racire , poate distruge impellerul de la racire pantru ca functioneaza pe uscat.
Bradutzu tu cum il pornesti?
Motorul trebuie lasat la iernat in pozitie verticala.
Primavara ii schimb uleiul in cizma si in motor,filtrul de benzina si in sezonul asta cred ca am sa ii schimb si tot ansamblul de racire.Cei de la Mercury te sfatuiesc sa schimbi impellerul dupa fiecare iernat si bujiile la fel,dar nu am facut asta.
Am vb numai de produse Quicksilver pentru ca eu asta folosesc nu m-am interesat de alte produse similare dar trebuuie sa fie.
Sper ca a fost de ajutor.
il pornesc pe"uscat" dar nu mai mult de 10 secunde si nu are timp sa se supraincalzeasca........sper!
Citat din: bica77 din Ianuarie 27, 2014, 01:16:25 PM
merci ptr cei care au intervenit,benzina cum o scot din carburator, desfac furtunasele de pe acolo sau e vreo alta metoda? una la mana si ulei cat pun in gaurelele de la bujii pana sus sau doar imping putin cu seringa?
la motociclete exista,in partea de jos a camerei de nivel constant, un surubel special pt golirea acesteia.
ulei se pune putin,cam 5 ml/cilindru,cat sa se faca o pelicula de ulei pe peretii cilindrului.
stabilizatorul de benzina mentionat de intersect il foloseam in rezervor si este necesar ca apa si benzina sa nu se separe.
Intre noi cred ca exista si profesionisti, care as aprecia daca ne-ar scoate din hatisul opiniilor personale, cu indicatii mai documentate :) (cum se face si de ce) .
Asta fiindca eu de pilda n-am facut nici o lucrare de conservare motorului sau bateriilor pe timp de iarna (de 7 ani). N-am scos benzina din carburator si n-am desfacut bujiile, nu le-am schimbat vreodata. N-am schimbat niciodata impellerul, desi am unul de rezerva.
Si cu toate astea, motorul merge perfect (deie Domnul sa il tina cat mai mult :) ).
Mai mult decat atat, inainte de sezonul 2012, am chemat la barca pe mecanicul de la Marine Shop, care mi-a facut o verificare ( survey, nu ? :D ) si a dedus ca nu trebuie schimbat nimic la motor, in afara uleiului ai a filtrului, fireste.
Deduc din asta ca totul e bine, altfel ar fi fost interesat omul sa faca o manopera in plus, cu plata aferenta .
Am mai inteles din alte surse, ca o baterie se conserva mai bine la rece decat la cald, atunci cand nu e folosita. Dar astea sunt asa cum am spus, discutii, zvonuri, informatii la mana a doua.
Un sfat documentat, de la un profesionist, ar fi foarte bun aici.
P.S>
Desigur, daca barca ar duce-o mai bine in casa, as lua-o cu mine in pat :) . Important e sa nu facem un plus de eforturi, inutil. Daca e nevoie, cu placere. Daca nu, nu .
Din ce stiu eu bateriile se stocheaza la o temperatura de 15-20 de grade pentru a nu permite imbatranirea prematura.Voltajul se verifica constant a nu se lasa sa scada sub 70% pentru ca se oxideaza placile si nu mai permit trecerea curentului electric.
Bateriile lasate in conditii de frig extrem se strica iremediabil.
Din pataniile mele de cand am barca nu am scos niciodata motorul pe timp de iarna ( mai ies la pescuit la rapitor ) si nu am patit nimic ( 7 ani). Bateriile au 4 ani, am 2 baterii, care functioneaza bine, inca. Am auzit ca trebuie scoasa cizma din apa, sa se scurga apa sa nu inghete sau sa nu inghete baia ca exista riscul sa plesneasca.
Si daca o duc la iernat la marina. ei nu tot afara o tin? Cel putin apa din dunare are 4-5 grade pe cand afara sunt -8
pentru baterii este recomandat sa fie fie depozitate la o temperatura constanta, daca este posibil mai mare de 0 grdC si sa i se aplice un consumator mic. Inainte, cei ce aveau Dacia cea veche ii improvizau un circuit bistabil cu 2 led-uri care erau de ajuns ca si consumator. Din timp in timp se pune la incarcat si se urmareste incarcarea. apoi iar se aplica acel mic consumator pentru o perioada lunga de timp. Referitor la benzina, trebuie pe cit posibil sa fie indepartata atat din rezervor cat si din circuitul de alimentare. Problema acesteia este ca se depreciaza calitativ aparind niste asa zise flocoane in suspensie care vor fi retinute de filtru daca este bun altfel ...vor obtura injectoarele. Initial tineam benzina in rezervor timp de o luna, iar rezervorul statea intr-o rampa de service auto sau undeva in curte la temperatura ambianta si dupa numai o luna apareau aceste flocoane - puteti incerca si voi si veti vedea. Initial am crezut ca am alimentat dintr-o statie unde nu era buna benzina dar am exclus repede asta ...
ma poate contrazice cineva?
nu stiu de ce baterie este vorba ,eu nu pornesc la baterie ,in sfarsit,si eu cred ca nu trebuie sa se faca cine stie ce la motor pe timpul iernii,dar asa cum a zis un user cred ca avem nevoie de un profesionist ,poate ne ajuta romica de la tulcea care comercializeaza motoare, daca o vrea sa ne spuie, de.. e secret de munca nu? ;)
Eu dupa fiecare utilizare, inainte de a urca barca pe peridoc, scot linia de alimentare si las motorul sa mearga pana se opreste singur.
Dupa ridicarea barcii, se goleste de la sine instalatia de racire. Fara benzina si fara apa nu vad ce s-ar putea intampla. Iarna sta pe barca, bine merci, cu caciulita de zapada, ca asa-i sta lui bine, negru cu fes alb! Acum sunt peste 30 cm asternuta si pe barca si pe motor.
Nu i-am injectat niciodata ulei sau alte substante in cilindri. Primavara, verificarea bujiilor, curatare, schimb ulei si filtru daca este cazul, si cam atat. Nu am baterie la el asa ca de grija asta am scapat.
Totusi, cu acumulatorii am avut de a face si dracu' nu este atat de negru. Pot fi depozitati in orice magazie, chiar si pe barca, sub prelata. Singura conditie este asigurarea unui consumator mic pe timpul depozitarii ce mentine active reactiile chimice din interior si previne sulfatarea sau inghetarea si caderea pastei de pe placi. Se poate folosi cu succes un LED recuperat dintro bricheta de 1 leu, caruia i se inseriaza o rezistenta de 1 kiloohm. Si cum spunea si Bradutu, cam la o luna trebuie pus redresorul si incarcat. Este de preferat un redresor cu control al curentului si incarcarea se va face cu 1/10 din capacitatea acumulatorului. Daca se depaseste aceasta valoare, este posibil ca electrolitul sa fiarba.
pentru ca am montat suruburi la MOTOR si are o groaza de cabluri , i-mi vine ffffoarte usor sa-i demontez cisma , dupa care il poti porni ''cat vrei '' , cand vrei . pt evaporarea apei din circuitul de racire . Putin ulei in capul pistonului si gata , DAR aia care nu misca masina toata iarna mai pune ulei in capul pistonului ???
am senzatia ca din cauza pretului mot de barca vine si grija de intretinere , dar parca prea le dadacim . Nu cred ca are mai multe ORE un motor de barca fate de masina si la masina ii schimb uleiul si apa , paie si bataie .
Apropo RECOMAND pe perioada sezonului rece ca bateria sa stea ori pe o masina care merge ori pe un redresor, model de la LIDL 70 ron ( pe pro barca e vreo 50 e :)) ) care-si face treaba foarte bine
1) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant uscat si cald:
Se consuma toata benzina din rezervor si carburator (sau se scurge) si se pune motorul la locul de depozitare in picioare sau culcat. Motoarele in 4T trebuie culcate pe partea indicata de producator ca sa nu se scurga uleiul din ele, iar inainte de pornire vor fi lasate un timp in pozitia de lucru.
2) Conservarea motorului pe termen scurt in mediu ambiant rece si umed:
In plus fata de punctul anterior se va goli complet circuitul de racire pentru a preveni un posibil inghet. Optional pentru a preveni coroziunea suprafetelor exterioare ele se vor acoperi cu o pelicula de ulei (spray WD40 sau similar)
3) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant uscat si cald:
Vezi punctul doi.
4) Conservarea motorului pe termen lung in mediu ambiant rece si umed:
Se golesc toate fluidele din motor. Tot motorul (interior/exterior) se acopera cu ulei sau vaselina intr-un strat suficient. Asta inseamna ca se umple motorul si cutia de ulei pana dau pe dinafara (nu ca in indicatiile producatorului), se spreyaza ulei pe restul (cilindrii, carburator, carcasa filtru) si se unge cu pensula pe dinafara. Toate orificiile (admisie/evacuare apa, aer, esapament) se vor astupa cu dopuri sau carpe imbibate cu ulei. La sfarsit tot motorul se inveleste cu carpe sau hartie imbibate in ulei sau vaselina.
Benzina se scoate din carburator deoarece se evapora si lasa in urma un reziduu ca o gelatina care infunda jiglerele (sau tot circuitul plecand de la rezervor). In plus benzina veche nu mai are aceeasi cifra octanica si poate crea probleme. Alternativa e sa folositi o substanta de stabilizare. De ruginit nu rugineste nimic ca tot circuitul e din aluminiu si plastic. La un motor vechi ar putea eventual rugini rezervorul daca e de tabla.
Pe vremuri se baga ulei in cilindrii ca sa nu rugineasca segmentii de fonta de camasa de fonta. Asta se facea la motoarele 2T care erau deschise aerului ambiant. Astazi motoarele 2T au cilindrii tratati cu nicasil. Motoarele 4T au supape care inchid cilindrii. Oricum pasul e necesar doar daca ati stoca motorul in mediu umed. Pentru stocarea pe termen scurt in mediu umed a motoarelor vechi ar ajunge si daca puneti o carpa imbibata cu ulei pe admisia de aer si una pe evacuare.
Filtrele, uleiul, furtunele, bujiile, membrana de la pompa de benzina, impellerul sunt toate consumabile si se schimba la intervalele date de producator sau dupa necesitate. Un filtru de benzina nou pe sezon (5RON) e o asigurare ieftina impotriva a tot felul de probleme.
Bateriile sunt un capitol separat si complex dar caracteristicile de baza sunt:
1. Orice baterie are o anumita autodescarcare.
2. Bateriile descarcate care ingheata se distrug iremediabil (Pb/acid).
De aici deducem ca bateriile nu trebuie sa fie lasate singure in frig pe perioade lungi. Puneti bateria in casa si mai incarcati ocazional la ea.
Am fost la dunare sa vad daca barca mai este intreaga( ma duc de 2 ori pe zi pentru a sparge gheta de langa barca ), vorba vine ca o vad din balcon, si iernneaza bine cu multa zapada si gheta.
Si eu vad barcile mele de pe balcon ;D
Bună la colegi, am o rugăminte, știe cineva dacă iarna se folosește același ulei, ca vara, la cizma barci? Sau trebuie unul mai subțire? Multumesc
La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.
Citat din: toni tl din Decembrie 09, 2018, 07:06:39 AM
La cizma se foloseste acelasi ulei si vara si iarna.
Multumesc mult